Dan is er dus te weinig. Ik ben 20 en ik weet dat de regiotaxi bizarre wachttijden heeft en dat mensen van 90 ook als ze nog zelf rijden vaak te vroeg zijn. Daar moet je gewoon rekening mee houden. Desnoods een evenemententent met heaters.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.
Maar als er opeens 10 regiotaxi's (ik noem maar wat) met mensen te vroeg komen, is er dus een probleem.
En aangezien er ook nog mensen op de goede tijd komen, die dan ook achteraan aan moeten sluiten, krijgen we dit.
Gênant hè.
Regiotaxi krijgt een dusdanig uitgekleed tarief dat je op een voor hen zo gunstig mogelijk moment er tussen geduwd word anders leggen ze bijna geld toe op die ritten. Met een "normale" taxi heb je dit probleem niet, maa betaalt de zorgverzekeraar een veelvoud van aan de regiotaxi.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Volgens mij mag de regiotaxi daar ook eens op leren te anticiperen.
Ja, dat is waar, het is een beetje koffiedik kijken. 't Is vooral om aan te geven dat het maatregelenpakket an sich niet per se goed te vergelijken is met die in andere landen, omdat het ook afhangt van de bevolking. Daarom konden wij in maart af met een soepeler pakket.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:43 schreef chratnox het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar je noemde dat het wel op moet lopen voordat mensen er de ernst van in zien, en dat de compliance hier laag is. Daar reageerde ik op met dat (voor zover ik meegekregen heb) de compliance in het VK ook laag is.
Er zullen vast een paar ouderen bij zijn zonder (nog levende) kinderen. Maar ik kan er echt niet bij dat er voor zoveel mensen niemand is, geen kind of kleinkind die even een paar uurtjes vrij neemt om opa of oma even te brengen. Bijzonder. De kinderen van mensen in deze leeftijd zijn ook geen dertigers meer met hun handen vol met kleine kinderen. Dat zijn eerder hun kleinkinderen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.
Dat kennende, nemen die één a anderhalf uur speling. En mensen die wel gewoon op tijd zijn, staan dan dus ook in de rij.
Overigens zou het me ook verrassen als het al snel flink zou gaan oplopen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En wat als dat oplopen niet gebeurt?
Eens. Ik verbaas me daar ook over.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:54 schreef alors het volgende:
[..]
Er zullen vast een paar ouderen bij zijn zonder (nog levende) kinderen. Maar ik kan er echt niet bij dat er voor zoveel mensen niemand is, geen kind of kleinkind die even een paar uurtjes vrij neemt om opa of oma even te brengen. Bijzonder. De kinderen van mensen in deze leeftijd zijn ook geen dertigers meer met hun handen vol met kleine kinderen. Dat zijn eerder hun kleinkinderen.
Mag ik dan ook anekdotisch 'bewijs' posten van ziekenhuizen die wel vol liggen? Het gaat nog steeds om het totaalplaatje.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
30 mensen in het ziekenhuis in Groningen. Dat moet men wel redden lijkt me..
LOLquote:Op woensdag 3 februari 2021 23:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geloof die verhalen over de slechte naleving van de maatregelen door Nederlanders en het welhaast slaafse naleven er van door al die brave Britten, Belgen, Duitsers enz. ook niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hier in Duitsland in het weekend in natuurgebieden bijv. net zo druk is als in Nederland en dat zich in Düsseldorf afgelopen zomer geen mens aan de 1,5 meter afstand hield.
Nederlanders zijn best wel een onderdanig volkje, op wat rellende tienertjes uit achterstandswijken na houdt het overgrote merendeel van de Nederlanders zich volgens mij behoorlijk braaf aan de maatregelen. Er mee eens zijn is een ander verhaal...
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:05 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL
In amsterdam bestónd de 1,5m de hele zomer niet meer, ik kan het weten, ik werk er dus geen 3-4 keer per week 's vonds eten in restaurant of gezellig met een vriend chillen in de game arcade of naar de film nog even ofzo, en was héérlijk: corona bestond letterlijk niet meer.
Restaurants kon je ook gewoon in allemáál gezellig met z'n 8 of meer aan een tafel zitten enzo, zaten gewoon vol, politie liep langs en keek ernaar en lachte vriendelijk... heerlijk. De regels bestonden niet meer!
En dat waren echt niet alleen toeristen, hoor, ook álle Nederlanders. Genoot zelf ook met volle teugen 4 maanden lang van het normale leven :3
Dus nee, ik geloof niet dat we ons er beter aan houden. Ik denk dat in de praktijk in bijna geen enkel land veel mensen dat doen
Mooij man!quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:06 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-al-gezegd-a4030439
Jay het red team heeft zichzelf afgezonken! FEEST!
Inderdaad.quote:Op woensdag 3 februari 2021 23:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Nederlanders echt zo'n rebels volkje zouden zijn waren onze oosterburen in '40-'45 compleet kansloos geweest tegen al die bloeddorstige polderguerrilla's en watergeuspartizanen in onze netjes aangeharkt voortuintjes.
LOL nee dat is echt meer iets van die eventsquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..
Doe jij dat niet? Ik wel hoor, vooral mooie vrouwen. Gewoon naar tafel toe lopen en zeggen: heeeey, lang niet gezien! En een knuffel geven.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Knuffel je dan ook spontaan iemand tijdens het eten? Gewoon zomaar zeg maar.. uit het niets..
Belgenquote:Op donderdag 4 februari 2021 00:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Inderdaad.
Er was nauwelijks verzet, ook niet toen massaal mensen werden afgevoerd.
De CPN, de communistische partij, bood verzet, veel Nederlanders wilden maar wat graag een centje bijverdienen en verraadden Joden aan de bezetter.
Ja, nadien, na de oorlog, toen zat zogenaamd ineens vrijwel iedereen in het verzet. Wij zijn een laf volkje geweest en zijn dit nog altijd en een volk van krentenkakkers die nog hun eigen schoonmoeder verkopen voor wat centen.
Op Joop.nl is nog een interessant artikel te vinden uit de Vlaamse Humo over hoe de Vlamingen ons zien, ook daar komen we er - terecht - zeer bekaaid van af.
Eerst kijken of ze er niet zit met haar vriend.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doe jij dat niet? Ik wel hoor, vooral mooie vrouwen.
Vooral de laatste zin in het artikel zegt alles....quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:06 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)s-al-gezegd-a4030439
Jay het red team heeft zichzelf afgezonken! FEEST!
Daar kan de FOMT knokploeg je bij helpen. @Noek wil vast wel wat dumbells naar zo’n knaap gooien.quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eerst kijken of ze er niet zit met haar vriend.
Ja dus?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
https://joop.bnnvara.nl/n(...)nederland-genadeloos
Uitspraak van mijnheer Lanoyequote:Als je echt van je stoel wilt vallen, moet je eens opzoeken hoeveel ziekenhuisbedden Nederland in de laatste tien jaar heeft wegbezuinigd. Die op intensive care als eerste. In 2010 bezat het er nog 2.800. Vorig jaar, bij het begin van de pandemie, bleef daar minder dan de helft van over. Per honderdduizend inwoners komt dat neer op 6,4. Ter vergelijking met opnieuw België en Duitsland: die scoren respectievelijk 25 en bijna 30 bedden
En dus?quote:Op donderdag 4 februari 2021 00:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Uitspraak van mijnheer Lanoye
https://joop.bnnvara.nl/n(...)nederland-genadeloos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |