Het is nog te vroeg om te stellen dat het effectief is. Is meer onderzoek voor nodig.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoor nog maar weinig van het Sputnik-vaccin op het moment (heb ik een apart topic over geopend), terwijl dat effectief blijkt te zijn en Rusland ons wil helpen met vaccins. Rusland wil het Sputnik-vaccin ook in Duitsland gaan produceren.
Als ook dit vaccin gebruikt mag worden en op korte termijn beschikbaar is, dan zou het vaccineren veel sneller kunnen gaan.
Ik vind dat de Nederlandse overheid vroegtijdig, dus nu, moet zorgen om dit vaccin zo snel als mogelijk beschikbaar te krijgen voor Nederland
Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:
[..]
Dus als het de komende week niet fiks gaat stijgen kloppen de modellen niet?
Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef Molo het volgende:
[..]
De kwestie naar je werk gaan is een andere dan naar een evenement gaan
Lees de documenten van de Gezondheidsraad maar
Echter... Ja, glijdende schaal, dat zeker
Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik hen vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet werken op feestdagen en zondagen ivm geloof, ook niet bij calamiteiten. Ze weigeren gewoon en dat is nooit eenn probleem geweest.
En dan gaat het niet deze week giga stijgen maar volgende week!!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.
Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.
Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
Neequote:Op donderdag 4 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:
[..]
De schaarste speelt vooral een rol in Q1 en het eerste deel van Q2, daarna komen de grote batches beshikbaar en gaat het vooral om minder kwetsbarenquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.
Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
Sowieso denk ik te vaak in deze crisis: schoenmaker blijf bij je leest. Ga je inderdaad niet wagen aan voorspellingen als dat niet je vak is.
Precies. En zoals je zelf al zegt: het zal uiteindelijk een korte overgangsperiode zijn. Ik denk dat het op de meeste werkplekken gewoon samen opgelost gaat worden zonder drama.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:
[..]
Nog wel jaquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.
De meeste werkgevers zijn fatsoenlijk voor hun personeel, ik werk zelf voor een organisatie met 40K man en die doen er alles aan om hun mensen gezond te houden, dat gaat niet via dwang, maar gewoon via adviezen, bijvoorbeeld in de periode van versoepeling: Ga niet met het hele team afspreken, maar doe dat in kleinere groepjes, ga niet in een restaurant zittten, maar maak samen een wandeling.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.
Het alleen vragen is al verboden
Het is nog maar de vraag of R echt dermate laag wordt met vaccinaties.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.
Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeftquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.
Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
Het punt is dat een model pas goed gevalideert kan worden bij voldoende data, op dit moment is de data nog aan de dermate lage kant dat je je moet baseren op afgeleide data, kortom net zoals weermodellen, 1-3 dagen is prima te doen, 10-14 is slechts een well educated guess.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:38 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.
Edoch:quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of R echt dermate laag wordt met vaccinaties.
quote:
Er is niks veranderdquote:Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Nog wel ja
Dat waren ze ook op gebied van bijzondere persoonsgegevens en het bezoeken van gelegenheden
Daar wordt nu dus ook zwaar zwaar aan gemorreld, door vaccinatiebewijzen toe te staan qua gebruik
Om nog maar te zwijgen over alle Twitter ''experts'' die al honderdmiljoenmiljard keer voorbij zijn gekomen. Vaak postend met veel hoofdletters en uitroeptekens om hun bericht EXTRA geloofwaardig!!!!!! te maken....quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft
Bedoel je nu Kuipers die uitleg geeft over epidemiologie? Of aangeeft waarom Spoetnik zo snel mogelijk goedgekeurd moet worden? Of dat de avondklok en andere maatregelen moeten blijven omdat het de R drukt? Of...quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.
Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
En de overtreffende trap is dat homeopaten die nooit een medische opleiding hebben gehad nu als 'Arts' opduiken in het debat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:
Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft
Het is nog even afwachten, maar de eerste indicaties wijzen erop dat gevaccineerde mensen ook geen verspreiders worden, anders is het slechts een lichte tegenvaller, niet eens een zware, en treft dan vooral mensen die zich zelf bewust niet laten vaccineren, als je kijkt naar de groep die dat is, zijn dat vooral mensen die toch al niet in de risicogroep zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is nog maar de vraag of R echt dermate laag wordt met vaccinaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |