Gewoon dejavu aan vorig jaar toen alles gelinkt werd aan noord-Italië.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook genant dat ze dan weer van die opmerkingen durven te maken van "alle (of veel) gevallen zijn te herleiden naar basisschool X". Ja verdomme, je test bijna alleen maar de mensen die te herleiden zijn naar die school
Het is allemaal zo knullig. Uiteindelijk maakt het denk ik weinig uit nu, want wij zitten al in een lockdown en veel zwaarder kan het niet worden. Afwachten is enige optie, maar denk zelf ook wel dat het hier al meer speelt dan dat zij doorhebben.
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @Serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar zitten we zeker nog niet aan. Dan hadden we een veel hoger reproductiegetal moeten zijn. Zie ook de post hierboven, in Denemarken zitten ze nu op 2,3% en zelfs in het VK zitten ze ook zeker nog niet aan de 50%.
Gebaseerd op?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen zich uiteindelijk zullen laten vaccineren. 80% lijkt vrijwel onhaalbaar.
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.quote:
Als straks het voorjaar eraan komt gaan die besmettingscijfers gewoon ook op natuurlijke wijze weer dalen. Heb je behoorlijk wat tijd om al die vaccinaties erin te jassen voordat we weer in een problematisch jaargetijde komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.
Ok.quote:
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.quote:De bereidheid van Nederlanders om zich te laten inenten tegen het coronavirus is de afgelopen maand gestegen. Waar in november 60 procent openstond voor vaccinatie, is dat inmiddels 69 procent. Het aandeel mensen dat zegt zeker niet of waarschijnlijk niet mee te werken daalde van 23 naar 18 procent.
Is inmiddels 75%:quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/quote:Zo'n 280 eerstejaarsstudenten van de opleidingen doktersassistent en apothekersassistent van ROC Mondriaan in Den Haag gaan helpen met vaccineren tegen het coronavirus. Ze leren deze week te prikken, maakte het opleidingsinstituut bekend.
,,In het reguliere onderwijsprogramma van de eerstejaars was het injecteren pas in mei gepland, dat hebben we naar voren gehaald. We vinden het van groot belang om op deze manier een bijdrage te leveren in de bestrijding van het virus", zegt schooldirecteur Arjo van Nieuwamerongen.
Vanaf maandag zijn de studenten inzetbaar om te ondersteunen bij het vaccineren, onder andere bij zorgorganisatie Middin en de GGD in de regio. In de opvolging worden ook studenten van de opleiding verpleegkunde en verzorgende IG ingezet, in totaal kan het aantal studenten dat helpt met vaccineren dan oplopen tot ruim 850.
Nuttig, dankje. Als de mensen voor wie het persoonlijk of qua beroep nodig hebben bereid zijn scheelt dat al heel veel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ikquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.quote:De andere drie antwoordmogelijkheden waren "ik weet het niet" (10 procent), "zeker niet" (8 procent) en "waarschijnlijk niet" (7 procent).
Welke groep zit je kind?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Het is niet anders en we doen het, maar leuk is anders.
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Ik maak me ook niet zo druk om dat totaalgetal, volgens mij gaan we dat makkelijk halen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.
Dat gaat heel vlot! Heel fijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Het is niet anders en we doen het, maar leuk is anders.
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Het is toch ergens best treurig dat de staat van de Europese samenwerking en solidariteit dat landen - ondanks dat we dit juist gezamenlijk zouden doen, langzaam tot 'ieder voor zich' aan het verworden is.quote:
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Nicequote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Niet iedereen heeft een groot huis.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Ik vermoed omdat ze te jong zijn om in een andere kamer alleen te zitten te werken. Er vlogen al potloden door de ruimte nuquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Misschien een anti-bladfband omdoen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |