abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:22:44 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197263275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.
Ik maak me ook niet zo druk om dat totaalgetal, volgens mij gaan we dat makkelijk halen.

Ik zou me eerder druk maken om het moment waarop we daadwerkelijk met de grote aantallen gaan beginnen.
pi_197263280
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.

Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.

We gaan als een trein *O*
pi_197263291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.

Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.

Dat gaat heel vlot! Heel fijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:23:51 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197263292
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.

Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.

Het is niet anders en we doen het, maar leuk is anders.

Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.

Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:24:16 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_197263301
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:50 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Bron: De Standaard
Het is toch ergens best treurig dat de staat van de Europese samenwerking en solidariteit dat landen - ondanks dat we dit juist gezamenlijk zouden doen, langzaam tot 'ieder voor zich' aan het verworden is.

Dat kan ook nog een ongezellige situatie worden waarin bijvoorbeeld een Zuid-Europees land eerst op eigen houtje voor veel geld vaccins is gaan kopen op de markt buiten afspraken om om vervolgens om extra steungeld te komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:25:02 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197263311
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197263319
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:

Nice :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197263348
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Niet iedereen heeft een groot huis.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:27:12 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197263357
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat ze te jong zijn om in een andere kamer alleen te zitten te werken. Er vlogen al potloden door de ruimte nu :')
pi_197263362
quote:
15s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Misschien een anti-bladfband omdoen? :9
pi_197263387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:17 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ik :D
[..]

Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.

De 25% die zegt "waarschijnlijk wel" moeten dan ook allemaal wel echt gaan vaccineren.
Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.
pi_197263394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Welke groep zit je kind?
Onze dochter, groep 8, heeft gedurende de dag een aantal calls met de leerkracht, een onderwijsassistent en een aantal of alle klasgenoten. Daarnaast zijn juf en onderwijsassistenten de hele dag bereikbaar voor vragen en begeleiding.

Ik vind het erg jammer dat er nog steeds scholen zijn die hun zaakjes voor deze periode niet op orde hebben. Ze hadden inmiddels wat meer op de rit kunnen hebben. Ik snap dat dat in maart neit zo was, maar nu zou je wat meer verwachten.
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.

Nu hebbeb wij mazzel dat hij het allemaal goed snapt maar ik mis gewoon wat interesse vanuit de school uit over hoe het met hem gaat en feedback.

Dat was in maart toen ook al zo, 0x een belletje of iets gehad. Dan komt het over alsof het ze niet interesseert. Is jammer omdat ik voor de rest wel tevreden ben over de school.
pi_197263398
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Hoogvoltage.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:29:21 #104
38496 Perrin
pi_197263404
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een groot huis.
Deze meneer denk ik wel?
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:30:30 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197263421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Deze meneer denk ik wel?
Vermoed ik ook wel gezien zijn salaris. Maar schijnbaar is dit dan de beste oplossing...
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:31:54 #106
38496 Perrin
pi_197263447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef Momo het volgende:

[..]

Vermoed ik ook wel gezien zijn salaris. Maar schijnbaar is dit dan de beste oplossing...
Bij mij zit mijn (part-time werkende) vrouw samen met mijn zoon op zijn slaapkamer schoolwerk te doen nu terwijl ik thuiswerk in de woonkamer..

Helpt enorm dat we maar 1 kind hebben en niet allebei een full-time baan.
pi_197263454
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]

shockcollar...
pi_197263474
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197263497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.
Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.
pi_197263502
twitter

Gaat ook lekker in China
pi_197263504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
https://nos.nl/collectie/(...)ouw-vaccinatievragen

quote:
Hoelang ben ik na de vaccinatie beschermd tegen corona?
Het CBG stelt dat we op dit moment alleen weten dat bescherming zo'n drie maanden na de vaccinatie nog onverminderd hoog is. Maar het is onbekend hoelang die bescherming zal blijven. Onderzoek kan hier later pas meer duidelijkheid over geven.

"Het is pas een paar maanden geleden dat de eerste mensen gevaccineerd zijn", licht Van Egmond toe. "Naarmate de tijd verstrijkt, zie je misschien dat mensen weer ziek gaan worden. Op dat moment weet je pas dat het uitgewerkt is. Het is echt een kwestie van afwachten."
pi_197263507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.

Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.

80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
Het lijkt me belangrijker dat mensen zich goed informeren in de voordelen en risico's van een vaccin en op basis daarvan een keuze maken.

Jij doet nou net of mensen moeten worden geronseld om maar een bepaald percentage te halen.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 11:35:46 #113
5428 crew  miss_sly
pi_197263517
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.

Nu hebbeb wij mazzel dat hij het allemaal goed snapt maar ik mis gewoon wat interesse vanuit de school uit over hoe het met hem gaat en feedback.

Dat was in maart toen ook al zo, 0x een belletje of iets gehad. Dan komt het over alsof het ze niet interesseert. Is jammer omdat ik voor de rest wel tevreden ben over de school.
Dat is inderdaad jammer.
Kun je dat aanbrengen bij school, als aandachtspuntje? Misschien zijn ze zich er niet voldoende van bewust en kunnen ze iets met constructieve kritiek.

Groep 3 is ook nog eens een groep waarbij juist de aandacht van de leerkracht wel echt iets toevoegt, den ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197263526
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook lekker in China
Dat is toch hun standaardstrategie?
pi_197263527
twitter
pi_197263547
Dus ze denken maandag klaar te zijn met de medewerkers acute zorg. Normaal gesproken zouden we de 8ste beginnen toch, dus welke groep gaat er vanaf morgen erbij gevacinneeerd worden?
pi_197263556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:34 schreef trustychords het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.
En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.
[..]
pi_197263602
twitter

Om maar even aan te geven dat China niet klaar is met het virus.
  donderdag 7 januari 2021 @ 11:42:57 #119
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197263616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Is het 80% uitgaande van een egale verdeling (de theoretische vaccinatiegraad nodig om R<1 te maken), of is dat de "percolation threshold" (je hebt wel gebieden waar R>=1, maar die zijn beperkt in omvang, niet met elkaar verbonden)?
are we infinite or am I alone
pi_197263618
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')