quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU: https://www.nu.nl/economi(...)mensen-weigeren.html
[..]
Fijn is dat. Precies waar sommigen hier bang voor waren.
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
Marijnissen: Ja dan wil ik toch als SP pleiten dat deze mensen op zich een gratis jas krijgen, en dat tegelijk met minima die nu geen jas hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 11:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, gaan ze straks dood aan de kou of gaan ze dood met de kou?
Het is echt belachelijk natuurlijk en ontzettend onzorgvuldig.
Of pas wanneer er het 100% duidelijk is wat de lange termijn gevolgen van al die verschillende vaccinaties daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ze dit al in gaan voeren hoop ik op z’n minst dat het pas gebeurd als iedereen de kans heeft gehad om een vaccinatie te krijgen.
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Lees net dit op NU:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:06 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat is dan waarschijnlijk ook het moment waarop het niet eens meer nodig is
Er is wel enige overlap hier, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
Klopt het mag dan ook alleen in uiterst bijzondere situatiesquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
De Gezondheidsraad ook die de privacywet gaat duiden. Dat lijkt mij typisch iets voor de Autoriteit Persoonsgegevens.
Dat zal je aan Belgie moeten vragen, denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
Wow, ze verwachten heel wat van die Britse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
De enige reden die ik kan bedenken is reputatieschade. Als jouw event wordt geassocieerd met een serie besmettingen dan staat dat niet leuk. Maar ja, dit lijkt mij niet echt voldoende grond voor zo'n eis.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Zodra bijna iedereen gevaccineerd is heeft het amper nog nut om zo'n bewijs te vragen want dan is er nog amper gevaar voor grootschalige uitbraken.
Ik had het ook wel verwacht.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
was toch allang bekend dat dit zou gaan gebeuren.....vooral in het begin.
of een negatieve test, of een vaccinatie
gaat ook gebeuren voor de reiswereld.
staat ook in de routekaart, zelfs bij niveau waakzaam een negatieve test verplicht.
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als ik met de auto naar de Ardennen rijd?
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matigquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:07 schreef Elan het volgende:
Die voorspellingen blijven ondanks de prima cijfers extreem pessimistisch:
http://www.telegraaf.nl/n(...)-schrappen-avondklok
Gezien het beperkte effect van die specifieke maatregelen moeten het er sowieso 1000+ weer worden op de IC's.
dat noem je gebrainwashedquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
Dat is gewoon niet waar......quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, toen we het benoemden werd het naar BNW verwezen. En toen het RIVM een vaccinatiepaspoort ontwikkelde was het: "Ja maar dat is toch makkelijk? Houdt toch niet in dat ze het gaan gebruiken?"
Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik had het ook wel verwacht.
Natuurlijk is het iets anders als je ook kan binnenkomen met een negatieve test. Enkel toegang krijgen met een vaccinatiebewijs gaat niet goed vallen binnen de samenleving denk ik.
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat is gewoon niet waar......
Voor vliegreizen word je toch al als een halve crimineel behandeld, dus dan kan dit er ook nog wel bij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
geen idee, ligt aan de regels van de belgen lijkt me ?
tevens zijn er toch sneltesten, die mogen ook gewoon.
ik bedoelde meer de vliegreizen, ik denk niet dat reizen met de auto streng gecontroleerd gaat worden vanaf de zomer.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Van Esch klinkt als of ze elk moment in huilen kan uitbarsten.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:15 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
deze vrouw, PVDD dacht ik, was gisteren ook al extreem matig
quote:
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:17 schreef Drekkoning het volgende:
Heeft zij een verstandelijke beperking oid? Voordat ik grappen ga maken over haar intonatie.
daar was ik niet bij dan.....quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee? Deze discussie hebben we tot in den treure in oktober/november gevoerd met zijn allen. Het zou er echt niet komen, en de angst die sommigen ervoor hadden was meer op zijn plaats in BNW.
quote:
Halsband met elektroshock als je meer dan 100 meter van je huis gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zijn er nog meer maatregelen die we kunnen verzinnen?
avondklok van 12.00 tot 12.00quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bedrijven (werkgevers) sluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar was ik niet bij dan.....
tuurlijk gaat dat er komen, net zoals sommige andere verplichte vaccinaties
vooral voor reizen en in het begin misschien ook voor festivals.
Heerlijk genieten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef Anton91 het volgende:
Maar we leven in een vrij land verder wel![]()
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:26 schreef galantis het volgende:
[..]
Dubbele mondkapjes. Schijnt in de VS nu een ding te zijn.
Dijken door steken, zijn er volgens de berekeningen iig minder mensen die aan corona overlijden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
dit is dan wel gewoon BNWquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geen idee of jij deelnam aan die discussie, ik weet in elk geval dat ik ook quotes heb ontvangen met "dit gaat er niet komen, hoort in BNW thuis"
Er zijn geen verplichte vaccinaties op dit moment. Ja, als je naar bepaalde landen gaat waar het risico op een bepaalde ziekte groot is heb je een vaccinatie nodig, maar geen enkel van de andere vaccinaties is verplicht om deel te nemen aan de maatschappij in Nederland.
Zie je het voor je? Je moet gevaccineerd zijn om een nieuw paspoort aan te kunnen vragen, want anders mag je het gemeentehuis niet in.
Dat kunnen we noemen hoe we het willen, dat is een verplichting. Alleen, dat is een verplichting zonder dat het kabinet de pijn wil nemen om te proberen wetgeving om vaccinaties daadwerkelijk te verplichten door de eerste en tweede kamer te krijgen. In een hoop kringen zou je dat achterbaks kunnen noemen.
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik hetquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodigquote:"Een derde golf lijkt onvermijdelijk", zei Rutte afgelopen week nog tijdens de persconferentie. De Britse variant is een stuk besmettelijker en zet steeds meer voeten aan de grond.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelenquote:RIVM: of er een derde golf komt, hebben we zelf in de hand
(...)
Leiden deze versoepelingen dan niet tot een derde golf? "Als we de maatregelen niet vasthouden en de opvolging van de maatregelen niet optimaal is, kunnen we inderdaad belanden in een nieuwe golf. Vanwege de Britse variant zullen we een toename zien in het aantal meldingen en het aantal opnames en het aantal ic-opnames en overlijdens", zegt Timen.
Wanneer die stijging zichtbaar wordt, is niet duidelijk. Maar iedere versoepeling zal leiden tot een toename van het aantal meldingen, zegt Timen. "En dat zal dan ook effect hebben op het aantal opnames in de ziekenhuizen en op de ic's. En daarmee stijgt de druk op de zorg."
Ze verwachten dat de dalende trend een stijgende wordt, ondanks de extreem zware maatregelen die ze hebben opgelegd. Ik kan me voorstellen dat je daar wat paniekerig van wordt, ja.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alsof ze echt verwachten dat binnenkort de lijken in de straten liggen.
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
Ik zou maar uitkijkenquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Driedubbel. Vier mondkapjes gaat wel echt te ver hoor, daar doe ik niet aan mee.
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor schoolquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het werd net letterlijk genoemd tijdens het debat in de tweede kamer, daarom postte ik het
Ik denk overigens dat het eerder BNW is dat het niet zou komen dan wel, want alle seinen staan die kant op.
Niet zo negatief, azijnpisser.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we allemaal ons leven opgeven is het vast wel te voorkomen.
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eskundigen-dat-nodig
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-variant-versoepelen
Is het nou onvermijdelijk of hebben we het zelf in de hand?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:30 schreef tja77 het volgende:
Leonie maakt er weer een leuk verhaaltje van.
De gezondheidsraad heeft al gezegd dat werkgevers mogen vragen om vaccinatiebewijzen. Dan lijkt het me geen rare conclusie dat werkgevers daar conclusies aan verbinden, direct of indirect.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:31 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar niet voor het gemeentehuis, of voor werk of voor school
We moeten vanaf nu elke wedstrijd winnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het is onvermijdelijk dat we het zelf in de hand hebben!
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariėr was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zoquote:Op donderdag 4 februari 2021 12:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Typisch dierenpartij om te gaan zeuren over ons eten.... Het liefst wil ze zelfs verboden in gaan voeren!
Die kans is er inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Tot nu toe heeft de samenleving een verrassend (of misschien eerder verontrustend) hoge tolerantiegrens wat betreft de inperking van vrijheden. Dus de meerderheid zal dit ook wel weer slikken.
Ja maar vleermuis soep is zo lekker...quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, maar even serieus: als iedereen vegetariėr was geweest, was heel deze pandemie niet gebeurd, he. Dat is gewoon zo
een wappie naar je hartquote:
Het is ook gewoonweg niet te doen. Op papier een idee wat theoretisch kan werken, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die kans is er inderdaad.
Bij mij zou het draagvlak dan wel weg zijn overigens. Je een jaar lang aan de maatregelen houden en vervolgend word je beloond met nog langer maatregelen.
Grote kans dat er dan ook neppe bewijzen op de markt komen.
Sowieso is het voor bv een restaurant helemaal niet winstgevend om enkel open te gaan voor gevaccineerden. Helemaal voordat iedereen de kans heeft gehad. Nu misschien 1% die gevaccineerd is? Het personeel van die bedrijven moet dan ook voorrang krijgen uiteraard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |