Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).quote:Op donderdag 31 december 2020 16:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitjequote:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.quote:
Binnen 10 dagen ook hier.quote:
Bron?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die hebben ze elk jaar al met de griepgolf.......het NHS is een zooitje
Goed zoquote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2362649
Rechter zet streep door negatieve test voor Nederlanders bij terugkeer.
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Denk je echt dat een land als Brazilië zijn cijfers op orde heeft? En verder heeft Zweden een bevolkingsdichtheid van bijna 0. Nogal makkelijk op afstand te houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar waarom hebben ze in Brazilië en Zweden dan wel een redelijke tijd het reproductiegetal gehad dat onder de 1 lag, zonder de restricties telkens veranderden. Dat het nu weer oploopt dat weet ik, maar ik denk ook wel dat het te maken heeft met het weer en ons gedrag (incombinatie met dit weer, dus meer binnenzitten, slechte ventilatie etc).
Moet je het vonnis even lezenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
Jawel, als wij het virus helpen om zich makkelijker te verspreiden, zullen we een nog hogere vaccinatie/immuniteitsgraad moeten hebben. En als de UK variant hier flink zal verspreiden zullen we aan 60-70% misschien ook niet genoeg hebben.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Het weer is inderdaad wel een belangrijke factor, maar dat heeft toch niets met groepsimmuniteit te maken?
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef eragon2890 het volgende:
Nee, in Wuhan is het al sinds mei weg door goed beleid, ook dat zwembadfeest in augustus he.
China heeft al vele maanden 100% open nachtleven, horeca, stadions, festivals alles. Ook geen 1,5m regels ofzo, gewoon als vorig jaar.
Ik laas gister dat er 10 besmettingen in Peking warenquote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:29 schreef Collide het volgende:
[..]
Hoe kan het eigenlijk dat niemand het virus weer mee terug neemt naar China?
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaanquote:Op donderdag 31 december 2020 16:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat gebeurt af en toe wel, maar dan ondernemen ze gelijk actie en drukken het de kop in.
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Een uitspraak van een kort geding rechter heeft als jurisprudentie vrijwel geen waarde.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:19 schreef Twinkle20 het volgende:
.
[..]
Goed zo![]()
Fijn dat deze rechter zich niet emotioneel mee laat slepen en de wet maar even opzij gooit want 'corona'.
Snap de opmerking alleen niet helemaal dat het alleen in dit specifieke geval geldt. Uiteraard zullen andere gegadigden deze uitspraak als jurisprudentie ter discussie stellen als zij tegen eenzelfde issue aan lopen.
"Ja maar ze hebben daar een andere cultuur"quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Collide het volgende:
[..]
Hadden ze dat maar meteen vanaf het begin gedaan
Oh, das dan best dichtbij. Dorp op korte afstand van de Peel hier, nog niet veel gehoord.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier knalt het al weken. Veel meer dan andere jaren. Soort protest denk ik. Klein dorpje in de Peel. Twee weken geleden was er om de hoek 240 kg in beslag genomen. Maar blijkbaar is het nog niet op, haha.
Ik heb niet het idee dat het echt veel meer of minder is dan vorige jaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:34 schreef Minimunt het volgende:
Heb wel nog amper vuurwerk gehoord vandaag, in ieder geval veel minder dan voorgaande jaren?
Jullie ook?
Beter dan dat ze de halve wijk straks afbreken tochquote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
In Duindorp denken ze dat corona niet bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |