abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197805329
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Zie je de besmettingen in Israël echt omlaag gaan?
ja onder 60 plussers helemaal tevens ook de ziekenhuis opnames kelderen naar beneden.

de besmettingen komen daar nu vooral door de onorthodoxe joden die zich niet aan de regels houden of hoeven te houden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197805336
Vanavond in op 1 "ab osterhaus over hoe bang we moeten zijn voor een derde golf" :')
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_197805344
quote:
Van mij mogen die scholen stevig aangepakt worden, gewoon open maandag en geen gezeik.
٩๏̯͡๏)۶
pi_197805355
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Moet het er letterlijk tot in de puntjes staan voor je, om het te begrijpen? Misschien dat jij wel even kan uitleggen wat er wel staat, i.p.v. te strooien met oneliners, je weet het toch zo goed?
Een board member van Pfizer schetst een beeld zonder enige context. Letterlijk:
Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn.
Er is niets zeker, er zijn een hoop scenario's, niemand heeft het al over een definitieve Zoom-winter en jij neemt het allemaal voor waarheid aan. Grappig weer hoe iedere bron klakkeloos overgenomen wordt als het niet van de MSM komt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197805365
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat eigenlijk helemaal niets.
Maar dat is wel inherent aan de hoek waarin hij zit. Media van van alles en nog wat beschuldigen maar zelf continu woorden verdraaien en overal scheve conclusies uit trekken.
Dat bedoel ik. Ik zou 't geen fabeltjesfuik willen noemen, dat vind ik te negatief. Maar er zijn best wat mensen die ondertussen de overheid er niet meer mee vertrouwen.
pi_197805375
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef halfway het volgende:
Dit is morgen dus.

https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/

Paniekzaaierij!
Hebben ze die 170.000 besmettingen ook met twee weken uitgesteld?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197805378
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:01 schreef Ronald het volgende:

[..]

Van mij mogen die scholen stevig aangepakt worden, gewoon open maandag en geen gezeik.
Kunnen we scholen en kroegen niet uitruilen tegen elkaar? Voor elke dichte school 1 kroeg open :9
pi_197805386
quote:

[..]

Het bevalt hun te goed om dagelijks een uurtje een verhaaltje voor te lezen en de rest aan de ouders over te laten.
pi_197805389
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Ik zou 't geen fabeltjesfuik willen noemen, dat vind ik te negatief. Maar er zijn best wat mensen die ondertussen de overheid er niet meer mee vertrouwen.
Ik vind je behoorlijk in een fabeltjesfuik zitten als je hier deze conclusies aan verbindt.
In Southern Sun
pi_197805405
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn.
Er is niets zeker, er zijn een hoop scenario's, niemand heeft het al over een definitieve Zoom-winter en jij neemt het allemaal voor waarheid aan. Grappig weer hoe iedere bron klakkeloos overgenomen wordt als het niet van de MSM komt.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat het positieve niet uit dat bericht gepakt wordt, dat @Predator40 vanmiddag ook postte. Dat het aantal mutaties eindig zal zijn, en dat ze kunnen voorspellen welke mutaties er gaan komen en daarop inspringen (was gegarandeerd in andere woorden, maar daar kwam 't op neer).

Een beter bericht dat we terug naar normaal gaan kun je toch niet verwachten? Dan krijg je eigenlijk een extra griepprik en is 't over.
pi_197805406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat eigenlijk helemaal niets.
Maar dat is wel inherent aan de hoek waarin hij zit. Media van van alles en nog wat beschuldigen maar zelf continu woorden verdraaien en overal scheve conclusies uit trekken.
Aangezien jij ook in een andere hoek zit, kan je ook een scheve conclusie hier uit halen, toch? Wat maakt jouw conclusie wel de juiste dan? Bovendien heb je jouw conclusie niet eens genoemd, je roept alleen dat het er niet zo staat.

Jij kan ook dingen anders en minder erg zien, maar dat maakt jouw opinie of conclusie nog niet de juiste. Wellicht denk je dat, omdat je het corona narratief volgt van het gaat wel weer over en ze hebben het beste met ons voor.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197805410
Wel nog altijd benieuwd waar die andere persoon vandaan haalde dat 700 mensen op de IC de grens was voor versoepelingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door miss_sly op 03-02-2021 22:29:41 ]
In Southern Sun
pi_197805414
quote:

[..]

Gewoon financieringen intrekken, moet je eens zien hoe snel ze open gaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197805415
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Aangezien jij ook in een andere hoek zit, kan je ook een scheve conclusie hier uit halen, toch? Wat maakt jouw conclusie wel de juiste dan? Bovendien heb je jouw conclusie niet eens genoemd, je roept alleen dat het er niet zo staat.

Jij kan ook dingen anders en minder erg zien, maar dat maakt jouw opinie of conclusie nog niet de juiste. Wellicht denk je dat, omdat je het corona narratief volgt van het gaat wel weer over en ze hebben het beste met ons voor.
Dat is het nou juist.
In Southern Sun
pi_197805416
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik vind je behoorlijk in een fabeltjesfuik zitten als je hier deze conclusies aan verbindt.
Dat vind ik ook, maar het woord 'fabeltjesfuik' heeft een wat negatieve lading. Het is niet alsof mensen het expres doen, ze hebben wat hulp nodig om eruit te komen in een aantal gevallen :)
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:06:42 #218
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197805427
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:00 schreef Sfeermaker het volgende:
Vanavond in op 1 "ab osterhaus over hoe bang we moeten zijn voor een derde golf" :')
Bij die praatprogramma's hebben ze echt maar 3 of 4 verschillende gasten he..
pi_197805453
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ab "Rode Wijn" Osterhaus
Ernst "3e golf" Kuipers
Diederik "Realist" Gommers
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197805457
quote:

[..]

Ben benieuwd waar Kuipers zit vanavond
pi_197805458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel nog altijd benieuwd waar die andere wappie vandaan haalde dat 700 mensen op de IC de grens was voor versoepelingen.
Misschien hier: https://www.bnr.nl/nieuws(...)dan-700-ic-patienten
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197805469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat staat daar toch allemaal niet :').
Uhm, ik schrok er ook van, het staat er wel:

Lees dit en huiver, iemand vroeg "hoe dan" over die gedragsverandering, en hij zij dus dit:

"Zoom-winters. Dus dan thuiswerken, minder reizen (internationaal), minder bij elkaar komen etc. En dat zien als iets typisch winters. Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn."

Dat is een semi-lockdown, en klinkt voor mij als een dystopische nachtmerrie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook voor @chratnox en @miss_sly ...

Maar goed, alleen winter kan ik zelf nog wel mee leven. Hij had het echt specifiek daarover dus, dus dat houd driekwart van het jaar over dat we weer gewoon normaal kunnen leven...
#WeesGeenWhales
pi_197805470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gewoon financieringen intrekken, moet je eens zien hoe snel ze open gaan.
Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch zit. Mag zo'n bestuur zomaar besluiten om een school te sluiten zonder argumentatie?
pi_197805487
quote:
Het zou getuigen van een ijzersterk geheugen.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:10:41 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197805489
quote:
:') inderdaad.
pi_197805490
quote:

[..]

Dat ook, maar opvallend vond ik de tekst "we moeten bang zijn". Sodemieter toch op npo.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_197805500
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Lees dit en huiver, iemand vroeg "hoe dan" over die gedragsverandering, en hij zij dus dit:

"Zoom-winters. Dus dan thuiswerken, minder reizen (internationaal), minder bij elkaar komen etc. En dat zien als iets typisch winters. Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn."

Dat is een semi-lockdown, en klinkt voor mij als een dystopische nachtmerrie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook voor @:chratnox en @:miss_sly ...

Maar goed, alleen winter kan ik zelf nog wel mee leven. Hij had het echt specifiek daarover dus, dus dat houd driekwart van het jaar over dat we weer gewoon normaal kunnen leven...
Ja hierboven al uitgelegd dat het er dus niet staat.
In Southern Sun
pi_197805505
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch zit. Mag zo'n bestuur zomaar besluiten om een school te sluiten zonder argumentatie?
Ja ik ben er ook wel benieuwd naar.
Je bent gesloten door een maatregel van de overheid, de overheid opent je weer, maar je besluit zelf om de school dicht te houden.... Dat is een beetje omgedraaide wereld wel
pi_197805508
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom zou dit niet betrouwbaar zijn? Ik neem aan dat iemand van Pfizer wel verstand heeft van het virologische aspect (hoe gedraagt het zich, hoe gaat het zich ontwikkelen) van dit virus. Ze roepen dit niet voor niets toch?
pi_197805509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 19:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Gebeurt hier nu ook. En toch weer allemaal geklaag en gezeur.
[..]

De scholen zijn al maanden dicht.
Hier nog een artikel van wat men in België dus wel doet, maar men hier niet eens wil overwegen.
https://www.volkskrant.nl(...)tmomenten~bf7d74de3/

Zonde eigenlijk.
blablablabla
pi_197805528
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja ik ben er ook wel benieuwd naar.
Je bent gesloten door een maatregel van de overheid, de overheid opent je weer, maar je besluit zelf om de school dicht te houden.... Dat is een beetje omgedraaide wereld wel
Moet je als ouder eens je kind 1 dag thuis houden zonder goede reden :')
pi_197805539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat is een semi-lockdown, en klinkt voor mij als een dystopische nachtmerrie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook voor @:chratnox en @:miss_sly ...

Oké, maar het beleid wordt toch niet gemaakt door iemand van Pfizer? Dan is het toch niet relevant?

Als ik nu zeg dat volgende week alle maatregelen afgeschaft worden en dat Zoom verboden wordt is dat toch ook niet relevant, aangezien ik ook geen beleidsmaker ben?
pi_197805540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef Elan het volgende:

[..]

Hier nog een artikel van wat men in België dus wel doet, maar men hier niet eens wil overwegen.
https://www.volkskrant.nl(...)tmomenten~bf7d74de3/

Zonde eigenlijk.
Halve klassen hebben ze toch ook al geprobeerd vorig jaar na de eerste lockdown?
pi_197805546
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom zou dit niet betrouwbaar zijn? Ik neem aan dat iemand van Pfizer wel verstand heeft van het virologische aspect (hoe gedraagt het zich, hoe gaat het zich ontwikkelen) van dit virus. Ze roepen dit niet voor niets toch?
En de beste meneer van Pfizer geeft zijn visie op hoe de toekomst eruit zou KUNNEN komen te zien. En zelfs daar geeft 'ie direct al meerdere scenario's voor. Wat @chratnox ook terecht aangeeft: de man heeft nul met beleid bepalen te maken.

Nogmaals: bijzonder dat je dit meteen gelooft ("ze roepen dit niet voor niets toch?") terwijl je de MSM meteen zou wantrouwen.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:13:21 #235
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197805552
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel. Een school is verplicht om onderwijs aan te bieden, maar is bijzonder vrij in de manier waarop. De inspectie kan wel ingrijpen als de kwaliteit onvoldoende is, maar zal dat in deze situatie zeker niet gaan doen.

Overigens is het niet zonder argumentatie. Hooguit een argumentatie die haaks staat op die van de overheid - en die van mij, maar daar zullen ze zich al helemaal niet druk over maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197805557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja hierboven al uitgelegd dat het er dus niet staat.
Maar hij zei dat toch letterlijk?? Hij zal toch wel weten waar hij het over heeft?

En als er één persoon op deze planeet zou zijn die juist baat zou hebben bij positiever beeld schetsen van wat vaccins kunnen bereiken, is het juist de directeur van pfizer wel! Dan verkoopt die nu namelijk meer vaccins!
#WeesGeenWhales
pi_197805568
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jij kan net zo goed in een fabeltjesfuik zitten, wat maakt het narratief wat je volgt de juiste? Wie bepaalt dat?
pi_197805571
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar hij zei dat toch letterlijk?? Hij zal toch wel weten waar hij het over heeft?

En als er één persoon op deze planeet zou zijn die juist baat zou hebben bij positiever beeld schetsen van wat vaccins kunnen bereiken, is het juist de directeur van pfizer wel! Dan verkoopt die nu namelijk meer vaccins!
Vaccins verdienen pharma vele malen minder aan dan medicijnen. Dus het lijkt me juist niet in hun voordeel ;)
pi_197805576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oké, maar het beleid wordt toch niet gemaakt door iemand van Pfizer? Dan is het toch niet relevant?

Als ik nu zeg dat volgende week alle maatregelen afgeschaft worden en dat Zoom verboden wordt is dat toch ook niet relevant, aangezien ik ook geen beleidsmaker ben?
Nee, hij maakt het beleid niet direct, maar expertmeningen bepalen wel wat de overheid doet hé??
#WeesGeenWhales
pi_197805579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik wel. Een school is verplicht om onderwijs aan te bieden, maar is bijzonder vrij in de manier waarop. De inspectie kan wel ingrijpen als de kwaliteit onvoldoende is, maar zal dat in deze situatie zeker niet gaan doen.

Overigens is het niet zonder argumentatie. Hooguit een argumentatie die haaks staat op die van de overheid - en die van mij, maar daar zullen ze zich al helemaal niet druk over maken.
Het argument is 'angst'. En er valt best een case te maken dat de kwaliteit onvoldoende is. Dat is juist de hele reden dat ze weer open moeten.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:15:05 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197805587
Deze IT faal al voorbij gekomen hier?

quote:
Ouderen van hot naar her gestuurd voor coronavaccinatie door computerstoring GGD

Een fout in het computersysteem van de GGD is de oorzaak dat veel 85-plussers in Brabant tientallen kilometers moeten reizen voor hun coronavaccinatie. Bij het maken van de afspraak hoorden de ouderen dat ze niet in hun eigen woonomgeving terechtkonden voor een prik. Dit zorgde voor onrust.
https://www.omroepbrabant(...)-computerstoring-ggd

:')
pi_197805595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Vaccins verdienen pharma vele malen minder aan dan medicijnen. Dus het lijkt me juist niet in hun voordeel ;)
Dacht ik ook altijd. tot iemand erop wees dat je vaccins aan iedereen geeft en medicijjne alleen bij ziekte... dat weegt tegen elkaar op. Plus elk jaar booster.... oof.,
#WeesGeenWhales
pi_197805604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]

maar wel zorgvuldig!
#WeesGeenWhales
pi_197805606
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mwah, 18 miljoen vaccinaties (of 36 zo je wilt). Of medicijnen voor tienduizenden mensen die zo erg ziek worden dat ze dat nodig hebben ;)
pi_197805607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hij zal waarschijnlijk meer inzicht hebben in hoe het virus zich gedraagt en zal gaan ontwikkelen dan jij.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:15:57 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197805612
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef leolinedance het volgende:
[..]

Nou en, alsof die oudjes iets te doen hebben

Kunnen ze toch wel een stukje rijden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197805621
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Hij zal waarschijnlijk meer inzicht hebben in hoe het virus zich gedraagt en zal gaan ontwikkelen dan jij.
Uitstekend argument :').
In Southern Sun
pi_197805638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, hij maakt het beleid niet direct, maar expertmeningen bepalen wel wat de overheid doet hé??
Een lockdown als deze kost meer dan een miljard per week. Laten we zeggen dat je dan een 'lockdown light' zou hebben, alle maanden met de R erin. Dat is dus september t/m april, 8 maanden per jaar.

Dan kost die lockdown light ieder jaar minimaal 2 miljard, voor een virus wat dan vrijwel niet gevaarlijk meer is.

Laten we nu even realistisch zijn en negeren wat die beste man op dit moment schrijft. Je moet het toch met me eens zijn dat geen enkele overheid dat gaat doen als het niet absoluut noodzakelijk is?
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:17:35 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197805648
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het argument is 'angst'. En er valt best een case te maken dat de kwaliteit onvoldoende is. Dat is juist de hele reden dat ze weer open moeten.
Maar niet op basis van 6 weken online onderwijs ten opzichte van 5. Of liever: 13 weken t.o.v. 12.

Je hoeft mij niet te overtuigen dat die scholen open moeten hè. Maar ik denk wel dat het kan wat ze doen, of in elk geval dat het niet op hele korte termijn formeel aan te pakken is. Ik geef het een grotere kans dat de minister een 'dringende oproep' doet aan deze scholen, of met ze in gesprek gaat. Waarschijnlijk is het laatste vooral wat die scholen willen. Want je kunt er moeilijk omheen: er wordt iedere twee of drie weken weer wat nieuws over de schutting van de scholen heen gemieterd waar ze zich dan maar weer op aan mogen passen - en over twee weken kan het weer anders zijn. Ook daar is de rek er wel een keertje uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197805659
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik negeer 't persoonlijke stukje, die geef ik je ;)

Dat klopt. Maar hij heeft net zoveel kennis van dit soort beleid maken voor overheidsinstanties als ik: geen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2021 22:18:19 ]
pi_197805674
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar niet op basis van 6 weken online onderwijs ten opzichte van 5. Of liever: 13 weken t.o.v. 12.

Je hoeft mij niet te overtuigen dat die scholen open moeten hè. Maar ik denk wel dat het kan wat ze doen, of in elk geval dat het niet op hele korte termijn formeel aan te pakken is. Ik geef het een grotere kans dat de minister een 'dringende oproep' doet aan deze scholen, of met ze in gesprek gaat. Waarschijnlijk is het laatste vooral wat die scholen willen. Want je kunt er moeilijk omheen: er wordt iedere twee of drie weken weer wat nieuws over de schutting van de scholen heen gemieterd waar ze zich dan maar weer op aan mogen passen - en over twee weken kan het weer anders zijn. Ook daar is de rek er wel een keertje uit.
Uiteindelijk is het dus weer chantage. Krijgen we straks bericht dat leraren weer voorrang krijgen bij de vaccinatie :{
pi_197805683
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef Caland het volgende:

[..]

Nou en, alsof die oudjes iets te doen hebben

Kunnen ze toch wel een stukje rijden
Die oudjes rijden vaak niet zelf, maar moeten iemand charteren voor vervoer dan wel een regiotaxi regelen.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197805688
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef -river- het volgende:

[..]

Het bevalt hun te goed om dagelijks een uurtje een verhaaltje voor te lezen en de rest aan de ouders over te laten.
Een uur? Dat is lang.
Ik heb twee kleindochters van 7 jaar en allebei al een aantal keer geholpen met thuisonderwijs.
Bij de ene school was er een opgenomen filmpje van 10 minuten. Op de andere school wel live, maar
dan werd even snel doorgenomen welke bladzijden van rekenen, taal en spelling gemaakt moeten worden
en waar de kinderen op moeten letten. Totaaltijd 15 min. Bij veel vragen net aan 20 minuten
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_197805690
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:17 schreef Janneke141 het volgende:
er wordt iedere twee of drie weken weer wat nieuws over de schutting van de scholen heen gemieterd waar ze zich dan maar weer op aan mogen passen - en over twee weken kan het weer anders zijn. Ook daar is de rek er wel een keertje uit.
Zoals bij iedereen bedoel je? We doen het toch #samen #voordezorg, dus #nogeven volhouden.
We zitten in een pandemie, waaraan iedereen doodgaat. Dus scholen, stop met janken, en wees blij dat open mag #voordekinderen.
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:19:33 #255
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197805701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:18 schreef diedrick het volgende:

[..]

Die oudjes rijden vaak niet zelf, maar moeten iemand charteren voor vervoer dan wel een regiotaxi regelen.
Ook nog eens goed voor de werkgelegenheid dus

Win win
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197805716
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:18 schreef diedrick het volgende:

[..]

Regiotaxi wel kut ja, qua tijden. Maar als iemand ze brengt, dan is dat toch geen probleem. Tis tweemalig, en niet alsof mensen nu heel veel anders te doen hebben.
En 'van hot naar her' :') Nee, tis 1 keer van A naar B. En dan zijn ze gewoon op de juiste plek, alleen mss 20 km verder dan nodig :O

Wees verdomme blij dat je een vaccin krijgt, en er even uit bent.
pi_197805720
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij kan net zo goed in een fabeltjesfuik zitten, wat maakt het narratief wat je volgt de juiste? Wie bepaalt dat?
Hoe zie je dat precies voor je? Dat ik op YouTube naar niet-wappie Coronanieuws zoek en dus in een fuik kom van alleen maar niet-wappie Coronanieuws :D?
In Southern Sun
pi_197805759
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Uitstekend argument :').
Oh kom op, waarom zou iemand van Pfizer dit zeggen, als het complete onzin zou zijn? Dan heb je toch risico dat je je eigen bedrijf ondermijnt, want je geeft indirect toe dat je geen vertrouwen hebt in je product om ons terug naar normaal te brengen. En dat is de reden dat die landen de vaccins inkopen toch?
pi_197805764
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoe zie je dat precies voor je? Dat ik op YouTube naar niet-wappie Coronanieuws zoek en dus in een fuik kom van alleen maar niet-wappie Coronanieuws :D?
Klopt
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197805773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is flauw. Het argument van Willem Engel en co is dat NOS fakenews is. Dus, als je NOS kijkt zit je in een fuik.
pi_197805775
Weten jullie dat de besmettingen in de VS ook ontzettend aan het afnemen zijn? Met 30% gedaald. En hier in Nederland ook, maar toch moeten we bang blijven voor de Britse, Braziliaanse, zuid Afrikaanse variant.
pi_197805795
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Oh kom op, waarom zou iemand van Pfizer dit zeggen, als het complete onzin zou zijn? Dan heb je toch risico dat je je eigen bedrijf ondermijnt, want je geeft indirect toe dat je geen vertrouwen hebt in je product om ons terug naar normaal te brengen. En dat is de reden dat die landen de vaccins inkopen toch?
Hij geeft een visie op de toekomst. Nul conclusies, veel scenario's. Is de vierde keer dat ik dit zeg volgens mij dus ook wel de laatste keer.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:24:28 #263
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197805800
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dacht ik ook altijd. tot iemand erop wees dat je vaccins aan iedereen geeft en medicijjne alleen bij ziekte... dat weegt tegen elkaar op. Plus elk jaar booster.... oof.,
Ja, die gast hoopt dat (rijkere) overheden nu alvast vaccins gaan reserveren voor de komende jaren. Nu is er alle aandacht en angst voor, dit is de tijd om het ijzer te smeden.

En het zal vast kunnen dat het virus in de winter weer terugkomt, maar in welke mate dat weer tot volle IC's zal leiden is maar de vraag. Een basis-vaccin zal vast iets bescherming bieden tegen varianten, dus lijkt mij sterk.
En een knap kabinet die zonder druk op de zorg er een lockdown door krijgt.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197805803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Over Marc Bonten gesproken:

[ twitter ]
"Waarom raakt nou niemand in paniek?! Ik wil weer bij Jinek aanschuiven en naar haar tieten kijken!"
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197805818
quote:

[..]

Het hoeft geen onzin te zijn, maar het is niet meer dan de mening van iemand van Pfizer, welke door Sywiert op Twitter gezet is. Sywiert heeft er al vaker volledig naast gezeten, met zijn "er zijn meer dan 200.000 tests per week die commercieel gedaan worden"

De mening van iemand van Pfizer over hoe hij denkt dat het kan werken heeft totaal geen waarde. Bij mij op mijn werk zegt de directie ook dat we na de pandemie minder gaan reizen en meer remote werk doen. Dat is toch niet heel relevant?
pi_197805824
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is flauw. Het argument van Willem Engel en co is dat NOS fakenews is. Dus, als je NOS kijkt zit je in een fuik.
Klopt. De VARA-gids was ineens veranderd toen ik het NOS Journaal had gekeken. Heel interessant.
In Southern Sun
pi_197805837
quote:

[..]

Het is erger. Het is een gotspe.

Iemand vroeg "waarom denkt hij dat het een jaarlijkse ziekte wordt waar we structureel op moeten aanpassen na vaccins?"

Het antwoord:

"Interessant! Weet je waarom men verwacht dat dit een jaarlijks terugkerende virus wordt waar we ons gedrag op zouden moeten aanpassen als er vaccins zijn?
Sywert van Lienden
@Sywert
Replying to
@breejerd
Te lage vaccinatiebereidheid
Translate Tweet"

LAat dat ff inzinken.

"TE LAGE VACCINATIEBEREIDHEID".

MAW: hij voorspeld dat alleen maar omdat hij denkt dat niet genoeg mensen ZIJN PRODUCT GAAN KOPEN. Als wél genoeg mensen braaf elk jaar een booster kopen, verwacht hij dus dat dat niet hoeft, maar hij denkt dat maar 35-60% bereid gaat zijn elk jaar.

A) dat is gek, het is nu 80%+, en hij neemt het zomaar over van de griep, maar dat slaat nergens op, daar zijn mensen minder bang voor en verneukt niet ons leven.

B). WEL GVD. Wat is dit voor marketingtruc?

@chratnox ook voor jou, de aap is uit de mouw dus. Ik las dat antwoord en me bloed begon te koken...
#WeesGeenWhales
pi_197805839
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:23 schreef mir1986 het volgende:
Weten jullie dat de besmettingen in de VS ook ontzettend aan het afnemen zijn? Met 30% gedaald. En hier in Nederland ook, maar toch moeten we bang blijven voor de Britse, Braziliaanse, zuid Afrikaanse variant.
Nee, verhelder onze geest.
In Southern Sun
pi_197805863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Iemand vroeg "waarom denkt hij dat het een jaarlijkse ziekte wordt waar we structureel op moeten aanpassen na vaccins?"

Het antwoord:

"Interessant! Weet je waarom men verwacht dat dit een jaarlijks terugkerende virus wordt waar we ons gedrag op zouden moeten aanpassen als er vaccins zijn?
Sywert van Lienden
@:Sywert
Replying to
@:breejerd
Translate Tweet"

LAat dat ff inzinken.

MAW: hij voorspeld dat alleen maar omdat hij denkt dat niet genoeg mensen ZIJN PRODUCT GAAN KOPEN. Als wél genoeg mensen braaf elk jaar een booster kopen, verwacht hij dus dat dat niet hoeft, maar hij denkt dat maar 35-60% bereid gaat zijn elk jaar.

A) dat is gek, het is nu 80%+, en hij neemt het zomaar over van de griep, maar dat slaat nergens op, daar zijn mensen minder bang voor en verneukt niet ons leven.

@:chratnox ook voor jou, de aap is uit de mouw dus. Ik las dat antwoord en me bloed begon te koken...
De tandjes :').
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:29:18 #270
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197805887
quote:

[..]

Het antwoord:

Sywert van Lienden
Replying to
Translate Tweet"

LAat dat ff inzinken.

@:chratnox ook voor jou, de aap is uit de mouw dus. Ik las dat antwoord en me bloed begon te koken...
Heb je een linkje naar de tweet?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197805901
quote:

[..]

Het antwoord:

Sywert van Lienden
Replying to
Translate Tweet"

LAat dat ff inzinken.

Rustig nou even kerel. Je hebt Moderna, AstraZeneca, Pfizer, Janssen en weet ik veel welke vaccins nog meer straks, daar heeft Pfizer niets over te zeggen.

Als de vaccinatiebereidheid te laag is gaat de overheid aan de slag met verplichtingen, zij willen die shit niet door laten etteren, dat kan gewoonweg niet.

En nogmaals, Sywiert heeft er al een paar keer schreeuwend naast gezeten, zolang je het niet woord voor woord van Pfizer zelf hoort is dat niet wat hij gezegd heeft. En als hij het wel gezegd heeft is het ook niet relevant, want hij maakt het beleid niet. Niet direct en ook niet indirect.
pi_197805908
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De tandjes :').
Tandjes?
#WeesGeenWhales
pi_197805914
twitter
pi_197805920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:30 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Tandjes?
'De tandjes' is een beschaafdere manier om te zeggen: "de tering hey" ;)
pi_197805923
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:31 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
@Da_Sandman
pi_197805928
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Rustig nou even kerel. Je hebt Moderna, AstraZeneca, Pfizer, Janssen en weet ik veel welke vaccins nog meer straks, daar heeft Pfizer niets over te zeggen.

Als de vaccinatiebereidheid te laag is gaat de overheid aan de slag met verplichtingen, zij willen die shit niet door laten etteren, dat kan gewoonweg niet.

En nogmaals, Sywiert heeft er al een paar keer schreeuwend naast gezeten, zolang je het niet woord voor woord van Pfizer zelf hoort is dat niet wat hij gezegd heeft. En als hij het wel gezegd heeft is het ook niet relevant, want hij maakt het beleid niet. Niet direct en ook niet indirect.
Ik ben niet in paniek, met in de winter alleen dat en daarbuiten zou ik nog best kunnen leven, ik waardeer deze "marketing van de verschroeide aarde" gewoon niet. Dit is toch godgeklaagd?? Gewoon chantage!
#WeesGeenWhales
pi_197805937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:
Bovendien maken ze zich ook niet zo druk in het VK over hun eigen mutatie verneem ik van vrienden die daar wonen.
Oh, oké. Ik zal even aan het OMT doorgeven dat jouw vrienden dat zeggen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197805945
quote:

[..]

@:da_sandman
Ik was niet heel serieus, eigenlijk.
In Southern Sun
  woensdag 3 februari 2021 @ 22:33:43 #279
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197805949
Ah. Ab weer 3k rijker vanavond.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197805956
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar het staat er ook niet niet.

Zonder gekheid, dat is waar 't vaak mis gaat. Doordat er bijvoorbeeld niet staat dat bioscopen weer open zijn, is de conclusie dat bioscopen dicht zijn. Of doordat er geen niveau onder waakzaam is houdt het nooit op.

Dat is hoe al die discussies lopen :-)
De discussies lopen vooral zo, doordat men de eigen vooringenomen mening projecteert op berichten i.p.v. andersom. Zie ik ook het aangrijpen van iedere expert die de Britse variant downplayt.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_197805958
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:31 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik ben niet in paniek, met in de winter alleen dat en daarbuiten zou ik nog best kunnen leven, ik waardeer deze "marketing van de verschroeide aarde" gewoon niet. Dit is toch godgeklaagd?? Gewoon chantage!
Nee, we kennen de context niet. Misschien was er een vraag van iemand in de richting van: "Maar wat kan een reden zijn dat het virus niet weg gaat?"

en zijn antwoord: "Te lage vaccinatiegraad, dus misschien wel te lage vaccinatiebereidheid?

En dan nog een vraag: "Oke.. Maar wat moeten we dan? We kunnen toch niet ieder jaar zo'n lockdown als deze hebben?

zijn antwoord: "Nee, maar dan kun je nadenken over een paar maanden minder vliegen en meer remote werken om de verspreiding te minimaliseren."

De context wordt eruit gehaald, en het bericht zonder context wordt nu aangenomen als waarheid.
pi_197805975
quote:
[ twitter ]
Interessant. Zou het uitdoven?
pi_197805977
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

De discussies lopen vooral zo, doordat men de eigen vooringenomen mening projecteert op berichten i.p.v. andersom. Zie ik ook het aangrijpen van iedere expert die de Britse variant downplayt.
Was dat een steekje onder water omdat ik twijfel over de Britse variant? :P
pi_197805978
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:29 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

Heb je een linkje naar de tweet?
HIer: https://twitter.com/breejerd/status/1357032279621664768

Genot.
#WeesGeenWhales
pi_197805987
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:34 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan heb ik een vraag, wat is de verhouding Britse variant/Chinese variant in bijvoorbeeld London?
pi_197805988
quote:
[ twitter ]
Daily Mail, een tweet van een account die Fight for freedom #anti-woke heet. Het is soms ook gewoon een keuze om bepaald bronnen te geloven.
pi_197805990
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

'De tandjes' is een beschaafdere manier om te zeggen: "de tering hey" ;)
Bij deze geliked.

Gadverdamme...
#WeesGeenWhales
pi_197805994
quote:
Sluit al die Osterhausen, Gommersen en Kuipersen op in een huis, maak ze wijs dat het om de nieuwste mutatie van 'big brother' gaat en gooi de sleutel weg.
pi_197806010
quote:
Oh wacht. Het was niet die dude van Pfizer die het zei, het was Sywert zelf?!

Dat is net zo hard een marketingtruc he. Die kerel wil mondmaskers verkopen bij 't leven, dus die heeft er alle belang bij dat een mondmaskerplicht zo lang mogelijk blijft. Dat is gegarandeerd kassa voor 'm.
pi_197806013
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het hoeft geen onzin te zijn, maar het is niet meer dan de mening van iemand van Pfizer, welke door Sywiert op Twitter gezet is. Sywiert heeft er al vaker volledig naast gezeten, met zijn "er zijn meer dan 200.000 tests per week die commercieel gedaan worden"

De mening van iemand van Pfizer over hoe hij denkt dat het kan werken heeft totaal geen waarde. Bij mij op mijn werk zegt de directie ook dat we na de pandemie minder gaan reizen en meer remote werk doen. Dat is toch niet heel relevant?
Eigenlijk ben ik bang dat deze hersenspinsels klakkeloos worden overgenomen door virologen en het kabinet. We zitten tenslotte in een technocratie.
pi_197806021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Bij deze geliked.

Gadverdamme...
Bedankt. Het zal mijn score zeer goed doen.
In Southern Sun
pi_197806022
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Daily Mail, een tweet van een account die Fight for freedom #anti-woke heet. Het is soms ook gewoon een keuze om bepaald bronnen te geloven.
Wat is er mis met daily mail?
pi_197806025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan heb ik een vraag, wat is de verhouding Britse variant/Chinese variant in bijvoorbeeld London?
Wel beetje bekend :

pi_197806044
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, we kennen de context niet. Misschien was er een vraag van iemand in de richting van: "Maar wat kan een reden zijn dat het virus niet weg gaat?"

en zijn antwoord: "Te lage vaccinatiegraad, dus misschien wel te lage vaccinatiebereidheid?

En dan nog een vraag: "Oke.. Maar wat moeten we dan? We kunnen toch niet ieder jaar zo'n lockdown als deze hebben?

zijn antwoord: "Nee, maar dan kun je nadenken over een paar maanden minder vliegen en meer remote werken om de verspreiding te minimaliseren."

De context wordt eruit gehaald, en het bericht zonder context wordt nu aangenomen als waarheid.
En minder mensen zien etc. DAt is dus ook een paar maanden geen nachtclubs, evenementen, concerten, festivals, alles op 1.5, dus verliesdraaiend, maxima aantal om thuis je verjaardag te vieren, etc.

Die 1,5m sloopt alles wat het leven leuk maakt en de hele economie. Ik kán er mee leven 2-3 maanden per jaar als de overige 3 seizoenen de oude vrijheid maar weer terug komt, maar blij wordt ik er niet van.
#WeesGeenWhales
pi_197806048
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh wacht. Het was niet die dude van Pfizer die het zei, het was Sywert zelf?!

Dat is net zo hard een marketingtruc he. Die kerel wil mondmaskers verkopen bij 't leven, dus die heeft er alle belang bij dat een mondmaskerplicht zo lang mogelijk blijft. Dat is gegarandeerd kassa voor 'm.
Hij had het van hem. Hij gaf door wat die vent van pfizer tegen hem zei. Pfizer zei het dus.
#WeesGeenWhales
pi_197806050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wel beetje bekend :

[ afbeelding ]
Op basis daarvan hadden we daar toch allang weer een stijging van het aantal besmettingen verwacht?
pi_197806053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Daily Mail is een sensationele tabloidkrant. De Telegraaf in het kwadraat.
pi_197806054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bedankt. Het zal mijn score zeer goed doen.
Nog een dan :P
#WeesGeenWhales
pi_197806057
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:37 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wat niet?

Daily fail...
#WeesGeenWhales
pi_197806068
quote:
[ twitter ]
Het klinkt bijna alsof ze teleurgesteld zijn :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197806070
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2021 22:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hij had het van hem. Hij gaf door wat die vent van pfizer tegen hem zei. Pfizer zei het dus.
Zo werkt het niet. Dit is gewoon (onverifieerbare) hearsay.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')