Maar zou volgens het RIVM toch zo een 400 per week zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:45 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is te kort door de bocht.
Oversterfte wordt overschat en is sinds de eerste golf veel minder afwijkend van de gemelde aantallen omdat er veel meer getest wordt.
Toch wel fijn als je met kerst bij opa en oma gaat zitten dat je zeker weet dat je geen corona hebt. Vraag me af over de bereidheid tot testen daarna weer om laag gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
Ook echt bijna 500.000 testen, nog even doorgaan en elke nederlander is wel bij de teststraat geweest.
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.quote:
Ik wil niet negatief uit de hoek komen ofzo, maar dat komt waarschijnlijk doordat die nieuwe "Britse" variant hier allang is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:51 schreef ondeugend het volgende:
In mijn mooie Drentheland zijn de afgelopen week 12.5% van de testen positief geweest![]()
Een week geleden was dat 8,9%
Twee weken geleden was het 7.1%
Ik ben bang dat het elke dag een stukje minder wordt: niet omdat het aantal besmettingen afneemt, maar omdat het aantal mensen toeneemt die de test liever ná kerst doen: "Stel je voor dat ik positief test, dan kan kerst niet doorgaan".quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:38 schreef Benny het volgende:
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar de cijfers van morgen. Wo-Do-Vr zijn tegenwoordig een stuk hoger dan Di
Ik zou hem misschien wel juist anders zien... "Even testen of je positief bent en anders gaan we er gewoon voor"quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het elke dag een stukje minder wordt: niet omdat het aantal besmettingen afneemt, maar omdat het aantal mensen toeneemt die de test liever ná kerst doen: "Stel je voor dat ik positief test, dan kan kerst niet doorgaan".
Na de kerst dus een enorme stijging door mensen die het besmetten van hun familie belangrijker vonden dan het testen.
Gezien de manier waarop de Nederlandse bevolking omgaat met het virus lijkt me dat ijdele hoop. "Laat die ander zich maar testen voor kerst. "quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:59 schreef Benny het volgende:
Ik zou hem misschien wel juist anders zien... Even testen of je positief bent en anders gaan we er gewoon voor
Ik had er eigenlijk meer uit de 5-10 dagen periode verwacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.
Volgens het NOS journaal..quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het neigt er naar dat we de piek voorbij zijn.
Dan kan je de 1,5 meter regel niet meer aanhouden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:11 schreef Mani89 het volgende:
Waarom sturen we alle 70+’ers niet gewoon naar Schiermonnikoog?
heb je hier iets aan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand de te leveren IC-capaciteit per regio?
Landelijk is het 1350, maar hoe zit dat per regio?
Cijfers die ik van de LCPS heb gehad sluiten niet eens aan bij wat we in Brabant moeten leveren.
@:chratnox jij wellicht?
Dit is vanochtend alweer tegengesproken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Politie checkt volle woonkamer tijdens oud en nieuw; ‘Dat is reden om aan te bellen’
Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-bellen~a0579283/
Ik mag hopen dat ze dit ook met de kerst doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Politie checkt volle woonkamer tijdens oud en nieuw; ‘Dat is reden om aan te bellen’
Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant.
Bestaat dat eigenlijk nog? Dat was mooie televisie om met een bakkie op te kijken. Alleen klopte het tijdstip van uitzenden dan weer vaak niet met een bakkie op hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:45 schreef Benny het volgende:
2020 eigenlijk net een slechte Tel Sell reclame:
"Maar wacht... Er is meer!"
Volgens mij wel. Maar nu is Tommy Teleshopping het ding. Ander jasje, zelfde conceptquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Bestaat dat eigenlijk nog? Dat was mooie televisie om met een bakkie op te kijken. Alleen klopte het tijdstip van uitzenden dan weer vaak niet met een bakkie op hebben.
Dank. Dit zijn dezelfde cijfers als ik vanuit LCPS heb gehad (al heb ik ze specifiek per ziekenhuis ontvangen).quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
heb je hier iets aan?
[ afbeelding ]
Bron: https://www.google.com/ur(...)7MQRlbpjflgF9FbqQ0aZ
En vervolgens zeg je “bedankt Wilbert, doen we niks mee.” En dan staat ie met lege handen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:17 schreef Za het volgende:
Haha, ik zou kunnen zeggen dat dit wel illustratief is voor de afgelopen maanden, maar dat is ook weer zo drammerig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank. Dit zijn dezelfde cijfers als ik vanuit LCPS heb gehad (al heb ik ze specifiek per ziekenhuis ontvangen).
Echter zegt onze RCPS dat we 186 bedden moeten hebben. Ook de verdeling per ziekenhuis sluit niet aan.
Ik kan het niet helemaal plaatsen.
dat vind ik het enige goeie ervanquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Allemaal op een locatie. Heel slim.
In België was (en is?) het gebaseerd op de doodsoorzaak vermeld op de overlijdensacte. Een overlijdensacte wordt bij elk overlijden opgesteld.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Is Belgie nog steeds veel liberaler in de registratie van wat een Covid-gerelateerd overlijden is? Dat zou inmiddels toch ook wel gelijkgetrokken moeten zijn, of niet?
quote:Het werkelijke aantal overleden COVID-19 patiënten is hoger dan het aantal overleden patiënten gemeld in de surveillance. Dit komt doordat er geen meldingsplicht geldt voor overlijden aan COVID-19.
Als ik goed kijk 8x10, dus theoretisch 80 plekken tegelijk. GGD gaf aan dat 1 persoon 10 mensen per uur in kan enten, dus theoretisch 800 per uur, of 6400 per dag bij een 8-urige werkdag en volle bezetting.quote:
Dit had NIEMAND verwachtquote:
Hm nee, geen idee. Ik ben de link die @Scrummie stuurde ook tegengekomen, maar niet veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Heeft iemand de te leveren IC-capaciteit per regio?
Landelijk is het 1350, maar hoe zit dat per regio?
Cijfers die ik van de LCPS heb gehad sluiten niet eens aan bij wat we in Brabant moeten leveren.
@:chratnox jij wellicht?
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezienquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik goed kijk 8x10, dus theoretisch 80 plekken tegelijk. GGD gaf aan dat 1 persoon 10 mensen per uur in kan enten, dus theoretisch 800 per uur, of 6400 per dag bij een 8-urige werkdag en volle bezetting.
Niet slecht, dat kan helpen.
Klopt. van mexicaanse griep destijds.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezien
Ja, echt he... ik weet niet hoor, ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar met honderden mensen in een hal roept bij mij toch wat vragen op.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Half februari in het nieuws: prikhal blijkt coronabrandhaard.
Ah oke. Ik heb heel de mexicaanse griep niet heel bewust meegekregen, moesten we toen ook 1,5m afstand houden enzo? Ik kan me niet herinneren dat ik dat toen gedaan hebquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
volgens mij is dat een archieffoto, heb die al eens eerder gezien
Nee natuurlijk niet, haha. Van die mexicaanse griep heeft de gemiddelde burger niks gemerkt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah oke. Ik heb heel de mexicaanse griep niet heel bewust meegekregen, moesten we toen ook 1,5m afstand houden enzo? Ik kan me niet herinneren dat ik dat toen gedaan heb
Hoe doen ze het in Duitsland eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, echt he... ik weet niet hoor, ik hoop dat het allemaal goed gaat, maar met honderden mensen in een hal roept bij mij toch wat vragen op.
quote:De geïmproviseerde inentingscentra schieten als paddenstoelen uit de grond en de deadlines zijn strak: voor 15 december moeten er honderden prikstraten door heel het land klaar voor gebruik zijn.
Ik weet wel dat we toen handgel moesten in de klas enzo. Dat is het wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, haha. Van die mexicaanse griep heeft de gemiddelde burger niks gemerkt.
Nou, waarom gebruiken ze niet gelijk dezelfde naalden als ze toch zo lekker slim bezig zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom moet het per se aan de lopende band?
Elke dag 3 mensen schiet ook niet op hè.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
heeft met de aanvoer te maken en het op temperatuur houden van het vaccinquote:Op dinsdag 22 december 2020 16:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan ook op meerdere locaties.quote:Op dinsdag 22 december 2020 16:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Elke dag 3 mensen schiet ook niet op hè.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |