abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 december 2020 @ 16:01:03 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197135329
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.

Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:01:04 #77
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197135331
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uitspraak ging alleen maar om deze zaak, toch? Dat lees ik in ieder geval.
Vraag me dan wel af waarom niet voor andere zaken. Is dit dan zo specifiek?
Als een ander hetzelfde overkomt zou je toch een gelijksoortige uitspraak verwachten?

Ben juridisch een leek hoor trouwens :D.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197135333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Normaal haal ik altijd wel een zak met oudjaar maar deze keer niet eens zin om te gaan kijken hoe lang de rij is voor de kraam.
Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOL

Oh en de kraam accepteert door de drukte specifiek afgelopen twee dagen en vandaag ook nog alleen contant geld, ipv ook pin zoals normaal.

Lol
#WeesGeenWhales
  donderdag 31 december 2020 @ 16:01:09 #79
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197135335
quote:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.

Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Never explain, never apologize.
pi_197135340
quote:

De volgende keer dat ze een meting gaan doen zullen de percentage omhoog schieten. Als ze de meting in januari doen zou het mij niet verbazen als het rond de 20% zal liggen.
pi_197135362
twitter
pi_197135384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:

[..]

Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.
Mwa, dat moet je wel hard maken. Zou kunnen, maar ook weer niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197135385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOL

Oh en de kraam accepteert door de drukte specifiek afgelopen twee dagen en vandaag ook nog alleen contant geld, ipv ook pin zoals normaal.

Lol
Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?
pi_197135416
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:

[..]

Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.
pi_197135474
quote:
Zat er dik in, goed dat het nu al duidelijk is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197135498
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?
Behalve allemaal gezellig pratend vlak op elkaar lollollol
#WeesGeenWhales
pi_197135508
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:

[..]

Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.

Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
  donderdag 31 december 2020 @ 16:07:07 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197135509
twitter

Problemen in het VK
  donderdag 31 december 2020 @ 16:08:25 #89
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197135542
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Problemen in het VK
Ja en ik vrees dat die nog wel een tijd zullen aanhouden.

Die vloedgolf overspoelt ons straks ook, vrees ik. Wat dat betreft kan de vaccinatie niet snel genoeg komen, dankzij de Engelse variant komen er nog hele nare maanden aan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 31 december 2020 @ 16:09:11 #90
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197135554
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Never explain, never apologize.
pi_197135556
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.

Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Denk dat het percentage op dit moment nog te laag is helaas.
pi_197135566
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja en ik vrees dat die nog wel even aan zullen houden.

Die vloedgolf overspoelt ons straks ook, vrees ik. Wat dat betreft kan de vaccinatie niet snel genoeg komen, dankzij de Engelse variant komen er nog hele nare maanden aan.
Wel extreem dom van de Britten om de winkels weer open te gooien een week voor Kerst _O-
  donderdag 31 december 2020 @ 16:10:34 #93
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_197135595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 31 december 2020 @ 16:11:02 #94
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197135610
quote:
Dit is fake mag ik hopen?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197135642
quote:
Dank voor het delen

En uiteraard niet verrassend, wel fijn dat de onzekerheid nu bevestigd wordt.

En 12 januari kijken we wel weer verder hoe ons land nog verder naar de verdommenis wordt geholpen.

Gelukkig heeft Den Haag er niet zo'n haast mee. Die vinden een paar oliebollen weg vreten blijkbaar belangrijker dan een land in grote onzekerheid en stuurloos aan hun lot over te laten. Dus de nood zal wel meevallen.
pi_197135673
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:

[..]

Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Kun je uitleggen waarom het geen lineair verband is? Het virus zou zich toch minder makkelijk moeten kunnen verspreiden bij 30% immuniteit dan bij 10% immuniteit? Aangezien er bij de 1e situatie veel meer potentiele verspreidingsroutes zijn afgesneden voor het virus?
pi_197135675
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:11 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Dit is fake mag ik hopen?
Nee joh, die hebben al tijden weer feestjes en al die ongein.

Dit was in de zomer.
pi_197135738
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:

[..]

Maar die 60-70% heb je nodig om het virus uit te laten doven zonder maatregelen. De maatregelen hebben als gevolg dat het reproductiegetal vermindert, maar datzelfde geld voor een toenemende hoeveelheid immuniteit. Het is natuurlijk niet zo dat bij een vaccinatie/immuniteitgraad van 59% een reproductiegetal van 3 is en bij de magische 60% deze direct zakt naar onder de 1. Dat gaat langzaam.

Dit geld natuurlijk alleen als iemand minder besmettelijk is of niet meer ziek kan worden nadat hij/zij genezen is of een vaccin heeft gehad.
pi_197135752
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 16:13 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee joh, die hebben al tijden weer feestjes en al die ongein.

[ afbeelding ]
Dit was in de zomer.
Die neutraliseren dan ook potentiële verspreiders gelijk. Effectiever kan niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')