abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2021 @ 08:54:33 #226
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197808513
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Hebben wij geen strenge lockdown dan?
Dat vind ik het vreemde aan de afgelopen dagen: we zitten in de strengste lockdown nu van Europa (bron: ourworldindata.org) en toch denken alle deskundigen dat we flink gaan stijgen. Dan zouden we hier toch ook de derde golf kunnen afwenden?
Strenge lockdown, maar veel mensen werken nog en Nederland is best wel dichtbevolkt natuurlijk.
pi_197808528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:53 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij heftig. Dan nog: ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit op grote schaal gehandhaafd wordt.
Dan zijn aannames.

Het klinkt mij in ieder geval realistischer in de oren dat de harde lockdowns in de UK en Ierland effect hebben en daardoor eindelijk de cijfers goed beginnen te dalen (Nederland idem dito). Rutte zou alleen beter moeten communiceren waarom wij nu nog even moeten vasthouden. In plaats van angst in boezemen over de derde golf en Britse variant kun je ook aangeven dat de effecten van versoepelen nog onduidelijk zijn. Dat we liever het zekere van het onzekere nemen en de cijfers nog even een boost omlaag willen geven alvorens te versoepelen. Dat we daardoor ook kans hebben om sneller en meer straks te kunnen versoepelen in de lente.
pi_197808537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

You must not leave or be outside of your home except where you have a ‘reasonable excuse’. This is the law. The police can take action against you if you leave home without a ‘reasonable excuse’, and issue you with a fine (Fixed Penalty Notice).

You can be given a Fixed Penalty Notice of £200 for the first offence, doubling for further offences up to a maximum of £6,400.

Dit is Engeland, gedurende de hele dag.
Weet jij of dit ook in Ierland aan de hand is?
pi_197808552
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:56 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Weet jij of dit ook in Ierland aan de hand is?
Behoorlijk:

https://www.irishmirror.i(...)ve-lockdown-23247499

Op het eerste oog strenger dan Engeland.
pi_197808560
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

You must not leave or be outside of your home except where you have a ‘reasonable excuse’. This is the law. The police can take action against you if you leave home without a ‘reasonable excuse’, and issue you with a fine (Fixed Penalty Notice).

You can be given a Fixed Penalty Notice of £200 for the first offence, doubling for further offences up to a maximum of £6,400.

Dit is Engeland, gedurende de hele dag.
Ja maar je mag wel naar buiten om te sporten. Dus hoe goed te handhaven dit is? En ook alleenstaanden mogen anderen ontvangen of naar iemand toe gaan. Valt of staat bij handhaving dus. Collega van mijn vriendin kon gewoon op bezoek bij een vriend en heeft daar bijna 2 weken gezeten.
pi_197808573
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Behoorlijk:

https://www.irishmirror.i(...)ve-lockdown-23247499

Op het eerste oog strenger dan Engeland.
Oké, ik heb het complete plaatje niet goed in beeld om dat laatste te kunnen bevestigen.
Ik vraag mij dan af hoe ourworldindata.org dan tot de conclusie zijn gekomen dat Nederland de strengste lockdown heeft van Europa.
pi_197808592
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:59 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja maar je mag wel naar buiten om te sporten. Dus hoe goed te handhaven dit is? En ook alleenstaanden mogen anderen ontvangen of naar iemand toe gaan. Valt of staat bij handhaving dus. Collega van mijn vriendin kon gewoon op bezoek bij een vriend en heeft daar bijna 2 weken gezeten.
Volgens mij wanneer ze regels invoeren gaan ze er echt niet vanuit dat 100% van de mensen in het land de regels opvolgen. Er zullen altijd situaties zijn die lastig of niet te handhaven zijn, uiteindelijk gaat het om de percentages in het geheel. Als je door een nieuwe regel 80% van het volk daarin meekrijgt dan scheelt dat enorm in het aantal besmettingscijfers.

Persoonlijk voorbeeld: voor de avondklok wilde ik ook nog weleens smokkelen met biertjes doen bij mensen met 1 of 2 personen teveel. Dit is de afgelopen weken niet voorgekomen omdat het teveel gedoe is nu.
pi_197808598
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dan zijn aannames.

Het klinkt mij in ieder geval realistischer in de oren dat de harde lockdowns in de UK en Ierland effect hebben en daardoor eindelijk de cijfers goed beginnen te dalen (Nederland idem dito). Rutte zou alleen beter moeten communiceren waarom wij nu nog even moeten vasthouden. In plaats van angst in boezemen over de derde golf en Britse variant kun je ook aangeven dat de effecten van versoepelen nog onduidelijk zijn. Dat we liever het zekere van het onzekere nemen en de cijfers nog even een boost omlaag willen geven alvorens te versoepelen. Dat we daardoor ook kans hebben om sneller en meer straks te kunnen versoepelen in de lente.
Het bijzondere met deze uitspraken is dat je de geloofwaardigheid van het gevoerde beleid gigantisch op het spel zet. Wat als het nu blijkt dat er toch geen derde golf komt? Of dat de besmettingcijfers niet gaan oplopen tot boven de 10.000? Dan heeft het RIVM, OMT en kabinet toch volledig haar geloofwaardigheid verloren. Ik ben benieuwd wat er dan weer gezegd wordt.

Maar goed, dat is ijdele hoop tot nu toe.
pi_197808634
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:02 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Volgens mij wanneer ze regels invoeren gaan ze er echt niet vanuit dat 100% van de mensen in het land de regels opvolgen. Er zullen altijd situaties zijn die lastig of niet te handhaven zijn, uiteindelijk gaat het om de percentages in het geheel. Als je door een nieuwe regel 80% van het volk daarin meekrijgt dan scheelt dat enorm in het aantal besmettingscijfers.

Persoonlijk voorbeeld: voor de avondklok wilde ik ook nog weleens smokkelen met biertjes doen bij mensen met 1 of 2 personen teveel. Dit is de afgelopen weken niet voorgekomen omdat het teveel gedoe is nu.
Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre die extra strengere lockdown in Engeland en Ierland nu extra bijdraagt in het reduceren van de besmettingen als je het afzet tegen Nederland. Misschien is dat effect ook wel te verwaarlozen... Maar goed, we zullen het zien.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:07:28 #235
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808648
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:03 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Het bijzondere met deze uitspraken is dat je de geloofwaardigheid van het gevoerde beleid gigantisch op het spel zet. Wat als het nu blijkt dat er toch geen derde golf komt? Of dat de besmettingcijfers niet gaan oplopen tot boven de 10.000? Dan heeft het RIVM, OMT en kabinet toch volledig haar geloofwaardigheid verloren. Ik ben benieuwd wat er dan weer gezegd wordt.

Maar goed, dat is ijdele hoop tot nu toe.
Dan ligt het aan het geweldige vaccinatiebeleid natuurlijk, we waren net op tijd met prikken om de golf tegen te houden. Of de nieuwe schoenen van een zekere minister, maar ik denk het eerste.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:07:42 #236
342627 tja77
pi_197808654
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Daarnaast vraag ik mij ook af in hoeverre die extra strengere lockdown in Engeland en Ierland nu extra bijdraagt in het reduceren van de besmettingen als je het afzet tegen Nederland. Misschien is dat effect ook wel te verwaarlozen... Maar goed, we zullen het zien.
Regeltjes is 1, hoe mensen ermee omgaan is 2.
Niet alleen met de regels, maar ook met alles erom heen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:08:51 #237
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197808665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:50 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Hebben wij geen strenge lockdown dan?
Dat vind ik het vreemde aan de afgelopen dagen: we zitten in de strengste lockdown nu van Europa (bron: ourworldindata.org) en toch denken alle deskundigen dat we flink gaan stijgen. Dan zouden we hier toch ook de derde golf kunnen afwenden?
De informatie op ourworldindata.org over de maatregelen klopt niet. Voor zover ik weet is het OV in Nederland, België en Frankrijk open, en zijn er geen restricties op binnenlandse verplaatsingen. Maar voor Nederland staat er:

Public transport: "Required Closing (or prohibit most using it)"
Restrictions on internal movement: "Restrict movement"

Voor België en Frankrijk staan die beide op "No measures".
https://ourworldindata.or(...)vid#public-transport
are we infinite or am I alone
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:09:24 #238
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197808668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:48 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zou dat niet te snel concluderen. RIVM baseert de bewering dat de Britse variant een groot onderdeel uitmaken van de besmettingen op 400 steekproeven. Het zou ook kunnen zijn dat de steekproeven niet representatief zijn voor wat er daadwerkelijk aan de hand is met de besmettingen. Daarnaast als inderdaad de cijfers in Ierland ook dalen terwijl de Britse variant ook sterk de overhand heeft, waarom zou het bij ons zo hard treffen?
Omdat wij een mindere strenge lockdown hebben dan het VK of Ierland en omdat we ook lang niet zo snel vaccineren.

Dus zoals de groei van de Britse variant nu wordt geprojecteerd, hebben we meer maatregelen nodig.
Zie jij nog welke je erdoor zou kunnen krijgen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:09:33 #239
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:06 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik geloof wel in de omgevingsmotivatie, als je van mensen om je heen hoort dat je niet meer naar het ziekenhuis kan dan doet dat wel wat met je, het is veel effectiever dan een overheid die van bovenaf wat bepaald en waar je niet direct een concreet beeld bij hebt waarom.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197808678
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Regeltjes is 1, hoe mensen ermee omgaan is 2.
Niet alleen met de regels, maar ook met alles erom heen.
Ik zie niet in hoe de bevolking van Engeland en Ierland hierin anders mee om zouden gaan dan Nederland.
Dat werd in het najaar ook gezegd: de reden dat de besmettingen stijgen in Nederland is omdat we ons niet aan de maatregelen houden !!11!1!!1 Uiteindelijk bleek elk land in Europa last te hebben van dezelfde golf.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:10:26 #241
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197808681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 08:53 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vrij heftig. Dan nog: ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit op grote schaal gehandhaafd wordt.
Ik ken mensen in Engeland die ik regelmatig spreek en ja dat wordt gehandhaafd.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:11:02 #242
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik ken mensen in Engeland die ik regelmatig spreek en ja dat wordt gehandhaafd.
Hier ook wel, er zijn meer avondklokbekeuringen dan besmettingen momenteel
pi_197808710
De media wordt al bespeeld, de avondklok gaat gewoon verlengd worden.
Een van de redenen dat ik in de eerste (en nog) instantie fel tegen invoering was:

- Effect is niet duidelijk of voldoende meetbaar
- Als er in de tussentijd aanpassingen gedaan worden wordt de avondklok als "wisselgeld" gebruikt
- Er zijn maar weinig maatregelen die niet verlengd of verzwaard zijn geweest (ja doorstroomlocaties die 2 weken gesloten zijn geweest, maar dat was sowieso een verzwaring van niets)

De vraag is natuurlijk wel, wanneer ga je hem dan wel afschaffen?

Laten we hopen dat de kamer dit keer wel fel tegen verlenging is en niet als makke lammetjes tegen 50 cent wisselgeld voor de oneindige verlenging is.

We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
(de muren komen onderhand echt op mij af)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197808714
Er komen begin maart eindelijk wetten wat betreft het thuis werken, ze kunnen dan bedrijven sluiten als ze nalatig zijn geweest bij een corona uitbraak en een verplichte quarantaine, dus niet meer besmet erop uit zonder mogelijke gevolgen ( of zelfs op bezoek in het ziekenhuis 8)7 ) , beetje laat maargoed.

Hoe meer besmettingen je kan voorkomen door zulke simpele dingen, hoe eerder alles weer open kan en kan blijven ook.

bronnen: het nieuws, twitter etc
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197808718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:08 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De informatie op ourworldindata.org over de maatregelen klopt niet. Voor zover ik weet is het OV in Nederland, België en Frankrijk open, en zijn er geen restricties op binnenlandse verplaatsingen. Maar voor Nederland staat er:

Public transport: "Required Closing (or prohibit most using it)"
Restrictions on internal movement: "Restrict movement"

Voor België en Frankrijk staan die beide op "No measures".
https://ourworldindata.or(...)vid#public-transport
Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.
pi_197808729
In de UK zijn de scholen ook nog steeds dicht toch?
pi_197808731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Predator40 het volgende:
Er komen begin maart eindelijk wetten wat betreft het thuis werken, ze kunnen dan bedrijven sluiten als ze nalatig zijn geweest bij een corona uitbraak en een verplichte quarantaine, dus niet meer besmet erop uit zonder mogelijke gevolgen ( of zelfs op bezoek in het ziekenhuis 8)7 ) , beetje laat maargoed.

Hoe meer besmettingen je kan voorkomen door zulke simpele dingen, hoe eerder alles weer open kan en kan blijven ook.

bronnen: het nieuws, twitter etc
Ja dan krijgt iedereen van zijn werkgever het mes op de keel, "waag het niet om te vertellen dat het door het werk komt" "hou je mond bij bco"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:14:28 #248
342627 tja77
pi_197808737
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:10 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe de bevolking van Engeland en Ierland hierin anders mee om zouden gaan dan Nederland.
Dat werd in het najaar ook gezegd: de reden dat de besmettingen stijgen in Nederland is omdat we ons niet aan de maatregelen houden !!11!1!!1 Uiteindelijk bleek elk land in Europa last te hebben van dezelfde golf.
Gisteren voor de tweede keer dit jaar naar kantoor geweest. Onderweg vond ik het behoorlijk druk op de weg. Is dat in Engeland ook?
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 09:14:48 #249
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197808745
Morning!
Wilde even terugkomen op een post van gisteren, ik postte dus dat mijn vrouw vandaag naar haar BSO moest om noodopvang te regelen voor één kind dat ook nog eens ziek en koortsig was (had wel een covid test ondergaan enkele dagen terug, die negatief was, daardoor mocht het kind ook "officieel" komen).

Afijn mijn vrouw en ik vonden het vrij belachelijk dat die ouders dat kind alsnog gingen brengen naar de BSO terwijl hij gewoon nog niet hersteld was. Maar kleine "restore in humanity" vanmorgen; ze hebben last minute gebeld met de mededeling dat ze hun kind toch maar thuis gingen houden. ^O^ tjongejonge was dat nou zo moeilijk? :P
pi_197808759
Ach, na zondag zitten we toch allemaal ingesneeuwd dus laat die avondklok maar zoals die is ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')