abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197806522
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar die Swiebertje is dus niet een belangrijke expert ofzo? Ik dacht dus dat hij in red team zat... maar hij probeert dus gewoon prut te verkopen? lekker dan!

En ja dat laatste ja, medemens... daar kijk ik zo naar uit!
Sywert werd in 2007 bekend toen hij als voorzitter van het LAKS scholierenstakingen leidde. Toen werd er ook lekker gereld trouwens. *O*

Hij heeft dat daarna weten om te buigen tot een mooie carrière als lobbyist, activist en gast bij DWDD. En nu in de corona met het regelen van medische mondmaskers en andere beschermingsmiddelen voor zorgpersoneel in tijden van schaarste. Waarvoor veel respect overigens, zonder ironie.

Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat alleen virologen en epidemologen een mening mogen hebben maar hij heeft dus in principe net zoveel verstand van deze zaken als jij en ik.

En als antwoord op de andere vraag: Wybren van Haga is pandjesbaas, Tweede Kamerlid, zetelrover, eerst VVD, nu Forum voor Democratie. Hij is die meneer die in de Kamer steeds roept dat corona maar een griepje is, maar het kabinet wel verwijt niet genoeg ic-bedden geregeld te hebben voor dat griepje. Ook wel bekend als kameraad Van Haga.

The more you know...
pi_197806524
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok, maar dan zou je toch een verdere stijging verwachting?
Britse variant is gewoon relatief overdreven. Daar zijn ze in Engeland allang achter.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197806543
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok, maar dan zou je toch een verdere stijging verwachting?
Ik vind dat lastig bepalen o.b.v. dat plaatje.

Uiteindelijk heb je ook te maken met plafondeffecten. En dat de Britse variant dominant wordt betekent niet dat het net zolang doorgaat tot 100%. Dat hangt er ook vanaf waar de brandhaarden zijn en in hoeverre je in staat bent deze te stoppen. Zie bv. in Lansingerland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197806558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind dat lastig bepalen o.b.v. dat plaatje.

Uiteindelijk heb je ook te maken met plafondeffecten. En dat de Britse variant dominant wordt betekent niet dat het net zolang doorgaat tot 100%. Dat hangt er ook vanaf waar de brandhaarden zijn en in hoeverre je in staat bent deze te stoppen. Zie bv. in Lansingerland.
Daar was men er vrij laat bij en viel het allemaal heel erg mee. Op basis daarvan is de angst voor scholen in ieder geval onterecht.

Maar waarom zou het niet doorgaan richting 100%? Op basis van deze cijfers zouden we in februari misschien een lichte stijging zien maar richting maar alweer dalend.
pi_197806573
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:17 schreef MoreDakka het volgende:
Maar waarom zou het niet doorgaan richting 100%?
Uiteindelijk wel, maar dat hoeft geen oplopende lijn te zijn. Dat gaat met pieken en dalen, zoals ieder virusverloop.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197806582
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel, maar dat hoeft geen oplopende lijn te zijn. Dat gaat met pieken en dalen, zoals ieder virusverloop.
Voorlopig in Nederland niet, als we de modellen moeten geloven. Dat ging van 10 naar 33 naar 50 naar nu 66.
pi_197806585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? UK sequenced heel veel samples, hoezo niet-identificeerbaar?
"and where the virus was too low for the variant to be identifiable based on nose and throat swabs"
pi_197806625
Om een voorbeeld te geven:

Als je kijkt naar Engeland zie je dat de Britse variant van pak 'm beet 1,4% naar 1,1% gegaan.
Bij de groene lijn ('overig') zie je dat deze van 0,5% naar 0,2% is gegaan.

Kortom, de 'overige' variant is veel sterker gedaald dan de Britse variant.

In Londen zie je hetzelfde patroon:

Alleen het lijkt alsof de Britse variant harder daalt vanwege de getallen.
Van 3 naar 1,8% is een minder grote daling dan van 0,4% naar 0,1%
pi_197806637
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

"and where the virus was too low for the variant to be identifiable based on nose and throat swabs"
Ja, oftewel te weinig virus dus niet kunnen meten. Je weet dus niet of je met een variant te maken hebt of het gewone virus? Waar komt dit vandaan?
pi_197806641
twitter

Hoe zou Hugo vinden dat het gaat?
zie email 27 oktober
pi_197806662
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Om een voorbeeld te geven:
[ afbeelding ]

Als je kijkt naar Engeland zie je dat de Britse variant van pak 'm beet 1,4% naar 1,1% gegaan.
Bij de groene lijn ('overig') zie je dat deze van 0,5% naar 0,2% is gegaan.

Kortom, de 'overige' variant is veel sterker gedaald dan de Britse variant.

In Londen zie je hetzelfde patroon:
[ afbeelding ]

Alleen het lijkt alsof de Britse variant harder daalt vanwege de getallen.
Van 3 naar 1,8% is een minder grote daling dan van 0,4% naar 0,1%
Ook deze cijfers bewijzen nog maar een keer dat de Britse variant wel degelijk besmettelijker is.

Het laat óók zien dat het in principe mogelijk is ook voor de Britse variant de R < 1 te krijgen. Alleen in Engeland hebben ze daarvoor behoorlijk op de rem moeten trappen. En zoals wij in maart ook ervaarden: soms trapt de bevolking zelf ook op de rem.

Maar het zou idd zomaar kunnen dat de R van de 'overige' varianten op 0,7 zit. 0,7*1,35 = 0,95 voor de Britse variant. Kom je gemiddeld op iets van 0,9 en daalt het dus.
pi_197806667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, oftewel te weinig virus dus niet kunnen meten. Je weet dus niet of je met een variant te maken hebt of het gewone virus? Waar komt dit vandaan?
Van de link die ik ergens een paar berichten terug gedeeld heb.

Is van de Britse overheid.
pi_197806671
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
"zorgvuldig" gaat een hele andere betekenis krijgen zo
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197806686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook deze cijfers bewijzen nog maar een keer dat de Britse variant wel degelijk besmettelijker is.

Het laat óók zien dat het in principe mogelijk is ook voor de Britse variant de R < 1 te krijgen. Alleen in Engeland hebben ze daarvoor behoorlijk op de rem moeten trappen. En zoals wij in maart ook ervaarden: soms trapt de bevolking zelf ook op de rem.

Maar het zou idd zomaar kunnen dat de R van de 'overige' varianten op 0,7 zit. 0,7*1,35 = 0,95 voor de Britse variant. Kom je gemiddeld op iets van 0,9 en daalt het dus.
Maar de R wordt in gebieden als London geschat op 0,6 tot 0,9.
pi_197806689
quote:

[..]

Ja, dat zei ik eerder vandaag ook idd. Dat misschien de B117 variant net onder de 1 zit, maar de andere variant een heel stuk lager waardoor de cijfers nog steeds dalen.

Dat lijkt alleen een scenario waar niet over gesproken wordt behalve door ons.
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:28:30 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197806693
quote:

[..]

Dat kan gewoonweg niet, Rutte heeft ons zelf beloofd dat die derde golf er sowieso gaat komen door deze variant, die kan dus nooit een R van <1 hebben!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197806696
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar de R wordt in gebieden als London geschat op 0,6 tot 0,9.
De getallen die ik koos zijn fictief. Ik heb het niet nagerekend.
pi_197806705
quote:

[..]

Zou het niet zo maar kunnen dat de R van de Britse variant bij ons nu al < 1 is? We hebben een van de strengste lockdowns nu.
pi_197806713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De getallen die ik koos zijn fictief. Ik heb het niet nagerekend.
Oh ok. Bedankt voor de info in ieder geval :)
pi_197806717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat kan gewoonweg niet, Rutte heeft ons zelf beloofd dat die derde golf er sowieso gaat komen door deze variant, die kan dus nooit een R van <1 hebben!
Zolang dit soort opmerkingen nog geplaatst worden en mensen überhaupt het effect van deze variant bagatelliseren denk ik inderdaad dat een derde golf onvermijdelijk is. De meeste mensen zijn hardleers en vergeetachtig. Ik verwacht dat het eerst op moet lopen eer men doorheeft dat er toch echt een stapje bij moet.
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:30:16 #71
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197806718
quote:
[ twitter ]
Was het bij de Brabanthallen niet het geval dat ze gewoon een uur te vroeg waren? Zou dat hier ook zo kunnen zijn?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197806727
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zolang dit soort opmerkingen nog geplaatst worden en mensen überhaupt het effect van deze variant bagatelliseren denk ik inderdaad dat een derde golf onvermijdelijk is. De meeste mensen zijn hardleers en vergeetachtig. Ik verwacht dat het eerst op moet lopen eer men doorheeft dat er toch echt een stapje bij moet.
En wat als dat oplopen niet gebeurt?
pi_197806736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zou het niet zo maar kunnen dat de R van de Britse variant bij ons nu al < 1 is? We hebben een van de strengste lockdowns nu.
Het gaat niet zozeer om het maatregelenpakket, maar om de naleving. De reden dat we een strenge lockdown hebben (en voor zo'n lange tijd) is juist, omdat de naleving matig is.

Ik acht de kans dat de Britse variant op dit moment < 1 zit verwaarloosbaar.
pi_197806746
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het maatregelenpakket, maar om de naleving. De reden dat we een strenge lockdown hebben (en voor zo'n lange tijd) is juist, omdat de naleving matig is.

Anekdotisch, maar elke collega van me die ik spreek in het VK zegt dat de naleving van de maatregelen daar heel beroerd is. Ik heb geen idee hoe dat in verhouding tot hier is, maar ik heb echt het idee dat heel veel mensen zich juist wel aan de maatregelen houden. Er zijn excessen, maar dat is echt de minderheid heb ik 't idee.
pi_197806747
quote:
[ twitter ]
"Zorgvuldig".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197806748
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wellicht kunnen ze dan beter maatregelen nemen die wel haalbaar zijn en waar de mensen zich wel aan willen houden. Het draagvlak vergroten in plaats van alles maar strenger te maken. Het is duidelijk dat er buiten maar weinig besmettingen plaatsvinden, dat de aërosolen een grote rol spelen, maar toch wordt er niks gezegd over ventilatie
pi_197806752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En wat als dat oplopen niet gebeurt?
Dan zou ik zeer verrast zijn.

Het kan absoluut dat het RIVM de proportie op dit moment te hoog inschat (er zit een redelijke onzekerheidsmarge op), maar vroeg of laat gaat het gewoon gebeuren. De enige manier is het zo lang mogelijk te rekken tot er genoeg gevaccineerd worden. Dat is mijn meest eerlijke en realistische interpretatie van deze situatie.
pi_197806757
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Was het bij de Brabanthallen niet het geval dat ze gewoon een uur te vroeg waren? Zou dat hier ook zo kunnen zijn?
Vast. Dan nog is het schandalig.
zie email 27 oktober
pi_197806761
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het kan absoluut dat het RIVM de proportie op dit moment te hoog inschat (er zit een redelijke onzekerheidsmarge op), maar vroeg of laat gaat het gewoon gebeuren. De enige manier is het zo lang mogelijk te rekken tot er genoeg gevaccineerd worden. Dat is mijn meest eerlijke en realistische interpretatie van deze situatie.
Ik vermoed en hoop dat je er naast zit. Niets persoonlijks hoor :)
pi_197806763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:30 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Moet het dat niet altijd?
Het risico dat men wel voor zichzelf durft te nemen maar wat de samenleving (de zorg) niet aankan is natuurlijk als ultieme mismatch de rode draad door deze hele crisis.
I'll give you something to do
pi_197806768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zelfs Ab Osterhaus was er nog niet van overtuigd, want de cijfers kwamen niet overeen met de berichten, of hoe hij het ook precies zei. Zelfs onze grootste doemprofeet twijfelt...
pi_197806776
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.
Dat kennende, nemen die één a anderhalf uur speling. En mensen die wel gewoon op tijd zijn, staan dan dus ook in de rij.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197806777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Anekdotisch, maar elke collega van me die ik spreek in het VK zegt dat de naleving van de maatregelen daar heel beroerd is. Ik heb geen idee hoe dat in verhouding tot hier is, maar ik heb echt het idee dat heel veel mensen zich juist wel aan de maatregelen houden. Er zijn excessen, maar dat is echt de minderheid heb ik 't idee.
Tja, ik kan daar niet zoveel zinnigs over zeggen. Niet alleen omdat het anekdotisch is, maar ook omdat het lastig vergelijken is.

Een voorbeeld:
Land A: max. 1 gast, maar iedereen heeft 2 gasten
Land B: max. 3 gasten, iedereen heeft netjes 3 gasten.

De compliance in land B is beter dan in land A. Toch doet land A het beter vanuit epidemiologisch oogpunt.
pi_197806789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat het met die regiotaxi te maken heeft.
Dat kennende, nemen die één a anderhalf uur speling. En mensen die wel gewoon op tijd zijn, staan dan dus ook in de rij.
Dus moet er gewoon een fatsoenlijke wachtgelegenheid zijn. Met koffie en thee wat mij betreft.
zie email 27 oktober
pi_197806798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus moet er gewoon een fatsoenlijke wachtgelegenheid zijn. Met koffie en thee wat mij betreft.
Die is er. Als mensen gewoon op tijd komen kunnen ze daar wachten.
pi_197806802
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:34 schreef galantis het volgende:

[..]

Moet het dat niet altijd?
Het risico dat men wel voor zichzelf durft te nemen maar wat de samenleving (de zorg) niet aankan is natuurlijk als ultieme mismatch de rode draad door deze hele crisis.
Eens.

Een voorbeeld dat ik vaker gebruikt heb is het aantal gasten thuis. Die ene gast extra is op microniveau natuurlijk verwaarloosbaar. Als je dat keer 10 miljoen doet heb je opeens behoorlijk was meer contacten. Van 3 naar 2 bezoekers thuis lijkt een marginaal verschil, maar is toch even gechargeerd 33% minder contacten.
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:38:20 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197806804
quote:

[..]

Die is er ook wel, maar niet voor iedereen die op een dag word uitgenodigd, volgens mij voor mensen die een half uur van te voren zijn toereikend.
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:39:07 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197806812
Mogen we al voorzichtig juichen als we morgen wéér met een redelijke marge (zeg 10%+) onder de cijfers van vorige week donderdag gaan?

Dan wordt de kans dat die Britse variant op dit moment een significant hogere R heeft wel weer een stukje kleiner.
pi_197806814
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik vermoed en hoop dat je er naast zit. Niets persoonlijks hoor :)
Ik ook. Alleen het stadium van 'we weten nog niet zeker of deze nieuwe variant wel echt zo gevaarlijk is' ben ik wel een beetje voorbij. Ik heb daarvoor te veel (kwalitatief degelijke) onderzoeken gelezen die eenduidig toch dezelfde conclusie komt. De meeste discussie zit 'm nu in de mate van besmettelijkheid. Ik lees nu onderzoeken die rond de 60-70% zitten, dat lijkt mij wat overdreven. Ik vermoed rond de 35% besmettelijker, dat cijfers lees ik ook vaker terug in grootschalige onderzoeken.
pi_197806816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Lijkt me een schoolvoorbeeld van niet weten wat er leeft bij je doelgroep. Het mag toch bekend verondersteld worden dat mensen in die leeftijdsgroep afhankelijk zijn van familie/kennissen en vooral ook regiotaxi om bij het vaccinatiepunt te komen. Met name bij regiotaxi is drie kwartier tot een uur te vroeg aankomen geen uitzondering. Ik zie dat als ik met mijn vrouw voor haar behandelingen naar het ziekenhuis ga en daar de mensen lijdzaam zie wachten, zowel omdat ze veel te vroeg zijn afgezet als wel omdat ze te laat weer worden opgehaald. Daar moet je als organisatie op anticiperen anders krijg je schandelijk beelden zoals vandaag.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197806818
quote:

[..]

Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.
Maar als er opeens 10 regiotaxi's (ik noem maar wat) met mensen te vroeg komen, is er dus een probleem.
En aangezien er ook nog mensen op de goede tijd komen, die dan ook achteraan aan moeten sluiten, krijgen we dit.
Gênant hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197806829
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef Zwansen het volgende:
Mogen we al voorzichtig juichen als we morgen wéér met een redelijke marge (zeg 10%+) onder de cijfers van vorige week donderdag gaan?

Dan wordt de kans dat die Britse variant op dit moment een significant hogere R heeft wel weer een stukje kleiner.
En misschien een onpopulaire menig hier, maar we gaan nu ook ongeveer het vermeende effect van de avondklok zien. ;)

Stel dat we de R op 0,8 krijgen, dan zit de Britse variant misschien wel rond de 1 (0,8*1,3).
pi_197806844
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Eens.

Een voorbeeld dat ik vaker gebruikt heb is het aantal gasten thuis. Die ene gast extra is op microniveau natuurlijk verwaarloosbaar. Als je dat keer 10 miljoen doet heb je opeens behoorlijk was meer contacten. Van 3 naar 2 bezoekers thuis lijkt een marginaal verschil, maar is toch even gechargeerd 33% minder contacten.
Zeker. Ik ken mensen die dat microniveau heel serieus nemen en dan ook oprecht in de veronderstelling zijn dat het risico opééns te groot wordt voor hen, net wanneer zo'n regel wordt doorgevoerd. Misschien ook maar goed dat een deel van de bevolking zo denkt.
I'll give you something to do
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:42:03 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197806846
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef diedrick het volgende:

[..]

Lijkt me een schoolvoorbeeld van niet weten wat er leeft bij je doelgroep. Het mag toch bekend verondersteld worden dat mensen in die leeftijdsgroep afhankelijk zijn van familie/kennissen en vooral ook regiotaxi om bij het vaccinatiepunt te komen. Met name bij regiotaxi is drie kwartier tot een uur te vroeg aankomen geen uitzondering. Ik zie dat als ik met mijn vrouw voor haar behandelingen naar het ziekenhuis ga en daar de mensen lijdzaam zie wachten, zowel omdat ze veel te vroeg zijn afgezet als wel omdat ze te laat weer worden opgehaald. Daar moet je als organisatie op anticiperen anders krijg je schandelijk beelden zoals vandaag.
Volgens mij mag de regiotaxi daar ook eens op leren te anticiperen.
pi_197806850
Vond het vandaag wel erg druk in de trein. En dan reis ik nog na de spits. Want doen al die mensen dan nog onderweg
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_197806855
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is er ook. Voor een x aantal mensen op gepaste afstand. Binnen. Warm en droog.
Maar als er opeens 10 regiotaxi's (ik noem maar wat) met mensen te vroeg komen, is er dus een probleem.
En aangezien er ook nog mensen op de goede tijd komen, die dan ook achteraan aan moeten sluiten, krijgen we dit.
Gênant hè.
De ventilatie is wel op orde :D
pi_197806858
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof die verhalen over de slechte naleving van de maatregelen door Nederlanders en het welhaast slaafse naleven er van door al die brave Britten, Belgen, Duitsers enz. ook niet. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het hier in Duitsland in het weekend in natuurgebieden bijv. net zo druk is als in Nederland en dat zich in Düsseldorf afgelopen zomer geen mens aan de 1,5 meter afstand hield.

Nederlanders zijn best wel een onderdanig volkje, op wat rellende tienertjes uit achterstandswijken na houdt het overgrote merendeel van de Nederlanders zich volgens mij behoorlijk braaf aan de maatregelen. Er mee eens zijn is een ander verhaal...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197806862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tja, ik kan daar niet zoveel zinnigs over zeggen. Niet alleen omdat het anekdotisch is, maar ook omdat het lastig vergelijken is.

Een voorbeeld:
Land A: max. 1 gast, maar iedereen heeft 2 gasten
Land B: max. 3 gasten, iedereen heeft netjes 3 gasten.

De compliance in land B is beter dan in land A. Toch doet land A het beter vanuit epidemiologisch oogpunt.
Daar heb je gelijk in, maar je noemde dat het wel op moet lopen voordat mensen er de ernst van in zien, en dat de compliance hier laag is. Daar reageerde ik op met dat (voor zover ik meegekregen heb) de compliance in het VK ook laag is.
pi_197806863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 23:42 schreef skrn het volgende:

[..]

De ventilatie is wel op orde :D
Top van Hugo!
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 3 februari 2021 @ 23:45:48 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197806876
Beste users, na overleg hebben we besloten om het slowchat topic weer een revive te geven.
Een aantal users ergerde zich aan de gifjes en kroegen open posts en hebben we toen een besluit daarom genomen. Daarna baalde een aantal users dat dat soort grapjes niet meer mochten. Hierbij dus een middenweg, in de slowchat mogen dat soort dingen dus wel.

COR / [COR SC #2] Geen echte kroeg, maar een kroeg op fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')