en de volgendequote:Op woensdag 3 februari 2021 21:45 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Deze waanzin moet gewoon stoppen. WTF is er nu anders dan 6 weken geleden, behalve dat er veel minder besmettingen zijn....de tering zeg..d
Er staat eigenlijk helemaal niets.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar het staat er ook niet niet.
Zonder gekheid, dat is waar 't vaak mis gaat. Doordat er bijvoorbeeld niet staat dat bioscopen weer open zijn, is de conclusie dat bioscopen dicht zijn. Of doordat er geen niveau onder waakzaam is houdt het nooit op.
Dat is hoe al die discussies lopen :-)
ja onder 60 plussers helemaal tevens ook de ziekenhuis opnames kelderen naar beneden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:56 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat? Zie je de besmettingen in Israël echt omlaag gaan?
Van mij mogen die scholen stevig aangepakt worden, gewoon open maandag en geen gezeik.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:28 schreef Tijn het volgende:
Ondertussen in Brabant: https://nos.nl/artikel/23(...)ingen-onderwijs.html
[..]
Een board member van Pfizer schetst een beeld zonder enige context. Letterlijk:quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Moet het er letterlijk tot in de puntjes staan voor je, om het te begrijpen? Misschien dat jij wel even kan uitleggen wat er wel staat, i.p.v. te strooien met oneliners, je weet het toch zo goed?
Dat bedoel ik. Ik zou 't geen fabeltjesfuik willen noemen, dat vind ik te negatief. Maar er zijn best wat mensen die ondertussen de overheid er niet meer mee vertrouwen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat eigenlijk helemaal niets.
Maar dat is wel inherent aan de hoek waarin hij zit. Media van van alles en nog wat beschuldigen maar zelf continu woorden verdraaien en overal scheve conclusies uit trekken.
Hebben ze die 170.000 besmettingen ook met twee weken uitgesteld?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:53 schreef halfway het volgende:
Dit is morgen dus.
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Paniekzaaierij!
Kunnen we scholen en kroegen niet uitruilen tegen elkaar? Voor elke dichte school 1 kroeg openquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Van mij mogen die scholen stevig aangepakt worden, gewoon open maandag en geen gezeik.
Het bevalt hun te goed om dagelijks een uurtje een verhaaltje voor te lezen en de rest aan de ouders over te laten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Van mij mogen die scholen stevig aangepakt worden, gewoon open maandag en geen gezeik.
Ik vind je behoorlijk in een fabeltjesfuik zitten als je hier deze conclusies aan verbindt.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Ik zou 't geen fabeltjesfuik willen noemen, dat vind ik te negatief. Maar er zijn best wat mensen die ondertussen de overheid er niet meer mee vertrouwen.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat het positieve niet uit dat bericht gepakt wordt, dat @Predator40 vanmiddag ook postte. Dat het aantal mutaties eindig zal zijn, en dat ze kunnen voorspellen welke mutaties er gaan komen en daarop inspringen (was gegarandeerd in andere woorden, maar daar kwam 't op neer).quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een board member van Pfizer schetst een beeld zonder enige context. Letterlijk:
Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn.
Er is niets zeker, er zijn een hoop scenario's, niemand heeft het al over een definitieve Zoom-winter en jij neemt het allemaal voor waarheid aan. Grappig weer hoe iedere bron klakkeloos overgenomen wordt als het niet van de MSM komt.
Aangezien jij ook in een andere hoek zit, kan je ook een scheve conclusie hier uit halen, toch? Wat maakt jouw conclusie wel de juiste dan? Bovendien heb je jouw conclusie niet eens genoemd, je roept alleen dat het er niet zo staat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat eigenlijk helemaal niets.
Maar dat is wel inherent aan de hoek waarin hij zit. Media van van alles en nog wat beschuldigen maar zelf continu woorden verdraaien en overal scheve conclusies uit trekken.
Gewoon financieringen intrekken, moet je eens zien hoe snel ze open gaan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:01 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dat is het nou juist.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Aangezien jij ook in een andere hoek zit, kan je ook een scheve conclusie hier uit halen, toch? Wat maakt jouw conclusie wel de juiste dan? Bovendien heb je jouw conclusie niet eens genoemd, je roept alleen dat het er niet zo staat.
Jij kan ook dingen anders en minder erg zien, maar dat maakt jouw opinie of conclusie nog niet de juiste. Wellicht denk je dat, omdat je het corona narratief volgt van het gaat wel weer over en ze hebben het beste met ons voor.
Dat vind ik ook, maar het woord 'fabeltjesfuik' heeft een wat negatieve lading. Het is niet alsof mensen het expres doen, ze hebben wat hulp nodig om eruit te komen in een aantal gevallenquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind je behoorlijk in een fabeltjesfuik zitten als je hier deze conclusies aan verbindt.
Bij die praatprogramma's hebben ze echt maar 3 of 4 verschillende gasten he..quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:00 schreef Sfeermaker het volgende:
Vanavond in op 1 "ab osterhaus over hoe bang we moeten zijn voor een derde golf"
Ab "Rode Wijn" Osterhausquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij die praatprogramma's hebben ze echt maar 3 of 4 verschillende gasten he..
Ben benieuwd waar Kuipers zit vanavondquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien hier: https://www.bnr.nl/nieuws(...)dan-700-ic-patientenquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel nog altijd benieuwd waar die andere wappie vandaan haalde dat 700 mensen op de IC de grens was voor versoepelingen.
Uhm, ik schrok er ook van, het staat er wel:quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat daar toch allemaal niet.
Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch zit. Mag zo'n bestuur zomaar besluiten om een school te sluiten zonder argumentatie?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gewoon financieringen intrekken, moet je eens zien hoe snel ze open gaan.
Het zou getuigen van een ijzersterk geheugen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:08 schreef diedrick het volgende:
[..]
Misschien hier: https://www.bnr.nl/nieuws(...)dan-700-ic-patienten
quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:00 schreef Sfeermaker het volgende:
Vanavond in op 1 "ab osterhaus over hoe bang we moeten zijn voor een derde golf"
Dat ook, maar opvallend vond ik de tekst "we moeten bang zijn". Sodemieter toch op npo.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja hierboven al uitgelegd dat het er dus niet staat.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, ik schrok er ook van, het staat er wel:
Lees dit en huiver, iemand vroeg "hoe dan" over die gedragsverandering, en hij zij dus dit:
"Zoom-winters. Dus dan thuiswerken, minder reizen (internationaal), minder bij elkaar komen etc. En dat zien als iets typisch winters. Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn."
Dat is een semi-lockdown, en klinkt voor mij als een dystopische nachtmerrie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook voor @:chratnox en @:miss_sly ...
Maar goed, alleen winter kan ik zelf nog wel mee leven. Hij had het echt specifiek daarover dus, dus dat houd driekwart van het jaar over dat we weer gewoon normaal kunnen leven...
Ja ik ben er ook wel benieuwd naar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch zit. Mag zo'n bestuur zomaar besluiten om een school te sluiten zonder argumentatie?
Waarom zou dit niet betrouwbaar zijn? Ik neem aan dat iemand van Pfizer wel verstand heeft van het virologische aspect (hoe gedraagt het zich, hoe gaat het zich ontwikkelen) van dit virus. Ze roepen dit niet voor niets toch?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een board member van Pfizer schetst een beeld zonder enige context. Letterlijk:
Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn.
Er is niets zeker, er zijn een hoop scenario's, niemand heeft het al over een definitieve Zoom-winter en jij neemt het allemaal voor waarheid aan. Grappig weer hoe iedere bron klakkeloos overgenomen wordt als het niet van de MSM komt.
Hier nog een artikel van wat men in België dus wel doet, maar men hier niet eens wil overwegen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gebeurt hier nu ook. En toch weer allemaal geklaag en gezeur.
[..]
De scholen zijn al maanden dicht.
Moet je als ouder eens je kind 1 dag thuis houden zonder goede redenquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook wel benieuwd naar.
Je bent gesloten door een maatregel van de overheid, de overheid opent je weer, maar je besluit zelf om de school dicht te houden.... Dat is een beetje omgedraaide wereld wel
Oké, maar het beleid wordt toch niet gemaakt door iemand van Pfizer? Dan is het toch niet relevant?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, ik schrok er ook van, het staat er wel:
Lees dit en huiver, iemand vroeg "hoe dan" over die gedragsverandering, en hij zij dus dit:
"Zoom-winters. Dus dan thuiswerken, minder reizen (internationaal), minder bij elkaar komen etc. En dat zien als iets typisch winters. Bij forse mutaties zal dat eerste jaren voor iedereen gelden, als boosters winnen vooral voor kwetsbare mensen periode van minder mobiel zijn."
Dat is een semi-lockdown, en klinkt voor mij als een dystopische nachtmerrie. Hoe duidelijk wil je het hebben? Ook voor @:chratnox en @:miss_sly ...
Maar goed, alleen winter kan ik zelf nog wel mee leven. Hij had het echt specifiek daarover dus, dus dat houd driekwart van het jaar over dat we weer gewoon normaal kunnen leven...
Halve klassen hebben ze toch ook al geprobeerd vorig jaar na de eerste lockdown?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier nog een artikel van wat men in België dus wel doet, maar men hier niet eens wil overwegen.
https://www.volkskrant.nl(...)tmomenten~bf7d74de3/
Zonde eigenlijk.
En de beste meneer van Pfizer geeft zijn visie op hoe de toekomst eruit zou KUNNEN komen te zien. En zelfs daar geeft 'ie direct al meerdere scenario's voor. Wat @chratnox ook terecht aangeeft: de man heeft nul met beleid bepalen te maken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom zou dit niet betrouwbaar zijn? Ik neem aan dat iemand van Pfizer wel verstand heeft van het virologische aspect (hoe gedraagt het zich, hoe gaat het zich ontwikkelen) van dit virus. Ze roepen dit niet voor niets toch?
Ja, dat denk ik wel. Een school is verplicht om onderwijs aan te bieden, maar is bijzonder vrij in de manier waarop. De inspectie kan wel ingrijpen als de kwaliteit onvoldoende is, maar zal dat in deze situatie zeker niet gaan doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch zit. Mag zo'n bestuur zomaar besluiten om een school te sluiten zonder argumentatie?
Maar hij zei dat toch letterlijk?? Hij zal toch wel weten waar hij het over heeft?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja hierboven al uitgelegd dat het er dus niet staat.
Jij kan net zo goed in een fabeltjesfuik zitten, wat maakt het narratief wat je volgt de juiste? Wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik vind je behoorlijk in een fabeltjesfuik zitten als je hier deze conclusies aan verbindt.
Vaccins verdienen pharma vele malen minder aan dan medicijnen. Dus het lijkt me juist niet in hun voordeelquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar hij zei dat toch letterlijk?? Hij zal toch wel weten waar hij het over heeft?
En als er één persoon op deze planeet zou zijn die juist baat zou hebben bij positiever beeld schetsen van wat vaccins kunnen bereiken, is het juist de directeur van pfizer wel! Dan verkoopt die nu namelijk meer vaccins!
Nee, hij maakt het beleid niet direct, maar expertmeningen bepalen wel wat de overheid doet hé??quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, maar het beleid wordt toch niet gemaakt door iemand van Pfizer? Dan is het toch niet relevant?
Als ik nu zeg dat volgende week alle maatregelen afgeschaft worden en dat Zoom verboden wordt is dat toch ook niet relevant, aangezien ik ook geen beleidsmaker ben?
Het argument is 'angst'. En er valt best een case te maken dat de kwaliteit onvoldoende is. Dat is juist de hele reden dat ze weer open moeten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik wel. Een school is verplicht om onderwijs aan te bieden, maar is bijzonder vrij in de manier waarop. De inspectie kan wel ingrijpen als de kwaliteit onvoldoende is, maar zal dat in deze situatie zeker niet gaan doen.
Overigens is het niet zonder argumentatie. Hooguit een argumentatie die haaks staat op die van de overheid - en die van mij, maar daar zullen ze zich al helemaal niet druk over maken.
https://www.omroepbrabant(...)-computerstoring-ggdquote:Ouderen van hot naar her gestuurd voor coronavaccinatie door computerstoring GGD
Een fout in het computersysteem van de GGD is de oorzaak dat veel 85-plussers in Brabant tientallen kilometers moeten reizen voor hun coronavaccinatie. Bij het maken van de afspraak hoorden de ouderen dat ze niet in hun eigen woonomgeving terechtkonden voor een prik. Dit zorgde voor onrust.
Dacht ik ook altijd. tot iemand erop wees dat je vaccins aan iedereen geeft en medicijjne alleen bij ziekte... dat weegt tegen elkaar op. Plus elk jaar booster.... oof.,quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccins verdienen pharma vele malen minder aan dan medicijnen. Dus het lijkt me juist niet in hun voordeel
maar wel zorgvuldig!quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef leolinedance het volgende:
Deze IT faal al voorbij gekomen hier?
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-computerstoring-ggd
Mwah, 18 miljoen vaccinaties (of 36 zo je wilt). Of medicijnen voor tienduizenden mensen die zo erg ziek worden dat ze dat nodig hebbenquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccins verdienen pharma vele malen minder aan dan medicijnen. Dus het lijkt me juist niet in hun voordeel
Hij zal waarschijnlijk meer inzicht hebben in hoe het virus zich gedraagt en zal gaan ontwikkelen dan jij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oké, maar het beleid wordt toch niet gemaakt door iemand van Pfizer? Dan is het toch niet relevant?
Als ik nu zeg dat volgende week alle maatregelen afgeschaft worden en dat Zoom verboden wordt is dat toch ook niet relevant, aangezien ik ook geen beleidsmaker ben?
Nou en, alsof die oudjes iets te doen hebbenquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef leolinedance het volgende:
Deze IT faal al voorbij gekomen hier?
[..]
https://www.omroepbrabant(...)-computerstoring-ggd
Uitstekend argumentquote:Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij zal waarschijnlijk meer inzicht hebben in hoe het virus zich gedraagt en zal gaan ontwikkelen dan jij.
Een lockdown als deze kost meer dan een miljard per week. Laten we zeggen dat je dan een 'lockdown light' zou hebben, alle maanden met de R erin. Dat is dus september t/m april, 8 maanden per jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, hij maakt het beleid niet direct, maar expertmeningen bepalen wel wat de overheid doet hé??
Maar niet op basis van 6 weken online onderwijs ten opzichte van 5. Of liever: 13 weken t.o.v. 12.quote:Op woensdag 3 februari 2021 22:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het argument is 'angst'. En er valt best een case te maken dat de kwaliteit onvoldoende is. Dat is juist de hele reden dat ze weer open moeten.
Ik negeer 't persoonlijke stukje, die geef ik jequote:Op woensdag 3 februari 2021 22:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hij zal waarschijnlijk meer inzicht hebben in hoe het virus zich gedraagt en zal gaan ontwikkelen dan jij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |