Het lijkt me wel als dit strafbaar is in Georgia. Daar valt niet tegen te pardonneren.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:38 schreef Bluesdude het volgende:
Maar kan Trump voor de strafrechter worden gezet met deze bedreiging, afpersing en vals beschuldigingen in dit telefoontje ?
Hij zei niks openlijks van aanzetten tot fraude. Was dat een bewust doel met die pressie ? Is dat te bewijzen in een rechtbank ?
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:52 schreef AnneX het volgende:
Nou Paul Ryan, ex speaker Senaat,Rep - bijtijds opgestapt - deed er een duidelijke tweet uit! Werd net getoond op cnn.
Komt vast nog voorbij.
Het ging mij niet zozeer om tekstverklaring. De quotes van de Washington Post zijn duidelijk genoeg.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zoiets zei de Oekraïense president ook, maar elke zin uit het telefoongesprek werd onder een vergrootglas gelegd en gefileerd. Toen was zonneklaar wat het was. En hier zijn nog veel meer zinnen voor een stukje tekstverklaren op Olympisch niveau.
Het meest sprekende vind ik nog "[...] who has commented sparingly since leaving office [...]".quote:
Klopt. Op het moment dat ze elkaar de tent uitvechten, belt Trump de kiescommissie plat om toch maar de verkiezingen ongeldig te laten verklaren. Op hetzelfde paniekerige toontje als hij deed met de Mexicaanse president..quote:Op zondag 3 januari 2021 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft de republikeinse partij in tweeën gedeeld.
Lijkt mij ook, het zal iig over de inauguratie van Biden heen worden getildquote:Op zondag 3 januari 2021 22:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me wel als dit strafbaar is in Georgia. Daar valt niet tegen te pardonneren.
En je hoeft natuurlijk niet persé termen uit een wetboek te gebruiken. Een bank binnenlopen, een geweer laten zien en beleefd vragen of je een opname kunt doen zal ook worden gezien als "overval". Zelfs als je geen "Stand and deliver!" roept.
Hier is het dan.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
We hebben toch nog niet het hele uur gehoord?
Dit wordt de politieke doodsreutel van Donald Trumpquote:Op zondag 3 januari 2021 22:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ][ twitter ]
[..]
Hier is het dan.
Er zijn nog steeds 74 miljoen gelovigen. Hij had gewoon gelijk over dat ongestraft doodschieten op 5th ave.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dit wordt de politieke doodsreutel van Donald Trump
Ze geloven hem omdat hij nog steeds de potus megafoon in zijn hand houdt. Maar heel binnenkort is dit voorbij. Dan is hij oud nieuws.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds 74 miljoen gelovigen. Hij had gewoon gelijk over dat ongestraft doodschieten op 5th ave.
Terwijl hij er zelfs bij zegt dat het geruchten zijn die rondgaanquote:Op zondag 3 januari 2021 22:55 schreef Mike het volgende:
Ik heb nu de eerste 50 minuten geluisterd. De eerste 40 minuten herhaalt Trump alle 'bewijzen' van fraude die je op social media kunt vinden. Als Raffensperger aangeeft dat de informatie van Trump niet klopt en dat hij achter de uitslag staat, wordt Trump rond minuut 45 wanhopig en vraagt hij continu waarom Raffensperger niet snapt dat Trump makkelijk gewonnen heeft. Trump herhaalt dan ook de hele tijd dat hij niet snapt waarom Raffensperger hem tegenwerkt.
Ook leuk om te horen dat er in de USA, net als hier in NL, na verloop van tijd een vernietigingsplicht bestaat van stembiljetten van vroegere verkiezingen (volgens de archiefwetgeving).quote:Op zondag 3 januari 2021 22:55 schreef Mike het volgende:
Ik heb nu de eerste 50 minuten geluisterd. De eerste 40 minuten herhaalt Trump alle 'bewijzen' van fraude die je op social media kunt vinden. Als Raffensperger aangeeft dat de informatie van Trump niet klopt en dat hij achter de uitslag staat, wordt Trump rond minuut 45 wanhopig en vraagt hij continu waarom Raffensperger niet snapt dat Trump makkelijk gewonnen heeft. Trump herhaalt dan ook de hele tijd dat hij niet snapt waarom Raffensperger hem tegenwerkt.
Inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Mike het volgende:
Misschien ben ik door vier jaar Trump wat afgestompt, maar ik vond het telefoongesprek niet eens zo schokkend. Het was alsof Trump een collectie van z'n tweets voorlas. 'Fraude! Ik heb gewonnen! Georgia kan onmogelijk door Biden gewonnen zijn! 's Nachts waren opeens alle stemmen voor Biden!'. Een beetje schreeuwen tegen die Raffensperger.
Het is belachelijk gedrag voor een president, maar niks wat we nog niet eerder gezien hebben van Trump.
Dit muisje zal nog wel een staartje krijgen als onverhoopt twee democraten worden geprefereerd boven twee republikeinse. Dan heb je een STAAT die Trump kan aanklagen voor politieke afpersing. En oh lordy, they have tapes..quote:Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Mike het volgende:
Misschien ben ik door vier jaar Trump wat afgestompt, maar ik vond het telefoongesprek niet eens zo schokkend. Het was alsof Trump een collectie van z'n tweets voorlas. 'Fraude! Ik heb gewonnen! Georgia kan onmogelijk door Biden gewonnen zijn! 's Nachts waren opeens alle stemmen voor Biden!'. Een beetje schreeuwen tegen die Raffensperger.
Het is belachelijk gedrag voor een president, maar niks wat we nog niet eerder gezien hebben van Trump.
Niet dat Trump deze dingen zegt (hij is zijn leven lang corrupt geweest) maar ik blijf het wel schokkend vinden dat republikeinen in het Congres het 4 jaar lang gefaciliteerd hebben en een groot deel het nu nog steeds doet door te zwijgen en het niet duidelijk af te keuren.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:06 schreef Mike het volgende:
Het is maar goed dat ze de ballots van 2016 niet meer hebben, misschien is zijn hele regeerperiode wel onwettig..quote:Op zondag 3 januari 2021 23:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ook leuk om te horen dat er in de USA, net als hier in NL, na verloop van tijd een vernietigingsplicht bestaat van stembiljetten van vroegere verkiezingen (volgens de archiefwetgeving).
Dat gebeurt hier te lande vaak aan het einde of aan het begin van een jaar, als de bewaartermijnen zijn verstreken.
"We hear that offices are destroying and shredding ballots" zegt Trump.
"Yes, they are shredding ballots from earlier elections, mr. President."
"Yeah, right, so now they are suddenly 'cleaning their offices'" smaalt Stable Genius Trump.
Tsja, dat gebeurt om de zoveel jaar, oom Donald.
Sukkel.
Niettemin, zoals al eerder vermeld: 74 miljoen gelovigen.
Helaas voor hen is Donald NOT the Messiah, he's a very naughty boy.
Maar gaan de gelovigen dat accepteren? No fokking way.
Klopt. Op het moment dat ze elkaar de tent uitvechten, belt Trump de kiescommissie plat om toch maar de verkiezingen ongeldig te laten verklaren. Op hetzelfde paniekerige toontje als hij deed met de Mexicaanse president..quote:Op zondag 3 januari 2021 21:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft de republikeinse partij in tweeën gedeeld.
Wag the dog? Daar is het te laat voor.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Hyperdude het volgende:
Goed moment om een oorlogje te beginnen.
Ligt dat vliegdekding nog bij Iran?
quote:“We won the election, and it’s not fair to take it away from us like this,” he added. “And it’s going to be very costly in many ways. And I think you have to say that you’re going to reexamine it, and you can reexamine it, but reexamine it with people that want to find answers, not people that don’t want to find answers.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |