Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).quote:Op donderdag 31 december 2020 16:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitjequote:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.quote:
Binnen 10 dagen ook hier.quote:
Bron?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitje
Goed zoquote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2362649
Rechter zet streep door negatieve test voor Nederlanders bij terugkeer.
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Denk je echt dat een land als Brazilië zijn cijfers op orde heeft? En verder heeft Zweden een bevolkingsdichtheid van bijna 0. Nogal makkelijk op afstand te houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Moet je het vonnis even lezenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
Jawel, als wij het virus helpen om zich makkelijker te verspreiden, zullen we een nog hogere vaccinatie/immuniteitsgraad moeten hebben. En als de UK variant hier flink zal verspreiden zullen we aan 60-70% misschien ook niet genoeg hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.
China heeft al vele maanden 100% open nachtleven, horeca, stadions, festivals alles. Ook geen 1,5m regels ofzo, gewoon als vorig jaar.
Ik laas gister dat er 10 besmettingen in Peking warenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaanquote:Op donderdag 31 december 2020 16:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Een uitspraak van een kort geding rechter heeft als jurisprudentie vrijwel geen waarde.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
"Ja maar ze hebben daar een andere cultuur"quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaan
Oh, das dan best dichtbij. Dorp op korte afstand van de Peel hier, nog niet veel gehoord.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.
Ik heb niet het idee dat het echt veel meer of minder is dan vorige jaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Beter dan dat ze de halve wijk straks afbreken tochquote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
In Duindorp denken ze dat corona niet bestaat.
Ja, inderdaad. Maar aangezien wij (en andere landen) vervolgens hun waarschuwingen grijnzend in de wind hebben geslagen, vind ik het ook lastig om China wat dat betreft nog iets kwalijk te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaan
In Beek ook echt, of all places 😂quote:Op donderdag 31 december 2020 16:39 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik het zuiden heeft Ziggo een grote storing tot morgen 06u (TV en internet). Verwacht dat er last minute nog wat mensen op bezoek gaan
Dan moeten ze echt met een andere test komen. Weinig ouders die hun kinds bij elke snotneus het fontanel naar boven laten duwen.quote:
Eentje in de categorie 'Lekker op tijd'.quote:
Lekker kinderen traumatiseren met het NK wattenstoksnuiven zeker.quote:
Ah, nu kunnen alle voorbeeldige FOK!kers weer even hun gal kwijt hier.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/den-haa(...)-op-straat~a00a628d/
Stein en Elslooquote:Op donderdag 31 december 2020 16:44 schreef Jazeg het volgende:
[..]
In Beek ook echt, of all places 😂
En waar zijn onze handhaversquote:Op donderdag 31 december 2020 16:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ah, nu kunnen alle voorbeeldige FOK!kers weer even hun gal kwijt hier.
Naast de Groote Peel.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:39 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Oh, das dan best dichtbij. Dorp op korte afstand van de Peel hier, nog niet veel gehoord.
helenaveen of griendsveen dan?
Tot zo ver de PCR-test voor terugreizende onderdanen. Dat wordt weer een spoedwetje er doorheen jassen.quote:Rechter zet streep door coronatest terugreis: ’Geen wettelijke grondslag voor ingrijpende verplichting’
De voorzieningenrechter in Den Haag heeft een streep gezet door een verplichte coronatest voor een gezin uit Noord-Holland dat terug wil reizen naar Nederland. Het gaat om een zogenaamde PCR-test die ze moeten doen in het buitenland.
De uitspraak is donderdag gedaan na een kort geding dat werd aangespannen door de drie gezinsleden, die op 3 januari vanuit Zanzibar naar Nederland willen vliegen. Zanzibar wordt gezien als ’hoog risico-gebied’.
„Het vonnis betekent niet dat nu iedereen in het buitenland met de uitspraak kan wapperen en geen test meer hoeft te ondergaan”, laat een woordvoerder van de Haagse rechtbank desgevraagd aan De Telegraaf weten. De uitspraak ziet alleen toe op deze drie personen.
Het gezin beklaagde zich over de verplichting van de test. ’Voor een dergelijke plicht is, geldend voor een Nederlandse onderdaan die wil terugkeren naar huis een deugdelijke wettelijke grondslag nodig’, zo staat in het vonnis. De rechtbank stelt dat die wettelijke grondslag voor een ’ingrijpende verplichting’ als de PCR-test ’die de lichamelijke integriteit van een passagier betreft’, er nu simpelweg niet is.
De drie mogen dus gewoon terugvliegen en zonder PCR-test Nederland betreden.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat komt later met een reactie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ijpende-verplichting
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:50 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tot zo ver de PCR-test voor terugreizende onderdanen. Dat wordt weer een spoedwetje er doorheen jassen.
Het artikel op nos is aangepast en daar blijkt nu meer en meer uit deze uitspraak wel degelijk gebruikt kan worden in andere, soortgelijke situaties.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeen
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is alleen voor deze personen he....niet algemeen
Ik ken iemand die alleen verkouden was en wel positief testte, is dus anders voor iedereen...quote:Op donderdag 31 december 2020 16:51 schreef Arizona het volgende:
Ik vraag me sowieso wel af hoe effectief het testen is als je alleen vekroudheidsklachten hebt. Iedereen die ik ken die corona heeft gehad, had koorts. En daarbij meestal hoestklachten en/of rugpijn en soms keelpijn. Maar neusverkouden was niemand.
n = 1, ik weet het, maar ik vind het wel opvallend.
Een president nog welquote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.
Neusverkoudheid is ook geen symptoom (maar je kunt natuurlijk wel óók verkouden zijn tegelijkertijd). Koorts komt trouwens ook maar bij een minderheid voor, heb ik van de week nog ergens gelezen. Dit itt tot wat men in het begin dacht. Hoofdpijn en erge vermoeidheid schijnen de meest voorkomende symptomen te zijn, daarna spierpijn, hoesten, keelpijn, enz..quote:Op donderdag 31 december 2020 16:51 schreef Arizona het volgende:
Ik vraag me sowieso wel af hoe effectief het testen is als je alleen vekroudheidsklachten hebt. Iedereen die ik ken die corona heeft gehad, had koorts. En daarbij meestal hoestklachten en/of rugpijn en soms keelpijn. Maar neusverkouden was niemand.
n = 1, ik weet het, maar ik vind het wel opvallend.
Ah ok! Ik weet inmiddels van zo'n 10 mensen die corona hebben (gehad) wat hun klachten waren en verkoudheid was nooit een van de klachten.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken iemand die alleen verkouden was en wel positief testte, is dus anders voor iedereen...
Hoofdpijn hoorde ik inderdaad ook veel, was ik net vergetenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Neusverkoudheid is ook geen symptoom (maar je kunt natuurlijk wel óók verkouden zijn tegelijkertijd). Koorts komt trouwens ook maar bij een minderheid voor, heb ik van de week nog ergens gelezen. Dit itt tot wat men in het begin dacht. Hoofdpijn en erge vermoeidheid schijnen de meest voorkomende symptomen te zijn, daarna spierpijn, hoesten, keelpijn, enz..
De tijd dat de president zelf de kort gedingen deed ligt achter onsquote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Strikt juridisch wel. Maar als morgen de volgende bij de rechtbank op stoep staat, dan zou het mij verbazen dat ze anders oordelen. Dit schept zeker een president.
Het staat je vrij om jouw kinderen (als je die hebt, geen idee verder) dat wel te laten ondergaan. Vooral doen wat goed voor je voelt.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn kinderen tegenwoordig zulke snowflakes ja? Traumatiseren
Een president?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef maan_man het volgende:
[..]
Wat wil je dan wel doen als je kind klachten heeft?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het staat je vrij om jouw kinderen (als je die hebt, geen idee verder) dat wel te laten ondergaan. Vooral doen wat goed voor je voelt.
Ik maak daarin een andere keuze, omdat ik denk dat dit in het belang is van mijn kinderen. Ik vind een dergelijke handeling voor mezelf al heftig (een van de redenen waarom ik mijzelf nooit zal laten testen), laat staan voor mijn kinderen. Ik snap alleen de noodzaak niet om ze dan maar te bestempelen als 'snowflakes'![]()
Laat mensen in hun waarde alsjeblieft.
Gewoon een paar dagen uitzieken?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat wil je dan wel doen als je kind klachten heeft?
Ja, ik lag hier op bed met een toetsenbord in mijn handen, niet echt geconsenteerd en maak een foutje. Prima, dat het opgemerkt wordt, maar als twee mensen dat hebben gedaan, dan is het ook wel weer mooi geweest.quote:
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon een paar dagen uitzieken?
U gaat door voor de koelkastquote:Op donderdag 31 december 2020 17:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gewoon een paar dagen uitzieken?
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.
Nee, er wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan om in die tijd af te wachten of je klachten ontwikkelt. Als je op dag 9 klachten krijgt, is het natuurlijk niet zo slim om een dag later je huis uit te gaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.
Heeft ie toch gelijk in? In staphorst zingen ze Psalm en liedjes tegen covid, en anderen dragen mondkapjes. Maar het effect is hetzelfde.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Nog zo'n laseruitspraak. Mr. Bigstar Van Dissel weigert om te kijken naar de landen die voortvarend handelen en waar de coronapandemie wel zo goed mogelijk is bestreden.
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)genoeg-van~abc40c9c/
Stel dat je kind Corona zou hebben, dan zou jullie hele gezin in quarantaine moeten. Ga je dat ook doen als je kind ziek is en je dus niet weet of het Corona is of "gewoon" een flinke verkoudheid? (Dit is geen waardeoordeel, gewoon een oprechte vraag).quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
U gaat door voor de koelkast![]()
@:Arizona .. wat ik normaal ook zou doen als mijn kind ziek is. Lekker op de bank met een dekentje en appelsap en uit laten zieken inderdaad
10 dagen vanaf het moment dat je besmettelijk bent (tenzij 24u klachtenvrij). Incubatietijd niet meegeteld.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, er wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan om in die tijd af te wachten of je klachten ontwikkelt. Als je op dag 9 klachten krijgt, is het natuurlijk niet zo slim om een dag later je huis uit te gaan.
Minimaal 7 dagen na de eerste verschijnselen, en dan ook minimaal 24u klachtenvrij. Want als je je niet laat testen moet je er dus vanuit gaan dat je besmet bent en je daar ook naar gedragen.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
2 dagen na de laatste klachten toch? Al zullen de ouders wel wat langer last ervan hebben. Daarnaast is iemand dacht ik maar 10 dagen besmettelijk dacht ik, ongeacht of je klachten hebt.
Ook niet, dan kan ik ze wel continu thuis houden...jonge kinderen hebben altijd wel wat, snotneus, verhoging, opeens moe, niet willen eten etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
En twee weken in thuishouden mag ik hopen.
Ik zie dat in de praktijk dus ook niet gebeuren, dat ouders dat doen. Wat ik net al zei, ik denk dat men nog eens heel kritisch moet laten kijken bij welke klachten je je echt moet laten testen. Verkoudheid is volgens de WHO niet eens een symptoom maar staat bij het RIVM bovenaan als symptoom.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:14 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Nou ouders met kleine kinderen kunnen straks dus praktisch elke week langs de teststraat met hun kind. Kinderen onder de 12 snotteren aan de lopende band.
De houding van Jaap V. Dissel tegenover mondkapjes doet mij altijd weer positief verbazenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:10 schreef Gretzl het volgende:
Nog zo'n laseruitspraak. Mr. Bigstar Van Dissel weigert om te kijken naar de landen die voortvarend handelen en waar de coronapandemie wel zo goed mogelijk is bestreden.
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/binnenl(...)genoeg-van~abc40c9c/
Ik kan je de situatie schetsen hoe het in de afgelopen tijd ging.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:12 schreef Arizona het volgende:
[..]
Stel dat je kind Corona zou hebben, dan zou jullie hele gezin in quarantaine moeten. Ga je dat ook doen als je kind ziek is en je dus niet weet of het Corona is of "gewoon" een flinke verkoudheid? (Dit is geen waardeoordeel, gewoon een oprechte vraag).
Zolang ze in Duindorp blijven (en dat doen ze) en niet moordend en plunderend door Den Haag trekken zie ik het probleem niet zo.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/den-haa(...)-op-straat~a00a628d/
Het is echt heel irritant dat het RIVM er continu hun eigen richtlijnen op nahoudt in plaats van mee te gaan met de internationale wetenschappelijke consensus.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zie dat in de praktijk dus ook niet gebeuren, dat ouders dat doen. Wat ik net al zei, ik denk dat men nog eens heel kritisch moet laten kijken bij welke klachten je je echt moet laten testen. Verkoudheid is volgens de WHO niet eens een symptoom maar staat bij het RIVM bovenaan als symptoom.
https://www.who.int/health-topics/coronavirus#tab=tab_3
Maar je blijft zelf niet thuis en je zou je andere kinderen ook naar school laten gaan als die open was? Ikzelf zou me dan wel zorgen maken of ik (of mijn kinderen) niet onbewust dan toch corona verspreid.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan je de situatie schetsen hoe het in de afgelopen tijd ging.
Voor jouw info, ik heb 3 kindjes van 4/6/8. Het 'ergste' ligt achter me. Maar toen ze nog wat jonger waren, hadden ze voor mijn gevoel om de haverklap, om de beurt, koorts of een snotneus. Dat is nu zelden nog eigenlijk. De jongste is er nu het meest vatbaar voor, maar die andere 2 nauwelijks nog.
Als er eentje koorts had, dan bleef die thuis. De andere 2 naar school, mits ze zich niet ziekig voelden.
Ik benader het niet anders als pre corona.
Heeft helemaal niet gelijk, want meneer gaat voorbij aan alle ontwikkelde landen in Oceanië en Oost-Azië die mbv onder andere mondkapjes de pandemie wel goed hebben bestredenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heeft ie toch gelijk in? In staphorst zingen ze Psalm en liedjes tegen covid, en anderen dragen mondkapjes. Maar het effect is hetzelfde.
0,0
Toch een forse daling dus tijdens de Kerstdagen qua testbereidheid.quote:Volgens De Jonge lieten veel mensen zich testen in de dagen voor kerst. Toen waren er ruim 80.000 uitslagen per dag. Tijdens de kerst kwamen er ongeveer 35.000 uitslagen per dag. Sindsdien stijgt het aantal tests weer.
Tja, en omdat waarschijnlijk massa’s mensen zo redeneren zitten we dus nog steeds op 10.000 positieve tests per dag. Want je bent al besmettelijk voordat je symptomen krijgt. Kind 1 met koorts blijft thuis, kind 2 en 3 en papa en mama geven het door.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Voor jouw info, ik heb 3 kindjes van 4/6/8. Het 'ergste' ligt achter me. Maar toen ze nog wat jonger waren, hadden ze voor mijn gevoel om de haverklap, om de beurt, koorts of een snotneus. Dat is nu zelden nog eigenlijk. De jongste is er nu het meest vatbaar voor, maar die andere 2 nauwelijks nog.
Als er eentje koorts had, dan bleef die thuis. De andere 2 naar school, mits ze zich niet ziekig voelden.
Als we echt naar de situatie gaan dat ze alleen welkom zijn op school zonder dat er ook maar iemand in huis een klacht heeft, dan zitten ze 31-12-2021 nog wel thuis. Er is er altijd wel een in dit jaargetijde met een snotneus of koorts. Dat is bij die kleintjes.
Maar no way dat dit voor mij een reden is om ze om de haverklap te testen voor corona.
Japie weet het beter.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat het RIVM er continu hun eigen richtlijnen op nahoudt in plaats van mee te gaan met de internationale wetenschappelijke consensus.
lekker naar de rechtbank....met de kans dat een andere rechter het wel afwijst en je alle kosten ook kwijt bent.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het artikel op nos is aangepast en daar blijkt nu meer en meer uit deze uitspraak wel degelijk gebruikt kan worden in andere, soortgelijke situaties.
Nog geen tijd gehad om de ecli te bestuderen n.a.v. de opmerking van @:trein2000
Doe ik vanavond even
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:22 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Tja, en omdat waarschijnlijk massa’s mensen zo redeneren zitten we dus nog steeds op 10.000 positieve tests per dag. Want je bent al besmettelijk voordat je symptomen krijgt. Kind 1 met koorts blijft thuis, kind 2 en 3 en papa en mama geven het door.
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!quote:Op donderdag 31 december 2020 17:14 schreef Drekkoning het volgende:
Ik zal verder niet op de man spelen maar het generiek houden:
Mensen die bang zijn voor een wattenstaafje![]()
!!!
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als we echt naar de situatie gaan dat ze alleen welkom zijn op school zonder dat er ook maar iemand in huis een klacht heeft, dan zitten ze 31-12-2021 nog wel thuis. Er is er altijd wel een in dit jaargetijde met een snotneus of koorts. Dat is bij die kleintjes.
Maar no way dat dit voor mij een reden is om ze om de haverklap te testen voor corona.
Ze hebben er in ieder geval meer last van dan van corona.....quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.
Jawel ik werk al maanden thuisquote:Op donderdag 31 december 2020 17:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar je blijft zelf niet thuis en je zou je andere kinderen ook naar school laten gaan als die open was? Ikzelf zou me dan wel zorgen maken of ik (of mijn kinderen) niet onbewust dan toch corona verspreid.
Het zit me momenteel sowieso een beetje hoog omdat mijn oudtante vorige week is overleden aan corona en zij ook geen idee had hoe ze het opgelopen had.
Is dus nogmaals geen aanval richting jou of anderen. Maar iets waar ik mij wel zorgen om maak. En waar ik zelf moeilijk mee zou kunnen leven, als ik degene zou blijken die anderen corona had gegeven.
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:30 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen
Nog een maandje en dan is het 99% van de 22.000 dagelijkse besmettingen...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Bron: YorickB twitter / OMT advies
Nee, maar nu met corona moeten huisgenoten ook thuisblijven als één van de gezinsleden koorts heeft. Dat is wel veranderd.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Ik ben wel benieuwd waar die vooral zijn danquote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Ah ja, mijn oudste zit in groep 1. Heb daar dus niet mee te makenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:35 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅
Serieus? De vaccinregistratie in handen leggen van een student die wat data in Excel klopt? Als dát het alternatief is ben ik blij dat men kiest voor zorgvuldigheid.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar mag het voor deze kleine aantallen toch niet op vast zitten. Desnoods laat je een student het in excel kloppen for the time being.
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Dat is ook hoe ze in Oceanië het virus grotendeels buiten de deur houden. Er was vorige week nog een verhaal van een vrouw die uit een quarantainehotel in Perth was "ontsnapt". Die is met veel bombarie opgespoord en hangt nu gevangenisstraf boven het hoofd: https://www.abc.net.au/ne(...)d-for-hours/13016230quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Okquote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.
Mijn vader behoort (denk ik) sinds afgelopen oktober bij de groep risicopatient. Hij heeft toen een hartinfarct gehad en is toen door het oog van de naald gekropen. Desondanks is hij hier onlangs nog geweest en stoeit dan wat met de kinderen, zit gewoon naast mij en hen op de bank, als pre corona, geen verschil. Hier thuis doen wij niet aan corona, d.w.z. geen 1,5 meter afstand, geen obsessief handen wassen anders als normaal, geen mondkapjes. En gisteren ben ik bij hem geweest. Ja hij was verkouden blijkbaar. Ja de beste man woont helemaal alleen en als we niet uitkijken vereenzaamt hij. Nee ik ben niet bang om corona te krijgen, nee ik heb gisteren geen afstand gehouden bij hem. Nee, ik kom momenteel nergens behalve zijn of ons huis.
Mijn schoonouders zijn ook beide hartpatient. Wij respecteren hun keuzes. In het begin waren ze wat terughoudend en voorzichtig, waar wij prima mee zijn. Waar we normaal sint en kerst met alle broers en zussen, kinderen en opa en oma vierden, hebben we sint dit jaar alleen met opa en oma gevierd. En kerst zonder hen. 3e kerstdag zijn onze kinderen daar blijven logeren zodat wij bij vrienden konden borrelen.
Morgen gaan we traditiegetrouw naar schoonouders om hen gelukkig nieuwjaar te wensen. Geen idee of er ook traditoneel gekust gaat worden, dat is aan hen.
Je mag er van alles van vinden, dat is okay. Maar ik ga dat kleine beetje leefstijl binnenshuis niet veranderen om diverse redenen.
Als je kijkt naar hoe snel die variant in de UK rondraasde de afgelopen maand, zitten wij over pakweg 4 weken op 30% of 40%? Vandaag op de BBC een nieuwsitem gezien over piepkleine afgelegen dorpjes in the middle of nowhere waar opeens meer dan de helft van de bewoners besmet was. Die mensen waanden zich veilig, dachten dat gaat ons wel voorbij, is iets wat rondgaat in stedelijke gebieden. Mooi niet dus.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Waardoor 5 van de 20 studenten in mijn economisch cruciale studie nu dus in shenzhen studeren, omdat de vrijheid elke 4 jaar een hokje te kleuren echt ons niets boeit in verhouding tot gewoon normaal naar een concert of festival mogen, dansen, zingen, kroegje, knuffelen, etc, en we die twee weken quarantine er graag voor over hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |