Lekker helder! Dank.quote:
Een student die ik kende had chronische pancreatitis, die liep altijd met zo'n pompje rond (moest wel enkele keren per jaar naar het ziekenhuis om te ontwennen).quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.
Als ik ooit eens een bot breek ofzo en ik moet geopereerd worden hoop ik echt ook zo'n ding te krijgen.
Ook wel weer zoquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee joh, voor ons maakt het niet uit welke. Enige vorm van autisme was toch al aanwezig!
Belgie gaan kappers weer open en mogen binnenlandse uitjes ook weer snel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is op zich goed nieuws, dat vergroot de kans dat Nederland volgt. Is toch een heel ander geluid dan Drosten die roept dat Zero-Covid het doel moet zijn
Dat er iemand überhaupt nog gelooft in Zero-Covid in Europa is een wonder...quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Is op zich goed nieuws, dat vergroot de kans dat Nederland volgt. Is toch een heel ander geluid dan Drosten die roept dat Zero-Covid het doel moet zijn
Zero-Covid klinkt als alcoholvrij coronabier...quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:17 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
ja fijn, met 400 euro aan testen heen en terugquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Belgie gaan kappers weer open en mogen binnenlandse uitjes ook weer snel.
Binnenlandse uitjesquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Je kunt het in elk geval proberen. Zelfs als het niet lukt, voorkom je er wel mee dat de ziekenhuizen worden overbelast. Dan heb je in elk geval dat leed van uitgestelde reguliere zorg niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat er iemand überhaupt nog geloofd in Zero-Covid in Europa is een wonder...
Zijn mensen echt zo naïef?
En zij hebben zo'n 2.3k besmettingen per dag en wij zo'n 4k. Maar onze bevolking is ook zo'n 1.5x groter, dus het ontloopt elkaar niet veel qua besmettingen per 100.000 inwoners.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Uiteraard. de huidige daling zullen ze waarschijnlijk toeschrijven aan de avondklok.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
Als de cijfers nu niet voldoende dalen, wordt dan de conclusie dat een avondklok niet werkt of dat ie juist nog strenger moet?
https://www.ad.nl/dossier(...)rsoepeling~ac468eb0/quote:Wetenschappers verschuiven in deze coronacrisis telkens de criteria om de lockdown te verlengen, zegt de Britse minister van Financiën Rishi Sunak. Hij vindt volgens Britse media dat daar een einde aan moet komen en de huidige lockdown de laatste moet zijn.
Volgens Sunak hebben wetenschappers het opeens niet meer over ziekenhuisopnames en bescherming van de Nationale Gezondheidsdienst (NHS), maar draait nu alles om heel veel nieuwe vastgestelde besmettingen. Het aantal geregistreerde besmettingen neemt toe, omdat er veel meer wordt getest en er ook meer besmettelijke varianten van het virus rondwaren. Die vormen geen groter gevaar voor de gezondheid van patiënten dan het oorspronkelijke uit China afkomstige virus.
In Italië zitten ze alweer op het terras, de Britse variant kan vast niet over de Alpen heen komen of zo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja maar wel lekker de hele economie de tyfus in laten gaan + welzijn vd mensen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het in elk geval proberen. Zelfs als het niet lukt, voorkom je er wel mee dat de ziekenhuizen worden overbelast. Dan heb je in elk geval dat leed van uitgestelde reguliere zorg niet.
Je moet door elf steden schaatsen en in elke stad staat een vaccinatie- en stempelpost.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:26 schreef Momo het volgende:
Opent telegraaf.nl
Klaar voor arctische koude-inval: marathonschaatsers willen los
Jaja
Nee, want dit is lekker voor de economiequote:Op donderdag 4 februari 2021 13:28 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja maar wel lekker de hele economie de tyfus in laten gaan + welzijn vd mensen.
Dat is dus toch juist het punt? Zero-Covid is niet haalbaar, noppes nada. Z.s.m. alles weer open gewoon.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want dit is lekker voor de economieHoreca en winkels al maanden dicht. De hele winter geen bioscopen, theaters, conferenties, niks.
En als je strategie Zero-Covid is dan kunnen ze weer open?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, want dit is lekker voor de economieHoreca en winkels al maanden dicht. De hele winter geen bioscopen, theaters, conferenties, niks.
Nee, maar dan heb je dus in elk geval ook niet het leed van de uitgestelde reguliere zorg. Lijkt me per saldo beter dan wat we nu hebben gedaan. Juist omdat het allemaal teveel uit de hand gelopen is, duurt het langer om het weer onder controle te krijgen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:31 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
En als je strategie Zero-Covid is dan kunnen ze weer open?
Ook Duitsland is vergelijkbaar met 14.000 besmettingen. Dat zou neerkomen op de volgende cijfers (per miljoen inwoners):quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En zij hebben zo'n 2.3k besmettingen per dag en wij zo'n 4k. Maar onze bevolking is ook zo'n 1.5x groter, dus het ontloopt elkaar niet veel qua besmettingen per 100.000 inwoners.
Zou ik ook het meeste voorstander van zijn. Cijfers zo laag mogelijk krijgen. Vorig voorjaar wisten we ze echt laag te krijgen en zelfs toen duurde het 3/4 maanden om weer in gevaar te komen. Laat staan als we dat met de huidige cijfers zouden doen. Vaccinatiegraad compenseert wel iets, maar nu nog niet natuurlijk. Wellicht dat er dan vanaf april wat meer sectoren kunnen profiteren van de lage cijfers i.p.v. enkel de scholen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:30 schreef Simmertje het volgende:
Ik denk dat het draagvlak voor een lockdown straks in de lente ook een stuk minder zal zijn, zoals die Duitse minister al aangeeft is de rek eruit. Misschien dat ze daarom nu juist nog even door willen met deze lockdown omdat het misschien wel de laatste kans is.
Overigens ben ik daar persoonlijk ook voor, zo streng mogelijk deze maand en eventueel uitloopt in maart. Om vanaf 1 april niet meer terug te hoeven.
Ik denk dat het punt vooral is dat hun ziekenhuizen wat minder tegen de kritische grens aan zitten, dus ze hebben wat meer rek mocht het tegenvallen. Wij kunnen er eigenlijk geen stijging bij hebben, want het piept en kraakt nu al.quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Maar de Britse variant mag de grens niet over in België en Duitsland? Hebben zij daar geen last van?
Daar zal hij ongetwijfeld ook aanwezig zijn. Maar ik zie daar nog geen paniek, code zwart, etcquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:33 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ook Duitsland is vergelijkbaar met 14.000 besmettingen. Dat zou neerkomen op de volgende cijfers (per miljoen inwoners):
Duitsland: 169
België: 201
Nederland: 230
Hmm, het verschil is toch wat groter dan ik dacht.
Maar de Britse variant mag de grens niet over in België en Duitsland? Hebben zij daar geen last van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |