abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197809887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:29 schreef rutger05 het volgende:
Ik hoor nog maar weinig van het Sputnik-vaccin op het moment (heb ik een apart topic over geopend), terwijl dat effectief blijkt te zijn en Rusland ons wil helpen met vaccins. Rusland wil het Sputnik-vaccin ook in Duitsland gaan produceren.

Als ook dit vaccin gebruikt mag worden en op korte termijn beschikbaar is, dan zou het vaccineren veel sneller kunnen gaan.

Ik vind dat de Nederlandse overheid vroegtijdig, dus nu, moet zorgen om dit vaccin zo snel als mogelijk beschikbaar te krijgen voor Nederland
Het is nog te vroeg om te stellen dat het effectief is. Is meer onderzoek voor nodig.
pi_197809900
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:33 schreef popje het volgende:

[..]

Dus als het de komende week niet fiks gaat stijgen kloppen de modellen niet?
Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197809905
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:27 schreef Molo het volgende:

[..]

De kwestie naar je werk gaan is een andere dan naar een evenement gaan

Lees de documenten van de Gezondheidsraad maar

Echter... Ja, glijdende schaal, dat zeker
Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809908
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik hen vaak genoeg meegemaakt dat mensen niet werken op feestdagen en zondagen ivm geloof, ook niet bij calamiteiten. Ze weigeren gewoon en dat is nooit eenn probleem geweest.
Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:06 #130
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197809911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan klopt of de R niet of het percentage wat nu al brits is.
En dan gaat het niet deze week giga stijgen maar volgende week!!!

Hoe dan ook, positief nieuws verwacht ik inmiddels gewoon niet meer :') :r
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:20 #131
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809913
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.

Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.
pi_197809916
quote:

[..]

Nee
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197809929
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Die laatste zin kon nog weleens behoorlijk relevant gaan zijn met de huidige schaarste.
De schaarste speelt vooral een rol in Q1 en het eerste deel van Q2, daarna komen de grote batches beshikbaar en gaat het vooral om minder kwetsbaren :)
pi_197809930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Net zoals dat als je in teams werkt met jonge mensen altijd wel 1 of 2 mensen een tijdje op wereldreis of zwangerschapsvakantie zijn, het is echt niet zo een probleem voor bedrijven als mensen zich niet willen laten vaccineren, je kunt thuis werken, je kunt onbetaald verlof opnemen, aangepast werken, etc.
Ik zou het ook omdraaien, maak het mogelijk om mensen die gevacccineerd zijn weer op lokatie te werken, en niet te roepen dat het verboten is voor mensen die weigeren.
Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.
Het alleen vragen is al verboden
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:37:26 #135
14505 OProg
A Life in Music
pi_197809945
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:32 schreef Oidipous het volgende:
Sowieso denk ik te vaak in deze crisis: schoenmaker blijf bij je leest. Ga je inderdaad niet wagen aan voorspellingen als dat niet je vak is.
Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.

Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:42 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809963
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Precies. En zoals je zelf al zegt: het zal uiteindelijk een korte overgangsperiode zijn. Ik denk dat het op de meeste werkplekken gewoon samen opgelost gaat worden zonder drama.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:38:54 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197809970
quote:

[..]

Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.
pi_197809975
Goed nieuws uit Israël

twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:39:14 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197809976
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is geen glijdende schaal want de regels zijn strenger geworden.
Nog wel ja

Dat waren ze ook op gebied van bijzondere persoonsgegevens en het bezoeken van gelegenheden

Daar wordt nu dus ook zwaar zwaar aan gemorreld, door vaccinatiebewijzen toe te staan qua gebruik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197809977
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarnaast mogen werkgevers hier niet om vragen.
Het alleen vragen is al verboden
De meeste werkgevers zijn fatsoenlijk voor hun personeel, ik werk zelf voor een organisatie met 40K man en die doen er alles aan om hun mensen gezond te houden, dat gaat niet via dwang, maar gewoon via adviezen, bijvoorbeeld in de periode van versoepeling: Ga niet met het hele team afspreken, maar doe dat in kleinere groepjes, ga niet in een restaurant zittten, maar maak samen een wandeling.

Common sense werkt beter dan dwang.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:40:33 #141
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197809986
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is slechts een non issue wat zeer korte tijd zal spelen, je hebt als eerste de periode waarin grote evenementen sowieso geen optie zijn (laten we zeggen tot en met Juli), vanaf laten we zeggen Oktober zitten we in een situatie waar een dermate grote groep is ingeent, en R dermate laag is, dat het ook geen probleem is.

Kortom die situatie bestaat maar een maandje of 3, en dat mensen zich niet willen laten inenten zie ik alleen maar als voordeel, namelijk dat je geen verspilling krijgt.
Het is nog maar de vraag of R echt dermate laag wordt met vaccinaties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:40:45 #142
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197809989
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Daar doen de media vrolijk aan mee. Zij zelf natuurlijk ook. Je bent 'expert' op een medisch vlak dus dan gaan we er vanuit dat je alles wel weet. En sommigen doen er vrolijk aan mee, dus dan gaat een regulier arts als expert ineens een mening neergooien over de vaccinatiestrategie. En dan kopt het AD vrolijk 'Top-expert zegt...'.

Dat is een beetje het niveautje dat ik als technisch consultant/programmeur dan de vraag krijg waarom iemands PC niet meer wil starten. "Want jij bent toch IT'er?".
Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft _O-
pi_197810005
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het ligt iets genuanceerder vind ik. Er hoeft niet perse een fikse stijging te komen, maar de daling moet dan wel echt gaan afvlakken.
Het punt is dat een model pas goed gevalideert kan worden bij voldoende data, op dit moment is de data nog aan de dermate lage kant dat je je moet baseren op afgeleide data, kortom net zoals weermodellen, 1-3 dagen is prima te doen, 10-14 is slechts een well educated guess.
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:41:34 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197810007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Edoch:
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
Goed nieuws uit Israël

[ twitter ]
pi_197810016
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Nog wel ja

Dat waren ze ook op gebied van bijzondere persoonsgegevens en het bezoeken van gelegenheden

Daar wordt nu dus ook zwaar zwaar aan gemorreld, door vaccinatiebewijzen toe te staan qua gebruik
Er is niks veranderd
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 10:42:15 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197810019
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Haha die tsunami aan top-experts inderdaad. En dan lees je verder en is het één of ander type dat reeds 3,5 jaar ervaring als aio heeft _O-
Om nog maar te zwijgen over alle Twitter ''experts'' die al honderdmiljoenmiljard keer voorbij zijn gekomen. Vaak postend met veel hoofdletters en uitroeptekens om hun bericht EXTRA geloofwaardig!!!!!! te maken.... :')
pi_197810020
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:37 schreef OProg het volgende:

[..]

Bedoel je nu Kuipers die uitleg geeft over epidemiologie? Of aangeeft waarom Spoetnik zo snel mogelijk goedgekeurd moet worden? Of dat de avondklok en andere maatregelen moeten blijven omdat het de R drukt? Of...

:P
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:42:58 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197810027
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Er is niks veranderd
Hou dat jezelf vooral voor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 4 februari 2021 @ 10:43:20 #149
14505 OProg
A Life in Music
pi_197810032
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:

En de overtreffende trap is dat homeopaten die nooit een medische opleiding hebben gehad nu als 'Arts' opduiken in het debat. _O-
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197810035
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is nog even afwachten, maar de eerste indicaties wijzen erop dat gevaccineerde mensen ook geen verspreiders worden, anders is het slechts een lichte tegenvaller, niet eens een zware, en treft dan vooral mensen die zich zelf bewust niet laten vaccineren, als je kijkt naar de groep die dat is, zijn dat vooral mensen die toch al niet in de risicogroep zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')