Japie weet het beter.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echt heel irritant dat het RIVM er continu hun eigen richtlijnen op nahoudt in plaats van mee te gaan met de internationale wetenschappelijke consensus.
lekker naar de rechtbank....met de kans dat een andere rechter het wel afwijst en je alle kosten ook kwijt bent.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Het artikel op nos is aangepast en daar blijkt nu meer en meer uit deze uitspraak wel degelijk gebruikt kan worden in andere, soortgelijke situaties.
Nog geen tijd gehad om de ecli te bestuderen n.a.v. de opmerking van @:trein2000
Doe ik vanavond even
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:22 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Tja, en omdat waarschijnlijk massa’s mensen zo redeneren zitten we dus nog steeds op 10.000 positieve tests per dag. Want je bent al besmettelijk voordat je symptomen krijgt. Kind 1 met koorts blijft thuis, kind 2 en 3 en papa en mama geven het door.
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!quote:Op donderdag 31 december 2020 17:14 schreef Drekkoning het volgende:
Ik zal verder niet op de man spelen maar het generiek houden:
Mensen die bang zijn voor een wattenstaafje![]()
!!!
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).quote:Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan je de situatie schetsen hoe het in de afgelopen tijd ging.
Voor jouw info, ik heb 3 kindjes van 4/6/8. Het 'ergste' ligt achter me. Maar toen ze nog wat jonger waren, hadden ze voor mijn gevoel om de haverklap, om de beurt, koorts of een snotneus. Dat is nu zelden nog eigenlijk. De jongste is er nu het meest vatbaar voor, maar die andere 2 nauwelijks nog.
Als er eentje koorts had, dan bleef die thuis. De andere 2 naar school, mits ze zich niet ziekig voelden.
Ik benader het niet anders als pre corona.
Als we echt naar de situatie gaan dat ze alleen welkom zijn op school zonder dat er ook maar iemand in huis een klacht heeft, dan zitten ze 31-12-2021 nog wel thuis. Er is er altijd wel een in dit jaargetijde met een snotneus of koorts. Dat is bij die kleintjes.
Maar no way dat dit voor mij een reden is om ze om de haverklap te testen voor corona.
Ze hebben er in ieder geval meer last van dan van corona.....quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Hopelijk houden Sterre, Mees en Bloem er geen trauma aan over!
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn toch ook gewoon de richtlijnen. Sterker nog, kinderen met verkoudheid enzo mogen ook naar de opvang etc.
Jawel ik werk al maanden thuisquote:Op donderdag 31 december 2020 17:21 schreef Arizona het volgende:
[..]
Maar je blijft zelf niet thuis en je zou je andere kinderen ook naar school laten gaan als die open was? Ikzelf zou me dan wel zorgen maken of ik (of mijn kinderen) niet onbewust dan toch corona verspreid.
Het zit me momenteel sowieso een beetje hoog omdat mijn oudtante vorige week is overleden aan corona en zij ook geen idee had hoe ze het opgelopen had.
Is dus nogmaals geen aanval richting jou of anderen. Maar iets waar ik mij wel zorgen om maak. En waar ik zelf moeilijk mee zou kunnen leven, als ik degene zou blijken die anderen corona had gegeven.
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?quote:Op donderdag 31 december 2020 17:30 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet met koorts, dan moet iedereen thuisblijven.
https://www.rijksoverheid(...)ezinnen-met-kinderen
Nog een maandje en dan is het 99% van de 22.000 dagelijkse besmettingen...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Bron: YorickB twitter / OMT advies
Nee, maar nu met corona moeten huisgenoten ook thuisblijven als één van de gezinsleden koorts heeft. Dat is wel veranderd.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅quote:Op donderdag 31 december 2020 17:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan stuur je ze sowieso toch niet naar de opvang of school?
Dus er verandert wat dat betreft niet echt wat met pre-corona.
Ik ben wel benieuwd waar die vooral zijn danquote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
OMT denkt dat 1-5% van alle besmettingen de UK variant is momenteel op basis van steekproeven.
Ah ja, mijn oudste zit in groep 1. Heb daar dus niet mee te makenquote:Op donderdag 31 december 2020 17:35 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Niet alleen degene met koorts moet thuisblijven maar het hele gezin. Dat deed ik niet pre-corona hoor 😅
Serieus? De vaccinregistratie in handen leggen van een student die wat data in Excel klopt? Als dát het alternatief is ben ik blij dat men kiest voor zorgvuldigheid.quote:Op donderdag 31 december 2020 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar daar mag het voor deze kleine aantallen toch niet op vast zitten. Desnoods laat je een student het in excel kloppen for the time being.
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zou je nu niet voorzichtig zijn met grootouders (weet niet hoe verre dat speelt) of andere mensen met een zwakke gezondheid in de omgeving? Ik denk dat het ook slecht te doen is testen voor echt kleine kinderen (onder de 6 jaar).
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Dat is ook hoe ze in Oceanië het virus grotendeels buiten de deur houden. Er was vorige week nog een verhaal van een vrouw die uit een quarantainehotel in Perth was "ontsnapt". Die is met veel bombarie opgespoord en hangt nu gevangenisstraf boven het hoofd: https://www.abc.net.au/ne(...)d-for-hours/13016230quote:Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat gebeurd, daarom gaat iedereen, ook met twee negatieve tests, 14 dagen in quarantine in een hotel afgezonderd van de rest van de wereld, en worden douaniers etc gevaccineerd met prio 1.
Okquote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.
Mijn vader behoort (denk ik) sinds afgelopen oktober bij de groep risicopatient. Hij heeft toen een hartinfarct gehad en is toen door het oog van de naald gekropen. Desondanks is hij hier onlangs nog geweest en stoeit dan wat met de kinderen, zit gewoon naast mij en hen op de bank, als pre corona, geen verschil. Hier thuis doen wij niet aan corona, d.w.z. geen 1,5 meter afstand, geen obsessief handen wassen anders als normaal, geen mondkapjes. En gisteren ben ik bij hem geweest. Ja hij was verkouden blijkbaar. Ja de beste man woont helemaal alleen en als we niet uitkijken vereenzaamt hij. Nee ik ben niet bang om corona te krijgen, nee ik heb gisteren geen afstand gehouden bij hem. Nee, ik kom momenteel nergens behalve zijn of ons huis.
Mijn schoonouders zijn ook beide hartpatient. Wij respecteren hun keuzes. In het begin waren ze wat terughoudend en voorzichtig, waar wij prima mee zijn. Waar we normaal sint en kerst met alle broers en zussen, kinderen en opa en oma vierden, hebben we sint dit jaar alleen met opa en oma gevierd. En kerst zonder hen. 3e kerstdag zijn onze kinderen daar blijven logeren zodat wij bij vrienden konden borrelen.
Morgen gaan we traditiegetrouw naar schoonouders om hen gelukkig nieuwjaar te wensen. Geen idee of er ook traditoneel gekust gaat worden, dat is aan hen.
Je mag er van alles van vinden, dat is okay. Maar ik ga dat kleine beetje leefstijl binnenshuis niet veranderen om diverse redenen.
Als je kijkt naar hoe snel die variant in de UK rondraasde de afgelopen maand, zitten wij over pakweg 4 weken op 30% of 40%? Vandaag op de BBC een nieuwsitem gezien over piepkleine afgelegen dorpjes in the middle of nowhere waar opeens meer dan de helft van de bewoners besmet was. Die mensen waanden zich veilig, dachten dat gaat ons wel voorbij, is iets wat rondgaat in stedelijke gebieden. Mooi niet dus.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Waardoor 5 van de 20 studenten in mijn economisch cruciale studie nu dus in shenzhen studeren, omdat de vrijheid elke 4 jaar een hokje te kleuren echt ons niets boeit in verhouding tot gewoon normaal naar een concert of festival mogen, dansen, zingen, kroegje, knuffelen, etc, en we die twee weken quarantine er graag voor over hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Ironisch gezien kunnen wij hier niet voor elkaar krijgen dat je enkel een negatieve test hoeft te laten zien...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |