abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197807358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Van de andere kant kan je natuurlijk nu dan ook pleiten voor dat de risicogroepen zich de komende tijd beter isoleren en de niet risicogroepen meer vrijheid geven omdat juist de oplossing voor de deur staat.
Ja, dat gaat die bedrijven die nu nog draaien vast helpen als een deel van het personeel afhaakt. En kinderen moesten toch weer naar school? Hoe dan, met minder leerkrachten waar toch al een tekort aan was? En mogen die kinderen dan nu ook nog ff een dreun krijgen als één van de ouders zich alleen af moet zonderen zonder garantie dat dit ook echt daadwerkelijk lukt? Hoe gaan die zich veilig laten vaccineren dan? Al die uitgestelde zorg voorlopig ook nog maar ff een paar maanden langer wachten tot het uitgeraasd is? Zorg doet z'n best nog maar ff? Of denk je daadwerkelijk dat het behapbaar is in het ziekenhuis is als 'de risicogroepen' zich afzonderen en we het vrijelijk laten rondrazen?

Ik zie het echt niet. :N
Uitgekauwd onderwerp ook wat mij betreft.
Als het zo simpel was, zou men daar wel voor gekozen hebben.
  donderdag 4 februari 2021 @ 01:40:23 #152
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197807359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Van de andere kant kan je natuurlijk nu dan ook pleiten voor dat de risicogroepen zich de komende tijd beter isoleren en de niet risicogroepen meer vrijheid geven omdat juist de oplossing voor de deur staat.
Dat je na al die maanden nog steeds niet weet dat solidariteit zo niet werkt. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197807363
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:40 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat je na al die maanden nog steeds niet weet dat solidariteit zo niet werkt. :)
Het gaat niet om solidariteit, het gaat om het staande houden van de zorg en economie.
Dat is het enige dat we 'samen' ( :r ) proberen te doen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 01:45:47 #154
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197807368
Kan niet vaak genoeg blijven worden benadrukt. Het Nederlandse jojo-beleid is desastreus.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 4 februari 2021 @ 01:48:11 #155
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197807376
Ik begrijp de stichting waar mijn oude basisschool onder viel ook wel. Rutte III definieert 'veilig' op dit moment als 'niet leidend tot te hoge IC-belasting'. Maar dit is niet daadwerkelijk veilig voor leerkrachten, kinders en ouders. Zonder extra maatregelen zijn de scholen nog steeds gevaarlijke plekken waar gemakkelijk grote nieuwe uitbraken kunnen ontstaan.

twitter
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197807388
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ja, dat gaat die bedrijven die nu nog draaien vast helpen als een deel van het personeel afhaakt. En kinderen moesten toch weer naar school? Hoe dan, met minder leerkrachten waar toch al een tekort aan was? En mogen die kinderen dan nu ook nog ff een dreun krijgen als één van de ouders zich alleen af moet zonderen zonder garantie dat dit ook echt daadwerkelijk lukt? Hoe gaan die zich veilig laten vaccineren dan? Al die uitgestelde zorg voorlopig ook nog maar ff een paar maanden langer wachten tot het uitgeraasd is? Zorg doet z'n best nog maar ff? Of denk je daadwerkelijk dat het behapbaar is in het ziekenhuis is als 'de risicogroepen' zich afzonderen en we het vrijelijk laten rondrazen?

Ik zie het echt niet. :N
Uitgekauwd onderwerp ook wat mij betreft.
Als het zo simpel was, zou men daar wel voor gekozen hebben.
Mensen die in de risicogroep zitten kunnen nu dan wel veilig naar hun werk bijvoorbeeld? Leraren die in de risicogroep zaten waren eerst wel volledig veilig? Hetzelfde geld voor kinderen die 1 van hun ouders in de risico groep zitten was ook nooit 100 procent veilig. Of je moet gewoon als een gek de risico groepen gaan vaccineren. Maar hoe je het went of keer deze situatie is misschien nog een maand vol te houden maar daarna denk ik dat het echt gaat ophouden voor veel mensen. Dan kan je het in mijn optiek beter voor zijn dat je nog iets van plannen hebt liggen dan dat mensen massaal zeggen het is mooi geweest en stik er maar in. Want je merkt overal dat er iets aan het broeien is. Je ziet dat de toon van de media aan het veranderen is, je merkt het hier ook op het forum. Maar ik merk het zelf ook veel meer in het dagelijks leven.
pi_197807392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Mensen die in de risicogroep zitten kunnen nu dan wel veilig naar hun werk bijvoorbeeld? Leraren die in de risicogroep zaten waren eerst wel volledig veilig? Hetzelfde geld voor kinderen die 1 van hun ouders in de risico groep zitten was ook nooit 100 procent veilig. Of je moet gewoon als een gek de risico groepen gaan vaccineren. Maar hoe je het went of keer deze situatie is misschien nog een maand vol te houden maar daarna denk ik dat het echt gaat ophouden voor veel mensen. Dan kan je het in mijn optiek beter voor zijn dat je nog iets van plannen hebt liggen dan dat mensen massaal zeggen het is mooi geweest en stik er maar in. Want je merkt overal dat er iets aan het broeien is. Je ziet dat de toon van de media aan het veranderen is, je merkt het hier ook op het forum. Maar ik merk het zelf ook veel meer in het dagelijks leven.
Geloof me, ik ben het ook spuug en spuugzat.
Maar ik zie nog wel het verschil in risico met maatregelen of zonder.
pi_197807403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:54 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben het ook spuug en spuugzat.
Maar ik zie nog wel het verschil in risico met maatregelen of zonder.
Er is een verschil tussen minder maatregelen voor bepaalde groepen of zonder maatregelen in het algemeen. Het liefst heb ik dat ze zo snel mogelijk die risico groepen vaccineren. Dan kan het land gewoon open. Degene die dan nog niet durven kunnen rustig op hun vaccin wachten ook in zelf isolatie. Maar ik heb echt geen zin om te wachten tot diep in de zomer op me vaccin terwijl ik amper risico loop en in de eerste golf waarschijnlijk al corona heb gehad. Ik zal gewoon me vaccin halen hoor maar ik heb geen zin dat zo voor de risico groep het lang leven de lol is en ik nog steeds kan afzien.
pi_197807415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:01 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen minder maatregelen voor bepaalde groepen of zonder maatregelen in het algemeen. Het liefst heb ik dat ze zo snel mogelijk die risico groepen vaccineren. Dan kan het land gewoon open. Degene die dan nog niet durven kunnen rustig op hun vaccin wachten ook in zelf isolatie. Maar ik heb echt geen zin om te wachten tot diep in de zomer op me vaccin terwijl ik amper risico loop en in de eerste golf waarschijnlijk al corona heb gehad. Ik zal gewoon me vaccin halen hoor maar ik heb geen zin dat zo voor de risico groep het lang leven de lol is en ik nog steeds kan afzien.
Ik denk dat iedereen wil dat zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd wordt. Eén van de weinige dingen waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn. Maar zolang die vaccins er nog niet zijn....
Maar eh.... lang leve de lol voor de risicogroep? Dat denk je echt? |:(
pi_197807421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:06 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wil dat zo snel mogelijk iedereen gevaccineerd wordt. Eén van de weinige dingen waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn. Maar zolang die vaccins er nog niet zijn....
Als ze met vaccinatie bewijzen gaan werken enzovoort dan ga je wel een 2 deling krijgen. Ik zelf ben daar daarom ook niet voor. Maar stel je gaat in de zomer op vakantie en je gaat terug. Maar om Nederland in te komen moet je of een vaccinatie bewijs kunnen overleggen of een negatieve test (die ook niet gratis zijn) dan heeft de groep die gevaccineerd is wel een voordeel. Hetzelfde geld voor festivals of andere dingen waar ze testen voor willen gaan inzetten.
pi_197807422
quote:

[..]

Die kartoffelsalade/duitse politicus pleitte ervoor om eerder alles te openen voor gevaccineerden, dus bv. riviercruises weer voor ouderen die al gevaccineerd zijn zonder beperkingen terwijl de nachtclubs voor jongeren nog maanden dicht zouden blijven.

Ja, echt. Mensen die zo denken. Ze bestaan.
#WeesGeenWhales
  donderdag 4 februari 2021 @ 02:13:17 #162
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197807424
quote:

[..]

Als 'ze' zijn gevaccineerd en 'ze' mogen bijvoorbeeld op vakantie omdat ze een vaccinatiepaspoort hebben, maar de (relatief voor het virus veilige) 'jongeren' die alles hebben moeten laten anderhalf jaar lang voor juist die doelgroep met een vaccinatiepaspoort mogen nog niet op vakantie.. dan gaat dat wel wat scheve gezichten geven.

Je kan vakantie vervangen door allerlei andere dingen zoals uit eten gaan, evenementen bezoeken e.d.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197807427
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als ze met vaccinatie bewijzen gaan werken enzovoort dan ga je wel een 2 deling krijgen. Ik zelf ben daar daarom ook niet voor. Maar stel je gaat in de zomer op vakantie en je gaat terug. Maar om Nederland in te komen moet je of een vaccinatie bewijs kunnen overleggen of een negatieve test (die ook niet gratis zijn) dan heeft de groep die gevaccineerd is wel een voordeel. Hetzelfde geld voor festivals of andere dingen waar ze testen voor willen gaan inzetten.
Ik vind het opzich helemaal prima, als ze het doen N A D A T iedereen een keuze heeft gehad om zich te vaccineren of niet. Dan is het een vrije keuze, met eventueel gevolgen maar dat doet daar niet aan of. Tot die tijd? ame never nooit niet. Zei Marc van Ranst ook overigens recentelijk, dat die dat dus absoluut niet wilt voordat iedereen die kans heeft gehad, omdat je dan een dystopische soort in tweën gesplitste samenleving krijgt... couldn't agree more.
#WeesGeenWhales
pi_197807434
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ow... dat bedoel je.
Mja.... beetje dubbel sta ik daarin. Voelt heel oneerlijk ja.
Anderzijds wordt ik er niet minder van als een ander wat meer mag zonder test. En zou best graag mijn moeder weer eens willen knuffelen. Kan er ook niet wakker van liggen als zij eenmaal gevaccineerd zonder afstand met haar bejaarde dinnetjes weer mag koffieleuten, bingo spelen, op vakantie of whatever.
Want dat zou dan ook betekenen dat je als je ein-de-lijk wel gevaccineerd bent, dus zou willen wachten tot de allerlaatste (voor groepsimmuniteit) gevaccineerd is? Terwijl die met een test hetzelfde mag als jij?
Lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 04-02-2021 02:27:53 ]
pi_197807450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:13 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Als 'ze' zijn gevaccineerd en 'ze' mogen bijvoorbeeld op vakantie omdat ze een vaccinatiepaspoort hebben, maar de (relatief voor het virus veilige) 'jongeren' die alles hebben moeten laten anderhalf jaar lang voor juist die doelgroep met een vaccinatiepaspoort mogen nog niet op vakantie.. dan gaat dat wel wat scheve gezichten geven.

Je kan vakantie vervangen door allerlei andere dingen zoals uit eten gaan, evenementen bezoeken e.d.
Ja, ik las hem verkeerd.
Ik snap ook wat je bedoelt en dat die vakantie inwisselbaar is, maar ik denk wel dat juist bij die vakantie de kneep zit. Als meerdere landen met zo'n vaccinatiebewijs gaan werken, ben ik bang dat wij daar ook wel aan vast komen te zitten. Anders kunnen we die landen alvast wegstrepen als vakantiebestemming. Tenzij een test ook gewoon voldoet. En dat zal vast wel.
pi_197807452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:18 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ow... dat bedoel je.
Mja.... beetje dubbel sta ik daarin. Voelt heel oneerlijk ja.
Anderzijds wordt ik er niet minder van als een ander wat meer mag zonder test. En zou best graag mijn moeder weer eens willen knuffelen. Kan er ook niet wakker van liggen als zij eenmaal gevaccineerd zonder afstand met haar bejaarde dinnetjes weer mag koffieleuten, bingo spelen of whatever.
Want dat zou dan ook betekenen dat je als je ein-de-lijk wel gevaccineerd bent, dus zou willen wachten tot de allerlaatste (voor groepsimmuniteit) gevaccineerd is? Terwijl die met een test hetzelfde mag als jij?
Lastig.
Een vaccin neem je ten eerste om je zelf te beschermen. Nu komt er steeds meer data naar buiten dat zeker de mRNA vaccins ook de verspreiding verminderen. Maar dat was eerst totaal nog niet duidelijk. Dan heb ik het even niet over het AZ vaccin omdat daar nu veel onduidelijk over is en veel tegenstrijdige berichten. Dus dan snap ik niet waarom bijvoorbeeld iemand uit de risico groep meer rechten heeft dan iemand uit de niet risico groep waar het risico toch al erg laag was. Want testen is allemaal leuk en aardig maar die kosten ook geld op ten duur. Plus het neemt een stukje vrijheid/spontaniteit weg.
pi_197807464
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Een vaccin neem je ten eerste om je zelf te beschermen. Nu komt er steeds meer data naar buiten dat zeker de mRNA vaccins ook de verspreiding verminderen. Maar dat was eerst totaal nog niet duidelijk. Dan heb ik het even niet over het AZ vaccin omdat daar nu veel onduidelijk over is en veel tegenstrijdige berichten. Dus dan snap ik niet waarom bijvoorbeeld iemand uit de risico groep meer rechten heeft dan iemand uit de niet risico groep waar het risico toch al erg laag was. Want testen is allemaal leuk en aardig maar die kosten ook geld op ten duur. Plus het neemt een stukje vrijheid/spontaniteit weg.
Dus dan zeg je eigenlijk dat je zou willen dat mensen die gevaccineerd zijn zich ook nog laten testen voor ze iets mogen omdat ze nog besmettelijk zou kunnen zijn? Begrijp ik je zo goed? Want dat snijdt wel hout ja. Maar dan snap ik je laatste zin weer niet.
pi_197807476
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dus dan zeg je eigenlijk dat je zou willen dat mensen die gevaccineerd zijn zich ook nog laten testen voor ze iets mogen omdat ze nog besmettelijk zou kunnen zijn? Begrijp ik je zo goed? Want dat snijdt wel hout ja. Maar dan snap ik je laatste zin weer niet.
Eh nee ik bedoel dat je als de risico groep gevaccineerd is gewoon het land open moet gooien zonder belemmeringen. Dan kan je nog discussiëren of je vanaf een leeftijd gaat werken vanaf 60+ of 50+ zonder onderliggend lijden. Maar daarna moet het wel is over zijn zeg maar en moet je niet wachten tot iedereen gevaccineerd is. Ik weet jouw leeftijd niet maar je hebt kinderen zou jij je moeder pas laten langskomen als je kinderen gevaccineerd zijn of bijvoorbeeld ook zonder als zij gevaccineerd is?
pi_197807479
quote:

[..]

Qua vrijheid/spontaniteit valt het mee, met sneltest van 15-20 minuten sure, maar die blaastesten waar men nu aan werkt geven de uitslag binnen een paar seconden. 15 seconden wachten haalt niet veel weg voor mij ;)
#WeesGeenWhales
pi_197807481
quote:

[..]

AZ lijkt ook heel goed te werken tegen verspreiding, 67% na een prik.

Als dat bevestigd wordt nog verder is dat goed nieuws, als zelfs het restafval al zo goed transmissie tegenhoud, hoe goed moeten de fatsoenlijke vaccins het dan wel niet doen?
#WeesGeenWhales
pi_197807484
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:41 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

AZ lijkt ook heel goed te werken tegen verspreiding, 67% na een prik.

Als dat bevestigd wordt nog verder is dat goed nieuws, als zelfs het restafval al zo goed transmissie tegenhoud, hoe goed moeten de fatsoenlijke vaccins het dan wel niet doen?
Dat is 1 bericht uit een Engelse krant geweest. Maar er zijn ook heel veel berichten dat AZ zeker bij ouderen heel beperkt werkt. Daarom is in veel landen het advies om het niet te gebruiken bij mensen van 55+ en Zwitserland heeft het zelfs voorlopig afgekeurd.
pi_197807487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Qua vrijheid/spontaniteit valt het mee, met sneltest van 15-20 minuten sure, maar die blaastesten waar men nu aan werkt geven de uitslag binnen een paar seconden. 15 seconden wachten haalt niet veel weg voor mij ;)
Ligt eraan hoe ze het gaan inzetten. Ik las dat je bijvoorbeeld 8 uur van te voren geen alcohol mag drinken. Als je dan voor elke kroeg moet blazen dan is het snel afgelopen met de kroegentocht, want ik ga niet naar de kroeg om cola te drinken.
pi_197807492
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:38 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Eh nee ik bedoel dat je als de risico groep gevaccineerd is gewoon het land open moet gooien zonder belemmeringen. Dan kan je nog discussiëren of je vanaf een leeftijd gaat werken vanaf 60+ of 50+ zonder onderliggend lijden. Maar daarna moet het wel is over zijn zeg maar en moet je niet wachten tot iedereen gevaccineerd is. Ik weet jouw leeftijd niet maar je hebt kinderen zou jij je moeder pas laten langskomen als je kinderen gevaccineerd zijn of bijvoorbeeld ook zonder als zij gevaccineerd is?
Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat... :+
Ik denk dat ze het toch wel zullen willen blijven monitoren tot groepsimmuniteit bereikt is. Omdat niet alleen risicogroepen in het ziekenhuis belanden en er ook nog mutaties kunnen ontstaan waarop het vaccin aangepast moet worden. Hoop dat ik ongelijk heb. Vraag me ook af of dat haalbaar is qua bereidwilligheid. Misschien zullen ze alleen mensen die in het ziekenhuis belanden daar op testen? :? Zal nog wel geen plan voor zijn! :+
En met reizen naar het buitenland zal je toch echt wel aan die test (of vaccinatiebewijs) vast zitten, denk ik.

Zit naar aanleiding van jouw post nu wel iets te bedenken. Wat nou als er verschil in de besmettelijkheid van het soort vaccin is. Krijg je dan ook verschillende regels naar gelang het vaccin dat je gehad hebt? Dus dat je wel mag reizen na een Pfizer maar eerst een test moet doen na AZ totdat het betreffende land gevaccineerd is... :X
Wat een zooitje ook... -O-
pi_197807493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Die blaastest is zeker een 'verademing'.... :Y
pi_197807506
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat... :+
Ik denk dat ze het toch wel zullen willen blijven monitoren tot groepsimmuniteit bereikt is. Omdat niet alleen risicogroepen in het ziekenhuis belanden en er ook nog mutaties kunnen ontstaan waarop het vaccin aangepast moet worden. Hoop dat ik ongelijk heb. Vraag me ook af of dat haalbaar is qua bereidwilligheid. Misschien zullen ze alleen mensen die in het ziekenhuis belanden daar op testen? :? Zal nog wel geen plan voor zijn! :+
En met reizen naar het buitenland zal je toch echt wel aan die test (of vaccinatiebewijs) vast zitten, denk ik.

Zit naar aanleiding van jouw post nu wel iets te bedenken. Wat nou als er verschil in de besmettelijkheid van het soort vaccin is. Krijg je dan ook verschillende regels naar gelang het vaccin dat je gehad hebt? Dus dat je wel mag reizen na een Pfizer maar eerst een test moet doen na AZ totdat het betreffende land gevaccineerd is... :X
Wat een zooitje ook... -O-
Ik heb het niet over andere landen. Want elk land moet doen wat zij het beste lijkt. Ik hoop wel dat er binnen de EU en zeker binnen Schengen en gelijk beleid is. Groepsimmuniteit bereik je pas als je de HIT (herd immunity threshold) haalt. Maar dat zegt nog niks over of mensen ziek worden. Het haalt alleen de exponentiele groei uit een virus verspreiding en is een virus endemisch. Over de mutaties weet ik alleen dat de Zuid-Afrikaanse variant minder binding geeft met anti-lichamen. Dat betekent dat het een immuniteit/vaccin escape strain kan zijn. Maar zo ver is het nog niet. Tot nu toe is een vaccin gewoon iets minder effectief. Maar het zou kunnen dat in de toekomst zeker de risico groepen misschien nog is een update nodig hebben als die zich door blijft muteren.

Maar wat je zegt ik hoop niet dat ze later gaan bepalen welk vaccin je moet hebben om af te reizen naar een land want dan wordt het inderdaad een zooitje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')