SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Daar kun je denk ik wel van uit gaan ja 'we hebben elkaar al heel het jaar niet mogen zien, dan moet 1 zo'n dagje toch wel kunnen want het is kerst'.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al ziet het er gewoon niet goed uit met de feestdagen voor de deur. Hopelijk beseffen de meeste mensen zich dat, maar ik vrees voor januari om eerlijk te zijn.
Die kerkverbrandingen in Noorwegen he...quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:26 schreef Noordzijde het volgende:
Wanneer gaan we Barneveld deporteren? Standaard in de top 10 voor zo'n dorpje.
Weet vrij zeker dat sinterklaas (en in mindere mate black friday) een heel grote rol hebben gespeeld in de cijfers van afgelopen 2 weken, deze piek lijkt nu eventueel voorbij om na kerst weer vrolijk hetzelfde effect te zien.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daar kun je denk ik wel van uit gaan ja 'we hebben elkaar al heel het jaar niet mogen zien, dan moet 1 zo'n dagje toch wel kunnen want het is kerst'.
Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Noot is natuurlijk wel dat we tijdens Sinterklaas en Black Friday geen lockdown zoals nu hadden, dus het zal vast iets minder zijn. We kunnen echter wel een stijging verwachten vrees ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:27 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Weet vrij zeker dat sinterklaas (en in mindere mate black friday) een heel grote rol hebben gespeeld in de cijfers van afgelopen 2 weken, deze piek lijkt nu eventueel voorbij om na kerst weer vrolijk hetzelfde effect te zien.
Cordon sanitaire om Amsterdam.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Noord Brabant doet het relatief goed
Uit dat licht, weg die stadquote:
Weekendeffect. Verder is het toch goed om ook voorbij de gemelde besmettingen te kijken, er zijn meer parameters.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef ondeugend het volgende:
Een paar weken geleden postte ik dat ik de lage aantallen in Belgie niet begreep. Dat zou aan de manier van administreren/testen liggen werd er toen gezegd
Ook zou Belgie die manier weer veranderen dus de verwachting was dat het daarna weer andere slechtere cijfers zou geven.
Belgie zat vandaag op 981 besmettingen.
Hoe dan?Ik snap het mega grote verschil niet.
Ja hehe, niet gek als de besmettingen oplopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef capricia het volgende:
Dat percentage positief getest is niet erg positief. Het loopt op.
Ja net iets te verdacht laag die cijfers daar. Komt misschien ook wel omdat de testdrempel daar hoger ligt gezien je eerst langs de huisarts moet om een test aan te vragen ipv dat je het direct zelf kunt regelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:28 schreef ondeugend het volgende:
Een paar weken geleden postte ik dat ik de lage aantallen in Belgie niet begreep. Dat zou aan de manier van administreren/testen liggen werd er toen gezegd
Ook zou Belgie die manier weer veranderen dus de verwachting was dat het daarna weer andere slechtere cijfers zou geven.
Belgie zat vandaag op 981 besmettingen.
Hoe dan?Ik snap het mega grote verschil niet.
en dan jullie kampioen zeker?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uit dat licht, weg die stad
Neuh, Vitesse (lol)quote:
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:31 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ja hehe, niet gek als de besmettingen oplopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |