Coronacijfers van 2 mei: IC-bezetting onder 700, verschil tussen regio'squote:Op woensdag 3 februari 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik zal het even opzoeken. Minder dan 700 corona ic patiënten.
Minder dan 20, minder dan 10 of 3. Opnamen op de IC per dag.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
En dat er 629 mensen op de ic liggen, 700 was de grens toch voor versoepelingen? Is het nu gewoon 0?, daar komen we dus nooit op en dus altijd maatregelen?
Nee, totaal.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
Het is toch 3 IC-opnames per 1 miljoen inwoners trouwens?
Hey, doelpalen terugzetten doen we hier niet aan.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
Het is toch 3 IC-opnames per 1 miljoen inwoners trouwens?
Voor waakzaam is 't minder dan 4 opnames per week, zowel IC als verpleeg, per 1 miljoen inwoners. Dus minder dan 68 opnames per week, IC en verpleeg bij elkaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Minder dan 20, minder dan 10 of 3. Opnamen op de IC per dag.
Dat zijn de signaal waarden.
Hoe kan het dan dat we in december omhoog gingen en inmiddels al een tijd weer omlaag?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:08 schreef ZarB het volgende:
[..]
We zitten al een jaar in deze shit met 0 perspectief. Er lijkt vrij weinig effectief te zijn. No way dat ik mezelf dan ook nog ga isoleren. En dan bedoel ik geen complete familiefeesten maar max 3 mensen tegelijk.
Niet te doen dus.. Onmogelijk om te halenquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor waakzaam is 't minder dan 4 opnames per week, zowel IC als verpleeg, per 1 miljoen inwoners. Dus minder dan 68 opnames per week, IC en verpleeg bij elkaar.
Het is hier zo'n shitshow dat ik direct geloofde dat ik dit echt was...quote:
Oh die ene die zei dat we jaloers moesten zijn op Urk, want zij hadden iets wat belangrijker was dan corona? Die garnaal?quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is toch dezelfde Rosanne Hertzberger die wilde dat er een bezoekverbod kwam omdat zij zich er anders niet aan kon houden, dat ze dan toch op bezoek ging? Die Rosanne Hertzberger?
Met regels als 1,5m kunnen die festivals niet doorgaan. Die zijn gepland op de normale manier.quote:Op woensdag 3 februari 2021 20:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik bedoel dat men er dan klaar mee is......waarschijnlijk zullen er nog wel regels zijn.
quote:Tientallen Brabantse basisscholen blijven dicht ondanks versoepelingen onderwijs
Een groot deel van de basisscholen in de regio Bergen op Zoom blijft komende week dicht, meldt Omroep Brabant. De 31 basisscholen van de Lowys Porquinstichting (LPS) willen nog niet open omdat niet duidelijk is of en hoeveel medewerkers en leerlingen gevaar lopen, schrijft de stichting in een brief aan de ouders.
De stichting vindt dat de scholen niet veilig en verantwoord open kunnen, omdat er nog veel onduidelijk is over de Britse, Braziliaanse en Zuid-Afrikaanse coronavariant.
"Hoe besmettelijk zijn deze varianten? Hoe besmettelijk zijn de kinderen hierdoor? We krijgen niet duidelijk of en hoeveel gevaar onze medewerkers en leerlingen lopen", staat in de brief.
Mwah ligt eraan. Indien alle vormen van acute longaandoeningen tellen niet, maar indien acute longaandoening + positieve test telt denk ik dat het wel te doen is hoor als genoeg mensen gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Niet te doen dus.. Onmogelijk om te halen
Nee, iemand van Pfizer voorspelde dat het iedere winter weer terugkomt en het muteert als een malle. Jaarlijks terugkerende lockdowns dus in de winter.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:26 schreef mir1986 het volgende:
Dus ja 3 ic-opnames kunnen de ziekenhuizen dus blijkbaar niet aan. Het virus moet gewoon volledig weg zijn willen we weer normaal kunnen leven. Gaat dat ooit gebeuren?
Ik snap echt dat er onduidelijkheid is, maar net als wij als burgers ons aan alle maatregelen moeten houden stoor ik me hier wel aan hoor. Er is gezegd dat het veilig kan, juist om scholen open te laten gaan zijn er extra maatregelen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:28 schreef Tijn het volgende:
Ondertussen in Brabant: https://nos.nl/artikel/23(...)ingen-onderwijs.html
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het hierbij blijft, of dat er meer scholen gaan volgen. Zou toch wat zijn dat straks de scholen open mogen, maar dat ze het niet doen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt dat er onduidelijkheid is, maar net als wij als burgers ons aan alle maatregelen moeten houden stoor ik me hier wel aan hoor. Er is gezegd dat het veilig kan, juist om scholen open te laten gaan zijn er extra maatregelen.
minder dan 3 IC opnames zaten we begin juni op vorig jaar.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:26 schreef mir1986 het volgende:
Dus ja 3 ic-opnames kunnen de ziekenhuizen dus blijkbaar niet aan. Het virus moet gewoon volledig weg zijn willen we weer normaal kunnen leven. Gaat dat ooit gebeuren?
Al gevonden?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik zal het even opzoeken. Minder dan 700 corona ic patiënten.
Hoop toch niet dat andere scholen dit gaan overnemen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:28 schreef Tijn het volgende:
Ondertussen in Brabant: https://nos.nl/artikel/23(...)ingen-onderwijs.html
[..]
Dan ga ik (vreedzaam) protesteren en zijn voor mij op dat moment alle maatregelen afgelopen. Dan is 't voor mij #ikdoenietmeermeequote:Op woensdag 3 februari 2021 21:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd of het hierbij blijft, of dat er meer scholen gaan volgen. Zou toch wat zijn dat straks de scholen open mogen, maar dat ze het niet doen.
Bewonderenswaardig hoe jij stelselmatig verkeerde conclusies ergens uit kunt trekken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, iemand van Pfizer voorspelde dat het iedere winter weer terugkomt en het muteert als een malle. Jaarlijks terugkerende lockdowns dus in de winter.
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor mij is er meer in het leven dan werken en kinderenquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:26 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat we in december omhoog gingen en inmiddels al een tijd weer omlaag?
Maar goed, iedereen redeneert vanuit zijn eigen situatie. Ik weet niet hoe jij erbij zit. Voor mij, en mijn gezin, is het allemaal vrij prima te doen. Thuiswerken kan makkelijk. Kinderen opvangen samen met de buren geregeld.
Ben wel erg blij dat maandag de school en de kinderopvang weer opengaan.
Nou inderdaad. Er staat niets over lockdowns in die tweets, en bovendien heeft Pfizer daar niets over te vertellen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bewonderenswaardig hoe jij stelselmatig verkeerde conclusies ergens uit kunt trekken.
Over Marc Bonten gesproken:quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:31 schreef chratnox het volgende:
Maargoed, bedankt hè, Marc Bonten. Stap alsjeblieft uit het OMT, ouwe paniekzaaier die je bent.
Wat mij betreft dwingen ze heropening af.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ga ik (vreedzaam) protesteren en zijn voor mij op dat moment alle maatregelen afgelopen. Dan is 't voor mij #ikdoenietmeermee
Tegen die tijd is 't een jaar lang maar geven en geven, en juist het extra geven zodat een sector (veilig) open kan zegt de sector: "Ja dikke doei, we doen 't lekker toch niet. Houden jullie lekker maar je avondklok, wij hebben als bond de eis neergelegd dat we eerder gevaccineerd worden, maar aangezien dat niet mag, gaan we lekker niet open."
Nee, dat zou voor mij de grens zijn, dan is het klaar.
Maar dat staat er allemaal helemaal niet. Jij haalt er een heel andere boodschap uit.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, iemand van Pfizer voorspelde dat het iedere winter weer terugkomt en het muteert als een malle. Jaarlijks terugkerende lockdowns dus in de winter.
[ twitter ]
[ twitter ]
Wat staat hier dan wel? Dit staat gelijk aan lockdowns en beperkingen. Je kan er vanuit gaan dat er dan weer allerlei zaken ingeperkt gaan worden. Max. Aantal bezoekers, mondkapjes, dat soort zaken. Basisregels komen zelfs voor het thuiswerken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bewonderenswaardig hoe jij stelselmatig verkeerde conclusies ergens uit kunt trekken.
maar dit jaar is iedereen gevaccineerdquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:34 schreef mir1986 het volgende:
Hoe lang kunnen we dan een beetje normaal leven? 4 maanden en dan houdt het alweer op? Leuk leven heb je dan..
Hoezo is het dan voor jou klaar? Ik snap op zich hest dat er scholen zijn die vinden dat er nog te veel onduidelijkheden zijn en daarom dichtblijven. Waarom wil jij daar consequenties aan hangen die daar dan weer niets mee te maken hebben?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan ga ik (vreedzaam) protesteren en zijn voor mij op dat moment alle maatregelen afgelopen. Dan is 't voor mij #ikdoenietmeermee
Tegen die tijd is 't een jaar lang maar geven en geven, en juist het extra geven zodat een sector (veilig) open kan zegt de sector: "Ja dikke doei, we doen 't lekker toch niet. Houden jullie lekker maar je avondklok, wij hebben als bond de eis neergelegd dat we eerder gevaccineerd worden, maar aangezien dat niet mag, gaan we lekker niet open."
Nee, dat zou voor mij de grens zijn, dan is het klaar.
Tja. Hij moet echt eens leren wat het inhoudt om onderdeel van een adviesorgaan te zijn. Die hele discussie van de AOb over wel/niet veilig openen en onduidelijkheid over het lekken komt vanwege die 'goed' geplaatste Tweet van Marc Bonten, dat het OMT het advies ook nog niet gezien had.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over Marc Bonten gesproken:
[ twitter ]
Elkaar minder zien zegt genoeg toch. Sluiting van restaurants, minder bezoekers, minder samenkomsten. Alles weer op remote.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat staat er allemaal helemaal niet. Jij haalt er een heel andere boodschap uit.
Wat als de vaccins niet blijken te werken?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
maar dit jaar is iedereen gevaccineerd
Vorige maand riep de onderwijsbond dat leraren met voorrang gevaccineerd moesten worden. Er wordt nu gezegd dat scholen op een veilige manier open kunnen, en er is een pad om (indien er risico is) dat te beperken.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is het dan voor jou klaar? Ik snap op zich hest dat er scholen zijn die vinden dat er nog te veel onduidelijkheden zijn en daarom dichtblijven. Waarom wil jij daar consequenties aan hangen die daar dan weer niets mee te maken hebben?
Deze waanzin moet gewoon stoppen. WTF is er nu anders dan 6 weken geleden, behalve dat er veel minder besmettingen zijn....de tering zeg..dquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo is het dan voor jou klaar? Ik snap op zich hest dat er scholen zijn die vinden dat er nog te veel onduidelijkheden zijn en daarom dichtblijven. Waarom wil jij daar consequenties aan hangen die daar dan weer niets mee te maken hebben?
*Mompelt iets van werkschuw tuig*quote:Op woensdag 3 februari 2021 19:37 schreef Elan het volgende:
M'n zus heeft een mail van school ze gaan nog evalueren "ze staan in overleg met de actuele protocollen van de PO-raad". Uitsluitsel volgt uiterlijk zondag. Whatever the fuck dat ook precies moge betekenen geloof ik nooit dat ze open gaan
Tja, en Ron Fouchier of die moleculair bioloog (ben z'n naam kwijt) zeggen weer wat anders. Er is echt geen consensus in de wetenschap dus die tweet is een beetje zinloos. We gaan het pas over een jaar weten denk ik, wanneer artikelen kapot gepeer-reviewed zijn en wanneer er veel onderzoek is gedaan naar de verschillende varianten.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Over Marc Bonten gesproken:
[ twitter ]
Haha inderdaad ja. En maar roepen dat ze het zo druk hebben met het online les geven, maar stiekem vinden ze het toch wel jammer dat ze weer open gaan volgens mij.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
*Mompelt iets van werkschuw tuig*
--
*Uitzonderingen daargelaten.
De lakmoesproef voor de Britse variant is deze week (of volgende week er nog bij), dan weten we of het een grote vergissing is geweest.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:45 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Deze waanzin moet gewoon stoppen. WTF is er nu anders dan 6 weken geleden, behalve dat er veel minder besmettingen zijn....de tering zeg..d
Huh waar precies, kun je dat even aanwijzen?quote:
Varianten zijn hip. Op de radio horen we "het virus past zich aan". De overheid past zich ook aan als het ene niet meer werkt en begint dan te draaikonten om de lockdownmaatregelen maar niet op te hoeven heffen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:45 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Deze waanzin moet gewoon stoppen. WTF is er nu anders dan 6 weken geleden, behalve dat er veel minder besmettingen zijn....de tering zeg..d
4 feb zaten we al lager dan het R=0.9 variant. Gaat nog interessant worden.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het AD heeft vermoedelijk "aantal besmette mensen" verwisseld met "aantal nieuwe besmettingen".
edit:
Ah, ze hebben gewoon het uitzonderlijk extreme scenario genomen dat gebracht als 'nieuws'....
[ afbeelding ]
In ieder geval komt het woord lockdown er al niet in voor. De rest kun je prima zelf verzinnen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat staat hier dan wel? Dit staat gelijk aan lockdowns en beperkingen. Je kan er vanuit gaan dat er dan weer allerlei zaken ingeperkt gaan worden. Max. Aantal bezoekers, mondkapjes, dat soort zaken. Basisregels komen zelfs voor het thuiswerken.
die blijken wel te werken enquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:43 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat als de vaccins niet blijken te werken?
Wat versta jij onder elkaar minder zien? Niet naar het stadion, niet naar school, niet naar de kroeg, niet naar de efteling. Je ziet daar allemaal mensen, alles moet weer op remote en on hold dus. Een semi-lockdown zou je dus wel degelijk kunnen zeggen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In ieder geval komt het woord lockdown er al niet in voor. De rest kun je prima zelf verzinnen.
Ja en anders de week daarna of anders daarna. Kijk naar de cijfers in de UK, zelfs als de besmettingen hier gaan stijgen door de Brits variant (wat niet gaat gebeuren) kunnen we dan de maatregelen weer aanscherpen.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De lakmoesproef voor de Britse variant is deze week (of volgende week er nog bij), dan weten we of het een grote vergissing is geweest.
Dat staat daar toch allemaal nietquote:Op woensdag 3 februari 2021 21:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat versta jij onder elkaar minder zien? Niet naar het stadion, niet naar school, niet naar de kroeg, niet naar de efteling. Je ziet daar allemaal mensen, alles moet weer op remote en on hold dus. Een semi-lockdown zou je dus wel degelijk kunnen zeggen.
Maar het staat er ook niet niet.quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat daar toch allemaal niet.
Waaruit blijkt dat? Zie je de besmettingen in Israël echt omlaag gaan?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die blijken wel te werken en
dan moeten de kwetsbare mensen maar wat voorzichtiger worden......zolang de ziekenhuizen niet vol raken gewoon gaan leven vanaf deze zomer.
Moet het er letterlijk tot in de puntjes staan voor je, om het te begrijpen? Misschien dat jij wel even kan uitleggen wat er wel staat, i.p.v. te strooien met oneliners, je weet het toch zo goed?quote:Op woensdag 3 februari 2021 21:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat daar toch allemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |