Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ah dank! Die had ik even gemist, dan zit 80% er ook nog wel in denk ik
[..]
Je moet dus de helft van die 10% die zegt het niet te weten overhalen om toch te gaan vaccineren en dan zit je al op de 80%.
De 25% die zegt "waarschijnlijk wel" moeten dan ook allemaal wel echt gaan vaccineren.
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke groep zit je kind?
Onze dochter, groep 8, heeft gedurende de dag een aantal calls met de leerkracht, een onderwijsassistent en een aantal of alle klasgenoten. Daarnaast zijn juf en onderwijsassistenten de hele dag bereikbaar voor vragen en begeleiding.
Ik vind het erg jammer dat er nog steeds scholen zijn die hun zaakjes voor deze periode niet op orde hebben. Ze hadden inmiddels wat meer op de rit kunnen hebben. Ik snap dat dat in maart neit zo was, maar nu zou je wat meer verwachten.
Hoogvoltage.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien een anti-bladfband omdoen?
Deze meneer denk ik wel?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een groot huis.
Bij mij zit mijn (part-time werkende) vrouw samen met mijn zoon op zijn slaapkamer schoolwerk te doen nu terwijl ik thuiswerk in de woonkamer..quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Vermoed ik ook wel gezien zijn salaris. Maar schijnbaar is dit dan de beste oplossing...
shockcollar...quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Misschien een anti-bladfband omdoen?
Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel een hoop mensen over de streep getrokken worden als ze zien dat de eerste groep geen gekke bijwerkingen krijgt.
https://nos.nl/collectie/(...)ouw-vaccinatievragenquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
quote:Hoelang ben ik na de vaccinatie beschermd tegen corona?
Het CBG stelt dat we op dit moment alleen weten dat bescherming zo'n drie maanden na de vaccinatie nog onverminderd hoog is. Maar het is onbekend hoelang die bescherming zal blijven. Onderzoek kan hier later pas meer duidelijkheid over geven.
"Het is pas een paar maanden geleden dat de eerste mensen gevaccineerd zijn", licht Van Egmond toe. "Naarmate de tijd verstrijkt, zie je misschien dat mensen weer ziek gaan worden. Op dat moment weet je pas dat het uitgewerkt is. Het is echt een kwestie van afwachten."
Het lijkt me belangrijker dat mensen zich goed informeren in de voordelen en risico's van een vaccin en op basis daarvan een keuze maken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:11 schreef Evenstar het volgende:
Toen was het dus 69%, kwam van 60%. Je moet dan dus nog eens 11% vinden ergens.
Al zag je nu bij de zorgmedewerkers bereidheid ook hoger was dan eerst, dus zit nog wel wat speling in.
80% lijkt lastig, maar niet onhaalbaar.
Dat is inderdaad jammer.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Groep 3, nu kunnen wij wel mailen met vragen maar dat zou eerder gaan om uitleg over wat de bedoeling is bij sommige opdrachten dan de opdracht zelf.
Nu hebbeb wij mazzel dat hij het allemaal goed snapt maar ik mis gewoon wat interesse vanuit de school uit over hoe het met hem gaat en feedback.
Dat was in maart toen ook al zo, 0x een belletje of iets gehad. Dan komt het over alsof het ze niet interesseert. Is jammer omdat ik voor de rest wel tevreden ben over de school.
Dat is toch hun standaardstrategie?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook lekker in China
En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:34 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, dan wordt het argument gewoon "we weten de lange termijn effecten niet". Plus, inmiddels zijn er wereldwijd al flink wat mensen gevaccineerd en het gegeven dat dat nog geen schreeuwende krantenkoppen over horrorbijwerkingen heeft opgeleverd, lijkt ook bepaald weinig invloed te hebben.
Is het 80% uitgaande van een egale verdeling (de theoretische vaccinatiegraad nodig om R<1 te maken), of is dat de "percolation threshold" (je hebt wel gebieden waar R>=1, maar die zijn beperkt in omvang, niet met elkaar verbonden)?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In sommige gebieden wel al zoals ik het begrepen heb.. anyway wat @:serial zegt: het is iets om in het achterhoofd te houden en ik denk dat het met name op de lange termijn (qua vaccinaties) problematischer kan worden omdat je dan tegen de 80% moet inenten om je zelf 'veilig' te wanen..
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En dat is helemaal prima. Voor mij is bijvoorbeeld het nemen van een vaccin een groter risico dan het virus zelf.
volgens mij verpleeghuispersoneel.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:38 schreef Anton91 het volgende:
Dus ze denken maandag klaar te zijn met de medewerkers acute zorg. Normaal gesproken zouden we de 8ste beginnen toch, dus welke groep gaat er vanaf morgen erbij gevacinneeerd worden?
Dat werkt niet meer, niet iedereen is bang om corona te krijgen. Zodra mijn familie ingeënt is ga ik ook weer gewoon knuffelen/drie zoenen doen. Zal mij een rotzorg wezen of ik corona krijg of niet, daar kom ik wel overheen. Maar als ik een uitnodiging krijg voor het vaccin zal ik wel gaan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?
Nee maar dat heb ik al gehad.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar waarom dan? Je weet immers ook de langetermijn gevolgen van het krijgen van corona niet?
Vanuit het ROC hier in Dordrecht, staat de halve verpleeg(st)er opleiding al in de GGD teststraat.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgerond~ad253041/
Dat is eigenlijk wel goed nieuws. Zou nog beter zijn als scholieren vanuit heel Nederland hier aan mee werkten (in samenwerking met de ROC's)
Ja deze instellingen weten gewoon wat doorpakken is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Simmertje het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) verwacht dat het vaccineren van de groep medewerkers in de acute zorg maandag is afgerond.
Op de eerste dag van vaccinatie zijn woensdag volgens een woordvoerder 6000 personen ingeënt. In totaal komen er 30.000 medewerkers uit de acute zorg in ziekenhuizen en bij ambulancediensten in aanmerking voor een prik.
We gaan als een trein
Ik geloof dat ze nu gokken op een jaar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Is al iets bekend hoe lang het vaccin beschermd?
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vanuit het ROC hier in Dordrecht, staat de halve verpleeg(st)er opleiding al in de GGD teststraat.
Verwacht dat het niet anders zal gaan met vaccineren.
Van wat ik van een teamgenoot begreep vind zijn dochter het superleuk om op deze manier wat bij te dragen.
Ja dat is ook wat er gebeurt, het geld uiteraard wel als een afgeronde taak / stage.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.
http://www.telegraaf.nl/n(...)jiazhuang-gaat-dichtquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Gaat ook lekker in China
Volgende keer vragen of die man zijn microfoon uitzet als hij niet aan het woord is. Lijkt me toch wel het minste.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
Gelukkig kan je tegenwoordig in Teams/Zoom andere muten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgende keer vragen of die man zijn microfoon uitzet als hij niet aan het woord is. Lijkt me toch wel het minste.
Wij hadden gisteren met ons koor een zoommeeting. Netjes om de beurt en allemaal muten als je niet aan de beurt bent. Dit was ipv de jaarlijkse nieuwjaarsborrel. Hadden allemaal fles wijn of bier (mannen) gekregen. Was erg leuk.
Nah, ik ben er nog niet helemaal diep op in gedoken. Ik weet ook niet in hoeverre dat echt zin heeft, omdat ik bij lange na niet het niveau en de expertise van de deskundigen in dit filmpje heb. Maar dit zijn niet de minste mensen binnen hun expertise. Als waar is wat zij aankaarten in dit filmpje, dan zouden we nog maar eens heel goed na moeten denken of dit echt is wat we willen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kunnen zij mooi gaan testen of de vaccins daar tegen werken. Voordat die hier is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)jiazhuang-gaat-dicht
Schijnt ook nog eens om die Zuid Afrikaanse variant te gaan waar het vaccin wellicht minder effectief tegen is.
Gisteren bij Jinek sprak Hugo zijn zorgen uit over de Britse variant, maar die is eigenlijk veel enger.
Als die beelden van twitter die ik zojuist postte kloppen met al die ambulances dan hebben ze al aardig wat besmettingen daar.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Schijnt ook nog eens om die Zuid Afrikaanse variant te gaan waar het vaccin wellicht minder effectief tegen is.
Gisteren bij Jinek sprak Hugo zijn zorgen uit over de Britse variant, maar die is eigenlijk veel enger.
Gelukkig is dat een ver-van-ons-bed-show. 👌quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanwege ISO zou ik niet eens mogen werken met niet-medewerkers aan tafel. Nu heb ik de luxe van thuis kantoor en geen kinderen. En de collega's met kinderen hebben die luxe ook wel bij ons.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had gisteren een zoom overleg via werk met iemand, die had zijn 6-jarige zoon en 8-jarige zoon ook aan de keukentafel zitten waarvan hij dan ook werkte, mama was wel buiten huis aan het werk. Nou, papa heeft wel 100 keer gezegd sst of stil. Op het eind ook nog een driftbui van 1 van de 2. En dit is iemand in een hoge functie met veel verantwoordelijkheid. Zo kun je toch ook niet werken...
En gelukkig vaccineren wij in kleine groepjes.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een ver-van-ons-bed-show. 👌
Voordeel is wel dat het daar uitbreekt. Flikkeren gewoon de hele stad meteen op slot. Maar dan ook echt volledig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als die beelden van twitter die ik zojuist postte kloppen met al die ambulances dan hebben ze al aardig wat besmettingen daar.
Prikken is een voorbehouden handeling. Dat zullen ze niet mogen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon prima en het zou helemaal mooi zijn als dingen gecombineerd zouden kunnen worden. Bijvoorbeeld 2 maandjes in een teststraat, 2 maandjes vaccineren of zoiets en dan kunnen er achteraf altijd wel dingen of taken afgeschreven worden of het laten gelden als stage of iets in die richting. Dit kan gewoon erg nuttig zijn en zelfs leuk voor op het cv.
O, geen rechtstreeks vluchten? Gelukkig...quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een ver-van-ons-bed-show. 👌
Dus volgend jaar weer prikken?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze nu gokken op een jaar.
Hun vaccin ja.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen zij mooi gaan testen of de vaccins daar tegen werken. Voordat die hier is.
Hallo zeg..quote:
Nothing to see here, move onquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:00 schreef Mammietje het volgende:
[..]
O, geen rechtstreeks vluchten? Gelukkig...
Je hebt dictatuur verkeerd geschreven.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
Hoewel China een slecht land is qua mensenrechten toch wel respect voor de mate van daadkracht daar.
Inderdaad daadkrachtquote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
Hoewel China een slecht land is qua mensenrechten toch wel respect voor de mate van daadkracht daar.
Hij schreef toch daadkracht!quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je hebt dictatuur verkeerd geschreven.
Uh, ben vorig jaar rond deze tijd vergeten. Door mindere daadkrachtige aanpak is zo over de hele wereld verspreid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Hallo zeg..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |