abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 december 2020 @ 17:53:11 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197101148
President Elect:
Joe Biden

Vice President Elect:
Kamala Harris

Political groups House:
Democratic (232)
Republican (197)
Libertarian (1)
Vacant (5)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

Voor de liefhebber hier de officiële livestreams van de grote Amerikaanse tv-netwerken:

ABC
CBS
CNN
FOX
NBC
PBS

Met een eervolle vermelding voor Agenda-Free TV.

Live data voor uitslagen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 30 december 2020 @ 17:54:38 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_197101199
De vriendin van de terrorist in Nashville had in 2019 al aan de politie gemeld dat hij bommen aan het bouwen was in hun RV. De politie was polshoogte gaan nemen maar hij deed niet open dus toen lieten ze het er maar bij zitten.

twitter

Sounds about white.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Games woensdag 30 december 2020 @ 17:54:44 #3
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197101204
twitter

Ronde 61. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 30 december 2020 @ 18:03:02 #4
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197101447
Hier een bron die zegt dat Rafensperger wel een broer heeft:
https://www.gpb.org/news/(...)-executive-named-ron
Géén kloon van tvlxd!
pi_197103328
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 18:03 schreef Montov het volgende:
Hier een bron die zegt dat Rafensperger wel een broer heeft:
https://www.gpb.org/news/(...)-executive-named-ron
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 30 december 2020 @ 19:02:54 #6
131603 Afwazig
Serious business
pi_197103503
Maar heeft hij nou wel of geen broer? :D
pi_197103726
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Afwazig het volgende:
Maar heeft hij nou wel of geen broer? :D
Daniel Dale is gewoonlijk een goede fact checker

twitter
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_197105380
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:08 schreef pullup het volgende:

[..]

Daniel Dale is gewoonlijk een goede fact checker

[ twitter ]
Je zou erom lachen als het niet ongelofelijk zielig en triest was.
pi_197108921
Trump's Operation Warp Speed gaat in een slakkentempo ;(

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 30 december 2020 @ 20:55:56 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197109093
quote:
9s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's Operation Warp Speed gaat in een slakkentempo ;(

[ twitter ]
Resten Donnie minder dan twee Scarramuchi's tijd. Gaat 'm, denk ik, niet meer worden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_197109359
Dat Warp Speed was toch ook alleen maar om vaccinontwikkeling te steunen? Trump wilde vooral dat dat een vaccin zou opleveren voor de verkiezingen, over het daadwerkelijke toedienen van het vaccin heeft hij nooit nagedacht natuurlijk.
pi_197109947
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
Dat Warp Speed was toch ook alleen maar om vaccinontwikkeling te steunen? Trump wilde vooral dat dat een vaccin zou opleveren voor de verkiezingen, over het daadwerkelijke toedienen van het vaccin heeft hij nooit nagedacht natuurlijk.
Nee hoor, de distributie ervan hoort er natuurlijk net zo goed bij anders heb je helemaal niks aan die snelle ontwikkeling maar net zoals bij de tests laat Trump de logistiek voor het gemak weer aan staten zelf over :')
pi_197109986
quote:
6s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, de distributie ervan hoort er natuurlijk net zo goed bij anders heb je helemaal niks aan die snelle ontwikkeling maar net zoals bij de tests laat Trump de logistiek voor het gemak weer aan staten zelf over :')
Staten die sowieso al weinig tot geen reserves hebben :{
pi_197112241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
Precies.
  Redactie Games woensdag 30 december 2020 @ 22:21:48 #15
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197113428
twitter

Vieze hond, die McConnell :r
  woensdag 30 december 2020 @ 22:25:43 #16
37150 livelink
pi_197113621
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:21 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Vieze hond, die McConnell :r
En hij heeft zo'n enorme macht }:|
Als ik de afgelopen 4 jaar één ding heb geleerd van de Amerikaanse politiek is het wel dat de majority leader van de Senaat veel te veel macht heeft.
pi_197114525
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:25 schreef livelink het volgende:

[..]

En hij heeft zo'n enorme macht }:|
Als ik de afgelopen 4 jaar één ding heb geleerd van de Amerikaanse politiek is het wel dat de majority leader van de Senaat veel te veel macht heeft.
Wat ik niet snap is dat hij, terwijl hij overduidelijk alleen maar in die positie zit om alles te blokkeren, nog steeds herkozen word. Zijn voornaamste verdienste is als politicus geen politiek te bedrijven maar dit juist dwars te zitten. Die gast moet ondertussen een complete bibliotheek aan niet in stemming gebrachte wetsvoorstellen hebben...

Is misschien een oversimplificatie, maar zo komt het wel over.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 30 december 2020 @ 22:46:37 #18
37150 livelink
pi_197114740
quote:
15s.gif Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat hij, terwijl hij overduidelijk alleen maar in die positie zit om alles te blokkeren, nog steeds herkozen word. Zijn voornaamste verdienste is als politicus geen politiek te bedrijven maar dit juist dwars te zitten. Die gast moet ondertussen een complete bibliotheek aan niet in stemming gebrachte wetsvoorstellen hebben...

Het is mij ook een raadsel. Maar de Republikeinse kiezers vinden het waarschijnlijk fantastisch hoe hij met die macht omgaat. Kennelijk hebben ze geen behoefte aan een constructieve samenwerking.
pi_197114875
quote:

[..]

In tegenstelling tot bv. het Britse lagerhuis waar de stemming voor de Speaker anoniem is, worden stemmingen voor dat soort posities gehouden zodanig dat men weet wie op wie gestemd heeft (zowel Huis als Senaat).

Kwalijke zaak als je het mij vraagt, want hoewel er wat voor te zeggen valt dat de kiezers de politici afrekenen die weer hun stem uitbrengen op zo'n leider, valt er denk ik meer te zeggen voor het ook geheim houden van het kiezen van hun eigen leider, onder andere om dezelfde redenen waarom je dat ook bij burgers wilt.

Dit leidt er vervolgens toe dat als je voor een ander stemt je gestraft kunt worden bij het uitdelen van commissieposten en geld voor je herverkiezing.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Redactie Games woensdag 30 december 2020 @ 22:48:53 #20
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197114889
quote:

[..]

De macht is ongelijk verdeeld in de senaat en Kentucky zit vol met Republikeinse inteelt. Dat is de reden.
  woensdag 30 december 2020 @ 23:04:24 #21
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_197115786
https://www.msnbc.com/rac(...)lion-reward-n1252419

Was dit al voorbij gekomen? :D

De LtGov van Texas heeft destijds 1 miljoen tipgeld uitgeloofd voor bewijs van fraude.
Zijn collega LtGov van Pennsylvania, John Fetterman, heeft in zijn staat meerdere gevallen van fraude gevonden en claimt het geld nu. De fraudegevallen waren echter Trumpstemmers die de ballots van dode familieleden hadden ingevuld. :D

Ik houd hiervan!
pi_197116101
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
John Fetterman
Haha ja die John Fetterman is een held :D Als je hem hoort praten, geen woord Spaans bij :P
Ook ziet hij er niet uit als de gemiddelde LtGov qua kledingkeus haha :P
pi_197116538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.msnbc.com/rac(...)lion-reward-n1252419

Was dit al voorbij gekomen? :D

De LtGov van Texas heeft destijds 1 miljoen tipgeld uitgeloofd voor bewijs van fraude.
Zijn collega LtGov van Pennsylvania, John Fetterman, heeft in zijn staat meerdere gevallen van fraude gevonden en claimt het geld nu. De fraudegevallen waren echter Trumpstemmers die de ballots van dode familieleden hadden ingevuld. :D

Ik houd hiervan!
Ja, al een week geleden ofzo, maar wel leuk inderdaad.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 30 december 2020 @ 23:28:47 #24
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_197117099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, al een week geleden ofzo, maar wel leuk inderdaad.
Doh! Gemist dan :)
Ik pikte het vandaag op maar las ook al dat hij er al ff mee bezig was :)

Blijft een goed verhaal!
pi_197117584
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 23:28 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Doh! Gemist dan :)
Ik pikte het vandaag op maar las ook al dat hij er al ff mee bezig was :)

Blijft een goed verhaal!
Gewoon standaard mijn posts lezen, dan zit je goed. ;)
pi_197122062
Kamperende bejaarden op straat in Florida om een vaccin te krijgen. Sommigen wachten 9 uren buiten in een rij 8)7

pi_197122184
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 02:02 schreef Dutch_view het volgende:
Kamperende bejaarden op straat in Florida om een vaccin te krijgen. Sommigen wachten 9 uren buiten in een rij 8)7

[ afbeelding ]
Wacht even hoor, het "plan" in Florida om te vaccineren is first come, first serve? What the actual fuck?
pi_197122230
Dat krijg je als de Federale overheid zegt, hier heb je wat vaccins, succes verder heh! 8)7
pi_197122256
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 02:11 schreef Dutch_view het volgende:
Dat krijg je als de Federale overheid zegt, hier heb je wat vaccins, succes verder heh! 8)7
Nou ja, naast dat krijg je het als de staat zegt: "first come, first serve".

Ik zou niet weten of de federale overheid daar überhaupt zeggenschap over zou hebben, maar ten minimale moet de staat dat dan besluiten.
pi_197122277
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 02:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, naast dat krijg je het als de staat zegt: "first come, first serve".
Ja das natuurlijk bezopen. Er lijkt geen sprake van een degelijk plan. Iets waar Biden's team al bang voor was
pi_197122307
Ah, er is wel prioriteit binnen hun first come first serve plan. Ouderen eerst. Naja, goed om te zien dat er voldoende vraag is :D
pi_197122694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 02:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ah, er is wel prioriteit binnen hun first come first serve plan. Ouderen eerst. Naja, goed om te zien dat er voldoende vraag is :D

Vraag voldoende, er zijn ook voldoende bejaarden in Florida :D
Een aantal werden na een halve dag wachten weer wegstuurt, vaccins op :X
Ik hoorde in de reportage dat er ook weer verschillen zijn tussen de 67 counties onderling. :7
pi_197122913
Bernie Sanders in het Huis voor een bordkartonnen versie van Trumps Tweet "$2000 ASAP" _O-
Een soort van retweeten :D

twitter
  donderdag 31 december 2020 @ 06:48:50 #34
37150 livelink
pi_197123802
Dat gaat natuurlijk een administratieve ramp worden met de tweede dosis, daar in Florida. Je zult toch iets van een planning moeten gaan regelen.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:21:51 #35
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197124394
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 06:48 schreef livelink het volgende:
Dat gaat natuurlijk een administratieve ramp worden met de tweede dosis, daar in Florida. Je zult toch iets van een planning moeten gaan regelen.
Dan ga je over twee weken gewoon nog een keer in de rij staan? Dat heet verantwoordelijkheid nemen! :-)
pi_197124425
quote:
6s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De distributie naar de staten loopt best redelijk al bijna 12 miljoen doses verscheept. En waarschijnlijk zijn er wel ook al meer mensen ingeënt dan de cijfers laten zien omdat deze cijfers nog niet terug gekoppeld zijn.

In de NYT staat daar een stukje over.
https://www.nytimes.com/l(...)aches-a-second-state

Verder goed om te lezen dat men een netwerk van 40.000 inentingspunten aan het uitrollen is. In Nederland hebben we al problemen met die 10 punten die we willen opzetten. :')
  donderdag 31 december 2020 @ 08:24:33 #37
37150 livelink
pi_197124430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dan ga je over twee weken gewoon nog een keer in de rij staan? Dat heet verantwoordelijkheid nemen! :-)
Ja, gezellig samen met de mensen die nog in de rij staan voor hun eerste dosis.
Een beetje neerkijken op al die first-timers ;)
pi_197124530
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 02:02 schreef Dutch_view het volgende:

[ afbeelding ]
Dat krijg je als je mensen zó ontzettend bang aan het maken bent voor het virus. En laat duidelijk zijn dat ik Covid zelf uiterst serieus neem, maar de horrorverhalen in de media vind ik soms veel te ver gaan.
  donderdag 31 december 2020 @ 08:34:06 #39
37150 livelink
pi_197124563
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De distributie naar de staten loopt best redelijk al bijna 12 miljoen doses verscheept. En waarschijnlijk zijn er wel ook al meer mensen ingeënt dan de cijfers laten zien omdat deze cijfers nog niet terug gekoppeld zijn.

In de NYT staat daar een stukje over.
https://www.nytimes.com/l(...)aches-a-second-state

Verder goed om te lezen dat men een netwerk van 40.000 inentingspunten aan het uitrollen is. In Nederland hebben we al problemen met die 10 punten die we willen opzetten. :')
Het zal wel weer per staat verschillen hoe goed het gaat. Maar je hebt wel gelijk; als het om covid19 aan komt, zijn we al snel hypocriet als we kritiek leveren op de aanpak van andere landen.

Maar dat Trump niet de meest ideale president is/was tijdens een pandemie durf ik nog wel te stellen.
pi_197124639
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:30 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat krijg je als je mensen zó ontzettend bang aan het maken bent voor het virus. En laat duidelijk zijn dat ik Covid zelf uiterst serieus neem, maar de horrorverhalen in de media vind ik soms veel te ver gaan.
dit heeft daar helemaal niks mee te maken.
Dit krijg je als je niks plant, de angst voor corona onder bejaarden is reëel.
ze een uitnodiging sturen met een tijd en plaats voor de vaccinatie voorkomt dit.
niet "De MeDiA" is schuld hieraan.
pi_197124669
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 17:54 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]

Ronde 61. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Dit schijnt normaal te zijn, blijkbaar waren er in 2017 ook wat figuren die bezwaar maakten.
pi_197124691
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:34 schreef livelink het volgende:

[..]

Het zal wel weer per staat verschillen hoe goed het gaat. Maar je hebt wel gelijk; als het om covid19 aan komt, zijn we al snel hypocriet als we kritiek leveren op de aanpak van andere landen.

Maar dat Trump niet de meest ideale president is/was tijdens een pandemie durf ik nog wel te stellen.
mwa, we mogen best kritiek hebben op dit idiote gebeuren in Florida.
Dat staat namelijk helemaal los van het idiote gebeuren in Nederland.

Ik voel mezelf niet persoonlijk verantwoordelijk voor de achterlijke trage gang van zaken in Nederland nl.
Stel Hugo de Jonge ging hier kritiek op leveren, dan was het een ander verhaal.

of ben jij toevallig Hugo de Jonge
  donderdag 31 december 2020 @ 08:51:19 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_197124781
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit schijnt normaal te zijn, blijkbaar waren er in 2017 ook wat figuren die bezwaar maakten.
Niet officieel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_197124892
quote:
7s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:45 schreef koemleit het volgende:

[..]

mwa, we mogen best kritiek hebben op dit idiote gebeuren in Florida.
Dat staat namelijk helemaal los van het idiote gebeuren in Nederland.

Al deze opstartproblemen bij een grootschalig vaccinatie programma zijn natuurlijk makkelijk uit te vergroten, waarbij ik denk dat veel kritiek niet meer dan wat hard schreeuwende stuurlui aan wal zijn die een stuk realiteitszin verloren zijn. :D
pi_197124908
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 08:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Niet officieel.
Volgens mij wel, alleen wist men geen senator mee te krijgen in het bezwaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2020 09:01:37 ]
pi_197127404
Met de pardon geven aan de veroordeelde blackwater mannetjes heeft trump waarschijnlijk toch internationaal recht overtreden.

https://www.reuters.com/a(...)ter-un-idUSKBN294108

Maar om regels die ooit afgesproken zijn geeft trump toch niets. En bij de VN zie ik nu ook niet echt actie ondernomen worden om Amerika eens te wijzen op die gemaakte afspraken. :')
pi_197128881
Stimulus Money Should Have Gone to the Jobless, Economists Say

Persoonlijk vind ik het ook waanzin dat is besloten om alle Amerikanen geld te geven. Het was verstandiger geweest om de werklozen iets meer te geven en de weekenden niets.

Nu krijg je dit:

quote:
Galen Gilbert knows just what he will do with the check he gets from Washington as part of the pandemic relief package, whatever the amount: put it in the bank.

“I’ve got more clients than I can handle right now and I’ve made more money than I usually do,” said Mr. Gilbert, a 71-year-old lawyer who lives in a Boston suburb. “So I’m not really suffering financially.”
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197128984
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Met de pardon geven aan de veroordeelde blackwater mannetjes heeft trump waarschijnlijk toch internationaal recht overtreden.

https://www.reuters.com/a(...)ter-un-idUSKBN294108

Maar om regels die ooit afgesproken zijn geeft trump toch niets. En bij de VN zie ik nu ook niet echt actie ondernomen worden om Amerika eens te wijzen op die gemaakte afspraken. :')
Sowieso geeft de VS weinig om internationaal recht behalve als het in hun voordeel is, dat is niet per se iets des Trumps.
pi_197129014
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

Persoonlijk vind ik het ook waanzin dat is besloten om alle Amerikanen geld te geven. Het was verstandiger geweest om de werklozen iets meer te geven en de weekenden niets.

Nu krijg je dit:
[..]

Teveel moeite en met een uitgekleed overheidsapparaat ondoenlijk, vermoedelijk.

In Nederland zou men dit inderdaad nooit doen, ik vermoed zelfs (behalve in het VK mischien) in geen enkel EU land.
pi_197129128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In Nederland zou men dit inderdaad nooit doen, ik vermoed zelfs (behalve in het VK mischien) in geen enkel EU land.
Hoe kan men dan überhaupt daar vaststellen of iemand een illegale immigrant is als de registratie van burgers dermate slecht geregeld is?
pi_197129146
quote:

[..]

Vrijwel iedereen in mijn omgeving (met uitzondering van meerdere horecaondernemers) is er dit jaar financieel op vooruit gegaan. Ik zou niet weten waarom de overheid mij op dit moment geld zou moeten geven.
pi_197129210
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe kan men dan überhaupt daar vaststellen of iemand een illegale immigrant is als de registratie van burgers dermate slecht geregeld is?
Dat kunnen ze dan ook nauwelijks. Er is geen centrale registratie zoals wij die kennen, het enige bewijs wie je bent is je geboortecertificaat. Identity theft is in de VS ook een enorm probleem om dezelfde reden.
pi_197129277
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel iedereen in mijn omgeving (met uitzondering van meerdere horecaondernemers) is er dit jaar financieel op vooruit gegaan. Ik zou niet weten waarom de overheid mij op dit moment geld zou moeten geven.
Het zou in de VS maanden duren voordat men een invetarisatie had van wie dat geld nodig heeft, ja, het is gewoon geld strooien zonder enige gedachte over de consequenties, het is ook lekker makkelijk en andermans geld weggeven (nou ja, geleend geld) is altijd leuk, natuurlijk, maakt niet uit of de ontvanger het nodig heeft of niet.
pi_197129384
Interactieve kaart met vaccinaties in de VS, voor wie t interessant vind https://covid.cdc.gov/covid-data-tracker/#vaccinations
  donderdag 31 december 2020 @ 12:22:22 #55
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197129578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou wel een Xbox Series X kunnen gebruiken om de lockdown door te komen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197129694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Pfftt, console pauper :P
pi_197129764
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:22 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Maandag m'n nieuwe Series S ontvangen. Had graag een X gekocht, maar die was nergens verkrijgbaar (en m'n One gaf vorige week plots de geest).
  donderdag 31 december 2020 @ 12:29:46 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197129811
Ik ben het verder wel met koos eens dat het een hoop geld had bespaard als het niet naar iedereen gestuurd wordt, maar ergens is het ook wel mooi dat er juist geen onderscheidt gemaakt wordt. Ik vraag me af wat dit soort dingen met je munteenheid doen.

Persoonlijk zie ik wel wat in het basissalaris, maar dat is weer een andere discussie.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maandag m'n nieuwe Series S ontvangen. Had graag een X gekocht, maar die was nergens verkrijgbaar (en m'n One gaf vorige week plots de geest).
Bevalt, ie?
pi_197129858
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben het verder wel met koos eens dat het een hoop geld had bespaard als het niet naar iedereen gestuurd wordt, maar ergens is het ook wel mooi dat er juist geen onderscheidt gemaakt wordt. Ik vraag me af wat dit soort dingen met je munteenheid doen.

Persoonlijk zie ik wel wat in het basissalaris, maar dat is weer een andere discussie.
Dat is communisme van het ergste soort, natuurlijk, dat kan de VS niet betalen ;)
  donderdag 31 december 2020 @ 12:38:54 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197130092
quote:

[..]

Zalmsnip vergeten? ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zalmsnip
pi_197130202
quote:
Toch wat anders, denk ik dan, met name het feit dat sommige gemeenten het gewoon niet uitvoerden en het een lastenverlichting was.
pi_197130235
Trump ineens terug naar Washington en Pence cancelt trip Israël... something is up.

twitter
I´m back.
  donderdag 31 december 2020 @ 12:45:47 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197130312
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Toch wat anders, denk ik dan, met name het feit dat sommige gemeenten het gewoon niet uitvoerden en het een lastenverlichting was.
Niet hetzelfde, maar in principe kreeg ook iedereen 100 (in de vorm van belastingkorting) en niet alleen de armoeizaaiers. ;)
pi_197130586
quote:
15s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Trump ineens terug naar Washington en Pence cancelt trip Israël... something is up.

[ twitter ]
Ik fantaseer dit scenario
7 januari Trump treedt af. Pence wordt direct geïnstalleerd
8 januari. Pence deelt 'pardon' uit aan Trump
9 januari het pardon geldt niet voor state-overtredingen , zoals belastingoplichting. Onmiddellijk wordt er een onderzoek naar Trumps tax-fraudes geïntensiveerd.
20 januari Pence is bij inauguratie Biden. Trump wordt dit gezichtsverlies bespaard.
21 januari. Melania begint echtscheidingsprocedure
pi_197130652
quote:
Ik ben het verder wel met koos eens dat het een hoop geld had bespaard als het niet naar iedereen gestuurd wordt, maar ergens is het ook wel mooi dat er juist geen onderscheidt gemaakt wordt.
Persoonlijk vind ik dat je dat onderscheid wel moet maken en dat het geld bedoeld zou moeten zijn voor de mensen die het echt nodig hebben. Opa Mitch is hierin wel ietwat dubbel. Hij weigert de ¤2000 omdat 'de Democraten zo hun rijke vriendjes willen pleasen'. Maar hey Mitch, hoe zat het dan met die tax-cuts voor de rijken waardoor de staatsschuld met 'trillions' is toegenomen? Hypocriete rat
pi_197130983
quote:
Bevalt, ie?
Zeker. Grootste verschil is dat ie een stuk sneller is dan de One.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 december 2020 @ 14:25:06 #67
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_197132737
twitter

Zou hij een onderliggende aandoening hebben gehad? Hij was pas 41.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197133086
-

[ Bericht 100% gewijzigd door kipknots op 31-12-2020 14:37:07 (Verkeerde topic) ]
  donderdag 31 december 2020 @ 15:06:55 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197133843
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

9 januari het pardon geldt niet voor state-overtredingen , zoals belastingoplichting. Onmiddellijk wordt er een onderzoek naar Trumps tax-fraudes geïntensiveerd.
20 januari Pence is bij inauguratie Biden. Trump wordt dit gezichtsverlies bespaard.
Man, ik moet behoorlijk wat popcorn inslaan, als je het zo stelt.
pi_197134294
twitter
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Of Trump begint een oorlog
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 16:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is wel beangstigend dat zijn geest altijd zo gewerkt heeft, en nog zo werkt. Alles waar Trump anderen van beschuldigt, doet hij zelf, gaat hij doen of zou hij willen doen.

[ Bericht 21% gewijzigd door la_perle_rouge op 31-12-2020 16:02:28 ]
pi_197135913
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

Nu krijg je dit:
[..]

Ja, het is nogal ongericht, wat me net als die profs en jij niet echt goed beleid lijkt. Overigens is in het $2000 plan uit het Huis de verdeling wel zo dat je meer krijgt naar mate je inkomen minder is, maar alsnog aardig ongericht ook.

Aldus het hoofd van een nonpartisen committee voor federale budgettering en economieprof: https://twitter.com/MarcGoldwein/status/1344051473785769986
  donderdag 31 december 2020 @ 19:29:03 #72
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197141580
Grappig om te zien volgend jaar Pence die Joe Biden aankondigd als nieuwe president, met Trump hijgend op de plek waar Pence normaal staat.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_197143207
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 14:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Zou hij een onderliggende aandoening hebben gehad? Hij was pas 41.
Ja. Trump aanhanger ;)
  donderdag 31 december 2020 @ 21:12:48 #74
384435 klappernootopreis
pi_197143898
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 20:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Trump aanhanger ;)
Ja dat kan dodelijk zijn. Voor je politieke toekomst en voor je gezondheid..
pi_197145089
twitter

On mute.

Ook:
“ Hawley has launched a small dollar fundraising push around his move. He sent out an email this afternoon asking donors to “stand” with him. Contributions go to Hawley’s campaign account”
  donderdag 31 december 2020 @ 22:09:10 #76
37150 livelink
pi_197145184
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 22:03 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
On mute.

Ook:
“ Hawley has launched a small dollar fundraising push around his move. He sent out an email this afternoon asking donors to “stand” with him. Contributions go to Hawley’s campaign account”
Wat Trump kan, kan ik ook!
pi_197145222
twitter

Gossie. Hoe kan dat nou?
pi_197145373
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 22:10 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Gossie. Hoe kan dat nou?
dat komt door het trumpvirus ?
Die coviddrager is ook trumpiaan ?

Perdue kan dus niet meer publiek optredens doen.... stemmen hamsteren enzo.
Doet hij het wel, dan is dat in zijn nadeel als hamsteraar
  donderdag 31 december 2020 @ 22:28:32 #79
37150 livelink
pi_197145587
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat komt door het trumpvirus ?
Die coviddrager is ook trumpiaan ?

Perdue kan dus niet meer publiek optredens doen.... stemmen hamsteren enzo.
Doet hij het wel, dan is dat in zijn nadeel als hamsteraar
Hij kan natuurlijk wel zijn aanhang oproepen om extra te doneren.
pi_197145776
twitter

Volgens mij speculeren die lui met het korte termijn geheugen van de Amerikaan.
Over 2 jaar zijn er toch ook weer verkiezingen.
  donderdag 31 december 2020 @ 23:20:11 #81
384435 klappernootopreis
pi_197146420
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 22:10 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Gossie. Hoe kan dat nou?
zijn campagne loopt geweldig moet ik zeggen. * kuch *
pi_197146885
twitter

Hartstikke gek dus. Ach, dat wisten wij wel.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 00:31:03 #84
384435 klappernootopreis
pi_197147752
Allemaal gelukkig nieuwjaar
pi_197148256
Beste wensen allen! ^O^ :7
  vrijdag 1 januari 2021 @ 01:32:31 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197148581
Gelukkig en gezond nieuwjaar allen! *O* ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197148606
Iedereen een gelukkig en gezond nieuwjaar! O+

twitter
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 01:37:46 #88
236264 crew  capricia
pi_197148619
Iedereen hier een heel goed nieuw jaar. Een jaar waarin de democratie zegeviert. ♥️
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197148803
https://www.politico.com/(...)sults-lawsuit-453207

Quote:” Vice President Mike Pence has asked a federal judge to throw out a lawsuit brought against him by Republicans seeking to empower him to overturn the results of the 2020 presidential election.”

Iedereen een Gelukkig en Gezond en Democratisch 2021 gewenst.🇺🇸
  vrijdag 1 januari 2021 @ 09:46:20 #90
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_197150757
Gelukkig Nieuwjaar, beste mensen!
Op het scherp van de snede.
pi_197151840
Beste wensen voor een gezond en gelukkig 2021 iedereen!
pi_197151867
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 01:58 schreef AnneX het volgende:
https://www.politico.com/(...)sults-lawsuit-453207

Quote:” Vice President Mike Pence has asked a federal judge to throw out a lawsuit brought against him by Republicans seeking to empower him to overturn the results of the 2020 presidential election.”

Iedereen een Gelukkig en Gezond en Democratisch 2021 gewenst.🇺🇸
_O-

Het is toch ook een komedie, he?
pi_197151874
De beste wensen aan iedereen hier en een gelukkig Biden 2021 :D
pi_197159284
Gebruikelijk is toch dat wereldleiders een Nieuwjaarsspeech geven? met een persoonlijke overpeinzing of zo. Ik zag Merkel, Macron.
Ach.

* AnneX telt: nog 18 dagen tot 20 januari as.
pi_197160012
Hier is achtergrond info over de incoming freshwomen of Congress.
https://www.politico.com/interactives/2021/new-women-of-congress/

“ ‘Badasses in Their Own Right’: Meet the Freshwomen of Congress
We’re about to see a record number of women in the House of Representatives, including the largest class of female Republicans. ”
pi_197161706
twitter

Epstein niet dood ? Gut..... truth is overrated
pi_197161740
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Het word steeds leuker :D

Het wachten is op het nieuws dat Elvis ook nog leeft.
pi_197162543
Die meneer Wood is vol.le.dig van het padje af. Vol.le.dig.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:10:59 #99
37150 livelink
pi_197163021
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:54 schreef AnneX het volgende:
Ik denk eigenlijk dat hij nooit op het padje is geweest. Trump die de beste mensen om zich heen verzamelt :D
pi_197163061
Defense bill veto van tafel geveegd door de senaat:
https://www.politico.com/(...)veto-override-453290
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197164382
twitter

“not pleased”
pi_197165288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:11 schreef Monolith het volgende:
Defense bill veto van tafel geveegd door de senaat:
https://www.politico.com/(...)veto-override-453290
Ach gossie, er blijft Trump niet veel bespaart, he?
pi_197166867
twitter

OANN is een televisiezender ?
Klinkt als Qanon...
pi_197166900
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:54 schreef AnneX het volgende:
Hier is achtergrond info over de incoming freshwomen of Congress.
https://www.politico.com/interactives/2021/new-women-of-congress/

“ ‘Badasses in Their Own Right’: Meet the Freshwomen of Congress
We’re about to see a record number of women in the House of Representatives, including the largest class of female Republicans. ”
"Females are 50 percent of the population, right? So, we should be 50 percent of the population in any representative body like the U.S. House. It's only natural that this is happening; it's righting the ship, in other words."

:')_!. Dat lijkt op een excerpt uit een van Ibram X. Kendi's literaire pareltjes.

De identiteitspolitiek druipt er weliswaar vanaf, maar toch wel interessant om te lezen waar deze vrouwen voor staan. Kortom, een leuk artikel dat de moeite waard is. Ook mooi dat ze beide partijen belichten, en niet enkel de Democraten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 23:38:45 ]
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:50:30 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197167038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Oh, dat is de kerel die door Thierry Baudet werd geretweet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_197167094
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:31 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
OANN is een televisiezender ?
Klinkt als Qanon...
Het is Vrijdag !😂 geen Weekend.
pi_197167694
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:54 schreef AnneX het volgende:
twitter

Zeg maar gerust knet.ter.gek 8)7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voordeel is wel dat door dit soort figuren het The Lincoln Project wel heel makkelijk gemaakt wordt :D

twitter

[ Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 02-01-2021 02:26:10 ]
pi_197167751
Lin Wood wordt nu zelfs door Trump aanhangers als gek neergezet _O-
Zou Trump ook op Lin Woods tweet reageren dat Pence gearresteerd moet worden en doodgeschoten 8)7
pi_197167788
De poging van Gohmert om Pence (6 jan) de electoral votes ongeldig te laten verklaren is inmiddels ook gestrand:

twitter

twitter

De nieuwe stand: 1 - 60 *O*
pi_197167804
Lin Wood? Ik heb er nu even niets mee te maken hoor :D

twitter
pi_197167805
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
De poging van Gohmert om Pence (6 jan) de electoral votes ongeldig te laten verklaren is inmiddels ook gestrand:

[ twitter ]
[ twitter ]

De nieuwe stand: 1 - 60 *O*
Ai, dat was toch een door Trump aangewezen rechter? Die kan een uitbrander verwachten :D
pi_197167811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 02:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Ai, dat was toch een door Trump aangewezen rechter? Die kan een uitbrander verwachten :D
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 03:07:47 #113
3928 Ulx
pi_197167819
Was dat de zaak waarin de republikeinen beweerden dat de VP als enige het recht heeft een nieuwe president aan te wijzen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_197167829
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:07 schreef Ulx het volgende:
Was dat de zaak waarin de republikeinen beweerden dat de VP als enige het recht heeft een nieuwe president aan te wijzen?
Precies. Die zaak waarin Pence dan de autoriteit zou hebben om een andere groep electors aan te wijzen
pi_197167861
Zou Lin Wood nog wat olie op het vuur gaan gooien door nogmaals te zeggen vooral niet te gaan stemmen in Georgia? :D
Ik verdenk hem er steeds meer van stiekem Democraat te zijn :7
Hij heeft in 1 dag al weer 100K meer Twitter volgers.
pi_197167946
De laatste stand in Georgia bij 538

pi_197168058
Soms heb ik hoop dat het goed komt. Alleen Hoop werkt niet.
In het topic geleerd: “wat zeggen de bookies?”
  zaterdag 2 januari 2021 @ 06:51:12 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197168094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:29 schreef Dutch_view het volgende:
Zou Lin Wood nog wat olie op het vuur gaan gooien door nogmaals te zeggen vooral niet te gaan stemmen in Georgia? :D
Ik verdenk hem er steeds meer van stiekem Democraat te zijn :7
Hij heeft in 1 dag al weer 100K meer Twitter volgers.
Misschien moet de SS eens bij hem aanbellen?
En disbarren die hap. :)
pi_197169513
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 06:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Misschien moet de SS eens bij hem aanbellen?
En disbarren die hap. :)
Och, het is toch alleen maar gunstig dat het steeds gekker wordt? Het enige volk wat Trump nog steunt nu zijn de totale wappies.
pi_197169588
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:52 schreef Tijger_m het volgende:

Het enige volk wat Trump nog steunt nu zijn de totale wappies.
Was het maar zo. Ik vrees dat tientallen miljoenen trumpfans werkelijk geloven dat "the democrats" complotachtig de verkiezingen hebben vervalst.
pi_197169599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Was het maar zo. Ik vrees dat tientallen miljoenen trumpfans werkelijk geloven dat "the democrats" complotachtig de verkiezingen hebben vervalst.
Trumpfans zijn per definitie, natuurlijk, wappies ;)
pi_197170039
quote:

[..]

Ik denk dat momenteel veel politieke meningsvorming bepaald wordt door sociale 'bubbles'...
waarbij die meningsvorming zelf ook qua toon en onderwerpen gestuurd wordt door AI-algoritmes die realtime aanpassingen doen op basis van de response.
tevens is er een bewuste versterking van bepaalde thema's door fake bot-users, die specifiek getriggerd reageren op content, maar ook pogen een 'navolg-reactie op te wekken' door een toon negatief te maken, ruzies op te wekken.
(wat meer achtergrond: https://towardsdatascienc(...)e-of-ai-c47b1096746e )

Waardoor ook relatief extreme meningen opeens 'salonfahig' lijken te worden .. discussies snel heel erg aggressief worden,
wat snel weer meer reacties en meer exposure oplevert.

Een goed voorbeeld van hoe de werking van machine-learning en AI ook in het oppikken van een 'sociale toon' en 'thema's die dor het publiek aangerijkt worden' was een experiment dat Microsoft enige jaren opzette, toen ze een geheel door AI en machine-learning gestuurde chat-bot op twitter lieten posten en ook lieten leren van de response die ze kreeg:
binnen 24 uur moest deze offline gehaald werden omdat ze volledig racistische en aggressieve taal begon te gebruiken:
https://www.theverge.com/(...)osoft-chatbot-racist

Ik betwijfel zelf heel sterk of een mening over eventuele fraude bij veel van de mensen die in opiniepeilingen reageren erin te geloven zo 'vaststaand' is, of zelfs 'blijvend'... maar deels dat dat gewoon het herhalen is van wat ze van anderen horen en wat in een bepaald netwerk de geaccepteerde mening is,
en afhankelijk van het voortdurend 'pushen' en zelf 'belonen' van negatief en aggressief gedrag in communicatie doordat men daarmee meer response en aandacht krijgt.

Overall zal deze mening ook heel makkelijk kunnen wegzakken, als er geen verdere push gedaan wordt deze verder te verspreiden, maar wat vermoedelijk blijft is een 'bodem' waarop de GOP over twee jaren kan pleiten voor lokale maatregelen die vermoedelijk makkelijk te misbruiken zijn voor verdere voter-supression maatragelen:

het geloof in een grote invloed van mogelijke fraude is de belangrijkste grond waarom kiezers toestaan dat er sterke 'voter-supression'-maatregelen genomen worden en de toegang tot stem-mogelijkheden sterk ingeperkt wordt.
Dat is ook de voornaamste grond waarom veel republikeinse opinie-makers en politici er graag in meegaan ... niet omdat ze denken dat Trump alsnog president zou kunnen worden of dat veel uitmaakt, maar omdat ze er op de middellange termijn jist veel voordeel van denken te hebben in de komende verkiezingen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197170130
quote:
Het vertrouwen in eerlijke verkiezingen is in de Verenigde Staten historisch laag. Van alle Amerikanen denkt bijna 30% dat de uitslag van de presidentsverkiezingen het resultaat is van “illegale stemmen of gemanipuleerde verkiezingen”. Bij Republikeinse kiezers is dat meer dan de helft.
https://sceptr.net/2020/1(...)gen-won-door-fraude/
Bericht van 18 november . Hoe is dat nu ? Hoe is dat over 4 jaar ?
30% = 100 miljoen Amerikanen of mnus de jongeren onder de 18 jaar... misschien 80 miljoen volwassenen ?

Terzijde: hoeveel Nederlanders te Nederland denken dat er grote fraude was ?

[ Bericht 4% gewijzigd door Bluesdude op 02-01-2021 11:50:04 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:16:55 #124
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197170640
quote:
80s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 04:02 schreef Kijkertje het volgende:
De laatste stand in Georgia bij 538

[ afbeelding ]
Met zulke kleine marges denk ik dat de republikeinen ze dan toch allebei gaan pakken -O-
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:02:14 #125
458679 Ruse
Super, man
pi_197171338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 02:28 schreef Dutch_view het volgende:
Lin Wood wordt nu zelfs door Trump aanhangers als gek neergezet _O-
Zou Trump ook op Lin Woods tweet reageren dat Pence gearresteerd moet worden en doodgeschoten 8)7
" I'm not saying that. I'm just saying people are saying that."
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_197171723
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 02:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]

Er zijn meerdere door trump administratie / McConnell aanbevolen rechters met een andere uitspraak dan verwacht door hullie.
Geeft een beetje vertrouwen in de rechtsspraak.
pi_197171815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:16 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Met zulke kleine marges denk ik dat de republikeinen ze dan toch allebei gaan pakken -O-
Lastig te zeggen. De marges zijn vergelijkbaar met die in de verkiezingen van november en toen won Biden heel nipt. Daar zat nog wel een klein beetje stemmen voor Jorgensen bij, wellicht dat dat ook nog uitmaakt.

Dit soort run-offs zijn sowieso wel lastig. Gaan we hier een lagere opkomst zien bij de Democratische achterban omdat die in november vooral Trump kwamen wegstemmen? Heeft het complotdenken aan de rechterzijde nog het effect dat mensen ook daadwerkelijk niet meer gaan stemmen omdat ze niet geloven dat het een eerlijk proces is?
Er zijn ook niet bijzonder veel kwalitatief hoogwaardige peilingen, dus heel veel zeggen die cijfers ook weer niet.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:39:58 #128
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_197171852
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een goed voorbeeld van hoe de werking van machine-learning en AI ook in het oppikken van een 'sociale toon' en 'thema's die dor het publiek aangerijkt worden' was een experiment dat Microsoft enige jaren opzette, toen ze een geheel door AI en machine-learning gestuurde chat-bot op twitter lieten posten en ook lieten leren van de response die ze kreeg:
binnen 24 uur moest deze offline gehaald werden omdat ze volledig racistische en aggressieve taal begon te gebruiken:
The bot went from "humans are cool" to full nazi in <24hr. _O- _O- _O-

Dank voor het lachen...ik kende het niet.

Verder ben ik het helemaal met je eens :)
pi_197172064
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er zijn meerdere door trump administratie / McConnell aanbevolen rechters met een andere uitspraak dan verwacht door hullie.
Klopt, had ook al wel het idee dat de "Trump rechters" zich niet gek hadden gemaakt. En gelukkig maar.
Maar deze rechtzaak was best wel bizar en de Reps. hadden wss gedacht dat het nu wel zou lukken met een door Trump aangewezen rechter. Gelukkig werkt het zo niet *O*
pi_197172073
Een grafschrift.😢
https://www.theatlantic.c(...)l&utm_campaign=share

Quote:” America under Trump became less free, less equal, more divided, more alone, deeper in debt, swampier, dirtier, meaner, sicker, and deader. It also became more delusional. No number from Trump’s years in power will be more lastingly destructive than his 25,000 false or misleading statements. Super-spread by social media and cable news, they contaminated the minds of tens of millions of people. Trump’s lies will linger for years, poisoning the atmosphere like radioactive dust.”
Wat een schrijver _O_

Hóe snel schat men, dat die ruim 2 3 miljoen(?) stemmen in Georgie zijn geteld? en herteld en herteld en bevestigd.

[ Bericht 16% gewijzigd door AnneX op 02-01-2021 14:41:58 ]
pi_197172260
Benieuwd wanneer Lin Wood wordt aangeklaagd voor zn absurde Twitter uitingen.
In dat geval wordt krijgt MAGA een andere betekenis , "Making Attorneys Get Attorneys" :D
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:15:43 #132
384435 klappernootopreis
pi_197172298
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. De marges zijn vergeIk denk lijkbaar met die in de verkiezingen van november en toen won Biden heel nipt. Daar zat nog wel een klein beetje stemmen voor Jorgensen bij, wellicht dat dat ook nog uitmaakt.

Dit soort run-offs zijn sowieso wel lastig. Gaan we hier een lagere opkomst zien bij de Democratische achterban omdat die in november vooral Trump kwamen wegstemmen? Heeft het complotdenken aan de rechterzijde nog het effect dat mensen ook daadwerkelijk niet meer gaan stemmen omdat ze niet geloven dat het een eerlijk proces is?
Er zijn ook niet bijzonder veel kwalitatief hoogwaardige peilingen, dus heel veel zeggen die cijfers ook weer niet.
Ik denk dat democratische stemmers in Georgia er ten volle van bewust zijn welke impact ze kunnen hebben op de landelijke politiek. Ze zullen hetzelfde doen als in November. Massaal stemmen in grote getallen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:16:51 #133
384435 klappernootopreis
pi_197172307
quote:

[..]

wacht maar tot er een abortus vraagstuk op tafel komt.
pi_197172365
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

True to that.
pi_197172540
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:15 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik denk dat democratische stemmers in Georgia er ten volle van bewust zijn welke impact ze kunnen hebben op de landelijke politiek. Ze zullen hetzelfde doen als in November. Massaal stemmen in grote getallen.
Dat mag je denken. Lijkt me een gevalletje "de wens is de vader van de gedachte". Dit zijn hele generaliserende uitspraken over een vrij divers electoraat. Een Loeffler en Perdue kunnen bovendien ook nog wel wat bij Trump weggelopen Republikeinse kiezers trekken.
pi_197173358
Als ik het goed begrijp gaat Louie Gohmert in hoger beroep 8)7
  zaterdag 2 januari 2021 @ 15:45:12 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_197173412
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:41 schreef Dutch_view het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat Louie Gohmert in hoger beroep 8)7
Zoals John Fetterman het noemt, performative simping.

twitter
pi_197174213
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:39 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat momenteel veel politieke meningsvorming bepaald wordt door sociale 'bubbles'...
waarbij die meningsvorming zelf ook qua toon en onderwerpen gestuurd wordt door AI-algoritmes die realtime aanpassingen doen op basis van de response.
tevens is er een bewuste versterking van bepaalde thema's door fake bot-users, die specifiek getriggerd reageren op content, maar ook pogen een 'navolg-reactie op te wekken' door een toon negatief te maken, ruzies op te wekken.
(wat meer achtergrond: https://towardsdatascienc(...)e-of-ai-c47b1096746e )

Waardoor ook relatief extreme meningen opeens 'salonfahig' lijken te worden .. discussies snel heel erg aggressief worden,
wat snel weer meer reacties en meer exposure oplevert.

Ik betwijfel zelf heel sterk of een mening over eventuele fraude bij veel van de mensen die in opiniepeilingen reageren erin te geloven zo 'vaststaand' is, of zelfs 'blijvend'... maar deels dat dat gewoon het herhalen is van wat ze van anderen horen en wat in een bepaald netwerk de geaccepteerde mening is,
en afhankelijk van het voortdurend 'pushen' en zelf 'belonen' van negatief en aggressief gedrag in communicatie doordat men daarmee meer response en aandacht krijgt.

Overall zal deze mening ook heel makkelijk kunnen wegzakken, als er geen verdere push gedaan wordt deze verder te verspreiden, maar wat vermoedelijk blijft is een 'bodem' waarop de GOP over twee jaren kan pleiten voor lokale maatregelen die vermoedelijk makkelijk te misbruiken zijn voor verdere voter-supression maatragelen:

het geloof in een grote invloed van mogelijke fraude is de belangrijkste grond waarom kiezers toestaan dat er sterke 'voter-supression'-maatregelen genomen worden en de toegang tot stem-mogelijkheden sterk ingeperkt wordt.
Dat is ook de voornaamste grond waarom veel republikeinse opinie-makers en politici er graag in meegaan ... niet omdat ze denken dat Trump alsnog president zou kunnen worden of dat veel uitmaakt, maar omdat ze er op de middellange termijn jist veel voordeel van denken te hebben in de komende verkiezingen.
twitter

quote:
Hawley has been mentioned as a potential 2024 presidential candidate, and his move is certain to appeal to Trump supporters and parts of the Republican base.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:51:59 #139
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_197174288
quote:

[..]

Ik denk dat je te optimistisch bent, want dit is gewoon tactiek/strategie. Met name om te voorkomen dat Biden gebruik maakt van z'n recht/macht om de SC uit te breiden waardoor de balans weer in het voordeel van de Dems uitvalt.
pi_197174757
twitter

Nog zo'n wappie:

twitter

[ Bericht 34% gewijzigd door Kijkertje op 02-01-2021 17:36:23 ]
pi_197174910
Toch wel triest voor al die mensen die een paar duizend dollar hebben neergeteld om met Trump op de foto te gaan dat ze zich door Eric, Don jr. of Giuliani met corona moeten laten besmetten.
Ze deden allemaal wel hun best, close together en geen mondkapje in zicht.
Trump is ergens anders gaan uithuilen, te weinig gasten, alweer een rechtzaak verloren en de meeste van zijn bff’s stilletjes op weg naar veiliger oorden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 januari 2021 @ 19:15:49 #142
3928 Ulx
pi_197176295
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
Toch wel triest voor al die mensen die een paar duizend dollar hebben neergeteld om met Trump op de foto te gaan dat ze zich door Eric, Don jr. of Giuliani met corona moeten laten besmetten.

Als je nu nog niet doorhebt dat Trump een oplichter is ben je natuurlijk ook wel een absurd goedgelovige idioot òf je bent fan van dat gedrag. In beide gevallen verdien je geen medelijden.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:43:01 #143
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_197176843
quote:

[..]

Er waren ook tientallen miljoenen Gore-fans die geloofden dat Jeb Florida had geregeld voor Dubya in 2000.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_197176907
twitter

Ach, weer een republikeinse pief overleden aan covid.
Eentje van de ruim 300.000 doden. Thoughts and prayers.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 19:46:58 #145
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_197176940
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze deden allemaal wel hun best, close together en geen mondkapje in zicht.
De meeste mensen trekken zich niets aan van die corona, die hoesten een weekje en kunnen dan weer gewoon verder.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:14:48 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197177573
quote:
81s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:28 schreef Kijkertje het volgende:
...

Nog zo'n wappie:

[ twitter ]
Pedo's en Nazi's *O*

Perdue, kandidaat R-GA
pi_197177752
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 19:46 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

De meeste mensen trekken zich niets aan van die corona, die hoesten een weekje en kunnen dan weer gewoon verder.
Als jij voor veel geld een kaartje voor de Stones hebt bemachtigd, ben je toch ook niet blij als in plaats daarvan ineens Elisabeth Scarlet, James Leroy, Georgie May en Gabriel Luke op het podium staan? Die mensen dachten een woordje te kunnen wisselen met ‘s werelds grootste oplichter alvorens deze het podium voorgoed zou verlaten. In plaats daarvan kregen ze 1/3 van diens kids, mister lekkende haarverf en de kans op Covid een weekje hoesten Ik zou mijn geld terugvragen.
pi_197178991
twitter

Het is knap onrustig op twitter.
Verderop in Seth’s thread staat de verklaring van de Senator’s finest. 🇺🇸
  zaterdag 2 januari 2021 @ 21:11:23 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_197179087
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Pedo's en Nazi's *O*

[ afbeelding ]
Perdue, kandidaat R-GA
Damn :{.
pi_197179110
Nou dat wordt dan behoorlijk druk op 6 januari met spreektijd. Iedere senator krijgt geloof ik max 5 minuten het woord voor hun 'verklaring'
pi_197179171
ik snap die Cruz niet. Werd hij niet herhaaldelijk vernederd door Trump in 2016 ?
En nu wil hij een verkapte staatsgreep doen voor die bully
Het totaal van 2 maanden staatsgreeppogingen van de republicans is wel een farce.
Kinderachtig gedrein..
Doe het goed.. of doe het niet. Dit is Make America Pathetic Again.
pi_197179391
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
ik snap die Cruz niet. Werd hij niet herhaaldelijk vernederd door Trump in 2016 ?
Het totaal van 2 maanden staatsgreeppogingen van de republicans is wel een farce.
Kinderachtig gedrein..
Cruz is wat ze in de alt-right hoek een "cuck" noemen, geloof ik. Maar bovenal bestaat er geen grotere hypocriete engnek in de Amerikaanse politiek dan Ted Cruz, maar dat is dan weer mijn bescheiden mening.
pi_197179538
Trump zei in 2016 toch ook iets denigrerends over de echtgenote van Cruz ?
pi_197180138
Kan de president de vice-president ontslaan ?
pi_197180347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:46 schreef Bluesdude het volgende:
Kan de president de vice-president ontslaan ?
Nee.
pi_197180378
Wie kan wel de vice-president ontslaan?
Congress ?
pi_197180439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
Wie kan wel de vice-president ontslaan?
Congress ?
Zowel de president als de president zijn verkozen en kunnen dus niet ontslagen worden. En VP kan wel de laan uit worden gestuurd middels een impeachment.
pi_197180617
merci.... impeachment dus.
pi_197181617
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
merci.... impeachment dus.
Als ze echt van een vice-president afwillen, kunnen ze het wel https://www.msnbc.com/bagman , ze hebben Agnew ook gewipt voor ze achter Nixon aangingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-01-2021 10:16:14 ]
pi_197182130
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
Kinderachtig gedrein..
In 2016 werd Cruz groot gemaakt door een miljardairs-netwerk rondom Mercer dat hem bijna tot presidentskandidaat gebracht had (wat hij dan vermoedelijk netaan van Clinton verloren zou hebben, maar vervolgens een sterke positie binnen de Republikeinse partij opgelevert had)...

Pas op het laatste moment is dit hele netwerk naar Trump geswitsched (Mercer en de Cambridge Analytics machine) , en Trump lukte het wel daarmee president te worden...
Wat hem alleen nooit gelukt was:

Los van de beledigingen, heeft Trump ook de hele campagne machinerie die hem de winst bracht, van Ted Cruz gestolen.

Ted Cruz is helemaal niks zonder dat netwerk...
En dus stelt hij zich ook als een slaafje op... Niet wegens Trump, maar wel wegens de Mercers, de algoritmes en databases én de 'base'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_197182142
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:16 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook altijd al: Die rechters zitten er niet om Trump een plezier te doen, maar de rechtspraak een religieus/conservatieve kleur te geven. Bij religieuze getinte rechtzaken zullen ze er werk van maken in het voordeel van religie te beslissen net zoals je een deel van de SCOTUS nu al ziet doen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197183075
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:37 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Als zevecht van een vice-president afwillen, kunnen ze het wel https://www.msnbc.com/bagman , ze hebben Agnew ook gewipt voor ze achter Nixon aangingen.
Ik dacht dat Agnew aftrad vanwege juridische vervolgingen
Het was geen impeachment door het Congress. toch ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Spiro_Agnew
pi_197183241
Ik zag de laatste weken John Dean op CNN
Deed me denken aan Martin Sheen die hem speelde in Blind ambition II
John Dean was Nixon ass-ass-staflid en moest dirty dingen doen voor Nixon. Dat deed hij en kwam in de gevangenis terecht
Hij overdacht wat er fout ging en keerde zich af van Nixon en GOP ook dacht ik
De film eindigt met de vraag van de voice-over " mister Dean, could Watergate happen again"
Klar... het is weer gebeurd: corrupte liegende dirty president.
Kijk laatste 20 seconden van de film

De corruptie zette zich door met de nieuwe president Ford.. Hij schonk Nixon een pardon.
De kleine vis ging de gevangenis in. de grote boef niet.
pi_197183726
twitter

Pence gaat mee...

“The Vice President welcomes the efforts of members of the House and Senate to use the authority they have under the law to raise objections and bring forward evidence before the Congress and the American people on January 6th.” 2/2
  zondag 3 januari 2021 @ 00:34:08 #167
33189 RM-rf
1/998001
pi_197183818
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:25 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Pence gaat mee...

“The Vice President welcomes the efforts of members of the House and Senate to use the authority they have under the law to raise objections and bring forward evidence before the Congress and the American people on January 6th.” 2/2
Als voorzitter van de Joint Session dient hij natuurlijk geen partij te kiezen en als een senator en een afgevaardigde een protest indienen, dient daarmee serieus omgegaan te worden en een debat gehouden worden...

De beslissing dient uiteindelijk zowel het huis als de senaat te nemen (waarbij de kans dat zowel huis als senaat in meerderheid voor dat protest stemmen gering is)

Pence als voorzitter heeft geen direkte invloed op die stemming.

Wel is het zo dat mocht beide huizen een meerderheid voor dat protest hebben, er wel een lastige situatie is, omdat geen wet of de Constitution bepaalt wat er zou moeten gebeuren in zo'n geval:
Bv is niet vastgelegd of als electoral votes 'afgekeurd' worden, nog steeds een meerderheid van 270 electoral votes nodig is (wat Trump nooit kan halen, hoeveel elecotal votes ook afgekeurd worden, hij blijft bij 232 votes)
pi_197183917
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
Trump zei in 2016 toch ook iets denigrerends over de echtgenote van Cruz ?
pi_197184081
twitter

de link met politiek is covid en Larry King deed ook veel interviews met politieke figuren
zou jort kelder die bretelmode van hem hebben ?
  zondag 3 januari 2021 @ 07:08:56 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197184657
Hoe is het eigenlijk met de gewapende milities die op uitnodiging van Trump op 6 januari Washington DC onveilig gaan maken? Meer nog dan de stoet coupplegers zijn die in staat om een burgeroorlog te ontketenen, ook nadat Trump definitief is weggestuurd. Chaos and disorder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ringo op 03-01-2021 08:00:51 ]
  Overall beste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 07:59:28 #171
3928 Ulx
pi_197184738
Ik hoop dat Pelosi die 140 anti-democraten de toegang tot het Huis ontzegt. Dat recht heeft ze.
pi_197185378
quote:
81s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:28 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]

Maandenlang is geroepen dat antifa en blm vreedzaam protesteerden. Dan moet deze uitspraak tot vreedzaam protest dus geen probleem zijn.
pi_197185459
wanneer wordt het proberen ongedaan te maken van een vrije en eerlijke verkiezing strafbaar? er moet toch ergens een grens zitten tussen het vragen stellen bij de uitslag en een Coup proberen te plegen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_197185546
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:09 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Maandenlang is geroepen dat antifa en blm vreedzaam protesteerden. Dan moet deze uitspraak tot vreedzaam protest dus geen probleem zijn.
Wat heeft dit met antifa en blm te maken? En roept hij op te vreedzaam protesteren? Vreedzame coup?
  zondag 3 januari 2021 @ 10:54:50 #175
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197185827
antifa en blm
loodgieters en bioscoopgangers
riool en temperatuur
mier en lamp
De iconische duo's.

Anyway, ik hoop dat de demonstratie vreedzaam blijft. Het zou anders een nare bijsmaak geven van de nobele idealen om de democratische rechtstaat opzij te zetten.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 3 januari 2021 @ 11:12:02 #176
384435 klappernootopreis
pi_197186003
quote:

[..]

He psst. Weet je dat Trump de verkiezingen heeft VERLOREN? Waarom protesteren als je dit weet? Deal with it en zo..
pi_197186039
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:17 schreef DestroyerPiet het volgende:
wanneer wordt het proberen ongedaan te maken van een vrije en eerlijke verkiezing strafbaar? er moet toch ergens een grens zitten tussen het vragen stellen bij de uitslag en een Coup proberen te plegen?
Tja, als men nou eens bewijs mocht voorleggen was dit is makkelijk op te lossen. Maar zo ver komt het niet eens in die rechtzaken, ze worden afgekapt op technicalities en andere onzin.
  Redactie Games zondag 3 januari 2021 @ 11:18:17 #178
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197186057
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Tja, als men nou eens bewijs mocht voorleggen was dit is makkelijk op te lossen. Maar zo ver komt het niet eens in die rechtzaken, ze worden afgekapt op technicalities en andere onzin.
Of er is gewoon geen bewijs,maar dat zou te simpel en logisch zijn.
pi_197186063
quote:

[..]

Haha, tuurlijk ga jij ook mee in deze onzin _O-
Цой жив
pi_197186094
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:18 schreef Puddington het volgende:

[..]

Of er is gewoon geen bewijs,maar dat zou te simpel en logisch zijn.
Waarom dan al die rechtzaken afkappen nog voordat bewijs getoond is? Laat ze lekker door de mand vallen zou ik zeggen.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:21:44 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_197186110
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:20 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom dan al die rechtzaken afkappen nog voordat bewijs getoond is? Laat ze lekker door de mand vallen zou ik zeggen.
Hoe kom je erbij dat ze allemaal afgekapt zijn voordat het bewijs geleverd is? Of geloof je ook dat je bewijs na het indienen van de rechtzaak kunt leveren?
pi_197186116
quote:

[..]

Je grote held heeft gewoon eerlijk en dik verloren. Misschien tijd om dat te gaan accepteren voor je jezelf nog verder voor schut zet?
pi_197186132
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ze allemaal afgekapt zijn voordat het bewijs geleverd is? Of geloof je ook dat je bewijs na het indienen van de rechtzaak kunt leveren?
Zal wel het meest recente frame in zijn radicaliserende bubbel zijn :s).
  Redactie Games zondag 3 januari 2021 @ 11:24:11 #184
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197186143
quote:

[..]

Je kan niks tonen wat je niet hebt.

Maar goed, we weten allemaal weer hoe het gaat: mensen houden je verantwoordelijk voor je bullshit, je gaat klagen dat iedereen op de persoonlijke aanval gaat en Trumpsteun niet mag op dit topic (hoewel je zelf nog altijd aangeeft vooral tegen Clinton te zijn) en dan loop je briesend weg door te zeggen dat je zogenaamd geen discussie aangaat met mensen die er niet open voor staan. Dat heb je de afgelopen jaren altijd zo gedaan en ik zie niet in hoe dat nu anders gaat zijn.
pi_197186154
quote:
10s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je grote held heeft gewoon eerlijk en dik verloren. Misschien tijd om dat te gaan accepteren voor je jezelf nog verder voor schut zet?
Mijn grote held heeft niet mee mogen doen. :?
pi_197186178
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Mijn grote held heeft niet mee mogen doen. :?
Waar komt dan dat gedrag vandaan om keer op keer op keer mee te gaan in de leugens van Trump en consorten?
pi_197186234
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:24 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je kan niks tonen wat je niet hebt.

Maar goed, we weten allemaal weer hoe het gaat: mensen houden je verantwoordelijk voor je bullshit, je gaat klagen dat iedereen op de persoonlijke aanval gaat en Trumpsteun niet mag op dit topic (hoewel je zelf nog altijd aangeeft vooral tegen Clinton te zijn) en dan loop je briesend weg door te zeggen dat je zogenaamd geen discussie aangaat met mensen die er niet open voor staan. Dat heb je de afgelopen jaren altijd zo gedaan en ik zie niet in hoe dat nu anders gaat zijn.
Het verandert niet omdat de vaste kliek inderdaad steeds hetzelfde blijft doen, hoe vaak ze ook gecorrigeerd worden.
"grote held" is al gevallen, nu is het wachten op de eerste die over pizza's begint.
pi_197186267
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het verandert niet omdat de vaste kliek inderdaad steeds hetzelfde blijft doen, hoe vaak ze ook gecorrigeerd worden.
"grote held" is al gevallen, nu is het wachten op de eerste die over pizza's begint.
Als hij niet je grote held is, waarom ben je dan zo vatbaar voor de leugens uit zijn kamp, zoals eerder inderdaad ook bij die pizza's waar je nu zelf over begint voor je dat anderen weer gaat verwijten?
pi_197186360
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Ook wel typisch dat je dit nu gebruikt om de inhoudelijke weerlegging van je punt te negeren.
pi_197186425
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je gelooft dus inderdaad nog steeds blind wat er allemaal in je bubbel wordt geroepen.

Maar goed, als die overduidelijke ongeregeldheden er zijn, dan kan je dat bewijs vast ook eenvoudig tonen?
En als dat het geval is, dan springen de media daar toch met alle plezier bovenop? Of zitten alle media ook in dat complot?
Zucht :N
pi_197186437
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:38 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er in de VS een hoop mensen die daar niet in trappen. Dit nu toestaan zet de deur wagenwijd open voor nog meer fraude in de toekomst.
Er was minder fraude dan ooit. Het is van alle kanten grondig onderzocht.
pi_197186453
quote:

Er waren zo ontzettend veel ongeregeldheden tijdens de verkiezingen dat het bizar is dat dit niet van alle kanten onderzocht wordt.

Je wil graag die leugens van Trump&co geloven.
Die vele ongeregeldheden zijn er nooit geweest.
Tientallen malen zijn Trump en Co naar de rechtbanken gegaan.
Nooit konden ze de verzonnen ongeregeldheden benoemen en bewijzen.
pi_197186463
Waarom staan die heldere geesten "die daar niet in trappen" wel achter de republikeinse congresleden die in diezelfde verkiezingen waar zogenaamd helemaal niets van deugde zijn gekozen?
Zou het ze wellicht toch niet om het proces gaan maar uitsluitend om het poppetje?
pi_197186488
quote:
Dit nu toestaan zet de deur wagenwijd open voor nog meer fraude in de toekomst.
Dat klopt..... die fraude van Trump en fans toestaan, geloven en zo politieke tegenstanders uitschakelen zet de deur open naar meer fraude in de toekomst. Dat is de democratie ondermijnen, wat Trump en Co doen
  zondag 3 januari 2021 @ 11:46:54 #195
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197186494
quote:

[..]

Heb je nog steeds hoop dat de staatsgreep lukt?
  zondag 3 januari 2021 @ 11:47:58 #196
8369 speknek
Another day another slay
pi_197186515
1000den keren valt het positief naar 1 kant? Je bedoelt Trump zijn kant?

Swing-state counties that used Dominion voting machines mostly voted for Trump

https://www.washingtonpos(...)-mostly-voted-trump/
pi_197186520
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:42 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zucht :N
Sorry maar ik kan me niet voorstellen dat, als er duidelijke en massale verkiezingsfraude was, geen enkele serieuze nieuwsorganisatie ter wereld daar bovenop is gedoken. Dergelijke fraude aantonen is een garantie op eeuwige roem.

Maar dat gebeurt allemaal niet. Trumps mensen kunnen geen bewijs vinden en als er al bewijs opduikt, dan is dat in het voordeel van Trump.
pi_197186548
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat klopt..... die fraude van Trump en fans toestaan, geloven en zo politieke tegenstanders uitschakelen zet de deur open naar meer fraude in de toekomst. Dat is de democratie ondermijnen, wat Trump en Co doen
Inderdaad, als die meegaan in het negeren van de democratische afspraken in de VS, dan is dat zeer schadelijk en een rechtstreekse aanval op die democratie...
pi_197186820
https://www.theguardian.c(...)lised-covid-protests

De huizen van Pelosi en McConnell zijn beklad. Wat mij dan weer verbaasd is dat zoiets zo makkelijk kan ook al zijn ze niet thuis.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197186922
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 07:08 schreef Ringo het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de gewapende milities die op uitnodiging van Trump op 6 januari Washington DC onveilig gaan maken? Meer nog dan de stoet coupplegers zijn die in staat om een burgeroorlog te ontketenen, ook nadat Trump definitief is weggestuurd. Chaos and disorder.
Van wat ik van de vorige demonstraties in DC heb begrepen is het dragen van wapens niet toegestaan daar. De vorige keer zag je daarom ook geen wapens bij de Proud Boys.
pi_197186961
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:07 schreef vipergts het volgende:
https://www.theguardian.c(...)lised-covid-protests

De huizen van Pelosi en McConnell zijn beklad. Wat mij dan weer verbaasd is dat zoiets zo makkelijk kan ook al zijn ze niet thuis.
Mij verbaast ook de agressie tegen Pelosi over coronareliefbill. Zij wilde altijd al meer dan 600 dollar en GOP niet, vandaar de lange onderhandeling.
Kennelijk worden deze kopstukken alleen bewaakt in tijden van dreigingen. Welaan, die tijd is gekomen..
  zondag 3 januari 2021 @ 12:42:48 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_197187267
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:14 schreef Dutch_view het volgende:

Van wat ik van de vorige demonstraties in DC heb begrepen is het dragen van wapens niet toegestaan daar. De vorige keer zag je daarom ook geen wapens bij de Proud Boys.
Dan zullen ze vooral een hoop lawaai maken en waar mogelijk hun vuisten gebruiken. Die 6 januari is een symbolische dag, ik vraag me echt af welke afslag ze nemen daarna.

Die repo van Nieuwsuur gisteren over extreemrechts terrorisme was ook wel relevant in die zin. Daar werd The Base genoemd als internationale terreurclub, bekend of die banden heeft met o.a. de Proud Boys?

zondag 3 januari 2021 @ 13:27:42 #203
384435 klappernootopreis
pi_197187991
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:19 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Wil je mensen hun grondrecht op vreedzaam protesteren afpakken? Fascist! :N
BLM had ook niks verloren. Sterker nog, die campagne is nog net zo actief als een half jaar geleden. Waarom wil je die hun recht op protesteren afnemen, "expert" op het gebied van fascisme?
pi_197188076
twitter

Wat een achterlijk land is het toch. Land of the free?!

In een vinexgemeente verderop staat een rij van 20 min. rond 20 uur: thuis van ver weg werken, gegeten, de kinderen op bed..oh ja...even stemmen in het wijkcentrum.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:37:08 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_197188129
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
Mij verbaast ook de agressie tegen Pelosi over coronareliefbill. Zij wilde altijd al meer dan 600 dollar en GOP niet, vandaar de lange onderhandeling.
Kennelijk worden deze kopstukken alleen bewaakt in tijden van dreigingen. Welaan, die tijd is gekomen..
De bekladding van Pelosi leek me redelijk nep, in de zin van dat het niet over de coronabill gaat (omdat dat zoals je zegt ook niet logisch is) maar om de Democraten te besmeuren.

twitter

"We want everything" met zo'n amateuristisch anarchisme logo, klinkt meer als hoe een alt rechts persoon fantaseert dat aunt tifa denkt dan wat een links iemand zou doen.

"Mitch kills the poor" klinkt dan weer veel realistischer als een daadwerkelijke linksactivist. Of misschien meer een normie die boos was over de bekladding van Pelosi's huis, want "my money" is nog steeds niet heel anarchistisch.
pi_197188775
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:37 schreef speknek het volgende:

[..]

De bekladding van Pelosi leek me redelijk nep, in de zin van dat het niet over de coronabill gaat (omdat dat zoals je zegt ook niet logisch is) maar om de Democraten te besmeuren.

[ twitter ]

"We want everything" met zo'n amateuristisch anarchisme logo, klinkt meer als hoe een alt rechts persoon fantaseert dat aunt tifa denkt dan wat een links iemand zou doen.

"Mitch kills the poor" klinkt dan weer veel realistischer als een daadwerkelijke linksactivist. Of misschien meer een normie die boos was over de bekladding van Pelosi's huis, want "my money" is nog steeds niet heel anarchistisch.
En toch hebben er meer Democratische Congress-leden tegen de 2000 dollar gestemd dan Republikeinen. Of op de een of andere manier het inbrengen van de wet door Sanders tegengehouden in de Senaat. Ik vind het maar ingewikkeld hoe het daar werkt. Maarja dat komt dan ook door de Democraten die niet bepaald in het belang van hun vermeende achterban stemmen ondanks mooie woorden.
Samenvattend valt Pelosi ook genoeg te verwijten iig.
What Would Goku Do
pi_197189090
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:24 schreef viagraap het volgende:
En toch hebben er meer Democratische Congress-leden tegen de 2000 dollar gestemd dan Republikeinen.
Wat is je bron? Ik lees dat het anders zit
GOP-senatoren blokkeren de stemming over de $2000 bill in de Senaat.
In het Huis is wel gestemd 231 Democrats en 44 GOPpers stemden voor

quote:
The House passed the payments in a fast-track procedure with just enough support to meet the two-thirds threshold needed. The chamber approved the measure in a 275-134 vote.
Democrats backed the bill by a 231-2 margin. Forty-four GOP representatives supported the measure and 130 voted against it,
https://www.cnbc.com/2020(...)gns-relief-bill.html
  zondag 3 januari 2021 @ 15:18:37 #208
384435 klappernootopreis
pi_197189673
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wil graag die leugens van Trump&co geloven.
Die vele ongeregeldheden zijn er nooit geweest.
Tientallen malen zijn Trump en Co naar de rechtbanken gegaan.
Nooit konden ze de verzonnen ongeregeldheden benoemen en bewijzen.
sterker nog; zelfs nadat ze de courts hebben vervuild, zie je nog dat ze allemaal onderuitgaan.
pi_197189740
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 14:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is je bron? Ik lees dat het anders zit
GOP-senatoren blokkeren de stemming over de $2000 bill in de Senaat.
In het Huis is wel gestemd 231 Democrats en 44 GOPpers stemden voor
[..]

https://www.cnbc.com/2020(...)gns-relief-bill.html
Je hebt gelijk, volgens mij haal ik het door de war met het inbrengen van stemmen over M4A in één van de twee onderdelen van Congress.
What Would Goku Do
pi_197189786
Het was al bekend dat Trump weinig tot geen medeleven heeft getoond aan de slachtoffers van Covid.
Maar nu zegt hij dat het aantal doden en besmettingen "ver overdreven" is en "fake news" 8)7

twitter
  zondag 3 januari 2021 @ 15:31:31 #211
384435 klappernootopreis
pi_197189974
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:33 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wat een achterlijk land is het toch. Land of the free?!

In een vinexgemeente verderop staat een rij van 20 min. rond 20 uur: thuis van ver weg werken, gegeten, de kinderen op bed..oh ja...even stemmen in het wijkcentrum.
Dat zie je inderdaad niet in de States. In dit immigratieland moet je bewijzen dat je een amerikaan bent om te MOGEN stemmen. Regels opgezet door afstammelingen van VOORMALIGE IMMIGRANTEN.
pi_197190142
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:23 schreef Dutch_view het volgende:
Het was al bekend dat Trump weinig tot geen medeleven heeft getoond aan de slachtoffers van Covid.
Maar nu zegt hij dat het aantal doden en besmettingen "ver overdreven" is en "fake news" 8)7

[ twitter ]
*** scheld scheld.. ***** incompetent als president en wie hem koos in november is evenzo incompetent een president te kiezen

Geregistreerd in Amerika 20,5 miljoen had of heeft covid19

Plus onbekend aantal niet--geregistreerd
  zondag 3 januari 2021 @ 15:43:14 #213
384435 klappernootopreis
pi_197190185
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:23 schreef Dutch_view het volgende:
Het was al bekend dat Trump weinig tot geen medeleven heeft getoond aan de slachtoffers van Covid. Tot de echte c

[ twitter ]
Dit soort argumenten hoorde je ook pakweg 75 jaar geleden. Het was allemaal schromelijk overdreven. Tot de echte cijfers bekend werden.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:52:58 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197190347
quote:

[..]

opkomen voor rechten =/= coupe plegen.
pi_197190369
Lekkere leider ben je dan ook als je je eigen CDC afkraakt, daar moeten ze toch ook hoofdschuddend dit soort onzin voorbij zien komen. :N
Waarschijnlijk verbijten ze hun verbazing omdat ze anders worden ontslagen via een tweet ;(

Maar ondertussen worden er volgens Trump veeeeel meer vaccins geleverd door 'zijn' federale overheid dan kan worden geadministreerd... Nee het ligt vooral niet aan hem _O-

twitter
  zondag 3 januari 2021 @ 15:55:14 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197190381
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Geen reactie natuurlijk, want te moeilijk. Wel lekker blijven doorgaan met dit soort fake news te verspreiden. Ondanks dat er hier toch wel een belangrijke vraag wordt gesteld, die precies het probleem in complotdenken aanpakt.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:59:06 #217
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197190432
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:54 schreef Dutch_view het volgende:
..

Maar ondertussen worden er volgens Trump veeeeel meer vaccins geleverd door 'zijn' federale overheid dan kan worden geadministreerd... Nee het ligt vooral niet aan hem _O-

[ twitter ]
Administered: to give (medicine, help etc): “The doctor administered drugs to the patient.”
  zondag 3 januari 2021 @ 16:03:56 #218
384435 klappernootopreis
pi_197190503
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Administered: to give (medicine, help etc): “The doctor administered drugs to the patient.”
Dan moeten ze wel eerst een speciaal koelsysteem hebben om dit vaccin vers te houden. Het een kan niet zonder het andere. Op het moment botsen ze tegen dezelfde problemen aan als tijdens de eerste virusgolf. Gebrek aan middelen en infrastructuur.
pi_197190914
quote:
7s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In Florida liggen ze met slaapzakken voor de deur van de vaccinatiecentra en een tekort aan vaccins. Dus aan de animo ligt het in ieder geval niet. Wat Trump dan wel bedoeld? Wss zijn eigen alternative facts
pi_197191017
quote:

[..]

Lul toch niet, die rechtszaken worden helemaal niet afgekapt.
pi_197191030
Om welke Nederlandse tijd gaat Pelosi de verkiezing aan van Speaker
En gaat zij die 140 Rep’s nog aanpakken. Kan zij dat?
Oath? Constitution? Big words. 🇺🇸
  zondag 3 januari 2021 @ 16:45:51 #222
384435 klappernootopreis
pi_197191140
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:38 schreef AnneX het volgende:
Om welke Nederlandse tijd gaat Pelosi de verkiezing aan van Speaker
En gaat zij die 140 Rep’s nog aanpakken. Kan zij dat?
Oath? Constitution? Big words. 🇺🇸
ik dacht 8 uur onze tijd. En ik ga er van uit dat ze geen woorden over vuil gaat maken over die 140 republikeinen Trumpers. Die zakken na een paar weken wel weg in het politieke moeras.
pi_197191311
Dan vermaak ik mij tussendoor met clipjes t TWW
pi_197192326
twitter

Zelf bedacht door Cruz, met een elite universiteit op cv.
pi_197193033
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:57 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Zelf bedacht door Cruz, met een elite universiteit op cv.
Maar hij gaat er vol voor.

https://news.yahoo.com/cr(...)etter-154134970.html

(Zou hij als schroomvol bekeerde Trump-kontlikker weer een kansje willen wagen in 2024?)

Hoe het ook zij: dit geseur stopt niet zomaar per 20-01-2021. Daar ben ik (helaas) van overtuigd. Good luck, Joe.
Ik doe het ff rustig aan.
  Redactie Games zondag 3 januari 2021 @ 19:00:22 #226
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197193363
Overigens hoop ik dat de democraten wel een alternatieven voor Pelosi klaar hebben staan wanneer ze uiteindelijk afzwaait. Ze is een goede onderhandelaar, maar ze is ook een splijtzwam binnen het Democratenelectoraat (met name onder jongeren).

En vanuit een boerenperspectief: zo'n tachtigjarige bejaarde die uit een politieke dynastie komt en afgevaardigde is van het toch redelijk elitaire californië gooit bij een eerste blik geen hoge ogen.
pi_197193647
Helemaal koekeloek.

quote:
President Trump urged fellow Republican Brad Raffensperger, the Georgia secretary of state, to “find” enough votes to overturn his defeat in an extraordinary one-hour phone call Saturday that election experts said raised legal questions.

The Washington Post obtained a recording of the conversation in which Trump alternately berated Raffensperger, tried to flatter him, begged him to act and threatened him with vague criminal consequences if the secretary of state refused to pursue his false claims, at one point warning that Raffensperger was taking “a big risk.”

Throughout the call, Raffensperger and his office’s general counsel rejected his assertions, explaining that Trump is relying on debunked conspiracy theories and that President-elect Joe Biden’s 12,779-vote victory in Georgia was fair and accurate.

President Trump walks to the Oval Office after after returning from Florida on Thursday.
President Trump walks to the Oval Office after after returning from Florida on Thursday. (Bill O'Leary/The Washington Post)
Trump dismissed their arguments.

“The people of Georgia are angry, the people in the country are angry,” he said. “And there’s nothing wrong with saying, you know, um, that you’ve recalculated.”

Raffensperger responded: “Well, Mr. President, the challenge that you have is, the data you have is wrong.”

At another point, Trump said: “So look. All I want to do is this. I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have. Because we won the state.”

The rambling, at times incoherent conversation, offered a remarkable glimpse of how consumed and desperate the president remains about his loss, unwilling or unable to let the matter go and still believing he can reverse the results in enough battleground states to remain in office.

“There’s no way I lost Georgia,” Trump said, a phrase he repeated again and again on the call. “There’s no way. We won by hundreds of thousands of votes.”

Several of his allies were on the line as he spoke, including White House Chief of Staff Mark Meadows and conservative lawyer Cleta Mitchell, a prominent GOP lawyer whose involvement with Trump’s efforts had not been previously known.

In a statement, Mitchell said that Raffensperger’s office “has made many statements over the past two months that are simply not correct and everyone involved with the efforts on behalf of the President’s election challenge has said the same thing: show us your records on which you rely to make these statements that our numbers are wrong.”

The White House, the Trump campaign and Meadows did not immediately respond to a request for comment.

Raffensperger’s office declined to comment.

On Sunday, Trump tweeted that he had spoken to Raffensperger, saying the secretary of state was “unwilling, or unable, to answer questions such as the “ballots under table” scam, ballot destruction, out of state “voters”, dead voters, and more. He has no clue!”

Raffensperger responded with his own tweet: “Respectfully, President Trump: What you’re saying is not true.”

The pressure Trump put on Raffensperger is the latest example of his attempt to subvert the outcome of the Nov. 3 election through personal outreach to state Republican officials. He previously invited Michigan Republican state leaders to the White House, pressured Georgia Gov. Brian Kemp (R) in a call to try to replace that state’s electors and asked the speaker of the Pennsylvania House of Representatives to help reverse his loss in that state.

His call to Raffensperger came as scores of Republicans have pledged to challenge the Electoral College’s vote for Biden when Congress convenes for a joint session on Wednesday. Republicans do not have the votes to successfully thwart Biden’s victory, but Trump has urged supporters to travel to Washington to protest the outcome, and state and federal officials are already bracing for clashes outside the Capitol.

Growing number of Trump loyalists in the Senate vow to challenge Biden’s victory

During their conversation, Trump issued a vague threat to both Raffensperger and Ryan Germany, the secretary of state’s legal counsel, suggesting that if they don’t find that thousands of ballots in Fulton County have been illegally destroyed to block investigators — an allegation for which there is no evidence — they would be subject to criminal liability.

“That’s a criminal offense,” he said. “And you can’t let that happen. That’s a big risk to you and to Ryan, your lawyer.”

Trump also told Raffensperger that failure to act by Tuesday would jeopardize the political fortunes of David Perdue and Kelly Loeffler, Georgia’s two Republican senators whose fate in that day’s runoff elections will determine control of the U.S. Senate.

Trump said he plans to talk about the fraud on Monday, when he is scheduled to lead an election eve rally in Dalton, Ga. — a message that could further muddle the efforts of Republicans to get their voters out.

“You have a big election coming up and because of what you’ve done to the president -- you know, the people of Georgia know that this was a scam,” Trump said. “Because of what you’ve done to the president, a lot of people aren’t going out to vote, and a lot of Republicans are going to vote negative, because they hate what you did to the president. Okay? They hate it. And they’re going to vote. And you would be respected, really respected, if this can be straightened out before the election.”

Trump’s conversation with Raffensperger put him in legally questionable territory, legal experts said. By exhorting the secretary of state to “find” votes and to deploy investigators who “want to find answers,” Trump appears to be encouraging him to doctor the election outcome in Georgia.

But experts said Trump’s clearer transgression is a moral one. Edward B. Foley, a law professor at the Ohio State University, said that the legal questions are murky and would be subject to prosecutorial discretion. But he also emphasized that the call was “inappropriate and contemptible” and should prompt moral outrage.

“He was already tripping the emergency meter,” Foley said. “So we were at 12 on a scale of 1 to 10, and now we’re at 15.”

Throughout the call, Trump detailed an exhaustive list of disinformation and conspiracy theories to support his position. He claimed without evidence that he had won Georgia by at least a half-million votes. He floated a barrage of assertions that have been investigated and disproven: that thousands of dead people voted; that an Atlanta election worker scanned 18,000 forged ballots three times each and “100 percent” were for Biden; that thousands more voters living out of state came back to Georgia illegally just to vote in the election.

“So tell me, Brad, what are we going to do? We won the election, and it’s not fair to take it away from us like this,” Trump said. “And it’s going to be very costly in many ways. And I think you have to say that you’re going to reexamine it, and you can reexamine it, but reexamine it with people that want to find answers, not people who don’t want to find answers.”

Trump did most of the talking on the call. He was angry and impatient, calling Raffensperger a “child” and “either dishonest or incompetent” for not believing there was widespread ballot fraud in Atlanta — and twice calling himself a “schmuck” for endorsing Kemp, whom Trump holds in particular contempt for not embracing his claims of fraud.

“I can’t imagine he’s ever getting elected again, I’ll tell you that much right now,” he said.

He also took aim at Kemp’s 2018 opponent, Democrat Stacey Abrams, trying to shame Raffensperger with the idea that his refusal to embrace fraud has helped her and Democrats generally. “Stacey Abrams is laughing about you,” he said. “She’s going around saying, ‘These guys are dumber than a rock.’ What she’s done to this party is unbelievable, I tell you.”

The secretary of state repeately sought to push back, saying one point, “Mr. President, the problem you have with social media, that — people can say anything.”

“Oh this isn’t social media,” Trump retorted. “This is Trump media. It’s not social media. It’s really not. It’s not social media. I don’t care about social media. I couldn’t care less.”

At another point, Trump claimed that votes were scanned three times: “Brad, why did they put the votes in three times? You know, they put ‘em in three times.”

Raffensperger responded: “Mr. President, they did not. We did an audit of that and we proved conclusively that they were not scanned three times.”

Trump sounded at turns confused and meandering. At one point, he referred to Kemp as “George.” He tossed out several different figures for Biden’s margin of victory in Georgia and referred to the Senate runoff, which is Tuesday, as happening “tomorrow” and “Monday.”

His desperation was perhaps most pronounced during an exchange with Germany, Raffensperger’s general counsel, in which he openly begged for validation.

Trump: “Do you think it’s possible that they shredded ballots in Fulton County? Because is what the rumor is. And also that Dominion took out machines. That Dominion is really moving fast to get rid of their, uh, machinery. Do you know anything about that? Because that’s illegal.

Germany responded: “No, Dominion has not moved any machinery out of Fulton County.”

Trump: “But have they moved the inner parts of the machines and replaced them with other parts?”

Germany: “No.”

Trump: “Are you sure? Ryan?”

Germany: “I’m sure. I’m sure, Mr. President.”

It was clear from the call that Trump has surrounded himself with aides who have fed his false perceptions that the election was stolen. When he claimed that more than 5,000 ballots were cast in Georgia in the name of dead people, Raffensperger responded forcefully: “The actual number was two. Two. Two people that were dead that voted.”

But later, Meadows said, “I can promise you there are more than that.”

Another Trump lawyer on the call, Kurt Hilbert, accused Raffensperger’s office of refusing to turn over data to assess evidence of fraud, and also claimed awareness of at least 24,000 illegally cast ballots that would flip the result to Trump.

“It stands to reason that if the information is not forthcoming, there’s something to hide,” Hilbert said. “That’s the problem that we have.”

Reached by phone Sunday, Hilbert declined to comment.

In the end, Trump asked Germany to sit down with one of his attorneys to go over the allegations. Germany agreed.

Yet Trump also recognized that he was failing to persuade Raffensperger or Germany of anything, saying toward the end, “I know this phone call is going nowhere.”

But he continued to make his case in repetitive fashion, until finally, after more than an hour, Raffensperger put an end to the conversation: “Thank you, President Trump, for your time.”
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_197193744
Djeesus. :X Wie lekt dit?

Thank you for your time, mr.President _O-
  Redactie Games zondag 3 januari 2021 @ 19:23:01 #229
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197193813
Voordat Trumpcultisten gaan zeggen dat dit fake news is, hier is de audio: https://www.washingtonpos(...)in&utm_medium=social
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 19:29:55 #230
236264 crew  capricia
pi_197193981
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:23 schreef Puddington het volgende:
Voordat Trumpcultisten gaan zeggen dat dit fake news is, hier is de audio: https://www.washingtonpos(...)in&utm_medium=social
Ik ben net te laat. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197194056
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:20 schreef AnneX het volgende:
Djeesus. :X Wie lekt dit?
Ja, die kan maar beter even een motel zoeken ergens in de Mid-West.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_197194083
Hah, wilde deze net posten. Wtf?! :D
pi_197194164
quote:
What the actual fuck :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:39:29 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_197194186
Sluit die man na 20 januari op in een donkere kelder aub
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_197194239
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:39 schreef Szura het volgende:
Sluit die man na 20 januari op in een donkere kelder aub
Liefst ook die lui in Congress die hem steunen en de lui in de media die hier ook aan meedoen.
pi_197194253
quote:
OMG
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_197194255
Dat Trump mentaal labiel is, makkelijk beïnvloedbaar en gestoord is bij deze wel bewezen
pi_197194384
Kwalificeert dit niet als “other high crime” te weten poging tot verkiezingsfraude cq zeer ernstig machtsmisbruik (dreigen met vervolging om fraude tbv jezelf te proberen te bewerkstelligen.)

Impeachen aub.
zie email 27 oktober
pi_197194406
Maffiapraktijken.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 19:53:28 #240
236264 crew  capricia
pi_197194438
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:50 schreef trein2000 het volgende:
Kwalificeert dit niet als “other high crime” te weten poging tot verkiezingsfraude cq zeer ernstig machtsmisbruik (dreigen met vervolging om fraude tbv jezelf te proberen te bewerkstelligen.)

Impeachen aub.
Aanklagen. Bizar dit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197194465
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:43 schreef Dutch_view het volgende:
Dat Trump mentaal labiel is, makkelijk beïnvloedbaar en gestoord is bij deze wel bewezen
Vooral als je al zijn beschuldigingen omdraait richting hijzelve 😉

“ He was angry and impatient, calling Raffensperger a “child” and “either dishonest or incompetent” for not believing there was widespread ballot fraud in Atlanta — and twice calling himself a “schmuck” for endorsing Kemp, whom Trump holds in particular contempt for not embracing his claims of fraud.”
pi_197194504
Fake news.

Dit is duidelijk een afgekeurd script van SNL.
Ik herken de stem van Alec Baldwin.
pi_197194635
“It was a perfect call”
“ The best call. So beautiful. Nobody had ever such a perfect call.” 😎
pi_197194744
twitter

Hm, interessant.
pi_197195046
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:02 schreef AnneX het volgende:
“It was a perfect call”
“ The best call. So beautiful. Nobody had ever such a perfect call.” 😎
Call center Trump.

Solliciteren.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:23:48 #246
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197195100
Iets zegt mij dat bij de overdracht een hele ton aan ongeopenbaarde schandalen gaat opleveren.
pi_197195410
twitter

Trump is corrupt tot op het bot. En de republikeinen die hem nou nog steunen zouden ook « corrupt ». Op hun voorhoofd moeten laten tatoeëren!
pi_197195816
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:23 schreef Vis1980 het volgende:
Iets zegt mij dat bij de overdracht een hele ton aan ongeopenbaarde schandalen gaat opleveren.
Dat denken er meer... men is er in ieder geval van overtuigd dat er nog veel meer moet zijn. Ik begreep van CNN dat je in Georgia telefoongesprekken mag opnemen zonder de gesprekspartner in te lichten, dat is niet in elke staat zo.
twitter
pi_197195839
Wat zijn de berichten over 6 januari ... boze burgers die demonstreren in Washington?
Verwacht men veel mensen?
pi_197196219
Er heeft daar gewoon een crimineel 4 jaar lang aan de knoppen gezeten, iedereen zat erbij en keek ernaar. Een president heeft teveel macht in Amerika als je het mij vraagt.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:05:57 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197196242
Goed moment om een oorlogje te beginnen.
Ligt dat vliegdekding nog bij Iran?
pi_197196266
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Er heeft daar gewoon een crimineel 4 jaar lang aan de knoppen gezeten, iedereen zat erbij en keek ernaar. Een president heeft teveel macht in Amerika als je het mij vraagt.
Nouja, uiteindelijk gaat hij gewoon weg en heeft hij ook weer niet zo veel voor elkaar gekregen.
pi_197196274
Maar wel weer extreem dit hoor :D
pi_197196556
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, uiteindelijk gaat hij gewoon weg en heeft hij ook weer niet zo veel voor elkaar gekregen.
Hij heeft de democratie flink zitten ondermijnen en had allang moeten worden afgezet. Een stelsel waarbij je gekke oom aan de macht is en die gekke oom niet kan worden ingetoomd maar juist wordt beschermd door zijn meelopers, dat stelsel heeft dus kennelijk wat schoonheidsfoutjes.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:20:45 #256
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_197196774
Stable genius.

Trump had een situatie kunnen creeeren waarin hij zonder kleerscheuren verdwijnt in het kader van 'vooruit kijken voor eenheid in het land'. Daar was Biden heel makkelijk in mee gegaan. Die route is afgesloten door Trumps corrupte handelswijze en blijvende ondermijning van het democratische proces. Dit telefoongesprek moet opgevolgd worden met impeachment of andere actie. Anders open je de deuren naar fascisme als dit een normale verkiezingstactiek wordt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_197196783
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat valt nog reuze mee zolang er geen corrupte senaat medeplichtig is -O-
pi_197197233
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij heeft de democratie flink zitten ondermijnen en had allang moeten worden afgezet. Een stelsel waarbij je gekke oom aan de macht is en die gekke oom niet kan worden ingetoomd maar juist wordt beschermd door zijn meelopers, dat stelsel heeft dus kennelijk wat schoonheidsfoutjes.
Dat is de zwakheid van een democratie. Mensen kunnen een gekke oom kiezen en hem blijven volgen in zijn gekkigheden. Maar de kracht van de amerikaanse democratie is gebleken 3 november... de kiezers hebben gekke oom afgezet. Het kan ook idd de fascistoide kant opgaan met een gekke oom. Poetin, Erdogan, die Witrus...en oom Dolf is ook al vaak genoemd.

Een sterke kritische pers en parlementariers zijn ook controlemethodes.
En ..... generaals , die door hebben dat een autoritair landsbestuur al dan niet olv van een gekke oom foute boel is
pi_197197306
En dan zijn er hier lieden die durven te beweren dat Biden en de Democraten hetzelfde hadden gedaan als Trump gewonnen had :')
Цой жив
  zondag 3 januari 2021 @ 21:36:12 #261
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197197324
Netflix is al aan het bellen met Hoffman en Redford. :P
pi_197197380
Maar kan Trump voor de strafrechter worden gezet met deze bedreiging, afpersing en vals beschuldigingen in dit telefoontje ?
Hij zei niks openlijks van aanzetten tot fraude. Was dat een bewust doel met die pressie ? Is dat te bewijzen in een rechtbank ?
  zondag 3 januari 2021 @ 21:40:07 #264
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_197197429
Was die oud gouveneur van Illinois niet voor iets soorts gelijk de bak in gegaan?
pi_197197567
quote:
12s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:36 schreef Hyperdude het volgende:
Netflix is al aan het bellen met Hoffman en Redford. :P
Deze keer niet ' follow the money" maar 'find the horrorclown'
pi_197197583
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar kan Trump voor de strafrechter worden gezet met deze bedreiging, afpersing en vals beschuldigingen in dit telefoontje ?
Hij zei niks openlijks van aanzetten tot fraude. Was dat een bewust doel met die pressie ? Is dat te bewijzen in een rechtbank ?
We hebben toch nog niet het hele uur gehoord?
pi_197197609
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:40 schreef Tweek het volgende:
Was die oud gouveneur van Illinois niet voor iets soorts gelijk de bak in gegaan?
Dat was voor het proberen te verkopen van de vrijgekomen senaatszetel van Obama. De gouverneur mag dan een interimsenator aanwijzen.
pi_197197683
quote:
Ik verwacht sowieso dat Raffensperger wel gaan zeggen: voor mij was het gewoon een zoveelste poging om stemmen te hertellen, omdat er gefraudeerd zou zijn. En ik heb mijnheer de president geprobeerd uit te leggen dat zoiets lariekoek was. Daarover bleven we het oneens. Ik voelde mijzelf echter niet aangezet tot fraude door mijnheer de president.

Case closed.

Tot nu toe is er binnen de GOP eigenlijk echt niemand geweest die Trump keihard heeft willen of durven aanpakken. Ze zijn nagenoeg allemaal schijtbenauwd voor hem, en de meesten zijn dat gebleven, ook na 3 november.
pi_197197853
Nou Paul Ryan, ex speaker Senaat,Rep - bijtijds opgestapt - deed er een duidelijke tweet uit! Werd net getoond op cnn.
Komt vast nog voorbij.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 21:53:37 #270
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_197197923
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef AnneX het volgende:
Nou Paul Ryan, ex speaker Senaat,Rep - bijtijds opgestapt - deed er een duidelijke tweet uit! Werd net getoond op cnn.
Komt vast nog voorbij.
Jammer alleen dat men alleen kritisch is nadat men opgestapt is. Ryan is er medeschuldig aan dat we vier jaar Trump gehad hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_197197949
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:47 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik verwacht sowieso dat Raffensperger wel gaan zeggen: voor mij was het gewoon een zoveelste poging om stemmen te hertellen, omdat er gefraudeerd zou zijn. En ik heb mijnheer de president geprobeerd uit te leggen dat zoiets lariekoek was. Daarover bleven we het oneens. Ik voelde mijzelf echter niet aangezet tot fraude door mijnheer de president.

Case closed.

Tot nu toe is er binnen de GOP eigenlijk echt niemand geweest die Trump keihard heeft willen of durven aanpakken. Ze zijn nagenoeg allemaal schijtbenauwd voor hem, en de meesten zijn dat gebleven, ook na 3 november.
Zoiets zei de Oekraïense president ook, maar elke zin uit het telefoongesprek werd onder een vergrootglas gelegd en gefileerd. Toen was zonneklaar wat het was. En hier zijn nog veel meer zinnen voor een stukje tekstverklaren op Olympisch niveau.
  Redactie Games zondag 3 januari 2021 @ 21:54:42 #272
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_197197962
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft de republikeinse partij in tweeën gedeeld.
In tweeën? Vrijwel elke Republikein is meegegaan met Trump. Je kunt niet meer zeggen dat er gematigde Republikeinen en Trump-gekken zijn. De partij ís Trump, of ze dat willen of niet.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:56:13 #273
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197198030
quote:
quote:
"18 U.S. Code § 875 - Interstate communications

(d)Whoever, with intent to extort from any person, firm, association, or corporation, any money or other thing of value, transmits in interstate or foreign commerce any communication containing any threat to injure the property or reputation of the addressee or of another or the reputation of a deceased person or any threat to accuse the addressee or any other person of a crime, shall be fined under this title or imprisoned not more than two years, or both."
pi_197198076
Maakt dat die anderen op de lijn voor Trump niet ook strafbaar? Althans, ze krijgen vast een pardonnetje natuurlijk.
pi_197198116
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:53 schreef Mike het volgende:

[..]

Jammer alleen dat men alleen kritisch is nadat men opgestapt is. Ryan is er medeschuldig aan dat we vier jaar Trump gehad hebben.
Yep.
Zolang het zeteltje warm moet worden gehouden, schijten ze hun broek.
Daarna zijn het allemaal 'helden'.
Zoals menig 'outgoing Republican senator' die we de laatste weken in het nieuws hebben gezien. Ze zijn plotseling allemaal zo moedig en zo bezorgd.

Bah.
  Overall beste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 22:04:35 #276
3928 Ulx
pi_197198332
quote:
Het lijkt me wel als dit strafbaar is in Georgia. Daar valt niet tegen te pardonneren.
En je hoeft natuurlijk niet persé termen uit een wetboek te gebruiken. Een bank binnenlopen, een geweer laten zien en beleefd vragen of je een opname kunt doen zal ook worden gezien als "overval". Zelfs als je geen "Stand and deliver!" roept.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:06:10 #277
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197198374
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef AnneX het volgende:
Komt vast nog voorbij.
twitter
pi_197198458
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zoiets zei de Oekraïense president ook, maar elke zin uit het telefoongesprek werd onder een vergrootglas gelegd en gefileerd. Toen was zonneklaar wat het was. En hier zijn nog veel meer zinnen voor een stukje tekstverklaren op Olympisch niveau.
Het ging mij niet zozeer om tekstverklaring. De quotes van de Washington Post zijn duidelijk genoeg.
Ik uitte alleen mijn vrees en twijfel over de medewerking van de directe getuigen. Als een rechter tegen mij zegt: "uit deze conversatie, mijnheer Toby, blijkt overduidelijk dat u zwaar onder druk werd gezet om te frauderen", dan kan ik nog steeds blijven zeggen "zo heb ik het totaal niet ervaren. Ik laat mij sowieso nooit onder duk zetten." En daarmee kan een sluwe advocaat heus wel uit de voeten.

En daarna gewoon nog honderden getuigen oproepen die zeggen: zo praat mijnheer Trump altijd. En dan gebeurde er verder niks. Heus edelachtbare, hij bedoelt er niks mee.

Er zijn de afgelopen vier jaar vermoedelijk wel duizenden bewijzen te vinden waaruit blijkt dat Trump een corrupte en dreigende maffiabaas is/was. Maar hij zit er nog steeds, en hij zal ook na dit incident nog een enorme (negatieve) invloed op de GOP en de algehele (nogal boosaardige) toestand in de USA blijven uitoefenen.
pi_197198616
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

[ twitter ]
Het meest sprekende vind ik nog "[...] who has commented sparingly since leaving office [...]".
Het had eigenlijk moeten zijn: "[...] who has commented sparingly during and after leaving office [...]".

Paul Ryan is passé.
Trumpism helaas niet.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:23:37 #280
384435 klappernootopreis
pi_197198841
quote:
[ twitter ]
Klopt. Op het moment dat ze elkaar de tent uitvechten, belt Trump de kiescommissie plat om toch maar de verkiezingen ongeldig te laten verklaren. Op hetzelfde paniekerige toontje als hij deed met de Mexicaanse president..
  zondag 3 januari 2021 @ 22:26:00 #281
384435 klappernootopreis
pi_197198921
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt me wel als dit strafbaar is in Georgia. Daar valt niet tegen te pardonneren.
En je hoeft natuurlijk niet persé termen uit een wetboek te gebruiken. Een bank binnenlopen, een geweer laten zien en beleefd vragen of je een opname kunt doen zal ook worden gezien als "overval". Zelfs als je geen "Stand and deliver!" roept.
Lijkt mij ook, het zal iig over de inauguratie van Biden heen worden getild
pi_197199197
twitter
twitter
twitter
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:44 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

We hebben toch nog niet het hele uur gehoord?
Hier is het dan.

[ Bericht 12% gewijzigd door la_perle_rouge op 03-01-2021 22:43:17 ]
  zondag 3 januari 2021 @ 22:50:39 #283
384435 klappernootopreis
pi_197199722
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
[..]

Hier is het dan.

Dit wordt de politieke doodsreutel van Donald Trump
pi_197199733
Voor wie de site van de Washington Post niet op kan:

https://www.bloomberg.com(...)-votes-for-him-audio
  Overall beste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 22:51:28 #285
3928 Ulx
pi_197199748
twitter
  zondag 3 januari 2021 @ 22:52:08 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197199771
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:50 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dit wordt de politieke doodsreutel van Donald Trump
Er zijn nog steeds 74 miljoen gelovigen. Hij had gewoon gelijk over dat ongestraft doodschieten op 5th ave.
pi_197199789
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nou, meteen maar door naar een impeachment dan.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:54:47 #288
8369 speknek
Another day another slay
pi_197199836
twitter
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 22:55:17 #289
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_197199852
Ik heb nu de eerste 50 minuten geluisterd. De eerste 40 minuten herhaalt Trump alle 'bewijzen' van fraude die je op social media kunt vinden. Als Raffensperger aangeeft dat de informatie van Trump niet klopt en dat hij achter de uitslag staat, wordt Trump rond minuut 45 wanhopig en vraagt hij continu waarom Raffensperger niet snapt dat Trump makkelijk gewonnen heeft. Trump herhaalt dan ook de hele tijd dat hij niet snapt waarom Raffensperger hem tegenwerkt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:56:48 #290
384435 klappernootopreis
pi_197199897
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Er zijn nog steeds 74 miljoen gelovigen. Hij had gewoon gelijk over dat ongestraft doodschieten op 5th ave.
Ze geloven hem omdat hij nog steeds de potus megafoon in zijn hand houdt. Maar heel binnenkort is dit voorbij. Dan is hij oud nieuws.
  zondag 3 januari 2021 @ 22:59:01 #291
8369 speknek
Another day another slay
pi_197199951
twitter

Misschien kan Refragmental uitleggen waarom ze hun interview afkappen nog voordat ze hun argument gemaakt hebben.
pi_197200095
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:55 schreef Mike het volgende:
Ik heb nu de eerste 50 minuten geluisterd. De eerste 40 minuten herhaalt Trump alle 'bewijzen' van fraude die je op social media kunt vinden. Als Raffensperger aangeeft dat de informatie van Trump niet klopt en dat hij achter de uitslag staat, wordt Trump rond minuut 45 wanhopig en vraagt hij continu waarom Raffensperger niet snapt dat Trump makkelijk gewonnen heeft. Trump herhaalt dan ook de hele tijd dat hij niet snapt waarom Raffensperger hem tegenwerkt.
Terwijl hij er zelfs bij zegt dat het geruchten zijn die rondgaan :X
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 23:06:07 #293
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_197200118
Misschien ben ik door vier jaar Trump wat afgestompt, maar ik vond het telefoongesprek niet eens zo schokkend. Het was alsof Trump een collectie van z'n tweets voorlas. 'Fraude! Ik heb gewonnen! Georgia kan onmogelijk door Biden gewonnen zijn! 's Nachts waren opeens alle stemmen voor Biden!'. Een beetje schreeuwen tegen die Raffensperger.

Het is belachelijk gedrag voor een president, maar niks wat we nog niet eerder gezien hebben van Trump.
pi_197200215
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:55 schreef Mike het volgende:
Ook leuk om te horen dat er in de USA, net als hier in NL, na verloop van tijd een vernietigingsplicht bestaat van stembiljetten van vroegere verkiezingen (volgens de archiefwetgeving).
Dat gebeurt hier te lande vaak aan het einde of aan het begin van een jaar, als de bewaartermijnen zijn verstreken.

"We hear that offices are destroying and shredding ballots" zegt Trump.
"Yes, they are shredding ballots from earlier elections, mr. President."
"Yeah, right, so now they are suddenly 'cleaning their offices'" smaalt Stable Genius Trump.

Tsja, dat gebeurt om de zoveel jaar, oom Donald.

Sukkel.

Niettemin, zoals al eerder vermeld: 74 miljoen gelovigen.
Helaas voor hen is Donald NOT the Messiah, he's a very naughty boy.
Maar gaan de gelovigen dat accepteren? No fokking way.
pi_197200237
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Mike het volgende:
Misschien ben ik door vier jaar Trump wat afgestompt, maar ik vond het telefoongesprek niet eens zo schokkend. Het was alsof Trump een collectie van z'n tweets voorlas. 'Fraude! Ik heb gewonnen! Georgia kan onmogelijk door Biden gewonnen zijn! 's Nachts waren opeens alle stemmen voor Biden!'. Een beetje schreeuwen tegen die Raffensperger.

Het is belachelijk gedrag voor een president, maar niks wat we nog niet eerder gezien hebben van Trump.
Inderdaad.
En dat het allemaal leugens zijn, dat gaat zijn aanhang en de groep kontlikkers binnen de GOP nog steeds niet accepteren. Wat ik je brom.
Dus niets nieuws onder de zon.
(Wat het allemaal niet minder beroerd maakt.)
  zondag 3 januari 2021 @ 23:13:52 #296
384435 klappernootopreis
pi_197200256
quote:

Dit muisje zal nog wel een staartje krijgen als onverhoopt twee democraten worden geprefereerd boven twee republikeinse. Dan heb je een STAAT die Trump kan aanklagen voor politieke afpersing. En oh lordy, they have tapes..
pi_197200278
quote:

Niet dat Trump deze dingen zegt (hij is zijn leven lang corrupt geweest) maar ik blijf het wel schokkend vinden dat republikeinen in het Congres het 4 jaar lang gefaciliteerd hebben en een groot deel het nu nog steeds doet door te zwijgen en het niet duidelijk af te keuren.
  zondag 3 januari 2021 @ 23:15:29 #298
384435 klappernootopreis
pi_197200292
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ook leuk om te horen dat er in de USA, net als hier in NL, na verloop van tijd een vernietigingsplicht bestaat van stembiljetten van vroegere verkiezingen (volgens de archiefwetgeving).
Dat gebeurt hier te lande vaak aan het einde of aan het begin van een jaar, als de bewaartermijnen zijn verstreken.

"We hear that offices are destroying and shredding ballots" zegt Trump.
"Yes, they are shredding ballots from earlier elections, mr. President."
"Yeah, right, so now they are suddenly 'cleaning their offices'" smaalt Stable Genius Trump.

Tsja, dat gebeurt om de zoveel jaar, oom Donald.

Sukkel.

Niettemin, zoals al eerder vermeld: 74 miljoen gelovigen.
Helaas voor hen is Donald NOT the Messiah, he's a very naughty boy.
Maar gaan de gelovigen dat accepteren? No fokking way.
Het is maar goed dat ze de ballots van 2016 niet meer hebben, misschien is zijn hele regeerperiode wel onwettig..
  zondag 3 januari 2021 @ 23:17:31 #299
384435 klappernootopreis
pi_197200330
quote:
[ twitter ]
Klopt. Op het moment dat ze elkaar de tent uitvechten, belt Trump de kiescommissie plat om toch maar de verkiezingen ongeldig te laten verklaren. Op hetzelfde paniekerige toontje als hij deed met de Mexicaanse president..
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Hyperdude het volgende:
Goed moment om een oorlogje te beginnen.
Ligt dat vliegdekding nog bij Iran?
Wag the dog? Daar is het te laat voor.
pi_197200336
Deze quote ook:

quote:
“We won the election, and it’s not fair to take it away from us like this,” he added. “And it’s going to be very costly in many ways. And I think you have to say that you’re going to reexamine it, and you can reexamine it, but reexamine it with people that want to find answers, not people that don’t want to find answers.”
8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')