Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het ook wel verwacht.
Natuurlijk is het iets anders als je ook kan binnenkomen met een negatieve test. Enkel toegang krijgen met een vaccinatiebewijs gaat niet goed vallen binnen de samenleving denk ik.
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar......
Voor vliegreizen word je toch al als een halve crimineel behandeld, dus dan kan dit er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?
tevens zijn er toch sneltesten, die mogen ook gewoon.
ik bedoelde meer de vliegreizen, ik denk niet dat reizen met de auto streng gecontroleerd gaat worden vanaf de zomer.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matig
quote:
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
daar was ik niet bij dan.....quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.
quote:
Halsband met elektroshock als je meer dan 100 meter van je huis gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn er nog meer maatregelen die we kunnen verzinnen?
avondklok van 12.00 tot 12.00quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bedrijven (werkgevers) sluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar was ik niet bij dan.....
tuurlijk gaat dat er komen, net zoals sommige andere verplichte vaccinaties
vooral voor reizen en in het begin misschien ook voor festivals.
Heerlijk genieten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef Anton91 het volgende:
Maar we leven in een vrij land verder wel![]()
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.
Dijken door steken, zijn er volgens de berekeningen iig minder mensen die aan corona overlijden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
dit is dan wel gewoon BNWquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"
Er zijn geen verplichte vaccinaties op dit moment. Ja, als je naar bepaalde landen gaat waar het risico op een bepaalde ziekte groot is heb je een vaccinatie nodig, maar geen enkel van de andere vaccinaties is verplicht om deel te nemen aan de maatschappij in Nederland.
Zie je het voor je? Je moet gevaccineerd zijn om een nieuw paspoort aan te kunnen vragen, want anders mag je het gemeentehuis niet in.
Dat kunnen we noemen hoe we het willen, dat is een verplichting. Alleen, dat is een verplichting zonder dat het kabinet de pijn wil nemen om te proberen wetgeving om vaccinaties daadwerkelijk te verplichten door de eerste en tweede kamer te krijgen. In een hoop kringen zou je dat achterbaks kunnen noemen.
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik hetquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodigquote:"Een derde golf lijkt onvermijdelijk", zei Rutte afgelopen week nog tijdens de persconferentie. De Britse variant is een stuk besmettelijker en zet steeds meer voeten aan de grond.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelenquote:RIVM: of er een derde golf komt, hebben we zelf in de hand
(...)
Leiden deze versoepelingen dan niet tot een derde golf? "Als we de maatregelen niet vasthouden en de opvolging van de maatregelen niet optimaal is, kunnen we inderdaad belanden in een nieuwe golf. Vanwege de Britse variant zullen we een toename zien in het aantal meldingen en het aantal opnames en het aantal ic-opnames en overlijdens", zegt Timen.
Wanneer die stijging zichtbaar wordt, is niet duidelijk. Maar iedere versoepeling zal leiden tot een toename van het aantal meldingen, zegt Timen. "En dat zal dan ook effect hebben op het aantal opnames in de ziekenhuizen en op de ic's. En daarmee stijgt de druk op de zorg."
Ze verwachten dat de dalende trend een stijgende wordt, ondanks de extreem zware maatregelen die ze hebben opgelegd. Ik kan me voorstellen dat je daar wat paniekerig van wordt, ja.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsof ze echt verwachten dat binnenkort de lijken in de straten liggen.
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
Ik zou maar uitkijkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor schoolquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik het
Ik denk overigens dat het eerder BNW is dat het niet zou komen dan wel, want alle seinen staan die kant op.
Niet zo negatief, azijnpisser.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef tja77 het volgende:
Leonie maakt er weer een leuk verhaaltje van.
De gezondheidsraad heeft al gezegd dat werkgevers mogen vragen om vaccinatiebewijzen. Dan lijkt het me geen rare conclusie dat werkgevers daar conclusies aan verbinden, direct of indirect.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor school
We moeten vanaf nu elke wedstrijd winnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zoquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!
Die kans is er inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.
Ja maar vleermuis soep is zo lekker...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zo
een wappie naar je hartquote:
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kans is er inderdaad.
Bij mij zou het draagvlak dan wel weg zijn overigens. Je een jaar lang aan de maatregelen houden en vervolgend word je beloond met nog langer maatregelen.
Grote kans dat er dan ook neppe bewijzen op de markt komen.
Sowieso is het voor bv een restaurant helemaal niet winstgevend om enkel open te gaan voor gevaccineerden. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad. Nu misschien 1% die gevaccineerd is? Het personeel van die bedrijven moet dan ook voorrang krijgen uiteraard.
Nee, gaat niet gebeuren voor het gemeentehuis bijv.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoezo? Kans lijkt alsmaar groter en groter te worden. Helaas.
Vind hem sterk en zeer nuchter!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Iemand die leugens als waarheden verkondigt?
Doe mij maar een gefrituurde vleermuis oorlog (met satésaus, mayo en uitjes)quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar vleermuis soep is zo lekker...
En meerdere virusziekten zouden hiermee zijn voorkomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariër was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zo
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteit zin heeft!)
Maar als dat vaccin dan zo goed werkt, dan is het risico toch helemaal niet zo groot?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
Bijvoorbeeld horeca. Alle medewerkers voorrang op vaccinatie zoals jij zegt, want anders kunnen ze niet werken. De leveranciers hebben dan ook voorrang nodig, en de bedrijven die diensten leveren. Daarnaast ook de postbezorger die naar binnen loopt en een hele lijst andere mensen.
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteit zin heeft!)
Het stokpaard van Van Haga is wel versleten intussen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteitszin heeft!)
iedereen voorrang behalve de groepen die echt in het ziekenhuis komenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.
Bijvoorbeeld horeca. Alle medewerkers voorrang op vaccinatie zoals jij zegt, want anders kunnen ze niet werken. De leveranciers hebben dan ook voorrang nodig, en de bedrijven die diensten leveren. Daarnaast ook de postbezorger die naar binnen loopt en een hele lijst andere mensen.
opportunist!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef maan_man het volgende:
Heeft Henk een nieuwe doelgroep? Niks over ouderen.
Kijk, en daar moet ik dan ook wel weer om lachen!quote:
Waarom zou een gemeentehuis het niet mogen vragen en een restaurant wel? Maargoed, laten we onderwijs eens pakken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nee, gaat niet gebeuren voor het gemeentehuis bijv.
voor de reiswereld: ja
Iedere 2 weken dus een test doen, a 100 euro per keer? 200 euro per maand om je kind naar school te kunnen sturen voor iets waar je kind geen last van zal hebben?quote:Onderwijs: onderwijsinstellingen hebben een zorgplicht. Dat wil zeggen dat ze het besmettingsrisico voor leerlingen en docenten zo klein mogelijk moeten houden. Een vaccinatiebewijs kan alleen een oplossing zijn als dat het aantal besmettingen extra af laat nemen als alle andere preventieve maatregelen al zijn ingezet. De Gezondheidsraad vreest dat een vaccinatiebewijs kan leiden tot discriminatie als er geen alternatief zoals een negatieve testuitslag geboden wordt
Henk gaat meer de FvD kant op. Hij vroeg ook al een debat aan over BBB.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef maan_man het volgende:
Heeft Henk een nieuwe doelgroep? Niks over ouderen.
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic... dus waar hebben we het over...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Komt ie weer met zn IFR, maar niks zeggen over de 613 mensen die op de IC liggen mét enorme maatregelen.
Verspreid alsjeblieft niet dit soort onzin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic... dus waar hebben we het over...
Alhoewel een kritisch geluid wat maatregelen betreft meer dan welkom is, hebben deze gasten totaal geen kaas gegeten van de materie. Dat is prima, maar wees dan niet zo stellig. Laatst hadden deze heren een beschamend optreden bij Op1 waar ze overduidelijk het principe van exponentiële groei niet konden bevatten. Ik had - gezien hun opleidingsniveau - echt wel beter verwacht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Vind hem sterk en zeer nuchter!(Volgens mij is hij zo'n beetje de enige met Baudet die relativiteitszin heeft!)
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er schijnen nog wel 1000 mensen bij te kunnen op het ic...
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeentehuis het niet mogen vragen en een restaurant wel? Maargoed, laten we onderwijs eens pakken.
Iemand die niet gevaccineerd is mag dan niet naar school straks? Dit is wat de gezondheidsraad zegt:
[..]
Iedere 2 weken dus een test doen, a 100 euro per keer? 200 euro per maand om je kind naar school te kunnen sturen voor iets waar je kind geen last van zal hebben?
BNW wordt een fabeltjesfuik genoemd, het wordt tijd dat we dit soort ongein gewoon noemen wat het is. Het (demissionaire) kabinet zit in een paniekfuik.
Ik vind dat wel goed op zich. Allerlei wereldleiders bezigen deze term, Rutte doet het in het Engels voor een internationaal publiek terwijl hij hier hele andere dingen roept. Net zoals dat hij in de internationale organen de GroenLinkse klimaatpaus uithangt terwijl hij hier veel gematigder is. Daar moeten gewoon vragen over gesteld kunnen worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Henk gaat meer de FvD kant op. Hij vroeg ook al een debat aan over BBB.
Maar een IC medewerker kan toch makkelijk 4 bedden bedienen?! Beetje lui maar één bed doen.. Pfff.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima. Gewoon een beetje afwisselen met die zuurstoftank. Om de beurt 10 minuten ofzo.
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.
Dan is de wereld te klein natuurlijk. Terecht overigens.
Hele bewijs is onnodig. Vaccineer de risico groepen en open je samenleving weer voor iedereen vanaf de zomer. In kleine stapjes desnoods om te kijken of de ziekenhuizen elke stap aan kunnen.
Sowieso krom; bedrijven mogen om klanten weigeren als ze niet gevaccineerd zijn, maar ze mogen niet discrimineren. Uhh.
Gewoon domotica aan koppelenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar een IC medewerker kan toch makkelijk 4 bedden bedienen?! Beetje lui maar één bed doen.. Pfff.
Kinderen zijn helemaal nog niet aan de beurt, vaccinatie is nu pas vanaf 18 jaar. Dus in de huidige planning gaan kinderen pas daarna gevaccineerd worden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan de scholen maar gesloten houden voor een paar maanden, want kinderen zijn pas over een paar maanden aan de beurt.
Hele bewijs is onnodig. Vaccineer de risico groepen en open je samenleving weer voor iedereen vanaf de zomer. In kleine stapjes desnoods om te kijken of de ziekenhuizen elke stap aan kunnen.
Voorlopig jaquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.
En zelf ff doorgeven zeker?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar gaat dan vast een uitzondering voor komen. Wederom; terecht natuurlijk. 100%.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kinderen komen voorlopig helemaal niet aan de beurt, want de vaccinaties zijn niet voor -16 goedgekeurd.
Zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt zou het inderdaad niet meer mogen uitmaken dat er nog mensen met corona rondlopen. Dat zijn dan minderheden die bovendien niet meer voor (grote) uitbraken kunnen zorgen omdat andere mensen gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso krom; bedrijven mogen om klanten weigeren als ze niet gevaccineerd zijn, maar ze mogen niet discrimineren. Uhh.
Zijn ze bezig met trials onder kinderen dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kinderen zijn helemaal nog niet aan de beurt, vaccinatie is nu pas vanaf 18 jaar. Dus in de huidige planning gaan kinderen pas daarna gevaccineerd worden.
Ik had gelezen dat ze waarschijnlijk geen aanvraag bij de EMA zouden doen omdat de EU enkel vaccins zou aankopen die in de EU geproduceerd worden. Maar afzonderlijke lidstaten kunnen het wel goedkeuren en aankopen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat blijft bijzonder. En eigenlijk is het gewoon een geopolitiek verhaal zo.
Mooie verhalen over dat ze honderd miljoen vaccins kunnen leveren aan Europa maar vervolgens nog geen aanvraag hebben gedaan bij het EMA.
En degene die dan even 10 minuten zonder zit krijgt dan even lachgasquote:
Precies.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zodra de vaccinatiegraad hoog genoeg ligt zou het inderdaad niet meer mogen uitmaken dat er nog mensen met corona rondlopen. Dat zijn dan minderheden die bovendien niet meer voor (grote) uitbraken kunnen zorgen omdat andere mensen gevaccineerd zijn.
We maken ons ook niet druk dat er iemand met mazelen kan rondlopen, want de rest is toch beschermd.
Tja, je wil van een pandemie afkomen of niet.... o, wacht...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik had gelezen dat ze waarschijnlijk geen aanvraag bij de EMA zouden doen omdat de EU enkel vaccins zou aankopen die in de EU geproduceerd worden. Maar afzonderlijke lidstaten kunnen het wel goedkeuren en aankopen.
versoepelingen zijn niet op basis van vaccinatiegraadquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
Maar ze zullen die vaccinatiegraad wel onnodig hoog instellen. Terwijl het eigenlijk al klaar zou moeten zijn met de meeste maatregelen op het moment dat de risico groepen en ouderen een prikje hebben gehad. Bij mij persoonlijk is daarna het draagvlak gewoon weg hoor. Dit doen we inderdaad ook niet voor de mazelen of normale griepjes. Er is ons altijd voorgehouden dat we de maatregelen hebben vanwege de ziekenhuizen en de risico groepen. Tijd voor ze om dat te bewijzen.
Als ze voor mij na mijn vaccinatie tegen Covid een nieuw vaccinatieboekje printen wil ik dat trouwens met alle plezier meenemen als ik een keer ga vliegen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.
Maar ze zullen die vaccinatiegraad wel onnodig hoog instellen. Terwijl het eigenlijk al klaar zou moeten zijn met de meeste maatregelen op het moment dat de risico groepen en ouderen een prikje hebben gehad. Bij mij persoonlijk is daarna het draagvlak gewoon weg hoor. Dit doen we inderdaad ook niet voor de mazelen of normale griepjes. Er is ons altijd voorgehouden dat we de maatregelen hebben vanwege de ziekenhuizen en de risico groepen. Tijd voor ze om dat te bewijzen.
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
versoepelingen zijn niet op basis van vaccinatiegraad
Maar jij zegt toch ook steeds dat ik men geen zorgen hoef te maken als ik zeg dat sommige achterlijke experts willen dat we voor de rest van ons leven in deze levende hel van 1.5m en mondkapjes en beperkingen leven, net als alle andere mods?quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste is dit een Daily Mail artikel en dat is al een schandpaal van zichzelf en ten tweede...ik kan mij herinneren dat er ook dit soort reacties kwamen vorig jaar toen er gesteld werd dat covid mischien wel eens tot in 2021 een probleem kon zijn.
Zullen we die mensen ernaast tentoon stellen?
eens, dat verwacht ik ook......quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.
Het is dan tijd om solidair te zijn naar de gehele bevolking. Die hebben lang genoeg hun leven half op stil gezet door alle maatregelen. En voor mezelf sprekende doe ik dat met alle liefde. Iedereen verdiend zorg en ik vond het niet meer dan logisch om de medemens te beschermen. Maar als de druk op de zorg weg is dan is het voor veel mensen echt wel klaar hoor.
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:56 schreef StateOfMind het volgende:
En degene die dan even 10 minuten zonder zit krijgt dan even lachgas
Tenzij.......quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als we de maatregelen hebben vanwege de druk op de zorg door voornamelijk bepaalde groepen dan lijkt het me logisch dat ze gewoon kunnen versoepelen op moment dat die groepen geen risico meer vormen voor de ziekenhuizen.
Het is dan tijd om solidair te zijn naar de gehele bevolking. Die hebben lang genoeg hun leven half op stil gezet door alle maatregelen. En voor mezelf sprekende doe ik dat met alle liefde. Iedereen verdiend zorg en ik vond het niet meer dan logisch om de medemens te beschermen. Maar als de druk op de zorg weg is dan is het voor veel mensen echt wel klaar hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan krijgen we een dagklokquote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef leolinedance het volgende:
Als de cijfers nu niet voldoende dalen, wordt dan de conclusie dat een avondklok niet werkt of dat ie juist nog strenger moet?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tenzij.......
Tenzij...... ze nooit aan ons communiceren dat de druk op de zorg weg is. En ons wijsmaken dat er nog steeds 600+ mensen op de IC liggen
Ik dacht even dat deze post geschreven was door een andere userSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Neem aan dat de max-stand op dat pompje wel binnen de veilige marges lag?quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is wat anders trouwens, maar vriend van me lag een keer in het ziekenhuis na een operatie. Had ie zo'n eigen pompje gekregen waar ie zelf morfine mee kon spuiten door op de knopjes te doen. Hij dat ding op max zetten, waren echt meest euforische en aangename dagen uit z'n leven.
Als ik ooit eens een bot breek ofzo en ik moet geopereerd worden hoop ik echt ook zo'n ding te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |