SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Ik ook niet, maarja... als je ziet hoeveel stupide tokkievolk er rondloopt wat schijt heeft aan alles. Tja, oorzaak - gevolg he.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:27 schreef Oliver23 het volgende:
Ik heb geen vertrouwen meer dat de besmettingscijfers zullen dalen tot en met de persconferentie van 12 januari ..... .....
9.000 besmettingen per dag is gewoon de norm voor een (kei)harde lockdown in Nederland
Nu gaat diversiteit zelfs voor doden zorgen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens is de discussie die we voeren over voorrang niet uniek voor ons land. Ik las een tijdje geleden een stuk in ik meen de NY Times waarin ook bijvoorbeeld het vaccineren van zorgmedewerkers of andere mensen met cruciale beroepen werd afgewogen tegen het vaccineren van de meest kwetsbaren.
Wat daarentegen in de discussie daar wel en hier niet naar voren kwam, is dat diversiteitsbeleid een rol speelde in het debat. Leerkrachten hoog bovenaan de lijst? Dat is niet oké, want die zijn overwegend wit. Maar daar staat tegenover dat ze kinderen in achterstandspositie les geven, dus misschien is het toch wel oké. Et cetera.
quote:Op donderdag 31 december 2020 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Nou, ik ga maar aan de borrel om de ellende te verdoven
Stay safe
Als je die cijfers toch iedere keer ziet... Wat doen wij toch in Twente.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:29 schreef Remco het volgende:
Twente weer een stukje dichterbij groep immuniteit
Ik bekijk het gewoon positief. Hoe hoger, hoe dichter bij groepsimmuniteit. Alle kleine beetjes helpen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:31 schreef Confetti het volgende:
Afschuwelijke cijfers. Afschuwelijk.
Ja ik ga de woonkamer ook ff leegmaken voor het feest vanavond.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:31 schreef ondeugend het volgende:
Nou, ik ga maar aan de borrel om de ellende te verdoven
Stay safe
quote:Op donderdag 31 december 2020 15:32 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Jongens kunnen jullie ophouden met persoonlijke aanvallen op elkaar Hugo de Jonge? [/modbreak]
Ja, daar zijn ze in de VS redelijk in doorgeslagen imho.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu gaat diversiteit zelfs voor doden zorgen.
Ik heb echt geen idee ook vandaag weer is Twente weer uitgetekend in rood op de kaart. Kan zo onderhand echt niet anders dan dat de regio Twente anders rapporteerd.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als je die cijfers toch iedere keer ziet... Wat doen wij toch in Twente.
Ik begrijp het ook niet goed. Noaberschap wordt als reden aangegeven. Maar echt iedereen die ik ken houdt zich aan de regels, maar het grijpt echt om zich heen hier...quote:Op donderdag 31 december 2020 15:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als je die cijfers toch iedere keer ziet... Wat doen wij toch in Twente.
https://pletdecurve.nl/quote:Op donderdag 31 december 2020 15:34 schreef Minimunt het volgende:
ben toch benieuwd van welke data die cijfers zijn. Kunnen toch ook nog natellingen zijn van de kerstdagen?
Testen die vandaag worden afgenomen zien we denk ik toch pas volgende week/eind van het weekend terug in de cijfers of niet?
75% is max 5 dagen oud (vanaf tweede Kerstdag dus).quote:Op donderdag 31 december 2020 15:34 schreef Minimunt het volgende:
ben toch benieuwd van welke data die cijfers zijn. Kunnen toch ook nog natellingen zijn van de kerstdagen?
Testen die vandaag worden afgenomen zien we denk ik toch pas volgende week/eind van het weekend terug in de cijfers of niet?
Site geplet? Krijg geen verbindingquote:
Uit kom uit Twente maar woon er niet meer, maar wel veel familie en vrienden nog steeds, veel mensen positief getest, oma's in het ziekenhuis etc. Terwijl hier is de randstad dat minimaal is mijn cirkel...quote:Op donderdag 31 december 2020 15:35 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet goed. Noaberschap wordt als reden aangegeven. Maar echt iedereen die ik ken houdt zich aan de regels, maar het grijpt echt om zich heen hier...
Werk in het ziekenhuis hier maar het is om te huilen en de voorspellingen zijn uiterst somber
Of testen wij méér, of gerichter?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:34 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee ook vandaag weer is Twente weer uitgetekend in rood op de kaart. Kan zo onderhand echt niet anders dan dat de regio Twente anders rapporteerd.
Hoe langer dit allemaal duurt hoe minder ik me stoor aan de mensen die zich niet continue aan de regels houden eigenlijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ook niet, maarja... als je ziet hoeveel stupide tokkievolk er rondloopt wat schijt heeft aan alles. Tja, oorzaak - gevolg he.
Normaal haal ik altijd wel een zak met oudjaar maar deze keer niet eens zin om te gaan kijken hoe lang de rij is voor de kraam.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Prima cijfers. We kunnen met gerust hart aan de oliebollen en de borrel.
Denk even na.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
We zouden nu toch wel een keer de effecten van de lockdown moeten zien?
Inderdaad, de vooruitzichten zijn goed als ik de cijfers zie. Vanavond ontspannen een hapje en drankje nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Prima cijfers. We kunnen met gerust hart aan de oliebollen en de borrel.
Hier ook. Behalve wanneer we overgaan op onze orgi-activiteiten. Dan word die afstand wat moeilijker. Ach, dan maar een condoom; dan zijn we vast allemaal beschermdquote:Op donderdag 31 december 2020 15:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik ga de woonkamer ook ff leegmaken voor het feest vanavond.
Houd het bescheiden hoor, komen maar iets van 25 mensen en we gaan sws afstand houden!
Die zijn er ook, maar minimaal. Mede door tussenkomst van Kerst begin je eigenlijk gewoon weer van vooraf aan.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
Ik geloof ook niet meer in Noaberschap als reden. Ik merk ook dat mensen sinds de laatste "lockdown" zich hier goed aan de regels houden. Heel veel sterkte de komende tijd op je werkquote:Op donderdag 31 december 2020 15:35 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet goed. Noaberschap wordt als reden aangegeven. Maar echt iedereen die ik ken houdt zich aan de regels, maar het grijpt echt om zich heen hier...
Werk in het ziekenhuis hier maar het is om te huilen en de voorspellingen zijn uiterst somber
De rek is er gewoon uit.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
Dat idee heb ik ook weleens. Noaberschap kan een reden zijn, maar daar is me het verschil (al maanden) te groot voor.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Misschien is die Engelse variant eigenlijk wel de Twentse variant. Woedt hier al langer een besmettelijker variant rond.
En dus alle andere zorg behoevenden maar aan hun lot overlaten.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:42 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien moeten we het gewoon accepteren zoals het is en dat virus z'n gang laten gaan. Iets met natuurlijke selectie enzo.
Auto ongeluk of als jij van de trap flikkert is dan ook natuurlijke selectie.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:42 schreef PzKpfw het volgende:
Misschien moeten we het gewoon accepteren zoals het is en dat virus z'n gang laten gaan. Iets met natuurlijke selectie enzo.
Dat vrees ik ook.quote:
Dat is de schuld van de overheid 10 jaar Rutte met hun bezuinigingen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Remco het volgende:
[..]
En dus alle andere zorg behoevenden maar aan hun lot overlaten.
Dat klopt.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Auto ongeluk of als jij van de trap flikkert is dan ook natuurlijke selectie.
Daar kijken we nu toch ook tegenaan?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de ICquote:Op donderdag 31 december 2020 15:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet meer in Noaberschap als reden. Ik merk ook dat mensen sinds de laatste "lockdown" zich hier goed aan de regels houden. Heel veel sterkte de komende tijd op je werk
De zus van mijn oma is vorige week overleden aan Corona. En ze had geen idee waar ze het had opgelopen.
Misschien is die Engelse variant eigenlijk wel de Twentse variant. Woedt hier al langer een besmettelijker variant rond.
Ruimt wel op...quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Auto ongeluk of als jij van de trap flikkert is dan ook natuurlijke selectie.
Kunnen we de zorgverzekering ook stop zetten. Laat die hele zorg maar zitten dan.
Psies... gewoon 2020 wegspoelen!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
Morgen maar 2021 besmettingen, laten we daarvoor gaan en daarna alleen nog maar naar beneden aub.
Niet echt realistisch, dus op naar de slijterij maar weer.
Zo te lezen ben je daar al geweestquote:Op donderdag 31 december 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
Morgen maar 2021 besmettingen, laten we daarvoor gaan en daarna alleen nog maar naar beneden aub.
Niet echt realistisch, dus op naar de slijterij maar weer.
Veel sterkte voor jou en die goede vriendin!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:47 schreef Mrmime het volgende:
[..]
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de IC![]()
We houden vol en hopelijk volgen snel betere tijden.
Wat naar Mmime. Sterkte.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:47 schreef Mrmime het volgende:
[..]
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de IC![]()
We houden vol en hopelijk volgen snel betere tijden.
Idd, maar in landen met warm weer zijn er ook problemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:48 schreef HPoi het volgende:
Ik zie wel effect vd lockdown, maar voorlopig nog lang niet genoeg helaas. Denk ook niet dat het echt veel effect heeft, slechts gedeeltelijk. Kijk maar naar hoelang Italië en Spanje in lockdown zaten zonder dat de cijfers daalden. Het weer lijkt meer invloed te hebben dan een lockdown.
Kersteffect gaan we pas vanaf de 2de zien als dat er al is, tevens is het leven dan ook weer vrij normaal dus zal er meer getest worden en dan is het te hopen dat we geen effecten van oud en nieuw gaan zien vanaf 7 januari.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kersteffect is toch nog wat te vroeg?
Ik dacht even dat dit weer Duindorp wasquote:
Terecht.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2362649
Rechter zet streep door negatieve test voor Nederlanders bij terugkeer.
quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
quote:Jeroen Pols, de jurist van actiegroep Viruswaarheid, heeft een kort geding tegen de Nederlandse Staat gewonnen.
Ze zullen zich vast wel houden aan het "dringende" advies 10 dagen in quarantaine te gaan....quote:Op donderdag 31 december 2020 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]![]()
Jammer leek me wel een van de nuttige maatregelen.
Uitspraak ging alleen maar om deze zaak, toch? Dat lees ik in ieder geval.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]![]()
Jammer leek me wel een van de nuttige maatregelen.
Hartstikke mooi.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.
Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
Vraag me dan wel af waarom niet voor andere zaken. Is dit dan zo specifiek?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uitspraak ging alleen maar om deze zaak, toch? Dat lees ik in ieder geval.
Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOLquote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Normaal haal ik altijd wel een zak met oudjaar maar deze keer niet eens zin om te gaan kijken hoe lang de rij is voor de kraam.
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.
Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
De volgende keer dat ze een meting gaan doen zullen de percentage omhoog schieten. Als ze de meting in januari doen zou het mij niet verbazen als het rond de 20% zal liggen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Mwa, dat moet je wel hard maken. Zou kunnen, maar ook weer niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.
Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOL
Oh en de kraam accepteert door de drukte specifiek afgelopen twee dagen en vandaag ook nog alleen contant geld, ipv ook pin zoals normaal.
Lol
Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Zat er dik in, goed dat het nu al duidelijk is.quote:
Behalve allemaal gezellig pratend vlak op elkaar lollollolquote:Op donderdag 31 december 2020 16:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Ja en ik vrees dat die nog wel een tijd zullen aanhouden.quote:
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.
Denk dat het percentage op dit moment nog te laag is helaas.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Wel extreem dom van de Britten om de winkels weer open te gooien een week voor Kerstquote:Op donderdag 31 december 2020 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en ik vrees dat die nog wel even aan zullen houden.
Die vloedgolf overspoelt ons straks ook, vrees ik. Wat dat betreft kan de vaccinatie niet snel genoeg komen, dankzij de Engelse variant komen er nog hele nare maanden aan.
Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Dit is fake mag ik hopen?quote:
Dank voor het delenquote:
Kun je uitleggen waarom het geen lineair verband is? Het virus zou zich toch minder makkelijk moeten kunnen verspreiden bij 30% immuniteit dan bij 10% immuniteit? Aangezien er bij de 1e situatie veel meer potentiele verspreidingsroutes zijn afgesneden voor het virus?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Maar die 60-70% heb je nodig om het virus uit te laten doven zonder maatregelen. De maatregelen hebben als gevolg dat het reproductiegetal vermindert, maar datzelfde geld voor een toenemende hoeveelheid immuniteit. Het is natuurlijk niet zo dat bij een vaccinatie/immuniteitgraad van 59% een reproductiegetal van 3 is en bij de magische 60% deze direct zakt naar onder de 1. Dat gaat langzaam.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Die neutraliseren dan ook potentiële verspreiders gelijk. Effectiever kan niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee joh, die hebben al tijden weer feestjes en al die ongein.
[ afbeelding ]
Dit was in de zomer.
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).quote:Op donderdag 31 december 2020 16:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitjequote:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.quote:
Binnen 10 dagen ook hier.quote:
Bron?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitje
Goed zoquote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Denk je echt dat een land als Brazilië zijn cijfers op orde heeft? En verder heeft Zweden een bevolkingsdichtheid van bijna 0. Nogal makkelijk op afstand te houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Moet je het vonnis even lezenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
Jawel, als wij het virus helpen om zich makkelijker te verspreiden, zullen we een nog hogere vaccinatie/immuniteitsgraad moeten hebben. En als de UK variant hier flink zal verspreiden zullen we aan 60-70% misschien ook niet genoeg hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.
China heeft al vele maanden 100% open nachtleven, horeca, stadions, festivals alles. Ook geen 1,5m regels ofzo, gewoon als vorig jaar.
Ik laas gister dat er 10 besmettingen in Peking warenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaanquote:Op donderdag 31 december 2020 16:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Een uitspraak van een kort geding rechter heeft als jurisprudentie vrijwel geen waarde.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
"Ja maar ze hebben daar een andere cultuur"quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaan
Oh, das dan best dichtbij. Dorp op korte afstand van de Peel hier, nog niet veel gehoord.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.
Ik heb niet het idee dat het echt veel meer of minder is dan vorige jaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Beter dan dat ze de halve wijk straks afbreken tochquote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
In Duindorp denken ze dat corona niet bestaat.
Ja, inderdaad. Maar aangezien wij (en andere landen) vervolgens hun waarschuwingen grijnzend in de wind hebben geslagen, vind ik het ook lastig om China wat dat betreft nog iets kwalijk te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaan
In Beek ook echt, of all places 😂quote:Op donderdag 31 december 2020 16:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik het zuiden heeft Ziggo een grote storing tot morgen 06u (TV en internet). Verwacht dat er last minute nog wat mensen op bezoek gaan
Dan moeten ze echt met een andere test komen. Weinig ouders die hun kinds bij elke snotneus het fontanel naar boven laten duwen.quote:
Eentje in de categorie 'Lekker op tijd'.quote:
Lekker kinderen traumatiseren met het NK wattenstoksnuiven zeker.quote:
Ah, nu kunnen alle voorbeeldige FOK!kers weer even hun gal kwijt hier.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/den-haa(...)-op-straat~a00a628d/
Stein en Elslooquote:Op donderdag 31 december 2020 16:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
In Beek ook echt, of all places 😂
En waar zijn onze handhaversquote:Op donderdag 31 december 2020 16:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, nu kunnen alle voorbeeldige FOK!kers weer even hun gal kwijt hier.
Naast de Groote Peel.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:39 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Oh, das dan best dichtbij. Dorp op korte afstand van de Peel hier, nog niet veel gehoord.
helenaveen of griendsveen dan?
Tot zo ver de PCR-test voor terugreizende onderdanen. Dat wordt weer een spoedwetje er doorheen jassen.quote:Rechter zet streep door coronatest terugreis: ’Geen wettelijke grondslag voor ingrijpende verplichting’
De voorzieningenrechter in Den Haag heeft een streep gezet door een verplichte coronatest voor een gezin uit Noord-Holland dat terug wil reizen naar Nederland. Het gaat om een zogenaamde PCR-test die ze moeten doen in het buitenland.
De uitspraak is donderdag gedaan na een kort geding dat werd aangespannen door de drie gezinsleden, die op 3 januari vanuit Zanzibar naar Nederland willen vliegen. Zanzibar wordt gezien als ’hoog risico-gebied’.
„Het vonnis betekent niet dat nu iedereen in het buitenland met de uitspraak kan wapperen en geen test meer hoeft te ondergaan”, laat een woordvoerder van de Haagse rechtbank desgevraagd aan De Telegraaf weten. De uitspraak ziet alleen toe op deze drie personen.
Het gezin beklaagde zich over de verplichting van de test. ’Voor een dergelijke plicht is, geldend voor een Nederlandse onderdaan die wil terugkeren naar huis een deugdelijke wettelijke grondslag nodig’, zo staat in het vonnis. De rechtbank stelt dat die wettelijke grondslag voor een ’ingrijpende verplichting’ als de PCR-test ’die de lichamelijke integriteit van een passagier betreft’, er nu simpelweg niet is.
De drie mogen dus gewoon terugvliegen en zonder PCR-test Nederland betreden.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat komt later met een reactie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijpende-verplichting
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tot zo ver de PCR-test voor terugreizende onderdanen. Dat wordt weer een spoedwetje er doorheen jassen.
Het artikel op nos is aangepast en daar blijkt nu meer en meer uit deze uitspraak wel degelijk gebruikt kan worden in andere, soortgelijke situaties.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeen
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeen
Ik ken iemand die alleen verkouden was en wel positief testte, is dus anders voor iedereen...quote:Op donderdag 31 december 2020 16:51 schreef Arizona het volgende:
Ik vraag me sowieso wel af hoe effectief het testen is als je alleen vekroudheidsklachten hebt. Iedereen die ik ken die corona heeft gehad, had koorts. En daarbij meestal hoestklachten en/of rugpijn en soms keelpijn. Maar neusverkouden was niemand.
n = 1, ik weet het, maar ik vind het wel opvallend.
Een president nog welquote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.
Neusverkoudheid is ook geen symptoom (maar je kunt natuurlijk wel óók verkouden zijn tegelijkertijd). Koorts komt trouwens ook maar bij een minderheid voor, heb ik van de week nog ergens gelezen. Dit itt tot wat men in het begin dacht. Hoofdpijn en erge vermoeidheid schijnen de meest voorkomende symptomen te zijn, daarna spierpijn, hoesten, keelpijn, enz..quote:Op donderdag 31 december 2020 16:51 schreef Arizona het volgende:
Ik vraag me sowieso wel af hoe effectief het testen is als je alleen vekroudheidsklachten hebt. Iedereen die ik ken die corona heeft gehad, had koorts. En daarbij meestal hoestklachten en/of rugpijn en soms keelpijn. Maar neusverkouden was niemand.
n = 1, ik weet het, maar ik vind het wel opvallend.
Ah ok! Ik weet inmiddels van zo'n 10 mensen die corona hebben (gehad) wat hun klachten waren en verkoudheid was nooit een van de klachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die alleen verkouden was en wel positief testte, is dus anders voor iedereen...
Hoofdpijn hoorde ik inderdaad ook veel, was ik net vergetenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Neusverkoudheid is ook geen symptoom (maar je kunt natuurlijk wel óók verkouden zijn tegelijkertijd). Koorts komt trouwens ook maar bij een minderheid voor, heb ik van de week nog ergens gelezen. Dit itt tot wat men in het begin dacht. Hoofdpijn en erge vermoeidheid schijnen de meest voorkomende symptomen te zijn, daarna spierpijn, hoesten, keelpijn, enz..
De tijd dat de president zelf de kort gedingen deed ligt achter onsquote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.
Het staat je vrij om jouw kinderen (als je die hebt, geen idee verder) dat wel te laten ondergaan. Vooral doen wat goed voor je voelt.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn kinderen tegenwoordig zulke snowflakes ja? Traumatiseren
Een president?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat wil je dan wel doen als je kind klachten heeft?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het staat je vrij om jouw kinderen (als je die hebt, geen idee verder) dat wel te laten ondergaan. Vooral doen wat goed voor je voelt.
Ik maak daarin een andere keuze, omdat ik denk dat dit in het belang is van mijn kinderen. Ik vind een dergelijke handeling voor mezelf al heftig (een van de redenen waarom ik mijzelf nooit zal laten testen), laat staan voor mijn kinderen. Ik snap alleen de noodzaak niet om ze dan maar te bestempelen als 'snowflakes'![]()
Laat mensen in hun waarde alsjeblieft.
Gewoon een paar dagen uitzieken?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat wil je dan wel doen als je kind klachten heeft?
Ja, ik lag hier op bed met een toetsenbord in mijn handen, niet echt geconsenteerd en maak een foutje. Prima, dat het opgemerkt wordt, maar als twee mensen dat hebben gedaan, dan is het ook wel weer mooi geweest.quote:
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon een paar dagen uitzieken?
U gaat door voor de koelkastquote:Op donderdag 31 december 2020 17:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon een paar dagen uitzieken?
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.
Nee, er wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan om in die tijd af te wachten of je klachten ontwikkelt. Als je op dag 9 klachten krijgt, is het natuurlijk niet zo slim om een dag later je huis uit te gaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.
Heeft ie toch gelijk in? In staphorst zingen ze Psalm en liedjes tegen covid, en anderen dragen mondkapjes. Maar het effect is hetzelfde.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Nog zo'n laseruitspraak. Mr. Bigstar Van Dissel weigert om te kijken naar de landen die voortvarend handelen en waar de coronapandemie wel zo goed mogelijk is bestreden.
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)genoeg-van~abc40c9c/
Stel dat je kind Corona zou hebben, dan zou jullie hele gezin in quarantaine moeten. Ga je dat ook doen als je kind ziek is en je dus niet weet of het Corona is of "gewoon" een flinke verkoudheid? (Dit is geen waardeoordeel, gewoon een oprechte vraag).quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
U gaat door voor de koelkast![]()
@:Arizona .. wat ik normaal ook zou doen als mijn kind ziek is. Lekker op de bank met een dekentje en appelsap en uit laten zieken inderdaad
10 dagen vanaf het moment dat je besmettelijk bent (tenzij 24u klachtenvrij). Incubatietijd niet meegeteld.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, er wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan om in die tijd af te wachten of je klachten ontwikkelt. Als je op dag 9 klachten krijgt, is het natuurlijk niet zo slim om een dag later je huis uit te gaan.
Minimaal 7 dagen na de eerste verschijnselen, en dan ook minimaal 24u klachtenvrij. Want als je je niet laat testen moet je er dus vanuit gaan dat je besmet bent en je daar ook naar gedragen.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.
Ook niet, dan kan ik ze wel continu thuis houden...jonge kinderen hebben altijd wel wat, snotneus, verhoging, opeens moe, niet willen eten etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.
Ik zie dat in de praktijk dus ook niet gebeuren, dat ouders dat doen. Wat ik net al zei, ik denk dat men nog eens heel kritisch moet laten kijken bij welke klachten je je echt moet laten testen. Verkoudheid is volgens de WHO niet eens een symptoom maar staat bij het RIVM bovenaan als symptoom.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:14 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Nou ouders met kleine kinderen kunnen straks dus praktisch elke week langs de teststraat met hun kind. Kinderen onder de 12 snotteren aan de lopende band.
De houding van Jaap V. Dissel tegenover mondkapjes doet mij altijd weer positief verbazenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Nog zo'n laseruitspraak. Mr. Bigstar Van Dissel weigert om te kijken naar de landen die voortvarend handelen en waar de coronapandemie wel zo goed mogelijk is bestreden.
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)genoeg-van~abc40c9c/
Ik kan je de situatie schetsen hoe het in de afgelopen tijd ging.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Stel dat je kind Corona zou hebben, dan zou jullie hele gezin in quarantaine moeten. Ga je dat ook doen als je kind ziek is en je dus niet weet of het Corona is of "gewoon" een flinke verkoudheid? (Dit is geen waardeoordeel, gewoon een oprechte vraag).
Zolang ze in Duindorp blijven (en dat doen ze) en niet moordend en plunderend door Den Haag trekken zie ik het probleem niet zo.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het is echt heel irritant dat het RIVM er continu hun eigen richtlijnen op nahoudt in plaats van mee te gaan met de internationale wetenschappelijke consensus.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie dat in de praktijk dus ook niet gebeuren, dat ouders dat doen. Wat ik net al zei, ik denk dat men nog eens heel kritisch moet laten kijken bij welke klachten je je echt moet laten testen. Verkoudheid is volgens de WHO niet eens een symptoom maar staat bij het RIVM bovenaan als symptoom.
https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab_3
Maar je blijft zelf niet thuis en je zou je andere kinderen ook naar school laten gaan als die open was? Ikzelf zou me dan wel zorgen maken of ik (of mijn kinderen) niet onbewust dan toch corona verspreid.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan je de situatie schetsen hoe het in de afgelopen tijd ging.
Voor jouw info, ik heb 3 kindjes van 4/6/8. Het 'ergste' ligt achter me. Maar toen ze nog wat jonger waren, hadden ze voor mijn gevoel om de haverklap, om de beurt, koorts of een snotneus. Dat is nu zelden nog eigenlijk. De jongste is er nu het meest vatbaar voor, maar die andere 2 nauwelijks nog.
Als er eentje koorts had, dan bleef die thuis. De andere 2 naar school, mits ze zich niet ziekig voelden.
Ik benader het niet anders als pre corona.
Heeft helemaal niet gelijk, want meneer gaat voorbij aan alle ontwikkelde landen in Oceanië en Oost-Azië die mbv onder andere mondkapjes de pandemie wel goed hebben bestredenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft ie toch gelijk in? In staphorst zingen ze Psalm en liedjes tegen covid, en anderen dragen mondkapjes. Maar het effect is hetzelfde.
0,0
Toch een forse daling dus tijdens de Kerstdagen qua testbereidheid.quote:Volgens De Jonge lieten veel mensen zich testen in de dagen voor kerst. Toen waren er ruim 80.000 uitslagen per dag. Tijdens de kerst kwamen er ongeveer 35.000 uitslagen per dag. Sindsdien stijgt het aantal tests weer.
Tja, en omdat waarschijnlijk massa’s mensen zo redeneren zitten we dus nog steeds op 10.000 positieve tests per dag. Want je bent al besmettelijk voordat je symptomen krijgt. Kind 1 met koorts blijft thuis, kind 2 en 3 en papa en mama geven het door.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor jouw info, ik heb 3 kindjes van 4/6/8. Het 'ergste' ligt achter me. Maar toen ze nog wat jonger waren, hadden ze voor mijn gevoel om de haverklap, om de beurt, koorts of een snotneus. Dat is nu zelden nog eigenlijk. De jongste is er nu het meest vatbaar voor, maar die andere 2 nauwelijks nog.
Als er eentje koorts had, dan bleef die thuis. De andere 2 naar school, mits ze zich niet ziekig voelden.
Als we echt naar de situatie gaan dat ze alleen welkom zijn op school zonder dat er ook maar iemand in huis een klacht heeft, dan zitten ze 31-12-2021 nog wel thuis. Er is er altijd wel een in dit jaargetijde met een snotneus of koorts. Dat is bij die kleintjes.
Maar no way dat dit voor mij een reden is om ze om de haverklap te testen voor corona.
Japie weet het beter.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat het RIVM er continu hun eigen richtlijnen op nahoudt in plaats van mee te gaan met de internationale wetenschappelijke consensus.
lekker naar de rechtbank....met de kans dat een andere rechter het wel afwijst en je alle kosten ook kwijt bent.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het artikel op nos is aangepast en daar blijkt nu meer en meer uit deze uitspraak wel degelijk gebruikt kan worden in andere, soortgelijke situaties.
Nog geen tijd gehad om de ecli te bestuderen n.a.v. de opmerking van @:trein2000
Doe ik vanavond even
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:22 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Tja, en omdat waarschijnlijk massa’s mensen zo redeneren zitten we dus nog steeds op 10.000 positieve tests per dag. Want je bent al besmettelijk voordat je symptomen krijgt. Kind 1 met koorts blijft thuis, kind 2 en 3 en papa en mama geven het door.
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!quote:Op donderdag 31 december 2020 17:14 schreef Drekkoning het volgende:
Ik zal verder niet op de man spelen maar het generiek houden:
Mensen die bang zijn voor een wattenstaafje![]()
!!!
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als we echt naar de situatie gaan dat ze alleen welkom zijn op school zonder dat er ook maar iemand in huis een klacht heeft, dan zitten ze 31-12-2021 nog wel thuis. Er is er altijd wel een in dit jaargetijde met een snotneus of koorts. Dat is bij die kleintjes.
Maar no way dat dit voor mij een reden is om ze om de haverklap te testen voor corona.
Ze hebben er in ieder geval meer last van dan van corona.....quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.
Jawel ik werk al maanden thuisquote:Op donderdag 31 december 2020 17:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar je blijft zelf niet thuis en je zou je andere kinderen ook naar school laten gaan als die open was? Ikzelf zou me dan wel zorgen maken of ik (of mijn kinderen) niet onbewust dan toch corona verspreid.
Het zit me momenteel sowieso een beetje hoog omdat mijn oudtante vorige week is overleden aan corona en zij ook geen idee had hoe ze het opgelopen had.
Is dus nogmaals geen aanval richting jou of anderen. Maar iets waar ik mij wel zorgen om maak. En waar ik zelf moeilijk mee zou kunnen leven, als ik degene zou blijken die anderen corona had gegeven.
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:30 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen
Nog een maandje en dan is het 99% van de 22.000 dagelijkse besmettingen...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Bron: YorickB twitter / OMT advies
Nee, maar nu met corona moeten huisgenoten ook thuisblijven als één van de gezinsleden koorts heeft. Dat is wel veranderd.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Ik ben wel benieuwd waar die vooral zijn danquote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Ah ja, mijn oudste zit in groep 1. Heb daar dus niet mee te makenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:35 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅
Serieus? De vaccinregistratie in handen leggen van een student die wat data in Excel klopt? Als dát het alternatief is ben ik blij dat men kiest voor zorgvuldigheid.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar mag het voor deze kleine aantallen toch niet op vast zitten. Desnoods laat je een student het in excel kloppen for the time being.
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Dat is ook hoe ze in Oceanië het virus grotendeels buiten de deur houden. Er was vorige week nog een verhaal van een vrouw die uit een quarantainehotel in Perth was "ontsnapt". Die is met veel bombarie opgespoord en hangt nu gevangenisstraf boven het hoofd: https://www.abc.net.au/ne(...)d-for-hours/13016230quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Okquote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.
Mijn vader behoort (denk ik) sinds afgelopen oktober bij de groep risicopatient. Hij heeft toen een hartinfarct gehad en is toen door het oog van de naald gekropen. Desondanks is hij hier onlangs nog geweest en stoeit dan wat met de kinderen, zit gewoon naast mij en hen op de bank, als pre corona, geen verschil. Hier thuis doen wij niet aan corona, d.w.z. geen 1,5 meter afstand, geen obsessief handen wassen anders als normaal, geen mondkapjes. En gisteren ben ik bij hem geweest. Ja hij was verkouden blijkbaar. Ja de beste man woont helemaal alleen en als we niet uitkijken vereenzaamt hij. Nee ik ben niet bang om corona te krijgen, nee ik heb gisteren geen afstand gehouden bij hem. Nee, ik kom momenteel nergens behalve zijn of ons huis.
Mijn schoonouders zijn ook beide hartpatient. Wij respecteren hun keuzes. In het begin waren ze wat terughoudend en voorzichtig, waar wij prima mee zijn. Waar we normaal sint en kerst met alle broers en zussen, kinderen en opa en oma vierden, hebben we sint dit jaar alleen met opa en oma gevierd. En kerst zonder hen. 3e kerstdag zijn onze kinderen daar blijven logeren zodat wij bij vrienden konden borrelen.
Morgen gaan we traditiegetrouw naar schoonouders om hen gelukkig nieuwjaar te wensen. Geen idee of er ook traditoneel gekust gaat worden, dat is aan hen.
Je mag er van alles van vinden, dat is okay. Maar ik ga dat kleine beetje leefstijl binnenshuis niet veranderen om diverse redenen.
Als je kijkt naar hoe snel die variant in de UK rondraasde de afgelopen maand, zitten wij over pakweg 4 weken op 30% of 40%? Vandaag op de BBC een nieuwsitem gezien over piepkleine afgelegen dorpjes in the middle of nowhere waar opeens meer dan de helft van de bewoners besmet was. Die mensen waanden zich veilig, dachten dat gaat ons wel voorbij, is iets wat rondgaat in stedelijke gebieden. Mooi niet dus.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Waardoor 5 van de 20 studenten in mijn economisch cruciale studie nu dus in shenzhen studeren, omdat de vrijheid elke 4 jaar een hokje te kleuren echt ons niets boeit in verhouding tot gewoon normaal naar een concert of festival mogen, dansen, zingen, kroegje, knuffelen, etc, en we die twee weken quarantine er graag voor over hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...
Als je (schoon)ouders daarmee instemmen dan is dat ook hun keuze. Zelf zijn we heel voorzichtig met bezoek aan opa en oma. Niemand zal met klachten of met een huisgenoot met klachten daar heen gaan. Dat komt ook uit hun, zeker sinds mijn opa is zijn broer verloren aan covid in november. Vind het wel een gok die je neemt die ook een hele nare uitkomst kan hebben, maar jullie zijn allemaal volwassen met een eigen keuzequote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.
Mijn vader behoort (denk ik) sinds afgelopen oktober bij de groep risicopatient. Hij heeft toen een hartinfarct gehad en is toen door het oog van de naald gekropen. Desondanks is hij hier onlangs nog geweest en stoeit dan wat met de kinderen, zit gewoon naast mij en hen op de bank, als pre corona, geen verschil. Hier thuis doen wij niet aan corona, d.w.z. geen 1,5 meter afstand, geen obsessief handen wassen anders als normaal, geen mondkapjes. En gisteren ben ik bij hem geweest. Ja hij was verkouden blijkbaar. Ja de beste man woont helemaal alleen en als we niet uitkijken vereenzaamt hij. Nee ik ben niet bang om corona te krijgen, nee ik heb gisteren geen afstand gehouden bij hem. Nee, ik kom momenteel nergens behalve zijn of ons huis.
Mijn schoonouders zijn ook beide hartpatient. Wij respecteren hun keuzes. In het begin waren ze wat terughoudend en voorzichtig, waar wij prima mee zijn. Waar we normaal sint en kerst met alle broers en zussen, kinderen en opa en oma vierden, hebben we sint dit jaar alleen met opa en oma gevierd. En kerst zonder hen. 3e kerstdag zijn onze kinderen daar blijven logeren zodat wij bij vrienden konden borrelen.
Morgen gaan we traditiegetrouw naar schoonouders om hen gelukkig nieuwjaar te wensen. Geen idee of er ook traditoneel gekust gaat worden, dat is aan hen.
Je mag er van alles van vinden, dat is okay. Maar ik ga dat kleine beetje leefstijl binnenshuis niet veranderen om diverse redenen.
Hier hetzelfde. Als één van ons klachten heeft, gaat het hele gezin niet naar opa en oma.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je (schoon)ouders daarmee instemmen dan is dat ook hun keuze. Zelf zijn we heel voorzichtig met bezoek aan opa en oma. Niemand zal met klachten of met een huisgenoot met klachten daar heen gaan. Dat komt ook uit hun, zeker sinds mijn opa is zijn broer verloren aan covid in november. Vind het wel een gok die je neemt die ook een hele nare uitkomst kan hebben, maar jullie zijn allemaal volwassen met een eigen keuze
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...quote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu dat die feesten in Duindorp in overleg met gemeente en politie zijn georganiseerd![]()
Aangemeld als demonstratie zodat het door mag gaan inderdaadquote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu dat die feesten in Duindorp in overleg met gemeente en politie zijn georganiseerd![]()
Is elk jaar zo daar. Die brandstapels waren ook elk jaar te hoog maar handhaven ho maar. Totdat half Den Haag onder de vonken liep, toen liep het ineens in de gaten hoe dit werkt: dreigen en je zin krijgenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..quote:Op donderdag 31 december 2020 18:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Aangemeld als demonstratie zodat het door mag gaan inderdaad
Ja zo word je nooit van een dubbeltje een kwartje.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..
Walgelijk.
Ik krijg van mijn stieftokkies nu ook allemaal filmpjes dat ze bezig zijn met carbid en zwaar vuurwerk. "Want we laten ons niks vertelluh..."quote:Op donderdag 31 december 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..
Walgelijk.
Daadkrachtig signaal geef je daarmee ook af aan tuigquote:Op donderdag 31 december 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...
Alsof dat alleen maar 'tokkies' zijn. Hier in het dorp zie je ook genoeg, vuurwerk, vuurtonnen. Ook bij de koophuizen met dikke auto's.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik krijg van mijn stieftokkies nu ook allemaal filmpjes dat ze bezig zijn met carbid en zwaar vuurwerk. "Want we laten ons niks vertelluh..."
quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Echt he, zit me hier best op te vreten door zo'n figuurquote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Willem Engel bij 1Vandaag![]()
Gadverdamme zeg wat een kansloos mens.
Als je maar kleine hapjes neemt, want je bent al iets te dikquote:Op donderdag 31 december 2020 18:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Echt he, zit me hier best op te vreten door zo'n figuur
ZIEDENDquote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Haha die lui in Duindorp gaan ook even tekeer. Heel Nederland kijkt schuimbekkend toe.
Denkt dat dit ook niet meer lang duurt... al denk ik dat Hugo wel zijn best doetquote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo komt steeds verder in het nauw...
Nou nou schuimbekkend..quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Haha die lui in Duindorp gaan ook even tekeer. Heel Nederland kijkt schuimbekkend toe.
Dit is wel echt serieus schokkend. Het RIVM staat nu dus lijnrecht tegenover de minister van Volksgezondheid.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Een grof schandaal wel.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop vooral dat er geen ongelukken gebeuren en er mensen naar het ziekenhuis moeten, want ze hebben het daar al druk genoeg.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
hoop dat ze er een mooie avond van maken
Denk dat we allemaal wel hadden willen doen wat we zelf willen op een dag als vandaag.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Neejoh als je daar nu doorheen gaat met een peleton maak je het alleen maar erger.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:36 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Een grof schandaal wel.
Snap het ergens nog ook helemaal. Handhaven is immers geen hobby hier. Maar ja, ook praktisch onmogelijk met de uitholling van zowat elke publieke taak. Zou je als boa nog voor een schijtloon je door een simpeltje het leven zuur maken?
Zorgwekkend.
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neejoh als je daar nu doorheen gaat met een peleton maak je het alleen maar erger.
Plus er staan een hoop kinderen bij, dus beter maar zo laten.
LOL ook echt goedgekeurd door de gemeente Den Haag dit? Lolquote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Man man man
Is zoquote:Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.
Helaas wel ja.quote:
RIVM dekt zich nog even in dat het 'echt niet aan hun ligt' (behalve dan dat zij de boel verkeerd ingeschat hadden) en Rutte houdt zich helemaal stil. Niet dat ik Hugo de Jonge hier wil verdedigen, maar de rest is ook een stel enorme weasels bij elkaar. Man man man...quote:Op donderdag 31 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is wel echt serieus schokkend. Het RIVM staat nu dus lijnrecht tegenover de minister van Volksgezondheid.
Als ik burgemeester was mochten ze allemaal oud & nieuw in de gevangenis doorbrengenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.
Hoezo? Zowel RIVM als Gommers hebben geen zicht op het totale plaatje.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creërenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik burgemeester was mochten ze allemaal oud & nieuw in de gevangenis doorbrengen
Okay de manier waarop dit allemaal nu gaat is mijn inziens alles behalve okay (ik bedoel .. demonstratie?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Man man man
Je weet wel hoe het met de relatie is gesteld als de minister van Volksgezondheid zegt dat het technisch niet mogelijk is om voor 8 januari te beginnen en het RIVM vervolgens naar buiten brengt dat dat niet waar is en dat later beginnen een "politieke keus" is.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoezo? Zowel RIVM als Gommers hebben geen zicht op het totale plaatje.
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je weet wel hoe het met de relatie is gesteld als de minister van Volksgezondheid zegt dat het technisch niet mogelijk is om voor 8 januari te beginnen en het RIVM vervolgens naar buiten brengt dat dat niet waar is en dat later beginnen een "politieke keus" is.
dat is nou juist het gevaar van dit soort beeldenquote:[quote]
[b]Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL ook echt goedgekeurd door de gemeente Den Haag dit? Lol
Onlogisch 😆
Maar ergens wel jaloers LOL
Als zij dit mogen van de gemeente waarom ik in leiden dan gvd niet?
Nee klopt allemaal natuurlijk. Maar het probleem ligt veel eerder. Meer bij de laissez-faire houding die de gemiddelde Nederlandse raad hanteert om 'de goede vrede' te bewaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creëren
Het is makkelijk gezegd om er gewoon even met een enorm peloton ME etc doorheen te gaan, maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als er ook nog kinderen bij betrokken zijn.
Kan me ook niet echt voorstellen dat je het een opvoedkundig goed plan vindt om met je kinderen van 6 naar een optreden van JeBroer te gaan iddquote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verdenk ze er zelfs van om die kinderen expres mee
Hugo komt steeds meer alleen te staan. Het is toch erg dat de instituten die hij moet aansturen en waar hij van afhankelijk zich tegen hem keren?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?
Oh god, die kneus weer?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan me ook niet echt voorstellen dat je het een opvoedkundig goed plan vindt om met je kinderen van 6 naar een optreden van JeBroer te gaan idd
Wat dat betreft is zo'n strafkolonie als Engeland vroeger had in de vorm van Australië nog niet zo gek ideequote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creëren
Het is makkelijk gezegd om er gewoon even met een enorm peloton ME etc doorheen te gaan, maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als er ook nog kinderen bij betrokken zijn.
Niet overdrijven, zelfs half Scheveningen had geen last van de vonken.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is elk jaar zo daar. Die brandstapels waren ook elk jaar te hoog maar handhaven ho maar. Totdat half Den Haag onder de vonken liep, toen liep het ineens in de gaten hoe dit werkt: dreigen en je zin krijgen
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:47 schreef Tijn het volgende:
Hugo komt steeds meer alleen te staan. Het is toch erg dat de instituten die hij moet aansturen en waar hij van afhankelijk zich tegen hem keren?
Ik woon in Scheveningen en zit alleen thuis en kan je vertellen dat het hier doodstil is.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daadkrachtig signaal geef je daarmee ook af aan tuig
Als je maar genoeg rotzooi trapt en dreigt, krijg je je zin en een groot georganiseerd feest, terwijl de normale nette mensen alleen thuis zitten omdat alles dicht is
En Ad Melkert, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen:quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.
Blijkbaar heeft het RIVM moeite om in zijn rol te blijven. Net zoals Kuipers en Gommers trouwens, die hebben ook alleen een adviesrol richting de minister.
https://nos.nl/artikel/23(...)igt-zorginfarct.htmlquote:Ziekenhuizen: voorrang ziekenhuispersoneel op vaccin, anders dreigt zorginfarct
Ziekenhuizen doen een dringend beroep op het kabinet om essentieel ziekenhuispersoneel alsnog voorrang te geven bij het inenten tegen corona. Volgens voorzitter Ad Melkert van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NvZ) moeten de vaccins op een zo kort mogelijke termijn worden gegeven "om maatschappelijke ontwrichting door een zorginfarct" te voorkomen.
In een brief aan ministers De Jonge en Van Ark schrijft Melkert dat veel ziekenhuismedewerkers nu niet inzetbaar zijn doordat ze besmet raken met het coronavirus of preventief in quarantaine moeten. Ook wijst hij erop dat ziekenhuizen snel kunnen beginnen: "Wij hebben de ervaring en de faciliteiten om dit zonder vertraging of verspilling te kunnen doen."
Duindorper klitten al 60 jaar samen, wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef OProg het volgende:
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat ze in Duindorp al het hele jaar samen klitten. Alleen dan net wat minder massaal en zonder dat het opvalt.
BEL 112!!!!quote:Op donderdag 31 december 2020 18:58 schreef BlackLining het volgende:
Hier staan welgeteld 40 man bovenop elkaar te zuipen
Werd net ook al een brandende pot vuurwerk tegen het raam gegooid
Waar is 'hier'?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:58 schreef BlackLining het volgende:
Hier staan welgeteld 40 man bovenop elkaar te zuipen
Werd net ook al een brandende pot vuurwerk tegen het raam gegooid
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.quote:Bron: nu.nl
Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.
Bron: De Standaardquote:Is het wel verstandig om de alleroudsten eerst in te enten?
In een nieuw onderzoek gaat het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) na welke vaccinatiestrategie het doeltreffendst en efficiëntst is.
Door alle volwassenen in te enten kunnen we, samengeteld, heel wat levensjaren redden. Maar 80-plussers inenten is niet per se de meest efficiënte strategie om levensjaren te redden, blijkt het rapport.
‘Het aantal gewonnen gezonde levensjaren is het belangrijkste criterium bij routinevaccinaties’, zegt professor gezondheidseconomie Philippe Beutels (UAntwerpen). ‘Al kijken we ook naar andere criteria, zoals sterfte en ziekenhuisbelasting. Maar bij covid-19 is de belasting van de ziekenhuiscapaciteit zo groot, dat die een hogere prioriteit krijgt. Daar hangt de hele samenleving vanaf, want het kan onrechtstreeks ook veel levensjaren kosten als de zorg niet gegarandeerd wordt.’
De 80-plussers eerst inenten is wel de efficiëntste strategie om het aantal opnames op intensieve zorg te verminderen, blijkt uit de berekeningen van het ECDC. Zeker als het vaccin wel tegen ziekte beschermt, maar niet tegen verdere besmettingen. Het helpt in dat geval ook om de meeste doden te vermijden.
80-plussers maken in Europa 7 procent van de bevolking uit. Door die relatief kleine groep in te enten, wordt 43 procent van de covid-19-doden vermeden.
[..]
Zit jij even verkeerd. Ik ben 60 jaar oud, werk al 15 jaar in de zorg en woon 30 jaar in Scheveningen, ben het gewoon strontzat dat Scheveningers altijd zo negatief worden weggezet.quote:
Dat ze het zat zijn om steeds de klappen voor de minister op te vangen.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?
Ik opperde gisteren nog de suggestie dat er wellicht een mutatie voor katten en honden zou komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.
Ik kan mij wat adviesjes herinneren in dit soort gevallen.![]()
Ik zou de honden sws maar binnen aan het lijntje houden met dit vuurwerk en de katten niet verder op het spek binden.
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi vanquote:Op donderdag 31 december 2020 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ook nu weer wordt er wederom met 10 maten gemeten. Dat steekt me wel.
Een demonstratie tege corona maatregelen resulteert er nog net nier in dt je wordt weg geschoten met een waterkanon of wordt neergeknuppeld. Ook al houd je je wel netjes aan de 1,5 meter en mondkapje op en de hele rataplan.
Maar bij dergelijke feestjes wordt er niet opgetreden.
Laat alles los of trek alles gelijk. Dit zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Als ik volgende week een demonstratie tegen de corona maatregelen wil doen waar dan ook in NL en ik maak kenbaar dat ik 1000 aanmeldingen heb waarbij keurig de 1,5 meter zal worden gehanteerd en mondkapjes worden gedragen, dan geeft niemand thuis.
En vanwege dat meten met 10 maten, ben ik er des te meer helemaal klaar mee.
Overigens gun ik die mensen hun feest
Het is ook niet uit te leggen dat die vaccins met vrachtwagenladingen tegelijk de opslag in worden geschoven en dat men er gewoon niks mee doet. Ik snap best dat dat voor een zorgmedewerker ongelofelijk frustrerend moet zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ze het zat zijn om steeds de klappen voor de minister op te vangen.
Niet waar. Het RIVM is ook verantwoordelijk voor de uitvoering van de vaccinatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.
Blijkbaar heeft het RIVM moeite om in zijn rol te blijven. Net zoals Kuipers en Gommers trouwens, die hebben ook alleen een adviesrol richting de minister.
Dit is een beetje ongemakkelijk en moeilijk voor de Nederlandse regering. Juist die 80+ groep wordt in Nederland allang niet meer genomen. Daarom zou het inenten van juist die groep weinig aan de IC opnames doen. Dat is alleen moeilijk hardop toe te geven dus men draait er wat omheen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron: De Standaard
Edit: ik neem aan dat het dit rapport betreft:
https://www.ecdc.europa.e(...)ation-strategies.pdf
Heb ik al eerder gezegd in dit topic. Laat Duindorpers in Duindorp gewoon hun gang gaan. Heeft verder niemand last van. Al sinds de jaren '60 is het bal in Duindorp met Oudjaar, láát die mensen, heeft verder niemand last van!quote:Op donderdag 31 december 2020 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi van
Mwoah. De Nederlandse situatie wijkt op dit punt wel echt af hoor. We hebben hier amper 80 jarigen op de IC. Dat doen we niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron: De Standaard
Edit: ik neem aan dat het dit rapport betreft:
https://www.ecdc.europa.e(...)ation-strategies.pdf
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:56 schreef Tijn het volgende:
Ik denk niet dat Hugo de Jonge dit overleeft eerlijk gezegd. Zeker niet nu-ie heeft gezegd de komende dagen niet te gaan reageren op de brandbrieven.
Gelukkig worden er de komende weken zulke enorme ladingen vaccin geleverd dat zo'n groep snel ingeënt kan zijn. Zoveel hoogbejaarden zijn er nou ook weer niet in Nederland.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is een beetje ongemakkelijk en moeilijk voor de Nederlandse regering. Juist die 80+ groep wordt in Nederland allang niet meer genomen. Daarom zou het inenten van juist die groep weinig aan de IC opnames doen. Dat is alleen moeilijk hardop toe te geven dus men draait er wat omheen.
Dan suggereer je dat die demonstraten war ik het over heb, te braaf zijn?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi van
Dat maakt ze nog steeds geen minister.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:09 schreef trein2000 het volgende:
Niet waar. Het RIVM is ook verantwoordelijk voor de uitvoering van de vaccinatie.
Maar dat wordt wel van het ziekenhuispersoneel verwacht waarover hij de op een na hoogste verantwoordelijkheid heeft.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.
En waarom zou je je als minister uit de naad werken voor de gezondheid van het land als de bevolking duidelijk laat merken het ook allemaal niet zo nou te nemen met alle maatregelen?
Die verantwoordelijkheid neemt hij toch? Blijkbaar heeft hij informatie die hem doet leiden tot het nemen van een onpopulaire beslissing.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dat wordt wel van het ziekenhuispersoneel verwacht waarover hij de op een na hoogste verantwoordelijkheid heeft.
Waarom draai je dat laatste niet om?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.
En waarom zou je je als minister uit de naad werken voor de gezondheid van het land als de bevolking duidelijk laat merken het ook allemaal niet zo nou te nemen met alle maatregelen?
Volgens mij maken we er als bevolking een teringzooi van door de maatregelen niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:19 schreef Scrummie het volgende:
Hij maakt er een grote teringzooi van, maar he, hij houdt het hoofd koel.
Welke demonstranten heb je het over dan?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan suggereer je dat die demonstraten war ik het over heb, te braaf zijn?![]()
Die zouden 'gewoon' wat geweldidadiger en grover moeten worden, opdat ze wel hun 'zin' krijgen![]()
Want dan durft men niet te handhaven
Dat is mijn inziens het signaal wat nu afgegeven wordt
Ze kunnen complete stadions vol met hooligans nog omver blazen als het moet. Maar dit is ineens een brug te ver ofzo.
Zoveel broeken heb ik niet meer die me af kunnen zakken..
En dan maar afvragen waarom steeds minder mensen zich aan de maatregelen houden.
Ik denk dat voor vandaag internet maar weer uit gaat voor mij. Ik heb het helemaal gehad. Dan ben ik maar een egoist, heb ik bloed aan mijn handen en ben ik de zuurstof en verzorging op de ic nog niet waard.
Er gebeurt en gebeurde echt te veel wat niet recht gepraat kan worden.
Ja klopt, na 8 maanden dat gedrag te zien ligt het inderdaad enkel en alleen aan die vieze bevolking.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij maken we er als bevolking een teringzooi van door de maatregelen niet serieus te nemen.
2020, 80+: 822088quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig worden er de komende weken zulke enorme ladingen vaccin geleverd dat zo'n groep snel ingeënt kan zijn. Zoveel hoogbejaarden zijn er nou ook weer niet in Nederland.
Euhm Japie van dissel is van het RIVM hè? Die heeft echt wel alle informatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid neemt hij toch? Blijkbaar heeft hij informatie die hem doet leiden tot het nemen van een onpopulaire beslissing.
Informatie die noch het RIVM noch Gommers noch Kuipers heeft.
Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:21 schreef Snowpea het volgende:
Duindorpers vieren gewoon een feestje met elkaar.
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef Aaruul het volgende:
Tot nu toe veel minder vuurwerk gehoord hier, ben benieuwd wat er om middernacht gaat gebeuren.
Aan de ene kant verwacht ik een grote hoeveelheid zwaar spul, vooral in de nabijgelegen achterstandswijk.
Aan de andere kant verwacht ik verwacht het tegenovergestelde.
Ruimt lekker op idd.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
2020, 80+: 822088
Al zal dat inmiddels wat gezakt zijn.
Yep prima minister die zich niet van zijn stuk -en plaats laat brengen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:19 schreef Scrummie het volgende:
Hij maakt er een grote teringzooi van, maar he, hij houdt het hoofd koel.
En dat dat gewoon mede mogelijk is gemaakt door gemeente ligt het niet aan, nee, het ligt aan de bevolking!quote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.
Ik zeg niet dat het allemaal tokkies zijn maar ik heb het over mijn stieftokkies.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alsof dat alleen maar 'tokkies' zijn. Hier in het dorp zie je ook genoeg, vuurwerk, vuurtonnen. Ook bij de koophuizen met dikke auto's.
Die heeft niet alle info die Hugo heeft... Hij heeft alleen de info die het RIVM verzamelt en rapporteert dat aan de minister. De minister heeft meer informatiebronnen dan alleen het RIVM.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Euhm Japie van dissel is van het RIVM hè? Die heeft echt wel alle informatie.
Jij beschikt dan ook niet over alle informatie.quote:Maar goed, we konden vanochtend bij de NOS lezen dat wat Gommers cs willen gewoon naast het bestaande plan kan. We hebben vaccins genoeg, dus ik snap het probleem sowieso niet.
Ja oke, het was ook een frustratie postje dat zodra het over mensen gaat die niet alles goed doen het vaak direct 'tokkies' zijn terwijl dat niet echt de werkelijkheid is.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het allemaal tokkies zijn maar ik heb het over mijn stieftokkies.
Is de leeftijdsverdeling van de IC-opnames ergens te vinden?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah. De Nederlandse situatie wijkt op dit punt wel echt af hoor. We hebben hier amper 80 jarigen op de IC. Dat doen we niet.
https://www.stichting-nice.nl/quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is de leeftijdsverdeling van de IC-opnames ergens te vinden?
Uiteraard, die willen liever feesten dan besmettingen terug laten lopen zodat we uit de lockdown kunnen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:24 schreef Scrummie het volgende:
En dat dat gewoon mede mogelijk is gemaakt door gemeente ligt het niet aan, nee, het ligt aan de bevolking!
Hij zit in het kern-crisisteam hé? Samen met Rutte, De Jonge en de SG van AZ. Die weet echt wel alles.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die heeft niet alle info die Hugo heeft... Hij heeft alleen de info die het RIVM verzamelt en rapporteert dat aan de minister. De minister heeft meer informatiebronnen dan alleen het RIVM.
Zoals wat? Z’n eigen imago?quote:[..]
Jij beschikt dan ook niet over alle informatie.
Ik snap dat het frustrerend is dat er niks lijkt te gebeuren, maar een minister moet meer rekening houden dan schreeuwdende adviseurs.
Vind het wel gezellig, zie wat leuke vuurwerkshows en verneem vosje met verlos acties.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.
Woon je in de Gazastrook ofzoquote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.
AZ?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hij zit in het kern-crisisteam hé? Samen met Rutte, De Jonge en de SG van AZ. Die weet echt wel alles.
[..]
Zoals wat? Z’n eigen imago?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |