Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Het is niet anders en we doen het, maar leuk is anders.
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Dat zijn ze helaas verplicht vanwege de leerplichtwet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik snap ook niet goed wat de meesters en juffen de hele dag doen. Wij krijgen een berg werk toegestuurd om 09:00 wat dezelfde dag af moet en opgestuurd anders word je kind absent gemeld.
Waarom wil je weten wat die doen dan?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen dicht blijft wel kut. Vooral met kleine kinderen. Los van dat het voor de kinderen triest is wordt het ook voor de ouders zwaar.
Ik ben nu net als in maart gewoon ook meester/ouder de gehele dag alswel werknemer met targets en deadlines.
Vervolgens krijg je er nooit feedback op en is er ook geen tekefonisch/video contact met de kinderen want daar is geen tijd voor.
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom wil je weten wat die doen dan?
Ah nou ik ben aan het fokken en ga zoneteen een rapport schrijven voor wie wil weten wat ik doe.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.
Heb het even niet gevolgd, maar er is dus al wat meer duidelijk over het wel/niet openstellen van de scholen na 19 januari?
Ik verwacht eerlijkgezegd niet dat het op 19 jan gaat gebeuren.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het nu overkomt (in dit specifieke geval) dat ze weinig aan het doen zijn en puur kinderen/ouders opzadelen met werk.
Heb het even niet gevolgd, maar er is dus al wat meer duidelijk over het wel/niet openstellen van de scholen na 19 januari?
Afwachtende het onderzoek naar de UK variant?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik verwacht eerlijkgezegd niet dat het op 19 jan gaat gebeuren.
Hier beginnen ze de dag met videobellen met de juf. Vervolgens hebben ze een heel programma. De juffen houden in de gaten wat ze allemaal doen en ze moeten soms ook foto's van hun werk opsturen. Dus erg goed geregeld vind ik.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.
Ik vind het zelf heerlijk om de kinderen te helpen met hun schoolwerk, maar ik begin het idee te krijgen dat ik daar tamelijk alleen in sta.
M'n dochter is over een week jarig. We gaan geen feestje vieren totdat de scholen weer open zijn. Dat is wel sneu voor haar, maar ze krijgt nu twee keer taart en is daar weer heel blij mee.
Klopt, en ook de nog hoge besmettingscijfers.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Afwachtende het onderzoek naar de UK variant?
Eens. Alleen het is heel lastig om in te schatten hoe wijdverspreid dat is. En het RIVM zegt dat het nog niet zo wijdverspreid is. Tegelijkertijd testen ze maar een paar honderd monsters per week, dus hoeveel ze nou daadwerkelijk weten...quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:22 schreef _serial_ het volgende:
Wellicht moeten we het effect van de Britse variant ook niet onderschatten.
Het verschilt nogal per docent.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
1e lockdown waren wij niet te spreken over de manier van lesgeven. Maar nu hebben beide kids gewoon online les van 09:00 tot 13:30 met regelmatig een half uur pauze of zelfstandig werken. Elk heel uur dus een uitleg van 20 a 30 minuten en dan zelf aan de bak.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eens. Alleen het is heel lastig om in te schatten hoe wijdverspreid dat is. En het RIVM zegt dat het nog niet zo wijdverspreid is. Tegelijkertijd testen ze maar een paar honderd monsters per week, dus hoeveel ze nou daadwerkelijk weten...
Ik vind het ook genant dat ze dan weer van die opmerkingen durven te maken van "alle (of veel) gevallen zijn te herleiden naar basisschool X". Ja verdomme, je test bijna alleen maar de mensen die te herleiden zijn naar die schoolquote:Op donderdag 7 januari 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk niet veel dus.. in de UK doen ze die sequencing dus behoorlijk veel, waardoor het meer aan het licht komt. Kan zo maar zijn dat het hier in Nederland al lang tientallen procenten van alle gevallen is..
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederlandquote:Over Kiemsurveillance
Er wordt in Nederland continu steekproefsgewijs nagegaan welke varianten van het coronavirus circuleren, en of het virus verandert. Dat de Britse coronavariant ook in Nederland voorkomt werd vastgesteld in een nationaal surveillanceprogramma waarin met 21 laboratoria in Nederland samengewerkt wordt in de zogenaamde 'kiemsurveillance'. De laboratoria sturen regelmatig een steekproef aan monsters naar het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu of Erasmus MC, waar de genetische informatie van het virus wordt vastgesteld. Zo wordt in kaart gebracht welke variant waar in het land voorkomt en of er nieuwe varianten zijn. Dit wordt sequentie-analyse genoemd. Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.
Toch berekenen / beargumenteren de 'experts' dat men verwacht dat het over een week of 4-5 waarschijnlijk de overhand kan nemen. Enige geluk is dat we momenteel in een lockdown zitten en het wellicht niet zo snel gaat..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.
Dit dus:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederland
Bron: De Standaardquote:Jambon zocht extra vaccins voor Vlaanderen (maar vond er geen)
Het was een opmerkelijke tussenkomst van Vlaams minister-president Jan Jambon (N-VA) vandaag in het Vlaams Parlement. Tijdens een discussie over de vaccinatiestrategie liet Jambon zich ontvallen dat hij zelf gebeld had naar Pfizer om te bekijken of Vlaanderen geen extra vaccins kon bestellen.
‘Ik heb zelf contact genomen met Pfizer en nog een andere leverancier om te kijken of er toch niet de mogelijkheid zou zijn voor Vlaanderen om aparte aankopen te doen. Voorlopig is die deur dicht maar men ging mij op de hoogte houden.’
Opvallend, want België heeft zich ingeschreven in de Europese aankoopprocedure, waarlangs ons land ruim 22 miljoen vaccins verkrijgt bij vier verschillende producenten, waarvan Pfizer/BioNtech als eerste kon leveren. De taskforce vaccinatie verdeelt de beschikbare dosissen verder binnen België.
Onder meer federaal minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (SP.A) stipt altijd aan dat ons land profiteert van een eengemaakte Europese onderhandeling en verdeling. Het is evenwel niet de bedoeling dat lidstaten die procedure gaan omzeilen. In principe zijn er ook voldoende vaccins besteld, iets wat Jambon ook toegaf in het Vlaams Parlement.
‘Maar het is toch logisch dat je je contacten in de weegschaal legt,’ zo verdedigt de woordvoerder van Jambon diens actie. ‘Het was niet de bedoeling om het federale te bypassen en we houden ons natuurlijk aan alle Europese afspraken. Maar we wilden vooral aangeven dat we kandidaat zijn om vaccins te kopen van zodra het mogelijk wordt.’
Veel leverden de telefoons dus niet op. ‘Het was snel duidelijk dat er op dit moment niets mogelijk is. Maar wie weet, als de markt wat is afgekoeld. Ooit zal die deur misschien opengaan.’
Op het kabinet van Vandenbroucke wenste men niet te reageren op de kwestie.
Het kan natuurlijk snel gaan, zeker als deze variant veel besmettelijker is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch berekenen / beargumenteren de 'experts' dat men verwacht dat het over een week of 4-5 waarschijnlijk de overhand kan nemen.
In Denemarken gaat het aandeel wel rap omhoog:quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tientallen procenten lijkt mij onwaarschijnlijk. Dat ze het precieze aantal niet weten geloof ik wel, maar het lijkt me dat ze ook gewoon steekproeven doen.
Dit dus:
[..]
https://www.rivm.nl/nieuw(...)0201201-in-nederland
De overhand, als in >50% van alle gevallen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk snel gaan, zeker als deze variant veel besmettelijker is.
4-5 weken lijkt me wat snel, maar hangt er wellicht ook vanaf wat je bedoelt met 'de overhand', want volgens mij zijn er al tientallen, zo niet honderden mutaties.
Ik weet dat de hogere groepen online les krijgen maar bij groep 3 is dat nog niet zo hier.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat merkwaardig. Hier krijgen de kinderen elke dag instructievideo's toegezonden. En ze hebben een weekschema met virtuele contactmomenten. De leerkrachten hebben het hartstikke druk.
Ik vind het zelf heerlijk om de kinderen te helpen met hun schoolwerk, maar ik begin het idee te krijgen dat ik daar tamelijk alleen in sta.
M'n dochter is over een week jarig. We gaan geen feestje vieren totdat de scholen weer open zijn. Dat is wel sneu voor haar, maar ze krijgt nu twee keer taart en is daar weer heel blij mee.
Daar zitten we zeker nog niet aan. Dan hadden we een veel hoger reproductiegetal moeten zijn. Zie ook de post hierboven, in Denemarken zitten ze nu op 2,3% en zelfs in het VK zitten ze ook zeker nog niet aan de 50%.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De overhand, als in >50% van alle gevallen.
Gewoon dejavu aan vorig jaar toen alles gelinkt werd aan noord-Italië.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het ook genant dat ze dan weer van die opmerkingen durven te maken van "alle (of veel) gevallen zijn te herleiden naar basisschool X". Ja verdomme, je test bijna alleen maar de mensen die te herleiden zijn naar die school
Het is allemaal zo knullig. Uiteindelijk maakt het denk ik weinig uit nu, want wij zitten al in een lockdown en veel zwaarder kan het niet worden. Afwachten is enige optie, maar denk zelf ook wel dat het hier al meer speelt dan dat zij doorhebben.
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @Serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Daar zitten we zeker nog niet aan. Dan hadden we een veel hoger reproductiegetal moeten zijn. Zie ook de post hierboven, in Denemarken zitten ze nu op 2,3% en zelfs in het VK zitten ze ook zeker nog niet aan de 50%.
Gebaseerd op?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ben benieuwd hoeveel mensen zich uiteindelijk zullen laten vaccineren. 80% lijkt vrijwel onhaalbaar.
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.quote:
Als straks het voorjaar eraan komt gaan die besmettingscijfers gewoon ook op natuurlijke wijze weer dalen. Heb je behoorlijk wat tijd om al die vaccinaties erin te jassen voordat we weer in een problematisch jaargetijde komen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Nee, dat staat er niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een voorspelling, zoals je kunt lezen.
Ok.quote:
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.quote:De bereidheid van Nederlanders om zich te laten inenten tegen het coronavirus is de afgelopen maand gestegen. Waar in november 60 procent openstond voor vaccinatie, is dat inmiddels 69 procent. Het aandeel mensen dat zegt zeker niet of waarschijnlijk niet mee te werken daalde van 23 naar 18 procent.
Is inmiddels 75%:quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/quote:Zo'n 280 eerstejaarsstudenten van de opleidingen doktersassistent en apothekersassistent van ROC Mondriaan in Den Haag gaan helpen met vaccineren tegen het coronavirus. Ze leren deze week te prikken, maakte het opleidingsinstituut bekend.
,,In het reguliere onderwijsprogramma van de eerstejaars was het injecteren pas in mei gepland, dat hebben we naar voren gehaald. We vinden het van groot belang om op deze manier een bijdrage te leveren in de bestrijding van het virus", zegt schooldirecteur Arjo van Nieuwamerongen.
Vanaf maandag zijn de studenten inzetbaar om te ondersteunen bij het vaccineren, onder andere bij zorgorganisatie Middin en de GGD in de regio. In de opvolging worden ook studenten van de opleiding verpleegkunde en verzorgende IG ingezet, in totaal kan het aantal studenten dat helpt met vaccineren dan oplopen tot ruim 850.
Nuttig, dankje. Als de mensen voor wie het persoonlijk of qua beroep nodig hebben bereid zijn scheelt dat al heel veel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)dewerkers-werken-mee
Dit is de laatste die ik over vaccinatiebereidheid kan vinden.
[..]
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ikquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.quote:De andere drie antwoordmogelijkheden waren "ik weet het niet" (10 procent), "zeker niet" (8 procent) en "waarschijnlijk niet" (7 procent).
Welke groep zit je kind?quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Is inmiddels 75%:
https://nos.nl/artikel/23(...)aten-vaccineren.html
Ik maak me ook niet zo druk om dat totaalgetal, volgens mij gaan we dat makkelijk halen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ik vroeg naar gebaseerd op, ik heb juist het idee dat 80% nog laag ingezet is.
Dat gaat heel vlot! Heel fijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het is toch ergens best treurig dat de staat van de Europese samenwerking en solidariteit dat landen - ondanks dat we dit juist gezamenlijk zouden doen, langzaam tot 'ieder voor zich' aan het verworden is.quote:
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Nicequote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Niet iedereen heeft een groot huis.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Ik vermoed omdat ze te jong zijn om in een andere kamer alleen te zitten te werken. Er vlogen al potloden door de ruimte nuquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat doen die zoons dan ook aan de keukentafel samen met papa tijdens zo'n meeting?
Misschien een anti-bladfband omdoen?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ik
[..]
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.
De 25% die zegt "waarschijnlijk wel" moeten dan ook allemaal wel echt gaan vaccineren.
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke groep zit je kind?
Onze dochter, groep 8, heeft gedurende de dag een aantal calls met de leerkracht, een onderwijsassistent en een aantal of alle klasgenoten. Daarnaast zijn juf en onderwijsassistenten de hele dag bereikbaar voor vragen en begeleiding.
Ik vind het erg jammer dat er nog steeds scholen zijn die hun zaakjes voor deze periode niet op orde hebben. Ze hadden inmiddels wat meer op de rit kunnen hebben. Ik snap dat dat in maart neit zo was, maar nu zou je wat meer verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |