abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197811047

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197811075
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik zit even nieuws door te kijken tussen de bedrijven door.

Nu kom ik weer een rijschoolhouder tegen die pleit voor voorrang bij vaccinatie. _O-
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.
pi_197811088
Wilders met ze Spoetnik en Rusland, kan hij zeker lekker in de reet kruipen bij zijn vriendje Orban.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197811099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.
Misschien moet er inderdaad eens in kaart gebracht gaan worden welke sectoren er nu buiten de boot vallen van elke vorm van compensatie. Dat zijn er nogal wat. Nog los van perspectief.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197811119
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wilders met ze Spoetnik en Rusland, kan hij zeker lekker in de reet kruipen bij zijn vriendje Orban.
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
pi_197811122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang vaccinaties niet 100 procent besmettelijkheid voorkomen hebben 'bewijzen' helemaal geen nut.
Pcr is ook geen 100% garantie.
Niets kan 100% afdekken.
Toch wordt bijvoorbeeld de pcr test geëist bij buitenlandse reizen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197811136
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Je kunt ook bij mij bestellen, ik heb een uiterst effectief middel op basis van marterstront.
pi_197811139
quote:

[..]

Sputnik moet eerst maar door de keuring.
pi_197811155
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Pcr is ook geen 100% garantie.
Niets kan 100% afdekken.
Toch wordt bijvoorbeeld de pcr test geëist bij buitenlandse reizen.
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.
pi_197811158
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep. :')
pi_197811167
quote:

[..]

Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.
pi_197811182
En probeert zich nu boven de partijen te plaatsen, met zijn van Obama (geprobeerd) gekopieerde stijl van praten.
pi_197811193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197811198
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "

"Werkgevers"

(Van nu.nl)

En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
Dat het op nu.nl staat wil niet zeggen dat het klopt.
De werkgever kan dit niet eisen volgens de privacywet.

En niet vaccineren gelijk stellen aan moord is nogal wat.
pi_197811210
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En probeert zich nu boven de partijen te plaatsen, met zijn van Obama (geprobeerd) gekopieerde stijl van praten.
Tenenkrommend, echt zo gemaakt, zelfs zijn woordkeuze is compleet verzonnen door politiek strategen.
pi_197811225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.
pi_197811230
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Doet iedereen.
pi_197811233
quote:

[..]

Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.
pi_197811239
quote:

[..]

Als het goedgekeurd is, ja, geen probleem. Alleen op basis van wat de Russen beweren doen we dat iig niet.
pi_197811251
quote:

[..]

Ja dit.
pi_197811252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker wel, als reactie op je eerste zin dan

Dit is een enorme ommeslag voor Nederlandse begrippen

Ik snap werkelijk niet hoe je dat níet kunt zien
Nou, verduidelijk het dan eens, welke ommeslag wordt er gemaakt?
pi_197811265
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ZEI toch dat die imbecielen in UK niet goed bij hun hoofd waren en ons voor eeuwig afstand en mondkapjes willen laten doen?

Zie je wel? Dit bedoel ik dus.

Wat als de overheid dit overneemt? Ik wil gewoon als iedereen gevaccineerd is weer vrij in een normale open gezellige samenleving mogen LEVEN.

Granted, hij zegt nog een jaar, niet voor eeuwig, maar dat is niet veel beter.

Wat als de overheid naar dat anti-vrijheid volk luistert? Hoe zorgen we ervoor dat ze genegeerd worden?
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
pi_197811268
quote:

[..]

Niet echt, en Rusland moet dit helemaal niet doen, de maker van het vaccin moet dit doen zoals je voor ieder medicijn toelating moet aanvragen. Lijkt mij een vrij gezonde manier van werken.
pi_197811269
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.
pi_197811275
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:51:59 #26
65846 Bocaj
47th President.
pi_197811284
SP Marijnissen zegt dat er een brief is van het kabinet met een mededeling dat het zorgpersoneel er géén geld bij krijgt...
(Ik neem even aan dat het om die beruchte stemming gaat... (Wilders...)
pi_197811285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:52:48 #28
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197811295
Zij klinkt alsof ze al aan de wijn heeft zitten nippen.
pi_197811301
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.
Het probleem met het Sputnik vaccin an sich bedoel ik natuurlijk, niet een probleem met vaccinatie in Nederland of iets dergelijks.
pi_197811305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?
pi_197811306
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.

Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
pi_197811310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.
En wie zegt dat dat niet voldoende zou zijn?
pi_197811320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.
Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.
pi_197811335
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo word het toch altijd gedaan als het om mijarden gaat, kijken welke producten je het meest bevallen, en het dan laten klappen vanwege diplomatieke verhoudingen?
pi_197811338
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Halve klassen hebben ze toch ook al geprobeerd vorig jaar na de eerste lockdown?
Op de basisscholen niet dat ik weet hoor.

Het was al snel dat A kinderen minder risico lopen en B dat onderwijs prioriteit heeft.

Wat misschien wel waar is allemaal maar dan nog is dat geen rechtvaardiging voor de extreem passieve houding van zowel onderwijs als kabinet als het gaat om eventueel toch noodzakelijke maatregelen implementeren, zoals men in België dus wel heeft gedaan.
blablablabla
pi_197811345
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.

En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
pi_197811347
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?
Je mist inderdaad het punt, want dat moet het natuurlijk wel degelijk. :P
Wat ik zeg is dat het Sputnik vaccin niet door een onafhankelijke marktpartij wordt geproduceerd die het puur levert met winstoogmerk. Het is een geopolitiek middel. Geldt overigens net zo goed voor de Chinese vaccins.
pi_197811356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Bocaj het volgende:
SP Marijnissen zegt dat er een brief is van het kabinet met een mededeling dat het zorgpersoneel er géén geld bij krijgt...
(Ik neem even aan dat het om die beruchte stemming gaat... (Wilders...)
Kabinet heeft eerder aangegeven dat ze het gezien de stand van de economie en de salarisstijging die al zijn afgesproken, voldoende vindt. Nu het demissionair is vinden ze helemaal dat het niet kan.

Beetje vlucht naar voren en procedureel natuurlijk.
pi_197811358
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is :)
pi_197811373
hahahahaha "zorgvuldig" tijdens het debat
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197811380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is :)
Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vinden :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 11:56:52 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811381
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.

En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
Onbegrijpelijk dat Ploumen lijsttrekker is gemaakt inderdaad.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197811383
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.

Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
De bron van de uitspraken is niet de Daily Mail maar de Telegraph, alleen heeft die laatste een paywall.

'Tot in 2021 een probleem' is heel vaag. Alles is in potentie op lange termijn 'een probleem'. Maar mensen die zeggen dat we heel 2021 (of nog langer daarna) nog verplicht afstand moeten houden en mondkapjes moeten dragen, ook als de ziekenhuizen leeglopen en er alleen nog enkele pechvogels aan corona doodgaan, ja die mogen met pek en veren de stad uit worden gejaagd.
pi_197811388
Mensen van 85 die buiten moeten wachten IN DE REGEN!
pi_197811397
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
hahahahaha "zorgvuldig" tijdens het debat
Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisis :+
pi_197811399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:

Standaard politiek domheis, Azarkan kan bijvoorbeeld 10 minuten wauwelen over of de vaccins wel halal zijn en waarom hier geen aandacht voor is vanuit het kabinet. Hij zal dan de conclusie trekken dat de moslims in Nederland bewust worden achtergesteld door het kabinet omdat die niet wil kijken naar hun situatie.

Het gaat ze niet om een oplossing maar om exposure binnen hun kiezers smaldeel.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197811400
Nou de reden dat ze in de diepvries liggen is heel simpel, anders blijven ze niet koud.
pi_197811404
quote:
9s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.

ZORGVULDIG
pi_197811410
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vinden :)
Ach, als ik er niet om kon lachen dan zou ik gaan huilen, ik prefereer lachen.
pi_197811411
quote:
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?

Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Go hard or go home
pi_197811414
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisis :+
zorgvuldig heeft voor altijd een hele andere betekenis bij mij
pi_197811420
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Maar deze sukkels maken wel beleid?

Wat nu?
#WeesGeenWhales
pi_197811423
quote:
Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!
pi_197811426
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.

ZORGVULDIG
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?
pi_197811431
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende: [..] Net zoals jij, hebben ook zij recht om te leven. Ben je anti-vrijheid omdat je geen vaccinatie wilt? Zulke vragen, ben alleen bang voor het antwoord.
Het gaat niet om voor of tegen vaccin, het gaat erom dat deze tostis denken dat zelfs na massale vaccinatie we nog met die verschrikkelijke kut 1.5m en mondkapjes moeten "leven"!
#WeesGeenWhales
pi_197811434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:

[..]

En nu is ze opeens voor de jonge mensen, hoe zit het met generatie X en generatie patat?
pi_197811452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.
pi_197811465
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.
Nee, het is totaal niet naief, alles wat je nu hoort is toegespitst op de verkiezingen, van Wilders tot de SGP en weer terug.

Een van de geneugten van de democratie is dit circus iedere 4 jaar ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 12:02:30 ]
pi_197811466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!
zorgvuldig _O-
pi_197811467
quote:
Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.
pi_197811484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zoals al eerder is genoemd. Wanneer je afhankelijk bent van vervoer dan houdt de maatschappij een uur speling aan. Dus wat zeg je nu eigenlijk?
Go hard or go home
pi_197811485
Hoeveel procent in België is van de Britse variant eigenlijk? Is daar nu ook zo’n mega paniek zoals hier? Daar kan je gewoon shoppen etc maar hier moet alles aan de kant vanwege de grote derde golf?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197811487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.
gelul natuurlijk
pi_197811494
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:01 schreef maan_man het volgende:

[..]

Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.
Da's niet ongewoon, overigens, ik zie dat geregeld bij huisartsen e.d., mensen hebben een afspraak om 8:30 en zitten om 8:00 in de wachtkamer.
pi_197811497
Oooh, het is hun eigen schuld dat ze een uur in de regen staan.
Ga toch weg, man.
Go hard or go home
pi_197811519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.
gelul natuurlijk
Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:05:11 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811520
quote:
10s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Noek het volgende:
Oooh, het is hun eigen schuld dat ze een uur in de regen staan.
Ga toch weg, man.
Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.

Maar als mensen en masse een uur te vroeg komen dan gaat dat niet passen nee, zeker niet met anderhalve meter regels etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197811521
Ook qua kleding zie je trouwens dat de campagne echt is begonnen. Dijkhoff met nieuwe driedelige kostuums. Segers met nieuwe pakken en net andere stijl en Klaver die al aantal weken met coltruien ipv overhemden loopt. Vandaag ook sneakers aan. Het blauwe pak lijkt uit.
pi_197811523
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.
^O^
pi_197811530
Lees net dit op NU: https://www.nu.nl/economi(...)mensen-weigeren.html

quote:
De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden op hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.

Volgens de Gezondheidsraad mag het vragen om een vaccinatiebewijs niet leiden tot discriminatie, uitsluiting of schending van privacyregels.

Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van bezoekers om de gezondheid van anderen te beschermen, schrijft de Gezondheidsraad. De onderzoekers erkennen dat economische belangen ook een rol kunnen spelen.

Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus het adviesorgaan. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.

Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2021 12:06:44 ]
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:05:57 #71
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197811532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.

Maar als mensen en masse een uur te vroeg komen dan gaat dat niet passen nee, zeker niet met anderhalve meter regels etc.
Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.
Go hard or go home
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:06:24 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811540
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef Noek het volgende:

[..]

Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.
Zal ik doen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197811546
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]

Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig is :P
I'll give you something to do
pi_197811555
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:

http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok

Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
blablablabla
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:07:05 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811558
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]

_O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197811560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:

[..]

Marijnissen: Ja dan wil ik toch als SP pleiten dat deze mensen op zich een gratis jas krijgen, en dat tegelijk met minima die nu geen jas hebben!
Wilders: Ik stel voor dat we bontjassen uit Rusland importeren, ik hoor verdorrie nooit Russen die het koud hebben!
VVD: Inmiddels hebben wij aanbod van Phillips om ook jassen te produceren, het is prachtig om te zien dat de productielijnen binnen 2 weken up and running waren en dat we nu met steun van subsidie dit kunnen faciliteren!
GL: Wij zijn opzich niet tegen menen die een jas dragen, maar dan wel een jas die recyclebaar is!
D66: Wij sluiten ons aan, maar wat doen we met de kleur?
CU: Wij hebben grote zorgen dat mensen die geen jas dragen zoals in Volendam gedwongen worden deze te dragen!
Denk: Voorzitter, ik ben bang dat we Moslim vrouwen uitsluiten van vaccinaties omdat zo een jas niet over een Burka past.
Interruptie Wilders: Kuzu, GA JE NOU WEER HUILIE HUILIE DOEN OVER JE VROLIJKE BURKAS!
Arib: Mijnheer Wilders, zou u willen spreken via de voorzitter!
Rutte: LACHT KEIHARD!
PVDA: Ja nee, er word gelachen over jassen, maar wij vinden dit ook een serieus probleem!!!
Partij van de dieren: Wij hebben berekent dat de productie van jassen de Nertsenfokkerij overbodig maakt!
Antwoord Kabinet: Wij waarderen alle suggesties maar komen hier later op terug.
pi_197811561
Mijn vader lieten ze doodleuk doodziek vd chemo een uur wachten, hoor.
Nu kunnen die chauffeurs daar ook niks aan doen want die worden zo strak ingepland maar ziekenvervoer is al jaren een drama.
De reden dat ik elke dag 2 uur zelf hem ben gaan rijden als die bestraald werd.
Go hard or go home
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:07:55 #79
342627 tja77
pi_197811570
quote:
[..]

Of pas wanneer er het 100% duidelijk is wat de lange termijn gevolgen van al die verschillende vaccinaties daadwerkelijk zijn.
pi_197811571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]

was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie

gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
pi_197811582
quote:
[..]

De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:09:48 #82
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197811598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef galantis het volgende:

[..]

En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig is :P
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.
pi_197811601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
Er is wel enige overlap hier, natuurlijk.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:11:39 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197811621
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
pi_197811636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt het mag dan ook alleen in uiterst bijzondere situaties
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197811666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zal je aan Belgie moeten vragen, denk ik.
pi_197811681
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:39 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197811683
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:

Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
Wow, ze verwachten heel wat van die Britse variant. :{

Is het trouwens erg als ik meteen zie dat die waarde van het aantal IC-patiënten niet klopt? Telegraaf zegt 651, maar het is 613. :@
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:44 #89
65846 Bocaj
47th President.
pi_197811685
Nou we hoeven écht niet bang te zijn dat supermarkten je gaan tegenhouden als je geen vaccinatiepaspoort hebt!
Ze hebben al meerdere malen aangegeven géén politieagent te gaan spelen... (Uitzonderingen van overijverige supermarkt medewerkers daargelaten...video's op dumpert.)
pi_197811688
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.
De enige reden die ik kan bedenken is reputatieschade. Als jouw event wordt geassocieerd met een serie besmettingen dan staat dat niet leuk. Maar ja, dit lijkt mij niet echt voldoende grond voor zo'n eis.
Maatschappelijk voordeel ga je er in ieder geval niet mee halen, want stel je stelt op die paar schaarse plekken zo'n plicht in, dan alsnog kunnen niet-gevaccineerden zich voor 90% vrij bewegen in de samenleving.
I'll give you something to do
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:14:56 #91
342627 tja77
pi_197811689
Vermoeiend mens dit.
pi_197811692
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik had het ook wel verwacht.

Natuurlijk is het iets anders als je ook kan binnenkomen met een negatieve test. Enkel toegang krijgen met een vaccinatiebewijs gaat niet goed vallen binnen de samenleving denk ik.
pi_197811699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?
tevens zijn er toch sneltesten, die mogen ook gewoon.

ik bedoelde meer de vliegreizen, ik denk niet dat reizen met de auto streng gecontroleerd gaat worden vanaf de zomer.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:15:46 #94
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197811701
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matig :X
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:17:10 #95
342627 tja77
pi_197811722
Zij rammelt gewoon wat tekst op.
  donderdag 4 februari 2021 @ 12:17:34 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197811724
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197811726
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef tja77 het volgende:
Zij rammelt gewoon wat tekst op.
Het is geen filmdrama.
pi_197811729
quote:
[..]

Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"
pi_197811736
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:

Tsja, ik moet vandaag toch weer even terugdenken aan vorig jaar, toen de werkelijke situatie zelfs ruim buiten de onzekerheidsmarge bleef.

pi_197811740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
dat noem je gebrainwashed :D
pi_197811746
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"
Dat is gewoon niet waar......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')