SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Snap ik helemaal. in de dagelijkse sleur heb ik er niet zoveel last van, maar onlangs met oud en nieuw.. pff. Oudjaarsdag was ik gewoon heel verdrietig ofzo. Heel raar. Zeker aangezien ik verder ook niet mag klagen etc. Maar toen merkte ik blijkbaar wel even goed hoe zo'n jaar (onbewust) invloed op je kan hebbenquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:34 schreef capricia het volgende:
Ik zet mijn hoop op de vaccins en het voorjaar.
Maar ik begin het heel erg zat te worden, dat thuis hangen. En dat gaat nog wel even duren.
Ik vond het vooral heel raar. Beetje van 2 meter afstand gelukkig nieuwjaar roepen naar n van je beste vrienden, zonder een knuffel of wat dan ookquote:Op donderdag 7 januari 2021 08:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. in de dagelijkse sleur heb ik er niet zoveel last van, maar onlangs met oud en nieuw.. pff. Oudjaarsdag was ik gewoon heel verdrietig ofzo. Heel raar. Zeker aangezien ik verder ook niet mag klagen etc. Maar toen merkte ik blijkbaar wel even goed hoe zo'n jaar (onbewust) invloed op je kan hebben
Dan wordt de burgemeester weer verdrietig als we met zijn allen naar het strand of bos gaan...quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:56 schreef Dven het volgende:
En anders kan je elkaar zo nog vermaken tijdens de lockdown
https://www.ad.nl/branded(...)e-lockdown~a619c6d0/
Dat soort dingen waren de eerste twee maanden nog wel aardig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:56 schreef Dven het volgende:
En anders kan je elkaar zo nog vermaken tijdens de lockdown
https://www.ad.nl/branded(...)e-lockdown~a619c6d0/
Zou je het dan met ons willen delen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:15 schreef Evenstar het volgende:
Hmm, om 12:00 een webinar vanuit werk met informatie over vaccineren. Ben nog lang niet an de beurt, maar toch even kijken wat voor info wordt gegeven
Tuurlijk (als er iets nuttigs tussen zit)quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zou je het dan met ons willen delen?
Heel herkenbaar dit, na oud&nieuw dacht ik, yes, eindelijk dat kutjaar achter de rug, om met nieuwjaar te realiseren dat we er nog lang niet zijn, ik bereid mij voor op nog een jaar ellende en maatregelen, dan kan het alleen maar meevallen. Gelukkig worden de dagen in elk geval weer wat langer, dat is het enige lichtpuntje tot nu.quote:Op donderdag 7 januari 2021 08:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Snap ik helemaal. in de dagelijkse sleur heb ik er niet zoveel last van, maar onlangs met oud en nieuw.. pff. Oudjaarsdag was ik gewoon heel verdrietig ofzo. Heel raar. Zeker aangezien ik verder ook niet mag klagen etc. Maar toen merkte ik blijkbaar wel even goed hoe zo'n jaar (onbewust) invloed op je kan hebben
Wat op zich geen probleem is, maar als je op een gegeven moment afspreekt het Europees te gaan doen, moet je niet vervolgens achterlangs alsnog zelf gaan bestellen. Wees daar op z'n minst transparant over.quote:Op woensdag 6 januari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wij hebben dat in het begin ook gedaan met o.a Oxford vaccin.
Maar deze deal hebben we toen de EU ging inkopen overgedragen.
Ik vind ook dat deze deals naar de EU moeten gaan, want dit riekt naar eigen voordeeltje halen of afgedwongen garanties voor de verkregen subsidies.
Ik heb nog een (verplaatst) concert staan begin maart in Carr. Ik heb er een hard hoofd in.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:29 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb zelf al een tijdje geaccepteerd dat de maanden januari, februari en maart nog drama zouden zijn.
Dat hoeft niet per se in de kroeg toch? Het EK van 88 kan je ook bij iemand thuis terugkijken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:29 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb zelf al een tijdje geaccepteerd dat de maanden januari, februari en maart nog drama zouden zijn. Moet wel zeggen dat ik echt de behoefte heb aan een enigszins normale lente/zomer. Gewoon lekker met een groep vrienden in de kroeg Oranje het EK zien winnen
Ik denk ook niet dat doorgaat in deze periode. 2e helft van het jaar is misschien realistischer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb nog een (verplaatst) concert staan begin maart in Carr. Ik heb er een hard hoofd in.
Dat idd ja. Ergens mis ik het niet eens, maar blijkbaar onbewust wel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Heel herkenbaar dit, na oud&nieuw dacht ik, yes, eindelijk dat kutjaar achter de rug, om met nieuwjaar te realiseren dat we er nog lang niet zijn, ik bereid mij voor op nog een jaar ellende en maatregelen, dan kan het alleen maar meevallen. Gelukkig worden de dagen in elk geval weer wat langer, dat is het enige lichtpuntje tot nu.
Ik hoop echt oprecht dat de Astra/Oxford vaccin snel goedgekeurd worden, en ze flink gas gaan geven op vaccinaties.
Ik mis ongedwongen/ ongepland leuke dingen doen met vrienden, drankje in de kroeg, evenement, mijn waterpoloteam, en nog vele andere dingen.
Mijn eigen m2 begin ik wel goed zat te worden na bijna 10 maanden 24/7 in die omgeving.
Je ik heb ook nog een verplaatst concert staan die van februari naar november is verplaatst. Die gaat sowieso door lijkt me. Anders wordt het alsnog een kutjaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat doorgaat in deze periode. 2e helft van het jaar is misschien realistischer.
Ik kan me niet voorstellen dat maart nog zo'n ramp zal zijn in het westen van Europa maar misschien wil Nederland op het laatst toch weer het strengste jongetje van de klas zijn (prachtige contaminatiequote:Op donderdag 7 januari 2021 09:29 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb zelf al een tijdje geaccepteerd dat de maanden januari, februari en maart nog drama zouden zijn. Moet wel zeggen dat ik echt de behoefte heb aan een enigszins normale lente/zomer. Gewoon lekker met een groep vrienden in de kroeg Oranje het EK zien winnen
Yup, helaas zie ik het ook nog behoorlijk negatief in. Precies wat jij zegt. Het lijkt in ieder geval niet meer verder te stijgen, maar het gaat ook ellendig lang duren voordat het weer op een niveau is waarbij je "risico" kan gaan lopen door maatregelen te versoepelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik heb overigens weinig vertrouwen in die ziekenhuiscijfers. Ondanks dat er inderdaad een soort piek bereikt lijkt te zijn gaat het ook nauwelijks naar beneden. Zelfs al zou het naar beneden gaan, gaat dat als alsnog maanden duren.
Het is natuurlijk nu ook een hele lange golf vergeleken met maartquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:39 schreef DireStraits7 het volgende:
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Ik heb overigens weinig vertrouwen in die ziekenhuiscijfers. Ondanks dat er inderdaad een soort piek bereikt lijkt te zijn gaat het ook nauwelijks naar beneden. Zelfs al zou het naar beneden gaan, gaat dat als alsnog maanden duren.
Dat is wel waar ik nu mijn hoop op gevestigd heb. De cijfers van de afgelopen twee weken zijn simpelweg zeer vertekend door de feestdagen. Zeker de besmettingscijfers, daar hecht ik vrij weinig waarde aan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:45 schreef Evenstar het volgende:
Wat is de kans volgens jullie dat er toch wel een feestdagen piek is, maar dat die gewoon "wegvalt" in de huidige cijfers?
Dus, dat er wel een daling is, maar die nog niet zichtbaar is omdat het wordt gemaskeerd door een feestdagen piek?
Gewoon even een hersenspinselStel dat het wel zo is, dan zouden wij binnen nu en een week een scherpe daling moeten zien toch? Zou mooi zijn.
Kunnen wij dan zeggen dat als het zo geleidelijk blijft dalen er geen feestdagen effect is geweest, maar als het straks opeens heel steil gaat aflopen er misschien toch wel een feestdagen piek was dat werd gemaskeerd?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is wel waar ik nu mijn hoop op gevestigd heb. De cijfers van de afgelopen twee weken zijn simpelweg zeer vertekend door de feestdagen. Zeker de besmettingscijfers, daar hecht ik vrij weinig waarde aan.
De ziekenhuiscijfers zijn in ieder geval niet gestegen, en zelfs licht gedaald. We zien nu ongeveer het gevolg van kerst op de ziekenhuizen.
Denk het niet want inmiddels zijn er ook weer sectoren wel weer aan het werk (na de kerstvakantie) en zijn scholen wel deels geopend voor examenklassen bijv.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:45 schreef Evenstar het volgende:
Wat is de kans volgens jullie dat er toch wel een feestdagen piek is, maar dat die gewoon "wegvalt" in de huidige cijfers?
Dus, dat er wel een daling is, maar die nog niet zichtbaar is omdat het wordt gemaskeerd door een feestdagen piek?
Gewoon even een hersenspinselStel dat het wel zo is, dan zouden wij binnen nu en een week een scherpe daling moeten zien toch? Zou mooi zijn.
Dat zou wel mijn lezing zijn. Voor de rest zie ik geen andere logische variabelen (het maatregelenpakket is al bijna een maand hetzelfde) die dat redelijkerwijs zouden kunnen verklaren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kunnen wij dan zeggen dat als het zo geleidelijk blijft dalen er geen feestdagen effect is geweest, maar als het straks opeens heel steil gaat aflopen er misschien toch wel een feestdagen piek was dat werd gemaskeerd?
Echt met zekerheid zeggen gaat niet lukken, maar toch wel interessant.
Maar effect daarvan op de opnames zien wij pas weer over twee weken, dus dan zou volgende week wel een soort van indicatie kunnen geven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Denk het niet want inmiddels zijn er ook weer sectoren wel weer aan het werk (na de kerstvakantie) en zijn scholen wel deels geopend voor examenklassen bijv.
De daling gaat tergend langzaam.
Dat thuiswerken is wel een ding. Ik snap dat het juridisch lastig ligt, maar ze hebben ook nooit echt (zichtbaar) pogingen ondernomen om daar wat aan te doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:54 schreef Evenstar het volgende:
Nou ja, hoe dan ook, het gaat inderdad te langzaam en er zijn geen middelen meer om het sneller te laten gaan b behalve China style alles dichtlassen.
Het winter effect? Luchtvochtigheid?quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zou wel mijn lezing zijn. Voor de rest zie ik geen andere logische variabelen (het maatregelenpakket is al bijna een maand hetzelfde) die dat redelijkerwijs zouden kunnen verklaren.
Het enige wat nog belangrijk kan zijn is die Britse variant, maar naar ik begrijp is die nog niet zo wijdverspreid om de ziekenhuiscijfers substantieel te benvloeden.
DE EENS ZO ZALIGE EN HEILZAME WARME ZEEWIND IS NU EEN KOUDE BRENGER DES DOODSquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Het winter effect? Luchtvochtigheid?
Denk aan februari/maart/april. Lombardije, de alpen en Madrid. Alle drie regio's met een zeer lage luchtvochtigheid.
Heel scherp dalen gaat het sowieso niet als er sprake is van een feestdagenpiek. Al die besmette mensen, besmetten immers ook weer 0.9-1 anderen. De cijfers van vandaag en morgen omvatten wellicht nog wat van oud en nieuw ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kunnen wij dan zeggen dat als het zo geleidelijk blijft dalen er geen feestdagen effect is geweest, maar als het straks opeens heel steil gaat aflopen er misschien toch wel een feestdagen piek was dat werd gemaskeerd?
Echt met zekerheid zeggen gaat niet lukken, maar toch wel interessant.
Teveel andere factoren om het zo makkelijk op luchtvochtigheid af te schuiven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Denk aan februari/maart/april. Lombardije, de alpen en Madrid. Alle drie regio's met een zeer lage luchtvochtigheid.
Volgens mij is het weer vrijwel gelijk gebleven tussen de laatste week van 2020 en de eerste week van 2021.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:57 schreef aartstyle het volgende:
Ik vermoed dat dat alleen indirect invloed heeft, in de zin dat de meeste mensen nu niet gezellig buiten in een parkje gaan zitten picknicken maar in plaats daarvan binnen op de bank plaatsnemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:57 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. 1 van de factoren. Daarom is het ook zo moelijk oordelen of maatregelen werken. Je weet nooit wat er zou gebeuren als je de maatregelen niet had genomen omdat er zoveel factoren zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Teveel andere factoren om het zo makkelijk op luchtvochtigheid af te schuiven.
Aprs-ski, volgestampte skiliften, barmannen die met klachten aan het werk waren, volle stadions tijdens CL wedstrijden.....
Dit is geen wetmatigheid. Dat zou ook zomaar 0.8 worden. Dat betekent, gemiddeld genomen, dat men maar 10% minder mensen hoeft te zien. Wat dat betreft is het een beetje hetzelfde als met files. Er hoeven maar weinig mensen de auto te laten staan om heel veel filedruk te voorkomen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 09:59 schreef BlackLining het volgende:
Heel scherp dalen gaat het sowieso niet als er sprake is van een feestdagenpiek. Al die besmette mensen, besmetten immers ook weer 0.9-1 anderen.
Middelbare scholen deden in ieder geval prima mee, dat was ook de reden van alle uitbraken in landen waar ze gewoon met de schoolgalaatjes doorgingen want die arme kindertjes moesten dat toch wel gewoon kunnen vierenquote:Op donderdag 7 januari 2021 09:58 schreef Simmertje het volgende:
Nog een eigen verzonnen theorie:
De sinterklaaspiek was veel groter dan de kerstpiek vanwege de scholen die nog open waren. Ook de "zomervakantiepiek" begon nadat de scholen weer allemaal opengingen in heel Europa.
Vergelijking van niks.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is geen wetmatigheid. Dat zou ook zomaar 0.8 worden. Dat betekent, gemiddeld genomen, dat men maar 10% minder mensen hoeft te zien. Wat dat betreft is het een beetje hetzelfde als met files. Er hoeven maar weinig mensen de auto te laten staan om heel veel filedruk te voorkomen.
Zelfde principe. Kleine daling kan een groot effect heeft.quote:
Je hebt mijn post niet goed gelezen denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfde principe. Kleine daling kan een groot effect heeft.
Volgen allemaal de Law Of Diminishing Marginal Utility
Of jij hebt mijn post niet goed gelezen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:13 schreef BlackLining het volgende:
Je hebt mijn post niet goed gelezen denk ik.
Dat hangt er maar vanaf wat het reproductiegetal is. Het maakt nogal uit of een eventuele feestdagenpiek de R van 0,9 naar 1 brengt, of van 0,8 naar 0,9 (of zelfs van 0,7—zoals in maart—naar 0,8).quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:13 schreef BlackLining het volgende:
je hebt het steeds over een kleine daling, maar dat is niet aan de hand tijdens een eventuele feestdagenpiek.
Die zijn gewoon Netflix-series aan het bingewatchenquote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Het is niet anders en we doen het, maar leuk is anders.
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Ik meen dat er laatst gezegd is (door RIVM?) dat de schatting is dan nu zo'n 1-5% van de besmettingen de Britse variant is, en dat ergens in februari dit rond de 60% zu kunnen komen te liggen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:22 schreef _serial_ het volgende:
Wellicht moeten we het effect van de Britse variant ook niet onderschatten.
Dat noemen ze met een net woord, werkdrukverlagende dienstenquote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Dat zijn ze helaas verplicht vanwege de leerplichtwet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom wil je weten wat die doen dan?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom wil je weten wat die doen dan?
Ah nou ik ben aan het fokken en ga zoneteen een rapport schrijven voor wie wil weten wat ik doe.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.
Heb het even niet gevolgd, maar er is dus al wat meer duidelijk over het wel/niet openstellen van de scholen na 19 januari?
Ik verwacht eerlijkgezegd niet dat het op 19 jan gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.
Heb het even niet gevolgd, maar er is dus al wat meer duidelijk over het wel/niet openstellen van de scholen na 19 januari?
Afwachtende het onderzoek naar de UK variant?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht eerlijkgezegd niet dat het op 19 jan gaat gebeuren.
Hier beginnen ze de dag met videobellen met de juf. Vervolgens hebben ze een heel programma. De juffen houden in de gaten wat ze allemaal doen en ze moeten soms ook foto's van hun werk opsturen. Dus erg goed geregeld vind ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.
Ik vind het zelf heerlijk om de kinderen te helpen met hun schoolwerk, maar ik begin het idee te krijgen dat ik daar tamelijk alleen in sta.
M'n dochter is over een week jarig. We gaan geen feestje vieren totdat de scholen weer open zijn. Dat is wel sneu voor haar, maar ze krijgt nu twee keer taart en is daar weer heel blij mee.
Klopt, en ook de nog hoge besmettingscijfers.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afwachtende het onderzoek naar de UK variant?
Eens. Alleen het is heel lastig om in te schatten hoe wijdverspreid dat is. En het RIVM zegt dat het nog niet zo wijdverspreid is. Tegelijkertijd testen ze maar een paar honderd monsters per week, dus hoeveel ze nou daadwerkelijk weten...quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:22 schreef _serial_ het volgende:
Wellicht moeten we het effect van de Britse variant ook niet onderschatten.
Het verschilt nogal per docent.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
1e lockdown waren wij niet te spreken over de manier van lesgeven. Maar nu hebben beide kids gewoon online les van 09:00 tot 13:30 met regelmatig een half uur pauze of zelfstandig werken. Elk heel uur dus een uitleg van 20 a 30 minuten en dan zelf aan de bak.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens. Alleen het is heel lastig om in te schatten hoe wijdverspreid dat is. En het RIVM zegt dat het nog niet zo wijdverspreid is. Tegelijkertijd testen ze maar een paar honderd monsters per week, dus hoeveel ze nou daadwerkelijk weten...
Ik vind het ook genant dat ze dan weer van die opmerkingen durven te maken van "alle (of veel) gevallen zijn te herleiden naar basisschool X". Ja verdomme, je test bijna alleen maar de mensen die te herleiden zijn naar die schoolquote:Op donderdag 7 januari 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederlandquote:Over Kiemsurveillance
Er wordt in Nederland continu steekproefsgewijs nagegaan welke varianten van het coronavirus circuleren, en of het virus verandert. Dat de Britse coronavariant ook in Nederland voorkomt werd vastgesteld in een nationaal surveillanceprogramma waarin met 21 laboratoria in Nederland samengewerkt wordt in de zogenaamde 'kiemsurveillance'. De laboratoria sturen regelmatig een steekproef aan monsters naar het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu of Erasmus MC, waar de genetische informatie van het virus wordt vastgesteld. Zo wordt in kaart gebracht welke variant waar in het land voorkomt en of er nieuwe varianten zijn. Dit wordt sequentie-analyse genoemd. Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.
Toch berekenen / beargumenteren de 'experts' dat men verwacht dat het over een week of 4-5 waarschijnlijk de overhand kan nemen. Enige geluk is dat we momenteel in een lockdown zitten en het wellicht niet zo snel gaat..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.
Dit dus:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederland
Bron: De Standaardquote:Jambon zocht extra vaccins voor Vlaanderen (maar vond er geen)
Het was een opmerkelijke tussenkomst van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) vandaag in het Vlaams Parlement. Tijdens een discussie over de vaccinatiestrategie liet Jambon zich ontvallen dat hij zelf gebeld had naar Pfizer om te bekijken of Vlaanderen geen extra vaccins kon bestellen.
‘Ik heb zelf contact genomen met Pfizer en nog een andere leverancier om te kijken of er toch niet de mogelijkheid zou zijn voor Vlaanderen om aparte aankopen te doen. Voorlopig is die deur dicht maar men ging mij op de hoogte houden.’
Opvallend, want Belgi heeft zich ingeschreven in de Europese aankoopprocedure, waarlangs ons land ruim 22 miljoen vaccins verkrijgt bij vier verschillende producenten, waarvan Pfizer/BioNtech als eerste kon leveren. De taskforce vaccinatie verdeelt de beschikbare dosissen verder binnen Belgi.
Onder meer federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) stipt altijd aan dat ons land profiteert van een eengemaakte Europese onderhandeling en verdeling. Het is evenwel niet de bedoeling dat lidstaten die procedure gaan omzeilen. In principe zijn er ook voldoende vaccins besteld, iets wat Jambon ook toegaf in het Vlaams Parlement.
‘Maar het is toch logisch dat je je contacten in de weegschaal legt,’ zo verdedigt de woordvoerder van Jambon diens actie. ‘Het was niet de bedoeling om het federale te bypassen en we houden ons natuurlijk aan alle Europese afspraken. Maar we wilden vooral aangeven dat we kandidaat zijn om vaccins te kopen van zodra het mogelijk wordt.’
Veel leverden de telefoons dus niet op. ‘Het was snel duidelijk dat er op dit moment niets mogelijk is. Maar wie weet, als de markt wat is afgekoeld. Ooit zal die deur misschien opengaan.’
Op het kabinet van Vandenbroucke wenste men niet te reageren op de kwestie.
Het kan natuurlijk snel gaan, zeker als deze variant veel besmettelijker is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch berekenen / beargumenteren de 'experts' dat men verwacht dat het over een week of 4-5 waarschijnlijk de overhand kan nemen.
In Denemarken gaat het aandeel wel rap omhoog:quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.
Dit dus:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederland
De overhand, als in >50% van alle gevallen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk snel gaan, zeker als deze variant veel besmettelijker is.
4-5 weken lijkt me wat snel, maar hangt er wellicht ook vanaf wat je bedoelt met 'de overhand', want volgens mij zijn er al tientallen, zo niet honderden mutaties.
Ik weet dat de hogere groepen online les krijgen maar bij groep 3 is dat nog niet zo hier.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.
Ik vind het zelf heerlijk om de kinderen te helpen met hun schoolwerk, maar ik begin het idee te krijgen dat ik daar tamelijk alleen in sta.
M'n dochter is over een week jarig. We gaan geen feestje vieren totdat de scholen weer open zijn. Dat is wel sneu voor haar, maar ze krijgt nu twee keer taart en is daar weer heel blij mee.
Daar zitten we zeker nog niet aan. Dan hadden we een veel hoger reproductiegetal moeten zijn. Zie ook de post hierboven, in Denemarken zitten ze nu op 2,3% en zelfs in het VK zitten ze ook zeker nog niet aan de 50%.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De overhand, als in >50% van alle gevallen.
Gewoon dejavu aan vorig jaar toen alles gelinkt werd aan noord-Itali.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook genant dat ze dan weer van die opmerkingen durven te maken van "alle (of veel) gevallen zijn te herleiden naar basisschool X". Ja verdomme, je test bijna alleen maar de mensen die te herleiden zijn naar die school
Het is allemaal zo knullig. Uiteindelijk maakt het denk ik weinig uit nu, want wij zitten al in een lockdown en veel zwaarder kan het niet worden. Afwachten is enige optie, maar denk zelf ook wel dat het hier al meer speelt dan dat zij doorhebben.
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @Serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar zitten we zeker nog niet aan. Dan hadden we een veel hoger reproductiegetal moeten zijn. Zie ook de post hierboven, in Denemarken zitten ze nu op 2,3% en zelfs in het VK zitten ze ook zeker nog niet aan de 50%.
Gebaseerd op?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen zich uiteindelijk zullen laten vaccineren. 80% lijkt vrijwel onhaalbaar.
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.quote:
Als straks het voorjaar eraan komt gaan die besmettingscijfers gewoon ook op natuurlijke wijze weer dalen. Heb je behoorlijk wat tijd om al die vaccinaties erin te jassen voordat we weer in een problematisch jaargetijde komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.
Ok.quote:
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.quote:De bereidheid van Nederlanders om zich te laten inenten tegen het coronavirus is de afgelopen maand gestegen. Waar in november 60 procent openstond voor vaccinatie, is dat inmiddels 69 procent. Het aandeel mensen dat zegt zeker niet of waarschijnlijk niet mee te werken daalde van 23 naar 18 procent.
Is inmiddels 75%:quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/quote:Zo'n 280 eerstejaarsstudenten van de opleidingen doktersassistent en apothekersassistent van ROC Mondriaan in Den Haag gaan helpen met vaccineren tegen het coronavirus. Ze leren deze week te prikken, maakte het opleidingsinstituut bekend.
,,In het reguliere onderwijsprogramma van de eerstejaars was het injecteren pas in mei gepland, dat hebben we naar voren gehaald. We vinden het van groot belang om op deze manier een bijdrage te leveren in de bestrijding van het virus", zegt schooldirecteur Arjo van Nieuwamerongen.
Vanaf maandag zijn de studenten inzetbaar om te ondersteunen bij het vaccineren, onder andere bij zorgorganisatie Middin en de GGD in de regio. In de opvolging worden ook studenten van de opleiding verpleegkunde en verzorgende IG ingezet, in totaal kan het aantal studenten dat helpt met vaccineren dan oplopen tot ruim 850.
Nuttig, dankje. Als de mensen voor wie het persoonlijk of qua beroep nodig hebben bereid zijn scheelt dat al heel veel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ikquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.quote:De andere drie antwoordmogelijkheden waren "ik weet het niet" (10 procent), "zeker niet" (8 procent) en "waarschijnlijk niet" (7 procent).
Welke groep zit je kind?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Ik maak me ook niet zo druk om dat totaalgetal, volgens mij gaan we dat makkelijk halen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.
Dat gaat heel vlot! Heel fijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingent. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is toch ergens best treurig dat de staat van de Europese samenwerking en solidariteit dat landen - ondanks dat we dit juist gezamenlijk zouden doen, langzaam tot 'ieder voor zich' aan het verworden is.quote:
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Nicequote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingent. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Niet iedereen heeft een groot huis.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Ik vermoed omdat ze te jong zijn om in een andere kamer alleen te zitten te werken. Er vlogen al potloden door de ruimte nuquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Misschien een anti-bladfband omdoen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ik
[..]
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.
De 25% die zegt "waarschijnlijk wel" moeten dan ook allemaal wel echt gaan vaccineren.
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke groep zit je kind?
Onze dochter, groep 8, heeft gedurende de dag een aantal calls met de leerkracht, een onderwijsassistent en een aantal of alle klasgenoten. Daarnaast zijn juf en onderwijsassistenten de hele dag bereikbaar voor vragen en begeleiding.
Ik vind het erg jammer dat er nog steeds scholen zijn die hun zaakjes voor deze periode niet op orde hebben. Ze hadden inmiddels wat meer op de rit kunnen hebben. Ik snap dat dat in maart neit zo was, maar nu zou je wat meer verwachten.
Hoogvoltage.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien een anti-bladfband omdoen?
Deze meneer denk ik wel?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een groot huis.
Bij mij zit mijn (part-time werkende) vrouw samen met mijn zoon op zijn slaapkamer schoolwerk te doen nu terwijl ik thuiswerk in de woonkamer..quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Vermoed ik ook wel gezien zijn salaris. Maar schijnbaar is dit dan de beste oplossing...
shockcollar...quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien een anti-bladfband omdoen?
Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.
https://nos.nl/collectie/(...)ouw-vaccinatievragenquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
quote:Hoelang ben ik na de vaccinatie beschermd tegen corona?
Het CBG stelt dat we op dit moment alleen weten dat bescherming zo'n drie maanden na de vaccinatie nog onverminderd hoog is. Maar het is onbekend hoelang die bescherming zal blijven. Onderzoek kan hier later pas meer duidelijkheid over geven.
"Het is pas een paar maanden geleden dat de eerste mensen gevaccineerd zijn", licht Van Egmond toe. "Naarmate de tijd verstrijkt, zie je misschien dat mensen weer ziek gaan worden. Op dat moment weet je pas dat het uitgewerkt is. Het is echt een kwestie van afwachten."
Het lijkt me belangrijker dat mensen zich goed informeren in de voordelen en risico's van een vaccin en op basis daarvan een keuze maken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Dat is inderdaad jammer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.
Nu hebbeb wij mazzel dat hij het allemaal goed snapt maar ik mis gewoon wat interesse vanuit de school uit over hoe het met hem gaat en feedback.
Dat was in maart toen ook al zo, 0x een belletje of iets gehad. Dan komt het over alsof het ze niet interesseert. Is jammer omdat ik voor de rest wel tevreden ben over de school.
Dat is toch hun standaardstrategie?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook lekker in China
En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:34 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.
Is het 80% uitgaande van een egale verdeling (de theoretische vaccinatiegraad nodig om R<1 te maken), of is dat de "percolation threshold" (je hebt wel gebieden waar R>=1, maar die zijn beperkt in omvang, niet met elkaar verbonden)?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.
volgens mij verpleeghuispersoneel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Anton91 het volgende:
Dus ze denken maandag klaar te zijn met de medewerkers acute zorg. Normaal gesproken zouden we de 8ste beginnen toch, dus welke groep gaat er vanaf morgen erbij gevacinneeerd worden?
Dat werkt niet meer, niet iedereen is bang om corona te krijgen. Zodra mijn familie ingent is ga ik ook weer gewoon knuffelen/drie zoenen doen. Zal mij een rotzorg wezen of ik corona krijg of niet, daar kom ik wel overheen. Maar als ik een uitnodiging krijg voor het vaccin zal ik wel gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?
Nee maar dat heb ik al gehad.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?
Vanuit het ROC hier in Dordrecht, staat de halve verpleeg(st)er opleiding al in de GGD teststraat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/
Dat is eigenlijk wel goed nieuws. Zou nog beter zijn als scholieren vanuit heel Nederland hier aan mee werkten (in samenwerking met de ROC's)
Ja deze instellingen weten gewoon wat doorpakken is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
We gaan als een trein
Ik geloof dat ze nu gokken op een jaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vanuit het ROC hier in Dordrecht, staat de halve verpleeg(st)er opleiding al in de GGD teststraat.
Verwacht dat het niet anders zal gaan met vaccineren.
Van wat ik van een teamgenoot begreep vind zijn dochter het superleuk om op deze manier wat bij te dragen.
Ja dat is ook wat er gebeurt, het geld uiteraard wel als een afgeronde taak / stage.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.
http://www.telegraaf.nl/n(...)jiazhuang-gaat-dichtquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook lekker in China
Volgende keer vragen of die man zijn microfoon uitzet als hij niet aan het woord is. Lijkt me toch wel het minste.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
Gelukkig kan je tegenwoordig in Teams/Zoom andere muten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgende keer vragen of die man zijn microfoon uitzet als hij niet aan het woord is. Lijkt me toch wel het minste.
Wij hadden gisteren met ons koor een zoommeeting. Netjes om de beurt en allemaal muten als je niet aan de beurt bent. Dit was ipv de jaarlijkse nieuwjaarsborrel. Hadden allemaal fles wijn of bier (mannen) gekregen. Was erg leuk.
Nah, ik ben er nog niet helemaal diep op in gedoken. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt zin heeft, omdat ik bij lange na niet het niveau en de expertise van de deskundigen in dit filmpje heb. Maar dit zijn niet de minste mensen binnen hun expertise. Als waar is wat zij aankaarten in dit filmpje, dan zouden we nog maar eens heel goed na moeten denken of dit echt is wat we willen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kunnen zij mooi gaan testen of de vaccins daar tegen werken. Voordat die hier is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)jiazhuang-gaat-dicht
Schijnt ook nog eens om die Zuid Afrikaanse variant te gaan waar het vaccin wellicht minder effectief tegen is.
Gisteren bij Jinek sprak Hugo zijn zorgen uit over de Britse variant, maar die is eigenlijk veel enger.
Als die beelden van twitter die ik zojuist postte kloppen met al die ambulances dan hebben ze al aardig wat besmettingen daar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Schijnt ook nog eens om die Zuid Afrikaanse variant te gaan waar het vaccin wellicht minder effectief tegen is.
Gisteren bij Jinek sprak Hugo zijn zorgen uit over de Britse variant, maar die is eigenlijk veel enger.
Gelukkig is dat een ver-van-ons-bed-show. 👌quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanwege ISO zou ik niet eens mogen werken met niet-medewerkers aan tafel. Nu heb ik de luxe van thuis kantoor en geen kinderen. En de collega's met kinderen hebben die luxe ook wel bij ons.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
En gelukkig vaccineren wij in kleine groepjes.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een ver-van-ons-bed-show. 👌
Voordeel is wel dat het daar uitbreekt. Flikkeren gewoon de hele stad meteen op slot. Maar dan ook echt volledig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als die beelden van twitter die ik zojuist postte kloppen met al die ambulances dan hebben ze al aardig wat besmettingen daar.
Prikken is een voorbehouden handeling. Dat zullen ze niet mogen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.
O, geen rechtstreeks vluchten? Gelukkig...quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dus volgend jaar weer prikken?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nu gokken op een jaar.
Hun vaccin ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen zij mooi gaan testen of de vaccins daar tegen werken. Voordat die hier is.
Hallo zeg..quote:
Nothing to see here, move onquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, geen rechtstreeks vluchten? Gelukkig...
Je hebt dictatuur verkeerd geschreven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
Hoewel China een slecht land is qua mensenrechten toch wel respect voor de mate van daadkracht daar.
Inderdaad daadkrachtquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
Hoewel China een slecht land is qua mensenrechten toch wel respect voor de mate van daadkracht daar.
Hij schreef toch daadkracht!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt dictatuur verkeerd geschreven.
Uh, ben vorig jaar rond deze tijd vergeten. Door mindere daadkrachtige aanpak is zo over de hele wereld verspreid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
Zijn ze daar weer een giga uitbraak onder het tapijt aan het vegen ofzo?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad daadkracht
[ twitter ]![]()
![]()
Zij maken die fout tenminste maar n keerquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Uh, ben vorig jaar rond deze tijd vergeten. Door mindere daadkrachtige aanpak is zo over de hele wereld verspreid.
Is dat dezelfde WHO die door Trump misbruikt werd om China de schuld in de schoenen te schuiven medio maart?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Inderdaad daadkracht
[ twitter ]![]()
![]()
Ze leren er tenminste van.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Uh, ben vorig jaar rond deze tijd vergeten. Door mindere daadkrachtige aanpak is zo over de hele wereld verspreid.
Nee!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:10 schreef Evenstar het volgende:
Nou, zit je klaar voor een webinar .. hebben ze een stroomstoring
UMCU heeft problemen, weet niet precies wat er aan de hand is, want telefoons liggen er ook uit op onze afdeling lees ik netquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee!![]()
Ligt dat bij jou of aan hun website?![]()
Houden zo!quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Gelukkig krijg ik wrs het Oxfordvaccin, via de huisarts. Moet er niet aan denken dat dat schrikbeeld in die video, bewaarheid wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Nah, ik ben er nog niet helemaal diep op in gedoken. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt zin heeft, omdat ik bij lange na niet het niveau en de expertise van de deskundigen in dit filmpje heb. Maar dit zijn niet de minste mensen binnen hun expertise. Als waar is wat zij aankaarten in dit filmpje, dan zouden we nog maar eens heel goed na moeten denken of dit echt is wat we willen.
Ik maak me echt een beetje zorgen om de bevolking die wel het vaccin nemen die gebruik maakt van mRNA. Ik ben benieuwd wat de lange termijn effecten gaan zijn. Kan alleen maar hopen dat het meevalt
Dan kun je het wel weer weg zetten als 'slechte bron' en 'onwaar' en weet ik wat. Ik vraag me af in hoeverre hun ideen ontkracht kunnen worden.
Handige timing!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
UMCU heeft problemen, weet niet precies wat er aan de hand is, want telefoons liggen er ook uit op onze afdeling lees ik netBen zelf vanuit huis aan het werk en nergens last van.
Zij maken al decennialang de fout van stelselmatige onderdrukking van de bevolking hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zij maken die fout tenminste maar n keer
Het een is een rechtstreeks gevolg van het ander, maar ok.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
Ja en de ene keer dat ze dat niet doen is er een pandemiequote:Op donderdag 7 januari 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zij maken al decennialang de fout van stelselmatige onderdrukking van de bevolking hoor.
Yep, 70% minder vuurwerkslachtoffers:quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Heeft hier iemand trouwens wat gelezen mbt het vuurwerkverbod en of dit echt minder slachtoffers heeft gebracht / minde rdruk op ziekenhuizen, nu er een verbod was?
Daadkracht m'n neus. Dit land is op geen enkele manier een voorbeeld voor Nederland. Ik heb nog liever dat ze alles open gooien dan een Chinese aanpak hier.quote:China waarschuwt burgers in Washington, vergelijkt onrust met Hongkong
China vraagt haar burgers in de VS op te passen voor de onrust in Washington. De ambassade in de VS roept Chinezen op veiligheidsmaatregelen te treffen, schrijft de South China Morning Post.
De woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken heeft in een eerste reactie uit Peking de bestorming van het Capitool vergeleken met de pro-democratiebeweging in Hongkong. "Met het verschil dat de politie van Hongkong professioneel zijn werk deed en er geen doden vielen."
70% minder, las ik. Dus substantieel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:18 schreef Cue_ het volgende:
Heeft hier iemand trouwens wat gelezen mbt het vuurwerkverbod en of dit echt minder slachtoffers heeft gebracht / minde rdruk op ziekenhuizen, nu er een verbod was?
Dat is wel nicequote:Op donderdag 7 januari 2021 12:24 schreef Mammietje het volgende:
Yep, 70% minder vuurwerkslachtoffers:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ent-gedaald-a4026231
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerk
Hij had er gewoon geen zin in en heeft de boel gesaboteerdquote:
Ik denk het ook. Bang voor een gaatje!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij had er gewoon geen zin in en heeft de boel gesaboteerd
quote:Japan kondigt noodtoestand af
Zoals verwacht heeft de Japanse regering de noodtoestand afgekondigd voor de hoofdstad Tokio en drie omliggende regio's vanwege de oplopende besmettingscijfers. Premier Suga roept Japanners op om na 20.00 uur thuis te blijven. Restaurants en bars zouden na dat tijdstip moeten sluiten. Op het niet opvolgen van de voorschriften staan trouwens geen straffen.
Winkelcentra en scholen blijven open. Onder meer bioscopen en musea worden opgeroepen om minder bezoekers toe te laten.
Denk echt dat niemand zit te wachten op zo'n aanpak en of China als voorbeeld ziet hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:25 schreef DireStraits7 het volgende:
China vergelijkt de rabiate idioten in de VS met de protesten tegen de dictatuur in Hongkong.
[..]
Daadkracht m'n neus. Dit land is op geen enkele manier een voorbeeld voor Nederland. Ik heb nog liever dat ze alles open gooien dan een Chinese aanpak hier.
(Ja, is een beetje offtopic, maar aangezien het wel raakt aan wat we net bespraken)
Ik denk een aantal hier wel hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:30 schreef Evenstar het volgende:
Denk echt dat niemand zit te wachten op zo'n aanpak en of China als voorbeeld ziet hoor.
Ik merkte het ook duidelijk. Normaal kan ik de tv niet horen op max volume en is praten onmogelijk. Nu was het om 12 uur aanzienlijk stiller en kon ik nog de tv horen op normaal volume.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
70% minder, las ik. Dus substantieel.
Zal even het artikel opzoeken.
Tja, wanneer je als land decennia hebt lopen bitchen op andere landen hoe zij hun verkiezingen houden en regelen dan kun je dit verwachten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk echt dat niemand zit te wachten op zo'n aanpak en of China als voorbeeld ziet hoor.
Wat betreft de VS, iedere staat zit op dit moment gewoon te trollen (en terecht). Turkije was er gisteren ook snel bij bijvoorbeeld. Dat was natuurlijk ook niet toevallig, maar goed off-topic inderdaad
Serieuze vraag: als hier ook maar een greintje van waar zou zijn, waarom horen we daar dan niet meer over? En bespaar me argumentatie dat MSM onder overheidstoezicht zou staan en dergelijke. Als er feitelijk bewezen zou (kunnen) worden dat het Pfizer-vaccin gevaarlijk is, is dat groot nieuws waar iedere media mee wil scoren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nah, ik ben er nog niet helemaal diep op in gedoken. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt zin heeft, omdat ik bij lange na niet het niveau en de expertise van de deskundigen in dit filmpje heb. Maar dit zijn niet de minste mensen binnen hun expertise. Als waar is wat zij aankaarten in dit filmpje, dan zouden we nog maar eens heel goed na moeten denken of dit echt is wat we willen.
Ik maak me echt een beetje zorgen om de bevolking die wel het vaccin nemen die gebruik maakt van mRNA. Ik ben benieuwd wat de lange termijn effecten gaan zijn. Kan alleen maar hopen dat het meevalt
Dan kun je het wel weer weg zetten als 'slechte bron' en 'onwaar' en weet ik wat. Ik vraag me af in hoeverre hun ideen ontkracht kunnen worden.
Dan sluit ik mij wel bij jou aan hoor, maar het is mij niet opgevallen en ik vind mijzelf soms al best extreem qua maatregelenquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk een aantal hier wel hoor.
Ach de president doet zijn schouders omhoog en gaat weer verder.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tja, wanneer je als land decennia hebt lopen bitchen op andere landen hoe zij hun verkiezingen houden en regelen dan kun je dit verwachten.
100% mee eens.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Serieuze vraag: als hier ook maar een greintje van waar zou zijn, waarom horen we daar dan niet meer over? En bespaar me argumentatie dat MSM onder overheidstoezicht zou staan en dergelijke. Als er feitelijk bewezen zou (kunnen) worden dat het Pfizer-vaccin gevaarlijk is, is dat groot nieuws waar iedere media mee wil scoren.
Het zijn vrij vaak ook dezelfde koppen die je ziet verschijnen in dit soort filmpjes. Die weer worden rondverspreid door dezelfde engnekken op instagram.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% mee eens.
Ging dat filmpje kijken en na 35 seconden hoor je dan "vaccineren tegen corona is onnodig ...", nou dan weet je ook al genoeg.
Zover kwam ik ook ongeveer!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% mee eens.
Ging dat filmpje kijken en na 35 seconden hoor je dan "vaccineren tegen corona is onnodig ...", nou dan weet je ook al genoeg.
Ik had niet gedacht dat jij deze troep zou proberen te bekijken...quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% mee eens.
'Soort van' denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ah... dat schiet al ekker op!![]()
We hebben een teller dus?
Ik begrijp dat vuurwerk nog steeds in best grote getale uit Oost-Europa komt en dat het ook een groot deel is van wat er nu is afgestoken (als dat klopt trouwens).quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
70% minder, las ik. Dus substantieel.
Zal even het artikel opzoeken.
Nou ben ik nieuwsgierig geworden wat voor troep er nog meer op dat kanaal staat...quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zover kwam ik ook ongeveer!![]()
Daarna nog even gekeken wat dit kanaal verder nog publiceerde en toen was ik klaar.
Zie dat fabeltjesfuik item van Lubachquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het zijn vrij vaak ook dezelfde koppen die je ziet verschijnen in dit soort filmpjes. Die weer worden rondverspreid door dezelfde engnekken op instagram.
Ik sta open voor alle meningen en invalshoekenquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik had niet gedacht dat jij deze troep zou proberen te bekijken...
Ik denk dat er ook veel vuurwerk van vorig jaar overgebleven is. Het was hier vorig jaar zo mistig dat je het nog niet eens kon zien als je het aanstak.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik begrijp dat vuurwerk nog steeds in best grote getale uit Oost-Europa komt en dat het ook een groot deel is van wat er nu is afgestoken (als dat klopt trouwens).
Ik vraag me wel af hoe het er dan bijvoorbeeld in Duitsland aan toe gaat.
Doe geen moeite!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ben ik nieuwsgierig geworden wat voor troep er nog meer op dat kanaal staat...
Het circus begint weer van voren af aan met die mutaties. Is men zich bewust dat corona constant muteert, en dat wij dus mogelijk jaarlijks in een lockdown loop terecht komen waarin mogelijk constant verschillende vaccins ontwikkeld moeten worden om deze mutaties het hoofd te bieden?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:42 schreef Simmertje het volgende:
[ twitter ]
Om maar even aan te geven dat China niet klaar is met het virus.
Er zijn ook wereldwijde tellers die elke dag worden ge-update, soms meerdere keren per dag. Ga ervan uit dat de Nederlandse cijfers daar ook spoedig tussen zullen staan.quote:
Ik deed gewetensvol een poging, maar bij mij is ie restrictedquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle meningen en invalshoeken
Ogot.... die komt straks 'woken' terug...quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef Evenstar het volgende:
Rustig op werk, dus ik ga toch dat filmpje kijken, gewoon omdat het kan
Klopt maar vooralsnog ken ik alleen deze en daar staat Nederland nog niet bij.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er zijn ook wereldwijde tellers die elke dag worden ge-update, soms meerdere keren per dag. Ga ervan uit dat de Nederlandse cijfers daar ook spoedig tussen zullen staan.
Deze is ook wel handig voor als je de vooruitgang in de VS wilt volgen:quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:48 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Klopt maar vooralsnog ken ik alleen deze en daar staat Nederland nog niet bij.
Ik niet. Idioten hoor je te negerenquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:44 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik sta open voor alle meningen en invalshoeken
Ik vraag me dan af wie zo'n Prof. Dr. Theo Schetters is. En dan ga je zoeken en kom je vooral dit filmpje tegen en een profiel van iemand die na een - bijzonder - carrireverloop nu Parasieten bestudeert aan de Universiteit van Pretoria.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Serieuze vraag: als hier ook maar een greintje van waar zou zijn, waarom horen we daar dan niet meer over? En bespaar me argumentatie dat MSM onder overheidstoezicht zou staan en dergelijke. Als er feitelijk bewezen zou (kunnen) worden dat het Pfizer-vaccin gevaarlijk is, is dat groot nieuws waar iedere media mee wil scoren.
En gaat ie 5G masten in de fik zetten, een kek aluminium hoofddeksel dragendquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ogot.... die komt straks 'woken' terug...
Lekker rustig topic heb jij hier dan zeker?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik niet. Idioten hoor je te negeren
quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En gaat ie 5G masten in de fik zetten, een kek aluminium hoofddeksel dragend![]()
Als ie maar niet gaat rappen
Word je zelf nou gelukkig van je manier van denken? Het is een en al kommer en kwel. Zie je nog wel wat lichtpuntjes in de (nabije of verdere) toekomst? Dat is wel belangrijk, hoor.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het circus begint weer van voren af aan met die mutaties. Is men zich bewust dat corona constant muteert, en dat wij dus mogelijk jaarlijks in een lockdown loop terecht komen waarin mogelijk constant verschillende vaccins ontwikkeld moeten worden om deze mutaties het hoofd te bieden?
Van corona ga je ook helemaal niet afkomen, aangezien het al een natuurlijk reservoir heeft in de vorm van marterachtigen, en mogelijk nog meer dieren.
In hoeverre gaan de vaccins de mensen helpen die nu al in de ziekenhuizen liggen met een meerderheid, mensen met een gecompriceerd immuunsysteem. Zullen vaccins die mensen wel helpen, en de zorg niet meer belasten? Dat denk ik niet.
Vaccins zijn niet de manier om van deze situatie af te komen, en dit gaat in 2021 duidelijk worden door mutaties.
Ik reageer ook minder dan eerst en in kortere zinnen, want met lange verhalen hier verspil je alleen maar tijd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lekker rustig topic heb jij hier dan zeker?
Vanuit 'Dansschool Evenstar'quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Of hij neemt dreadlocks en geeft ons straks 'opdrachtjes'!
Zover was ik ook, inderdaad.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af wie zo'n Prof. Dr. Theo Schetters is. En dan ga je zoeken en kom je vooral dit filmpje tegen en een profiel van iemand die na een - bijzonder - carrireverloop nu Parasieten bestudeert aan de Universiteit van Pretoria.
Herkenbaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik reageer ook minder dan eerst en in kortere zinnen, want met lange verhalen hier verspil je alleen maar tijd.
hele VMware ligt eruit, overal problemen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
UMCU heeft problemen, weet niet precies wat er aan de hand is, want telefoons liggen er ook uit op onze afdeling lees ik netBen zelf vanuit huis aan het werk en nergens last van.
Het heeft ook weinig zin want gedurende een discussie verandert het onderwerp bijna altijd.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Zijn ook steeds minder discussies waar ik me geroepen voel aan deel te nemen!
Yep. En een dagdeel later doen we het nog eens over!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het heeft ook weinig zin want gedurende een discussie verandert het onderwerp bijna altijd.
Had je dan verwacht dat hij zon loopbaan heeft als van dissel of koopmans?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af wie zo'n Prof. Dr. Theo Schetters is. En dan ga je zoeken en kom je vooral dit filmpje tegen en een profiel van iemand die na een - bijzonder - carrireverloop nu Parasieten bestudeert aan de Universiteit van Pretoria.
Goede noodstroom wel dan ?quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:54 schreef Freudie het volgende:
De
[..]
hele VMware ligt eruit, overal problemen.
Ik moet nog even oefenen met de sarcasme-tag volgens mij ;-)quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:18 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Houden zo!
Maar heer, let op, want juist daarom blijft het ook oppassen geblazen. Ongelukken zitten in een klein hoekje want mazen in het net, bv iemand die deze variant hier op welke manier dan ook onverhoopt binnenbrengt, kunnen ons anti corona systeem gebaseerd op lock downs, vaccinaties etc - uiteindelijk in het honderd laten lopen en om zeep helpen. Als huidige vaccins geen soelaas meer bieden dan is het leed niet te overzien, dunkt mij.
Scjvb
Dat zijn vaak dan weer andere users.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Yep. En een dagdeel later doen we het nog eens over!
Ik heb nu vooral mei een beetje in mijn hoofd dat het dan de goede kant op gaat. Combinatie van vaccins en goede omstandigheden zoals in 2020. Dat lijkt ergens lang maar aan de andere kant, de weken schieten nu ook voorbij. En bovendien, met het aankomen van de lente ga ik me toch altijd optimistischer voelen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Word je zelf nou gelukkig van je manier van denken? Het is een en al kommer en kwel. Zie je nog wel wat lichtpuntjes in de (nabije of verdere) toekomst? Dat is wel belangrijk, hoor.
Ik denk dat hij wel wellicht een punt heeft.. Vooral ook over de medicatie waarover binnenkort meer studies gepubliceerd worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik begin ook eindelijk een stip te zien, hij is nog bijzonder vaag, ik hoop dat hij sneller duidelijker zichtbaar wordt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb nu vooral mei een beetje in mijn hoofd dat het dan de goede kant op gaat. Combinatie van vaccins en goede omstandigheden zoals in 2020. Dat lijkt ergens lang maar aan de andere kant, de weken schieten nu ook voorbij. En bovendien, met het aankomen van de lente ga ik me toch altijd optimistischer voelen.
Hij ziet de urgentie niet, beweerd dat die gecreeerd is door de lockdowns. De ziekenhuizen in Engeland liggen vol, een maandje na een stricte lockdown.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nouja dat laatste zit er vooral in omdat het van een kanaal komt dat ook wel een bepaald doel heeft. Het nou niet bepaald genuanceerd. Niks wat de overheid of de wetenschap doet deugt volgens hun. PCR-testen deugen niet, vaccins deugen niet, mondkapjes deugen niet, alle maatregelen deugen niet. Ze verpakken het wel een degelijke manier. Maar waarom wetenschappelijk informatie halen uit een youtube filmpje als er honderden wetenschappelijke artikelen bestaan over deze onderwerpen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Er kan (nog) niet feitelijk bewezen worden of het gevaarlijk is, maar ook niet dat het geheeld ongevaarlijk is. Dat is zijn punt, dat het niet verantwoord zou zijn om nieuwe techniek met bepaalde risico's zo gehaast massaal in te zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, maar het bagatelliseren door het te vergelijken met pure pech is ook niet per se handig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:08 schreef Evenstar het volgende:
Kijk, dat mRNA techniek nieuw is en dat er risico's aan verbonden zouden kunnen zijn geloof ik best hoor. Ga dan in op hoe groot of klein deze risico's zijn. Buiten op straat lopen is ook een risico, want je kan onder een auto komen. Eten is ook een risico, want je kan stikken in je eten.
Totaal nutteloos zonder context en zonder onderbouwde uitleg en dat is wat je keer op keer ziet. Beetje iets de wereld in helpen, zodat het een eigen leven gaat leiden.
Nou heb ik genoeg van dat filmpje gezien om te concluderen dat dat niet zijn punt is. Als gezegd wordt er al binnen de halve minuut geroepen dat 'vaccineren tegen corona helemaal niet nodig is'.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Er kan (nog) niet feitelijk bewezen worden of het gevaarlijk is, maar ook niet dat het geheeld ongevaarlijk is. Dat is zijn punt, dat het niet verantwoord zou zijn om nieuwe techniek met bepaalde risico's zo gehaast massaal in te zetten.
Nuja, dat is wel appels met peren vergelijken. Als bv zou blijken dat vrijwel iedereen met een mRNA vaccin auto immuunziekte ontwikkelt met de jaren omdat het inherent aan de methode bleek dan is dat wel wat anders dan de individuele kans op een ongeluk op straat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:08 schreef Evenstar het volgende:
Kijk, dat mRNA techniek nieuw is en dat er risico's aan verbonden zouden kunnen zijn geloof ik best hoor. Ga dan in op hoe groot of klein deze risico's zijn. Buiten op straat lopen is ook een risico, want je kan onder een auto komen. Eten is ook een risico, want je kan stikken in je eten.
Totaal nutteloos zonder context en zonder onderbouwde uitleg en dat is wat je keer op keer ziet. Beetje iets de wereld in helpen, zodat het een eigen leven gaat leiden.
Damnquote:
Ik zelf denk al aan april, maar wel met dezelfde argumenten. Ik ga alleen wat sneller dan jijquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb nu vooral mei een beetje in mijn hoofd dat het dan de goede kant op gaat. Combinatie van vaccins en goede omstandigheden zoals in 2020. Dat lijkt ergens lang maar aan de andere kant, de weken schieten nu ook voorbij. En bovendien, met het aankomen van de lente ga ik me toch altijd optimistischer voelen.
Tijd voor een avondklok dus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zelf denk al aan april, maar wel met dezelfde argumenten. Ik ga alleen wat sneller dan jij
Ik merk het overigens nu al dat het ‘s avonds iets langer licht is, waardoor het leven al wat aangenamer wordt. En dat wordt iedere dag een beetje beter.
Ik geef op dit moment aan dat ik de juiste informatie nog niet heb om de patinten te informeren en dat het beter is om hun vraag op een later moment nogmaals te stellen. Ook verwijs ik ze nu bij vragen die acuter zijn en niet kunnen wachten door naar het RIVM.quote:Op donderdag 7 januari 2021 00:29 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hoe/waar doe je die research en waar zou die officile informatie vandaan moeten komen? Want het lijkt me dat er gewoon ook nog heel veel onbekend is, ook bij de fabrikant.
En ben je bij twijfel en / of gebrek aan informatie niet verplicht de klant te ontraden dat vaccin te nemen?
Veel succes ermee in ieder geval.
Die logica ontgaat me.quote:
Afhankelijk van waar je de vergelijking mee maakt kan je het naar je eigen gelijk toe framen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:59 schreef falling_away het volgende:
alleen vind ik het vreemd at hij maar blijft zeggen dat een lockdown nu niet nodig is omdat er maar weinigen aan het virus dood gaan.
Het hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn, dat probeer ik helemaal niet te zeggen. Er wordt veel te veel gefixeerd op de vaccins. Dat dit zegmaar de enige oplossing is. Maar door mogelijk gevaar van mutaties maken we het onszelf onmogelijk, met een loop van lockdowns als mogelijk gevolg. Het virus vormt gewoon voor 99% van de mensen geen gevaar, waardoor het makkelijk door de samenleving kan gaan zonder enige vorm van gevaar mocht je de risicogroepen afdoende beschermen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Word je zelf nou gelukkig van je manier van denken? Het is een en al kommer en kwel. Zie je nog wel wat lichtpuntjes in de (nabije of verdere) toekomst? Dat is wel belangrijk, hoor.
Dit is de denkwijze die ik iedereen kan aanradenquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Gelukkig.quote:
https://nl.linkedin.com/in/theo-schetters-907a895quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:49 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik viel wel beetje in een gat na de feestdagen en oud&nieuw dat waren lichtpuntjes waar ik eerder naar uitkeek.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is de denkwijze die ik iedereen kan aanraden. Ik heb het hier eerder geroepen, toen kerst voor velen zover weg voelde. Voor je het weet is het januari. En nu dus voor je het weet is het alweer voorjaar.
En voor je het weet ben je 78 en dement maar je moet vooral ook niet te ver doordenken.
Maar als de vaccinexpert zo'n goed verhaal heeft, waarom is zijn podium dan een of ander vaag YT-kanaal en niet Op1 of Jinek? Of indd een wetenschappelijk blad, nog beter.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/in/theo-schetters-907a895
Die man is vaccinexpert. Om hem dan af te zetten als een of andere koekenbakker is gewoon laag.
En dit. Is nou juist. Wat al een jaar lang min of meer onmogelijk lukt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
. Het virus vormt gewoon voor 99% van de mensen geen gevaar, waardoor het makkelijk door de samenleving kan gaan zonder enige vorm van gevaar mocht je de risicogroepen afdoende beschermen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe het komt dat deze hoogleraar er zo anders in staat dan andere hoogleraren en specialisten. Het hele argument 'vaccinatie is onnodig' laat ik voor wat het is, maar hij maakt zich zorgen over mRNA en geeft aan dat het wel in je lichaam blijft. Dat komt niet overeen met wat anderen zeggen, hoe komt dat? Niets ten nadele van BLCKBX, maar waarom publiceert hij het dan niet in een wetenschappelijk journal? Waarom gaat hij niet met collega's spreken om dit onder de aandacht te brengen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn, dat probeer ik helemaal niet te zeggen. Er wordt veel te veel gefixeerd op de vaccins. Dat dit zegmaar de enige oplossing is. Maar door mogelijk gevaar van mutaties maken we het onszelf onmogelijk, met een loop van lockdowns als mogelijk gevolg. Het virus vormt gewoon voor 99% van de mensen geen gevaar, waardoor het makkelijk door de samenleving kan gaan zonder enige vorm van gevaar mocht je de risicogroepen afdoende beschermen.
We laten onszelf eigenlijk in de problemen komen door te fixeren op vaccins en mutaties die er gaan komen, wat hand in hand met elkaar gaat in de toekomst, waardoor je weer een periode in lockdown moet. Zoals ook die Theo Schetters al mooi verwoorde. Maar als mensen maar 30 seconden een filmpje gaan kijken omdat ze een uitspraak weer uit verband gaan rukken omdat het niet in hun straatje past, dan ontgaat ze dat weer. Ontzettend jammer. Dit heet je kop in het zand steken en de boel wat proberen te omzeilen.
Ja hij blijft het maar roepen, maar ondanks dat staat de zorg wederom op springen. In Bergamo was hij al gesprongen en UK staat eigenlijk al over de rand. Maar Verzamelaar hoeft zich niet voor 17 miljoen mensen te verantwoorden als het fout gaat. Dan is het makkelijk roepen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En dit. Is nou juist. Wat al een jaar lang min of meer onmogelijk lukt.
Dus we kunnen wel overduidelijk concluderen, dat het 'm niet gaat worden om de pandemie van jouw kant te benaderen met het "laten gaan door de samenleving".
De "risicogroepen" zijn teveel mensen, te grootschalig aanwezig en houden deels zelf ook onvoldoende rekening (je kan immers niet van hen allen vragen dat ze zich 24/7 gaan opsluiten). Gaat dus gewoon mis, 100%
Maar goed, je gaat toch niet van mening veranderen, maar ik dacht wat de heck, ik probeer het eens.
Geeft niet. Het zal wel loslopen, denkt men.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ik moet nog even oefenen met de sarcasme-tag volgens mij ;-)
quote:In de Zuid-Chinese provincie Guangdong is woensdag een patint ontdekt met de hoog-besmettelijke Zuid-Afrikaanse variant van het coronavirus. Sommige wetenschappers maken zich zorgen om die variant. Zij hebben twijfels over de werkzaamheid van vaccins tegen dit gemuteerde coronavirus.
Dat legt hij uit in het filmpje. In plaats van massaal op vaccinaties in te zetten, had er beter kunnen worden gekeken naar medicijnen e.d., in plaats van die te verbieden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:14 schreef Da_Sandman het volgende:
Nou heb ik genoeg van dat filmpje gezien om te concluderen dat dat niet zijn punt is. Als gezegd wordt er al binnen de halve minuut geroepen dat 'vaccineren tegen corona helemaal niet nodig is'.
Zoals al honderdduizend keer gezegd is, het gt daar niet om.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het virus vormt gewoon voor 99% van de mensen geen gevaar, waardoor het makkelijk door de samenleving kan gaan zonder enige vorm van gevaar mocht je de risicogroepen afdoende beschermen.
Daarom zeg ik ook dat zij het moeten onderbouwen. Als je gewoon roept dat er een risico is dan roep ik inderdaad dat alles in het leven een risico met zich meebrengt. Dat is net zo onderbouwd en net zo waar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, maar het bagatelliseren door het te vergelijken met pure pech is ook niet per se handig.
Nogmaals: als dit zo'n eyeopener is oid, waarom is dat kanaal dan zijn podium en wordt het niet opgepikt door de MSM?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:32 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat legt hij uit in het filmpje. In plaats van massaal op vaccinaties in te zetten, had er beter kunnen worden gekeken naar medicijnen e.d., in plaats van die te verbieden.
Vraag het ze, zou ik zeggen. Ik heb geen idee.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: als dit zo'n eyeopener is oid, waarom is dat kanaal dan zijn podium en wordt het niet opgepikt door de MSM?
Ik zie vooral dieren en parasiet gerelateerde functiesquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar als de vaccinexpert zo'n goed verhaal heeft, waarom is zijn podium dan een of ander vaag YT-kanaal en niet Op1 of Jinek?
Maar het heeft logischerwijs wel gevolgen voor de vaccinatiebereidheid. Waarom zou ik een risico nemen als het huidige risico voor mij nihil is? Rationeel bekeken is dat geen keuze. Daar kan je op basis van emoties van alles van vinden maar dat maakt weinig uit.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals al honderdduizend keer gezegd is, het gt daar niet om.
Ook al zou er vanaf vandaag helemaal niemand meer aan overlijden, en zou er helemaal niemand meer op de IC terecht komen, dan nog kan dit virus de totale zorg tot stilstand brengen bij onvoldoende maatregelen.
Met alle gevolgen vandien. Voor edereen.
En dat de risicogroep uit zo'n 5 tot 6 miljoen mensen bestaat, waarvan velen gewoon een baan hebben, en een gezin. En dat je die simpelweg niet kn isoleren is ook al honderdduizend keer uitgelegd...
Dit zou helemaal niet opgepakt moeten worden door de MSM. Hij zou een reactie kunnen posten op artikelen over vaccinatie in the Lancet, Oxford Journal, waar dan ook. Daar wordt erop gereageerd door andere wetenschappers. Hij is gepromoveerd op vaccinatie op malaria bij dieren als ik 't filmpje goed luisterde, dus hij zal wetenschappelijke publicaties prima moeten kennen en snappen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: als dit zo'n eyeopener is oid, waarom is dat kanaal dan zijn podium en wordt het niet opgepikt door de MSM?
Mensen die serieus gaan roepen om maatregelen in het griepseizoen omdat dat weer oneerlijk is en veel doden gaat schelen moeten echt hun mond houden. Dan sluiten ze zichzelf maar op in hun kelder voor een paar maanden. Dit is voor niemand goed. En het klinkt ontzettend hard, maar als wij iedere dode gaan proberen te voorkomen dan zitten wij binnen de kortste keren op elkaars lip met 25 miljoen mensen in dit kleine land. Een beetje uitdunning (natuurlijke selectie) kan geen kwaad op zijn tijd. Dood gaan hoort bij het leven. Nee, mensen die dit op gaan dringen (die geitenwollensokken figuren zullen er ongetwijfeld zijn ja) moeten echt hun mond gaan houden en niet andere mensen gaan opzadelen met hun paranoia om ziek te worden. Al decennia pakken we het zo aan, en nu moet het ineens anders met alle gevolgen van dien. Ik heb liever een mooi leven, dan een lang "bestaan" zonder dingen te doen en waar alles wordt gereguleerd omdat mensen ziek kunnen worden evt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe het komt dat deze hoogleraar er zo anders in staat dan andere hoogleraren en specialisten. Het hele argument 'vaccinatie is onnodig' laat ik voor wat het is, maar hij maakt zich zorgen over mRNA en geeft aan dat het wel in je lichaam blijft. Dat komt niet overeen met wat anderen zeggen, hoe komt dat? Niets ten nadele van BLCKBX, maar waarom publiceert hij het dan niet in een wetenschappelijk journal? Waarom gaat hij niet met collega's spreken om dit onder de aandacht te brengen?
Heel eerlijk, ik zie ook wel een hele kleine kans dat er enige mate aan beperkende maatregelen opgelegd kan gaan worden wanneer de griepgolf toeslaat. Niet zozeer opgedrongen uit de overheid, maar vanuit de bevolking. Afgelopen jaar is er nagenoeg niemand overleden aan de seizoensgriep, dus deze maatregelen lijken daar prima tegen te helpen. Mensen die iemand die ze liefhebben dreigen te verliezen aan de seizoensgriep kunnen het nemen van geen maatregelen tegen de seizoensgriep, maar wel maatregelen tegen Covid-19 zien als oneerlijk.
Los daarvan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat het daadwerkelijk gedaan zal gaan worden. De maatregelen zijn te ontwrichtend om op de lange termijn (financieel) haalbaar te zijn, dus er zal weer een vorm van keuze komen.
Vaccinatie is overigens niet de oplossing, de oplossing is het virus uitbannen. Dat kan gedaan worden door groepsimmuniteit, wat je kunt bereiken door natuurlijke besmetting of vaccinatie. Natuurlijke besmetting wordt hoogstwaarschijnlijk een situatie waar heel veel doden gaan vallen, dus dat wordt voorkomen, waardoor vaccinatie (op dit moment) de enige uitweg is.
Nou ja, ik heb uiteindelijk ongeveer 25 minuten lang gekeken, maar hij zegt echt niks waarvan ik denk "ooooo dat is verfrissend". Geen ENKEL woord over overvolle ziekenhuizen, geen ENKEL woord over afgeschaalde zorg, geen ENKELE onderbouwing van hoe groot of klein het risico is en alleen maar roepen dat er een risico is. Dat heeft niks te maken met mooi verwoorden. Komt niet eens een beetje in de buurt zelfs.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal geen kommer en kwel te zijn, dat probeer ik helemaal niet te zeggen. Er wordt veel te veel gefixeerd op de vaccins. Dat dit zegmaar de enige oplossing is. Maar door mogelijk gevaar van mutaties maken we het onszelf onmogelijk, met een loop van lockdowns als mogelijk gevolg. Het virus vormt gewoon voor 99% van de mensen geen gevaar, waardoor het makkelijk door de samenleving kan gaan zonder enige vorm van gevaar mocht je de risicogroepen afdoende beschermen.
We laten onszelf eigenlijk in de problemen komen door te fixeren op vaccins en mutaties die er gaan komen, wat hand in hand met elkaar gaat in de toekomst, waardoor je weer een periode in lockdown moet. Zoals ook die Theo Schetters al mooi verwoorde. Maar als mensen maar 30 seconden een filmpje gaan kijken omdat ze een uitspraak weer uit verband gaan rukken omdat het niet in hun straatje past, dan ontgaat ze dat weer. Ontzettend jammer. Dit heet je kop in het zand steken en de boel wat proberen te omzeilen.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat de risicogroepen beschermen praktisch onmogelijk blijkt, is inmiddels toch wel duidelijk? En zelfs met zo goed mogelijke bescherming en allerlei maatregelen waren en zijn de ziekenhuizen weer overspoeld.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Hoeveel info van, wat jij noemt, MSM heb jij al bekeken, gelezen, geluisterd? Hoe open sta jij voor info anders dan degenen die sowieso tegen lockdowns zijn en het virus als dreiging afwijzen?quote:We laten onszelf eigenlijk in de problemen komen door te fixeren op vaccins en mutaties die er gaan komen, wat hand in hand met elkaar gaat in de toekomst, waardoor je weer een periode in lockdown moet. Zoals ook die Theo Schetters al mooi verwoorde. Maar als mensen maar 30 seconden een filmpje gaan kijken omdat ze een uitspraak weer uit verband gaan rukken omdat het niet in hun straatje past, dan ontgaat ze dat weer. Ontzettend jammer. Dit heet je kop in het zand steken en de boel wat proberen te omzeilen.
Ik vind het jammer dat mensen niet de moeite nemen om verder te luisteren dan al af te haken bij de eerste 35 seconden. Je kunt het met hun mening oneens zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het zijn vrij vaak ook dezelfde koppen die je ziet verschijnen in dit soort filmpjes. Die weer worden rondverspreid door dezelfde engnekken op instagram.
Dat ben ik volledig met je eens, tot het mijn eigen opa is die getroffen zou worden. Als er niets aan te doen is, is er niets aan te doen. Maar als mijn opa zou overlijden doordat iemand die griep heeft en bij thuiszorg werkt bij hem langs is geweest en hem aangestoken heeft zou ik er ook goed kwaad over zijn. Net als ik 't mezelf kwalijk zou kunnen nemen alsquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen die serieus gaan roepen om maatregelen in het griepseizoen omdat dat weer oneerlijk is en veel doden gaat schelen moeten echt hun mond houden. Dan sluiten ze zichzelf maar op in hun kelder voor een paar maanden. Dit is voor niemand goed. En het klinkt ontzettend hard, maar als wij iedere dode gaan proberen te voorkomen dan zitten wij binnen de kortste keren op elkaars lip met 25 miljoen mensen in dit kleine land. Een beetje uitdunning (natuurlijke selectie) kan geen kwaad op zijn tijd. Dood gaan hoort bij het leven. Nee, mensen die dit op gaan dringen (die geitenwollensokken figuren zullen er ongetwijfeld zijn ja) moeten echt hun mond gaan houden en niet andere mensen gaan opzadelen met hun paranoia om ziek te worden. Al decennia pakken we het zo aan, en nu moet het ineens anders met alle gevolgen van dien. Ik heb liever een mooi leven, dan een lang en kort "bestaan" zonder dingen te doen en waar alles wordt gereguleerd omdat mensen ziek kunnen worden evt.
Het feit dat iemand ergens een expert in is (geweest) betekent niet dat hij immuun is voor afwijkende ideeen of complottheorieen. Niet dat ik wil zeggen dat dat voor deze man geldt, maar het simpele gegeven dat iemand ergens expert in is of hoogopgeleid is of jaren ervaring ergens mee heeft, stelt hem niet onaantastbaar en zonder twijfel helemaal in het gelijk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die man is vaccinexpert. Om hem dan af te zetten als een of andere koekenbakker is gewoon laag.
Ik zet ze niet weg. Dat is een heel vervelende eigenschap van de doelgroep van dit soort YT-kanalen. Zelf erg kritisch zijn, maar zodra er een kritische vraag op hun informatiebron komt meteen schermen dat ze niet serieus genomen worden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar ik vind het op het oog niet redelijk om deze 2 experts weg te zetten als dat zij onwaarheden verkondigen. Ik geloof best dat er ook goede dingen aan het vaccins/de vaccins zitten. Wat zeg ik? Ik ben geen antivaxxer, hoogstens kritisch op dit vaccin.
Dit is een kritisch tegengeluid door niet de eerste de beste koekwous die ik hier op straat tegen kan komen. Dit zijn 2 mensen die we mijn inziens ook serieus moeten nemen, omdat men hen al jarenlang op andere fronten, bij andere onderzoeken en ontwikkelingen, ook zeer serieus nemen. Dus zolang hetgeen zij nu bepleiten niet ontkracht wordt, heb ik geen reden om aan hun woorden te twijfelen.
Ja nog beter, maar dan wordt het toch vanzelf wel opgepikt door de MSM. Dat is een beetje mijn punt. Als het cht zo'n goed verhaal zou zijn, dan is je podium niet een vaag YT-kanaal.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou helemaal niet opgepakt moeten worden door de MSM. Hij zou een reactie kunnen posten op artikelen over vaccinatie in the Lancet, Oxford Journal, waar dan ook. Daar wordt erop gereageerd door andere wetenschappers. Hij is gepromoveerd op vaccinatie op malaria bij dieren als ik 't filmpje goed luisterde, dus hij zal wetenschappelijke publicaties prima moeten kennen en snappen.
Als hij fundamentale problemen heeft is dat de weg om in te gaan lijkt mij, om in gesprek te gaan met andere experts, en niet op je eigen soapbox gaan staan op een plek die gezien wordt als tegendraads in het beleid. Hij mag prima zijn verhaal daar brengen, maar als hij wil dat er iets veranderd moet hij niet daar zijn.
De belangrijkste vraag is: waarom hebben ze die andere mening, en wat hebben ze eraan gedaan om die andere mening te delen? Om dat gesprek op gang te brengen met andere experts?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:40 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat mensen niet de moeite nemen om verder te luisteren dan al af te haken bij de eerste 35 seconden. Je kunt het met hun mening oneens zijn.
Maar omdat zij die mening hebben, zou de rest wat zij te zeggen hebben, ook onwaar zijn?
Dus 30 jaar lang geloven we deze mensen in hun expertise op hun blote blauwe ogen, want het zijn de experts. Maar nu ze een andere mening hebben aangaande het corona vaccin, of in ieder geval de technologie die er deels op wordt losgelaten, zou dat ze onbetrouwbaar maken?
Er wordt naar medicijnen gekeken. Ze worden experimenteel gebruikt, omdat men wanhopig is, maar men probeert nog wel onderzoeken te doen en voorzichtigheid in te bouwen. En dan blijkt dat sommige medicijnen wel en anderen niet of nauwelijk effect hebben, en andere simpelweg zelfs een slecht invloed.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:32 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat legt hij uit in het filmpje. In plaats van massaal op vaccinaties in te zetten, had er beter kunnen worden gekeken naar medicijnen e.d., in plaats van die te verbieden.
Naja alles er omheen heb ik maar een beetje aangehoord en ik heb daar voor mijzelf een duidelijke mening over die ik niet direct door hem of anderen zonder meer laat beinvloeden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:59 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik denk dat hij wel wellicht een punt heeft.. Vooral ook over de medicatie waarover binnenkort meer studies gepubliceerd worden.
alleen vind ik het vreemd at hij maar blijft zeggen dat een lockdown nu niet nodig is omdat er maar weinigen aan het virus dood gaan. Het punt is dat er weinigen dood gaan omdat de ziekenhuizen niet vol liggen. Zonder lockdown zouden veel meer mensen sterven door zowel Covid als andere ziektes die niet meer behandeld kunnen worden.
Hij heeft blijkbaar ook geen weet van de hoge uitval bij ziekenhuispersoneel vanwege burnouts etc? Als het allemaal niet zo'n probleem is, zoals hij zegt, dan zou hier ook geen sprake van zijn.
Een vaccinexpert die het vaccin simpelweg promoot wordt nooit zo kritisch bekeken. Dan is het een expert, punt. En juist met zo'n houding versterk je het geheel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het feit dat iemand ergens een expert in is (geweest) betekent niet dat hij immuun is voor afwijkende ideeen of complottheorieen. Niet dat ik wil zeggen dat dat voor deze man geldt, maar het simpele gegeven dat iemand ergens expert in is of hoogopgeleid is of jaren ervaring ergens mee heeft, stelt hem niet onaantastbaar en zonder twijfel helemaal in het gelijk.
Nou ja omdat ik, en met mij waarschijnlijk niet de enige NL'er, die wetenschappelijke artikelen niet goed kunnen lezen c.q. in J&J-taal om kunnen zetten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat laatste zit er vooral in omdat het van een kanaal komt dat ook wel een bepaald doel heeft. Het nou niet bepaald genuanceerd. Niks wat de overheid of de wetenschap doet deugt volgens hun. PCR-testen deugen niet, vaccins deugen niet, mondkapjes deugen niet, alle maatregelen deugen niet. Ze verpakken het wel een degelijke manier. Maar waarom wetenschappelijk informatie halen uit een youtube filmpje als er honderden wetenschappelijke artikelen bestaan over deze onderwerpen?
Volgens mij heeft de pr-campagne van Gommers de afgelopen dagen overuren gedraaid, gemist?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou ja omdat ik, en met mij waarschijnlijk niet de enige NL'er, die wetenschappelijke artikelen niet goed kunnen lezen c.q. in J&J-taal om kunnen zetten.
Deze heren maken het voor mij begrijpelijk. Alleen is dan de vraag, buiten al die andere zaken die ze in dat filmpje verkondigen, zou fijn zijn als men dat even opzij kan zeggen, is mijn vraag alleen maar: klopt het wat ze over dat vaccin zeggen?
Ik denk dat er heel wat kritische mensen alsnog over te halen zijn om het vaccin te nemen op het moment dat er transparant in heldere taal wordt uitgelegd hoe het zit.
Mja, dat zou ik dus wel willen weten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:08 schreef Evenstar het volgende:
Wie moet dat gaan ontkrachten?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar ik vind het op het oog niet redelijk om deze 2 experts weg te zetten als dat zij onwaarheden verkondigen. Ik geloof best dat er ook goede dingen aan het vaccins/de vaccins zitten. Wat zeg ik? Ik ben geen antivaxxer, hoogstens kritisch op dit vaccin.
Dit is een kritisch tegengeluid door niet de eerste de beste koekwous die ik hier op straat tegen kan komen. Dit zijn 2 mensen die we mijn inziens ook serieus moeten nemen, omdat men hen al jarenlang op andere fronten, bij andere onderzoeken en ontwikkelingen, ook zeer serieus nemen. Dus zolang hetgeen zij nu bepleiten niet ontkracht wordt, heb ik geen reden om aan hun woorden te twijfelen.
Wat deze beste man (in Jip & Janneke taal) zegt:quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:48 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Naja alles er omheen heb ik maar een beetje aangehoord en ik heb daar voor mijzelf een duidelijke mening over die ik niet direct door hem of anderen zonder meer laat beinvloeden.
Maar het ging mij meer om wat ze te vertellen hadden over het vaccin anzich, wat het doet, hoe het werkt etc. in enigszins J&J taal. Ik heb wel e.e.a. gelezen erover. Maar voor een leek is het aardig abracadabra.
Ik vind het jammer dat sommigen hen toch voor mijn gevoel een beetje wegframen omdat ze toevallig kritisch zijn op dit vaccin. Nu lopen hier op Fok! volgens mij geen mensen rond die in diezelfde mate eenzelfde expertise kennen, maar wel mensen die e.e.a. erover gelezen hebben. Dus het enige wat ik mij afvraag: kan hun visie, of hetgeen wat zij te vertellen hadden in dit filmpje, ontkracht worden?
Zo nee, dan vind ik het niet helemaal fair om ze weg te framen alleen omdat ze een (althans hier op Fok) ietswat impopulaire mening hebben over het vaccin of de aanpak ervan.
Ik zeg niet dat die man niet kundig is, ik constateer uitsluitend dat hij het hier niet heeft over zijn vakgebied of iets waar hij aantoonbare ervaring in heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het spijt me maar dan ben ik toch weer geneigd op een stukje BNW terug te vallen waarbij ik denk dat geld en bepaalde mensen hier een rol in hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar als de vaccinexpert zo'n goed verhaal heeft, waarom is zijn podium dan een of ander vaag YT-kanaal en niet Op1 of Jinek? Of indd een wetenschappelijk blad, nog beter.
Mijn ervaring is anders hoor. Mijn achtergrond zit in IT infrastructuur, maar mensen om me heen zeggen: Jij werkt toch in de IT? Dan snap je mijn telefoon, printer, tv, koelkast, laptop en pacemaker ook. Help eensquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die man niet kundig is, ik constateer uitsluitend dat hij het hier niet heeft over zijn vakgebied of iets waar hij aantoonbare ervaring in heeft.
Zelf ben ik programmeur en heb ik best feeling met IT-infrastructuur met name voor de zaken waar ik regelmatig tegenaan loop. Dan kan ik in dat kader ook van alles roepen over bepaalde zaken in grote IT landschappen. Dat nemen mensen dan misschien nog serieus ook, want dat doe ik als 'Developer/IT Expert'. Maar dat wil niet zeggen dat ik echt van de hoed en de rand weet, omdat het mijn vakgebied niet is.
Terwijl ik dat dan wel suggereer, net zoals die suggestie ontstaat bij het doen van uitspraken met de titel Prof. Dr.
Ik hoop dat 'pacemaker' niet uit het leven gegrepen is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders hoor. Mijn achtergrond zit in IT infrastructuur, maar mensen om me heen zeggen: Jij werkt toch in de IT? Dan snap je mijn telefoon, printer, tv, koelkast, laptop en pacemaker ook. Help eens
Ik denk niet dat de afspraak voor de tweede prik ook gelijk gemaakt wordt. Of wel?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:58 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel mooier klinken dan het in werkelijkheid is (dat ze beide afspraken tellen).
Dat zeggen ze bij mij ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders hoor. Mijn achtergrond zit in IT infrastructuur, maar mensen om me heen zeggen: Jij werkt toch in de IT? Dan snap je mijn telefoon, printer, tv, koelkast, laptop en pacemaker ook. Help eens
Amen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:38 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb uiteindelijk ongeveer 25 minuten lang gekeken, maar hij zegt echt niks waarvan ik denk "ooooo dat is verfrissend". Geen ENKEL woord over overvolle ziekenhuizen, geen ENKEL woord over afgeschaalde zorg, geen ENKELE onderbouwing van hoe groot of klein het risico is en alleen maar roepen dat er een risico is. Dat heeft niks te maken met mooi verwoorden. Komt niet eens een beetje in de buurt zelfs.
Alleen maar bagatelliseren en roepen dat het eigenlijk allemaal wel meevalt. Hoe verwacht je nou dat ik dat serieus kan nemen als ik zelf zie wat voor invloed dit hele gebeuren heeft op de zorg? Het is echt waanzin.
Die professor is gewoon de zoveelste expert die vast blijft hangen in "het is allemaal niet zo erg, laten wij gewoon doorleven en de zwakkeren beschermen". Ondertussen hebben zij geen enkel idee hoe dat dan zou moeten werken, want daar hoor ik ze nooit over.
Maar dat vind ik dan ook een terechte vraag en daar mag best wat meer informatie over komen. Ik ga er van uit dat die kans dusdanig klein is dat men die risico wil lopen, want je gaat echt niet een groot deel van je bevolking rotzooi inspuiten. Daar geloof ik gewoon niet in, ondanks dat ik veel kritiek heb op de overheid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:52 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Mja, dat zou ik dus wel willen weten.
Hoe groot is de kans om hierdoor een auto-immuumziekte te creren?
En dat wil ik niet terug moeten zoeken in voor mij moeilijk interpreteerbare wetenschappelijke studies. Ik wil dat graag in heldere, transparante taal. Dat mis ik een beetje.
Okay, maar dan kom ik denk ik weer uit bij mijn eerdere vraag denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zet ze niet weg. Dat is een heel vervelende eigenschap van de doelgroep van dit soort YT-kanalen. Zelf erg kritisch zijn, maar zodra er een kritische vraag op hun informatiebron komt meteen schermen dat ze niet serieus genomen worden.
Volgens antivaxers schijnt een deel de eerste prik niet te overleven, dus de tweede afspraak direct maken is wat voorbarig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de afspraak voor de tweede prik ook gelijk gemaakt wordt. Of wel?
Ja is wel zo.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de afspraak voor de tweede prik ook gelijk gemaakt wordt. Of wel?
Jawelquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)aak-coronavaccinatiequote:Twee prikken
U krijgt 2 keer een prik. Bij het belcentrum maakt u meteen een afspraak voor de eerste n de tweede prik. De tweede prik volgt 3 weken na de eerste prik. Houd hier rekening mee bij het maken van de afspraak.
Te efficint, denk je?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Goed bezig, binnen een dag problemen opgelostquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:58 schreef Anton91 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel mooier klinken dan het in werkelijkheid is (dat ze beide afspraken tellen).
In eerdere berichten las ik dat mensen al twee afspraken hadden staan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Twee prikken
U krijgt 2 keer een prik. Bij het belcentrum maakt u meteen een afspraak voor de eerste n de tweede prik. De tweede prik volgt 3 weken na de eerste prik. Houd hier rekening mee bij het maken van de afspraak.
In geval van Pfizer moet je een halfuur aanwezig blijven op de testlocatie, kennelijk kunnen er dus in die periode ernstige bijwerkingen optreden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:00 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens antivaxers schijnt een deel de eerste prik niet te overlever, dus de tweede afspraak direct maken is wat voorbarig.
Maar als dit nu gaat betekenen dat je dan een land op slot moet gaan doen voor seizoensgriep, omdat er een hele kleine KANS (stuk kleiner dan Corona) bestaat dat iemand daardoor overlijdt omdat er mensen daar in huis zijn geweest, dan is het een begin zonder einde...quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens, tot het mijn eigen opa is die getroffen zou worden. Als er niets aan te doen is, is er niets aan te doen. Maar als mijn opa zou overlijden doordat iemand die griep heeft en bij thuiszorg werkt bij hem langs is geweest en hem aangestoken heeft zou ik er ook goed kwaad over zijn. Net als ik 't mezelf kwalijk zou kunnen nemen als
Tuurlijk, het leven is eindig. Ik ben vooral benieuwd hoe we teruggaan naar een situatie van betaalbare zorg per patint zonder in n keer op de rem te trappen.
Even ter verduidelijking, ik ben geen voorstander van maatregelen met de seizoensgriep, maar ik kan het ergens wel begrijpen als mensen dat zouden willen.
Ok, dus je wil wel...quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:55 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het spijt me maar dan ben ik toch weer geneigd op een stukje BNW terug te vallen waarbij ik denk dat geld en bepaalde mensen hier een rol in hebben.
...maar als dat dan gebeurt op de MSM dan is het propaganda.quote:Hoe groot is de kans om hierdoor een auto-immuumziekte te creren?
En dat wil ik niet terug moeten zoeken in voor mij moeilijk interpreteerbare wetenschappelijke studies. Ik wil dat graag in heldere, transparante taal. Dat mis ik een beetje.
Het probleem met het ontwikkelen van die vaccins is het testen, de productie en het transport. Het vaccin wat we nu hebben was er ook al binnen een aantal weken maar pas een jaar later kan iedereen gevaccineerd worden. Door die "randzaken" gaat het ook weer zo lang duren met weer een jaar lockdowns en maatregelen tot gevolg. Dus zo rooskleurig is het allemaal niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de risicogroepen beschermen praktisch onmogelijk blijkt, is inmiddels toch wel duidelijk? En zelfs met zo goed mogelijke bescherming en allerlei maatregelen waren en zijn de ziekenhuizen weer overspoeld.
Dat je je zorgen maakt, is logisch, maar ik lees bij jou geen enkel lichtpuntje, nooit. Misschien maken de mutaties het ons moeilijker, maar er is al door producenten van vaccins aangegeven dat ze met een week of zes een aangepast vaccin kunnen produceren. Neem je dat niet aan, denk je dat dat onzin is, of negeer je die info? Het zou je kunnen helpen om het allemaal wat minder donker te zien, lijkt me.
[..]
Hoeveel info van, wat jij noemt, MSM heb jij al bekeken, gelezen, geluisterd? Hoe open sta jij voor info anders dan degenen die sowieso tegen lockdowns zijn en het virus als dreiging afwijzen?
Ook wel logisch nog met deze getallen. Hopelijk kunnen we flink opschalen op korte termijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:01 schreef Evenstar het volgende:
Goed bezig, binnen een dag problemen opgelost
Ik hoop eigenlijk dat we wat meer gaan beseffen dat het leven niet oneindig is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:02 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als dit nu gaat betekenen dat je dan een land op slot moet gaan doen voor seizoensgriep, omdat er een hele kleine KANS (stuk kleiner dan Corona) bestaat dat iemand daardoor overlijdt omdat er mensen daar in huis zijn geweest, dan is het een begin zonder einde...
Diederik Gommers heeft een andere expertise. Prima dat hij ambassadeur is voor het vaccin, net als een heleboel andere artsen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de pr-campagne van Gommers de afgelopen dagen overuren gedraaid, gemist?
Moet je nooit verkondingen in de familie, dan kom je er nooit meer vanaf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het werkt natuurlijk wel andersom. Alle wetenschappers tot nu toe stellen dat het mRNA en de protenes snel uit je lichaam weg zijn. Deze wetenschapper stelt dat dat niet zo is. De bewijslast daarvoor ligt bij hem.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Okay, maar dan kom ik denk ik weer uit bij mijn eerdere vraag denk ik.
Kan dat stuk over auto-immuunziekte etc. ontkracht worden of zit er een kern van waarheid in?
En wat zij nog meer aangaande het vaccin vertellen?
Of is het bs?
Enige wat je daarover kan zeggen is "het zou in bepaalde gevallen wel eens kunnen voorkomen". Dit is gewoon iets nieuws en er is geen zekerheid, maar dat heb je bijna nooit bij medicijnen. Er zullen altijd een paar patinten zijn die last hebben van een zeer zeldzame bijwerking en dat zal hier niet anders zijn denk ik. Daarom snap ik heel goed dat jij daar vraagtekens bij wil zetten, is je goed recht ook.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:00 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Okay, maar dan kom ik denk ik weer uit bij mijn eerdere vraag denk ik.
Kan dat stuk over auto-immuunziekte etc. ontkracht worden of zit er een kern van waarheid in?
En wat zij nog meer aangaande het vaccin vertellen?
Of is het bs?
15 min toch?quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
In geval van Pfizer moet je een halfuur aanwezig blijven op de testlocatie, kennelijk kunnen er dus in die periode ernstige bijwerkingen optreden.
Vriendin van mij heeft 2 afspraken staanquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het enige waarin hij verschilt van collega's is de mate van zekerheid waarmee bovenstaande claim kan worden gemaakt en dus de inschatting van het risico.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:54 schreef chratnox het volgende:
Wat de andere experts tot nu toe zeggen:
- Het mRNA van dit vaccin is binnen korte tijd weg. De protenes die aangemaakt worden gaan binnen korte tijd weg.
Ik kan niet helemaal rijmen waarom deze man zo'n andere mening heeft.
Allergische reacties, net als mensen kunnen reageren op een wespensteek.quote:Op donderdag 7 januari 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
In geval van Pfizer moet je een halfuur aanwezig blijven op de testlocatie, kennelijk kunnen er dus in die periode ernstige bijwerkingen optreden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |