abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197813547
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Omdat als je in nederland ook maar een strohalmpje toegeeft, men er met de polder vandoor gaat, en ze een uigestelde nieuwjaarsduik gaan houden of carnaval gaan vieren tijdens pasen oid.
Ik zie hier nu trouwens al enkelingen bij het stadsstrand in het water zwemmen. Totaal gestoord om hele andere redenen dan corona. 8)7
pi_197813573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:53 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In duitsland komt er al klein beetje tegen geluid :
[..]

En niet zomaar, namelijk van de gezondheidsminister, die waarschijnlijk belast is met het uitvoeren van het coronabeleid. Maar zij zitten wel in een andere situatie natuurlijk dan Nederland, met relatieve lage aantallen van besmettingen (ook gezien de hogere testbereidheid in Duitsland dan in Nederland) en met een ziekenhuiscapaciteit van 5x zo groot als Nederland. Hopelijk draagt dit ook weer bij in het debat in Nederland.
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 13:59:09 #278
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197813588
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik zie hier nu trouwens al enkelingen bij het stadsstrand in het water zwemmen. Totaal gestoord om hele andere redenen dan corona. 8)7
Naja het is nu +7 graden

Volgende week wordt het volgens de winterwappies -25 ofzo dus in vergelijk daarmee is het nu gewoon zomer :')
pi_197813599
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:50 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Precies. Het is tijd om te denken aan alternatieve plannen, in plaats van die eenheidsworsten als lockdowns en avondklokken. Zou richting de bescherming van kwetsbaren niet veel meer mogelijk moeten zijn?
Het vaccineren van obese mannen zou ook zeer goed denkbaar kunnen zijn.
Dat is niet mogelijk. Je kan mensen grondwettecnhiscn niet volledig isoleren van de buitenwereld. Want daar zou het op neer komen wil je zoiets realiseren.

Nog los van de vraag of je het zou moeten willen.
blablablabla
pi_197813622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:56 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel maar de vraag is natuurlijk wel of die angst reëel is.

Net als mensen die masaal tandarts overslaan.
Nou ja, er zit natuurlijk een behoorlijk verschil in of er 10.000 besmettingen per dag zijn of 1000. De kans is natuurlijk veel groter dat er iemand voor je is geweest die het virus heeft lopen verspreiden. Dus zo vreemd vind ik dat niet eigenlijk. Ik sla voor minder belangrijke dingen de dokter ook ff over. (Maar ik was al geen dokterloper.)
pi_197813662
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is niet mogelijk. Je kan mensen grondwettecnhiscn niet volledig isoleren van de buitenwereld. Want daar zou het op neer komen wil je zoiets realiseren.

Het gaat niet om verplichten te isoleren. Het gaat juist om de omstandigheden te bieden waarbij de kwetsbaren beschermd worden. Bijvoorbeeld: het een gebruik maken dat als familieleden kwetsbaren bezoek zich eerst te laten testen. Of ervoor zorgen dat voor ouderen/kwetsbaren aparte winkeluurtjes zijn waarbij zeer strenge regels gelden. Het gaat om het faciliteren, niet verplichten.
pi_197813667
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou ja, er zit natuurlijk een behoorlijk verschil in of er 10.000 besmettingen per dag zijn of 1000. De kans is natuurlijk veel groter dat er iemand voor je is geweest die het virus heeft lopen verspreiden. Dus zo vreemd vind ik dat niet eigenlijk. Ik sla voor minder belangrijke dingen de dokter ook ff over. (Maar ik was al geen dokterloper.)
Dat is waar maar we zitten echt al heel lang niet meer op 10.000.
Bovendien remde het mensen ook niet af om vervolgens wel allerlei winkels te bezoeken gezien de recordomzetten die overal gedraaid zijn.

Veel mensen zijn van nature gewoon zorgmijdend, Corona is dan wel een goed excuus.
blablablabla
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:03:01 #283
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197813669
Nee maar dat kan je wel met iedereen doen, om dezelfde mensen
quote:

[..]

Nee, maar dat kan je wel doen om dezelfde mensen te beschermen?? Hoe lang kun je de wereld in lockdown houden om kwetsbaren te beschermen? Oftewel hoe lang moet ik mijn leven nog opgeven om obees 70+ te beschermen?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 14:03:42 #284
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197813682
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:00 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn vrouw is vorige week nog naar de dokter gegaan omdat haar mondhoek was open gescheurd.

ik had er niks mee te maken... :+
pi_197813684
twitter

Mooie daling! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:03:56 #286
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197813690
Goeie ziekenhuiscijfers! _O_
pi_197813699
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 13:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Of dat zo gestoord is weet ik niet. Regelmatig even het koude water trotseren schijnt heel goed te zijn voor de weerstand. :)
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_197813706
Had even gemist dat het debat weer was begonnen, Wilders is alweer bezig met het Russische vaccin. Rutte zegt dat we een tsaar hebben op een bepaald onderwerp, even niet goed geluisterd. Maar het doet me deugd. w/ (volgorde van de kleuren mag je zelf even veranderen in je hoofd)
pi_197813707
Poaaah daling hoor!
pi_197813719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:02 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Het gaat niet om verplichten te isoleren. Het gaat juist om de omstandigheden te bieden waarbij de kwetsbaren beschermd worden. Bijvoorbeeld: het een gebruik maken dat als familieleden kwetsbaren bezoek zich eerst te laten testen. Of ervoor zorgen dat voor ouderen/kwetsbaren aparte winkeluurtjes zijn waarbij zeer strenge regels gelden. Het gaat om het faciliteren, niet verplichten.
Wat stel je voor dan een sneltest voor je naar opa en oma mag?
En hoe zie je dat voor je qua zorg dan, elke thuiszorgmedewerker elke week drie keer getest? Want zo komen die uitbraken vaak in die huizen terecht.

Dat ouderen uurtje was er al ouderen willen dat helemaal niet joh, laat staan met allerlei extreme maatregelen er bij.
blablablabla
pi_197813721
Mooie cijfers, maar ben meer benieuwd naar de besmettingencijfers. :)
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:06:12 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197813731
quote:

[..]

grondwettechnisch?
pi_197813735
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

^O^
pi_197813752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is waar maar we zitten echt al heel lang niet meer op 10.000.
Bovendien remde het mensen ook niet af om vervolgens wel allerlei winkels te bezoeken gezien de recordomzetten die overal gedraaid zijn.

Veel mensen zijn van nature gewoon zorgmijdend, Corona is dan wel een goed excuus.
Het ging ook niet over nu maar over z'n algemeenheid toch?
Verder slecht vergelijk. Ik vind een dokter waar iemand toch al met klachten komt en zeker 10 minuten op de plek zit waar jij ook komt te zitten iets anders dan door een winkel heenlopen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:07:43 #295
22565 asco
Los in deze tent
pi_197813763
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Kan helemaal niet volgens onze kenners. 🙄
pi_197813764
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef popje het volgende:
Nee maar dat kan je wel met iedereen doen, om dezelfde mensen
[..]

Nee, maar dat kan je wel doen om dezelfde mensen te beschermen??
Maar dat kan je dus niet doen dat is het hele punt :')

Denk dat Rutte dat ook het liefst zou doen denk je niet? Hek er om heen en doorrrrrr :9
blablablabla
pi_197813765
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:05 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat stel je voor dan een sneltest voor je naar opa en oma mag?
En hoe zie je dat voor je qua zorg dan, elke thuiszorgmedewerker elke week drie keer getest? Want zo komen die uitbraken vaak in die huizen terecht.

Dat ouderen uurtje was er al ouderen willen dat helemaal niet joh, laat staan met allerlei extreme maatregelen er bij.
Ja, precies! Verstrek de sneltesten aan de mensen die daar behoefte aan hebben. We verspillen nu heel veel testcapaciteit aan bron en contactonderzoek voor mensen die dat waarschijnlijk niet nodig hebben. Als je die testcapaciteit nou op een andere manier inzet kan er veel meer. Een beetje creatief met je middelen omgaan mag wel in deze fase van de epidemie.
pi_197813770
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mijn vrouw is vorige week nog naar de dokter gegaan omdat haar mondhoek was open gescheurd.

ik had er niks mee te maken... :+
Neenee, tuurlijk niet. :{w
pi_197813776
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

grondwettechnisch?
Je kan mensen niet opsluiten.
blablablabla
  donderdag 4 februari 2021 @ 14:09:32 #300
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie