abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:27:55 #276
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.

Maar het zou ook kunnen dat Rutte de avondklok liever iets korter voor de verkiezingen afschaft.

De kamer gaat trouwens gewoon voorstemmen.
Dit heeft mijns inziens weinig met Rutte te maken, de kamer moet er in mee gaan. De vorige keer was het ook een ruime meerderheid, ergo de hele kamer durft het eigenlijk niet zo goed aan. En ergens denk ik dat de PVV ook voor zou stemmen als het wat meer 50-50 zou zijn, nu maken ze een beetje gebruik van het tegenstemmen omdat het oppositie technisch goed uitkomt denk ik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197808947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.
Oké, dan had ik mijn verhaal niet meer zo scherp. Dank voor de correctie.
Dus eigenlijk wat je zegt is dat ze de huidige stand op dit moment van het aandeel Britse variant schatten op basis van een model, en dat het model input heeft van gegevens van een aantal weken oud? Dat is wat mij betreft nog zorgelijker.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:29:25 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197808967
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.
Enkele dagen geleden waren de laatste gegevens 19% in week 2 (of 3?) dacht ik. De 2 weken ervoor was het 11% en 5%.
are we infinite or am I alone
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:30:29 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197808977
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-bergen-op-zoom

Ruim 30 basisscholen West-Brabant weigeren open te gaan

Zit nu naar die briefing te kijken en daarin is wel te zien dat het het op de basisscholen wel meevalt. En dat de volwassenen/leraren veelal besmet worden in huiselijke kring/vrienden en niet zozeer door de kinderen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:31:06 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197808982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:27 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dit heeft mijns inziens weinig met Rutte te maken, de kamer moet er in mee gaan. De vorige keer was het ook een ruime meerderheid, ergo de hele kamer durft het eigenlijk niet zo goed aan. En ergens denk ik dat de PVV ook voor zou stemmen als het wat meer 50-50 zou zijn, nu maken ze een beetje gebruik van het tegenstemmen omdat het oppositie technisch goed uitkomt denk ik.
Dat ben ik niet met je eens. Gedurende deze hele crisis is de Kamer klapvee geweest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197808988
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:29 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Enkele dagen geleden waren de laatste gegevens 19% in week 2 (of 3?) dacht ik.
Zoiets idd
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:28 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Oké, dan had ik mijn verhaal niet meer zo scherp. Dank voor de correctie.
Dus eigenlijk wat je zegt is dat ze de huidige stand op dit moment van het aandeel Britse variant schatten op basis van een model, en dat het model input heeft van gegevens van een aantal weken oud? Dat is wat mij betreft nog zorgelijker.
Ik durf de bron niet te noemen maar ene hont had hier wel een goede analyse van hoe die cijfers tot stand komen. Kan nog steeds dat het klopt heh die 66% maar zekerheid is er niet omdat het is gebaseerd op doorberekeningen op basis van de beperkte cijfers die er waren weken terug.
pi_197808992
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:23 schreef zalkc het volgende:

[..]

maar ik krijg dat vergelijk met het buitenland maar niet uit mijn hoofd, waarom gaat het daar wel redelijk en schijten we hier 7 kleuren?
Hier heb ik dus ook wel vragen over:

- In England barste de bom omdat daar nauwelijks sprake was van een lockdown met kerst (ok, hij werd afgekondigd heel kort voor kerst, maar iedereen had zoiets, bekijk het maar de plannen zijn al gemaakt)
- In England dalen de besmettingscijfers als een malle, en gaan ook niet meer omhoog.
- In England daalt de aanwezigheid van de Britse variant, terwijl de gewone variant weer terrein wint.

Maargoed ik ben geen viroloog, dus we krijgen vast code zwart over 2-3 weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197808993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Wanneer is de verwachting dat we de derde golf ingaan? Of eigenlijk wanneer de daling echt afgevlakt wordt en we weer gaan stijgen?
Wat steeds gesuggereerd wordt in de media door experts die overzichzelf heen buitelen dat we rond één van deze dagen weer een stijging gaan zien in het aantal besmettingen. Dus ik zou zeggen als er geen sprake is van een duidelijke stijging in de komende week dan staat het RIVM/kabinet volledig in z'n hemd.
pi_197809009
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:30 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zit nu naar die briefing te kijken en daarin is wel te zien dat het het op de basisscholen wel meevalt. En dat de volwassenen/leraren veelal besmet worden in huiselijke kring/vrienden en niet zozeer door de kinderen.
In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.

https://mobile.twitter.co(...)695249344180225?s=20
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:33:02 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197809010
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

- In England barste de bom omdat daar nauwelijks sprake was van een lockdown met kerst (ok, hij werd afgekondigd heel kort voor kerst, maar iedereen had zoiets, bekijk het maar de plannen zijn al gemaakt)
- In England dalen de besmettingscijfers als een malle, en gaan ook niet meer omhoog.
- In England daalt de aanwezigheid van de Britse variant, terwijl de gewone variant weer terrein wint.

Eerst nog CODE ROOD komende zondag.
pi_197809020
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.

iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.

kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Elk vaccin tot nu toe beschermt, ook bij ouderen, hiv positief etc, 100% tegen ziekenhuisopname of overlijden,en 66 tot 95,6% tegen een verkoudheid krijgen, dus waarom zou de kwetsbare groep dat dan nog doen?

Er is dan geen kwetsbare groep meer, daarom vaccineren we ze toch?
#WeesGeenWhales
pi_197809029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:31 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Wat steeds gesuggereerd wordt in de media door experts die overzichzelf heen buitelen dat we rond één van deze dagen weer een stijging gaan zien in het aantal besmettingen. Dus ik zou zeggen als er geen sprake is van een duidelijke stijging in de komende week dan staat het RIVM/kabinet volledig in z'n hemd.
Het kabinet staat in beide gevallen in z'n hemd. Bij een stijging was de versoepeling voorbarig. Bij daling hebben ze paniekvoetbal gespeeld.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197809033
quote:

[..]

Enige wat ik daar tegen in kan brengen is wat ik net al zei: in Engeland hebben al inmiddels 10 miljoen hun eerste prik heeft gehad. Dat is echt een significant aantal. Verder ben ik wel eens met je post.

De stijging van het aantal besmettingen in Duitsland doet mij toch vermoeden dat het hier ook zou kunnen gebeuren (of het moet een ICT probleem/correctie zijn natuurlijk).
pi_197809037
quote:

[..]

dus de britse variant daalt in Engeland ?
interessant, interessant :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197809041
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

In het VK zijn kinderen echter verreweg de grootste bron van eerste besmettingen binnen een huishouden en verspreiden ze het ook naar andere huishoudens. Vraag me af waarom dat verschilt met hier.

in nederland is het anders O-)
kinderen zijn hier amper besmettelijk
pi_197809042
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 07:51 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
De Jonge haalt wel alles uit de kast, dat moet je hem nageven. Dat wordt ijsvrij!

NOORDEN VAN HET LAND KRIJGT DIK PAK SNEEUW

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ondag-dik-pak-sneeuw
ah, heerlijk nieuws! O+
Chaos door sneeuw en mensen buiten is altijd gezellig. Helemaal nu want nu kun je na 21u echt kei rustig sliden.
Go hard or go home
pi_197809058
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:35 schreef Noek het volgende:

[..]

ah, heerlijk nieuws! O+
Chaos door sneeuw en mensen buiten is altijd gezellig. Helemaal nu want nu kun je na 21u echt kei rustig sliden.
Wij in het zuiden willen ook sneeuw! -O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197809067
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:33 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Elk vaccin tot nu toe beschermt, ook bij ouderen, hiv positief etc, 100% tegen ziekenhuisopname of overlijden,en 66 tot 95,6% tegen een verkoudheid krijgen, dus waarom zou de kwetsbare groep dat dan nog doen?

Er is dan geen kwetsbare groep meer, daarom vaccineren we ze toch?
Omdat er mutaties zijn/komen, en de bescherming is niet 100%.
tevens is het nog steeds niet bekend hoeveel er in het ziekenhuis komen als alles vol open gaat.
dan ga je als kwetsbare toch niet direct de druktes opzoeken ?
pi_197809069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).
Nederland staat nu in dezelfde groep als Tajikistan, Turkmenistan, Algerije, Zimbabwe, Colombia, Brazilië, Argentinië, Papua New Guinea, Sri Lanka, Bangladesh, Eritrea, Georgië, Cuba en Rwanda. (wat het openbaar vervoer betreft)
Rwanda, dat land wat in de expert ranking uit Australië iets van 70 plekken boven ons stond en in de top 10?

Dat zegt niet alles 😅
#WeesGeenWhales
pi_197809070
quote:

[..]

Daarom ook het advies om die scholen weer open te gooien.
pi_197809075
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:34 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Enige wat ik daar tegen in kan brengen is wat ik net al zei: in Engeland hebben al inmiddels 10 miljoen hun eerste prik heeft gehad. Dat is echt een significant aantal. Verder ben ik wel eens met je post.

De stijging van het aantal besmettingen in Duitsland doet mij toch vermoeden dat het hier ook zou kunnen gebeuren (of het moet een ICT probleem/correctie zijn natuurlijk).
Wat dat betreft in Duitsland. Vergeleken met NL is het juist erg goed daar. Gisteren 14.000 op 60 mil (of 80?) inwoners. Hier 4000 op 17 miljoen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:37:47 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197809082
quote:

Dat is idd wel beetje tegenstrijdig dan, als dat zo is.
Wie heeft het dan verkeerd :+
pi_197809087
quote:

[..]

Tegelijkertijd kan je ook weer tientallen onderzoeken naar boven halen die het tegendeel bewijzen.
Dat is een beetje de plaag van deze tijd waarin we leven: de wetenschap heeft geen eenduidig antwoord. De onderzoeken die worden gedaan zijn misschien ook wel politiek gedreven, om het beleid verder te ondersteunen.
pi_197809100
quote:

[..]

hahaha ja jaap zal eens toegeven dat kinderen best wel besmettelijk zijn _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')