SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Daar kun je denk ik wel van uit gaan ja 'we hebben elkaar al heel het jaar niet mogen zien, dan moet 1 zo'n dagje toch wel kunnen want het is kerst'.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al ziet het er gewoon niet goed uit met de feestdagen voor de deur. Hopelijk beseffen de meeste mensen zich dat, maar ik vrees voor januari om eerlijk te zijn.
Die kerkverbrandingen in Noorwegen he...quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:26 schreef Noordzijde het volgende:
Wanneer gaan we Barneveld deporteren? Standaard in de top 10 voor zo'n dorpje.
Weet vrij zeker dat sinterklaas (en in mindere mate black friday) een heel grote rol hebben gespeeld in de cijfers van afgelopen 2 weken, deze piek lijkt nu eventueel voorbij om na kerst weer vrolijk hetzelfde effect te zien.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar kun je denk ik wel van uit gaan ja 'we hebben elkaar al heel het jaar niet mogen zien, dan moet 1 zo'n dagje toch wel kunnen want het is kerst'.
Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Noot is natuurlijk wel dat we tijdens Sinterklaas en Black Friday geen lockdown zoals nu hadden, dus het zal vast iets minder zijn. We kunnen echter wel een stijging verwachten vrees ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Weet vrij zeker dat sinterklaas (en in mindere mate black friday) een heel grote rol hebben gespeeld in de cijfers van afgelopen 2 weken, deze piek lijkt nu eventueel voorbij om na kerst weer vrolijk hetzelfde effect te zien.
Cordon sanitaire om Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noord Brabant doet het relatief goed
Uit dat licht, weg die stadquote:
Weekendeffect. Verder is het toch goed om ook voorbij de gemelde besmettingen te kijken, er zijn meer parameters.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef ondeugend het volgende:
Een paar weken geleden postte ik dat ik de lage aantallen in Belgie niet begreep. Dat zou aan de manier van administreren/testen liggen werd er toen gezegd
Ook zou Belgie die manier weer veranderen dus de verwachting was dat het daarna weer andere slechtere cijfers zou geven.
Belgie zat vandaag op 981 besmettingen.
Hoe dan?Ik snap het mega grote verschil niet.
Ja hehe, niet gek als de besmettingen oplopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef capricia het volgende:
Dat percentage positief getest is niet erg positief. Het loopt op.
Ja net iets te verdacht laag die cijfers daar. Komt misschien ook wel omdat de testdrempel daar hoger ligt gezien je eerst langs de huisarts moet om een test aan te vragen ipv dat je het direct zelf kunt regelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef ondeugend het volgende:
Een paar weken geleden postte ik dat ik de lage aantallen in Belgie niet begreep. Dat zou aan de manier van administreren/testen liggen werd er toen gezegd
Ook zou Belgie die manier weer veranderen dus de verwachting was dat het daarna weer andere slechtere cijfers zou geven.
Belgie zat vandaag op 981 besmettingen.
Hoe dan?Ik snap het mega grote verschil niet.
en dan jullie kampioen zeker?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uit dat licht, weg die stad
Neuh, Vitesse (lol)quote:
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja hehe, niet gek als de besmettingen oplopen.
Ja dit was even vandaag. Maar de afgelopen weken zat Belgie rond de 2000 per dag. wat dan ook aanzienlijk lager was dan wij hadden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Weekendeffect. Verder is het toch goed om ook voorbij de gemelde besmettingen te kijken, er zijn meer parameters.
Boh, dit is echt net een screenshotgif van een Plague Inc run waarbij je in de beslissende fase op weg gaat naar de winstquote:
Ah oke dat zou een verklaring kunnen zijn dan. Dat was in de eerste golf namelijk beduidend anders. Vandaar dat het mij nu steeds op blijft vallen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja net iets te verdacht laag die cijfers daar. Komt misschien ook wel omdat de testdrempel daar hoger ligt gezien je eerst langs de huisarts moet om een test aan te vragen ipv dat je het direct zelf kunt regelen.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boh, dit is echt net een screenshotgif van een Plague Inc run waarbij je in de beslissende fase op weg gaat naar de winst
Zou kunnen, ben wel bang dat juist kerst en oud&nieuw feesten zijn waar mensen langer en later met elkaar zitten in combinatie met alcohol. Hoor ook via via in mijn vriendengroep dat zij uitnodigingen ontvangen van huisfeestjes met 10-15 man. Dus of de lockdown enige invloed heeft die dagen betwijfel ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef Unmountable het volgende:
[..]
Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Noot is natuurlijk wel dat we tijdens Sinterklaas en Black Friday geen lockdown zoals nu hadden, dus het zal vast iets minder zijn. We kunnen echter wel een stijging verwachten vrees ik.
Ik ben tegen racisme.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:35 schreef Benny het volgende:
Als je goed kijkt zie je Nederland steeds donkerder worden
Uiteraard, losgooien die handel!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:37 schreef Draak31 het volgende:
De nieuwe cijfers zien er goed uit. We kunnen voorzichtig beginnen te denken aan versoepelingen.
Ja gemiddeld 2500 blijft veel lager dan onze 10k+. Maar het is ook vreemd, hospitalisaties lagen (toen ik keek) op ongeveer vergelijkbaar niveau en dodental is daar op weekbasis ook nog steeds hoger - terwijl ze qua besmettingen al een maand onder onze waardes zitten. Natuurlijk, er zijn vertragingen in effecten, maar dit is wel erg traag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:33 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dit was even vandaag. Maar de afgelopen weken zat Belgie rond de 2000 per dag. wat dan ook aanzienlijk lager was dan wij hadden.
Ik stel voor dat morgen de kroegen weer open gaan en dat je vanaf overmorgen weer met 100 man bij elkaar mag komen in huis!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:37 schreef Draak31 het volgende:
De nieuwe cijfers zien er goed uit. We kunnen voorzichtig beginnen te denken aan versoepelingen.
Is Belgie nog steeds veel liberaler in de registratie van wat een Covid-gerelateerd overlijden is? Dat zou inmiddels toch ook wel gelijkgetrokken moeten zijn, of niet?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja gemiddeld 2500 blijft veel lager dan onze 10k+. Maar het is ook vreemd, hospitalisaties lagen (toen ik keek) op ongeveer vergelijkbaar niveau en dodental is daar op weekbasis ook nog steeds hoger - terwijl ze qua besmettingen al een maand onder onze waardes zitten. Natuurlijk, er zijn vertragingen in effecten, maar dit is wel erg traag.
In Engeland is ook al zoiets vreemds aan de hand @:George_of_the_jungle
Dat dodental is waarschijnlijk te verklaren. Onze oversterfte komt niet in de dagelijkse cijfers.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja gemiddeld 2500 blijft veel lager dan onze 10k+. Maar het is ook vreemd, hospitalisaties lagen (toen ik keek) op ongeveer vergelijkbaar niveau en dodental is daar op weekbasis ook nog steeds hoger - terwijl ze qua besmettingen al een maand onder onze waardes zitten. Natuurlijk, er zijn vertragingen in effecten, maar dit is wel erg traag.
In Engeland is ook al zoiets vreemds aan de hand @:George_of_the_jungle
Ja, dat komt ook wel omdat we nu in een hele strenge lockdown zitten he?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:35 schreef HPoi het volgende:
Yes onder de 10.000 besmettingen vandaag!Over 7 dagen graag onder de 5.000 (of minder) en dan 7 dagen daarna onder de 3.000 of minder.
Dat wordt hij wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:32 schreef byah het volgende:
Maar als die mutatie niet gedetecteerd wordt door de pcr test wordt het wel een treurige zaak
Dit is te kort door de bocht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat dodental is waarschijnlijk te verklaren. Onze oversterfte komt niet in de dagelijkse cijfers.
Aparte verschuivingen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:43 schreef _serial_ het volgende:
Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 6854(-529 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 2242(-623 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 325 636 (-311 tov vorige update) nog ouder.
Maar zou volgens het RIVM toch zo een 400 per week zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is te kort door de bocht.
Oversterfte wordt overschat en is sinds de eerste golf veel minder afwijkend van de gemelde aantallen omdat er veel meer getest wordt.
Toch wel fijn als je met kerst bij opa en oma gaat zitten dat je zeker weet dat je geen corona hebt. Vraag me af over de bereidheid tot testen daarna weer om laag gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Ook echt bijna 500.000 testen, nog even doorgaan en elke nederlander is wel bij de teststraat geweest.
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.quote:
Ik wil niet negatief uit de hoek komen ofzo, maar dat komt waarschijnlijk doordat die nieuwe "Britse" variant hier allang is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:51 schreef ondeugend het volgende:
In mijn mooie Drentheland zijn de afgelopen week 12.5% van de testen positief geweest![]()
Een week geleden was dat 8,9%
Twee weken geleden was het 7.1%
Ik ben bang dat het elke dag een stukje minder wordt: niet omdat het aantal besmettingen afneemt, maar omdat het aantal mensen toeneemt die de test liever ná kerst doen: "Stel je voor dat ik positief test, dan kan kerst niet doorgaan".quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:38 schreef Benny het volgende:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de cijfers van morgen. Wo-Do-Vr zijn tegenwoordig een stuk hoger dan Di
Ik zou hem misschien wel juist anders zien... "Even testen of je positief bent en anders gaan we er gewoon voor"quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het elke dag een stukje minder wordt: niet omdat het aantal besmettingen afneemt, maar omdat het aantal mensen toeneemt die de test liever ná kerst doen: "Stel je voor dat ik positief test, dan kan kerst niet doorgaan".
Na de kerst dus een enorme stijging door mensen die het besmetten van hun familie belangrijker vonden dan het testen.
Gezien de manier waarop de Nederlandse bevolking omgaat met het virus lijkt me dat ijdele hoop. "Laat die ander zich maar testen voor kerst. "quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:59 schreef Benny het volgende:
Ik zou hem misschien wel juist anders zien... Even testen of je positief bent en anders gaan we er gewoon voor
Ik had er eigenlijk meer uit de 5-10 dagen periode verwacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.
Volgens het NOS journaal..quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.
Dan kan je de 1,5 meter regel niet meer aanhouden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:11 schreef Mani89 het volgende:
Waarom sturen we alle 70+’ers niet gewoon naar Schiermonnikoog?
heb je hier iets aan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand de te leveren IC-capaciteit per regio?
Landelijk is het 1350, maar hoe zit dat per regio?
Cijfers die ik van de LCPS heb gehad sluiten niet eens aan bij wat we in Brabant moeten leveren.
@:chratnox jij wellicht?
Dit is vanochtend alweer tegengesproken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Politie checkt volle woonkamer tijdens oud en nieuw; ‘Dat is reden om aan te bellen’
Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-bellen~a0579283/
Ik mag hopen dat ze dit ook met de kerst doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Politie checkt volle woonkamer tijdens oud en nieuw; ‘Dat is reden om aan te bellen’
Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant.
Bestaat dat eigenlijk nog? Dat was mooie televisie om met een bakkie op te kijken. Alleen klopte het tijdstip van uitzenden dan weer vaak niet met een bakkie op hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:45 schreef Benny het volgende:
2020 eigenlijk net een slechte Tel Sell reclame:
"Maar wacht... Er is meer!"
Volgens mij wel. Maar nu is Tommy Teleshopping het ding. Ander jasje, zelfde conceptquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Bestaat dat eigenlijk nog? Dat was mooie televisie om met een bakkie op te kijken. Alleen klopte het tijdstip van uitzenden dan weer vaak niet met een bakkie op hebben.
Dank. Dit zijn dezelfde cijfers als ik vanuit LCPS heb gehad (al heb ik ze specifiek per ziekenhuis ontvangen).quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
heb je hier iets aan?
[ afbeelding ]
Bron: https://www.google.com/ur(...)7MQRlbpjflgF9FbqQ0aZ
En vervolgens zeg je “bedankt Wilbert, doen we niks mee.” En dan staat ie met lege handen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Haha, ik zou kunnen zeggen dat dit wel illustratief is voor de afgelopen maanden, maar dat is ook weer zo drammerig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank. Dit zijn dezelfde cijfers als ik vanuit LCPS heb gehad (al heb ik ze specifiek per ziekenhuis ontvangen).
Echter zegt onze RCPS dat we 186 bedden moeten hebben. Ook de verdeling per ziekenhuis sluit niet aan.
Ik kan het niet helemaal plaatsen.
dat vind ik het enige goeie ervanquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Allemaal op een locatie. Heel slim.
In België was (en is?) het gebaseerd op de doodsoorzaak vermeld op de overlijdensacte. Een overlijdensacte wordt bij elk overlijden opgesteld.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is Belgie nog steeds veel liberaler in de registratie van wat een Covid-gerelateerd overlijden is? Dat zou inmiddels toch ook wel gelijkgetrokken moeten zijn, of niet?
quote:Het werkelijke aantal overleden COVID-19 patiënten is hoger dan het aantal overleden patiënten gemeld in de surveillance. Dit komt doordat er geen meldingsplicht geldt voor overlijden aan COVID-19.
Als ik goed kijk 8x10, dus theoretisch 80 plekken tegelijk. GGD gaf aan dat 1 persoon 10 mensen per uur in kan enten, dus theoretisch 800 per uur, of 6400 per dag bij een 8-urige werkdag en volle bezetting.quote:
Dit had NIEMAND verwachtquote:
Hm nee, geen idee. Ik ben de link die @Scrummie stuurde ook tegengekomen, maar niet veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand de te leveren IC-capaciteit per regio?
Landelijk is het 1350, maar hoe zit dat per regio?
Cijfers die ik van de LCPS heb gehad sluiten niet eens aan bij wat we in Brabant moeten leveren.
@:chratnox jij wellicht?
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezienquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik goed kijk 8x10, dus theoretisch 80 plekken tegelijk. GGD gaf aan dat 1 persoon 10 mensen per uur in kan enten, dus theoretisch 800 per uur, of 6400 per dag bij een 8-urige werkdag en volle bezetting.
Niet slecht, dat kan helpen.
Klopt. van mexicaanse griep destijds.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezien
Ja, echt he... ik weet niet hoor, ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar met honderden mensen in een hal roept bij mij toch wat vragen op.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Half februari in het nieuws: prikhal blijkt coronabrandhaard.
Ah oke. Ik heb heel de mexicaanse griep niet heel bewust meegekregen, moesten we toen ook 1,5m afstand houden enzo? Ik kan me niet herinneren dat ik dat toen gedaan hebquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezien
Nee natuurlijk niet, haha. Van die mexicaanse griep heeft de gemiddelde burger niks gemerkt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke. Ik heb heel de mexicaanse griep niet heel bewust meegekregen, moesten we toen ook 1,5m afstand houden enzo? Ik kan me niet herinneren dat ik dat toen gedaan heb
Hoe doen ze het in Duitsland eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, echt he... ik weet niet hoor, ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar met honderden mensen in een hal roept bij mij toch wat vragen op.
quote:De geïmproviseerde inentingscentra schieten als paddenstoelen uit de grond en de deadlines zijn strak: voor 15 december moeten er honderden prikstraten door heel het land klaar voor gebruik zijn.
Ik weet wel dat we toen handgel moesten in de klas enzo. Dat is het wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, haha. Van die mexicaanse griep heeft de gemiddelde burger niks gemerkt.
Nou, waarom gebruiken ze niet gelijk dezelfde naalden als ze toch zo lekker slim bezig zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom moet het per se aan de lopende band?
Elke dag 3 mensen schiet ook niet op hè.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
heeft met de aanvoer te maken en het op temperatuur houden van het vaccinquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ook op meerdere locaties.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Elke dag 3 mensen schiet ook niet op hè.
Ja je kan ook met iedereen individueel een kopje koffie gaan drinken en potje schaak spelen, maar dan duurt het zo lang he.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Top 6400 mensen per dag op 1 lokatie, is dat de beste aanpak? Of zou je liever 6 lokaties met een capaciteit van 1000 elk willen hebben? En waarom personeel van verzorgingstehuizen niet tegelijk met de bewoners in de verzorgingstehuizen inenten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik goed kijk 8x10, dus theoretisch 80 plekken tegelijk. GGD gaf aan dat 1 persoon 10 mensen per uur in kan enten, dus theoretisch 800 per uur, of 6400 per dag bij een 8-urige werkdag en volle bezetting.
Niet slecht, dat kan helpen (ik laat de datum maar los)
Zoals in Duitsland.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ook op meerdere locaties.
Goed idee, en dan over 6 maanden iedereen HIV. Van de regen in de drupquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nou, waarom gebruiken ze niet gelijk dezelfde naalden als ze toch zo lekker slim bezig zijn?
Scheelt weer veel verspilling!
Ik ben in 15 minuten de grens over, je zou er bijna Duitser voor worden.quote:Verspreid over heel Duitsland staan ze klaar: 440 vaccinatie-centra, met tienduizend artsen en verpleegkundigen die direct kunnen beginnen met prikken. "We staan te trappelen", zegt de woordvoerder van de artsenvereniging in Keulen, "Het enige wat we nog nodig hebben, is het vaccin."
Maar gewoon hopen dat ze op tijd weten dat dat vaccin ook werkt tegen die nieuwe variant dan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja je kan ook met iedereen individueel een kopje koffie gaan drinken en potje schaak spelen, maar dan duurt het zo lang he.
Dat zijn symbolische centra.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben in 15 minuten de grens over, je zou er bijna Duitser voor worden.
Het is te hopen dat ze toch geen 8 urige dag ervan maken. Desnoods twee diensten, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
NL moet nog wat inhalenquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die kunnen dus theoretisch 100.000 vaccins per uur zetten dan, als je uitgaat van hetzelfde tempo. Met een 8 urige dag 800.000 vaccins per dag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ben in 15 minuten de grens over, je zou er bijna Duitser voor worden.
Ook afgerond omlaag, 5000 per dag op die ene locatie, gaat wel hard ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah vandaar.quote:
Hugo zei vorige week juist dat de Duitsers een compleet andere strategie hebben en dat het daardoor niet te vergelijken was. (of iets van die strekking)quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
die doen het min of meer op dezelfde manier
binnen 2 wekenquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar gewoon hopen dat ze op tijd weten dat dat vaccin ook werkt tegen die nieuwe variant dan.
Anders heb je wel een probleem.
Perfect, dan heb je er net zoveel van Moderna en komt Oxford eraanquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook afgerond omlaag, 5000 per dag op die ene locatie, gaat wel hard ja.
Dan kun je wel snel landelijk aan de 50.000 per dag zitten, met 25 prikposten. Na 50 dagen ben je dan door de Pfizervaccins heen.
quote:
ik las dat er toen met de Mexicaanse griep draaiboeken klaar lagen om de hele NL bevolking in 5 dagen te doenquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kunnen dus theoretisch 100.000 vaccins per uur zetten dan, als je uitgaat van hetzelfde tempo. Met een 8 urige dag 800.000 vaccins per dag.
Holy shit, dat is wel next level
Ja, en het staat allemaal klaar (volgens dat bericht van RTL dan). Zijn in November begonnen met de strategie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die kunnen dus theoretisch 100.000 vaccins per uur zetten dan, als je uitgaat van hetzelfde tempo. Met een 8 urige dag 800.000 vaccins per dag.
Holy shit, dat is wel next level
Ja, en als dan blijkt dat het niet werkt, zullen ze het toch anders moeten regelen, denk ik.quote:
Of opblaasbare?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Gelukkig hebben wij straks eind januari 25 échte. Kunnen die Duitsers nog een puntje aan zuigen.
Maar Moderna gaat naar de verpleeghuizen zelf toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Perfect, dan heb je er net zoveel van Moderna en komt Oxford eraan
Wat Hugo zegt is voor zijn rekening, hoeveel Duitsers zijn er 80? miljoen, dan kan je 440 centra toch niet kleinschalig noemenquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hugo zei vorige week juist dat de Duitsers een compleet andere strategie hebben en dat het daardoor niet te vergelijken was. (of iets van die strekking)
en naar de huisartsen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Moderna gaat naar de verpleeghuizen zelf toch?
Dat was wel het plan. Of naar de huisartsen volgens mij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
oktoberquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:38 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, en het staat allemaal klaar (volgens dat bericht van RTL dan). Zijn in November begonnen met de strategie.
Personeel kan naar locatie, bewoners niet. Deze locaties kun je (lijkt mij) ook voor grootschalig vaccineren gebruiken daarna.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Top 6400 mensen per dag op 1 lokatie, is dat de beste aanpak? Of zou je liever 6 lokaties met een capaciteit van 1000 elk willen hebben? En waarom personeel van verzorgingstehuizen niet tegelijk met de bewoners in de verzorgingstehuizen inenten?
Maar goed dat er eindelijk groot wordt gedacht.
Nee, zeker niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat Hugo zegt is voor zijn rekening, hoeveel Duitsers zijn er 80? miljoen, dan kan je 440 centra toch niet kleinschalig noemen
Per inwoner een stuk meer, per km2 ongeveer 2 keer zo veel. Dat valt dus wel weer mee.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat Hugo zegt is voor zijn rekening, hoeveel Duitsers zijn er 80? miljoen, dan kan je 440 centra toch niet kleinschalig noemen
Elke regio organiseert zn eigen vaccinatieprogramma geloof ik. Er was hier even geleden nog een overzichtsartikel over geplaatst.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja, zijn voor de verpleeghuizen. Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat de huisartsen dat wilden gaan doen idd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lees net dat Nederlanders er ook geen moeite mee hebben om 2 uur te rijden om in België te kunnen shoppen. Dan kan twee uurtjes rijden voor een prik om levens te redden toch ook wel?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:41 schreef -0- het volgende:
Km2 is ook relevant omdat je mensen niet 2 uur wil laten reizen naar een centrum.
Organiseren kunnen ze wel, Nederlanders staan bekend om improviseren maar die dat kunnen doen andere dingen waarschijnlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, zeker niet.
Goed, ik ben diep jaloers in elk geval op die Duitsers.
Zijn dat die lampen die alleen aan kunnen als er geen mensen zijn omdat ze anders huidkanker veroorzaken?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:37 schreef HPoi het volgende:
Als ze slim zijn hangen ze die Philips killing virus lampen op in die inentingshallen.
Ja, die.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zijn dat die lampen die alleen aan kunnen als er geen mensen zijn omdat ze anders huidkanker veroorzaken?
quote:Volgens omstanders is het slachtoffer een jonge man en een medewerker van de supermarkt, die in zijn nek is gestoken door iemand die geen mondkapje wilde dragen. Er ligt veel bloed in de hal bij de kassa’s.
Bizar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)l&utm_source=twitter
[..]
Wappiequote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Het moet niet al te lang meer gaan duren, het gedrag van sommige mensen is gevaarlijker dan dat virus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
die wappie mag nu een aantal jaar achter de tralies.....poging tot doodslagquote:
Dat is niet zo moeilijk. Autobestuurders zijn al gevaarlijker dan het virus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het moet niet al te lang meer gaan duren, het gedrag van sommige mensen is gevaarlijker dan dat virus.
Je kon er op wachten dat zoiets een keer zou gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Wtfquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Als ik rijd wel ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk. Autobestuurders zijn al gevaarlijker dan het virus.
Hahaquote:
Mwah, mischien teveel op FOK! rondgehangen en naar bepaalde mensen geluisterd?quote:
Hoe kan het nu ongerelateerd zijn als het exact dezelfde groep mutaties is? Dan zal er toch wel ergens een besmet persoon tussen die plekken zijn gereisd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Kort artikel op Israëlische nieuwssite over de Britse mutatie N501Y. Kort gezegd staat er hetzelfde in als we al weten, namelijk hoogstwaarschijnlijk besmettelijker maar niet dodelijker, maar het interessantste vond ik dat exact dezelfde mutatie ook en ongerelateerd spontaan in Noord-Afrika is opgetreden met dezelfde gevolgen: een relatief snelle verspreiding.
Of het gaat al veel langer rond dan ze denken en is wel gerelateerd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe kan het nu ongerelateerd zijn als het exact dezelfde groep mutaties is? Dan zal er toch wel ergens een besmet persoon tussen die plekken zijn gereisd?
En dus niet wezenlijk anders dan de mutatie die in Juni in de VS werd geidentificeerd. Zelfde patroon, snellere verspreiding maar verder niet anders.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Kort artikel op Israëlische nieuwssite over de Britse mutatie N501Y. Kort gezegd staat er hetzelfde in als we al weten, namelijk hoogstwaarschijnlijk besmettelijker maar niet dodelijker, maar het interessantste vond ik dat exact dezelfde mutatie ook en ongerelateerd spontaan in Noord-Afrika is opgetreden met dezelfde gevolgen: een relatief snelle verspreiding.
Ik maak me daar al lang niet druk meer om.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:01 schreef _serial_ het volgende:
Helaas zitten we nog tot minimaal 1 maart vast aan die mondkapjes.
Die lockdown gaat uiteindelijk nog wel een paar keer verlengd worden dus..quote:RIVM: weekcijfers zorgelijk, opnamepiek in januari
De nieuwe corona-weekcijfers zijn zorgelijk, zegt Susan van den Hof van het RIVM. "We zagen tot nu toe vooral een sterke stijging onder middelbare scholieren. Nu zien we een stijging bij alle volwassen leeftijdsgroepen. Dat is verontrustend want als er meer verspreiding is onder ouderen kunnen de opnamecijfers oplopen. Dat hebben we eerder gezien: een stijging bij jongeren die ze binnen een aantal weken aan hun ouders doorgeven."
Ze verwacht in het begin van het nieuwe jaar een piek te zien in de ziekenhuisopnames, zowel op de verpleegafdelingen als op de IC's. "Het effect van Kerst, als dat er komt, verwachten we vóór 12 januari te zien. En als het opnamecijfer oploopt, dan zal de lockdown mogelijk verlengd moeten worden. We hebben een lange adem nodig totdat voldoende mensen zijn gevaccineerd."
Ja, ik zit echt ook nu al te duimen dat die vaccins daar tegen gaan werken. Ook dat er niet ineens een artikel staat " In Frankrijk weer sterker gemuteerd virus aan getroffen, andere strain dan het Britse"quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
Prachtig Nederlands inderdaad. Nu staan er dus rijen bij de bloemisten hier in dorpquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Klopt het dat bloemenkramen op de markt in de buitenlucht niet zijn toegestaan, maar dat bloemisten voor hun winkel wél gewoon bloemen mogen verkopen?
Kinderen die het doorgeven aan de ouders? Dat gebeurde toch amper volgens sommigen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef byah het volgende:
[..]
Die lockdown gaat uiteindelijk nog wel een paar keer verlengd worden dus..
Winkels in Eindhoven die dat proberen worden weer gesloten; of zijn bloemenzaken weer een of andere uitzondering?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Klopt het dat bloemenkramen op de markt in de buitenlucht niet zijn toegestaan, maar dat bloemisten voor hun winkel wél gewoon bloemen mogen verkopen?
Hier was de bloemenkraam vorige week gewoon geopend tijdens de wekelijkse markt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:15 schreef leolinedance het volgende:
Voor bloemen, kerstbomen en doe het zelf zaken geldt een uitzonderingquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:22 schreef trustychords het volgende:
[..]
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:22 schreef trustychords het volgende:
[..]
Meen dat er juist is uitgesproken dat er tegen dit soort zaken opgetreden zal gaan worden.
en die laten zich ook niet inentenquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...
Twenterand ook gereformeerdquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
De top 10 van meeste besmettingen per gemeente ligt niet voor niet in de gereformeerde gemeenten... Nijkerk, Barneveld, Scherpenzeel, Woudenberg en Renswoude, Veenendaal, Bunschoten...
Politiestaatquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:19 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Winkels in Eindhoven die dat proberen worden weer gesloten; of zijn bloemenzaken weer een of andere uitzondering?
Overal weet ik niet, daar was ik niet (quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.
Wat was het vandaag weer allejezus druk trouwens zeg overal. Niet te geloven. Ik kan deze lockdown moeilijk heel serieus nemen als ik zie hoeveel volk er op de been is.
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat schijnbaar een uitzondering, maar deze geldt niet op de markt.
Wat was het vandaag weer allejezus druk trouwens zeg overal. Niet te geloven. Ik kan deze lockdown moeilijk heel serieus nemen als ik zie hoeveel volk er op de been is.
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef trustychords het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.
En de markten, het is gewoon erg druk op straat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.
Leg mij maar eens uit waarom het bespreken van de lockdown, dus welke winkels open en dicht zijn (en alle andere issues als ongehoorzaamheid van de ondernemers, vechtpartijen in winkels over mondkapjes etc.) hier niet relevant zou zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:41 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we jou voor. Dit is immers jouw topic.
Alles doodmodden wat jij wel relevant vindt. Koop dan gewoon een dagboek.
Ah ja, om de een of andere reden associeerde ik die opmerking niet met drukte in supermarkten. Tijd voor koffie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Paar dagen voor kerst he? Dus in de supermarkt. Iedereen wil 'op tijd' zijn boodschappen binnen hebben.
Zeer triest, maar zat eraan te komen. Je voert een vreselijke verplichting in wat vervolgens in de praktijk door tieners moet worden gehandhaafd die daar totaal geen ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Cup a soup al gehad?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:45 schreef trustychords het volgende:
[..]
Ah ja, om de een of andere reden associeerde ik die opmerking niet met drukte in supermarkten. Tijd voor koffie.
Heb het eigenlijk tegen Tijger.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Leg mij maar eens uit waarom het bespreken van de lockdown, dus welke winkels open en dicht zijn (en alle andere issues als ongehoorzaamheid van de ondernemers, vechtpartijen in winkels over mondkapjes etc.) hier niet relevant zou zijn.
Kunnen we beter heel het topic opdoeken![]()
En als je het al wil modereren, doe het dan consequent.
In Nijkerk was het eind september al veel erger dan in de omringende gemeentes, dat trekt sinds november wat bij, maar vooral omdat de omringende gemeentes heel hard erger werden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:24 schreef popje het volgende:
v
[..]
Wat kunnen ze doen als je ze weigert binnen te laten? Die Coronawet ging toch maar tot aan de voordeur?quote:
Ik weet niet of dat hier nog gemeld mag worden, maar wat ik vooral zie:quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef trustychords het volgende:
[..]
Serieuze vraag: waar gaan mensen nog massaal heen dan? Kom niet verder dan de supermarkt en een wandeling in het bos- waar het afgelopen weekend niet gek druk was iig.
Zie ik hier ook. Tevens ook best wat kraampjes met Kerstspul zoals hete choco of Gluhwein enzo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat hier nog gemeld mag worden, maar wat ik vooral zie:
- supermarkt
- slijterij
- pakketpunt (gisteren 10 mensen voor mij in de winkel)
- drogisterij
- kaasboer
- bakker
- groenteboer
- bloemist (op de stoep, als dit niet mag, graag verwijderen mod)
- opticien
En zo zijn er nog wel een paar open hoor. Kun je best een tijdje mee vullen als je wil!
Zuid-Afrika toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:04 schreef Qarrad het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)-brazil-last-spring/quote:On Friday, South Africa's health minister suggested that the new strain - called 501.V2 - appeared to have a more severe effect on young people, though this may have been fuelled by beach parties held to celebrate graduation.
"Clinicians have been providing anecdotal evidence of a shift in the clinical epidemiological picture - in particular noting that they are seeing a larger proportion of younger patients with no co-morbidities presenting with critical illness," said the minister, Zweli Mkhize.
Whitehall sources said there was no evidence as yet that the UK strain was behaving in a similar way. Yet like so much during the pandemic, proof either way remains elusive. Oliver Pybus, a professor of infectious disease at Oxford University who co-authored an analysis of the new strain by COG-UK, said scientists would not know the true properties of the new variants "for some time".
Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ookquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zie ik hier ook. Tevens ook best wat kraampjes met Kerstspul zoals hete choco of Gluhwein enzo.
Geen idee waarom het niet zou mogen, maar laten we dat pad ook maar niet nemen. Ik heb niet alles gelezen hier vandaag....quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ook
4 december. Yep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:57 schreef Jor_Dii het volgende:
De R was op/rond 5 december dus 1,25, begrijp ik dat goed?
Haha ja..quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je mag het hier niet zeggen, maar ik zie het ook
zometeen komt de Picnic en als ik nog wat mis dan ga ik morgenavond om half 12quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Koevoetje mee?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zometeen komt de Picnic en als ik nog wat mis dan ga ik morgenavond om half 12
tot 00:00 vandaag en morgen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Koevoetje mee?![]()
Of is die supermarkt van je zo laat nog open?
Denk ook uit verveling deels.. mensen moeten iets te doen hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:18 schreef F.Sinatra het volgende:
We bestellen hier al jaren online boodschappen. Waarom zijn er zoveel mensen die nog fysiek gaan eigenlijk?
Zelfs de groenteboer, slager, bakker en de visboer bezorgen tegenwoordig.
Oeh... wat een gekkigheid. Dat wil ik ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tot 00:00 vandaag en morgen.
en dat voor een klein dorp
Die mensen hebben teveel vrije tijd en houden van sjouwen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:18 schreef F.Sinatra het volgende:
We bestellen hier al jaren online boodschappen. Waarom zijn er zoveel mensen die nog fysiek gaan eigenlijk?.
ach 10 minuten rijden en ik zit in grote stedenquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh... wat een gekkigheid. Dat wil ik ook.![]()
Nou ja, die supermarkt open tot 0.00 dan. Dat kleine dorp mag je houden.
Zodat het OK personeel kan meedraaien in de zorg voor Covid patiënten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu vanuit verschillende kanten druk om niet-urgente zorg op OK te stoppen.
Waarom zou ik een OK schrappen voor patiënten die niet eens op de kliniek belanden na de ingreep?
Ja, daar moest ik ook aan denken. Of de ok-ruimte nodig om de ic op te kunnen schalen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zodat het OK personeel kan meedraaien in de zorg voor Covid patiënten?
Ik roep maar wat hoor
Ik zou ook niet weten waarom bijv. een knie-operatie waarbij je in principe dezelfde dag weer naar huis gaat, anders de overige zorg in de weg zit.
Kan inderdaad. Maar dan is je bestaan vrij leeg imo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk ook uit verveling deels.. mensen moeten iets te doen hebben.
Op kliniek hebben we dat niet nodig. Voldoende verpleegkundigen want zorg zwaar afgeschaald.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik roep maar wat hoor
Ik zou ook niet weten waarom bijv. een knie-operatie waarbij je in principe dezelfde dag weer naar huis gaat, anders de overige zorg in de weg zit.
Ja en het is handig voor de ad hoc dingetjes. Wij bestellen denk 50-75% online. De rest in de winkel omdat dat op moment van bestellen nog niet bekend is. Denk aan een borrel in het weekend ofzo. Of dingen die je liever zo vers mogelijk hebt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Maar dan is je bestaan vrij leeg imo.
Fair enough.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja en het is handig voor de ad hoc dingetjes. Wij bestellen denk 50-75% online. De rest in de winkel omdat dat op moment van bestellen nog niet bekend is. Denk aan een borrel in het weekend ofzo. Of dingen die je liever zo vers mogelijk hebt.
Oohh maar dan is het wel duidelijk. Er worden gewoon weer besluiten genomen door mensen die te ver van de praktijk staan om de daadwerkelijke impact goed in te kunnen schatten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op kliniek hebben we dat niet nodig. Voldoende verpleegkundigen want zorg zwaar afgeschaald.
Op IC hebben we gaten in de avond en nachtdiensten. Dan heb ik er weinig aan als ik OK afschaal. Dan speel ik dagdiensten vrij.
Of ik moet ze dwingen met dienstopdrachten. Vind ik nog wat ver gaan. Helemaal omdat het niet echt nodig is.
Het is gewoon echt niet nodig om die OK's af te schalen.
Knie operatie is minstens een dagopname, dus blijven een nacht. Er zijn flink aantal ziekenhuizen waar je na knie operatie meerdere ligt in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik roep maar wat hoor
Mijn dochter mocht vorig jaar na haar kruisbandoperatie dezelfde dag weer naar huis, vandaar dat voorbeeldquote:Op dinsdag 22 december 2020 18:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Knie operatie is minstens een dagopname, dus blijven een nacht. Er zijn flink aantal ziekenhuizen waar je na knie operatie meerdere ligt in het ziekenhuis.
Ik denk in de noordelijke provincies ook nog.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dochter mocht vorig jaar na haar kruisbandoperatie dezelfde dag weer naar huis, vandaar dat voorbeeld.
Ik lees trouwens méér berichten dat niet alle planbare zorg wordt gestaakt, maar dat het nog gewoon doorgaat waar mogelijk. Bijvoorbeeld hier:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)nbare-reguliere-zorg
Van wie moet het dan worden afgeschaald?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op kliniek hebben we dat niet nodig. Voldoende verpleegkundigen want zorg zwaar afgeschaald.
Op IC hebben we gaten in de avond en nachtdiensten. Dan heb ik er weinig aan als ik OK afschaal. Dan speel ik dagdiensten vrij.
Of ik moet ze dwingen met dienstopdrachten. Vind ik nog wat ver gaan. Helemaal omdat het niet echt nodig is.
Nee, dat zijn de woorden van de Minister. Normaal gesproken houdt Van Ark zich redelijk op de vlakte.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Van wie moet het dan worden afgeschaald?
Edit: Zijn het niet gewoon de gebruikelijke grote woorden geweest van Ernst Kuiper, waar iedereen nu op afgaat?
https://www.ad.nl/binnenl(...)rg-vervalt~a81eee6c/quote:Nederlandse ziekenhuizen nemen extra maatregelen omdat de druk in de zorg enorm is toegenomen. Zo wordt alle niet urgente zorg voorlopig gestaakt. Dat heeft minister Tamara van Ark (Medische Zorg en Sport) zojuist laten weten.
[..]
Hoe lang deze situatie gaat duren, kan Van Ark nog niet zeggen: ,,We hopen de periode zo kort mogelijk te houden, maar er zijn nog altijd veel besmettingen. Het aantal ziekenhuisopnamen loopt daar altijd achteraan, dus de situatie zal de komende weken zorgelijk blijven.'' Wel doet de minister een oproep: ,,Houd je aan de maatregelen, zodat er snel weet lucht ontstaat in de ziekenhuizen.''
Solidariteit denk ik. Het idee is blijkbaar dat het niet zo mag zijn dat wat in regio A niet meer kan in B nog wel kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk vind ik het. Waarom zou je dit landelijk bepalen als het een regionale kwestie is hoeveel druk er op welke sectie van het ziekenhuis is?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:57 schreef BlackLining het volgende:
Nederlandse ziekenhuizen nemen extra maatregelen omdat de druk in de zorg enorm is toegenomen. Zo wordt alle niet urgente zorg voorlopig gestaakt. Dat heeft minister Tamara van Ark (Medische Zorg en Sport) zojuist laten weten.
Ik vermoed twee redenen: patientenspreiding (randstandziekenhuizen moeten worden ontlast) en voorbereiding (we hebben de piekbezetting nog niet bereikt).quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk vind ik het. Waarom zou je dit landelijk bepalen als het een regionale kwestie is hoeveel druk er op welke sectie van het ziekenhuis is?
Een boodschap doen is dan ook slechts invulling voor 30-45 min.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:27 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Maar dan is je bestaan vrij leeg imo.
Die referentie naar de Randstadziekenhuizen, komt dat uit het idee dat er in de Randstad meer coronagevallen zijn dan buiten de Randstad? Want gecorrigeerd naar inwoneraantal ontloopt het elkaar landelijk allemaal niet zoveel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:00 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik vermoed twee redenen: patientenspreiding (randstandziekenhuizen moeten worden ontlast) en voorbereiding (we hebben de piekbezetting nog niet bereikt).
Nee, vanuit de aanname (!) dat de druk op de ziekenhuizen daar nog steeds het grootst is, zoals een aantal weken terug. Moet toegeven dat ik dat niet heb gecheckt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die referentie naar de Randstadziekenhuizen, komt dat uit het idee dat er in de Randstad meer coronagevallen zijn dan buiten de Randstad? Want gecorrigeerd naar inwoneraantal ontloopt het elkaar landelijk allemaal niet zoveel.
Nederlands is toch veel te klein om te spreken over "regionale kwesties"?quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:59 schreef VoMy het volgende:
Toch opmerkelijk vind ik het. Waarom zou je dit landelijk bepalen als het een regionale kwestie is hoeveel druk er op welke sectie van het ziekenhuis is?
Nee hoor. 17 miljoen inwoners, een fors aantal ziekenhuizen. Nederland is zeker niet te klein daarvoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:14 schreef Fred het volgende:
[..]
Nederlands is toch veel te klein om te spreken over "regionale kwesties"?
Bron: De Standaardquote:De bewoners van woonzorgcentrum Sint-Pieter in Puurs zullen maandag de eerste Belgen zijn om een coronavaccin te ontvangen. Daar zijn ze trots op, maar het brengt ook verantwoordelijkheid mee, beseft directeur Fred Rogier.
‘Er zijn mensen die wel wat meer moeten doen voor zoveel aandacht’, zegt Fred Rogier, directeur van het woonzorgcentrum Sint-Pieter, aan de telefoon. ‘Wij zijn gewoon toevallig de eerste.’ Maar dan wel de eerste in een proces waar het hele land al maanden naar snakt. Maandag zullen de eerste bewoners van Sint-Pieter een vaccin tegen het coronavirus ontvangen, waarmee ze de Belgische primeur te pakken hebben. De 96-jarige Jos Hermans mag echt de spits afbijten. Het gaat om het vaccin van Pfizer/BioNTech, dat in de Belgische vestiging van farmabedrijf Pfizer in, jawel, Puurs, wordt geproduceerd.
‘Versta me niet verkeerd: wij zijn daar heel trots op’, zegt Rogier. ‘Dat vaccin wordt tenslotte hier gemaakt. Veel van onze bewoners hebben familieleden die bij Pfizer werken, en die het vaccin mee hebben geproduceerd. Het is heel mooi dat zij het als allereerste zullen ontvangen. Als ik het goed begrepen heb, is dat symbolische element ook de reden waarom wij eerst aan de beurt zullen komen. Dat is een mooi verhaal. Er wordt over niets anders meer gepraat. Het brengt licht in donkere tijden.’
Wanneer kreeg u het telefoontje dat u de eerste bent?
‘Gistervoormiddag rond half 10, van het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid. Wij hebben nu heel wat praktische zaken dringend uit te werken. Dit is niet alleen een mooie primeur, hij brengt ook veel verantwoordelijkheid. Wij zijn een proefproject voor heel Vlaanderen. Wij zullen als eerste de draaiboeken testen: over de levering, de koeling, de vaccinatie zelf. Er komt veel meer bij kijken dan zomaar een spuitje in een arm zetten. Uit onze ervaring zullen conclusies getrokken worden voor de verdere uitrol.’
Hoe wil u de bewoners voorlichten over de vaccinatie?
‘Daar zijn we al mee begonnen. We informeren zo goed we kunnen, maar geven ook de boodschap mee dat vaccinatie niet verplicht is. Al hopen we natuurlijk dat, net dankzij de goede informatie, de meesten zich zullen laten vaccineren. We moeten een vaccinatiegraad van 70 procent halen, anders is het een maat voor niets.’
Hebben er al mensen geweigerd?
‘We hebben vorige week een brief verstuurd, zowel via post als mail, naar de familieleden van alle bewoners, waarop zij konden antwoorden als ze niet in aanmerking wensten te komen. Voorlopig hebben slechts twee families dat gedaan (op een totaal van 92 kamers, red.). Al zou het natuurlijk kunnen dat het aantal toeneemt nu er zoveel aandacht voor komt.’
[..]
Wat met demente bewoners?
‘Elke demente bewoner heeft een wettelijke vertegenwoordiger die de beslissing voor hem of haar mag nemen. Die wordt geacht te handelen in het belang van de persoon voor wij hij optreedt. Dus ik ga ervan uit dat zij met vaccinatie instemmen.’
[..]
Welke impact zal de vaccinatie hebben op de maatregelen in uw centrum? Zal u snel meer bezoek toelaten?
‘Nee, zeker niet. Wij zullen als eerste met een geruster gevoel kunnen leven, maar we zullen niet als eerste versoepelen omdat wij toevallig als eerste de vaccins krijgen. Wij hebben net daardoor een voorbeeldfunctie en zullen de maatregelen van de overheid blijven volgen. Het is aan haar om te bepalen wanneer wij kunnen versoepelen. We gaan er alleszins al van uit dat we heel 2021 de mondmaskers blijven dragen.’
Wat deze crisis vooral heeft blootgelegd is dat het lokale overheidsapparaat vrijwel volledig failliet is. Dat is de reden dat er lokaal niets te regelen is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 18:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik hoop toch van harte dat ze die stap bij ons overslaan om familie te betrekken bij de keuze om vaccins te weigeren voor mensen in verzorgingshuizen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:16 schreef crystal_meth het volgende:
In België zal een WZC in Puurs (waar Pfizer gevestigd is) als eerste het vaccin ontvangen.
[..]
Bron: De Standaard
Vreemd wel dat alle families ingelicht worden, en die blijkbaar vaccinatie kunnen weigeren; ik zou verwachten dat ze dat enkel bij demente bewoners doen...
En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop toch van harte dat ze die stap bij ons overslaan om familie te betrekken bij de keuze om vaccins te weigeren voor mensen in verzorgingshuizen.
Met spullen en al op de stoep voor het verzorginshuis zetten. Maar dit is toch ook niet uitvoerbaar, daar gaan dan genoeg familie ruzies over komen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.
Nee, echt totaal niet. Waar haal je dit nou weer vandaan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat deze crisis vooral heeft blootgelegd is dat het lokale overheidsapparaat vrijwel volledig failliet is. Dat is de reden dat er lokaal niets te regelen is.
Burgemeesters en provincies hebben nul verantwoordelijkheid genomen en er niets aan gedaan om lokaal maatregelen te nemen gebaseerd op de lokale situatie. Het enige dat ze gedaan hebben is wijzen naar boven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, echt totaal niet. Waar haal je dit nou weer vandaan?
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Burgemeesters en provincies hebben nul verantwoordelijkheid genomen en er niets aan gedaan om lokaal maatregelen te nemen gebaseerd op de lokale situatie. Het enige dat ze gedaan hebben is wijzen naar boven.
Mits negatieve test van 72 uur oud.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:35 schreef quirina het volgende:
Grens UK gaat weer open vannacht. Net op t nieuws.
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.
Je hebt gelijk! Zuid, niet Noordquote:Op dinsdag 22 december 2020 17:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zuid-Afrika toch?
Daar lijkt men te vrezen dat de nieuwe strain ernstiger is voor jongeren.
[..]
https://www.telegraph.co.(...)-brazil-last-spring/
NB: als dat het geval is betekent dat niet dat het ook voor de strain in de Uk geldt, ze hebben dezelfde mutatie (N501Y) die het waarschijnlijk besmettelijker maakt, maar de andere mutaties zullen verschillen.
Excuses aan de GGD's inderdaad, daar was mijn klacht niet voor bedoeld. Ik heb het over de ambtenarenlaag rondom de burgemeesters. Provinciale staten zijn ook volledig onzichtbaar geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, oke, dat is waar, de burgemeesters heb je helemaal geen kloot aan gehad behalve klagen en wijzen. Losse GGD's daarentegen verrichten prima werk.
Hier kregen we een gratis wasbaar mondkapje. Nou ja, het is iets zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.
Verder nooit meer wat gehoord of gezien.
Bij het grootste deel is het een kwestie van tijd volgens mij. Dan heb ik het over de groep die terecht twijfels heeft over de mogelijke langetermijneffecten. Deze zal echt wel overstag gaan als er grote groepen mensen reeds gevaccineerd zijn en het allemaal wel meevalt. Daar is weinig moeite voor nodig, laat het verloop het gewoon op oplossen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zeer weinig tijd verspillen aan het proberen over te halen van weigeraars. Er staan genoeg mensen in de rij die wel willen.
Ik heb helegaar niet gemerkt dat er een lokale overheid is hier in Zwolle wat betreft de context van Corona.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hier kregen we een gratis wasbaar mondkapje. Nou ja, het is iets zullen we maar zeggen.
Ik heb vanwege de steun die ik ontvang (TOZO) regelmatig contact gehad met mijn gemeente in Overijssel en dat ging allemaal vrij ok. Staat in schril contrast met hoe het ging in deze gemeente toen er nog geen corona was, toen was het echt een drama.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb helegaar niet gemerkt dat er een lokale overheid is hier in Zwolle wat betreft de context van Corona.
Ik heb een brief van de wethouder van financiën gekregen om me te bedanken voor m'n inzet in deze moeilijke tijden. Geen grap!quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:37 schreef quirina het volgende:
[..]
Burgemeester hier stuurde iedere inwoner een standaardbrief met het thema foei.
Verder nooit meer wat gehoord of gezien.
Ook de ziekenhuizen zelf waren overvallen door de berichtgeving van onder meer de NOS.quote:„Er verandert voor onze patiënten dus feitelijk niets”, reageert Zuyderland-topman David Jongen. „Natuurlijk, als je valt en je breekt een heup, dan rijdt de ambulance je direct hierheen, maar als die heup versleten is, zul je nu inderdaad langer moeten wachten. Het is niet anders. Alles wat blijvende gezondheidsschade kan opleveren, gaat gewoon door.”
Alle Limburgse ziekenhuizen plaatsten in de loop van de middag een geruststellende boodschap op hun websites: patiënten met een al geplande ingreep hoeven zich geen zorgen te maken. Zo lang ze niet door het ziekenhuis zelf worden gebeld, gaat de operatie gewoon door.
VieCuri en SJG Weert, die het nieuws via de pers moesten horen, laten weten zich te beraden hoe nu verder. „Vóór de tweede coronagolf hebben alle ziekenhuizen afgesproken elkaar te helpen, juist om de reguliere zorg langer overeind te houden. Dat doen we onder meer via fair share, de uitwisseling van patiënten. Kennelijk heeft het Landelijk Netwerk Acute Zorg een volgend besluit genomen: maar we gaan nu écht niet alles direct afzeggen. De timing is wat raar aan de vooravond van Kerstmis, dan is sowieso het OK-programma al sterk afgeschaald”, aldus een SJG-woordvoerster.
Ja, en ook niet raar. 95% van de mensen hier zat in die positie nu thuis met een burn out.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De Jonge ziet er trouwens wel behoorlijk slecht uit. Wat mij betreft ruilt hij wat interview tijden bij talkshows in voor tijd voor zichzelf.
Achteraf gezien zou een aparte minister/persoon in de regering voor corona, geen verkeerde keuze zijn geweest denk ik. Een centrale coordinator die het overzicht houdt en ook meer pro-actief kan werken. Misschien een positie in de regering voor de komende paar jaar in de nieuwe regering na maart.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:15 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien was het beter geweest dat we 2 corona-ministers hadden, dan had Hugo de Jonge meer vrije tijd om voor met zijn gezin leuke dingen te doen. Dan heb je ook hierdoor wel iets minder kans op burn-out... Corona-zaken vergen ook veel van een minister die 24/7 altijd klaar moet staan om in te grijpen of iets moeten regelen.
Ik zie nu in Amsterdam ook al de datum 18 januari voorbij komen voor de vaccinaties.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar ook, wat een verademing als je die Engelse Patel hoort over het opzetten van testfaciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs en reizigers: "It's a big job, but we can do that fairly quickly". Die toon mis ik vaak bij het RIVM/GGD (en ook De Jonge wel), daar wordt meer in problemen gepraat dan in oplossingen.
Ja, misschien moeten alle zorgmedewerkers en ondernemers ook even een extra kracht hebben. Kunnen ze even wat leuks gaan doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:15 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien was het beter geweest dat we 2 corona-ministers hadden, dan had Hugo de Jonge meer vrije tijd om voor met zijn gezin leuke dingen te doen. Dan heb je ook hierdoor wel iets minder kans op burn-out... Corona-zaken vergen ook veel van een minister die 24/7 altijd klaar moet staan om in te grijpen of iets moeten regelen.
Was dat niet sowieso het plan? Op 8 januari begint het op kleine schaal en 18 januari gaan alle lokaties aan de gang.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie nu in Amsterdam ook al de datum 18 januari voorbij komen voor de vaccinaties.
We hadden een Coronagezant die mondkapjes etc inkocht. Maar die is gestopt in augustus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Achteraf gezien zou een aparte minister/persoon in de regering voor corona, geen verkeerde keuze zijn geweest denk ik. Een centrale coordinator die het overzicht houdt en ook meer pro-actief kan werken. Misschien een positie in de regering voor de komende paar jaar in de nieuwe regering na maart.
Laten we dat dan maar hopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Was dat niet sowieso het plan? Op 8 januari begint het op kleine schaal en 18 januari gaan alle lokaties aan de gang.
Het wordt ook erger, maar ik las op AD ook een medewerker van Kruidvat op een hele nare manier aangevallen door een vrouw die geen mondkapje op had. Ze zei toen dat ze zelf uitgezonderd was van mondkapjesplicht, maar kon niet de bewijs leveren of dat zo was. En die verkoopster hield goed staande en zei niet zo veel terug tegen die agressieve vrouw.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Godverdomme zeg
Ik kan hier echt ziedend om worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het wordt ook erger, maar ik las op AD ook een medewerker van Kruidvat op een hele nare manier aangevallen door een vrouw die geen mondkapje op had. Ze zei toen dat ze zelf uitgezonderd was van mondkapjesplicht, maar kon niet de bewijs leveren of dat zo was. En die verkoopster hield goed staande en zei niet zo veel terug tegen die agressieve vrouw.
Link: https://www.ad.nl/economi(...)ze-beelden~ac314998/
Heftig hoor.
Idd. Props voor die caissière wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:39 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik kan hier echt ziedend om worden.
Het ergste, vind ik dan, is nog wel dat de reacties bij dat youtube-filmpje vol lof over de filmster staat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:41 schreef trustychords het volgende:
[..]
Idd. Props voor die caissière wel.
Dit was altijd al het plan. Utrecht 8 januari, 11 januari in 3 locaties, 18 januari op 25 locaties.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie nu in Amsterdam ook al de datum 18 januari voorbij komen voor de vaccinaties.
Straks hebben we er tussen neus en lippen door gewoon weer 10 dagen bij op geteld op veel plekken...
Zeker niet om het gedrag van die vrouw goed te praten, maar het winkelpersoneel mag volgens de privacywetgeving ook niet naar medische gegevens als bewijs vragen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:36 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Het wordt ook erger, maar ik las op AD ook een medewerker van Kruidvat op een hele nare manier aangevallen door een vrouw die geen mondkapje op had. Ze zei toen dat ze zelf uitgezonderd was van mondkapjesplicht, maar kon niet de bewijs leveren of dat zo was. En die verkoopster hield goed staande en zei niet zo veel terug tegen die agressieve vrouw.
Link: https://www.ad.nl/economi(...)ze-beelden~ac314998/
Heftig hoor.
Toch moet je aannemelijk kunnen maken waarom je uitgezonderd bent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:54 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zeker niet om het gedrag van die vrouw goed te praten, maar het winkelpersoneel mag volgens de privacywetgeving ook niet naar medische gegevens als bewijs vragen.
quote:Of u onder de uitzondering valt, hangt af van uw persoonlijke situatie. Dat betekent dat u zelf moet aantonen waarom u in aanmerking komt voor uitzondering van de mondkapjesplicht. Medewerkers van politie, boa’s maar ook personeel van een winkel of van een OV-bedrijf kunnen u vragen om dat aannemelijk te maken.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit was altijd al het plan. Utrecht 8 januari, 11 januari in 3 locaties, 18 januari op 25 locaties.
Ik wil eerst zeker weten of dat vaccin voor elke vorm van dat virus werkt, en als dat zo is, begin ik pas een beetje blij te worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ongetwijfeld al langs gekomen hier, maar dit laat gewoon zien dat dit waarschijnlijk het maximaal haalbare is: https://nos.nl/artikel/23(...)en-dan-in-maart.html
De angst is weg, en daarmee de wil om ons nog verder te isoleren.
Dat zag iedereen van een kilometer afstand aankomen. Nou ja, bijna iedereen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Ongetwijfeld al langs gekomen hier, maar dit laat gewoon zien dat dit waarschijnlijk het maximaal haalbare is: https://nos.nl/artikel/23(...)en-dan-in-maart.html
Echt hè... Schop onder dr hol en winkelverbod verdient ze.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:43 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het ergste, vind ik dan, is nog wel dat de reacties bij dat youtube-filmpje vol lof over de filmster staat.
Als het mijn oma was geweest zoals in de laatste maand een paar weken terug was het best een valide gesprek geweest om het niet te doen. Omdat we wisten - net als de artsen in het verzorgingstehuis zelf - dat het aflopende zaak was en het vaccin dan beter naar iemand kan gaan die er meer aan heeft. In haar geval zat tussen het moment dat we wel beseften dat het klaar was en haar dood een week of vier.quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop toch van harte dat ze die stap bij ons overslaan om familie te betrekken bij de keuze om vaccins te weigeren voor mensen in verzorgingshuizen.
Mensen bijna een jaar lang binnen houden. Als je zelf duidelijk niet in de risicogroep valt heb je het op een gegeven moment wel gezien. Virus is ook veel minder gevaarlijk dan dat in maart werd voorgesteld/gedacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Lekker negatief testen en dan met 70 man kerst vierenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:09 schreef Elan het volgende:
Al die mensen die zich nog even voor de kerst laten testen![]()
, weet nou niet je daar blij van moet worden of juist niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Brutal. Fucking. Metal.
Dat is geen tekst uit de wet / regeling toch? Daar staat volgens mij nergens dat het winkelpersoneel je dat moet of mag vragen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch moet je aannemelijk kunnen maken waarom je uitgezonderd bent.
[..]
Heeft dat primair met de angst die weg is te maken of weten we gewoon veel meer nu? Bijvoorbeeld dat we in de buitenlucht eigenlijk niet ziek kunnen worden, tenzij je gaat staan tongzoenen of je vol in de bek laat hoestenquote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
En tóch zie ik het gebeuren. Handschoenen aan in de winkels, avondklok, alcoholverkoop naar 19u, afhaal van eten en producten weg etc.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:58 schreef DireStraits7 het volgende:
Misschien wel, dan besmetten ze in elk geval niet die paar familieleden die ze nog mogen zien. (als ze zich tenminste aan quarantaine houden, wishfull thinking)quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:09 schreef Elan het volgende:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:10 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Lekker negatief testen en dan met 70 man kerst vierenDat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
blablablabla
Wat natuurlijk niet opgaat want dan moeten ze toch even dit of dat in de winkel halen of dat ene dagje kantoor doen..quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel, dan besmetten ze in elk geval niet die paar familieleden die ze nog mogen zien. (als ze zich tenminste aan quarantaine houden, wishfull thinking)
Waarom zou je je voor een kerstbezoek laten testen en voor een willekeurig ander bezoek aan een vriend, kennis of familielid niet?quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Misschien wel, dan besmetten ze in elk geval niet die paar familieleden die ze nog mogen zien. (als ze zich tenminste aan quarantaine houden, wishfull thinking)
Ging volgens de politie helemaal niet om mondkapjes, blijft natuurlijk sneu maar je weet verder niet wat er aan de hand was. Kan met zo goed een of ander conflict zijn tussen jeugdbendes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true
Godverdomme zeg
Je kan tien minuten na zo een test nog besmet raken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagen
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik er ook bij ja, frappant was bij dat nieuwsitem dat de mensen in de rij bij de teststraten gewoon zeiden vanuit de auto dat het puur vanwege kerst is dat ze getest Willem worden, en dat de gasten die daar werken op hun beurt beweerden dat er geen enkel verband was met de feestdagen
Zeker maar dit waren veelal mensen met milde klachten, en de kans dat je zelf besmettelijk bent met kerst is wel klein.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan tien minuten na zo een test nog besmet raken.
Vooral als dat gemuteerde virus uit Engeland hier al is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenmensen gaan elkaar massaal opzoeken, want 'dat hoort bij kerst'. Eerste week januari gaan de besmettingen naar ongekende hoogtes ben ik bang
Ik heb die verhalen echt gehoord. helaas.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je je voor een kerstbezoek laten testen en voor een willekeurig ander bezoek aan een vriend, kennis of familielid niet?
Ja zo'n teamleider zei letterlijk we zien geen verband het komt waarschijnlijk omdat het kouder is buiten. Lekker toch onder steen levenquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:15 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon je boerenverstand gebruikenmensen gaan elkaar massaal opzoeken, want 'dat hoort bij kerst'. Eerste week januari gaan de besmettingen naar ongekende hoogtes ben ik bang
Daar ben ik dus ook bang voor. Helemaal omdat wanneer je met kerst besmet raakt, je rond oud en nieuw op je besmettelijkst bentquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:17 schreef Jor_Dii het volgende:
De dagen na Kerst krijg je - op papier - een dip omdat super veel mensen zich nu laten testen, waardoor de urgentie om met Oud & Nieuw op te letten nóg minder zal worden (het gaat immers de goede kant op toch?!?). Prima cocktail voor een desastreus begin van 2021..
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:20 schreef quirina het volgende:
Mensen gaan ook verspreid bijelkaar op bezoek met kerst en denken dat dat ook geen kwaad kan.
Even naar opa en oma en naar onze oude tante die anders eenzaam is. En dan gaan de neven nichten kleinkinderen en achterkleinkinderen ook even.
En dan is het ineens oeps shit teveel mensen tegelijk bij elkaar. Maar ja dan wens je elkaar de beste wensen met een knuffel want ja het zal wel meevallen...
En dan in januari opa oma ouwe tante op de ic en de rest van de familie ziek.
Zo kan het gaan.
Is gewoon een tekst van Rijksoverheid. En juist omdat men geen medische gegevens hoef te verstrekken moet JIJ aannemelijk maken waarom je geen mondkapje zou hoeven dragen. Als je dat niet wilt doen door het verstrekken van medische gegevens zul je dat op een andere manier moeten doen. En anders heeft in dit geval winkelpersoneel het recht jou de toegang te ontzeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:10 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat is geen tekst uit de wet / regeling toch? Daar staat volgens mij nergens dat het winkelpersoneel je dat moet of mag vragen.
Ja, er kan door hen naar medische gegevens gevraagd worden, maar dan zijn zij de mensen in overtreding, niet jij.
Ja, want we willen allemaal even nog vlug ziek worden voordat dat vaccin er isquote:
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:09 schreef Elan het volgende:
PRIVACYWET SCHAT GA DE WET LEREN SCHAT!!!! ( viswijf van de Kruidvat modus)quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is gewoon een tekst van Rijksoverheid. En juist omdat men geen medische gegevens hoef te verstrekken moet JIJ aannemelijk maken waarom je geen mondkapje zou hoeven dragen. Als je dat niet wilt doen door het verstrekken van medische gegevens zul je dat op een andere manier moeten doen. En anders heeft in dit geval winkelpersoneel het recht jou de toegang te ontzeggen.
Of je gaat -terwijl je besmet bent- niet testen, weet dus niet dat je besmet bent en gaat met de hele familie bij elkaar zitten. Supergoed idee ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.
Anders genoeg mensen horen roepen om een lockdown.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zag iedereen van een kilometer afstand aankomen. Nou ja, bijna iedereen.
Je moet sowieso niet met de hele familie bij elkaar zitten. Wel of geen test.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Of je gaat -terwijl je besmet bent- niet testen, weet dus niet dat je besmet bent en gaat met de hele familie bij elkaar zitten. Supergoed idee ja.
Nou ja, als het alternatief is dat je moeder of opa twee weken later in de kist ligt lijkt me dat een iets grotere tegenvallerquote:Op dinsdag 22 december 2020 21:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel mensen dat doen en dan opeens alleen in quarantaine zitten tijdens kerst, want positief getest. Eigenlijk is het heel dom om te gaan testen vanuit dat perspectief, want het kan alleen maar tegenvallen.
Dat is mijn punt ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet met de hele familie bij elkaar zitten. Wel of geen test.
Die mensen roepen waarschijnlijk om een lockdown omdat ze ook wel zien, dat een bepaalde groep mensen die regels toch blijft negeren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Anders genoeg mensen horen roepen om een lockdown.
Ook genoeg mensen horen roepen dat de gedeeltelijke lockdown veel te laf was, maar het blijkt dat die best wel effectief was als je de vervoersstromen zo ziet.
Daarna huilen bij de uitvaart dat ze nog zo fijn met kerst even samen waren en dat ze dachten dat het wel veilig was maar ja...quote:Op dinsdag 22 december 2020 21:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, want we willen allemaal even nog vlug ziek worden voordat dat vaccin er is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |