abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197808761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Morning!
Wilde even terugkomen op een post van gisteren, ik postte dus dat mijn vrouw vandaag naar haar BSO moest om noodopvang te regelen voor één kind dat ook nog eens ziek en koortsig was (had wel een covid test ondergaan enkele dagen terug, die negatief was, daardoor mocht het kind ook "officieel" komen).

Afijn mijn vrouw en ik vonden het vrij belachelijk dat die ouders dat kind alsnog gingen brengen naar de BSO terwijl hij gewoon nog niet hersteld was. Maar kleine "restore in humanity" vanmorgen; ze hebben last minute gebeld met de mededeling dat ze hun kind toch maar thuis gingen houden. ^O^ tjongejonge was dat nou zo moeilijk? :P
Gelukkig maar
pi_197808780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dan ligt het aan het geweldige vaccinatiebeleid natuurlijk, we waren net op tijd met prikken om de golf tegen te houden. Of de nieuwe schoenen van een zekere minister, maar ik denk het eerste.
Haha, tja. Ik ben echt heel benieuwd. Een van de meest spannende dingen op dit moment vind ik dat.
Vooral ook omdat ze zeggen dat het omslagpunt een dezer dagen moet liggen. Tot op heden lijken de plaatjes en angstscenario's nog niet uit te komen, dus ben daar best sceptisch op.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:18:06 #253
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197808784
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In de UK zijn de scholen ook nog steeds dicht toch?
Jup
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197808788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:
De media wordt al bespeeld, de avondklok gaat gewoon verlengd worden.
Een van de redenen dat ik in de eerste (en nog) instantie fel tegen invoering was:

- Effect is niet duidelijk of voldoende meetbaar
- Als er in de tussentijd aanpassingen gedaan worden wordt de avondklok als "wisselgeld" gebruikt
- Er zijn maar weinig maatregelen die niet verlengd of verzwaard zijn geweest (ja doorstroomlocaties die 2 weken gesloten zijn geweest, maar dat was sowieso een verzwaring van niets)

De vraag is natuurlijk wel, wanneer ga je hem dan wel afschaffen?

Laten we hopen dat de kamer dit keer wel fel tegen verlenging is en niet als makke lammetjes tegen 50 cent wisselgeld voor de oneindige verlenging is.

We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
(de muren komen onderhand echt op mij af)
Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.

iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.

kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197808804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.
een advies is wel degelijk heel anders dan een verbod.......vorig jaar was het advies er ook al en zaten de treinen vol naar zandvoort.
  Redactie Sport donderdag 4 februari 2021 @ 09:19:14 #256
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197808805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik denk bij iedereen wel, en het weer in deze tijd helpt ook niet mee, januari/februari zijn de meest depressieve maanden van het jaar volgens mij.

iedereen zit nu wel aan zijn max en is het kotsbeu, daarom zeg ik ook vanaf de zomer is het klaar.
Dan is het draagvlak ook gewoon op, het kan zo niet langer, ook economisch gezien niet.

kwetsbaren/ouderen vaccineren, en gooi de alles open vanaf 1 juli ( horeca binnen 1 mei ), en dan moet de kwetsbare groep maar gewoon even nadenken en niet de druktes expres op gaan zoeken.
Mwah, zo zal het niet gaan gebeuren hoor. Als je alles loslaat en de boel gaat naar de tering heb je een groot probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:19:31 #257
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Morning!
Wilde even terugkomen op een post van gisteren, ik postte dus dat mijn vrouw vandaag naar haar BSO moest om noodopvang te regelen voor één kind dat ook nog eens ziek en koortsig was (had wel een covid test ondergaan enkele dagen terug, die negatief was, daardoor mocht het kind ook "officieel" komen).

Afijn mijn vrouw en ik vonden het vrij belachelijk dat die ouders dat kind alsnog gingen brengen naar de BSO terwijl hij gewoon nog niet hersteld was. Maar kleine "restore in humanity" vanmorgen; ze hebben last minute gebeld met de mededeling dat ze hun kind toch maar thuis gingen houden. ^O^ tjongejonge was dat nou zo moeilijk? :P
Corona of niet, bij koorts kan ik de koter gewoon komen ophalen. Niks vrijwillig, koorts == geen opvang. (Koorts is >38 )
Heel raar dat ze het toelaten sowieso, heeft niks met Corona te maken wat mij betreft, zou juist nog strikter moeten zijn op dit moment.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197808814
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dan krijgt iedereen van zijn werkgever het mes op de keel, "waag het niet om te vertellen dat het door het werk komt" "hou je mond bij bco"
oh ja werkgevers/managers :r :r :r
pi_197808833
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Ach, na zondag zitten we toch allemaal ingesneeuwd dus laat die avondklok maar zoals die is ;)
eindelijk wat anders te doen, sneeuwpoppen maken *O* *O*
alleen wel voor 21:00
pi_197808835
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Omdat wij een mindere strenge lockdown hebben dan het VK of Ierland en omdat we ook lang niet zo snel vaccineren.

Dus zoals de groei van de Britse variant nu wordt geprojecteerd, hebben we meer maatregelen nodig.
Zie jij nog welke je erdoor zou kunnen krijgen?
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Er wordt nu gezegd dat het aandeel van de Britse variant in de besmettingen 66% is, maar dat baseren ze op 400 steekproeven die op een dag worden genomen. Andere landen nemen daar veel meer steekproeven voor. Dus het zou zomaar kunnen dat die 66% niet representatief is voor het echte aantal besmettingen van de Britse variant.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:21:27 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197808844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:12 schreef _serial_ het volgende:
De media wordt al bespeeld, de avondklok gaat gewoon verlengd worden.
Een van de redenen dat ik in de eerste (en nog) instantie fel tegen invoering was:

- Effect is niet duidelijk of voldoende meetbaar
- Als er in de tussentijd aanpassingen gedaan worden wordt de avondklok als "wisselgeld" gebruikt
- Er zijn maar weinig maatregelen die niet verlengd of verzwaard zijn geweest (ja doorstroomlocaties die 2 weken gesloten zijn geweest, maar dat was sowieso een verzwaring van niets)

De vraag is natuurlijk wel, wanneer ga je hem dan wel afschaffen?

Laten we hopen dat de kamer dit keer wel fel tegen verlenging is en niet als makke lammetjes tegen 50 cent wisselgeld voor de oneindige verlenging is.

We hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
(de muren komen onderhand echt op mij af)
Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.

Maar het zou ook kunnen dat Rutte de avondklok liever iets korter voor de verkiezingen afschaft.

De kamer gaat trouwens gewoon voorstemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:23:12 #262
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808869
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:17 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Haha, tja. Ik ben echt heel benieuwd. Een van de meest spannende dingen op dit moment vind ik dat.
Vooral ook omdat ze zeggen dat het omslagpunt een dezer dagen moet liggen. Tot op heden lijken de plaatjes en angstscenario's nog niet uit te komen, dus ben daar best sceptisch op.
Ik ben nu 2 keer verrast door een ingreep van de regering die achteraf gezien ook niet later had gekund. Zoals de keuze om alle winkels te sluiten terwijl de piek alweer geweest leek te zijn, daar had ik zelf iets van 'Wacht nog ff een weekje' . Het zou mij niet verbazen als hun echt betere data heb die ik als leek niet kan overzien, maar ik krijg dat vergelijk met het buitenland maar niet uit mijn hoofd, waarom gaat het daar wel redelijk en schijten we hier 7 kleuren?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197808878
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mwah, zo zal het niet gaan gebeuren hoor. Als je alles loslaat en de boel gaat naar de tering heb je een groot probleem.
vanaf half juni vorig jaar waren de opnames en besmettingen minimaal.
en dat was niet met zoveel immuniteit als nu ( 3m besmet geweest (?) en alle ouderen/kwetsbaren tegen die tijd gevaccineerd ( 4m ?)

wat is het probleem dan nog als de ziekenhuizen niet overstromen ?
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:24:15 #264
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197808882
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:19 schreef Predator40 het volgende:

[..]

een advies is wel degelijk heel anders dan een verbod.......vorig jaar was het advies er ook al en zaten de treinen vol naar zandvoort.
Toen waren de cijfers ook wel gunstiger dan nu ;)
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:24:38 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197808887
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:13 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ook in Nederland wordt afgeraden om met het OV te reizen tenzij het echt noodzakelijk is dus ik zie niet in wat dat anders maakt dan een daadwerkelijk verbod. Wat betreft België en Frankrijk kan dat niet goed inschatten.
Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).
Nederland staat nu in dezelfde groep als Tajikistan, Turkmenistan, Algerije, Zimbabwe, Colombia, Brazilië, Argentinië, Papua New Guinea, Sri Lanka, Bangladesh, Eritrea, Georgië, Cuba en Rwanda. (wat het openbaar vervoer betreft)
are we infinite or am I alone
pi_197808889
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit zagen we allemaal van een kilometer afstand aankomen. En als het nu kan, dan kan het over drie weken ook weer. Het argument 'misschien wordt het in de toekomst weer erger' verandert namelijk nooit.

Maar het zou ook kunnen dat Rutte de avondklok liever iets korter voor de verkiezingen afschaft.

De kamer gaat trouwens gewoon voorstemmen.
het is allang duidelijk dat de scholen open voor de avondklok worden "geruild".
pi_197808905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:20 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Er wordt nu gezegd dat het aandeel van de Britse variant in de besmettingen 66% is, maar dat baseren ze op 400 steekproeven die op een dag worden genomen. Andere landen nemen daar veel meer steekproeven voor. Dus het zou zomaar kunnen dat die 66% niet representatief is voor het echte aantal besmettingen van de Britse variant.
400 lijkt me genoeg als ze dat per dag zouden doen. Maar doen ze dat ook? Bij mijn weten is het aantal van 66% gebaseerd op hun model en ontbreken daar nog cijfers voor om het daadwerkelijk te onderbouwen. Laatste gegevens zijn meerdere weken oud, dacht ik.
pi_197808909
https://www.rtlnieuws.nl/(...)virus-bergen-op-zoom

Ruim 30 basisscholen West-Brabant weigeren open te gaan
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197808910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

Toen waren de cijfers ook wel gunstiger dan nu ;)
zodra we een mooie dag hebben in maart/april zitten de treinen gewoon weer vol hoor
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:25:53 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197808911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

het is allang duidelijk dat de scholen open voor de avondklok worden "geruild".
is er al wat bekend over het rendement van de avondklok?
pi_197808913
Wanneer is de verwachting dat we de derde golf ingaan? Of eigenlijk wanneer de daling echt afgevlakt wordt en we weer gaan stijgen?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197808922
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het gaat over maatregelen, niet over adviezen (alle landen geven het advies om zoveel mogelijk thuis te blijven).
Nederland staat nu in dezelfde groep als Tajikistan, Turkmenistan, Algerije, Zimbabwe, Colombia, Brazilië, Argentinië, Papua New Guinea, Sri Lanka, Bangladesh, Eritrea, Georgië, Cuba en Rwanda.
zijn we toch een bananenrepubliek _O-
pi_197808930
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

is er al wat bekend over het rendement van de avondklok?
Is niet te berekenen als je aan meerdere knoppen tegelijk draait.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator donderdag 4 februari 2021 @ 09:27:21 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197808933
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Wanneer is de verwachting dat we de derde golf ingaan? Of eigenlijk wanneer de daling echt afgevlakt wordt en we weer gaan stijgen?
Deze week. Misschien. Misschien ook niet. Niemand weet dingen.
  donderdag 4 februari 2021 @ 09:27:35 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197808936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 09:26 schreef Stoorzendert het volgende:
Over twee weken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')