Als je (schoon)ouders daarmee instemmen dan is dat ook hun keuze. Zelf zijn we heel voorzichtig met bezoek aan opa en oma. Niemand zal met klachten of met een huisgenoot met klachten daar heen gaan. Dat komt ook uit hun, zeker sinds mijn opa is zijn broer verloren aan covid in november. Vind het wel een gok die je neemt die ook een hele nare uitkomst kan hebben, maar jullie zijn allemaal volwassen met een eigen keuzequote:Op donderdag 31 december 2020 17:41 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wij laten die keuze bij de grootouders en respecteren dit uiteraard. Maar in de thuissituatie leven wij niet anders als normaal.
Mijn vader behoort (denk ik) sinds afgelopen oktober bij de groep risicopatient. Hij heeft toen een hartinfarct gehad en is toen door het oog van de naald gekropen. Desondanks is hij hier onlangs nog geweest en stoeit dan wat met de kinderen, zit gewoon naast mij en hen op de bank, als pre corona, geen verschil. Hier thuis doen wij niet aan corona, d.w.z. geen 1,5 meter afstand, geen obsessief handen wassen anders als normaal, geen mondkapjes. En gisteren ben ik bij hem geweest. Ja hij was verkouden blijkbaar. Ja de beste man woont helemaal alleen en als we niet uitkijken vereenzaamt hij. Nee ik ben niet bang om corona te krijgen, nee ik heb gisteren geen afstand gehouden bij hem. Nee, ik kom momenteel nergens behalve zijn of ons huis.
Mijn schoonouders zijn ook beide hartpatient. Wij respecteren hun keuzes. In het begin waren ze wat terughoudend en voorzichtig, waar wij prima mee zijn. Waar we normaal sint en kerst met alle broers en zussen, kinderen en opa en oma vierden, hebben we sint dit jaar alleen met opa en oma gevierd. En kerst zonder hen. 3e kerstdag zijn onze kinderen daar blijven logeren zodat wij bij vrienden konden borrelen.
Morgen gaan we traditiegetrouw naar schoonouders om hen gelukkig nieuwjaar te wensen. Geen idee of er ook traditoneel gekust gaat worden, dat is aan hen.
Je mag er van alles van vinden, dat is okay. Maar ik ga dat kleine beetje leefstijl binnenshuis niet veranderen om diverse redenen.
Hier hetzelfde. Als één van ons klachten heeft, gaat het hele gezin niet naar opa en oma.quote:Op donderdag 31 december 2020 17:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je (schoon)ouders daarmee instemmen dan is dat ook hun keuze. Zelf zijn we heel voorzichtig met bezoek aan opa en oma. Niemand zal met klachten of met een huisgenoot met klachten daar heen gaan. Dat komt ook uit hun, zeker sinds mijn opa is zijn broer verloren aan covid in november. Vind het wel een gok die je neemt die ook een hele nare uitkomst kan hebben, maar jullie zijn allemaal volwassen met een eigen keuze
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...quote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu dat die feesten in Duindorp in overleg met gemeente en politie zijn georganiseerd![]()
Aangemeld als demonstratie zodat het door mag gaan inderdaadquote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu dat die feesten in Duindorp in overleg met gemeente en politie zijn georganiseerd![]()
Is elk jaar zo daar. Die brandstapels waren ook elk jaar te hoog maar handhaven ho maar. Totdat half Den Haag onder de vonken liep, toen liep het ineens in de gaten hoe dit werkt: dreigen en je zin krijgenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..quote:Op donderdag 31 december 2020 18:21 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Aangemeld als demonstratie zodat het door mag gaan inderdaad
Ja zo word je nooit van een dubbeltje een kwartje.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..
Walgelijk.
Ik krijg van mijn stieftokkies nu ook allemaal filmpjes dat ze bezig zijn met carbid en zwaar vuurwerk. "Want we laten ons niks vertelluh..."quote:Op donderdag 31 december 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misdadig gewoon, op die filmpjes ook gewoon allemaal tokkies met jonge kinderen op die hardstyle aan het dansen..
Walgelijk.
Daadkrachtig signaal geef je daarmee ook af aan tuigquote:Op donderdag 31 december 2020 18:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Pipo's liepen al te dreigen dat ze alles kapot gingen maken, krijg je ook nog je zin van de politie met dit soort dingen...
Alsof dat alleen maar 'tokkies' zijn. Hier in het dorp zie je ook genoeg, vuurwerk, vuurtonnen. Ook bij de koophuizen met dikke auto's.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik krijg van mijn stieftokkies nu ook allemaal filmpjes dat ze bezig zijn met carbid en zwaar vuurwerk. "Want we laten ons niks vertelluh..."
quote:Op donderdag 31 december 2020 16:40 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.ad.nl/den-haa(...)-op-straat~a00a628d/
In Duindorp denken ze dat corona niet bestaat.
Echt he, zit me hier best op te vreten door zo'n figuurquote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Willem Engel bij 1Vandaag![]()
Gadverdamme zeg wat een kansloos mens.
Als je maar kleine hapjes neemt, want je bent al iets te dikquote:Op donderdag 31 december 2020 18:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Echt he, zit me hier best op te vreten door zo'n figuur
ZIEDENDquote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Haha die lui in Duindorp gaan ook even tekeer. Heel Nederland kijkt schuimbekkend toe.
Denkt dat dit ook niet meer lang duurt... al denk ik dat Hugo wel zijn best doetquote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hugo komt steeds verder in het nauw...
Nou nou schuimbekkend..quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Haha die lui in Duindorp gaan ook even tekeer. Heel Nederland kijkt schuimbekkend toe.
Dit is wel echt serieus schokkend. Het RIVM staat nu dus lijnrecht tegenover de minister van Volksgezondheid.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Een grof schandaal wel.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik hoop vooral dat er geen ongelukken gebeuren en er mensen naar het ziekenhuis moeten, want ze hebben het daar al druk genoeg.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
hoop dat ze er een mooie avond van maken
Denk dat we allemaal wel hadden willen doen wat we zelf willen op een dag als vandaag.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef Draak31 het volgende:
Neejoh als je daar nu doorheen gaat met een peleton maak je het alleen maar erger.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:36 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Een grof schandaal wel.
Snap het ergens nog ook helemaal. Handhaven is immers geen hobby hier. Maar ja, ook praktisch onmogelijk met de uitholling van zowat elke publieke taak. Zou je als boa nog voor een schijtloon je door een simpeltje het leven zuur maken?
Zorgwekkend.
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neejoh als je daar nu doorheen gaat met een peleton maak je het alleen maar erger.
Plus er staan een hoop kinderen bij, dus beter maar zo laten.
LOL ook echt goedgekeurd door de gemeente Den Haag dit? Lolquote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Man man man
Is zoquote:Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.
Helaas wel ja.quote:
RIVM dekt zich nog even in dat het 'echt niet aan hun ligt' (behalve dan dat zij de boel verkeerd ingeschat hadden) en Rutte houdt zich helemaal stil. Niet dat ik Hugo de Jonge hier wil verdedigen, maar de rest is ook een stel enorme weasels bij elkaar. Man man man...quote:Op donderdag 31 december 2020 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is wel echt serieus schokkend. Het RIVM staat nu dus lijnrecht tegenover de minister van Volksgezondheid.
Als ik burgemeester was mochten ze allemaal oud & nieuw in de gevangenis doorbrengenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Dat is dus juist het punt. Iets met een kalf dat al verdronken is. Ergerlijk om zo je publieke taak uit te voeren. Bewijs dat gedram loont.
Hoezo? Zowel RIVM als Gommers hebben geen zicht op het totale plaatje.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creërenquote:Op donderdag 31 december 2020 18:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als ik burgemeester was mochten ze allemaal oud & nieuw in de gevangenis doorbrengen
Okay de manier waarop dit allemaal nu gaat is mijn inziens alles behalve okay (ik bedoel .. demonstratie?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
Man man man
Je weet wel hoe het met de relatie is gesteld als de minister van Volksgezondheid zegt dat het technisch niet mogelijk is om voor 8 januari te beginnen en het RIVM vervolgens naar buiten brengt dat dat niet waar is en dat later beginnen een "politieke keus" is.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:42 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoezo? Zowel RIVM als Gommers hebben geen zicht op het totale plaatje.
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je weet wel hoe het met de relatie is gesteld als de minister van Volksgezondheid zegt dat het technisch niet mogelijk is om voor 8 januari te beginnen en het RIVM vervolgens naar buiten brengt dat dat niet waar is en dat later beginnen een "politieke keus" is.
dat is nou juist het gevaar van dit soort beeldenquote:[quote]
[b]Op donderdag 31 december 2020 18:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
LOL ook echt goedgekeurd door de gemeente Den Haag dit? Lol
Onlogisch 😆
Maar ergens wel jaloers LOL
Als zij dit mogen van de gemeente waarom ik in leiden dan gvd niet?
Nee klopt allemaal natuurlijk. Maar het probleem ligt veel eerder. Meer bij de laissez-faire houding die de gemiddelde Nederlandse raad hanteert om 'de goede vrede' te bewaren.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creëren
Het is makkelijk gezegd om er gewoon even met een enorm peloton ME etc doorheen te gaan, maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als er ook nog kinderen bij betrokken zijn.
Kan me ook niet echt voorstellen dat je het een opvoedkundig goed plan vindt om met je kinderen van 6 naar een optreden van JeBroer te gaan iddquote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verdenk ze er zelfs van om die kinderen expres mee
Hugo komt steeds meer alleen te staan. Het is toch erg dat de instituten die hij moet aansturen en waar hij van afhankelijk zich tegen hem keren?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?
Oh god, die kneus weer?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan me ook niet echt voorstellen dat je het een opvoedkundig goed plan vindt om met je kinderen van 6 naar een optreden van JeBroer te gaan idd
Wat dat betreft is zo'n strafkolonie als Engeland vroeger had in de vorm van Australië nog niet zo gek ideequote:Op donderdag 31 december 2020 18:43 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Probleem is dat je dat niet zomaar even voor elkaar krijgt en waarschijnlijk nog grotere problemen gaat creëren
Het is makkelijk gezegd om er gewoon even met een enorm peloton ME etc doorheen te gaan, maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan als er ook nog kinderen bij betrokken zijn.
Niet overdrijven, zelfs half Scheveningen had geen last van de vonken.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is elk jaar zo daar. Die brandstapels waren ook elk jaar te hoog maar handhaven ho maar. Totdat half Den Haag onder de vonken liep, toen liep het ineens in de gaten hoe dit werkt: dreigen en je zin krijgen
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:47 schreef Tijn het volgende:
Hugo komt steeds meer alleen te staan. Het is toch erg dat de instituten die hij moet aansturen en waar hij van afhankelijk zich tegen hem keren?
Ik woon in Scheveningen en zit alleen thuis en kan je vertellen dat het hier doodstil is.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daadkrachtig signaal geef je daarmee ook af aan tuig
Als je maar genoeg rotzooi trapt en dreigt, krijg je je zin en een groot georganiseerd feest, terwijl de normale nette mensen alleen thuis zitten omdat alles dicht is
En Ad Melkert, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen:quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.
Blijkbaar heeft het RIVM moeite om in zijn rol te blijven. Net zoals Kuipers en Gommers trouwens, die hebben ook alleen een adviesrol richting de minister.
https://nos.nl/artikel/23(...)igt-zorginfarct.htmlquote:Ziekenhuizen: voorrang ziekenhuispersoneel op vaccin, anders dreigt zorginfarct
Ziekenhuizen doen een dringend beroep op het kabinet om essentieel ziekenhuispersoneel alsnog voorrang te geven bij het inenten tegen corona. Volgens voorzitter Ad Melkert van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NvZ) moeten de vaccins op een zo kort mogelijke termijn worden gegeven "om maatschappelijke ontwrichting door een zorginfarct" te voorkomen.
In een brief aan ministers De Jonge en Van Ark schrijft Melkert dat veel ziekenhuismedewerkers nu niet inzetbaar zijn doordat ze besmet raken met het coronavirus of preventief in quarantaine moeten. Ook wijst hij erop dat ziekenhuizen snel kunnen beginnen: "Wij hebben de ervaring en de faciliteiten om dit zonder vertraging of verspilling te kunnen doen."
Duindorper klitten al 60 jaar samen, wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef OProg het volgende:
Ik heb eigenlijk het vermoeden dat ze in Duindorp al het hele jaar samen klitten. Alleen dan net wat minder massaal en zonder dat het opvalt.
BEL 112!!!!quote:Op donderdag 31 december 2020 18:58 schreef BlackLining het volgende:
Hier staan welgeteld 40 man bovenop elkaar te zuipen
Werd net ook al een brandende pot vuurwerk tegen het raam gegooid
Waar is 'hier'?quote:Op donderdag 31 december 2020 18:58 schreef BlackLining het volgende:
Hier staan welgeteld 40 man bovenop elkaar te zuipen
Werd net ook al een brandende pot vuurwerk tegen het raam gegooid
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.quote:Bron: nu.nl
Bijna één op de vijf huiskatten (19 procent) raakt waarschijnlijk besmet met het coronavirus als één of meerdere personen binnen een huishouden COVID-19 hebben. Bij honden gebeurt dat in ongeveer 14 procent van de gevallen. Dat blijkt uit een nog lopend onderzoek in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, meldt minister Carola Schouten donderdag in een Kamerbrief.
Bron: De Standaardquote:Is het wel verstandig om de alleroudsten eerst in te enten?
In een nieuw onderzoek gaat het Europees Centrum voor ziektepreventie en -bestrijding (ECDC) na welke vaccinatiestrategie het doeltreffendst en efficiëntst is.
Door alle volwassenen in te enten kunnen we, samengeteld, heel wat levensjaren redden. Maar 80-plussers inenten is niet per se de meest efficiënte strategie om levensjaren te redden, blijkt het rapport.
‘Het aantal gewonnen gezonde levensjaren is het belangrijkste criterium bij routinevaccinaties’, zegt professor gezondheidseconomie Philippe Beutels (UAntwerpen). ‘Al kijken we ook naar andere criteria, zoals sterfte en ziekenhuisbelasting. Maar bij covid-19 is de belasting van de ziekenhuiscapaciteit zo groot, dat die een hogere prioriteit krijgt. Daar hangt de hele samenleving vanaf, want het kan onrechtstreeks ook veel levensjaren kosten als de zorg niet gegarandeerd wordt.’
De 80-plussers eerst inenten is wel de efficiëntste strategie om het aantal opnames op intensieve zorg te verminderen, blijkt uit de berekeningen van het ECDC. Zeker als het vaccin wel tegen ziekte beschermt, maar niet tegen verdere besmettingen. Het helpt in dat geval ook om de meeste doden te vermijden.
80-plussers maken in Europa 7 procent van de bevolking uit. Door die relatief kleine groep in te enten, wordt 43 procent van de covid-19-doden vermeden.
[..]
Zit jij even verkeerd. Ik ben 60 jaar oud, werk al 15 jaar in de zorg en woon 30 jaar in Scheveningen, ben het gewoon strontzat dat Scheveningers altijd zo negatief worden weggezet.quote:
Dat ze het zat zijn om steeds de klappen voor de minister op te vangen.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:45 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat ze bij het RIVM graag op de stoel van minister willen zitten?
Ik opperde gisteren nog de suggestie dat er wellicht een mutatie voor katten en honden zou komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
's Kijken hoe dat gaat (be)vallen bij de Corona (be)strijders.
Ik kan mij wat adviesjes herinneren in dit soort gevallen.![]()
Ik zou de honden sws maar binnen aan het lijntje houden met dit vuurwerk en de katten niet verder op het spek binden.
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi vanquote:Op donderdag 31 december 2020 18:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ook nu weer wordt er wederom met 10 maten gemeten. Dat steekt me wel.
Een demonstratie tege corona maatregelen resulteert er nog net nier in dt je wordt weg geschoten met een waterkanon of wordt neergeknuppeld. Ook al houd je je wel netjes aan de 1,5 meter en mondkapje op en de hele rataplan.
Maar bij dergelijke feestjes wordt er niet opgetreden.
Laat alles los of trek alles gelijk. Dit zorgt alleen maar voor meer polarisatie. Als ik volgende week een demonstratie tegen de corona maatregelen wil doen waar dan ook in NL en ik maak kenbaar dat ik 1000 aanmeldingen heb waarbij keurig de 1,5 meter zal worden gehanteerd en mondkapjes worden gedragen, dan geeft niemand thuis.
En vanwege dat meten met 10 maten, ben ik er des te meer helemaal klaar mee.
Overigens gun ik die mensen hun feest
Het is ook niet uit te leggen dat die vaccins met vrachtwagenladingen tegelijk de opslag in worden geschoven en dat men er gewoon niks mee doet. Ik snap best dat dat voor een zorgmedewerker ongelofelijk frustrerend moet zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat ze het zat zijn om steeds de klappen voor de minister op te vangen.
Niet waar. Het RIVM is ook verantwoordelijk voor de uitvoering van de vaccinatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Her RIVM is een adviesorgaan en adviezen kan je negeren.
Blijkbaar heeft het RIVM moeite om in zijn rol te blijven. Net zoals Kuipers en Gommers trouwens, die hebben ook alleen een adviesrol richting de minister.
Dit is een beetje ongemakkelijk en moeilijk voor de Nederlandse regering. Juist die 80+ groep wordt in Nederland allang niet meer genomen. Daarom zou het inenten van juist die groep weinig aan de IC opnames doen. Dat is alleen moeilijk hardop toe te geven dus men draait er wat omheen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron: De Standaard
Edit: ik neem aan dat het dit rapport betreft:
https://www.ecdc.europa.e(...)ation-strategies.pdf
Heb ik al eerder gezegd in dit topic. Laat Duindorpers in Duindorp gewoon hun gang gaan. Heeft verder niemand last van. Al sinds de jaren '60 is het bal in Duindorp met Oudjaar, láát die mensen, heeft verder niemand last van!quote:Op donderdag 31 december 2020 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi van
Mwoah. De Nederlandse situatie wijkt op dit punt wel echt af hoor. We hebben hier amper 80 jarigen op de IC. Dat doen we niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bron: De Standaard
Edit: ik neem aan dat het dit rapport betreft:
https://www.ecdc.europa.e(...)ation-strategies.pdf
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:56 schreef Tijn het volgende:
Ik denk niet dat Hugo de Jonge dit overleeft eerlijk gezegd. Zeker niet nu-ie heeft gezegd de komende dagen niet te gaan reageren op de brandbrieven.
Gelukkig worden er de komende weken zulke enorme ladingen vaccin geleverd dat zo'n groep snel ingeënt kan zijn. Zoveel hoogbejaarden zijn er nou ook weer niet in Nederland.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is een beetje ongemakkelijk en moeilijk voor de Nederlandse regering. Juist die 80+ groep wordt in Nederland allang niet meer genomen. Daarom zou het inenten van juist die groep weinig aan de IC opnames doen. Dat is alleen moeilijk hardop toe te geven dus men draait er wat omheen.
Dan suggereer je dat die demonstraten war ik het over heb, te braaf zijn?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Als je dit plein leeg gaat vegen breekt de pleuris uit in Den Haag, krijg je nog meer rotzooi van
Dat maakt ze nog steeds geen minister.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:09 schreef trein2000 het volgende:
Niet waar. Het RIVM is ook verantwoordelijk voor de uitvoering van de vaccinatie.
Maar dat wordt wel van het ziekenhuispersoneel verwacht waarover hij de op een na hoogste verantwoordelijkheid heeft.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.
En waarom zou je je als minister uit de naad werken voor de gezondheid van het land als de bevolking duidelijk laat merken het ook allemaal niet zo nou te nemen met alle maatregelen?
Die verantwoordelijkheid neemt hij toch? Blijkbaar heeft hij informatie die hem doet leiden tot het nemen van een onpopulaire beslissing.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dat wordt wel van het ziekenhuispersoneel verwacht waarover hij de op een na hoogste verantwoordelijkheid heeft.
Waarom draai je dat laatste niet om?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Hij houdt het hoofd juist koel door niet als een kat in het nauw rare sprongen te maken.
En waarom zou je je als minister uit de naad werken voor de gezondheid van het land als de bevolking duidelijk laat merken het ook allemaal niet zo nou te nemen met alle maatregelen?
Volgens mij maken we er als bevolking een teringzooi van door de maatregelen niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:19 schreef Scrummie het volgende:
Hij maakt er een grote teringzooi van, maar he, hij houdt het hoofd koel.
Welke demonstranten heb je het over dan?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan suggereer je dat die demonstraten war ik het over heb, te braaf zijn?![]()
Die zouden 'gewoon' wat geweldidadiger en grover moeten worden, opdat ze wel hun 'zin' krijgen![]()
Want dan durft men niet te handhaven
Dat is mijn inziens het signaal wat nu afgegeven wordt
Ze kunnen complete stadions vol met hooligans nog omver blazen als het moet. Maar dit is ineens een brug te ver ofzo.
Zoveel broeken heb ik niet meer die me af kunnen zakken..
En dan maar afvragen waarom steeds minder mensen zich aan de maatregelen houden.
Ik denk dat voor vandaag internet maar weer uit gaat voor mij. Ik heb het helemaal gehad. Dan ben ik maar een egoist, heb ik bloed aan mijn handen en ben ik de zuurstof en verzorging op de ic nog niet waard.
Er gebeurt en gebeurde echt te veel wat niet recht gepraat kan worden.
Ja klopt, na 8 maanden dat gedrag te zien ligt het inderdaad enkel en alleen aan die vieze bevolking.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:21 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij maken we er als bevolking een teringzooi van door de maatregelen niet serieus te nemen.
2020, 80+: 822088quote:Op donderdag 31 december 2020 19:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig worden er de komende weken zulke enorme ladingen vaccin geleverd dat zo'n groep snel ingeënt kan zijn. Zoveel hoogbejaarden zijn er nou ook weer niet in Nederland.
Euhm Japie van dissel is van het RIVM hè? Die heeft echt wel alle informatie.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:16 schreef Fred het volgende:
[..]
Die verantwoordelijkheid neemt hij toch? Blijkbaar heeft hij informatie die hem doet leiden tot het nemen van een onpopulaire beslissing.
Informatie die noch het RIVM noch Gommers noch Kuipers heeft.
Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:21 schreef Snowpea het volgende:
Duindorpers vieren gewoon een feestje met elkaar.
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef Aaruul het volgende:
Tot nu toe veel minder vuurwerk gehoord hier, ben benieuwd wat er om middernacht gaat gebeuren.
Aan de ene kant verwacht ik een grote hoeveelheid zwaar spul, vooral in de nabijgelegen achterstandswijk.
Aan de andere kant verwacht ik verwacht het tegenovergestelde.
Ruimt lekker op idd.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
2020, 80+: 822088
Al zal dat inmiddels wat gezakt zijn.
Yep prima minister die zich niet van zijn stuk -en plaats laat brengen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:19 schreef Scrummie het volgende:
Hij maakt er een grote teringzooi van, maar he, hij houdt het hoofd koel.
En dat dat gewoon mede mogelijk is gemaakt door gemeente ligt het niet aan, nee, het ligt aan de bevolking!quote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef Fred het volgende:
[..]
Iets wat verboden is momenteel en wat andere mensen ook graag willen doen. Zij raken nu gefrustreerd omdat andere mensen het wel doen.
Ik zeg niet dat het allemaal tokkies zijn maar ik heb het over mijn stieftokkies.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alsof dat alleen maar 'tokkies' zijn. Hier in het dorp zie je ook genoeg, vuurwerk, vuurtonnen. Ook bij de koophuizen met dikke auto's.
Die heeft niet alle info die Hugo heeft... Hij heeft alleen de info die het RIVM verzamelt en rapporteert dat aan de minister. De minister heeft meer informatiebronnen dan alleen het RIVM.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:22 schreef trein2000 het volgende:
Euhm Japie van dissel is van het RIVM hè? Die heeft echt wel alle informatie.
Jij beschikt dan ook niet over alle informatie.quote:Maar goed, we konden vanochtend bij de NOS lezen dat wat Gommers cs willen gewoon naast het bestaande plan kan. We hebben vaccins genoeg, dus ik snap het probleem sowieso niet.
Ja oke, het was ook een frustratie postje dat zodra het over mensen gaat die niet alles goed doen het vaak direct 'tokkies' zijn terwijl dat niet echt de werkelijkheid is.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het allemaal tokkies zijn maar ik heb het over mijn stieftokkies.
Is de leeftijdsverdeling van de IC-opnames ergens te vinden?quote:Op donderdag 31 december 2020 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mwoah. De Nederlandse situatie wijkt op dit punt wel echt af hoor. We hebben hier amper 80 jarigen op de IC. Dat doen we niet.
https://www.stichting-nice.nl/quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is de leeftijdsverdeling van de IC-opnames ergens te vinden?
Uiteraard, die willen liever feesten dan besmettingen terug laten lopen zodat we uit de lockdown kunnen.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:24 schreef Scrummie het volgende:
En dat dat gewoon mede mogelijk is gemaakt door gemeente ligt het niet aan, nee, het ligt aan de bevolking!
Hij zit in het kern-crisisteam hé? Samen met Rutte, De Jonge en de SG van AZ. Die weet echt wel alles.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:26 schreef Fred het volgende:
[..]
Die heeft niet alle info die Hugo heeft... Hij heeft alleen de info die het RIVM verzamelt en rapporteert dat aan de minister. De minister heeft meer informatiebronnen dan alleen het RIVM.
Zoals wat? Z’n eigen imago?quote:[..]
Jij beschikt dan ook niet over alle informatie.
Ik snap dat het frustrerend is dat er niks lijkt te gebeuren, maar een minister moet meer rekening houden dan schreeuwdende adviseurs.
Vind het wel gezellig, zie wat leuke vuurwerkshows en verneem vosje met verlos acties.quote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.
Woon je in de Gazastrook ofzoquote:Op donderdag 31 december 2020 19:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier is het ook ellende. Hele dag knallen van een kaliber waar menig zelfmoordterrorist jaloers op is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |