abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197807507
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Dat is 1 bericht uit een Engelse krant geweest. Maar er zijn ook heel veel berichten dat AZ zeker bij ouderen heel beperkt werkt. Daarom is in veel landen het advies om het niet te gebruiken bij mensen van 55+ en Zwitserland heeft het zelfs voorlopig afgekeurd.
Daarom zeg ik restafval, beloofd veel voor de rest 😄

Ze zouden AZ denk ik beste allemaal aan covax kunnen doneren...
#WeesGeenWhales
pi_197807509
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe ze het gaan inzetten. Ik las dat je bijvoorbeeld 8 uur van te voren geen alcohol mag drinken. Als je dan voor elke kroeg moet blazen dan is het snel afgelopen met de kroegentocht, want ik ga niet naar de kroeg om cola te drinken.
In het plan wat ik hoorde geeft de test je een toegangsbewijs voor alles voor 48 uur 😉
#WeesGeenWhales
pi_197807510
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Achso.... Ik ben wat traag van begrip, het is ook al laat... :+
Ik denk dat ze het toch wel zullen willen blijven monitoren tot groepsimmuniteit bereikt is. Omdat niet alleen risicogroepen in het ziekenhuis belanden en er ook nog mutaties kunnen ontstaan waarop het vaccin aangepast moet worden. Hoop dat ik ongelijk heb. Vraag me ook af of dat haalbaar is qua bereidwilligheid. Misschien zullen ze alleen mensen die in het ziekenhuis belanden daar op testen? :? Zal nog wel geen plan voor zijn! :+
En met reizen naar het buitenland zal je toch echt wel aan die test (of vaccinatiebewijs) vast zitten, denk ik.

Zit naar aanleiding van jouw post nu wel iets te bedenken. Wat nou als er verschil in de besmettelijkheid van het soort vaccin is. Krijg je dan ook verschillende regels naar gelang het vaccin dat je gehad hebt? Dus dat je wel mag reizen na een Pfizer maar eerst een test moet doen na AZ totdat het betreffende land gevaccineerd is... :X
Wat een zooitje ook... -O-
Wat is het beste voor de economie?

Dat zal het wel worden 😄
#WeesGeenWhales
pi_197807514
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 03:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat is het beste voor de economie?

Dat zal het wel worden 😄
Dat is moeilijk en ook een gevoelskwestie. Australië wat vaak voorkomt in deze topic reeks heeft zijn grenzen gesloten voor iedereen zonder permentente status of Australische nationaliteit. Maar zeker de Australische boeren zijn afhankelijk van migranten die niet binnen mogen komen. Hun geven al aan dat deze zomer waarschijnlijk 50 procent niet geoogst kan worden en weg zal rotten op het land. Dat zal door berekent worden in de voedselprijzen in Australië. Dus de voedsel prijzen zullen stijgen maar als de bevolking dat pikt maakt het minder uit dan als de bevolking echt veel minder gaat uitgeven omdat ze bang zijn voor meer gevolgen van de gesloten grenzen.
pi_197807670
Hoe moet je je kinderen op gaan vangen als de klas in quarantaine moet en je zelf een cruciaal beroep hebt?
Noodopvang op school en kinderopvang blijft begreep ik..
Maar ja als je kind quarantaine hebt zijn er dan speciale uitzonderingen?
Heb ik Rutte en Hugo niet over gehoord.
pi_197807771
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2021 00:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Op Joop.nl is nog een interessant artikel te vinden uit de Vlaamse Humo over hoe de Vlamingen ons zien, ook daar komen we er - terecht - zeer bekaaid van af.
De Belgen collaboreerden er ook lustig op los hoor. Google voor de grap eens op "Leon Degrelle", een landverrader van dat kaliber kennen we in Nederland niet eens.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197807877
quote:
16s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:48 schreef Gretzl het volgende:
Ik begrijp de stichting waar mijn oude basisschool onder viel ook wel. Rutte III definieert 'veilig' op dit moment als 'niet leidend tot te hoge IC-belasting'. Maar dit is niet daadwerkelijk veilig voor leerkrachten, kinders en ouders. Zonder extra maatregelen zijn de scholen nog steeds gevaarlijke plekken waar gemakkelijk grote nieuwe uitbraken kunnen ontstaan.

[ twitter ]
Nederland op zn best.
Zijn er versoepelingen, willen ze het niet. Of het nu logisch is of niet. Ondertussen zijn er sectoren genoeg die het met liefde willen ontvangen.
Dus blijven we gewoon met zn allen in de ellende zitten want alleen samen kun je de tyfus krijgen.
Fijn ook voor ze dat ze een versoepeling kunnen weigeren want ze vreten er geen boterham minder om. Fijne luxepositie.
Go hard or go home
pi_197807920
https://www.nu.nl/coronav(...)en-daarom-dicht.html

En ze willen meer tijd voor heropening. Dat kan ook enkel bij het onderwijs, hoor.
Ondernemers werd verteld dat ze maar creatief moesten zijn en dat waren ze. Maar nu het onderwijs...
Go hard or go home
pi_197807943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:31 schreef Noek het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)en-daarom-dicht.html

En ze willen meer tijd voor heropening. Dat kan ook enkel bij het onderwijs, hoor.
Ondernemers werd verteld dat ze maar creatief moesten zijn en dat waren ze. Maar nu het onderwijs...
Ach, ze hebben maar 2 maanden de tijd gehad.
pi_197807951
Je wordt toch gek van dit land. Eerst een grote groep klagen dat de scholen dicht moeten. Vervolgens gaan ze open en dan gaat een andere grote groep klagen. Nu is dat klagen niet eens het punt, maar wel het feit dat sommigen scholen de toko gewoon dicht houden.

Nogmaals voor mij een bevestiging dat onze cultuur/maatschappij absoluut niet geschikt is voor een dergelijke pandemie. Je kan het ergens mee eens of oneens zijn, maar het werkt alleen als we ons allemaal aan dezelfde maatregelen en besluiten houden. Het land der lamzakken.

Ik geef toe dat het kabinet dit ook wel een beetje aan zichzelf te wijten heeft, maar deze opstandigheid werkt alleen maar averechts en laat het nog langer duren allemaal. Straks en geen in toom houden van het virus en geen les voor de kids. En dit is een vrijbrief voor andere "opstandige branches". Als de scholen zelfstandig gaan bepalen dat ze sluiten gaat de horeca zelfstandig besluiten om open te gaan.
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:44:02 #186
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197807976
quote:
16s.gif Op donderdag 4 februari 2021 01:48 schreef Gretzl het volgende:
Ik begrijp de stichting waar mijn oude basisschool onder viel ook wel. Rutte III definieert 'veilig' op dit moment als 'niet leidend tot te hoge IC-belasting'. Maar dit is niet daadwerkelijk veilig voor leerkrachten, kinders en ouders. Zonder extra maatregelen zijn de scholen nog steeds gevaarlijke plekken waar gemakkelijk grote nieuwe uitbraken kunnen ontstaan.

[ twitter ]
Ik snap het ook wel dat de leerkrachten het nu wel prima vinden. Ze hoeven niet te vrezen voor hun baan, ze hebben nu NOG meer vrije tijd als dat ze al hadden. Waarom dan open gaan en daadwerkelijk weer de arbeid verzetten waartoe je geacht wordt?
pi_197807981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:22 schreef Noek het volgende:

[..]

Nederland op zn best.
Zijn er versoepelingen, willen ze het niet. Of het nu logisch is of niet. Ondertussen zijn er sectoren genoeg die het met liefde willen ontvangen.
Dus blijven we gewoon met zn allen in de ellende zitten want alleen samen kun je de tyfus krijgen.
Fijn ook voor ze dat ze een versoepeling kunnen weigeren want ze vreten er geen boterham minder om. Fijne luxepositie.
Ik word er ook wel een beetje beroerd van ja... ik ruk de champagne open als ik weer mag werken in de gym. Klanten missen ons ook enorm en ik weet zeker dat ze massaal op de stoep staan als we open zouden gaan. En dan het onderwijs... klaag klaag, zucht. Waarom loop je dan eerst weken te jengelen dat je open moet want arme kinderen. Ja ik word er pissig van, ondanks dat ik me best kan inleven in leerkrachten die het niet veilig vinden.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197807984
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ach, ze hebben maar 2 maanden de tijd gehad.
En de rest van die maanden dan dat corona er al is? Gisteren ook zo'n leraar sommige komen niet omdat ze niet durven of een kwetsbare hebben. Daar hoeft de rest van Nederland niet mee aan te komen bij zijn werkgever denk ik zo. Prima dat ze niet willen maar wel onbetaald.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:47:25 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197808000
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel dat de leerkrachten het nu wel prima vinden. Ze hoeven niet te vrezen voor hun baan, ze hebben nu NOG meer vrije tijd als dat ze al hadden. Waarom dan open gaan en daadwerkelijk weer de arbeid verzetten waartoe je geacht wordt?
Hier klopt geen zak van, maar het gesloten houden van die scholen door het bestuur werkt dit soort reacties helaas wel weer in de hand.

Zo'n schoolbestuur heeft ook een verantwoordelijkheid voor de veiligheid van het personeel - en leerlingen en ouders. Het is niet mijn keuze die ze maken, maar daar zit de reden. Met luie leraren heeft het niet zo veel te maken. Dat ze te weinig tijd hebben is op zich ook niet onwaar trouwens, maar dan geef je er maar een keer een weekend aan. Die paar dagen moet genoeg zijn, en de rest regel je maar terwijl de kinderen al in de school zijn. Dat doen die andere 3900 basisscholen ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197808005
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:45 schreef josja het volgende:

[..]

Ik word er ook wel een beetje beroerd van ja... ik ruk de champagne open als ik weer mag werken in de gym. Klanten missen ons ook enorm en ik weet zeker dat ze massaal op de stoep staan als we open zouden gaan. En dan het onderwijs... klaag klaag, zucht. Waarom loop je dan eerst weken te jengelen dat je open moet want arme kinderen. Ja ik word er pissig van, ondanks dat ik me best kan inleven in leerkrachten die het niet veilig vinden.
Na die petitie van ze heb ik even gedacht om een tegenpetitie te starten om ze als allerlaatste te vaccineren omdat het onderwijs teveel zeurt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 4 februari 2021 @ 07:51:51 #191
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197808016
De Jonge haalt wel alles uit de kast, dat moet je hem nageven. Dat wordt ijsvrij!

NOORDEN VAN HET LAND KRIJGT DIK PAK SNEEUW

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondag-dik-pak-sneeuw
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197808072
quote:
Die column heb ik gisteren ook gelezen en genoten. Wij Nederlanders weten alles wat Lanoye schrijft zelf ook wel, maar als een Belg (wat al net zo'n nutteloos klein kutlandje als Nederland is) ons land volledig terecht affakkelt hakt het er nog net wat harder in. Maar goed, er wordt zo meteen in maart zijn genaamd weer massaal op de vvd gestemd, waarna de afbraak van wat ooit een heel erg fijn land was gewoon verder gaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:05:08 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197808108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die column heb ik gisteren ook gelezen en genoten. Wij Nederlanders weten alles wat Lanoye schrijft zelf ook wel, maar als een Belg (wat al net zo'n nutteloos klein kutlandje als Nederland is) ons land volledig terecht affakkelt hakt het er nog net wat harder in. Maar goed, er wordt zo meteen in maart zijn genaamd weer massaal op de vvd gestemd, waarna de afbraak van wat ooit een heel erg fijn land was gewoon verder gaat.
VVD is nog steeds verreweg de beste keuze, al zullen er zaken anders moeten. Zowel in de regering als in het parlement.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197808122
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De Jonge haalt wel alles uit de kast, dat moet je hem nageven. Dat wordt ijsvrij!

NOORDEN VAN HET LAND KRIJGT DIK PAK SNEEUW

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondag-dik-pak-sneeuw
Maar even serieus. Het hoort hier niet, maar dat wordt een dikke code rood zondag. Met sneeuw altijd lastig voorspellen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgt een strook over het midden van het land nu de jackpot met tegen de 50 cm sneeuw.
pi_197808124
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En dus?

Moeten we dan veel te veel IC en ziekenhuisbedden in stand houden voor een pandemie wat 1x in de honderd jaar op deze schaal voorkomt?

Is makkelijk lullen achteraf hé..
6,4 IC bedden per 100.000 inwoners, 6,4. Wanneer er iemand kucht en er op de snelweg op het zelfde moment een zwaar ongeval plaatsvindt hebben we al code zwart.
pi_197808126
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

VVD is nog steeds verreweg de beste keuze, al zullen er zaken anders moeten. Zowel in de regering als in het parlement.
Nog eens tien jaar vvd en Nederland is het Haïti van Europa...
pi_197808134
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:38 schreef aartstyle het volgende:
Je wordt toch gek van dit land. Eerst een grote groep klagen dat de scholen dicht moeten. Vervolgens gaan ze open en dan gaat een andere grote groep klagen. Nu is dat klagen niet eens het punt, maar wel het feit dat sommigen scholen de toko gewoon dicht houden.

Nogmaals voor mij een bevestiging dat onze cultuur/maatschappij absoluut niet geschikt is voor een dergelijke pandemie. Je kan het ergens mee eens of oneens zijn, maar het werkt alleen als we ons allemaal aan dezelfde maatregelen en besluiten houden. Het land der lamzakken.

Ik geef toe dat het kabinet dit ook wel een beetje aan zichzelf te wijten heeft, maar deze opstandigheid werkt alleen maar averechts en laat het nog langer duren allemaal. Straks en geen in toom houden van het virus en geen les voor de kids. En dit is een vrijbrief voor andere "opstandige branches". Als de scholen zelfstandig gaan bepalen dat ze sluiten gaat de horeca zelfstandig besluiten om open te gaan.
Ik probeer voor me te zien hoe dat in de horeca zou gaan. Dat ze weer open kunnen (op een zinnige manier, dus niet met zoveel maatregelen dat ze nog geen omzet kunnen draaien). En dat er dan een paar zeggen: "Sorry ik hou de tent dicht, vind het niet veilig voor mijn personeel. Wel graag die overheidssteun laten doordraaien a.u.b."

quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 02:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik vind het opzich helemaal prima, als ze het doen N A D A T iedereen een keuze heeft gehad om zich te vaccineren of niet. Dan is het een vrije keuze, met eventueel gevolgen maar dat doet daar niet aan of. Tot die tijd? ame never nooit niet. Zei Marc van Ranst ook overigens recentelijk, dat die dat dus absoluut niet wilt voordat iedereen die kans heeft gehad, omdat je dan een dystopische soort in tweën gesplitste samenleving krijgt... couldn't agree more.
Ik vind trouwens wel, los van 'voordeeltjes' of privileges, dat er meer moet kunnen zodra de ouderen en zwakkeren gevaccineerd zijn. Er is niks mis mee als een groep gevaccineerde oudjes gewoon weer lekker samen mag bingo-en, borrelen of naar het zonnige zuiden vliegen zonder mondkapjes en afstand. Het zou absurd zijn als deze mensen nog gedwongen zouden worden om elkaar als mogelijke virusverspreiders te behandelen.

Alleen het zou inderdaad zeer discriminatoir zijn om die maatregelen dan nog wel voor jongeren te handhaven, daar moet je dan een alternatief voor vinden. Als je inderdaad snel blaastesten kunt afnemen dan ben je al een heel eind. En dan bepaalde maatregelen voor andere niet-gevaccineerde groepen downgraden naar 'dringend advies' in plaats van iets waar je ¤95 boete voor krijgt.
pi_197808137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is lood om oud ijzer. Was destijds met het CDA ook al zo.
pi_197808139
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:07 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar even serieus. Het hoort hier niet, maar dat wordt een dikke code rood zondag. Met sneeuw altijd lastig voorspellen, maar zoals het er nu naar uitziet krijgt een strook over het midden van het land nu de jackpot met tegen de 50 cm sneeuw.
Indirect hoort het hier misschien wel. Weet niet hoe goed ze strooien en hoe de wegen zullen zijn, maar als de boel vol sneeuw ligt zullen vaccinaties misschien 2-3 dagen ook iets droppen? Er zal wel een oproep komen niet de weg op te gaan en veel ouderen zijn sowieso huiverig ivm gebroken heupen en zo. Dus die zullen misschien afzien van hun prikafspraak?
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:12:08 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197808146
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nog eens tien jaar vvd en Nederland is het Haïti van Europa...
Tuurlijk niet.
Alleen heeft een Omtzigt wel gelijk dat de tegenmacht een te kleine rol speelt momenteel. Dat mag het hele parlement en de gerechtelijke macht zich aantrekken overigens.
Ik weet ook niet wat jij als alternatief ziet, over links oid, maar dat gaat Nederland pas écht slopen. Gelukkig ziet een meerderheid van het electoraat dat ook dondersgoed in.

Beetje off-topic :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')