quote:Op woensdag 30 december 2020 18:03 schreef Montov het volgende:
Hier een bron die zegt dat Rafensperger wel een broer heeft:
https://www.gpb.org/news/(...)-executive-named-ron
Daniel Dale is gewoonlijk een goede fact checkerquote:Op woensdag 30 december 2020 19:02 schreef Afwazig het volgende:
Maar heeft hij nou wel of geen broer?
Je zou erom lachen als het niet ongelofelijk zielig en triest was.quote:Op woensdag 30 december 2020 19:08 schreef pullup het volgende:
[..]
Daniel Dale is gewoonlijk een goede fact checker
[ twitter ]
Resten Donnie minder dan twee Scarramuchi's tijd. Gaat 'm, denk ik, niet meer worden.quote:Op woensdag 30 december 2020 20:52 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's Operation Warp Speed gaat in een slakkentempo![]()
[ twitter ]
Nee hoor, de distributie ervan hoort er natuurlijk net zo goed bij anders heb je helemaal niks aan die snelle ontwikkeling maar net zoals bij de tests laat Trump de logistiek voor het gemak weer aan staten zelf overquote:Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
Dat Warp Speed was toch ook alleen maar om vaccinontwikkeling te steunen? Trump wilde vooral dat dat een vaccin zou opleveren voor de verkiezingen, over het daadwerkelijke toedienen van het vaccin heeft hij nooit nagedacht natuurlijk.
Staten die sowieso al weinig tot geen reserves hebbenquote:Op woensdag 30 december 2020 21:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor, de distributie ervan hoort er natuurlijk net zo goed bij anders heb je helemaal niks aan die snelle ontwikkeling maar net zoals bij de tests laat Trump de logistiek voor het gemak weer aan staten zelf over
Precies.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
Dat Warp Speed was toch ook alleen maar om vaccinontwikkeling te steunen? Trump wilde vooral dat dat een vaccin zou opleveren voor de verkiezingen, over het daadwerkelijke toedienen van het vaccin heeft hij nooit nagedacht natuurlijk.
En hij heeft zo'n enorme machtquote:Op woensdag 30 december 2020 22:21 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Vieze hond, die McConnell
Wat ik niet snap is dat hij, terwijl hij overduidelijk alleen maar in die positie zit om alles te blokkeren, nog steeds herkozen word. Zijn voornaamste verdienste is als politicus geen politiek te bedrijven maar dit juist dwars te zitten. Die gast moet ondertussen een complete bibliotheek aan niet in stemming gebrachte wetsvoorstellen hebben...quote:Op woensdag 30 december 2020 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
En hij heeft zo'n enorme macht![]()
Als ik de afgelopen 4 jaar één ding heb geleerd van de Amerikaanse politiek is het wel dat de majority leader van de Senaat veel te veel macht heeft.
Het is mij ook een raadsel. Maar de Republikeinse kiezers vinden het waarschijnlijk fantastisch hoe hij met die macht omgaat. Kennelijk hebben ze geen behoefte aan een constructieve samenwerking.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat hij, terwijl hij overduidelijk alleen maar in die positie zit om alles te blokkeren, nog steeds herkozen word. Zijn voornaamste verdienste is als politicus geen politiek te bedrijven maar dit juist dwars te zitten. Die gast moet ondertussen een complete bibliotheek aan niet in stemming gebrachte wetsvoorstellen hebben...
Is misschien een oversimplificatie, maar zo komt het wel over.
In tegenstelling tot bv. het Britse lagerhuis waar de stemming voor de Speaker anoniem is, worden stemmingen voor dat soort posities gehouden zodanig dat men weet wie op wie gestemd heeft (zowel Huis als Senaat).quote:Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat hij, terwijl hij overduidelijk alleen maar in die positie zit om alles te blokkeren, nog steeds herkozen word. Zijn voornaamste verdienste is als politicus geen politiek te bedrijven maar dit juist dwars te zitten. Die gast moet ondertussen een complete bibliotheek aan niet in stemming gebrachte wetsvoorstellen hebben...
De macht is ongelijk verdeeld in de senaat en Kentucky zit vol met Republikeinse inteelt. Dat is de reden.quote:Op woensdag 30 december 2020 22:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Haha ja die John Fetterman is een heldquote:
Ja, al een week geleden ofzo, maar wel leuk inderdaad.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:04 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://www.msnbc.com/rac(...)lion-reward-n1252419
Was dit al voorbij gekomen?
De LtGov van Texas heeft destijds 1 miljoen tipgeld uitgeloofd voor bewijs van fraude.
Zijn collega LtGov van Pennsylvania, John Fetterman, heeft in zijn staat meerdere gevallen van fraude gevonden en claimt het geld nu. De fraudegevallen waren echter Trumpstemmers die de ballots van dode familieleden hadden ingevuld.
Ik houd hiervan!
Doh! Gemist danquote:Op woensdag 30 december 2020 23:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, al een week geleden ofzo, maar wel leuk inderdaad.
Gewoon standaard mijn posts lezen, dan zit je goed.quote:Op woensdag 30 december 2020 23:28 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Doh! Gemist dan
Ik pikte het vandaag op maar las ook al dat hij er al ff mee bezig was
Blijft een goed verhaal!
Wacht even hoor, het "plan" in Florida om te vaccineren is first come, first serve? What the actual fuck?quote:Op donderdag 31 december 2020 02:02 schreef Dutch_view het volgende:
Kamperende bejaarden op straat in Florida om een vaccin te krijgen. Sommigen wachten 9 uren buiten in een rij![]()
[ afbeelding ]
Nou ja, naast dat krijg je het als de staat zegt: "first come, first serve".quote:Op donderdag 31 december 2020 02:11 schreef Dutch_view het volgende:
Dat krijg je als de Federale overheid zegt, hier heb je wat vaccins, succes verder heh!
Ja das natuurlijk bezopen. Er lijkt geen sprake van een degelijk plan. Iets waar Biden's team al bang voor wasquote:Op donderdag 31 december 2020 02:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, naast dat krijg je het als de staat zegt: "first come, first serve".
Vraag voldoende, er zijn ook voldoende bejaarden in Floridaquote:Op donderdag 31 december 2020 02:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ah, er is wel prioriteit binnen hun first come first serve plan. Ouderen eerst. Naja, goed om te zien dat er voldoende vraag is
Dan ga je over twee weken gewoon nog een keer in de rij staan? Dat heet verantwoordelijkheid nemen! :-)quote:Op donderdag 31 december 2020 06:48 schreef livelink het volgende:
Dat gaat natuurlijk een administratieve ramp worden met de tweede dosis, daar in Florida. Je zult toch iets van een planning moeten gaan regelen.
De distributie naar de staten loopt best redelijk al bijna 12 miljoen doses verscheept. En waarschijnlijk zijn er wel ook al meer mensen ingeënt dan de cijfers laten zien omdat deze cijfers nog niet terug gekoppeld zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 21:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Nee hoor, de distributie ervan hoort er natuurlijk net zo goed bij anders heb je helemaal niks aan die snelle ontwikkeling maar net zoals bij de tests laat Trump de logistiek voor het gemak weer aan staten zelf over
Ja, gezellig samen met de mensen die nog in de rij staan voor hun eerste dosis.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan ga je over twee weken gewoon nog een keer in de rij staan? Dat heet verantwoordelijkheid nemen! :-)
Dat krijg je als je mensen zó ontzettend bang aan het maken bent voor het virus. En laat duidelijk zijn dat ik Covid zelf uiterst serieus neem, maar de horrorverhalen in de media vind ik soms veel te ver gaan.quote:Op donderdag 31 december 2020 02:02 schreef Dutch_view het volgende:
Kamperende bejaarden op straat in Florida om een vaccin te krijgen. Sommigen wachten 9 uren buiten in een rij![]()
[ afbeelding ]
Het zal wel weer per staat verschillen hoe goed het gaat. Maar je hebt wel gelijk; als het om covid19 aan komt, zijn we al snel hypocriet als we kritiek leveren op de aanpak van andere landen.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De distributie naar de staten loopt best redelijk al bijna 12 miljoen doses verscheept. En waarschijnlijk zijn er wel ook al meer mensen ingeënt dan de cijfers laten zien omdat deze cijfers nog niet terug gekoppeld zijn.
In de NYT staat daar een stukje over.
https://www.nytimes.com/l(...)aches-a-second-state
Verder goed om te lezen dat men een netwerk van 40.000 inentingspunten aan het uitrollen is. In Nederland hebben we al problemen met die 10 punten die we willen opzetten.
dit heeft daar helemaal niks mee te maken.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:30 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat krijg je als je mensen zó ontzettend bang aan het maken bent voor het virus. En laat duidelijk zijn dat ik Covid zelf uiterst serieus neem, maar de horrorverhalen in de media vind ik soms veel te ver gaan.
Dit schijnt normaal te zijn, blijkbaar waren er in 2017 ook wat figuren die bezwaar maakten.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:54 schreef Puddington het volgende:
[ twitter ]
Ronde 61. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.
mwa, we mogen best kritiek hebben op dit idiote gebeuren in Florida.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Het zal wel weer per staat verschillen hoe goed het gaat. Maar je hebt wel gelijk; als het om covid19 aan komt, zijn we al snel hypocriet als we kritiek leveren op de aanpak van andere landen.
Maar dat Trump niet de meest ideale president is/was tijdens een pandemie durf ik nog wel te stellen.
Niet officieel.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:43 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit schijnt normaal te zijn, blijkbaar waren er in 2017 ook wat figuren die bezwaar maakten.
Al deze opstartproblemen bij een grootschalig vaccinatie programma zijn natuurlijk makkelijk uit te vergroten, waarbij ik denk dat veel kritiek niet meer dan wat hard schreeuwende stuurlui aan wal zijn die een stuk realiteitszin verloren zijn.quote:Op donderdag 31 december 2020 08:45 schreef koemleit het volgende:
[..]
mwa, we mogen best kritiek hebben op dit idiote gebeuren in Florida.
Dat staat namelijk helemaal los van het idiote gebeuren in Nederland.
Volgens mij wel, alleen wist men geen senator mee te krijgen in het bezwaar.quote:
quote:Galen Gilbert knows just what he will do with the check he gets from Washington as part of the pandemic relief package, whatever the amount: put it in the bank.
“I’ve got more clients than I can handle right now and I’ve made more money than I usually do,” said Mr. Gilbert, a 71-year-old lawyer who lives in a Boston suburb. “So I’m not really suffering financially.”
Sowieso geeft de VS weinig om internationaal recht behalve als het in hun voordeel is, dat is niet per se iets des Trumps.quote:Op donderdag 31 december 2020 10:56 schreef Basp1 het volgende:
Met de pardon geven aan de veroordeelde blackwater mannetjes heeft trump waarschijnlijk toch internationaal recht overtreden.
https://www.reuters.com/a(...)ter-un-idUSKBN294108
Maar om regels die ooit afgesproken zijn geeft trump toch niets. En bij de VN zie ik nu ook niet echt actie ondernomen worden om Amerika eens te wijzen op die gemaakte afspraken.
Teveel moeite en met een uitgekleed overheidsapparaat ondoenlijk, vermoedelijk.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Stimulus Money Should Have Gone to the Jobless, Economists Say
Persoonlijk vind ik het ook waanzin dat is besloten om alle Amerikanen geld te geven. Het was verstandiger geweest om de werklozen iets meer te geven en de weekenden niets.
Nu krijg je dit:
[..]
Hoe kan men dan überhaupt daar vaststellen of iemand een illegale immigrant is als de registratie van burgers dermate slecht geregeld is?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Teveel moeite en met een uitgekleed overheidsapparaat ondoenlijk, vermoedelijk.
In Nederland zou men dit inderdaad nooit doen, ik vermoed zelfs (behalve in het VK mischien) in geen enkel EU land.
Vrijwel iedereen in mijn omgeving (met uitzondering van meerdere horecaondernemers) is er dit jaar financieel op vooruit gegaan. Ik zou niet weten waarom de overheid mij op dit moment geld zou moeten geven.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Nederland zou men dit inderdaad nooit doen, ik vermoed zelfs (behalve in het VK mischien) in geen enkel EU land.
Dat kunnen ze dan ook nauwelijks. Er is geen centrale registratie zoals wij die kennen, het enige bewijs wie je bent is je geboortecertificaat. Identity theft is in de VS ook een enorm probleem om dezelfde reden.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe kan men dan überhaupt daar vaststellen of iemand een illegale immigrant is als de registratie van burgers dermate slecht geregeld is?
Het zou in de VS maanden duren voordat men een invetarisatie had van wie dat geld nodig heeft, ja, het is gewoon geld strooien zonder enige gedachte over de consequenties, het is ook lekker makkelijk en andermans geld weggeven (nou ja, geleend geld) is altijd leuk, natuurlijk, maakt niet uit of de ontvanger het nodig heeft of niet.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen in mijn omgeving (met uitzondering van meerdere horecaondernemers) is er dit jaar financieel op vooruit gegaan. Ik zou niet weten waarom de overheid mij op dit moment geld zou moeten geven.
Ik zou wel een Xbox Series X kunnen gebruiken om de lockdown door te komen.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijwel iedereen in mijn omgeving (met uitzondering van meerdere horecaondernemers) is er dit jaar financieel op vooruit gegaan. Ik zou niet weten waarom de overheid mij op dit moment geld zou moeten geven.
Pfftt, console pauperquote:Op donderdag 31 december 2020 12:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou wel een Xbox Series X kunnen gebruiken om de lockdown door te komen.
Maandag m'n nieuwe Series S ontvangen. Had graag een X gekocht, maar die was nergens verkrijgbaar (en m'n One gaf vorige week plots de geest).quote:Op donderdag 31 december 2020 12:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou wel een Xbox Series X kunnen gebruiken om de lockdown door te komen.
Bevalt, ie?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maandag m'n nieuwe Series S ontvangen. Had graag een X gekocht, maar die was nergens verkrijgbaar (en m'n One gaf vorige week plots de geest).
Dat is communisme van het ergste soort, natuurlijk, dat kan de VS niet betalenquote:Op donderdag 31 december 2020 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben het verder wel met koos eens dat het een hoop geld had bespaard als het niet naar iedereen gestuurd wordt, maar ergens is het ook wel mooi dat er juist geen onderscheidt gemaakt wordt. Ik vraag me af wat dit soort dingen met je munteenheid doen.
Persoonlijk zie ik wel wat in het basissalaris, maar dat is weer een andere discussie.
Zalmsnip vergeten?quote:Op donderdag 31 december 2020 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wat anders, denk ik dan, met name het feit dat sommige gemeenten het gewoon niet uitvoerden en het een lastenverlichting was.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zalmsnip vergeten?![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zalmsnip
Niet hetzelfde, maar in principe kreeg ook iedereen 100 (in de vorm van belastingkorting) en niet alleen de armoeizaaiers.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toch wat anders, denk ik dan, met name het feit dat sommige gemeenten het gewoon niet uitvoerden en het een lastenverlichting was.
Ik fantaseer dit scenarioquote:Op donderdag 31 december 2020 12:43 schreef Ryan3 het volgende:
Trump ineens terug naar Washington en Pence cancelt trip Israël... something is up.
[ twitter ]
Persoonlijk vind ik dat je dat onderscheid wel moet maken en dat het geld bedoeld zou moeten zijn voor de mensen die het echt nodig hebben. Opa Mitch is hierin wel ietwat dubbel. Hij weigert de ¤2000 omdat 'de Democraten zo hun rijke vriendjes willen pleasen'. Maar hey Mitch, hoe zat het dan met die tax-cuts voor de rijken waardoor de staatsschuld met 'trillions' is toegenomen? Hypocriete ratquote:Op donderdag 31 december 2020 12:29 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben het verder wel met koos eens dat het een hoop geld had bespaard als het niet naar iedereen gestuurd wordt, maar ergens is het ook wel mooi dat er juist geen onderscheidt gemaakt wordt.
Zeker. Grootste verschil is dat ie een stuk sneller is dan de One.quote:
Man, ik moet behoorlijk wat popcorn inslaan, als je het zo stelt.quote:Op donderdag 31 december 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik fantaseer dit scenario
7 januari Trump treedt af. Pence wordt direct geïnstalleerd
8 januari. Pence deelt 'pardon' uit aan Trump
9 januari het pardon geldt niet voor state-overtredingen , zoals belastingoplichting. Onmiddellijk wordt er een onderzoek naar Trumps tax-fraudes geïntensiveerd.
20 januari Pence is bij inauguratie Biden. Trump wordt dit gezichtsverlies bespaard.
21 januari. Melania begint echtscheidingsprocedure
Of Trump begint een oorlogquote:Op donderdag 31 december 2020 12:55 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik fantaseer dit scenario
7 januari Trump treedt af. Pence wordt direct geïnstalleerd
8 januari. Pence deelt 'pardon' uit aan Trump
9 januari het pardon geldt niet voor state-overtredingen , zoals belastingoplichting. Onmiddellijk wordt er een onderzoek naar Trumps tax-fraudes geïntensiveerd.
20 januari Pence is bij inauguratie Biden. Trump wordt dit gezichtsverlies bespaard.
21 januari. Melania begint echtscheidingsprocedure
quote:Op donderdag 24 december 2020 16:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is wel beangstigend dat zijn geest altijd zo gewerkt heeft, en nog zo werkt. Alles waar Trump anderen van beschuldigt, doet hij zelf, gaat hij doen of zou hij willen doen.
Ja, het is nogal ongericht, wat me net als die profs en jij niet echt goed beleid lijkt. Overigens is in het $2000 plan uit het Huis de verdeling wel zo dat je meer krijgt naar mate je inkomen minder is, maar alsnog aardig ongericht ook.quote:Op donderdag 31 december 2020 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Stimulus Money Should Have Gone to the Jobless, Economists Say
Persoonlijk vind ik het ook waanzin dat is besloten om alle Amerikanen geld te geven. Het was verstandiger geweest om de werklozen iets meer te geven en de weekenden niets.
Nu krijg je dit:
[..]
Ja. Trump aanhangerquote:Op donderdag 31 december 2020 14:25 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Zou hij een onderliggende aandoening hebben gehad? Hij was pas 41.
Ja dat kan dodelijk zijn. Voor je politieke toekomst en voor je gezondheid..quote:
Wat Trump kan, kan ik ook!quote:Op donderdag 31 december 2020 22:03 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
On mute.
Ook:
“ Hawley has launched a small dollar fundraising push around his move. He sent out an email this afternoon asking donors to “stand” with him. Contributions go to Hawley’s campaign account”
dat komt door het trumpvirus ?quote:
Hij kan natuurlijk wel zijn aanhang oproepen om extra te doneren.quote:Op donderdag 31 december 2020 22:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat komt door het trumpvirus ?
Die coviddrager is ook trumpiaan ?
Perdue kan dus niet meer publiek optredens doen.... stemmen hamsteren enzo.
Doet hij het wel, dan is dat in zijn nadeel als hamsteraar
quote:Op vrijdag 1 januari 2021 01:58 schreef AnneX het volgende:
https://www.politico.com/(...)sults-lawsuit-453207
Quote:” Vice President Mike Pence has asked a federal judge to throw out a lawsuit brought against him by Republicans seeking to empower him to overturn the results of the 2020 presidential election.”
Iedereen een Gelukkig en Gezond en Democratisch 2021 gewenst.🇺🇸
Het word steeds leukerquote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Epstein niet dood ? Gut..... truth is overrated
Ik denk eigenlijk dat hij nooit op het padje is geweest. Trump die de beste mensen om zich heen verzameltquote:Op vrijdag 1 januari 2021 20:54 schreef AnneX het volgende:
Die meneer Wood is vol.le.dig van het padje af. Vol.le.dig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |