SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:29 schreef OProg het volgende:
Ik zit even nieuws door te kijken tussen de bedrijven door.
Nu kom ik weer een rijschoolhouder tegen die pleit voor voorrang bij vaccinatie.
Misschien moet er inderdaad eens in kaart gebracht gaan worden welke sectoren er nu buiten de boot vallen van elke vorm van compensatie. Dat zijn er nogal wat. Nog los van perspectief.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hen voorstrekken bij vaccinering zie ik niet. Maar ik begrijp wel dat zij zichzelf onder de aandacht brengen. Het blijkt een groep te zijn die meestal buiten alle compensatieregelingen vallen. Dan ga je opzoek naar andere oplossingen. Ik denk eerder dat men moet inzetten op een gepaste vergoeding, dan is de noodzaak van een snelle vaccinatie weg.
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
Wilders met ze Spoetnik en Rusland, kan hij zeker lekker in de reet kruipen bij zijn vriendje Orban.
Pcr is ook geen 100% garantie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang vaccinaties niet 100 procent besmettelijkheid voorkomen hebben 'bewijzen' helemaal geen nut.
Je kunt ook bij mij bestellen, ik heb een uiterst effectief middel op basis van marterstront.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Sputnik moet eerst maar door de keuring.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zolang we ons niet afhankelijk maken van ze kan het toch geen kwaad om het ook erbij te orderen?
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Pcr is ook geen 100% garantie.
Niets kan 100% afdekken.
Toch wordt bijvoorbeeld de pcr test geëist bij buitenlandse reizen.
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Laat Rusland eerst maar een goedkeuring aanvraag doen bij EMA.
Dat het op nu.nl staat wil niet zeggen dat het klopt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 10:47 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van "
"Werkgevers"
(Van nu.nl)
En lijkt me ook logisch, anders mag je bv gewoon oma's uitmoorden in de thuiszorg?
Tenenkrommend, echt zo gemaakt, zelfs zijn woordkeuze is compleet verzonnen door politiek strategen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En probeert zich nu boven de partijen te plaatsen, met zijn van Obama (geprobeerd) gekopieerde stijl van praten.
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Doet iedereen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat "Rusland" dit moet doen illustreert natuurlijk ook wel een beetje het probleem.
Als het goedgekeurd is, ja, geen probleem. Alleen op basis van wat de Russen beweren doen we dat iig niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:43 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja dit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, verduidelijk het dan eens, welke ommeslag wordt er gemaakt?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker wel, als reactie op je eerste zin dan
Dit is een enorme ommeslag voor Nederlandse begrippen
Ik snap werkelijk niet hoe je dat níet kunt zien
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ZEI toch dat die imbecielen in UK niet goed bij hun hoofd waren en ons voor eeuwig afstand en mondkapjes willen laten doen?
Zie je wel? Dit bedoel ik dus.
Wat als de overheid dit overneemt? Ik wil gewoon als iedereen gevaccineerd is weer vrij in een normale open gezellige samenleving mogen LEVEN.
Granted, hij zegt nog een jaar, niet voor eeuwig, maar dat is niet veel beter.
Wat als de overheid naar dat anti-vrijheid volk luistert? Hoe zorgen we ervoor dat ze genegeerd worden?
Niet echt, en Rusland moet dit helemaal niet doen, de maker van het vaccin moet dit doen zoals je voor ieder medicijn toelating moet aanvragen. Lijkt mij een vrij gezonde manier van werken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver maakt er een verkiezingspraatje van voor zijn doelgroep.
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat het doel niet is om geen besmettingen binnen/buiten te krijgen, maar zo min mogelijk, kortom dat iets 80 porcent betrouwbaar is maakt niet uit.
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rusland wordt in dit geval de producent van het virus mee bedoeld.
Het probleem met het Sputnik vaccin an sich bedoel ik natuurlijk, niet een probleem met vaccinatie in Nederland of iets dergelijks.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is helemaal geen probleem, het enige probleem wat we op vaccin gebied hebben is dat we in deze fase nog niet heel veel hebben, Sputnik gaat hierbij niets oplossen.
Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
En wie zegt dat dat niet voldoende zou zijn?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus dan is een bewijs van vaccinatie overleggen ook afdoende.
Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
En Marijnissen gaat verder met een verkiezingspraatje. Even zorgsalarissen aanstippen.
Zo word het toch altijd gedaan als het om mijarden gaat, kijken welke producten je het meest bevallen, en het dan laten klappen vanwege diplomatieke verhoudingen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de crux is dus dat er niet bepaald een onafhankelijke marktpartij is.
Op de basisscholen niet dat ik weet hoor.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Halve klassen hebben ze toch ook al geprobeerd vorig jaar na de eerste lockdown?
Je mist inderdaad het punt, want dat moet het natuurlijk wel degelijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik mis het punt wellicht, waarom zou Sputnik niet door de ema ballotage hoeven?
Kabinet heeft eerder aangegeven dat ze het gezien de stand van de economie en de salarisstijging die al zijn afgesproken, voldoende vindt. Nu het demissionair is vinden ze helemaal dat het niet kan.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Bocaj het volgende:
SP Marijnissen zegt dat er een brief is van het kabinet met een mededeling dat het zorgpersoneel er géén geld bij krijgt...
(Ik neem even aan dat het om die beruchte stemming gaat... (Wilders...)
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk isquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zoals iemand zei, dat doen ze natuurlijk allemaal. Maar je ziet wel duidelijk bij gl en nu idd SP dat het gehalte verkiezingsretoriek toch wel behoorlijk toeneemt. Ook als het om corona gaat. Heb daar toch gemengde gevoelens bij.
Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vindenquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is
Onbegrijpelijk dat Ploumen lijsttrekker is gemaakt inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.
En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
De bron van de uitspraken is niet de Daily Mail maar de Telegraph, alleen heeft die laatste een paywall.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.
Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisisquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Predator40 het volgende:
hahahahaha "zorgvuldig" tijdens het debat
Standaard politiek domheis, Azarkan kan bijvoorbeeld 10 minuten wauwelen over of de vaccins wel halal zijn en waarom hier geen aandacht voor is vanuit het kabinet. Hij zal dan de conclusie trekken dat de moslims in Nederland bewust worden achtergesteld door het kabinet omdat die niet wil kijken naar hun situatie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef raptorix het volgende:
Echt die Marijnissen is ook al zo dom, het kost je fucking 15 minuten om in te lezen waarom Nederland op dit moment achter loopt, en waarom Phizer niet "even" kan opschalen, domme trut heeft weer 5 minuten van mijn leven verpest.
En echt iemand als Ploumen zou echt iets aan haar taal moeten doen, Arib spreekt nog beter Nederlands.
zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mensen van 85 die buiten moeten wachten IN DE REGEN!
Ach, als ik er niet om kon lachen dan zou ik gaan huilen, ik prefereer lachen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er nog mensen zijn die het grappig vinden
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
zorgvuldig heeft voor altijd een hele andere betekenis bij mijquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een van de woorden die ik in de toekomst onbewust altijd zal linken aan de huidige crisis
Maar deze sukkels maken wel beleid?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vroeger had je voor dat soort mensen gewoon schandpalen. "Haha, deze man zegt dat we heel 2022 afstand moeten houden, hij wordt nu op het dorpsplein tentoon gesteld. Kom, laten we eieren en tomaten gaan gooien!" Wat dat betreft zijn we wel wat mooie dingen kwijtgeraakt met de moderniteit.
Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs iemand onderuit gegaan na 40 min wachten buiten en met een ambulance afgevoerd.
ZORGVULDIG
Het gaat niet om voor of tegen vaccin, het gaat erom dat deze tostis denken dat zelfs na massale vaccinatie we nog met die verschrikkelijke kut 1.5m en mondkapjes moeten "leven"!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:17 schreef Mr.Sandman het volgende: [..] Net zoals jij, hebben ook zij recht om te leven. Ben je anti-vrijheid omdat je geen vaccinatie wilt? Zulke vragen, ben alleen bang voor het antwoord.
En nu is ze opeens voor de jonge mensen, hoe zit het met generatie X en generatie patat?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?
Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk wel lachen, eerder riep er iemand dat we in een dictatuur leven en jij klaagt dat ze verkiezingsretoriek gebruiken om de regering te bekritiseren, iets wat in een dictatuur onmogelijk is
Nee, het is totaal niet naief, alles wat je nu hoort is toegespitst op de verkiezingen, van Wilders tot de SGP en weer terug.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Haha ja maar het idee dat we in een dictatuur leven is natuurlijk lachwekkend. Ok, mijn kritiek op verkiezingsretoriek is beetje naïef. Dat doen partijen nou eenmaal. Politici hebben nou eenmaal de behoefte zich vocaal te positioneren - al dan niet gehinderd door een ego waardoor ze graag zichzelf horen praten. Volgens mij kan je je niet vocaal ook heel sterk positioneren. Het valt namelijk best op als je juist beperkt tot de inhoud en oplossen van het probleem. Maar daar worden politici ook intern niet op beoordeeld, quotes wel.
zorgvuldigquote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vanmorgen op radio, was misverstand, er was wel wel een ruimte binnen, maar dat stond niet goed aangegeven, is al opgelost, maar de politiek: EEN SCHANDE, ER STONDEN OUDE MENSEN IN DE REGEN TE WACHTEN!!!!
Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Zoals al eerder is genoemd. Wanneer je afhankelijk bent van vervoer dan houdt de maatschappij een uur speling aan. Dus wat zeg je nu eigenlijk?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?
je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien hadden die mensen dan geen uur te vroeg moeten komen?
Da's niet ongewoon, overigens, ik zie dat geregeld bij huisartsen e.d., mensen hebben een afspraak om 8:30 en zitten om 8:00 in de wachtkamer.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat ik begreep was dat die mensen veel en veel te vroeg kwamen, omdat ze niet konden wachten op hun prik. Tja, op een bepaald moment is de toko vol.
Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je moet vooral geen rekening houden met vertraging....met het OV ofzo.
gelul natuurlijk
Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:03 schreef Noek het volgende:
Oooh, het is hun eigen schuld dat ze een uur in de regen staan.
Ga toch weg, man.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu woon ik toevallig redelijk buitenaf met welgeteld een buslijn die over een smalle dijkweg moet tot onze beschikking maar ik sta werkelijk nooit een uur te vroeg ergens omdat ik bang ben voor vertraging door het OV.
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.quote:De huidige wetgeving maakt het instellingen en bedrijven mogelijk om een vaccinatiebewijs als voorwaarde te stellen voor toegang tot hun diensten en voorzieningen, schrijft de Gezondheidsraad donderdag in een advies aan het ministerie van Volksgezondheid. De Rijksoverheid moet daarom toezicht houden op hoe bedrijven vaccinatiebewijzen willen inzetten, benadrukken de onderzoekers.
Volgens de Gezondheidsraad mag het vragen om een vaccinatiebewijs niet leiden tot discriminatie, uitsluiting of schending van privacyregels.
Werkgevers, zorginstellingen, scholen, horecabedrijven en organisatoren van evenementen kunnen in principe een vaccinatiebewijs eisen van bezoekers om de gezondheid van anderen te beschermen, schrijft de Gezondheidsraad. De onderzoekers erkennen dat economische belangen ook een rol kunnen spelen.
Of de maatregel gerechtvaardigd is, kan verschillen per setting", aldus het adviesorgaan. Voor die afweging is een zogeheten medisch-ethisch kader ontwikkeld. Zo moeten instellingen kunnen aantonen dat het vaccinatiebewijs een gerechtvaardigd doel dient, dat de maatregel noodzakelijk is om dat doel te bereiken, de voordelen opwegen tegen de nadelen en er geen minder ingrijpende manier is om het doel te bereiken.
Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is toch zo? Je krijgt een duidelijk window. Dat je 10 minuten eerder bent kan vast worden opgevangen. Daar is ook rekening mee gehouden.
Maar als mensen en masse een uur te vroeg komen dan gaat dat niet passen nee, zeker niet met anderhalve meter regels etc.
Zal ik doen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Zeg dat tegen die centrale die die mensen ophalen.
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig isquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU: https://www.nu.nl/economi(...)mensen-weigeren.html
[..]
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
Marijnissen: Ja dan wil ik toch als SP pleiten dat deze mensen op zich een gratis jas krijgen, en dat tegelijk met minima die nu geen jas hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?
Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Of pas wanneer er het 100% duidelijk is wat de lange termijn gevolgen van al die verschillende vaccinaties daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig is
Er is wel enige overlap hier, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
Klopt het mag dan ook alleen in uiterst bijzondere situatiesquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
Dat zal je aan Belgie moeten vragen, denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
Wow, ze verwachten heel wat van die Britse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
De enige reden die ik kan bedenken is reputatieschade. Als jouw event wordt geassocieerd met een serie besmettingen dan staat dat niet leuk. Maar ja, dit lijkt mij niet echt voldoende grond voor zo'n eis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.
Ik had het ook wel verwacht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matigquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
dat noem je gebrainwashedquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
Dat is gewoon niet waar......quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |