SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.#WeesGeenWhales
Ik vraag me oprecht af waarom iemand uit de board van Pfizer tijd vrij zou maken voor hem, of was het een aandeelhoudersmeeting? Als het een één op één call is: Klinkt als fakenews.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij had het van hem. Hij gaf door wat die vent van pfizer tegen hem zei. Pfizer zei het dus.
Gelukkig dat ik dan niet de titel aanpaste, dan was ik te laat geweestquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik was 'm net aan het openen. Echt waar.
Overal nog wel. Eén scholenkoepel.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:45 schreef THEFXR het volgende:
loopt lekker, scholen mogen open, gelijk overal weerstand
als er een gaat, volgt de rest ookquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overal nog wel. Eén scholenkoepel.
Ik denk niet dat hij daarover zou liegen, waarom zou hij?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af waarom iemand uit de board van Pfizer tijd vrij zou maken voor hem, of was het een aandeelhoudersmeeting? Als het een één op één call is: Klinkt als fakenews.
Ach, maandag zal het grootste deel van het land toch sneeuwvrij krijgen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:45 schreef THEFXR het volgende:
loopt lekker, scholen mogen open, gelijk overal weerstand
Volgens mij is het tijd om even een goede animefilm te kijken voor jou.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
En verdacht: die Sywert-dinges likede die tweet. Ik ken hem verder niet, maar ik haat hem nu al. Ik ga echt niet elk jaar 2-3 maanden dit circus accepteren, ik wil weer LEVEN straks!
Nou, omdat ik toevallig gister een call heb gehad met een boardmember van AstraZeneca, en die zei dat volgend jaar alles gewoon normaal is en dat Covid-19 een ding uit het verleden is. Insights:quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij daarover zou liegen, waarom zou hij?
Vent, maak je eens niet zo druk om dit soort onrealistische scenario's. Alsof we ons vanwege een vervelende situatie nu de rest van ons leven regelmatig in lockdown blijven gaan omdat het voor de griep zo handig uitkomt...quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
https://ibb.co/9GG52Py
BTW, natuurlijk kwam de eerste idioot die zei dat het voor de griep ook goed is elke winter 1,5m afstand te houden en mondkapjes te doen ook al binnen. Zei screenshot.
En verdacht: die Sywert-dinges likede die tweet. Ik ken hem verder niet, maar ik haat hem nu al. Ik ga echt niet elk jaar 2-3 maanden dit circus accepteren, ik wil weer LEVEN straks!
Ik hoop dat dat Sywert-gebeuren ook niét iemand belangrijks is verder of iets te verdelen heeft? Yikes!
Toch nog even een vraagje, hoe zit het met de verhouding Britse variant/Chinese variant in bijvoorbeeld London?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijd om even een goede animefilm te kijken voor jou.
Waarschijnlijk alleen het noorden, in het subtropische zuiden wordt het nog net geen rokjesdag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:49 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ach, maandag zal het grootste deel van het land toch sneeuwvrij krijgen.
Hij heeft het over 1,5m en mondkapjes, niet lockdown, wat ik net zo erg vind..quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vent, maak je eens niet zo druk om dit soort onrealistische scenario's. Alsof we ons vanwege een vervelende situatie nu de rest van ons leven regelmatig in lockdown blijven gaan omdat het voor de griep zo handig uitkomt...
Die Sywert zit achter hulptroepen.nu, dus mondkapjes en sneltests. Als er iemand op deze planeet is die niet wil dat je terug naar normaal gaat is hij het wel, dan is hij zijn hele verdienmodel kwijt. Laat het lekker links liggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:48 schreef eragon2890 het volgende:
https://ibb.co/9GG52Py
BTW, natuurlijk kwam de eerste idioot die zei dat het voor de griep ook goed is elke winter 1,5m afstand te houden en mondkapjes te doen ook al binnen. Zei screenshot.
Ik hoop dat dat Sywert-gebeuren ook niét iemand belangrijks is verder of iets te verdelen heeft? Yikes!
't Is natuurlijk wel een verschil of een anonieme FOK!ker wat roept of iemand die hoe je het wendt of keert een redelijk grote Nederlandse speler is qua PBM.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, omdat ik toevallig gister een call heb gehad met een boardmember van AstraZeneca, en die zei dat volgend jaar alles gewoon normaal is en dat Covid-19 een ding uit het verleden is. Insights:
- Vaccinaties lossen de problemen op
- Einde.
ik WIL attack on titan kijken al een uur, maar hoe krijg ik dit uit m'n hoofd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het tijd om even een goede animefilm te kijken voor jou.
Waarom? Hij is net zo'n grote autoriteit op epidemiologie als ik ben.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is natuurlijk wel een verschil of een anonieme FOK!ker wat roept of iemand die hoe je het wendt of keert een redelijk grote Nederlandse speler is qua PBM.
Aha, meer marketing van de verschroeide aarde dus. Godskolere.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die Sywert zit achter hulptroepen.nu, dus mondkapjes en sneltests. Als er iemand op deze planeet is die niet wil dat je terug naar normaal gaat is hij het wel, dan is hij zijn hele verdienmodel kwijt. Laat het lekker links liggen.
En ze leefden nog lang en gelukkig...quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, omdat ik toevallig gister een call heb gehad met een boardmember van AstraZeneca, en die zei dat volgend jaar alles gewoon normaal is en dat Covid-19 een ding uit het verleden is. Insights:
- Einde.
Gaat ook niet gebeuren. Lekker elke winter allerlei instellingen verbouwen zodat je afstand kunt houden en we geen griep krijgen, jaja.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Hij heeft het over 1,5m en mondkapjes, niet lockdown, wat ik net zo erg vind..
Geen idee. Je kunt hier wat gemodelleerde schattingen vinden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Toch nog even een vraagje, hoe zit het met de verhouding Britse variant/Chinese variant in bijvoorbeeld London?
De kans dat hij daadwerkelijk met iemand van Pfizer gepraat heeft schat ik echter een factor duizend keer zo waarschijnlijk dan dat jij dat hebt gedaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Hij is net zo'n grote autoriteit op epidemiologie als ik ben.
Iemand die er kennelijk, zie wat ik linkte, ee andere mening op na houd godzijdank dan de CEO...quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans dat hij daadwerkelijk met iemand van Pfizer gepraat heeft schat ik echter een factor duizend keer zo waarschijnlijk dan dat jij dat hebt gedaan.
Die Wybren is dus een niemand begrijp ik? Mooi. Want er zijn vast genoeg halve gare gladiolen in dit land die dat roepen, maar daar hoeven we niets steeds voor te panikeren...quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren. Lekker elke winter allerlei instellingen verbouwen zodat je afstand kunt houden en we geen griep krijgen, jaja.
Daar lijkt de verhouding tussen Brits/Chinees juist af te nemen in London, als ik het goed zie. Hoe zou dat kunnen?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geen idee. Je kunt hier wat gemodelleerde schattingen vinden.
https://www.ons.gov.uk/pe(...)h-the-new-uk-variant
Ja vind ik ook.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:01 schreef Noek het volgende:
Maar mochten de scholen niet open willen/durven dan weet ik wel een sector die dagelijks werkt aan de volksgezondheid, die heel graag open wil. Hoeven niet eens eerst een vaccin. We got this!
?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:01 schreef Noek het volgende:
Maar mochten de scholen niet open willen/durven dan weet ik wel een sector die dagelijks werkt aan de volksgezondheid, die heel graag open wil. Hoeven niet eens eerst een vaccin. We got this!
Lastig te zeggen. Sowieso stijgt ook het aantal 'niet-identificeerbare' varianten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar lijkt de verhouding tussen Brits/Chinees juist af te nemen in London, als ik het goed zie. Hoe zou dat kunnen?
Weet ik veel waar hij van is, lijkt me ook niet zo van belang zolang hij niet in een of andere vorm bij het beleid betrokken is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die Wybren is dus een niemand begrijp ik? Mooi. Want er zijn vast genoeg halve gare gladiolen in dit land die dat roepen, maar daar hoeven we niets steeds voor te panikeren...
Maar ik dacht dat hij een belangrijke expert was met invloed op beleid? Nee? Zat hij ook niet in het red team?
:/
Een factor duizend?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De kans dat hij daadwerkelijk met iemand van Pfizer gepraat heeft schat ik echter een factor duizend keer zo waarschijnlijk dan dat jij dat hebt gedaan.
Maar die Swiebertje is dus niet een belangrijke expert ofzo? Ik dacht dus dat hij in red team zat... maar hij probeert dus gewoon prut te verkopen? lekker dan!quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:02 schreef Vasilevski het volgende:
Zo'n bestuurslid van Pfizer geeft natuurlijk ook maar één mening. Wel een mening van iemand die veel in de melk te brokken heeft dus in die zin interessant. En natuurlijk Swiebertje die er vast wel zijn draai aan geeft zodat mensen tot in lengte van dagen medische maskertjes via hem gaan kopen.
Mensen die er zo in staan gaan zeker nog wel hun greep naar de macht doen naarmate Covid als gezondheidscrisis verdwijnt en alleen nog overblijft als seizoensgriepje.
Enige wat je daar als individu aan kunt doen is je niet gek laten maken maar wel realistisch zijn over het feit dat zulke mensen bestaan. En als het eenmaal zo ver is dat corona geen crisis meer is: deze mensen bedanken voor hun suggestie maar beleefd afwijzen en gewoon weer je medemens als medemens behandelen in plaats van als vector voor besmetting.
Maar het aantal besmettingen blijft dalen. Je zou toch zeggen dat na het omslagpunt dat niet het geval zou kunnen zijn?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Sowieso stijgt ook het aantal 'niet-identificeerbare' varianten.
"We"?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:00 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die Wybren is dus een niemand begrijp ik? Mooi. Want er zijn vast genoeg halve gare gladiolen in dit land die dat roepen, maar daar hoeven we niets steeds voor te panikeren...
Maar ik dacht dat hij een belangrijke expert was met invloed op beleid? Nee? Zat hij ook niet in het red team?
:/
En daarnaast: het gaat dus 100% direct tegenovergesteld tegen de mening van de CEO 4 dagen terug in: https://www.bloomberg.com(...)er-ceo-albert-bourlaquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een factor duizend?Ik heb echt IT werk voor AZ gedaan, dus heb echt mensen in die wereld gesproken, telt dat? Niet hierover en al flink wat jaren terug, maar dat is niet relevant
Nee maar zonder gekheid, als jij een één op één call hebt met een bestuurder beursgenoteerd bedrijf mag je niets publiceren, daar teken je voor. Indien je dat wel mag, moet dat vooraf gecheckt worden. Ik geloof er helemaal niets van dat Pfizer het oké zou vinden dat dit gedeeld wordt, dus de enige manier waarop dit zou kunnen is dat het een off the record gesprek is met iemand die hij op persoonlijke titel kent bijvoorbeeld.
Of het was niet één op één en een gewone aandeelhouderscall, maar ook daar wordt dit soort shit normaal niet besproken.
Wat bedoel je daarmee? UK sequenced heel veel samples, hoezo niet-identificeerbaar?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Sowieso stijgt ook het aantal 'niet-identificeerbare' varianten.
Ik bedoel natuurlijk "ik", maar dan zeg je wel vaker we in zo'n zin.quote:
Alsjeblieft niet zeg...quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Koninklijk meervoud, gewoon laten gaan
Welke 1.35 bedoel je? Dit gaat over het overlijdensrisico toch? Daar heeft RIVM toch niet veel over gezegd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Hier trouwens wat gebundelde onderzoeksresultaten uit een advies van SAGE (Britse OMT) van 2 weken terug:
[ afbeelding ]
Die 1.35/1.36 ligt opvallend dicht bij de schattingen van het RIVM en uit Denemarken.
Maar hoe kunnen dan de besmettingen dalen? Als het de dominante variant is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Hier trouwens wat gebundelde onderzoeksresultaten uit een advies van SAGE (Britse OMT) van 2 weken terug:
[ afbeelding ]
Die 1.35/1.36 ligt opvallend dicht bij de schattingen van het RIVM en uit Denemarken.
Het omslagpunt in het VK lag al veel eerder. Die was bv. in december al dominant in Londen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar het aantal besmettingen blijft dalen. Je zou toch zeggen dat na het omslagpunt dat niet het geval zou kunnen zijn?
Nvmquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, maar dan zou je toch een verdere stijging verwachting?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het omslagpunt in het VK lag al veel eerder. Die was bv. in december al dominant in Londen.
quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
- Einde.
Sywert werd in 2007 bekend toen hij als voorzitter van het LAKS scholierenstakingen leidde. Toen werd er ook lekker gereld trouwens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar die Swiebertje is dus niet een belangrijke expert ofzo? Ik dacht dus dat hij in red team zat... maar hij probeert dus gewoon prut te verkopen? lekker dan!
En ja dat laatste ja, medemens... daar kijk ik zo naar uit!
Britse variant is gewoon relatief overdreven. Daar zijn ze in Engeland allang achter.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar dan zou je toch een verdere stijging verwachting?
Ik vind dat lastig bepalen o.b.v. dat plaatje.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar dan zou je toch een verdere stijging verwachting?
Daar was men er vrij laat bij en viel het allemaal heel erg mee. Op basis daarvan is de angst voor scholen in ieder geval onterecht.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat lastig bepalen o.b.v. dat plaatje.
Uiteindelijk heb je ook te maken met plafondeffecten. En dat de Britse variant dominant wordt betekent niet dat het net zolang doorgaat tot 100%. Dat hangt er ook vanaf waar de brandhaarden zijn en in hoeverre je in staat bent deze te stoppen. Zie bv. in Lansingerland.
Uiteindelijk wel, maar dat hoeft geen oplopende lijn te zijn. Dat gaat met pieken en dalen, zoals ieder virusverloop.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:17 schreef MoreDakka het volgende:
Maar waarom zou het niet doorgaan richting 100%?
Voorlopig in Nederland niet, als we de modellen moeten geloven. Dat ging van 10 naar 33 naar 50 naar nu 66.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar dat hoeft geen oplopende lijn te zijn. Dat gaat met pieken en dalen, zoals ieder virusverloop.
"and where the virus was too low for the variant to be identifiable based on nose and throat swabs"quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? UK sequenced heel veel samples, hoezo niet-identificeerbaar?
Ja, oftewel te weinig virus dus niet kunnen meten. Je weet dus niet of je met een variant te maken hebt of het gewone virus? Waar komt dit vandaan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
"and where the virus was too low for the variant to be identifiable based on nose and throat swabs"
Ook deze cijfers bewijzen nog maar een keer dat de Britse variant wel degelijk besmettelijker is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Om een voorbeeld te geven:
[ afbeelding ]
Als je kijkt naar Engeland zie je dat de Britse variant van pak 'm beet 1,4% naar 1,1% gegaan.
Bij de groene lijn ('overig') zie je dat deze van 0,5% naar 0,2% is gegaan.
Kortom, de 'overige' variant is veel sterker gedaald dan de Britse variant.
In Londen zie je hetzelfde patroon:
[ afbeelding ]
Alleen het lijkt alsof de Britse variant harder daalt vanwege de getallen.
Van 3 naar 1,8% is een minder grote daling dan van 0,4% naar 0,1%
Van de link die ik ergens een paar berichten terug gedeeld heb.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, oftewel te weinig virus dus niet kunnen meten. Je weet dus niet of je met een variant te maken hebt of het gewone virus? Waar komt dit vandaan?
"zorgvuldig" gaat een hele andere betekenis krijgen zoquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe zou Hugo vinden dat het gaat?
Maar de R wordt in gebieden als London geschat op 0,6 tot 0,9.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook deze cijfers bewijzen nog maar een keer dat de Britse variant wel degelijk besmettelijker is.
Het laat óók zien dat het in principe mogelijk is ook voor de Britse variant de R < 1 te krijgen. Alleen in Engeland hebben ze daarvoor behoorlijk op de rem moeten trappen. En zoals wij in maart ook ervaarden: soms trapt de bevolking zelf ook op de rem.
Maar het zou idd zomaar kunnen dat de R van de 'overige' varianten op 0,7 zit. 0,7*1,35 = 0,95 voor de Britse variant. Kom je gemiddeld op iets van 0,9 en daalt het dus.
Ja, dat zei ik eerder vandaag ook idd. Dat misschien de B117 variant net onder de 1 zit, maar de andere variant een heel stuk lager waardoor de cijfers nog steeds dalen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook deze cijfers bewijzen nog maar een keer dat de Britse variant wel degelijk besmettelijker is.
Het laat óók zien dat het in principe mogelijk is ook voor de Britse variant de R < 1 te krijgen. Alleen in Engeland hebben ze daarvoor behoorlijk op de rem moeten trappen. En zoals wij in maart ook ervaarden: soms trapt de bevolking zelf ook op de rem.
Maar het zou idd zomaar kunnen dat de R van de 'overige' varianten op 0,7 zit. 0,7*1,35 = 0,95 voor de Britse variant. Kom je gemiddeld op iets van 0,9 en daalt het dus.
Dat kan gewoonweg niet, Rutte heeft ons zelf beloofd dat die derde golf er sowieso gaat komen door deze variant, die kan dus nooit een R van <1 hebben!quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De getallen die ik koos zijn fictief. Ik heb het niet nagerekend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar de R wordt in gebieden als London geschat op 0,6 tot 0,9.
Zou het niet zo maar kunnen dat de R van de Britse variant bij ons nu al < 1 is? We hebben een van de strengste lockdowns nu.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ok. Bedankt voor de info in ieder gevalquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De getallen die ik koos zijn fictief. Ik heb het niet nagerekend.
Zolang dit soort opmerkingen nog geplaatst worden en mensen überhaupt het effect van deze variant bagatelliseren denk ik inderdaad dat een derde golf onvermijdelijk is. De meeste mensen zijn hardleers en vergeetachtig. Ik verwacht dat het eerst op moet lopen eer men doorheeft dat er toch echt een stapje bij moet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat kan gewoonweg niet, Rutte heeft ons zelf beloofd dat die derde golf er sowieso gaat komen door deze variant, die kan dus nooit een R van <1 hebben!
Was het bij de Brabanthallen niet het geval dat ze gewoon een uur te vroeg waren? Zou dat hier ook zo kunnen zijn?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
En wat als dat oplopen niet gebeurt?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang dit soort opmerkingen nog geplaatst worden en mensen überhaupt het effect van deze variant bagatelliseren denk ik inderdaad dat een derde golf onvermijdelijk is. De meeste mensen zijn hardleers en vergeetachtig. Ik verwacht dat het eerst op moet lopen eer men doorheeft dat er toch echt een stapje bij moet.
Het gaat niet zozeer om het maatregelenpakket, maar om de naleving. De reden dat we een strenge lockdown hebben (en voor zo'n lange tijd) is juist, omdat de naleving matig is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou het niet zo maar kunnen dat de R van de Britse variant bij ons nu al < 1 is? We hebben een van de strengste lockdowns nu.
Anekdotisch, maar elke collega van me die ik spreek in het VK zegt dat de naleving van de maatregelen daar heel beroerd is. Ik heb geen idee hoe dat in verhouding tot hier is, maar ik heb echt het idee dat heel veel mensen zich juist wel aan de maatregelen houden. Er zijn excessen, maar dat is echt de minderheid heb ik 't idee.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het maatregelenpakket, maar om de naleving. De reden dat we een strenge lockdown hebben (en voor zo'n lange tijd) is juist, omdat de naleving matig is.
Ik acht de kans dat de Britse variant op dit moment < 1 zit verwaarloosbaar.
"Zorgvuldig".quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wellicht kunnen ze dan beter maatregelen nemen die wel haalbaar zijn en waar de mensen zich wel aan willen houden. Het draagvlak vergroten in plaats van alles maar strenger te maken. Het is duidelijk dat er buiten maar weinig besmettingen plaatsvinden, dat de aërosolen een grote rol spelen, maar toch wordt er niks gezegd over ventilatiequote:Op woensdag 3 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om het maatregelenpakket, maar om de naleving. De reden dat we een strenge lockdown hebben (en voor zo'n lange tijd) is juist, omdat de naleving matig is.
Ik acht de kans dat de Britse variant op dit moment < 1 zit verwaarloosbaar.
Dan zou ik zeer verrast zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat als dat oplopen niet gebeurt?
Vast. Dan nog is het schandalig.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Was het bij de Brabanthallen niet het geval dat ze gewoon een uur te vroeg waren? Zou dat hier ook zo kunnen zijn?
Ik vermoed en hoop dat je er naast zit. Niets persoonlijks hoorquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeer verrast zijn.
Het kan absoluut dat het RIVM de proportie op dit moment te hoog inschat (er zit een redelijke onzekerheidsmarge op), maar vroeg of laat gaat het gewoon gebeuren. De enige manier is het zo lang mogelijk te rekken tot er genoeg gevaccineerd worden. Dat is mijn meest eerlijke en realistische interpretatie van deze situatie.
Moet het dat niet altijd?quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang dit soort opmerkingen nog geplaatst worden en mensen überhaupt het effect van deze variant bagatelliseren denk ik inderdaad dat een derde golf onvermijdelijk is. De meeste mensen zijn hardleers en vergeetachtig. Ik verwacht dat het eerst op moet lopen eer men doorheeft dat er toch echt een stapje bij moet.
Zelfs Ab Osterhaus was er nog niet van overtuigd, want de cijfers kwamen niet overeen met de berichten, of hoe hij het ook precies zei. Zelfs onze grootste doemprofeet twijfelt...quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan zou ik zeer verrast zijn.
Het kan absoluut dat het RIVM de proportie op dit moment te hoog inschat (er zit een redelijke onzekerheidsmarge op), maar vroeg of laat gaat het gewoon gebeuren. De enige manier is het zo lang mogelijk te rekken tot er genoeg gevaccineerd worden. Dat is mijn meest eerlijke en realistische interpretatie van deze situatie.
Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Dan nog is het schandalig.
Tja, ik kan daar niet zoveel zinnigs over zeggen. Niet alleen omdat het anekdotisch is, maar ook omdat het lastig vergelijken is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anekdotisch, maar elke collega van me die ik spreek in het VK zegt dat de naleving van de maatregelen daar heel beroerd is. Ik heb geen idee hoe dat in verhouding tot hier is, maar ik heb echt het idee dat heel veel mensen zich juist wel aan de maatregelen houden. Er zijn excessen, maar dat is echt de minderheid heb ik 't idee.
Dus moet er gewoon een fatsoenlijke wachtgelegenheid zijn. Met koffie en thee wat mij betreft.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.
Dat kennende, nemen die één a anderhalf uur speling. En mensen die wel gewoon op tijd zijn, staan dan dus ook in de rij.
Die is er. Als mensen gewoon op tijd komen kunnen ze daar wachten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus moet er gewoon een fatsoenlijke wachtgelegenheid zijn. Met koffie en thee wat mij betreft.
Eens.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:34 schreef galantis het volgende:
[..]
Moet het dat niet altijd?
Het risico dat men wel voor zichzelf durft te nemen maar wat de samenleving (de zorg) niet aankan is natuurlijk als ultieme mismatch de rode draad door deze hele crisis.
Die is er ook wel, maar niet voor iedereen die op een dag word uitgenodigd, volgens mij voor mensen die een half uur van te voren zijn toereikend.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus moet er gewoon een fatsoenlijke wachtgelegenheid zijn. Met koffie en thee wat mij betreft.
Ik ook. Alleen het stadium van 'we weten nog niet zeker of deze nieuwe variant wel echt zo gevaarlijk is' ben ik wel een beetje voorbij. Ik heb daarvoor te veel (kwalitatief degelijke) onderzoeken gelezen die eenduidig toch dezelfde conclusie komt. De meeste discussie zit 'm nu in de mate van besmettelijkheid. Ik lees nu onderzoeken die rond de 60-70% zitten, dat lijkt mij wat overdreven. Ik vermoed rond de 35% besmettelijker, dat cijfers lees ik ook vaker terug in grootschalige onderzoeken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik vermoed en hoop dat je er naast zit. Niets persoonlijks hoor
Lijkt me een schoolvoorbeeld van niet weten wat er leeft bij je doelgroep. Het mag toch bekend verondersteld worden dat mensen in die leeftijdsgroep afhankelijk zijn van familie/kennissen en vooral ook regiotaxi om bij het vaccinatiepunt te komen. Met name bij regiotaxi is drie kwartier tot een uur te vroeg aankomen geen uitzondering. Ik zie dat als ik met mijn vrouw voor haar behandelingen naar het ziekenhuis ga en daar de mensen lijdzaam zie wachten, zowel omdat ze veel te vroeg zijn afgezet als wel omdat ze te laat weer worden opgehaald. Daar moet je als organisatie op anticiperen anders krijg je schandelijk beelden zoals vandaag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Dan nog is het schandalig.
Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En misschien een onpopulaire menig hier, maar we gaan nu ook ongeveer het vermeende effect van de avondklok zien.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef Zwansen het volgende:
Mogen we al voorzichtig juichen als we morgen wéér met een redelijke marge (zeg 10%+) onder de cijfers van vorige week donderdag gaan?
Dan wordt de kans dat die Britse variant op dit moment een significant hogere R heeft wel weer een stukje kleiner.
Zeker. Ik ken mensen die dat microniveau heel serieus nemen en dan ook oprecht in de veronderstelling zijn dat het risico opééns te groot wordt voor hen, net wanneer zo'n regel wordt doorgevoerd. Misschien ook maar goed dat een deel van de bevolking zo denkt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens.
Een voorbeeld dat ik vaker gebruikt heb is het aantal gasten thuis. Die ene gast extra is op microniveau natuurlijk verwaarloosbaar. Als je dat keer 10 miljoen doet heb je opeens behoorlijk was meer contacten. Van 3 naar 2 bezoekers thuis lijkt een marginaal verschil, maar is toch even gechargeerd 33% minder contacten.
Volgens mij mag de regiotaxi daar ook eens op leren te anticiperen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef diedrick het volgende:
[..]
Lijkt me een schoolvoorbeeld van niet weten wat er leeft bij je doelgroep. Het mag toch bekend verondersteld worden dat mensen in die leeftijdsgroep afhankelijk zijn van familie/kennissen en vooral ook regiotaxi om bij het vaccinatiepunt te komen. Met name bij regiotaxi is drie kwartier tot een uur te vroeg aankomen geen uitzondering. Ik zie dat als ik met mijn vrouw voor haar behandelingen naar het ziekenhuis ga en daar de mensen lijdzaam zie wachten, zowel omdat ze veel te vroeg zijn afgezet als wel omdat ze te laat weer worden opgehaald. Daar moet je als organisatie op anticiperen anders krijg je schandelijk beelden zoals vandaag.
De ventilatie is wel op ordequote:Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.
Maar als er opeens 10 regiotaxi's (ik noem maar wat) met mensen te vroeg komen, is er dus een probleem.
En aangezien er ook nog mensen op de goede tijd komen, die dan ook achteraan aan moeten sluiten, krijgen we dit.
Gênant hè.
Ik geloof die verhalen over de slechte naleving van de maatregelen door Nederlanders en het welhaast slaafse naleven er van door al die brave Britten, Belgen, Duitsers enz. ook niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hier in Duitsland in het weekend in natuurgebieden bijv. net zo druk is als in Nederland en dat zich in Düsseldorf afgelopen zomer geen mens aan de 1,5 meter afstand hield.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Anekdotisch, maar elke collega van me die ik spreek in het VK zegt dat de naleving van de maatregelen daar heel beroerd is. Ik heb geen idee hoe dat in verhouding tot hier is, maar ik heb echt het idee dat heel veel mensen zich juist wel aan de maatregelen houden. Er zijn excessen, maar dat is echt de minderheid heb ik 't idee.
Daar heb je gelijk in, maar je noemde dat het wel op moet lopen voordat mensen er de ernst van in zien, en dat de compliance hier laag is. Daar reageerde ik op met dat (voor zover ik meegekregen heb) de compliance in het VK ook laag is.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, ik kan daar niet zoveel zinnigs over zeggen. Niet alleen omdat het anekdotisch is, maar ook omdat het lastig vergelijken is.
Een voorbeeld:
Land A: max. 1 gast, maar iedereen heeft 2 gasten
Land B: max. 3 gasten, iedereen heeft netjes 3 gasten.
De compliance in land B is beter dan in land A. Toch doet land A het beter vanuit epidemiologisch oogpunt.
Top van Hugo!quote:
Dan is er dus te weinig. Ik ben 20 en ik weet dat de regiotaxi bizarre wachttijden heeft en dat mensen van 90 ook als ze nog zelf rijden vaak te vroeg zijn. Daar moet je gewoon rekening mee houden. Desnoods een evenemententent met heaters.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.
Maar als er opeens 10 regiotaxi's (ik noem maar wat) met mensen te vroeg komen, is er dus een probleem.
En aangezien er ook nog mensen op de goede tijd komen, die dan ook achteraan aan moeten sluiten, krijgen we dit.
Gênant hè.
Regiotaxi krijgt een dusdanig uitgekleed tarief dat je op een voor hen zo gunstig mogelijk moment er tussen geduwd word anders leggen ze bijna geld toe op die ritten. Met een "normale" taxi heb je dit probleem niet, maa betaalt de zorgverzekeraar een veelvoud van aan de regiotaxi.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgens mij mag de regiotaxi daar ook eens op leren te anticiperen.
Ja, dat is waar, het is een beetje koffiedik kijken. 't Is vooral om aan te geven dat het maatregelenpakket an sich niet per se goed te vergelijken is met die in andere landen, omdat het ook afhangt van de bevolking. Daarom konden wij in maart af met een soepeler pakket.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:43 schreef chratnox het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar je noemde dat het wel op moet lopen voordat mensen er de ernst van in zien, en dat de compliance hier laag is. Daar reageerde ik op met dat (voor zover ik meegekregen heb) de compliance in het VK ook laag is.
Er zullen vast een paar ouderen bij zijn zonder (nog levende) kinderen. Maar ik kan er echt niet bij dat er voor zoveel mensen niemand is, geen kind of kleinkind die even een paar uurtjes vrij neemt om opa of oma even te brengen. Bijzonder. De kinderen van mensen in deze leeftijd zijn ook geen dertigers meer met hun handen vol met kleine kinderen. Dat zijn eerder hun kleinkinderen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.
Dat kennende, nemen die één a anderhalf uur speling. En mensen die wel gewoon op tijd zijn, staan dan dus ook in de rij.
Overigens zou het me ook verrassen als het al snel flink zou gaan oplopen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat als dat oplopen niet gebeurt?
Eens. Ik verbaas me daar ook over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:54 schreef alors het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar ouderen bij zijn zonder (nog levende) kinderen. Maar ik kan er echt niet bij dat er voor zoveel mensen niemand is, geen kind of kleinkind die even een paar uurtjes vrij neemt om opa of oma even te brengen. Bijzonder. De kinderen van mensen in deze leeftijd zijn ook geen dertigers meer met hun handen vol met kleine kinderen. Dat zijn eerder hun kleinkinderen.
Mag ik dan ook anekdotisch 'bewijs' posten van ziekenhuizen die wel vol liggen? Het gaat nog steeds om het totaalplaatje.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
30 mensen in het ziekenhuis in Groningen. Dat moet men wel redden lijkt me..
LOLquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geloof die verhalen over de slechte naleving van de maatregelen door Nederlanders en het welhaast slaafse naleven er van door al die brave Britten, Belgen, Duitsers enz. ook niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hier in Duitsland in het weekend in natuurgebieden bijv. net zo druk is als in Nederland en dat zich in Düsseldorf afgelopen zomer geen mens aan de 1,5 meter afstand hield.
Nederlanders zijn best wel een onderdanig volkje, op wat rellende tienertjes uit achterstandswijken na houdt het overgrote merendeel van de Nederlanders zich volgens mij behoorlijk braaf aan de maatregelen. Er mee eens zijn is een ander verhaal...
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL
In amsterdam bestónd de 1,5m de hele zomer niet meer, ik kan het weten, ik werk er dus geen 3-4 keer per week 's vonds eten in restaurant of gezellig met een vriend chillen in de game arcade of naar de film nog even ofzo, en was héérlijk: corona bestond letterlijk niet meer.
Restaurants kon je ook gewoon in allemáál gezellig met z'n 8 of meer aan een tafel zitten enzo, zaten gewoon vol, politie liep langs en keek ernaar en lachte vriendelijk... heerlijk. De regels bestonden niet meer!
En dat waren echt niet alleen toeristen, hoor, ook álle Nederlanders. Genoot zelf ook met volle teugen 4 maanden lang van het normale leven :3
Dus nee, ik geloof niet dat we ons er beter aan houden. Ik denk dat in de praktijk in bijna geen enkel land veel mensen dat doen
Mooij man!quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:06 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-al-gezegd-a4030439
Jay het red team heeft zichzelf afgezonken! FEEST!
Inderdaad.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Nederlanders echt zo'n rebels volkje zouden zijn waren onze oosterburen in '40-'45 compleet kansloos geweest tegen al die bloeddorstige polderguerrilla's en watergeuspartizanen in onze netjes aangeharkt voortuintjes.
LOL nee dat is echt meer iets van die eventsquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..
Doe jij dat niet? Ik wel hoor, vooral mooie vrouwen. Gewoon naar tafel toe lopen en zeggen: heeeey, lang niet gezien! En een knuffel geven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..
Belgenquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er was nauwelijks verzet, ook niet toen massaal mensen werden afgevoerd.
De CPN, de communistische partij, bood verzet, veel Nederlanders wilden maar wat graag een centje bijverdienen en verraadden Joden aan de bezetter.
Ja, nadien, na de oorlog, toen zat zogenaamd ineens vrijwel iedereen in het verzet. Wij zijn een laf volkje geweest en zijn dit nog altijd en een volk van krentenkakkers die nog hun eigen schoonmoeder verkopen voor wat centen.
Op Joop.nl is nog een interessant artikel te vinden uit de Vlaamse Humo over hoe de Vlamingen ons zien, ook daar komen we er - terecht - zeer bekaaid van af.
Eerst kijken of ze er niet zit met haar vriend.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doe jij dat niet? Ik wel hoor, vooral mooie vrouwen.
Vooral de laatste zin in het artikel zegt alles....quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:06 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-al-gezegd-a4030439
Jay het red team heeft zichzelf afgezonken! FEEST!
Daar kan de FOMT knokploeg je bij helpen. @Noek wil vast wel wat dumbells naar zo’n knaap gooien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eerst kijken of ze er niet zit met haar vriend.
Ja dus?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)nederland-genadeloos
Uitspraak van mijnheer Lanoyequote:Als je echt van je stoel wilt vallen, moet je eens opzoeken hoeveel ziekenhuisbedden Nederland in de laatste tien jaar heeft wegbezuinigd. Die op intensive care als eerste. In 2010 bezat het er nog 2.800. Vorig jaar, bij het begin van de pandemie, bleef daar minder dan de helft van over. Per honderdduizend inwoners komt dat neer op 6,4. Ter vergelijking met opnieuw België en Duitsland: die scoren respectievelijk 25 en bijna 30 bedden
En dus?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Uitspraak van mijnheer Lanoye
Boeit me niet, ze zeggen voortaan hun klep te houden, de vlag kan uitquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vooral de laatste zin in het artikel zegt alles....
Stel jezelf de volgende vraag: heeft elk ander land waar ze er bang voor zijn binnenkort verkiezingen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:13 schreef DonDruiper het volgende:
Maar even over die allesvernietigendeholocaustachtigebritsemutatievermoorder.
Werden we niet gewoon ontzettend bang gemaakt en valt het waarschijnlijk wel mee, maar wordt de angst in stand gehouden en dus ook de maatregelen, zodat het kabinet geen gezichtsverlies lijdt zo vlak voor de verkiezingen.
Of ga ik nu op de BNW-tour..
In 2018 bij de griepgolf ging het ook nog maar net goed. Dat had al een wakker-worden-oproep moeten zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dus?
Moeten we dan veel te veel IC en ziekenhuisbedden in stand houden voor een pandemie wat 1x in de honderd jaar op deze schaal voorkomt?
Is makkelijk lullen achteraf hé..
Sws kun je beter op tijd ingrijpen met een exponentieel groeiend virus. Want dan heb je na 2 weken weer de dubbele capaciteit nodig..lijkt me ook niet houdbaar.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dus?
Moeten we dan veel te veel IC en ziekenhuisbedden in stand houden voor een pandemie wat 1x in de honderd jaar op deze schaal voorkomt?
Gommers denkt dat het IC personeel zich dan gaat vervelenquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dus?
quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:13 schreef DonDruiper het volgende:
Maar even over die allesvernietigendeholocaustachtigebritsemutatievermoorder.
Werden we niet gewoon ontzettend bang gemaakt en valt het waarschijnlijk wel mee, maar wordt de angst in stand gehouden en dus ook de maatregelen, zodat het kabinet geen gezichtsverlies lijdt zo vlak voor de verkiezingen.
quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Toen waren er 172 mensen van de 100.000 mensen ziek. Hoeveel zijn er nu besmet en hoeveel zijn er nu ziek per 100.000?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ppatienten~ab5eb9e0/
Artikel winter 2018
Als je pre-symptomatisch bent ben je gewoon besmettelijk. Maar dat merk je dan ook wel als je na een test een paar dagen later klachten krijgt. De discussie ging vooral over a-symptomatisch besmettingen. Of je dan wel of niet besmettelijk bent en bijvoorbeeld geen oude virusresten over had van een eerdere infectie. Het nadeel is dat die discussie nu aardig gekaapt is door een groep die alles wat de pcr test doet in twijfel trekt dus ik ben daar een beetje in afgehaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:26 schreef capricia het volgende:
Even iets anders.
Hoe betrouwbaar is de pcr-test als je zonder klachten gaat testen? Is dat hetzelfde als met klachten, of was dat minder?
Daar stond me nog iets van bij, maar dat zal vast achterhaald zijn.
Ja. Dat is een vervelende discussie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je pre-symptomatisch bent ben je gewoon besmettelijk. Maar dat merk je dan ook wel als je na een test een paar dagen later klachten krijgt. De discussie ging vooral over a-symptomatisch besmettingen. Of je dan wel of niet besmettelijk bent en bijvoorbeeld geen oude virusresten over had van een eerdere infectie. Het nadeel is dat die discussie nu aardig gekaapt is door een groep die alles wat de pcr test doet in twijfel trekt dus ik ben daar een beetje in afgehaakt.
Ook in deze discussie is het weer een 2 kampen strijd. Of kinderen even of besmettelijker zijn dan volwassen of minder besmettelijker. Daar is het ook eigenlijk welke kamp je wilt volgen. Het kamp wat zegt dat kinderen minder besmettelijk zijn zegt ook dat mensen die a-symptomatisch dat zijn. Dat komt omdat je dan gewoon veel minder virus in je keel en neus hebt. Mensen die minder besmettelijk zijn daar heeft de pcr ook meer cycli voor nodig dan voor mensen die heel besmettelijk zijn. Maar daar zijn gewoon ook weer 2 kampen in.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is een vervelende discussie.
Doelde meer op die kinderen die helemaal asymptomatisch blijven.
Wat is het resultaat van de pcr-test dan..even betrouwbaar als met klachten?
Is de Nederlandse overheid dan altijd zo krenterig? Er zijn genoeg zaken die hier beter geregeld zijn dan in andere landen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
In 2018 bij de griepgolf ging het ook nog maar net goed. Dat had al een wakker-worden-oproep moeten zijn.
Helaas de Nederlandse krenterigheid heeft ons de das om gedaan. Alles dermate uitkleden dat we precies net genoeg hebben van alles. Er hoeft echter maar een hele kleine schommeling ergens te zijn of een onverwacht iets en je hebt overal onvoldoende van.
Er is geld zat, maar Rutte is een enorme vrek.
Het aantal besmettelijke mensen wordt geschat rond 150.000 tijdens deze tweede golf, dus dat zijn meer dan 850 mensen per 100.000.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Toen waren er 172 mensen van de 100.000 mensen ziek. Hoeveel zijn er nu besmet en hoeveel zijn er nu ziek per 100.000?
Kijk anders even op het dashboard, want daar staan alle cijfers met grafieken over tijd en alles: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinatiesquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:53 schreef mir1986 het volgende:
Die 172 mensen zijn mensen die zich met klachten destijds gemeld hebben. Hoeveel van die 150.000 mensen komen er in het ziekenhuis terecht? En hoeveel mensen laten zich er nu testen? Hoeveel mensen zijn er doodziek?
Er lagen destijds ook meer mensen in het ziekenhuis dan er nu liggen. Bizar toch. En ja, ik weet hoeveel mensen er getest worden en hoeveel daarvan er in het ziekenhuis komen. Dat is een ontzettend laag percentage.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kijk anders even op het dashboard, want daar staan alle cijfers met grafieken over tijd en alles: https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Ja, dat lijkt me bijzonder sterk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er lagen destijds ook meer mensen in het ziekenhuis dan er nu liggen. Bizar toch.
Je weet dat de capaciteit in ziekenhuizen ook minder groot is dan het tijdens de vorige golf was?quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:01 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Er lagen destijds ook meer mensen in het ziekenhuis dan er nu liggen. Bizar toch. En ja, ik weet hoeveel mensen er getest worden en hoeveel daarvan er in het ziekenhuis komen. Dat is een ontzettend laag percentage.
Maar ik krijg hoop, er zijn steeds meer mensen tegen de maatregelen. Merk het ook in dit forum, steeds meer posters die kritisch zijn
Ja, ik snap deze lijn van redeneren ook nooit. "99% van de mensen komt niet in het ziekenhuis!!11" Nou en?quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat hoop je precies eigenlijk?
Ik ook niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap deze lijn van redeneren ook nooit. "99% van de mensen komt niet in het ziekenhuis!!11" Nou en?
Van de andere kant kan je natuurlijk nu dan ook pleiten voor dat de risicogroepen zich de komende tijd beter isoleren en de niet risicogroepen meer vrijheid geven omdat juist de oplossing voor de deur staat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ook niet.
"Mooi dat meer mensen zich tegen de maatregelen keren" >>> Ja, ik ga het ook steeds k*tter vinden, klopt. Maar dan? Het alternatief is nog veel rotter, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat te bedenken.
Het einde (= perspectief!) ligt binnen handbereik. En ja, dat gaat ook veel te traag naar mijn zin. Maar als je nu alles overboord gooit, heb je al die miljarden EN de opoffering afgelopen jaar dus voor niets gedaan, met de oplossing voor de deur.
Voor niets idd, onthoud datquote:Op donderdag 4 februari 2021 01:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ook niet.
"Mooi dat meer mensen zich tegen de maatregelen keren" >>> Ja, ik ga het ook steeds k*tter vinden, klopt. Maar dan? Het alternatief is nog veel rotter, daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat te bedenken.
Het einde (= perspectief!) ligt binnen handbereik. En ja, dat gaat ook veel te traag naar mijn zin. Maar als je nu alles overboord gooit, heb je al die miljarden EN de opoffering afgelopen jaar dus voor niets gedaan, met de oplossing voor de deur.
Ja, dat gaat die bedrijven die nu nog draaien vast helpen als een deel van het personeel afhaakt. En kinderen moesten toch weer naar school? Hoe dan, met minder leerkrachten waar toch al een tekort aan was? En mogen die kinderen dan nu ook nog ff een dreun krijgen als één van de ouders zich alleen af moet zonderen zonder garantie dat dit ook echt daadwerkelijk lukt? Hoe gaan die zich veilig laten vaccineren dan? Al die uitgestelde zorg voorlopig ook nog maar ff een paar maanden langer wachten tot het uitgeraasd is? Zorg doet z'n best nog maar ff? Of denk je daadwerkelijk dat het behapbaar is in het ziekenhuis is als 'de risicogroepen' zich afzonderen en we het vrijelijk laten rondrazen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van de andere kant kan je natuurlijk nu dan ook pleiten voor dat de risicogroepen zich de komende tijd beter isoleren en de niet risicogroepen meer vrijheid geven omdat juist de oplossing voor de deur staat.
Dat je na al die maanden nog steeds niet weet dat solidariteit zo niet werkt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Van de andere kant kan je natuurlijk nu dan ook pleiten voor dat de risicogroepen zich de komende tijd beter isoleren en de niet risicogroepen meer vrijheid geven omdat juist de oplossing voor de deur staat.
Het gaat niet om solidariteit, het gaat om het staande houden van de zorg en economie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:40 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat je na al die maanden nog steeds niet weet dat solidariteit zo niet werkt.
Mensen die in de risicogroep zitten kunnen nu dan wel veilig naar hun werk bijvoorbeeld? Leraren die in de risicogroep zaten waren eerst wel volledig veilig? Hetzelfde geld voor kinderen die 1 van hun ouders in de risico groep zitten was ook nooit 100 procent veilig. Of je moet gewoon als een gek de risico groepen gaan vaccineren. Maar hoe je het went of keer deze situatie is misschien nog een maand vol te houden maar daarna denk ik dat het echt gaat ophouden voor veel mensen. Dan kan je het in mijn optiek beter voor zijn dat je nog iets van plannen hebt liggen dan dat mensen massaal zeggen het is mooi geweest en stik er maar in. Want je merkt overal dat er iets aan het broeien is. Je ziet dat de toon van de media aan het veranderen is, je merkt het hier ook op het forum. Maar ik merk het zelf ook veel meer in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat gaat die bedrijven die nu nog draaien vast helpen als een deel van het personeel afhaakt. En kinderen moesten toch weer naar school? Hoe dan, met minder leerkrachten waar toch al een tekort aan was? En mogen die kinderen dan nu ook nog ff een dreun krijgen als één van de ouders zich alleen af moet zonderen zonder garantie dat dit ook echt daadwerkelijk lukt? Hoe gaan die zich veilig laten vaccineren dan? Al die uitgestelde zorg voorlopig ook nog maar ff een paar maanden langer wachten tot het uitgeraasd is? Zorg doet z'n best nog maar ff? Of denk je daadwerkelijk dat het behapbaar is in het ziekenhuis is als 'de risicogroepen' zich afzonderen en we het vrijelijk laten rondrazen?
Ik zie het echt niet.![]()
Uitgekauwd onderwerp ook wat mij betreft.
Als het zo simpel was, zou men daar wel voor gekozen hebben.
Geloof me, ik ben het ook spuug en spuugzat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mensen die in de risicogroep zitten kunnen nu dan wel veilig naar hun werk bijvoorbeeld? Leraren die in de risicogroep zaten waren eerst wel volledig veilig? Hetzelfde geld voor kinderen die 1 van hun ouders in de risico groep zitten was ook nooit 100 procent veilig. Of je moet gewoon als een gek de risico groepen gaan vaccineren. Maar hoe je het went of keer deze situatie is misschien nog een maand vol te houden maar daarna denk ik dat het echt gaat ophouden voor veel mensen. Dan kan je het in mijn optiek beter voor zijn dat je nog iets van plannen hebt liggen dan dat mensen massaal zeggen het is mooi geweest en stik er maar in. Want je merkt overal dat er iets aan het broeien is. Je ziet dat de toon van de media aan het veranderen is, je merkt het hier ook op het forum. Maar ik merk het zelf ook veel meer in het dagelijks leven.
Er is een verschil tussen minder maatregelen voor bepaalde groepen of zonder maatregelen in het algemeen. Het liefst heb ik dat ze zo snel mogelijk die risico groepen vaccineren. Dan kan het land gewoon open. Degene die dan nog niet durven kunnen rustig op hun vaccin wachten ook in zelf isolatie. Maar ik heb echt geen zin om te wachten tot diep in de zomer op me vaccin terwijl ik amper risico loop en in de eerste golf waarschijnlijk al corona heb gehad. Ik zal gewoon me vaccin halen hoor maar ik heb geen zin dat zo voor de risico groep het lang leven de lol is en ik nog steeds kan afzien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geloof me, ik ben het ook spuug en spuugzat.
Maar ik zie nog wel het verschil in risico met maatregelen of zonder.
Ik denk dat iedereen wil dat zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd wordt. Eén van de weinige dingen waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn. Maar zolang die vaccins er nog niet zijn....quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen minder maatregelen voor bepaalde groepen of zonder maatregelen in het algemeen. Het liefst heb ik dat ze zo snel mogelijk die risico groepen vaccineren. Dan kan het land gewoon open. Degene die dan nog niet durven kunnen rustig op hun vaccin wachten ook in zelf isolatie. Maar ik heb echt geen zin om te wachten tot diep in de zomer op me vaccin terwijl ik amper risico loop en in de eerste golf waarschijnlijk al corona heb gehad. Ik zal gewoon me vaccin halen hoor maar ik heb geen zin dat zo voor de risico groep het lang leven de lol is en ik nog steeds kan afzien.
Als ze met vaccinatie bewijzen gaan werken enzovoort dan ga je wel een 2 deling krijgen. Ik zelf ben daar daarom ook niet voor. Maar stel je gaat in de zomer op vakantie en je gaat terug. Maar om Nederland in te komen moet je of een vaccinatie bewijs kunnen overleggen of een negatieve test (die ook niet gratis zijn) dan heeft de groep die gevaccineerd is wel een voordeel. Hetzelfde geld voor festivals of andere dingen waar ze testen voor willen gaan inzetten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wil dat zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd wordt. Eén van de weinige dingen waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn. Maar zolang die vaccins er nog niet zijn....
Maar eh.... lang leve de lol voor de risicogroep? Dat denk je echt?
Die kartoffelsalade/duitse politicus pleitte ervoor om eerder alles te openen voor gevaccineerden, dus bv. riviercruises weer voor ouderen die al gevaccineerd zijn zonder beperkingen terwijl de nachtclubs voor jongeren nog maanden dicht zouden blijven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wil dat zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd wordt. Eén van de weinige dingen waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn. Maar zolang die vaccins er nog niet zijn....
Als 'ze' zijn gevaccineerd en 'ze' mogen bijvoorbeeld op vakantie omdat ze een vaccinatiepaspoort hebben, maar de (relatief voor het virus veilige) 'jongeren' die alles hebben moeten laten anderhalf jaar lang voor juist die doelgroep met een vaccinatiepaspoort mogen nog niet op vakantie.. dan gaat dat wel wat scheve gezichten geven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vind het opzich helemaal prima, als ze het doen N A D A T iedereen een keuze heeft gehad om zich te vaccineren of niet. Dan is het een vrije keuze, met eventueel gevolgen maar dat doet daar niet aan of. Tot die tijd? ame never nooit niet. Zei Marc van Ranst ook overigens recentelijk, dat die dat dus absoluut niet wilt voordat iedereen die kans heeft gehad, omdat je dan een dystopische soort in tweën gesplitste samenleving krijgt... couldn't agree more.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ze met vaccinatie bewijzen gaan werken enzovoort dan ga je wel een 2 deling krijgen. Ik zelf ben daar daarom ook niet voor. Maar stel je gaat in de zomer op vakantie en je gaat terug. Maar om Nederland in te komen moet je of een vaccinatie bewijs kunnen overleggen of een negatieve test (die ook niet gratis zijn) dan heeft de groep die gevaccineerd is wel een voordeel. Hetzelfde geld voor festivals of andere dingen waar ze testen voor willen gaan inzetten.
Ow... dat bedoel je.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ze met vaccinatie bewijzen gaan werken enzovoort dan ga je wel een 2 deling krijgen. Ik zelf ben daar daarom ook niet voor. Maar stel je gaat in de zomer op vakantie en je gaat terug. Maar om Nederland in te komen moet je of een vaccinatie bewijs kunnen overleggen of een negatieve test (die ook niet gratis zijn) dan heeft de groep die gevaccineerd is wel een voordeel. Hetzelfde geld voor festivals of andere dingen waar ze testen voor willen gaan inzetten.
Ja, ik las hem verkeerd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als 'ze' zijn gevaccineerd en 'ze' mogen bijvoorbeeld op vakantie omdat ze een vaccinatiepaspoort hebben, maar de (relatief voor het virus veilige) 'jongeren' die alles hebben moeten laten anderhalf jaar lang voor juist die doelgroep met een vaccinatiepaspoort mogen nog niet op vakantie.. dan gaat dat wel wat scheve gezichten geven.
Je kan vakantie vervangen door allerlei andere dingen zoals uit eten gaan, evenementen bezoeken e.d.
Een vaccin neem je ten eerste om je zelf te beschermen. Nu komt er steeds meer data naar buiten dat zeker de mRNA vaccins ook de verspreiding verminderen. Maar dat was eerst totaal nog niet duidelijk. Dan heb ik het even niet over het AZ vaccin omdat daar nu veel onduidelijk over is en veel tegenstrijdige berichten. Dus dan snap ik niet waarom bijvoorbeeld iemand uit de risico groep meer rechten heeft dan iemand uit de niet risico groep waar het risico toch al erg laag was. Want testen is allemaal leuk en aardig maar die kosten ook geld op ten duur. Plus het neemt een stukje vrijheid/spontaniteit weg.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:18 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ow... dat bedoel je.
Mja.... beetje dubbel sta ik daarin. Voelt heel oneerlijk ja.
Anderzijds wordt ik er niet minder van als een ander wat meer mag zonder test. En zou best graag mijn moeder weer eens willen knuffelen. Kan er ook niet wakker van liggen als zij eenmaal gevaccineerd zonder afstand met haar bejaarde dinnetjes weer mag koffieleuten, bingo spelen of whatever.
Want dat zou dan ook betekenen dat je als je ein-de-lijk wel gevaccineerd bent, dus zou willen wachten tot de allerlaatste (voor groepsimmuniteit) gevaccineerd is? Terwijl die met een test hetzelfde mag als jij?
Lastig.
Dus dan zeg je eigenlijk dat je zou willen dat mensen die gevaccineerd zijn zich ook nog laten testen voor ze iets mogen omdat ze nog besmettelijk zou kunnen zijn? Begrijp ik je zo goed? Want dat snijdt wel hout ja. Maar dan snap ik je laatste zin weer niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een vaccin neem je ten eerste om je zelf te beschermen. Nu komt er steeds meer data naar buiten dat zeker de mRNA vaccins ook de verspreiding verminderen. Maar dat was eerst totaal nog niet duidelijk. Dan heb ik het even niet over het AZ vaccin omdat daar nu veel onduidelijk over is en veel tegenstrijdige berichten. Dus dan snap ik niet waarom bijvoorbeeld iemand uit de risico groep meer rechten heeft dan iemand uit de niet risico groep waar het risico toch al erg laag was. Want testen is allemaal leuk en aardig maar die kosten ook geld op ten duur. Plus het neemt een stukje vrijheid/spontaniteit weg.
Eh nee ik bedoel dat je als de risico groep gevaccineerd is gewoon het land open moet gooien zonder belemmeringen. Dan kan je nog discussiëren of je vanaf een leeftijd gaat werken vanaf 60+ of 50+ zonder onderliggend lijden. Maar daarna moet het wel is over zijn zeg maar en moet je niet wachten tot iedereen gevaccineerd is. Ik weet jouw leeftijd niet maar je hebt kinderen zou jij je moeder pas laten langskomen als je kinderen gevaccineerd zijn of bijvoorbeeld ook zonder als zij gevaccineerd is?quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dus dan zeg je eigenlijk dat je zou willen dat mensen die gevaccineerd zijn zich ook nog laten testen voor ze iets mogen omdat ze nog besmettelijk zou kunnen zijn? Begrijp ik je zo goed? Want dat snijdt wel hout ja. Maar dan snap ik je laatste zin weer niet.
Qua vrijheid/spontaniteit valt het mee, met sneltest van 15-20 minuten sure, maar die blaastesten waar men nu aan werkt geven de uitslag binnen een paar seconden. 15 seconden wachten haalt niet veel weg voor mijquote:Op donderdag 4 februari 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Een vaccin neem je ten eerste om je zelf te beschermen. Nu komt er steeds meer data naar buiten dat zeker de mRNA vaccins ook de verspreiding verminderen. Maar dat was eerst totaal nog niet duidelijk. Dan heb ik het even niet over het AZ vaccin omdat daar nu veel onduidelijk over is en veel tegenstrijdige berichten. Dus dan snap ik niet waarom bijvoorbeeld iemand uit de risico groep meer rechten heeft dan iemand uit de niet risico groep waar het risico toch al erg laag was. Want testen is allemaal leuk en aardig maar die kosten ook geld op ten duur. Plus het neemt een stukje vrijheid/spontaniteit weg.
AZ lijkt ook heel goed te werken tegen verspreiding, 67% na een prik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is 1 bericht uit een Engelse krant geweest. Maar er zijn ook heel veel berichten dat AZ zeker bij ouderen heel beperkt werkt. Daarom is in veel landen het advies om het niet te gebruiken bij mensen van 55+ en Zwitserland heeft het zelfs voorlopig afgekeurd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
AZ lijkt ook heel goed te werken tegen verspreiding, 67% na een prik.
Als dat bevestigd wordt nog verder is dat goed nieuws, als zelfs het restafval al zo goed transmissie tegenhoud, hoe goed moeten de fatsoenlijke vaccins het dan wel niet doen?
Ligt eraan hoe ze het gaan inzetten. Ik las dat je bijvoorbeeld 8 uur van te voren geen alcohol mag drinken. Als je dan voor elke kroeg moet blazen dan is het snel afgelopen met de kroegentocht, want ik ga niet naar de kroeg om cola te drinken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Qua vrijheid/spontaniteit valt het mee, met sneltest van 15-20 minuten sure, maar die blaastesten waar men nu aan werkt geven de uitslag binnen een paar seconden. 15 seconden wachten haalt niet veel weg voor mij
Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat...quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Eh nee ik bedoel dat je als de risico groep gevaccineerd is gewoon het land open moet gooien zonder belemmeringen. Dan kan je nog discussiëren of je vanaf een leeftijd gaat werken vanaf 60+ of 50+ zonder onderliggend lijden. Maar daarna moet het wel is over zijn zeg maar en moet je niet wachten tot iedereen gevaccineerd is. Ik weet jouw leeftijd niet maar je hebt kinderen zou jij je moeder pas laten langskomen als je kinderen gevaccineerd zijn of bijvoorbeeld ook zonder als zij gevaccineerd is?
Die blaastest is zeker een 'verademing'....quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Qua vrijheid/spontaniteit valt het mee, met sneltest van 15-20 minuten sure, maar die blaastesten waar men nu aan werkt geven de uitslag binnen een paar seconden. 15 seconden wachten haalt niet veel weg voor mij
Ik heb het niet over andere landen. Want elk land moet doen wat zij het beste lijkt. Ik hoop wel dat er binnen de EU en zeker binnen Schengen en gelijk beleid is. Groepsimmuniteit bereik je pas als je de HIT (herd immunity threshold) haalt. Maar dat zegt nog niks over of mensen ziek worden. Het haalt alleen de exponentiele groei uit een virus verspreiding en is een virus endemisch. Over de mutaties weet ik alleen dat de Zuid-Afrikaanse variant minder binding geeft met anti-lichamen. Dat betekent dat het een immuniteit/vaccin escape strain kan zijn. Maar zo ver is het nog niet. Tot nu toe is een vaccin gewoon iets minder effectief. Maar het zou kunnen dat in de toekomst zeker de risico groepen misschien nog is een update nodig hebben als die zich door blijft muteren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat...![]()
Ik denk dat ze het toch wel zullen willen blijven monitoren tot groepsimmuniteit bereikt is. Omdat niet alleen risicogroepen in het ziekenhuis belanden en er ook nog mutaties kunnen ontstaan waarop het vaccin aangepast moet worden. Hoop dat ik ongelijk heb. Vraag me ook af of dat haalbaar is qua bereidwilligheid. Misschien zullen ze alleen mensen die in het ziekenhuis belanden daar op testen?Zal nog wel geen plan voor zijn!
![]()
En met reizen naar het buitenland zal je toch echt wel aan die test (of vaccinatiebewijs) vast zitten, denk ik.
Zit naar aanleiding van jouw post nu wel iets te bedenken. Wat nou als er verschil in de besmettelijkheid van het soort vaccin is. Krijg je dan ook verschillende regels naar gelang het vaccin dat je gehad hebt? Dus dat je wel mag reizen na een Pfizer maar eerst een test moet doen na AZ totdat het betreffende land gevaccineerd is...![]()
Wat een zooitje ook...
Daarom zeg ik restafval, beloofd veel voor de rest 😄quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is 1 bericht uit een Engelse krant geweest. Maar er zijn ook heel veel berichten dat AZ zeker bij ouderen heel beperkt werkt. Daarom is in veel landen het advies om het niet te gebruiken bij mensen van 55+ en Zwitserland heeft het zelfs voorlopig afgekeurd.
In het plan wat ik hoorde geeft de test je een toegangsbewijs voor alles voor 48 uur 😉quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:48 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ze het gaan inzetten. Ik las dat je bijvoorbeeld 8 uur van te voren geen alcohol mag drinken. Als je dan voor elke kroeg moet blazen dan is het snel afgelopen met de kroegentocht, want ik ga niet naar de kroeg om cola te drinken.
Wat is het beste voor de economie?quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat...![]()
Ik denk dat ze het toch wel zullen willen blijven monitoren tot groepsimmuniteit bereikt is. Omdat niet alleen risicogroepen in het ziekenhuis belanden en er ook nog mutaties kunnen ontstaan waarop het vaccin aangepast moet worden. Hoop dat ik ongelijk heb. Vraag me ook af of dat haalbaar is qua bereidwilligheid. Misschien zullen ze alleen mensen die in het ziekenhuis belanden daar op testen?Zal nog wel geen plan voor zijn!
![]()
En met reizen naar het buitenland zal je toch echt wel aan die test (of vaccinatiebewijs) vast zitten, denk ik.
Zit naar aanleiding van jouw post nu wel iets te bedenken. Wat nou als er verschil in de besmettelijkheid van het soort vaccin is. Krijg je dan ook verschillende regels naar gelang het vaccin dat je gehad hebt? Dus dat je wel mag reizen na een Pfizer maar eerst een test moet doen na AZ totdat het betreffende land gevaccineerd is...![]()
Wat een zooitje ook...
Dat is moeilijk en ook een gevoelskwestie. Australië wat vaak voorkomt in deze topic reeks heeft zijn grenzen gesloten voor iedereen zonder permentente status of Australische nationaliteit. Maar zeker de Australische boeren zijn afhankelijk van migranten die niet binnen mogen komen. Hun geven al aan dat deze zomer waarschijnlijk 50 procent niet geoogst kan worden en weg zal rotten op het land. Dat zal door berekent worden in de voedselprijzen in Australië. Dus de voedsel prijzen zullen stijgen maar als de bevolking dat pikt maakt het minder uit dan als de bevolking echt veel minder gaat uitgeven omdat ze bang zijn voor meer gevolgen van de gesloten grenzen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 03:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Wat is het beste voor de economie?
Dat zal het wel worden 😄
De Belgen collaboreerden er ook lustig op los hoor. Google voor de grap eens op "Leon Degrelle", een landverrader van dat kaliber kennen we in Nederland niet eens.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Op Joop.nl is nog een interessant artikel te vinden uit de Vlaamse Humo over hoe de Vlamingen ons zien, ook daar komen we er - terecht - zeer bekaaid van af.
Nederland op zn best.quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:48 schreef Gretzl het volgende:
Ik begrijp de stichting waar mijn oude basisschool onder viel ook wel. Rutte III definieert 'veilig' op dit moment als 'niet leidend tot te hoge IC-belasting'. Maar dit is niet daadwerkelijk veilig voor leerkrachten, kinders en ouders. Zonder extra maatregelen zijn de scholen nog steeds gevaarlijke plekken waar gemakkelijk grote nieuwe uitbraken kunnen ontstaan.
[ twitter ]
Ach, ze hebben maar 2 maanden de tijd gehad.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:31 schreef Noek het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)en-daarom-dicht.html
En ze willen meer tijd voor heropening. Dat kan ook enkel bij het onderwijs, hoor.
Ondernemers werd verteld dat ze maar creatief moesten zijn en dat waren ze. Maar nu het onderwijs...
Ik snap het ook wel dat de leerkrachten het nu wel prima vinden. Ze hoeven niet te vrezen voor hun baan, ze hebben nu NOG meer vrije tijd als dat ze al hadden. Waarom dan open gaan en daadwerkelijk weer de arbeid verzetten waartoe je geacht wordt?quote:Op donderdag 4 februari 2021 01:48 schreef Gretzl het volgende:
Ik begrijp de stichting waar mijn oude basisschool onder viel ook wel. Rutte III definieert 'veilig' op dit moment als 'niet leidend tot te hoge IC-belasting'. Maar dit is niet daadwerkelijk veilig voor leerkrachten, kinders en ouders. Zonder extra maatregelen zijn de scholen nog steeds gevaarlijke plekken waar gemakkelijk grote nieuwe uitbraken kunnen ontstaan.
[ twitter ]
Ik word er ook wel een beetje beroerd van ja... ik ruk de champagne open als ik weer mag werken in de gym. Klanten missen ons ook enorm en ik weet zeker dat ze massaal op de stoep staan als we open zouden gaan. En dan het onderwijs... klaag klaag, zucht. Waarom loop je dan eerst weken te jengelen dat je open moet want arme kinderen. Ja ik word er pissig van, ondanks dat ik me best kan inleven in leerkrachten die het niet veilig vinden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:22 schreef Noek het volgende:
[..]
Nederland op zn best.
Zijn er versoepelingen, willen ze het niet. Of het nu logisch is of niet. Ondertussen zijn er sectoren genoeg die het met liefde willen ontvangen.
Dus blijven we gewoon met zn allen in de ellende zitten want alleen samen kun je de tyfus krijgen.
Fijn ook voor ze dat ze een versoepeling kunnen weigeren want ze vreten er geen boterham minder om. Fijne luxepositie.
En de rest van die maanden dan dat corona er al is? Gisteren ook zo'n leraar sommige komen niet omdat ze niet durven of een kwetsbare hebben. Daar hoeft de rest van Nederland niet mee aan te komen bij zijn werkgever denk ik zo. Prima dat ze niet willen maar wel onbetaald.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, ze hebben maar 2 maanden de tijd gehad.
Hier klopt geen zak van, maar het gesloten houden van die scholen door het bestuur werkt dit soort reacties helaas wel weer in de hand.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel dat de leerkrachten het nu wel prima vinden. Ze hoeven niet te vrezen voor hun baan, ze hebben nu NOG meer vrije tijd als dat ze al hadden. Waarom dan open gaan en daadwerkelijk weer de arbeid verzetten waartoe je geacht wordt?
Na die petitie van ze heb ik even gedacht om een tegenpetitie te starten om ze als allerlaatste te vaccineren omdat het onderwijs teveel zeurt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:45 schreef josja het volgende:
[..]
Ik word er ook wel een beetje beroerd van ja... ik ruk de champagne open als ik weer mag werken in de gym. Klanten missen ons ook enorm en ik weet zeker dat ze massaal op de stoep staan als we open zouden gaan. En dan het onderwijs... klaag klaag, zucht. Waarom loop je dan eerst weken te jengelen dat je open moet want arme kinderen. Ja ik word er pissig van, ondanks dat ik me best kan inleven in leerkrachten die het niet veilig vinden.
Die column heb ik gisteren ook gelezen en genoten. Wij Nederlanders weten alles wat Lanoye schrijft zelf ook wel, maar als een Belg (wat al net zo'n nutteloos klein kutlandje als Nederland is) ons land volledig terecht affakkelt hakt het er nog net wat harder in. Maar goed, er wordt zo meteen in maart zijn genaamd weer massaal op de vvd gestemd, waarna de afbraak van wat ooit een heel erg fijn land was gewoon verder gaat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
VVD is nog steeds verreweg de beste keuze, al zullen er zaken anders moeten. Zowel in de regering als in het parlement.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die column heb ik gisteren ook gelezen en genoten. Wij Nederlanders weten alles wat Lanoye schrijft zelf ook wel, maar als een Belg (wat al net zo'n nutteloos klein kutlandje als Nederland is) ons land volledig terecht affakkelt hakt het er nog net wat harder in. Maar goed, er wordt zo meteen in maart zijn genaamd weer massaal op de vvd gestemd, waarna de afbraak van wat ooit een heel erg fijn land was gewoon verder gaat.
Maar even serieus. Het hoort hier niet, maar dat wordt een dikke code rood zondag. Met sneeuw altijd lastig voorspellen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgt een strook over het midden van het land nu de jackpot met tegen de 50 cm sneeuw.quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De Jonge haalt wel alles uit de kast, dat moet je hem nageven. Dat wordt ijsvrij!
NOORDEN VAN HET LAND KRIJGT DIK PAK SNEEUW
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondag-dik-pak-sneeuw
6,4 IC bedden per 100.000 inwoners, 6,4. Wanneer er iemand kucht en er op de snelweg op het zelfde moment een zwaar ongeval plaatsvindt hebben we al code zwart.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En dus?
Nog eens tien jaar vvd en Nederland is het Haïti van Europa...quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
VVD is nog steeds verreweg de beste keuze, al zullen er zaken anders moeten. Zowel in de regering als in het parlement.
Ik probeer voor me te zien hoe dat in de horeca zou gaan. Dat ze weer open kunnen (op een zinnige manier, dus niet met zoveel maatregelen dat ze nog geen omzet kunnen draaien). En dat er dan een paar zeggen: "Sorry ik hou de tent dicht, vind het niet veilig voor mijn personeel. Wel graag die overheidssteun laten doordraaien a.u.b."quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:38 schreef aartstyle het volgende:
Je wordt toch gek van dit land. Eerst een grote groep klagen dat de scholen dicht moeten. Vervolgens gaan ze open en dan gaat een andere grote groep klagen. Nu is dat klagen niet eens het punt, maar wel het feit dat sommigen scholen de toko gewoon dicht houden.
Nogmaals voor mij een bevestiging dat onze cultuur/maatschappij absoluut niet geschikt is voor een dergelijke pandemie. Je kan het ergens mee eens of oneens zijn, maar het werkt alleen als we ons allemaal aan dezelfde maatregelen en besluiten houden. Het land der lamzakken.
Ik geef toe dat het kabinet dit ook wel een beetje aan zichzelf te wijten heeft, maar deze opstandigheid werkt alleen maar averechts en laat het nog langer duren allemaal. Straks en geen in toom houden van het virus en geen les voor de kids. En dit is een vrijbrief voor andere "opstandige branches". Als de scholen zelfstandig gaan bepalen dat ze sluiten gaat de horeca zelfstandig besluiten om open te gaan.
Ik vind trouwens wel, los van 'voordeeltjes' of privileges, dat er meer moet kunnen zodra de ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn. Er is niks mis mee als een groep gevaccineerde oudjes gewoon weer lekker samen mag bingo-en, borrelen of naar het zonnige zuiden vliegen zonder mondkapjes en afstand. Het zou absurd zijn als deze mensen nog gedwongen zouden worden om elkaar als mogelijke virusverspreiders te behandelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik vind het opzich helemaal prima, als ze het doen N A D A T iedereen een keuze heeft gehad om zich te vaccineren of niet. Dan is het een vrije keuze, met eventueel gevolgen maar dat doet daar niet aan of. Tot die tijd? ame never nooit niet. Zei Marc van Ranst ook overigens recentelijk, dat die dat dus absoluut niet wilt voordat iedereen die kans heeft gehad, omdat je dan een dystopische soort in tweën gesplitste samenleving krijgt... couldn't agree more.
Het is lood om oud ijzer. Was destijds met het CDA ook al zo.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
VVD is nog steeds verreweg de beste keuze, al zullen er zaken anders moeten. Zowel in de regering als in het parlement.
Indirect hoort het hier misschien wel. Weet niet hoe goed ze strooien en hoe de wegen zullen zijn, maar als de boel vol sneeuw ligt zullen vaccinaties misschien 2-3 dagen ook iets droppen? Er zal wel een oproep komen niet de weg op te gaan en veel ouderen zijn sowieso huiverig ivm gebroken heupen en zo. Dus die zullen misschien afzien van hun prikafspraak?quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar even serieus. Het hoort hier niet, maar dat wordt een dikke code rood zondag. Met sneeuw altijd lastig voorspellen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgt een strook over het midden van het land nu de jackpot met tegen de 50 cm sneeuw.
Tuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nog eens tien jaar vvd en Nederland is het Haïti van Europa...
Volgens mij is er nog niks besloten, maar dan kans zit er dik in, zeker nu D66 om is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:18 schreef JosMert het volgende:
Avondklok dus verlengd. Zoals verwacht.
Falers
https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a6f9cc9b/
Ik hoor rutte nog zeggen, avondklok gaat als eerste er uit...quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog niks besloten, maar dan kans zit er dik in, zeker nu D66 om is.
Naar verluidt wilde Rutte de begintijd vervroegen naar half negen, maar nadat hij heeft toegezegd aan negen uur vast te houden ging D66 akkoord met verlenging.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:19 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog niks besloten, maar dan kans zit er dik in, zeker nu D66 om is.
Ik vind VVD niet verreweg de beste keuze.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat voor berichten zijn er over beperkte werking bij ouderen? Er is alleen geconstateerd dat er weinig data is vanwege de kleine omvang van die groep in de testfase.quote:Op donderdag 4 februari 2021 02:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is 1 bericht uit een Engelse krant geweest. Maar er zijn ook heel veel berichten dat AZ zeker bij ouderen heel beperkt werkt. Daarom is in veel landen het advies om het niet te gebruiken bij mensen van 55+ en Zwitserland heeft het zelfs voorlopig afgekeurd.
En daar is geen woord van gelogen, want op het moment dat er meer versoepelingen mogelijk zullen zijn, zal de avondklok als eerste weer verdwijnen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik hoor rutte nog zeggen, avondklok gaat als eerste er uit...
Dat mag natuurlijkquote:Op donderdag 4 februari 2021 08:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vind VVD niet verreweg de beste keuze.
Jawel want als eerste verdwijnt de lagere schoolsluiting. Overigens prima te verdedigen. En let maar op: straks gaan ook eerst nog de middelbare scholen. Avondklok verwacht ik pas daarna.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En daar is geen woord van gelogen, want op het moment dat er meer versoepelingen mogelijk zullen zijn, zal de avondklok als eerste weer verdwijnen.
Als Rutte iets zegt bedoelt hij altijd het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik hoor rutte nog zeggen, avondklok gaat als eerste er uit...
Dat heeft hij ook gezegd een paar weken geleden tijdens die persconferentie, dat zowel de schoolsluiting en de avondklok de eerste zaken zouden zijn die zouden verdwijnen als het kon.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Jawel want als eerste verdwijnt de lagere schoolsluiting. Overigens prima te verdedigen. En let maar op: straks gaan ook eerst nog de middelbare scholen. Avondklok verwacht ik pas daarna.
Ik denk dat het WEER mee gaat vallen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:07 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Maar even serieus. Het hoort hier niet, maar dat wordt een dikke code rood zondag. Met sneeuw altijd lastig voorspellen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgt een strook over het midden van het land nu de jackpot met tegen de 50 cm sneeuw.
Mag ik dit even fact-checken? Transcript van de persco:quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat heeft hij ook gezegd een paar weken geleden tijdens die persconferentie, dat zowel de schoolsluiting en de avondklok de eerste zaken zouden zijn die zouden verdwijnen als het kon.
https://www.rijksoverheid(...)raad-29-januari-2021quote:"Nou ja, wat ik ook in de Kamer heb gezegd: je kunt niet honderd procent garanderen dat die wordt afgeschaft. Maar iedereen wil van dat ding af. Dus hij is eigenlijk, hij ligt als eerste op de stapel en zelfs nog voor de stapel, om mee te stoppen."
Ik heb steeds gezegd je kunt het nooit honderd procent garanderen. Want stel dat ineens er een enorme spike komt in de cijfers, dat zie je overigens de laatste dagen niet, maar stel dat ineens het vreselijk gaat oplopen of wat dan ook, dan moet je er opnieuw naar kijken. Maar iedereen wil zo snel mogelijk weer van dat vreselijke ding af. Maar het is wel goed dat we nu een paar weken hebben.
Hoe kunnen 2 dingen nou het eerste zijn, als je dan vervolgens maar 1 van de 2 doetquote:Op donderdag 4 februari 2021 08:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat heeft hij ook gezegd een paar weken geleden tijdens die persconferentie, dat zowel de schoolsluiting en de avondklok de eerste zaken zouden zijn die zouden verdwijnen als het kon.
In Ierland 0 toch? En daar daalt het ook.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:43 schreef Oidipous het volgende:
Maar zou dat laatste niet het effect kunnen zijn dat er inmiddels al 10 miljoen mensen gevaccineerd zijn in Engeland?
De groei van het aantal besmettingen met de Britse variant loopt nog steeds op, ook met de huidige maatregelen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:43 schreef Oidipous het volgende:
Enigszins verontrustend dat de Duitse besmettingcijfers zo sterk zijn opgelopen de afgelopen 24 uur, ondanks dat zij ook in een dezelfde lockdown zitten als wij.
Zou dit dan toch het effect zijn van de Britse variant?
Ik had nog hoop dat de cijfers zich gunstig zouden blijven ontwikkelen waardoor het kabinet alsnog wat versoepelingen aan kan brengen.
Daar lijkt nu geen sprake van te zijn.
Overigens: ik zie dat veel mensen het tegendeel proberen te bewijzen op twitter dat de Britse variant niet gevaarlijk is omdat de cijfers in Engeland sterk aan het dalen zijn. Maar zou dat laatste niet het effect kunnen zijn dat er inmiddels al 10 miljoen mensen gevaccineerd zijn in Engeland?
Ik zou dat niet te snel concluderen. RIVM baseert de bewering dat de Britse variant een groot onderdeel uitmaken van de besmettingen op 400 steekproeven. Het zou ook kunnen zijn dat de steekproeven niet representatief zijn voor wat er daadwerkelijk aan de hand is met de besmettingen. Daarnaast als inderdaad de cijfers in Ierland ook dalen terwijl de Britse variant ook sterk de overhand heeft, waarom zou het bij ons zo hard treffen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De groei van het aantal besmettingen met de Britse variant loopt nog steeds op, ook met de huidige maatregelen.
Dus ik denk dat we wel redelijk fucked zijn. We vaccineren te langzaam om het tegen te houden en ik zie niet in welke extra maatregelen je nog zou kunnen nemen die ook echt opgevolgd gaan worden.
Vaarwel zorg, zou ik zeggen.
Hebben wij geen strenge lockdown dan?quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:46 schreef Simmertje het volgende:
Misschien hebben hele strenge lockdowns effect? Is toch niet zo lastig om dat te verzinnen?
Wanneer in Engeland en Ierland de cijfers nu nog steeds extreem waren gestegen waren we behoorlijk fucked, dan werkt namelijk een lockdown niet.
Ja precies, dat had ik even niet meer scherp. Dat zou mooi zijn want zij vissen in dezelfde vijver als het gaat om vaccins.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Ierland 0 toch? En daar daalt het ook.
You must not leave or be outside of your home except where you have a ‘reasonable excuse’. This is the law. The police can take action against you if you leave home without a ‘reasonable excuse’, and issue you with a fine (Fixed Penalty Notice).quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Hebben wij geen strenge lockdown dan?
Dat vind ik het vreemde aan de afgelopen dagen: we zitten in de strengste lockdown nu van Europa (bron: ourworldindata.org) en toch denken alle deskundigen dat we flink gaan stijgen. Dan zouden we hier toch ook de derde golf kunnen afwenden?
Dat is inderdaad vrij heftig. Dan nog: ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit op grote schaal gehandhaafd wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
You must not leave or be outside of your home except where you have a ‘reasonable excuse’. This is the law. The police can take action against you if you leave home without a ‘reasonable excuse’, and issue you with a fine (Fixed Penalty Notice).
You can be given a Fixed Penalty Notice of £200 for the first offence, doubling for further offences up to a maximum of £6,400.
Dit is Engeland, gedurende de hele dag.
Strenge lockdown, maar veel mensen werken nog en Nederland is best wel dichtbevolkt natuurlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat vind ik het vreemde aan de afgelopen dagen: we zitten in de strengste lockdown nu van Europa (bron: ourworldindata.org) en toch denken alle deskundigen dat we flink gaan stijgen. Dan zouden we hier toch ook de derde golf kunnen afwenden?
Dan zijn aannames.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:53 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij heftig. Dan nog: ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit op grote schaal gehandhaafd wordt.
Weet jij of dit ook in Ierland aan de hand is?quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
You must not leave or be outside of your home except where you have a ‘reasonable excuse’. This is the law. The police can take action against you if you leave home without a ‘reasonable excuse’, and issue you with a fine (Fixed Penalty Notice).
You can be given a Fixed Penalty Notice of £200 for the first offence, doubling for further offences up to a maximum of £6,400.
Behoorlijk:quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:56 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Weet jij of dit ook in Ierland aan de hand is?
Ja maar je mag wel naar buiten om te sporten. Dus hoe goed te handhaven dit is? En ook alleenstaanden mogen anderen ontvangen of naar iemand toe gaan. Valt of staat bij handhaving dus. Collega van mijn vriendin kon gewoon op bezoek bij een vriend en heeft daar bijna 2 weken gezeten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oké, ik heb het complete plaatje niet goed in beeld om dat laatste te kunnen bevestigen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Behoorlijk:
https://www.irishmirror.i(...)ve-lockdown-23247499
Op het eerste oog strenger dan Engeland.
Volgens mij wanneer ze regels invoeren gaan ze er echt niet vanuit dat 100% van de mensen in het land de regels opvolgen. Er zullen altijd situaties zijn die lastig of niet te handhaven zijn, uiteindelijk gaat het om de percentages in het geheel. Als je door een nieuwe regel 80% van het volk daarin meekrijgt dan scheelt dat enorm in het aantal besmettingscijfers.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja maar je mag wel naar buiten om te sporten. Dus hoe goed te handhaven dit is? En ook alleenstaanden mogen anderen ontvangen of naar iemand toe gaan. Valt of staat bij handhaving dus. Collega van mijn vriendin kon gewoon op bezoek bij een vriend en heeft daar bijna 2 weken gezeten.
Het bijzondere met deze uitspraken is dat je de geloofwaardigheid van het gevoerde beleid gigantisch op het spel zet. Wat als het nu blijkt dat er toch geen derde golf komt? Of dat de besmettingcijfers niet gaan oplopen tot boven de 10.000? Dan heeft het RIVM, OMT en kabinet toch volledig haar geloofwaardigheid verloren. Ik ben benieuwd wat er dan weer gezegd wordt.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dan zijn aannames.
Het klinkt mij in ieder geval realistischer in de oren dat de harde lockdowns in de UK en Ierland effect hebben en daardoor eindelijk de cijfers goed beginnen te dalen (Nederland idem dito). Rutte zou alleen beter moeten communiceren waarom wij nu nog even moeten vasthouden. In plaats van angst in boezemen over de derde golf en Britse variant kun je ook aangeven dat de effecten van versoepelen nog onduidelijk zijn. Dat we liever het zekere van het onzekere nemen en de cijfers nog even een boost omlaag willen geven alvorens te versoepelen. Dat we daardoor ook kans hebben om sneller en meer straks te kunnen versoepelen in de lente.
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre die extra strengere lockdown in Engeland en Ierland nu extra bijdraagt in het reduceren van de besmettingen als je het afzet tegen Nederland. Misschien is dat effect ook wel te verwaarlozen... Maar goed, we zullen het zien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Volgens mij wanneer ze regels invoeren gaan ze er echt niet vanuit dat 100% van de mensen in het land de regels opvolgen. Er zullen altijd situaties zijn die lastig of niet te handhaven zijn, uiteindelijk gaat het om de percentages in het geheel. Als je door een nieuwe regel 80% van het volk daarin meekrijgt dan scheelt dat enorm in het aantal besmettingscijfers.
Persoonlijk voorbeeld: voor de avondklok wilde ik ook nog weleens smokkelen met biertjes doen bij mensen met 1 of 2 personen teveel. Dit is de afgelopen weken niet voorgekomen omdat het teveel gedoe is nu.
Dan ligt het aan het geweldige vaccinatiebeleid natuurlijk, we waren net op tijd met prikken om de golf tegen te houden. Of de nieuwe schoenen van een zekere minister, maar ik denk het eerste.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:03 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Het bijzondere met deze uitspraken is dat je de geloofwaardigheid van het gevoerde beleid gigantisch op het spel zet. Wat als het nu blijkt dat er toch geen derde golf komt? Of dat de besmettingcijfers niet gaan oplopen tot boven de 10.000? Dan heeft het RIVM, OMT en kabinet toch volledig haar geloofwaardigheid verloren. Ik ben benieuwd wat er dan weer gezegd wordt.
Maar goed, dat is ijdele hoop tot nu toe.
Regeltjes is 1, hoe mensen ermee omgaan is 2.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre die extra strengere lockdown in Engeland en Ierland nu extra bijdraagt in het reduceren van de besmettingen als je het afzet tegen Nederland. Misschien is dat effect ook wel te verwaarlozen... Maar goed, we zullen het zien.
De informatie op ourworldindata.org over de maatregelen klopt niet. Voor zover ik weet is het OV in Nederland, België en Frankrijk open, en zijn er geen restricties op binnenlandse verplaatsingen. Maar voor Nederland staat er:quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Omdat wij een mindere strenge lockdown hebben dan het VK of Ierland en omdat we ook lang niet zo snel vaccineren.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:48 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik zou dat niet te snel concluderen. RIVM baseert de bewering dat de Britse variant een groot onderdeel uitmaken van de besmettingen op 400 steekproeven. Het zou ook kunnen zijn dat de steekproeven niet representatief zijn voor wat er daadwerkelijk aan de hand is met de besmettingen. Daarnaast als inderdaad de cijfers in Ierland ook dalen terwijl de Britse variant ook sterk de overhand heeft, waarom zou het bij ons zo hard treffen?
Ik geloof wel in de omgevingsmotivatie, als je van mensen om je heen hoort dat je niet meer naar het ziekenhuis kan dan doet dat wel wat met je, het is veel effectiever dan een overheid die van bovenaf wat bepaald en waar je niet direct een concreet beeld bij hebt waarom.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre die extra strengere lockdown in Engeland en Ierland nu extra bijdraagt in het reduceren van de besmettingen als je het afzet tegen Nederland. Misschien is dat effect ook wel te verwaarlozen... Maar goed, we zullen het zien.
Ik zie niet in hoe de bevolking van Engeland en Ierland hierin anders mee om zouden gaan dan Nederland.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Regeltjes is 1, hoe mensen ermee omgaan is 2.
Niet alleen met de regels, maar ook met alles erom heen.
Ik ken mensen in Engeland die ik regelmatig spreek en ja dat wordt gehandhaafd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 08:53 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij heftig. Dan nog: ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit op grote schaal gehandhaafd wordt.
Hier ook wel, er zijn meer avondklokbekeuringen dan besmettingen momenteelquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:10 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik ken mensen in Engeland die ik regelmatig spreek en ja dat wordt gehandhaafd.
Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:08 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De informatie op ourworldindata.org over de maatregelen klopt niet. Voor zover ik weet is het OV in Nederland, België en Frankrijk open, en zijn er geen restricties op binnenlandse verplaatsingen. Maar voor Nederland staat er:
Public transport: "Required Closing (or prohibit most using it)"
Restrictions on internal movement: "Restrict movement"
Voor België en Frankrijk staan die beide op "No measures".
https://ourworldindata.or(...)vid#public-transport
Ja dan krijgt iedereen van zijn werkgever het mes op de keel, "waag het niet om te vertellen dat het door het werk komt" "hou je mond bij bco"quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Predator40 het volgende:
Er komen begin maart eindelijk wetten wat betreft het thuis werken, ze kunnen dan bedrijven sluiten als ze nalatig zijn geweest bij een corona uitbraak en een verplichte quarantaine, dus niet meer besmet erop uit zonder mogelijke gevolgen ( of zelfs op bezoek in het ziekenhuis) , beetje laat maargoed.
Hoe meer besmettingen je kan voorkomen door zulke simpele dingen, hoe eerder alles weer open kan en kan blijven ook.
bronnen: het nieuws, twitter etc
Gisteren voor de tweede keer dit jaar naar kantoor geweest. Onderweg vond ik het behoorlijk druk op de weg. Is dat in Engeland ook?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:10 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de bevolking van Engeland en Ierland hierin anders mee om zouden gaan dan Nederland.
Dat werd in het najaar ook gezegd: de reden dat de besmettingen stijgen in Nederland is omdat we ons niet aan de maatregelen houden !!11!1!!1 Uiteindelijk bleek elk land in Europa last te hebben van dezelfde golf.
Gelukkig maarquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Morning!
Wilde even terugkomen op een post van gisteren, ik postte dus dat mijn vrouw vandaag naar haar BSO moest om noodopvang te regelen voor één kind dat ook nog eens ziek en koortsig was (had wel een covid test ondergaan enkele dagen terug, die negatief was, daardoor mocht het kind ook "officieel" komen).
Afijn mijn vrouw en ik vonden het vrij belachelijk dat die ouders dat kind alsnog gingen brengen naar de BSO terwijl hij gewoon nog niet hersteld was. Maar kleine "restore in humanity" vanmorgen; ze hebben last minute gebeld met de mededeling dat ze hun kind toch maar thuis gingen houden.tjongejonge was dat nou zo moeilijk?
Haha, tja. Ik ben echt heel benieuwd. Een van de meest spannende dingen op dit moment vind ik dat.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan ligt het aan het geweldige vaccinatiebeleid natuurlijk, we waren net op tijd met prikken om de golf tegen te houden. Of de nieuwe schoenen van een zekere minister, maar ik denk het eerste.
Jupquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In de UK zijn de scholen ook nog steeds dicht toch?
Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:
De media wordt al bespeeld, de avondklok gaat gewoon verlengd worden.
Een van de redenen dat ik in de eerste (en nog) instantie fel tegen invoering was:
- Effect is niet duidelijk of voldoende meetbaar
- Als er in de tussentijd aanpassingen gedaan worden wordt de avondklok als "wisselgeld" gebruikt
- Er zijn maar weinig maatregelen die niet verlengd of verzwaard zijn geweest (ja doorstroomlocaties die 2 weken gesloten zijn geweest, maar dat was sowieso een verzwaring van niets)
De vraag is natuurlijk wel, wanneer ga je hem dan wel afschaffen?
Laten we hopen dat de kamer dit keer wel fel tegen verlenging is en niet als makke lammetjes tegen 50 cent wisselgeld voor de oneindige verlenging is.
We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
(de muren komen onderhand echt op mij af)
een advies is wel degelijk heel anders dan een verbod.......vorig jaar was het advies er ook al en zaten de treinen vol naar zandvoort.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.
Mwah, zo zal het niet gaan gebeuren hoor. Als je alles loslaat en de boel gaat naar de tering heb je een groot probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.
iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.
kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Corona of niet, bij koorts kan ik de koter gewoon komen ophalen. Niks vrijwillig, koorts == geen opvang. (Koorts is >38 )quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Morning!
Wilde even terugkomen op een post van gisteren, ik postte dus dat mijn vrouw vandaag naar haar BSO moest om noodopvang te regelen voor één kind dat ook nog eens ziek en koortsig was (had wel een covid test ondergaan enkele dagen terug, die negatief was, daardoor mocht het kind ook "officieel" komen).
Afijn mijn vrouw en ik vonden het vrij belachelijk dat die ouders dat kind alsnog gingen brengen naar de BSO terwijl hij gewoon nog niet hersteld was. Maar kleine "restore in humanity" vanmorgen; ze hebben last minute gebeld met de mededeling dat ze hun kind toch maar thuis gingen houden.tjongejonge was dat nou zo moeilijk?
oh ja werkgevers/managersquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dan krijgt iedereen van zijn werkgever het mes op de keel, "waag het niet om te vertellen dat het door het werk komt" "hou je mond bij bco"
eindelijk wat anders te doen, sneeuwpoppen makenquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ach, na zondag zitten we toch allemaal ingesneeuwd dus laat die avondklok maar zoals die is
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Er wordt nu gezegd dat het aandeel van de Britse variant in de besmettingen 66% is, maar dat baseren ze op 400 steekproeven die op een dag worden genomen. Andere landen nemen daar veel meer steekproeven voor. Dus het zou zomaar kunnen dat die 66% niet representatief is voor het echte aantal besmettingen van de Britse variant.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat wij een mindere strenge lockdown hebben dan het VK of Ierland en omdat we ook lang niet zo snel vaccineren.
Dus zoals de groei van de Britse variant nu wordt geprojecteerd, hebben we meer maatregelen nodig.
Zie jij nog welke je erdoor zou kunnen krijgen?
Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:
De media wordt al bespeeld, de avondklok gaat gewoon verlengd worden.
Een van de redenen dat ik in de eerste (en nog) instantie fel tegen invoering was:
- Effect is niet duidelijk of voldoende meetbaar
- Als er in de tussentijd aanpassingen gedaan worden wordt de avondklok als "wisselgeld" gebruikt
- Er zijn maar weinig maatregelen die niet verlengd of verzwaard zijn geweest (ja doorstroomlocaties die 2 weken gesloten zijn geweest, maar dat was sowieso een verzwaring van niets)
De vraag is natuurlijk wel, wanneer ga je hem dan wel afschaffen?
Laten we hopen dat de kamer dit keer wel fel tegen verlenging is en niet als makke lammetjes tegen 50 cent wisselgeld voor de oneindige verlenging is.
We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
(de muren komen onderhand echt op mij af)
Ik ben nu 2 keer verrast door een ingreep van de regering die achteraf gezien ook niet later had gekund. Zoals de keuze om alle winkels te sluiten terwijl de piek alweer geweest leek te zijn, daar had ik zelf iets van 'Wacht nog ff een weekje' . Het zou mij niet verbazen als hun echt betere data heb die ik als leek niet kan overzien, maar ik krijg dat vergelijk met het buitenland maar niet uit mijn hoofd, waarom gaat het daar wel redelijk en schijten we hier 7 kleuren?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:17 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Haha, tja. Ik ben echt heel benieuwd. Een van de meest spannende dingen op dit moment vind ik dat.
Vooral ook omdat ze zeggen dat het omslagpunt een dezer dagen moet liggen. Tot op heden lijken de plaatjes en angstscenario's nog niet uit te komen, dus ben daar best sceptisch op.
vanaf half juni vorig jaar waren de opnames en besmettingen minimaal.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mwah, zo zal het niet gaan gebeuren hoor. Als je alles loslaat en de boel gaat naar de tering heb je een groot probleem.
Toen waren de cijfers ook wel gunstiger dan nuquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een advies is wel degelijk heel anders dan een verbod.......vorig jaar was het advies er ook al en zaten de treinen vol naar zandvoort.
Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.
het is allang duidelijk dat de scholen open voor de avondklok worden "geruild".quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.
Maar het zou ook kunnen dat Rutte de avondklok liever iets korter voor de verkiezingen afschaft.
De kamer gaat trouwens gewoon voorstemmen.
400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:20 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Er wordt nu gezegd dat het aandeel van de Britse variant in de besmettingen 66% is, maar dat baseren ze op 400 steekproeven die op een dag worden genomen. Andere landen nemen daar veel meer steekproeven voor. Dus het zou zomaar kunnen dat die 66% niet representatief is voor het echte aantal besmettingen van de Britse variant.
zodra we een mooie dag hebben in maart/april zitten de treinen gewoon weer vol hoorquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Toen waren de cijfers ook wel gunstiger dan nu
is er al wat bekend over het rendement van de avondklok?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is allang duidelijk dat de scholen open voor de avondklok worden "geruild".
zijn we toch een bananenrepubliekquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).
Nederland staat nu in dezelfde groep als Tajikistan, Turkmenistan, Algerije, Zimbabwe, Colombia, Brazilië, Argentinië, Papua New Guinea, Sri Lanka, Bangladesh, Eritrea, Georgië, Cuba en Rwanda.
Is niet te berekenen als je aan meerdere knoppen tegelijk draait.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
is er al wat bekend over het rendement van de avondklok?
Deze week. Misschien. Misschien ook niet. Niemand weet dingen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Wanneer is de verwachting dat we de derde golf ingaan? Of eigenlijk wanneer de daling echt afgevlakt wordt en we weer gaan stijgen?
Over twee weken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Wanneer is de verwachting dat we de derde golf ingaan? Of eigenlijk wanneer de daling echt afgevlakt wordt en we weer gaan stijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Dit heeft mijns inziens weinig met Rutte te maken, de kamer moet er in mee gaan. De vorige keer was het ook een ruime meerderheid, ergo de hele kamer durft het eigenlijk niet zo goed aan. En ergens denk ik dat de PVV ook voor zou stemmen als het wat meer 50-50 zou zijn, nu maken ze een beetje gebruik van het tegenstemmen omdat het oppositie technisch goed uitkomt denk ik.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.
Maar het zou ook kunnen dat Rutte de avondklok liever iets korter voor de verkiezingen afschaft.
De kamer gaat trouwens gewoon voorstemmen.
Oké, dan had ik mijn verhaal niet meer zo scherp. Dank voor de correctie.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.
Enkele dagen geleden waren de laatste gegevens 19% in week 2 (of 3?) dacht ik. De 2 weken ervoor was het 11% en 5%.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.
Zit nu naar die briefing te kijken en daarin is wel te zien dat het het op de basisscholen wel meevalt. En dat de volwassenen/leraren veelal besmet worden in huiselijke kring/vrienden en niet zozeer door de kinderen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-bergen-op-zoom
Ruim 30 basisscholen West-Brabant weigeren open te gaan
Dat ben ik niet met je eens. Gedurende deze hele crisis is de Kamer klapvee geweest.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dit heeft mijns inziens weinig met Rutte te maken, de kamer moet er in mee gaan. De vorige keer was het ook een ruime meerderheid, ergo de hele kamer durft het eigenlijk niet zo goed aan. En ergens denk ik dat de PVV ook voor zou stemmen als het wat meer 50-50 zou zijn, nu maken ze een beetje gebruik van het tegenstemmen omdat het oppositie technisch goed uitkomt denk ik.
Zoiets iddquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:29 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Enkele dagen geleden waren de laatste gegevens 19% in week 2 (of 3?) dacht ik.
Ik durf de bron niet te noemen maar ene hont had hier wel een goede analyse van hoe die cijfers tot stand komen. Kan nog steeds dat het klopt heh die 66% maar zekerheid is er niet omdat het is gebaseerd op doorberekeningen op basis van de beperkte cijfers die er waren weken terug.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:28 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Oké, dan had ik mijn verhaal niet meer zo scherp. Dank voor de correctie.
Dus eigenlijk wat je zegt is dat ze de huidige stand op dit moment van het aandeel Britse variant schatten op basis van een model, en dat het model input heeft van gegevens van een aantal weken oud? Dat is wat mij betreft nog zorgelijker.
Hier heb ik dus ook wel vragen over:quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
maar ik krijg dat vergelijk met het buitenland maar niet uit mijn hoofd, waarom gaat het daar wel redelijk en schijten we hier 7 kleuren?
Wat steeds gesuggereerd wordt in de media door experts die overzichzelf heen buitelen dat we rond één van deze dagen weer een stijging gaan zien in het aantal besmettingen. Dus ik zou zeggen als er geen sprake is van een duidelijke stijging in de komende week dan staat het RIVM/kabinet volledig in z'n hemd.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zit nu naar die briefing te kijken en daarin is wel te zien dat het het op de basisscholen wel meevalt. En dat de volwassenen/leraren veelal besmet worden in huiselijke kring/vrienden en niet zozeer door de kinderen.
Eerst nog CODE ROOD komende zondag.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier heb ik dus ook wel vragen over:
- In England barste de bom omdat daar nauwelijks sprake was van een lockdown met kerst (ok, hij werd afgekondigd heel kort voor kerst, maar iedereen had zoiets, bekijk het maar de plannen zijn al gemaakt)
- In England dalen de besmettingscijfers als een malle, en gaan ook niet meer omhoog.
- In England daalt de aanwezigheid van de Britse variant, terwijl de gewone variant weer terrein wint.
Maargoed ik ben geen viroloog, dus we krijgen vast code zwart over 2-3 weken.
Elk vaccin tot nu toe beschermt, ook bij ouderen, hiv positief etc, 100% tegen ziekenhuisopname of overlijden,en 66 tot 95,6% tegen een verkoudheid krijgen, dus waarom zou de kwetsbare groep dat dan nog doen?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.
iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.
kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Het kabinet staat in beide gevallen in z'n hemd. Bij een stijging was de versoepeling voorbarig. Bij daling hebben ze paniekvoetbal gespeeld.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Wat steeds gesuggereerd wordt in de media door experts die overzichzelf heen buitelen dat we rond één van deze dagen weer een stijging gaan zien in het aantal besmettingen. Dus ik zou zeggen als er geen sprake is van een duidelijke stijging in de komende week dan staat het RIVM/kabinet volledig in z'n hemd.
Enige wat ik daar tegen in kan brengen is wat ik net al zei: in Engeland hebben al inmiddels 10 miljoen hun eerste prik heeft gehad. Dat is echt een significant aantal. Verder ben ik wel eens met je post.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- In England barste de bom omdat daar nauwelijks sprake was van een lockdown met kerst (ok, hij werd afgekondigd heel kort voor kerst, maar iedereen had zoiets, bekijk het maar de plannen zijn al gemaakt)
- In England dalen de besmettingscijfers als een malle, en gaan ook niet meer omhoog.
- In England daalt de aanwezigheid van de Britse variant, terwijl de gewone variant weer terrein wint.
dus de britse variant daalt in Engeland ?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
in nederland is het andersquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.
https://mobile.twitter.co(...)695249344180225?s=20
ah, heerlijk nieuws!quote:Op donderdag 4 februari 2021 07:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De Jonge haalt wel alles uit de kast, dat moet je hem nageven. Dat wordt ijsvrij!
NOORDEN VAN HET LAND KRIJGT DIK PAK SNEEUW
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondag-dik-pak-sneeuw
Wij in het zuiden willen ook sneeuw!quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:35 schreef Noek het volgende:
[..]
ah, heerlijk nieuws!![]()
Chaos door sneeuw en mensen buiten is altijd gezellig. Helemaal nu want nu kun je na 21u echt kei rustig sliden.
Omdat er mutaties zijn/komen, en de bescherming is niet 100%.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:33 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Elk vaccin tot nu toe beschermt, ook bij ouderen, hiv positief etc, 100% tegen ziekenhuisopname of overlijden,en 66 tot 95,6% tegen een verkoudheid krijgen, dus waarom zou de kwetsbare groep dat dan nog doen?
Er is dan geen kwetsbare groep meer, daarom vaccineren we ze toch?
Rwanda, dat land wat in de expert ranking uit Australië iets van 70 plekken boven ons stond en in de top 10?quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).
Nederland staat nu in dezelfde groep als Tajikistan, Turkmenistan, Algerije, Zimbabwe, Colombia, Brazilië, Argentinië, Papua New Guinea, Sri Lanka, Bangladesh, Eritrea, Georgië, Cuba en Rwanda. (wat het openbaar vervoer betreft)
Daarom ook het advies om die scholen weer open te gooien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zit nu naar die briefing te kijken en daarin is wel te zien dat het het op de basisscholen wel meevalt. En dat de volwassenen/leraren veelal besmet worden in huiselijke kring/vrienden en niet zozeer door de kinderen.
Wat dat betreft in Duitsland. Vergeleken met NL is het juist erg goed daar. Gisteren 14.000 op 60 mil (of 80?) inwoners. Hier 4000 op 17 miljoen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:34 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Enige wat ik daar tegen in kan brengen is wat ik net al zei: in Engeland hebben al inmiddels 10 miljoen hun eerste prik heeft gehad. Dat is echt een significant aantal. Verder ben ik wel eens met je post.
De stijging van het aantal besmettingen in Duitsland doet mij toch vermoeden dat het hier ook zou kunnen gebeuren (of het moet een ICT probleem/correctie zijn natuurlijk).
Dat is idd wel beetje tegenstrijdig dan, als dat zo is.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.
Tegelijkertijd kan je ook weer tientallen onderzoeken naar boven halen die het tegendeel bewijzen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
hahaha ja jaap zal eens toegeven dat kinderen best wel besmettelijk zijnquote:Op donderdag 4 februari 2021 09:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens, maar het feit dat het stijgt ondanks dat ze in een strenge lockdown zitten baart mij zorgen.quote:Op donderdag 4 februari 2021 09:37 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Wat dat betreft in Duitsland. Vergeleken met NL is het juist erg goed daar. Gisteren 14.000 op 60 mil (of 80?) inwoners. Hier 4000 op 17 miljoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |