Dat klopt.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Auto ongeluk of als jij van de trap flikkert is dan ook natuurlijke selectie.
Daar kijken we nu toch ook tegenaan?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef Breekfast het volgende:
We zouden nu toch wel een keer de effecten van de lockdown moeten zien?
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de ICquote:Op donderdag 31 december 2020 15:39 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet meer in Noaberschap als reden. Ik merk ook dat mensen sinds de laatste "lockdown" zich hier goed aan de regels houden. Heel veel sterkte de komende tijd op je werk
De zus van mijn oma is vorige week overleden aan Corona. En ze had geen idee waar ze het had opgelopen.
Misschien is die Engelse variant eigenlijk wel de Twentse variant. Woedt hier al langer een besmettelijker variant rond.
Ruimt wel op...quote:Op donderdag 31 december 2020 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Auto ongeluk of als jij van de trap flikkert is dan ook natuurlijke selectie.
Kunnen we de zorgverzekering ook stop zetten. Laat die hele zorg maar zitten dan.
Psies... gewoon 2020 wegspoelen!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
Morgen maar 2021 besmettingen, laten we daarvoor gaan en daarna alleen nog maar naar beneden aub.
Niet echt realistisch, dus op naar de slijterij maar weer.
Zo te lezen ben je daar al geweestquote:Op donderdag 31 december 2020 15:45 schreef HPoi het volgende:
Morgen maar 2021 besmettingen, laten we daarvoor gaan en daarna alleen nog maar naar beneden aub.
Niet echt realistisch, dus op naar de slijterij maar weer.
Veel sterkte voor jou en die goede vriendin!quote:Op donderdag 31 december 2020 15:47 schreef Mrmime het volgende:
[..]
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de IC![]()
We houden vol en hopelijk volgen snel betere tijden.
Wat naar Mmime. Sterkte.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:47 schreef Mrmime het volgende:
[..]
dankjewel en Sterkte voor jou. Mijn buurvrouw is eraan overleden en een goede vriendin ligt op de IC![]()
We houden vol en hopelijk volgen snel betere tijden.
Idd, maar in landen met warm weer zijn er ook problemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:48 schreef HPoi het volgende:
Ik zie wel effect vd lockdown, maar voorlopig nog lang niet genoeg helaas. Denk ook niet dat het echt veel effect heeft, slechts gedeeltelijk. Kijk maar naar hoelang Italië en Spanje in lockdown zaten zonder dat de cijfers daalden. Het weer lijkt meer invloed te hebben dan een lockdown.
Kersteffect gaan we pas vanaf de 2de zien als dat er al is, tevens is het leven dan ook weer vrij normaal dus zal er meer getest worden en dan is het te hopen dat we geen effecten van oud en nieuw gaan zien vanaf 7 januari.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kersteffect is toch nog wat te vroeg?
Ik dacht even dat dit weer Duindorp wasquote:
Terecht.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2362649
Rechter zet streep door negatieve test voor Nederlanders bij terugkeer.
quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
quote:Jeroen Pols, de jurist van actiegroep Viruswaarheid, heeft een kort geding tegen de Nederlandse Staat gewonnen.
Ze zullen zich vast wel houden aan het "dringende" advies 10 dagen in quarantaine te gaan....quote:Op donderdag 31 december 2020 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]![]()
Jammer leek me wel een van de nuttige maatregelen.
Uitspraak ging alleen maar om deze zaak, toch? Dat lees ik in ieder geval.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:55 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]![]()
Jammer leek me wel een van de nuttige maatregelen.
Hartstikke mooi.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:53 schreef trein2000 het volgende:
Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.
Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
Vraag me dan wel af waarom niet voor andere zaken. Is dit dan zo specifiek?quote:Op donderdag 31 december 2020 15:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uitspraak ging alleen maar om deze zaak, toch? Dat lees ik in ieder geval.
Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOLquote:Op donderdag 31 december 2020 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Normaal haal ik altijd wel een zak met oudjaar maar deze keer niet eens zin om te gaan kijken hoe lang de rij is voor de kraam.
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Jaap van Dissel zei in een recent interview dat naar schatting 2 miljoen Nederlanders het corona virus inmiddels hebben gehad.
Je zou dan toch denken dat dit ook al iets van een remmend effect moet hebben op de verspreiding? Aangezien het virus inmiddels bij 1 op de 9 mensen "afketst" en al die potentiele lijnen van verdere verspreiding dood lopen?
De volgende keer dat ze een meting gaan doen zullen de percentage omhoog schieten. Als ze de meting in januari doen zou het mij niet verbazen als het rond de 20% zal liggen.quote:Op donderdag 31 december 2020 15:58 schreef Breekfast het volgende:
Mwa, dat moet je wel hard maken. Zou kunnen, maar ook weer niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou ook denken dat veel van de 2 miljoen ook juist de mensen zijn die besmetting opzoeken met hun gedrag. De mensen die nog niet hebben gehad zijn vooral de mensen die zich aan de regels houden.
Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik liep er langs een vanmorgen op weg naar werk, stuk of 25 a 50 mensen in de rij (voor leiden centraal), vlak op elkaar, en flink deel had geen mondkapjes want dat hoeft niet buiten LOL
Oh en de kraam accepteert door de drukte specifiek afgelopen twee dagen en vandaag ook nog alleen contant geld, ipv ook pin zoals normaal.
Lol
Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Zat er dik in, goed dat het nu al duidelijk is.quote:
Behalve allemaal gezellig pratend vlak op elkaar lollollolquote:Op donderdag 31 december 2020 16:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Allemaal nog gewoon volgens de regels dus?
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:01 schreef Lurf het volgende:
[..]
Hoezo? Eerder werd gesteld dat je pas bij 60% besmettingen iets van groepsimmuniteit zou gaan zien. Daar zitten we nog lang niet aan met 2 miljoen. Dat is zelfs nog maar het begin van de exponentiële groeicurve. En met die nieuwe, besmettelijkere variant heb je aan 60% waarschijnlijk ook niet voldoende.
Ja en ik vrees dat die nog wel een tijd zullen aanhouden.quote:
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die 60% is natuurlijk geen harde grens. Hoe meer mensen immuun zijn hoe sterker de dempende werking op de verspreiding.
Denk dat het percentage op dit moment nog te laag is helaas.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Wel extreem dom van de Britten om de winkels weer open te gooien een week voor Kerstquote:Op donderdag 31 december 2020 16:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en ik vrees dat die nog wel even aan zullen houden.
Die vloedgolf overspoelt ons straks ook, vrees ik. Wat dat betreft kan de vaccinatie niet snel genoeg komen, dankzij de Engelse variant komen er nog hele nare maanden aan.
Groepsimmuniteit ontstaat idd langzaam. Als het mogelijk was om die via natuurlijke weg te bereiken, zou je op diverse plekken ter wereld al een effect moeten kunnen zien, maar volgens mij is dat nog nergens zo. M.i. moet dat hele idee losgelaten worden.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die groepsimmuniteit is een voorwaarde om het virus daadwerkelijk helemaal de kop in te drukken. Maar volgens mij is het niet zo dat het effect van een langzame opbouw van de immuniteit tot 60% totaal nul is, en dat het daarna er opeens voor zorgt dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Naar mijn idee (maar ik kan het mis hebben) zou het effect van een langzame opbouw van immuniteit evenredig terug te zien moeten zijn in de mate waarin het virus zich makkelijk kan verspreiden. Vanaf 60% (of hoger) is het effect van zo groot dat het virus langzaamaan verdwijnt.
Dit is fake mag ik hopen?quote:
Dank voor het delenquote:
Kun je uitleggen waarom het geen lineair verband is? Het virus zou zich toch minder makkelijk moeten kunnen verspreiden bij 30% immuniteit dan bij 10% immuniteit? Aangezien er bij de 1e situatie veel meer potentiele verspreidingsroutes zijn afgesneden voor het virus?quote:Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Maar die 60-70% heb je nodig om het virus uit te laten doven zonder maatregelen. De maatregelen hebben als gevolg dat het reproductiegetal vermindert, maar datzelfde geld voor een toenemende hoeveelheid immuniteit. Het is natuurlijk niet zo dat bij een vaccinatie/immuniteitgraad van 59% een reproductiegetal van 3 is en bij de magische 60% deze direct zakt naar onder de 1. Dat gaat langzaam.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:09 schreef Lurf het volgende:
[..]
Niet dus, omdat het geen lineair verband is. Zolang de R boven de 1 ligt versnelt de groei, dat is wat je nu ziet. Pas als er heel veel mensen besmet zijn zakt de R "vanzelf" onder de 1, maar dat is pas rond die 60%. Virusverspreiding kun je prima samenvatten met een Gompertz curve, en daar zie je prima aan hoe het werkt. En dat is contra-intuïtief.
Die neutraliseren dan ook potentiële verspreiders gelijk. Effectiever kan niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 16:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee joh, die hebben al tijden weer feestjes en al die ongein.
[ afbeelding ]
Dit was in de zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |