SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welke ijsbaan is nog open? En kun je daar gewoon normaal schaatsen want dat lijkt me wel nice om weer eens te gaan doen
Dat gaat goedquote:ILT: besmettelijk afval van Corona-testlocaties vaak verkeerd verpakt en afgevoerd
Uit inspecties bij 39 Corona-testlocaties blijkt dat op 22 plaatsen het afval niet goed wordt verpakt en afgevoerd. De beschermende kleding van de medewerkers en de gebruikte wattenstaafjes worden afgevoerd met het bedrijfsafval, terwijl dit in speciale vaten of speciale plastic zakken moet. Deze (besmettelijke) afvalstroom vereist bovendien een speciale behandeling. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bezocht tussen 7 en 11 december in heel Nederland testlocaties. Inspecteur-generaal van de ILT Jan van den Bos: “We zien dat kennis over verpakken en afvoer van besmettelijk afval nog te vaak ontbreekt. Met onze inspecties signaleren we dat het verpakken en vervoeren van covid-19 afval echt veiliger moet. Na onze gesprekken met betrokkenen is hier direct werk van gemaakt.”
Verschillende testlocaties
Bij 11 van de 24 GGD-testlocaties en 9 van de 14 bezochte commercile testlocaties werd het afval niet goed verpakt en afgevoerd. Ook een testlocatie in een ziekenhuis maakte deze fout. In al deze gevallen werd het corona-afval als regulier bedrijfsafval afgevoerd. Daarnaast werden een handvol overtredingen gemaakt op het gebied van het afsluiten van containers of coderen van containers met covid-19 afval.
Goed verpakken
Het niet goed verpakken en afvoeren van afval dat (mogelijk) is besmet met het coronavirus brengt risico’s met zich mee. Alle mensen die betrokken zijn bij het verpakken en vervoeren kunnen onbedoeld met het coronavirus in aanraking komen. Daarom moet de verpakking van covid-19 afval voldoen aan speciale eisen en apart afgevoerd en veilig verwerkt.
Overtredingen oplossen
De inspecteurs van de ILT hebben leidinggevenden op testlocaties opgedragen de geconstateerde overtredingen direct aan te pakken. Betrokkenen hebben hier meteen werk van gemaakt. Daarnaast gaat de ILT in gesprek met de leiding van betrokken instanties en afvalverwerkers om te zorgen dat de kennis over omgaan met besmettelijk afval toeneemt, en het aanbieden en verwerken van corona-afval verbetert. De komende tijd blijft de inspectie teststraten bezoeken om te controleren of het afvoeren van covid-19 afval veilig gebeurt.
Tijdelijke regeling
Het besmettelijke afval moet volgens ADR-regels -over het vervoer van gevaarlijke stoffen- in speciale kunststof vaten verpakt zijn. Door een tekort aan deze vaten werd dit voorjaar een tijdelijke regeling afgegeven voor het verpakken en vervoeren van zogeheten droog ziekenhuisafval in bepaalde plastic zakken. Deze regeling is niet alleen van toepassing op het afval dat vrijkomt bij de verpleging van coronapatinten in ziekenhuizen en zorginstellingen, maar geldt ook voor het afval van de corona-teststraten. Deze regeling werd bij de tweede coronagolf opnieuw van kracht en geldt tot 1 oktober 2021. De ILT monitort het veilig vervoer van besmettelijk (ziekenhuis)afval.
Dat betekent dus dat we nog meer dan een maand de situatie zullen hebben dat planbare zorg niet doorgaat. Terwijl de andere vaccins ook onderweg zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso begint het op 8 januari niet overal. Dan begint de eerste locatie. Ik geloof dat de planning is dat er tegen 11 januari op drie plaatsen geprikt wordt en dan in de loop van januari steeds meer.
Genot.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Benny het volgende:
Persberichtje in mijn mailbox:
[..]
Dat gaat goed
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso begint het op 8 januari niet overal. Dan begint de eerste locatie. Ik geloof dat de planning is dat er tegen 11 januari op drie plaatsen geprikt wordt en dan in de loop van januari steeds meer.
Ijscokarretjes met vaccins door de wijkenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:37 schreef Draak31 het volgende:
Ze moeten gewoon beginnen met prikken nu. Langs de huizen, gaan met die hap.
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
De ijsbaan in Alkmaar is ook open. 100 man mogen er tegelijk in. Vind het best nog veel, vooral aangezien ze met tijdllocks van een uur werken en er dus ieder uur een grote in- en uitloop is.
Wat idioot dat die open magquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
De ijsbaan in Alkmaar is ook open. 100 man mogen er tegelijk in. Vind het best nog veel, vooral aangezien ze met tijdllocks van een uur werken en er dus ieder uur een grote in- en uitloop is.
Sporten in de buitenlucht... Je mag toch ook met 100 man over het fietspad?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?
Tsja, zo kan je voor alles wel wat verzinnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sporten in de buitenlucht... Je mag toch ook met 100 man over het fietspad?
Het voelt (weer) als afwachten en aankijken. Dan wanneer je echt niet anders meer kunt een beslissing nemen. Het voelt niet als regeren, het voelt als reageren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.
Dan kan het wel zijn dat we kleinschalig van start gaan etc etc maar het geeft de bevolking in elk geval een belangrijke morele oppepper. Er gebeurt namelijk wat.
Vind het uberhaupt al triest dat het niet tijdig geregeld is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.
Dan kan het wel zijn dat we kleinschalig van start gaan etc etc maar het geeft de bevolking in elk geval een belangrijke morele oppepper. Er gebeurt namelijk wat.
Ja, belachelijk dat er nog iets van plezier is! Alles sober en grauw ja, en vlug. T is immers bijna Kerst.quote:
Het begint dus zowel laat als kleinschalig tegelijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In totaal willen ze volgens mij 30 locaties inrichten, dus de laatste 5 gaan na 18 januari open.quote:Uiterlijk maandag 11 januari zal de GGD op 3 locaties in het land gaan vaccineren. Vanaf maandag 18 januari vindt het vaccineren plaats op 25 centrale locaties.
Ja euh.... ik heb de toestemming niet gegeven he?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?
Binnenhal is dicht, dus zie het probleem ook niet zo. Ik heb een schaatsbaan gevonden, ga in het nieuwe jaar maar een paar keer schaatsenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:40 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, zo kan je voor alles wel wat verzinnen.
Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee snap ikquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja euh.... ik heb de toestemming niet gegeven he?
Half overdekt overigens.
Die uitstraling missen we al vanaf het begin, adequaat en gericht ingrijpen op het moment dat het ertoe doet. Telkens kijken we de koe in de kont.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
daarom, ik vind ook wel dat het al klaar had moeten zijn maar het gaat uiteindelijk niet zoveel uitmakenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.
Men doet daar heel makkelijk en lacherig over maar ook de administratie en registratie is van een enorm groot belang, zeker als je maar een x aantal vaccins krijgt toebedeeld als land.
Wij lopen straks 18 januari al een paar miljoen vaccinaties achter de UK aan. Maar dat is volgens Hugo spierballentaal of iets in die trant.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.
Men doet daar heel makkelijk en lacherig over maar ook de administratie en registratie is van een enorm groot belang, zeker als je maar een x aantal vaccins krijgt toebedeeld als land.
Ik ben benieuwd in hoeverre de 30 priklocaties die nu geopend worden door de GGDs later ook voor andere groepen dan de zorgmedewerkers gebruikt kunnen gaan worden. Daar zeggen ze vooralsnog niks over. Zeker omdat die andere vaccins ook weer hele andere eisen hebben qua vervoer en opslag, weet ik niet in hoeverre deze voorbereidingen nu zin hebben voor later.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die allemaal binnen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
Is toch eigenlijk net zoiets als een kartbaan of klimhal die zijn hier wel dicht.
Zoiets zei ik gisteren ook in eerder topic. Uitnodiging wordt door huisarts (of arts in zkh of waar dan ook) geregeld. Mensen nemen gele boekje of de uitnodigingsbrief mee. Plak de sticker van het buisje op de brief en geef ‘m mee terug aan de mensen zelf. 3 weken later komen ze terug krijgen ze tweede prik, weer sticker op de brief en de brief inleveren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Gewoon verdomme een papier en pen pakken, BSN opschrijven en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Iedere vaccin is er 1. Als wij straks hier ook die mega besmettelijke variant rond hebben vliegen dan geldt iedere vaccin gewoon. Iedere verzorgingshuis die je kan redden is er 1.
Als je dan extra doden op je geweten hebt omdat je het niet met papier en pen wilde doen .....
Maar die zijn niet (deels) buiten neem ik aan. Juist mooi dat er nog wel wat open is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
Is toch eigenlijk net zoiets als een kartbaan of klimhal die zijn hier wel dicht.
Karten en klimmen....quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
Daarom en we hebben ook 'maar' 17 miljoen inwoners dus fijn dat ze in de UK of Duitsland straks een voorsprong hebben van 2 miljoen dat lopen we wel in. Belangrijkste is dat er voldoende van die potjes zijn ingekocht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, ik vind ook wel dat het al klaar had moeten zijn maar het gaat uiteindelijk niet zoveel uitmaken
Klopt helemaal. Als we nou in november zouden weten dat er vaccins aankomen die de samenleving weer een beetje kan redden gaf ik gelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik snap best dat ze het goed willen registreren en dat ze daar wat IT voor willen inzetten. Maar waarom het nu niet even tijdelijk een maand met de hand wordt bijgehouden om het later in het systeem in te voeren begrijp ik totaal niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoiets zei ik gisteren ook in eerder topic. Uitnodiging wordt door huisarts (of arts in zkh of waar dan ook) geregeld. Mensen nemen gele boekje of de uitnodigingsbrief mee. Plak de sticker van het buisje op de brief en geef ‘m mee terug aan de mensen zelf. 3 weken later komen ze terug krijgen ze tweede prik, weer sticker op de brief en de brief inleveren.
Nadat brief ingeleverd is kan het verwerkt worden.
Je IT systeem kan dan desnoods een Access database zijn. Ik zou er niet blij mee zijn, maar nood breekt wet.
Waarom pen en papier pakken, dat duurt te lang. Gewoon langsgaan, aanbellen en direct de prik zetten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Gewoon verdomme een papier en pen pakken, BSN opschrijven en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Iedere vaccin is er 1. Als wij straks hier ook die mega besmettelijke variant rond hebben vliegen dan geldt iedere vaccin gewoon. Iedere verzorgingshuis die je kan redden is er 1.
Als je dan extra doden op je geweten hebt omdat je het niet met papier en pen wilde doen .....
Maar stel we krijgen van Pfizer 2.5mil dosis in Q1, van moderna 400k en van AstraZeneca ook nog eens +-5miljoen. Dat worden dan wel flinke aantallen, hopen dat ze dat aankunnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom en we hebben ook 'maar' 17 miljoen inwoners dus fijn dat ze in de UK of Duitsland straks een voorsprong hebben van 2 miljoen dat lopen we wel in. Belangrijkste is dat er voldoende van die potjes zijn ingekocht.
in principe zijn die EU verdelingen evenredig dus als het goed is zijn we met z'n allen tegelijk "klaar"quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom en we hebben ook 'maar' 17 miljoen inwoners dus fijn dat ze in de UK of Duitsland straks een voorsprong hebben van 2 miljoen dat lopen we wel in. Belangrijkste is dat er voldoende van die potjes zijn ingekocht.
Ja! Want stel je voor dat die mensen ook even rust nemen!quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Draak31 het volgende:
Schofterig hoe de regering het hier aanpakt. Lekker met vakantie terwijl de bevolking keihard kapot gaat.
Als de levering gelijk verdeeld wordt en je hier op de 18e echt goed van start kan gaan, maak je die achterstand zo goed natuurlijk, want dan loopt het in het VK vast op voorraad.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij lopen straks 18 januari al een paar miljoen vaccinaties achter de UK aan. Maar dat is volgens Hugo spierballentaal of iets in die trant.
Die schaatsbanen zijn vaak ook deels overdekt het gaat mij er om waar het onder valt. 100 mensen samen is onwenselijk, denk dat het daar over eens kunnen zijn. Bovendien als de rest op slot zit geef je daar gewoon een verkeerd signaal mee af.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die allemaal binnen?
Het gaat niet om het inlopen. Elke dag dat planbare zorg stil ligt kost levens, net als elke dag mensen aan Covid-19 doodgaan. Wanneer je begint met vaccineren en er een immuunrespons komt gaan er minder mensen dood. Nu wachten staat gelijk aan meer doden, ongeacht wanneer je klaar bent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is ook niet alleen bij dit kabinet denk ik. Het is wel een beetje de algemene houding van de bevolking. Ook hier zie je dat gewoon terug. Men blijft roepen dat er niks aan de hand is en dat het helemaal niet verkeerd gaat, totdat het daadwerkelijk verkeerd gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die uitstraling missen we al vanaf het begin, adequaat en gericht ingrijpen op het moment dat het ertoe doet. Telkens kijken we de koe in de kont.
Nee dit land staat stijf van de bureaucratie en de koe bij de hoorns vatten is er bij dit kabinet niet echt bij.
Post ja, net als Donorregister.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zit me eigenlijk ook af te vragen hoe ze iedereen gaan oproepen. Per post/mail/de Corona app/etc?
Ze zijn daar callcenters voor aan het inrichten. Dat is (naast de IT) ook een van de redenen dat ze pas in januari willen beginnen, want ze zijn nu de belscripts nog aan het schrijven en de mensen aan het rekruteren en opleiden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zit me eigenlijk ook af te vragen hoe ze iedereen gaan oproepen. Per post/mail/de Corona app/etc?
Dat gaat niet bij die van Pfizer, want die heb je twee keer nodig. Dus prikken, opschrijven waar die persoon woont en of-ie tijd heeft om de volgende op tijd te zetten en dan weer prikken. Maar dan moet je dus bijhouden wie dat allemaal zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom pen en papier pakken, dat duurt te lang. Gewoon langsgaan, aanbellen en direct de prik zetten.
Van de website die ik zag is de overdekte hal ook gewoon afgesloten. Dus lijkt mij verder geen probleem, tot nu toe heb ik nog nooit een piek gezien van mensen die naar het bos gaan, naar het strand of het park. Ook niet toen mensen daar bang voor waren in het voorjaar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Die schaatsbanen zijn vaak ook deels overdekt het gaat mij er om waar het onder valt. 100 mensen samen is onwenselijk, denk dat het daar over eens kunnen zijn. Bovendien als de rest op slot zit geef je daar gewoon een verkeerd signaal mee af.
Post. Eventueel een kopie in je digitale Berichtenbox.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Neem aan per post? Per gemeente/levensjaar etc. net als bij de oproepen voor vaccinatie van jongeren?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Hoe komen ze aan alle (juiste/recente) telefoonnummers? Hoe zit dat dan met mensen die een geheim nummer hebben... Hoe worden mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats bereikt? vragen, vragenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn daar callcenters voor aan het inrichten. Dat is (naast de IT) ook een van de redenen dat ze pas in januari willen beginnen, want ze zijn nu de belscripts nog aan het schrijven en de mensen aan het rekruteren en opleiden.
Dit gaat om de zorgmedewerkers, dat is de groep waar ze in januari mee beginnen. Ik neem aan dat werkgevers die telefoonnummers hebben? Of misschien worden de medewerkers juist uitgenodigd om contact met het callcenter op te nemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan alle (juiste/recente) telefoonnummers? Hoe zit dat dan met mensen die een geheim nummer hebben... vragen, vragen
Neenee, we moeten eerst goed nadenken wat we op papier zetten. En welk papier we kunnen gebruiken, het moet immers wel bestand zijn tegen regen en vrieskou. En we moeten ook een analyse maken welke pennen we kunnen gebruiken, zodat de inkt niet uitloopt en ook na 5 jaar nog leesbaar is. En ook moeten we er ons van verzekeren dat linkshandigen er ook mee overweg kunnen en het niet uitvegen. Heel lastig allemaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Dat is te simpel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet om het inlopen. Elke dag dat planbare zorg stil ligt kost levens, net als elke dag mensen aan Covid-19 doodgaan. Wanneer je begint met vaccineren en er een immuunrespons komt gaan er minder mensen dood. Nu wachten staat gelijk aan meer doden, ongeacht wanneer je klaar bent.
En hoe zit het met de avg. Ik heb geen toestemming gegeven om mijn adres te gebruiken om deze brief te versturen naar mij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan alle (juiste/recente) telefoonnummers? Hoe zit dat dan met mensen die een geheim nummer hebben... Hoe worden mensen zonder vaste woon- of verblijfplaats bereikt? vragen, vragen
Die callcenters gaan geen mensen bellen. Alles zal via het bevolkingsregister gaan waar je adres in staat. Dus per post, voor mensen waar ze digitale contactgegevens van hebben een bericht via je DigiD/berichtenbox, en ik verwacht dat je op termijn die callcenters kan bellen voor een afspraak.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan alle (juiste/recente) telefoonnummers? Hoe zit dat dan met mensen die een geheim nummer hebben... vragen, vragen
Wat is het bezwaar ertegen om tijdens 'een goede infrastructuur' opzetten alvast te beginnen? Echt, deze mentaliteitquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is te simpel.
Eerst een goede infrastructuur opzetten dan kan het hele proces straks sneller.
Tuurlijk wel, je adres staat gewoon in de gemeentelijke basisadministratie en de overheid mag daar gebruik van maken om contact met je op te nemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de avg. Ik heb geen toestemming gegeven om mijn adres te gebruiken om deze brief te versturen naar mij.
Wel jammer dat ze daar het hele jaar over na hadden kunnen denken en dat blijkbaar nu pas gaan doen. Dat hadden ze ook in juli al kunnen doen. Ze wisten toch dat er ooit gevaccineerd zou gaan worden. Dan hadden ze nu een plan klaar liggen. Zo waardeloos dit. Ambtenarengrapjes zijn helaas nog steeds niet gedateerd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
We kunnen wel inpakken, topic is afquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Neenee, we moeten eerst goed nadenken wat we op papier zetten. En welk papier we kunnen gebruiken, het moet immers wel bestand zijn tegen regen en vrieskou. En we moeten ook een analyse maken welke pennen we kunnen gebruiken, zodat de inkt niet uitloopt en ook na 5 jaar nog leesbaar is. En ook moeten we er ons van verzekeren dat linkshandigen er ook mee overweg kunnen en het niet uitvegen. Heel lastig allemaal.
En dan moeten we minstens 3 offertes van alles binnenkrijgen want we moeten het wel eerlijk aanbesteden.
En we moeten ook nog protocollen opstellen, personeel trainen, want er is helemaal niemand bij de GGD die ooit een vaccinatie heeft gezet. Heel veel werk!Ook moeten we nog opschrijven welke bijwerkingen kunnen optreden, de EMA moet ons dat vertellen want dat kunnen we niet zelf verzinnen. Deze vaccins zijn nieuw en alle bijwerkingen die ze hebben gevonden totnutoe zijn nieuw en nog nooit eerder aangetroffen. Erg ingewikkeld!
En iedereen heeft zo hard gewerkt dit jaar, iedereen heeft nog vakantiedagen over die ze op MOETEN nemen, dat moet je ook respecteren en er is geen andere mogelijkheid om daar mee om te gaan.
Dus hopelijk zijn ze op 18 januari klaar! En dan beseffen ze dat het helemaal niet handig is om busladingen bejaarden naar vaccinatiecentra te rijden, het is veel makkelijker om die, en hun personeel, in verzorgingstehuizen te vaccineren.
Bellen? Wat een vreemde manier. Foonnummers zijn toch tegenwoordig lastiger te achterhalen lijkt me.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn daar callcenters voor aan het inrichten. Dat is (naast de IT) ook een van de redenen dat ze pas in januari willen beginnen, want ze zijn nu de belscripts nog aan het schrijven en de mensen aan het rekruteren en opleiden.
Zo'n test is ook maar voor wat het waard is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:53 schreef trein2000 het volgende:
Grenzen weer open voor mensen met een negatieve test
Ik denk dat ze een brief krijgen maar aangezien Post NL 14 mln poststukken per dag te verwerken heeft, komen de uitnodigingen denk ik ook een week later binnen...quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de avg. Ik heb geen toestemming gegeven om mijn adres te gebruiken om deze brief te versturen naar mij.
En waarom worden menen die afgelopen weken uit de VK aangekomen zijn niet opgeroepen om zich preventief te laten testen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef Ebinas het volgende:
Nu meldt dat reizigers uit VK en Zuid Afrika weer welkom zijn, met een neg. test.
Negatieve test bij aankomst en daarna verplicht 10 dagen in quarantine zou voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:54 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Zo'n test is ook maar voor wat het waard is.
Wanneer is deze afgenomen?
Incubatietijd.
Blijf het een lastig iets vinden om waarde aan zo'n uitslag te verbinden.
Toestemming is niet de enige grondslag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
er is genoeg ingekocht, het gaat nu om de leveringen, ook van de nog niet goedgekeurde vaccins.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is een puntje ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En waarom worden menen die afgelopen weken uit de VK aangekomen zijn niet opgeroepen om zich preventief te laten testen?
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben het met je eens dat je een goede infrastructuur moet opzetten, maar dat hoeft niet op elkaar te wachten. Terwijl je die infrastructuur opzet kun je de hele groep medewerkers van verzorgingstehuizen al gevaccineerd hebben, dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is te simpel.
Eerst een goede infrastructuur opzetten dan kan het hele proces straks sneller.
Denk dat het voor de mensen die dit moeten regelen niet het moment is om rust te nemen. Dat doen ze later maar. Prioriteiten stellen noemen ze dat. Jij werk zeker bij de overheid?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:47 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja! Want stel je voor dat die mensen ook even rust nemen!![]()
T is niet zo dat ze lekker op vakantie gaan in Griekenland ofzo, dat is immers alleen voor onze Koning weggelegd.
Ik zou het nog anders aanpakken. Op Schiphol bij aankomst weer door de teststraat halen. Positief? Direct naar een hotel voor quarantaine. Negatief? Thuisquarantaine.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Negatieve test bij aankomst en daarna verplicht 10 dagen in quarantine zou voldoende moeten zijn.
Dat zou idd voldoende moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:55 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Negatieve test bij aankomst en daarna verplicht 10 dagen in quarantine zou voldoende moeten zijn.
Er is inderdaad meer dan genoeg besteld:quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is genoeg ingekocht, het gaat nu om de leveringen, ook van de nog niet goedgekeurde vaccins.
Aldus de mening viroloog en expert Scrummie van FOK!quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is het bezwaar ertegen om tijdens 'een goede infrastructuur' opzetten alvast te beginnen? Echt, deze mentaliteit
Ongekend droevig.
Hey dat voelt al een stuk betrouwbaarder.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het nog anders aanpakken. Op Schiphol bij aankomst weer door de teststraat halen. Positief? Direct naar een hotel voor quarantaine. Negatief? Thuisquarantaine.
Dan krijg jij er geen, jankerd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mensen gaan niet thuis blijven, dat deden velen al niet, zal nu niet anders zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:57 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Dat zou idd voldoende moeten zijn.
Hopen dat men dat doet ook, zeker als deze variant besmettelijke blijk.
Je zou nu al 100k mensen voor de bhne kunnen vaccineren maar waarschijnlijk heeft dat gewoon een veel te beperkt effect. Dat is ook wat Hugo daarover zei. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen als het daadwerkelijk een relevant effect zou hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Ik ben het met je eens dat je een goede infrastructuur moet opzetten, maar dat hoeft niet op elkaar te wachten. Terwijl je die infrastructuur opzet kun je de hele groep medewerkers van verzorgingstehuizen al gevaccineerd hebben, dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
Dit probleem is urgent en belangrijk, de goede IT infrastructuur is belangrijk, maar niet direct urgent. Als je een miljoen papiertjes hebt die ingescand en verwerkt moeten worden over een paar weken heb je dat zo geregeld. Beginnen met vaccineren zou gewoon nu direct moeten starten.
Jazeker, maar niet bij de rijksoverheid. En oh ja, ik heb geen vakantie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat het voor de mensen die dit moeten regelen niet het moment is om rust te nemen. Dat doen ze later maar. Prioriteiten stellen noemen ze dat. Jij werk zeker bij de overheid?
Precies, de typische Nederlander heeft zijn ware aard de laatste tijd al laten zien.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Mensen gaan niet thuis blijven, dat deden velen al niet, zal nu niet anders zijn.
Dat oxford vaccin is ook wat makkelijker te handelen, dat zou je via de huisartsen kunnen doen, dan kan het best snel gaanquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is inderdaad meer dan genoeg besteld:
[ afbeelding ]
De vraag is natuurlijk nog wel of de vaccins van AstraZeneca (Oxford), CureVac, Johnson en Sanofi/GSK goedgekeurd gaan worden. Vooral die laatste is volgens mij nog twijfelachtig op het moment. Maar zelfs als er een kandidaat weg zou vallen, is er nog genoeg over voor iedereen.
Nu is idd geen geschikt moment om rust te nemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:47 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja! Want stel je voor dat die mensen ook even rust nemen!![]()
T is niet zo dat ze lekker op vakantie gaan in Griekenland ofzo, dat is immers alleen voor onze Koning weggelegd.
Waarschijnlijk maar wel te laat, het is geen verassing dat die vaccins er nu zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus de mening viroloog en expert Scrummie van FOK!
Ze weten heus wel wat ze doen hoor.
Nederlanders, maar ik zag gisteren beelden van een vol strand, daar werd je ook niet blij van.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Precies, de typische Nederlander heeft zijn ware aard de laatste tijd al laten zien.
Jemig, wat simpelquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Aldus de mening viroloog en expert Scrummie van FOK!
Ze weten heus wel wat ze doen hoor.
Eens. Voordat je het weet is het weer voorjaarsreces...quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:03 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu is idd geen geschikt moment om rust te nemen.
C'mon, zeg. Bij een groot deel vh volk staat het water aan de lippen, al 9 maanden en die proberen te redden wat er te redden valt en zij gaan na hun zomervakantie nu even hun rust nemen.
Probeer het in 2021 nog maar een keer maar nu niet.
Als het zou lukken om 100k verpleeghuisbewoners te vaccineren is dat wel iets meer dan "voor de bhne", want dat zijn ze bijna allemaal:quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zou nu al 100k mensen voor de bhne kunnen vaccineren maar waarschijnlijk heeft dat gewoon een veel te beperkt effect. Dat is ook wat Hugo daarover zei. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen als het daadwerkelijk een relevant effect zou hebben.
Dat zijn er dan toch weer 100.000. En vraag je je dat laatste echt af? Met de manier waarop dingen hier geregeld en aangepakt worden door de overheid? En dan heb ik het niet eens alleen over corona.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zou nu al 100k mensen voor de bhne kunnen vaccineren maar waarschijnlijk heeft dat gewoon een veel te beperkt effect. Dat is ook wat Hugo daarover zei. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen als het daadwerkelijk een relevant effect zou hebben.
Ik zou deze week vrij zijn, voor het eerst in 2020.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Voordat je het weet is het weer voorjaarsreces...![]()
De zorg kan nu ook even geen vrij krijgen.
Verpleeghuisbewoners gaan niet zo vaak naar het ziekenhuis volgens mij dus voor de zorg doet dat weer wat minder denk ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het zou lukken om 100k verpleeghuisbewoners te vaccineren is dat wel iets meer dan "voor de bhne", want dat zijn ze bijna allemaal:
[ afbeelding ]
Aangezien er momenteel zo'n 50 mensen per dag sterven, lijkt me dat een maand eerder vaccineren nogal een verschil zou maken, zeker bij deze groep.
Maar goed, nogmaals: het is denk ik al een gepasseerd station. Er is nu besloten om eerst zorgmedewerkers in te enten via centrale GGD-locaties en het lijkt me ook niet goed als ze daar nu weer op het laatste moment van gaan afwijken.
Thuisquarantaine met een enkelband.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou het nog anders aanpakken. Op Schiphol bij aankomst weer door de teststraat halen. Positief? Direct naar een hotel voor quarantaine. Negatief? Thuisquarantaine.
Ja, dat is waar. Het is natuurlijk ook heel belangrijk om uitval onder de zorgmedewerkers zoveel mogelijk te beperken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Verpleeghuisbewoners gaan niet zo vaak naar het ziekenhuis volgens mij dus voor de zorg doet dat weer wat minder denk ik.
Als er ook maar 1% van die 100k die nu niet gevaccineerd worden corona krijgt, de zorg belast, en eventueel overlijdt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je vaccineert niet 100k mensen voor de buhne. Het zijn ongeveer 200k mensen als ik me goed herinner, wat het gros van het personeel in verpleeghuizen is. Die mensen lopen daar direct minder risico mee. Gevolg is dat als Moderna op 6 januari goedgekeurd wordt, je op 8 of 9 januari helemaal los kunt met Moderna, omdat je al klaar bent verder en je vaccins opgemaakt hebt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat blijft relatief zolang de aanvoer nog onvoldoende is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er ook maar 1% van die 100k die nu niet gevaccineerd worden corona krijgt, de zorg belast, en eventueel overlijdt.
Tja, 'geen relevant effect'.
Elke minuut, uur, dag, week dat je eerder begint heeft een relevant effect. Misschien niet op het algehele beeld, wel op mensenlevens en betrokkenen.
Dat was natuurlijk sowieso een goed idee geweest, een quarantaineplicht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Thuisquarantaine met een enkelband.
quote:127 extra ziekenhuisbedden bezet, bijna 2.300 coronapatinten in het ziekenhuis
De drukte in de ziekenhuizen neemt toe, met name op de verpleegafdelingen. Vandaag liggen er 2.289 covid-patinten in het ziekenhuis, 127 meer dan op maandagmiddag. Van deze patinten zijn er 586 opgenomen op de ic, evenveel als gisteren. Twee ic-patinten zijn gisteren naar Duitsland verplaatst vanwege de drukte.
Van dag tot dag kunnen de cijfers nogal fluctueren, maar ook op weekbasis neemt de ziekenhuisbezetting toe, vorige week lagen er op dinsdagmiddag 1.954 coronapatinten in het ziekenhuis. Dit is een toename van 17 procent in een week. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Cordinatiecentrum Patintenspreiding.
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Zelfs Belgi begint maandag al met vaccineren...
hoeveel vaccins zouden er nu binnen zijn eind Q1 ???quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het zou lukken om 100k verpleeghuisbewoners te vaccineren is dat wel iets meer dan "voor de bhne", want dat zijn ze bijna allemaal:
[ afbeelding ]
Aangezien er momenteel zo'n 50 mensen per dag sterven, lijkt me dat een maand eerder vaccineren nogal een verschil zou maken, zeker bij deze groep.
Voor de duidelijkheid: dit was dus het oorspronkelijke plan van november, maar dat is inmiddels gewijzigd. Het plan is nu om de GGDs eerst de zorgmedewerkers te laten vaccineren voordat anderen aan de beurt zijn. Ik denk dat het weer omgooien van het plan ook niet echt een bijster goed idee zou zijn op dit moment, dan is de chaos helemaal compleet.
Neuh. Lijkt me wat overdreven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb een vrij groot vertrouwen in de overheid ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn er dan toch weer 100.000. En vraag je je dat laatste echt af? Met de manier waarop dingen hier geregeld en aangepakt worden door de overheid? En dan heb ik het niet eens alleen over corona.
Nee want alle energie die je stopt in snel beginnen kun je dan niet steken in de uitrol waarin de bulk van de vaccins worden toegediend. Dat gaat dan ten koste van de mensen die daardoor langer op hun vaccin moeten wachten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er ook maar 1% van die 100k die nu niet gevaccineerd worden corona krijgt, de zorg belast, en eventueel overlijdt.
Tja, 'geen relevant effect'.
Elke minuut, uur, dag, week dat je eerder begint heeft een relevant effect. Misschien niet op het algehele beeld, wel op mensenlevens en betrokkenen.
en die ontploft binnen 10 seconden als je 50m van je woning/hotel af bentquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om maar eens met Azarkan te spreken. Wij hebben Hugo de Jonge.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.
Dit is een tabelletje uit de OP:quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel vaccins zouden er nu binnen zijn eind Q1 ???
( Pfizer en Moderna )
Door jouw belasting te verhogen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Noek het volgende:
Waarbij ik me afvraag: Als die ambtenaren op straat komen te staan, gaan ze dan ook hun koffie en energierekening indienen bij het UWV want ja, ze zijn wel meer thuis nu en wie gaat dat betalen??
Ja, want je kan maar 1 ding tegelijk doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee want alle energie die je stopt in snel beginnen kun je dan niet steken in de uitrol waarin de bulk van de vaccins worden toegediend. Dat gaat dan ten koste van de mensen die daardoor langer op hun vaccin moeten wachten.
Ik vind het vooral dubieus dat we gedwongen zijn tot deze optie omdat de voorbereiding gewoon niet klaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb een vrij groot vertrouwen in de overheid ja.
Wij kiezen kennelijk voor die massa-vaccinatie waar andere landen kiezen om het in een lager tempo te doen maar wel wat eerder beginnen.
Volgens mij zijn ten tijde van de Mexicaanse griep in een week tijd hier bijna 2 miljoen mensen ingent, dat was redelijk uniek toen en nergens ter wereld gevenaard. Dat hele gedram van volkomen leken die vinden dat we DIRECT moeten beginnen want de vaccins zijn er NU begint me behoorlijk tegen te staan. Je leest ook nergens kritiek uit de medische wereld, waarschijnlijk omdat men precies weet waarom ze wat wanneer doen en hoe
quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.
Pfizer worden er al 0.3 miljoen meer geloof ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is een tabelletje uit de OP:
[ afbeelding ]
Al weet ik niet of al deze aantallen daadwerkelijk gehaald gaan worden.
Klopt, die klootzak van een Hugo ook, beetje zeggen dat ze klaar zouden staan zodra het eerste vaccin er is. Hoe durft hij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij kiezen kennelijk voor die massa-vaccinatie waar andere landen kiezen om het in een lager tempo te doen maar wel wat eerder beginnen.
Volgens mij zijn ten tijde van de Mexicaanse griep in een week tijd hier bijna 2 miljoen mensen ingent, dat was redelijk uniek toen en nergens ter wereld gevenaard. Dat hele gedram van volkomen leken die vinden dat we DIRECT moeten beginnen want de vaccins zijn er NU begint me behoorlijk tegen te staan. Je leest ook nergens kritiek uit de medische wereld, waarschijnlijk omdat men precies weet waarom ze wat wanneer doen en hoe
Doe nou eens rustig man, de callcenter studenten moeten hun scripts leren en komende tijd is het kerst en oud en nieuw.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
en dan ook nog eens symbolisch op 8 januari he......
11/12 jan op maar liefst 3 GGD locaties
Het heeft geen zin om in discussie te gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, want je kan maar 1 ding tegelijk doen.
ah nu zijn er het al 2......here we goquote:
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoerquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Zet gewoon bij iemand een prik. Dan ben je ook begonnen. Opgelost.
We kunnen er lang en kort over discussiren, maar het gaat toch niks veranderen
Amsterdam op slot !quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah nu zijn er het al 2......here we go
Kan niet wachten op de vaccincijfers, dagelijks om 15.15 uurquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.
Tuurlijk, maar dat wat er al wl is..quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoer
Prima, als we in de weken daarna die landen gewoon weer inhalen. Dan hebben we netto zelfs een beter beleid.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.
Maar er is wel degelijk aanvoer. Er liggen straks gewoon honderdduizenden doses in een pakhuis terwijl daar niks mee gebeurt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoer
Mee eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral dubieus dat we gedwongen zijn tot deze optie omdat de voorbereiding gewoon niet klaar is.
Dat is toch wel een ander scenario dan dat je bewust een keuze maakt. Hij spint het slim wat dat betreft.
Netherlands zero points......quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat staat er nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
maar dat zegt nog te weinigquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
2 gevallen van de nieuwe strain ontdekt en het is al los:
Een van de besmette personen is zelf niet in het Verenigd Koninkrijk geweest.
Februari all over again ....
Yes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet zo'n voorstander van gesloten grenzen, maar ik zie dat er ook voordelen zijn.quote:
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
De cruciale vraag blijft echter wel of die betere voorbereiding ons straks in een week niet naast andere landen zet of mogelijk zelfs overtreft qua vaccinatiegraad, omdat ze daar alles in een veel lager tempo blijven doen bijvoorbeeld bij huisartsenpraktijken in plaats van grootschalig opgezette locaties..
Was op zich te verwachten gezien dat al rond gaat sinds begin december en het een "buurland" is...quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:21 schreef JosMert het volgende:
Breaking news. Gemuteerde variant gevonden bij inwoners in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)n-in-regio-amsterdam
Stel je begint vandaag en moet je in januari 2 weken pauze houden omdat er geen aanvoer is, dus zolang die aanvoer niet op orde is kan men niet stellen dat dit meer doden oplevert.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat wat er al wl is..
Hek omheen en nooit meer naar kijken aub.quote:
Gewoon alleen nog maar mensen testen die in VK zijn geweest en dan roepen dat het onder controle is, want alles is te herleiden naar het VKquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien.
Nee, niet in harde data inderdaad. Je kan het echter ook niet uitsluiten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stel je begint vandaag en moet je in januari 2 weken pauze houden omdat er geen aanvoer is, dus zolang die aanvoer niet op orde is kan men niet stellen dat dit meer doden oplevert.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat dit beter had gemoeten.
Fijn dat er toch nog positief nieuws is!quote:
Wauw, wat een eyeopener dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
De cruciale vraag blijft echter wel of die betere voorbereiding ons straks in een week niet naast andere landen zet of mogelijk zelfs overtreft qua vaccinatiegraad, omdat ze daar alles in een veel lager tempo blijven doen bijvoorbeeld bij huisartsenpraktijken in plaats van grootschalig opgezette locaties..
Het onderzoek daar over wordt over 2 weken verwacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon alleen nog maar mensen testen die in VK zijn geweest en dan roepen dat het onder controle is, want alles is te herleiden naar het VK
Easy peasy.
Ik heb nog wel mijn vraagtekens over hoe besmettelijk het daadwerkelijk is trouwens, want daar zijn wel wisselende verhalen over. De mogelijkheid dat het om superspreaderevents gaat wordt ook nog open gehouden.
Amen. Weinig aan toe te voegen. Het had gewoon geregeld moeten zijn, linksom, rechtsom, maakt niet uit, Het had gewoon geregeld moeten zijn. Als wij als een van de weinige landen in de wereld niet meteen kunnen beginnen is het gewoon niet goed gegaan. Dat wij straks tegelijk klaar zijn of op een gegeven moment wel gelijk lopen is geen excuus en geen reden om het nu niet goed te doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien. En dat lijkt me niet meer dan normaal, in een crisis waarin we meerdere keren vandaag besluiten morgen alles dicht te gooien, waar we alles opzij moeten zetten want we geven toch om onze oma's, waar alles samen gedaan moet worden omdat we wachten op een vaccin. Tot het vaccin er is. Dan wachten we nog even 'want logistiek'. Hou toch op.
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien. En dat lijkt me niet meer dan normaal, in een crisis waarin we meerdere keren vandaag besluiten morgen alles dicht te gooien, waar we alles opzij moeten zetten want we geven toch om onze oma's, waar alles samen gedaan moet worden omdat we wachten op een vaccin. Tot het vaccin er is. Dan wachten we nog even 'want logistiek'. Hou toch op.
Wat we doen is dus een database programmeren en belscripts schrijven, terwijl ze in de landen om ons heen beginnen met inenten. Dat is gewoon pijnlijk, ook al maakt het op termijn misschien niet zoveel uit. Het is vooral jammer omdat we wel een beetje positief nieuws hadden kunnen gebruiken nu het moreel toch al laag is vanwege de lockdown tijdens kerst.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.
Ik kan prima een leek zijn in vaccineren, maar ben geen leek in crisissituaties bij bedrijven en overheden. Dan kan het je tegenstaan dat je het ervaart als gedram, dat interesseert me heel weinig. Het is gewoon heel simpel, NL is niet klaar. Dat op zichzelf is laakbaar en had niet moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedramquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .
Dit is het wel, h.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Zet gewoon bij iemand een prik. Dan ben je ook begonnen. Opgelost.
We kunnen er lang en kort over discussiren, maar het gaat toch niks veranderen
als dat oxford vaccin er is zullen ze dat ook wel doenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficinter kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari en het is nog maar te bezien of we daarop zitten 18 januari.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is het wel, h.
Itali begint bijv de 27e met hun Nationale Vaccinatiedag.
Maarliefst 10.000 inentingen dit jaar.![]()
Op een bevolking van 60 miljoen.
Laat ze hier ook gewoon iemand een prik geven. Dan zijn we ook begonnen.
Sommigen mensen hebben een bal wat dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Speel de bal, niet de persoon.[/modbreak]
Oei!!!! Dit klinkt niet goed.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:21 schreef JosMert het volgende:
Breaking news. Gemuteerde variant gevonden bij inwoners in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)n-in-regio-amsterdam
Dus geef gewoon iemand die prik. Dan zijn wij ook begonnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari.
Argumenten=balquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sommigen mensen hebben een bal wat dan?
Waarom is dat zo waarschijnlijk? Wat een onzin. Net als bij dat testen hier. In Itali zag je in elk dorpje van de zomer testlocaties. Gewoon een soort winkel/huisartsenpraktijk waar je binnen kon lopen, testen en direct uitslag. Dat lijkt mij echt een stuk efficinter dan een aanvraag doen en dan een paar dagen 50 km verderop getest mogen worden en dan 3 dagen later de uitslag (ik heb het nu over september).quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficinter kan.
Sjaak de Gouw zei vorige week heel trots dat alleen binnen zijn GGD regio al 200 mensen kunnen prikken, en ze zeker 1200 mensen zonder problemen kunnen vinden. Hij noemde 10 vaccinaties per persoon per uur, dus in een normale werkdag kun je dan 12.000 vaccinaties doen vanaf morgen. Die mensen zijn al in dienst bij de GGD’s.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .
gelul en dat weet je zelf ookquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus geef gewoon iemand die prik. Dan zijn wij ook begonnen.
Neemt iemand die Sjaak nog serieus?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sjaak de Gouw zei vorige week heel trots dat alleen binnen zijn GGD regio al 200 mensen kunnen prikken, en ze zeker 1200 mensen zonder problemen kunnen vinden. Hij noemde 10 vaccinaties per persoon per uur, dus in een normale werkdag kun je dan 12.000 vaccinaties doen vanaf morgen. Die mensen zijn al in dienst bij de GGD’s.
ze kunnen het ook verkopen zoals met de mondkapjes in maartquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari en het is nog maar te bezien of we daarop zitten 18 januari.
Nou zolang je met een positieve test nog slechts een dringend advies krijgt lijkt me niet dat je inreizigers moet gaan opsluiten. Dat vind ik wat uit verhoudingquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het komt niet door jouw proportionaliteit en subsidiariteit toets?
Dus je bent zelf niet op de hoogte waarom men daarvoor kiest. Duidelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficinter kan.
Dit klinkt als verwacht. Dus wat is niet goed. LIjkt me heel sterk dat er niet al veel meer zijn in Nederland.quote:
die had alleen om die lacherige uitspraak al ontslagen moeten wordenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Neemt iemand die Sjaak nog serieus?
Die is te druk met stout doen
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is dat zo waarschijnlijk? Wat een onzin. Net als bij dat testen hier. In Itali zag je in elk dorpje van de zomer testlocaties. Gewoon een soort winkel/huisartsenpraktijk waar je binnen kon lopen, testen en direct uitslag. Dat lijkt mij echt een stuk efficinter dan een aanvraag doen en dan een paar dagen 50 km verderop getest mogen worden en dan 3 dagen later de uitslag (ik heb het nu over september).
Waarom ga je er vanuit dat de overheid altijd de beste keuze maakt?
Moderna kan wel beter bij de huisartsenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.
Oh nou hou dan maar opquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Ah ja, daar zit wat in natuurlijk. Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.
He, dat klinkt wel erg herkenbaar jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Wil je niet van die logische verklaringen geven, de regering is gewoon kut en leg te slapen ja!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, zie die kerel van de Duitse evenknie van het RIVM niet dat met de nieuwe variant het ziekteverloop gunstiger lijkt te gaan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dit klinkt als verwacht. Dus wat is niet goed. LIjkt me heel sterk dat er niet al veel meer zijn in Nederland.
Heb wel de hoop dat het niet zo besmettelijk is als het lijkt en dat het door een superspreader event komt of andere reden. Daarbij nog de hoop dat deze variant wellicht wat minder heftig is. Er moet toch een keer positief nieuws zijn?
Ik noem maar een praktijkvoorbeeld wat mij daar op viel. Zoals andere zaken die daar efficinter en beter geregeld zijn. Zoals scan bij binnenkomst op het vliegveld door een soort irisscanner bij de ingang die je temperatuur meet, direct zichtbaar. Hier moest je naar een tafel met verpleegsters die een pistool op je hoofd richtten en dan handmatig iets in gingen vullen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.
Denk je nou echt dat omdat ze in Itali zus of zo doen wij er hier niks van begrijpen?
Enig idee hoeveel mensen je op zo'n grote locatie kunt bedienen? Daar kan geen regionaal netwerk van huisartsen tegenop hoor. Nog buiten het feit dat je een enorme aanloop krijgt die de reguliere zorg in het gedrang laat komen, maar hee in Itali doen ze het ook zo hoor!!!
Maarre, hoe goed het hier de eerste 6 maanden met testen is gegaan toont dat Nederland het onder controle heeft? Juist deze toon (dat NL het beter weet dan de andere landen en zichzelf overschat) heeft ervoor gezorgd dat het heftiger is verlopen dan nodig is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.
Denk je nou echt dat omdat ze in Itali zus of zo doen wij er hier niks van begrijpen?
Enig idee hoeveel mensen je op zo'n grote locatie kunt bedienen? Daar kan geen regionaal netwerk van huisartsen tegenop hoor. Nog buiten het feit dat je een enorme aanloop krijgt die de reguliere zorg in het gedrang laat komen, maar hee in Itali doen ze het ook zo hoor!!!
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus je bent zelf niet op de hoogte waarom men daarvoor kiest. Duidelijk.
(nee ik heb je nog niet geblockt)
Haha, moet ineens aan die Irakese generaal denken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.
Dat geschreeuw altijd meteen van zogenaamde experts
Zoals zo vaak in deze crisis zal je zien dat het straks allemaal logisch te verklaren en weerleggen is.
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat we doen is dus een database programmeren en belscripts schrijven, terwijl ze in de landen om ons heen beginnen met inenten. Dat is gewoon pijnlijk,
Tja, dat zou je denken h. Maar in dit geval is het dus stukken beter geregeld dan in NL.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef manny het volgende:
Itali als voorbeeld gebruiken als het gaat om het organiseren van dingen.
Alsof je een filmpje van Barbie laat zien als voorbeeld van iemand met een stabiele persoonlijkheid.
een beetje sceptisch kijken mag wel hoor naar onze overheid en de zorg, de GGD's hebben tot nu toe niet uitgeblonken deze crisis om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.
Dat geschreeuw altijd meteen van zogenaamde experts
Zoals zo vaak in deze crisis zal je zien dat het straks allemaal logisch te verklaren en weerleggen is.
Maar als je door de hogere verspreidingsfactor het aantal gevallen niet kan beteugelen heb je daar op middellange termijn weinig aan en worden je ziekenhuizen nog steeds overlopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, zie die kerel van de Duitse evenknie van het RIVM niet dat met de nieuwe variant het ziekteverloop gunstiger lijkt te gaan?
Of hoe je kinderen moet opvoedenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef manny het volgende:
Itali als voorbeeld gebruiken als het gaat om het organiseren van dingen.
Alsof je een filmpje van Barbie laat zien als voorbeeld van iemand met een stabiele persoonlijkheid.
Je kan toch niet anders dan het met me eens zijn dat het niet ok is dat de IT systemen nog niet op orde zijn? Voor die systemen is het irrelevant welk vaccin er gebruikt wordt of wanneer ie komt, zodra er bekend was dat er meerdere vaccins kwamen werd gezegd dat dit bijgehouden moest worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.
Alle huis-tuin-en-keukenvirologen zijn nu ook al vaccinatie-experts geworden, het lijkt me dan ook verstandig om de mening van het internet in een zaak als deze zoveel mogelijk te negeren en vast te houden aan het plan zoals uitgestippeld door de mensen die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben.
Daarom wonen ze in Itali nog thuis op hun 35e. Of haal ik nu dingen door elkaar.quote:
Geen gek idee om die ook daarvoor in te zettenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:43 schreef halfway het volgende:
Wat gebeurt er als je meteen in de teststraten zou inenten?
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maarre, hoe goed het hier de eerste 6 maanden met testen is gegaan toont dat Nederland het onder controle heeft? Juist deze toon (dat NL het beter weet dan de andere landen en zichzelf overschat) heeft ervoor gezorgd dat het heftiger is verlopen dan nodig is.
Nee, dat valt idd tegen, het is alsof men maar blijft polderen met als primaire doel iedereen tevreden houden, en niet het zo snel mogelijk indammen en uitroeien van het virus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
een beetje sceptisch kijken mag wel hoor naar onze overheid en de zorg, de GGD's hebben tot nu toe niet uitgeblonken deze crisis om maar wat te noemen.
Gaat dat opeens hard zeg en gezien de besmettingscijfers van de afgelopen weken zal dit ook nog een tijdje doorgaan en dan gaat de kerst/oud en nieuw piek nog komen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Ai ai die ziekenhuiscijfers
Day 300, The Hospitals-are-full-(again) edition
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🔴2.289 (127)
🔴Clinic: 1.703 (127)
🟡ICU: 586 (0)
Newly hospitalized:
🔴392 (150)
🔴Clinic: 359 (154)
🟢ICU: 33 (-4)
In 🇩🇪:
2
Bron: @:yorickb
Juist, op de meeste gebieden heb je weinig controle en/of weinig invloed. Het enige gebied waar je wel volledige controle op hebt (of had) is wanneer je kan beginnen met spuiten zodra de vaccins er zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.
Kan me een maand of drie geleden nog wel die berichtjes herinneren hier dat Itali het allemaal zo veel beter op orde had, veel beter testbeleid, mensen waren veen bewuster ja echt een voorbeeld voor ons.
Maand later IC's weer vol en zorg compleet overbelast hele land in lockdown.
Ik bedoelde Barbie, waar kinderen al niet meer thuis wonen als ze 35 maanden zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef manny het volgende:
[..]
Daarom wonen ze in Itali nog thuis op hun 35e. Of haal ik nu dingen door elkaar.
Nog even volhouden, dan merken de Britten misschien nog net voor de Brexit dat ze dat echt niet willen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:45 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen roept de EU op om de grenzen met het VK voor passagiers open te gooien want 'vrije verkeer' mag niet aan banden worden gelegd.
De obsessie met vrije personenvervoer heeft in de zomer al veel ellende bezorgd en gaat dat nu eens dubbel overdoen.
Kennelijk denken de experts daar toch net anders over. Of denk je dat ze de boel bewust aan het saboteren zijn?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Juist, op de meeste gebieden heb je weinig controle en/of weinig invloed. Het enige gebied waar je wel volledige controle op hebt (of had) is wanneer je kan beginnen met spuiten zodra de vaccins er zijn.
Ik geloof direct dat Itali zn shit niet op orde heeft, maar dat is niet relevant. Op dit moment (lijkt het) dat Nederland zn shit niet op orde heeft. Dan wijzen naar Itali is een afleiding van het probleem.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland heeft net zo goed fouten gemaakt als andere landen, sommigen daarvan zijn absoluut te wijten aan verkeerde inschattingen maar uiteindelijk hebben we het niet beter of slechter gedaan hoor.
Kan me een maand of drie geleden nog wel die berichtjes herinneren hier dat Itali het allemaal zo veel beter op orde had, veel beter testbeleid, mensen waren veen bewuster ja echt een voorbeeld voor ons.
Maand later IC's weer vol en zorg compleet overbelast hele land in lockdown.
Nee, natuurlijk saboteren ze de boel niet bewust.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Kennelijk denken de experts daar toch net anders over. Of denk je dat ze de boel bewust aan het saboteren zijn?
Het VK zit niet eens meer in de EU. Laat ze lekker de tering krijgen. Ze wilden toch zelf zo graag weg om de grenzen dicht te kunnen gooien?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:45 schreef Confetti het volgende:
Ondertussen roept de EU op om de grenzen met het VK voor passagiers open te gooien want 'vrije verkeer' mag niet aan banden worden gelegd.
De obsessie met vrije personenvervoer heeft in de zomer al veel ellende bezorgd en gaat dat nu eens dubbel overdoen.
nee ze krijgen de corona maar er zitten daar nu EU burgers vast en dat kan niet de bedoeling zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het VK zit niet eens meer in de EU. Laat ze lekker de tering krijgen. Ze wilden toch zelf zo graag weg om de grenzen dicht te kunnen gooien?!
Ik bedoel meteen tijdens het testen, wat doet het virus dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:44 schreef Benny het volgende:
[..]
Geen gek idee om die ook daarvoor in te zetten
Het gaat natuurlijk niet alleen om mij. Als je dat laatste debat in de tweede kamer zag, zie je dat er veel onbegrip is over de late start van Nederland. Niet alleen vanuit de oppositie, ook bv Dijkhoff van de VVD vroeg zich af of een eerdere start niet van waarde zou zijn, al was het maar symbolisch.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.
Ik ben het wel met je eens dat het nu weer omgooien van het plan waarschijnlijk meer kwaad dan goed doet. Dit had eerder anders geregeld moeten worden, nu is het wat het is. Maar dat wil niet zeggen dat we daar tevreden mee moeten zijn.quote:Alle huis-tuin-en-keukenvirologen zijn nu ook al vaccinatie-experts geworden, het lijkt me dan ook verstandig om de mening van het internet in een zaak als deze zoveel mogelijk te negeren en vast te houden aan het plan zoals uitgestippeld door de mensen die daadwerkelijk weten waar ze het over hebben.
Als ik het lees test je normaal positief door 3 verschillende elementen, 1 van die werkt nu niet meer. Maar je test nog wel positief, maar de test werkt niet meer optimaal.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:57 schreef trustychords het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed en test je negatief met deze strain?
eigen burgers kan je toch niet weigerenquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
En Nederland wil mensen terughalen op basis van de PCR test?
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....quote:"From monitoring patterns in which genes are found to be present in the PCR test we can identify where cases of the new variant are likely to be increasing. This is because the new variant has genetic changes in the S gene, meaning that it is no longer detected by the current test."
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....
quote:De sportwereld is in rouw nu blijkt dat de 14-jarige zwemster Mariana Franklin Ferreira is overleden aan de gevolgen van het coronavirus.
De Braziliaanse tiener was juist een maand geleden nog hersteld van Covid-19, maar ze bleek weer symptomen van het virus te vertonen en werd naar het ziekenhuis gebracht.
In het ziekenhuis bleek dat ze een ernstig tekort aan zuurstof had en dat haar longen zwaar waren aangetast. Na een coronatest bleek ze opnieuw positief te zijn. Ondanks dat ze stabiel leek de 24 uur na de opname, kreeg ze daarna tot twee keer toe een hartstilstand. De eerste keer konden de arten haar nog redden, maar de tweede werd haar fataal.
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf welquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als dit waar is..... dan kan half Nederland al wel besmet zijn met de nieuwe variant.....
Nu de scholen dicht zijn, is de werksituatie eigenlijk de enige plek waar echt nog iets aan gedaan kan worden. Dat mensen elkaar thuis besmetten kun je moeilijk voorkomen en bezoek wordt toch al afgeraden, maar daar valt niet op te handhaven.quote:
Ze kunnen dus wel zien of je besmet bent maar niet met welke streng ervanquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf wel
In die tabellen staan andere cijfers + de kanttekening dat een besmetting meerdere vermoedelijke bronnen kan hebben.quote:
Dus om even te weten dat ik het goed begrijp: om de testuitslag zo betrouwbaar mogelijk te laten zijn (of welke andere reden er ook voor is) wordt er getest op 3 verschillende genen. Nu valt 1 daarvan weg, maar heb je onder de streep nog geen serieus probleem met testen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat gen is dus niet meer detecteerbaar, het virus zelf wel
Dat ligt er aan. Als de PCR test primers gebruikte tegen dit S-eiwit dan zal daar geen detectie meer mee plaatsvinden en kan dat resultaten in een negatieve test. Ik hoop dat de huidige PCR test altijd gebruik maakt van primers tegen andere sequenties van het virus.... maar dat zou net zo goed nog zo kunnen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ze kunnen dus wel zien of je besmet bent maar niet met welke streng ervan
quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit en dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gevolgen-coronavirus
Vreemd verhaal wel:
[..]
JA PANIEK PANIEK PANIEKquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:13 schreef Benny het volgende:
[..]
[..]
Dit en dit.
Je zou toch bijna denken dat er meer aan de hand is
Dit schrijft de Threat Assessment Brief:quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:13 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat ligt er aan. Als de PCR test primers gebruikte tegen dit S-eiwit dan zal daar geen detectie meer mee plaatsvinden en kan dat resultaten in een negatieve test. Ik hoop dat de huidige PCR test altijd gebruik maakt van primers tegen andere sequenties van het virus.... maar dat zou net zo goed nog zo kunnen zijn.
quote:The UK reports that the deletion 69-70 in the spike protein of the variant causes a negative result from S-gene
RT-PCR assays applied in some laboratories in the UK [26]. This specific mutation has occurred many times in
different countries and is geographically widespread. Assays targeting the S-gene are not widely used for primary
detection and only one assay targeting the S-gene is on the list of published in-house assays listed by the WHO [27].
Relying only on the S-gene for primary detection of SARS-CoV-2 infection using RT-PCR is not recommended because
mutations are more likely to occur in this gene [28].
Kroegen open!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
9.810 nieuwe positieve testen
359 nieuwe ziekenhuisopnames
33 nieuwe IC-opnames
114 nieuwe overlijdens
Hoppa we gaan dalen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
114 nieuwe overlijdens
Oh!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
114 nieuwe overlijdens
Dilemma Dinsdagquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
114 nieuwe overlijdens
Maar 9810 positieve testen!quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
33 nieuwe IC-opnames
114 nieuwe overlijdens
Denk dat we de ziekenhuis- en IC-cijfers zien stijgen de komende week. Dat is het effect van die lompe besmettings-stijging laatste 2 weken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar 9810 positieve testen!
Oh 359 ziekenhuisopnames![]()
114 overlijdens
Houd een slag om de arm, het is dinsdag... Normaal een dag met minder besmettingscijfers.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:17 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval fijn dat het aantal besmettingen daalt.
De scholen zijn dicht om mensen thuis te houden, maar zelfs dat werkt niet. Ga gewoon de werkgevers aanpakken, stel een kliklijn in of whatever. Hier in dorp ook een familiebedrijf waar men niet thuis mag werken en bij verkoudheidsklachten gewoon moeten komen. Als kers op de taart wordt daar morgen een kerstborrel gehouden voor alle 50 man personeel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nu de scholen dicht zijn, is de werksituatie eigenlijk de enige plek waar echt nog iets aan gedaan kan worden. Dat mensen elkaar thuis besmetten kun je moeilijk voorkomen en bezoek wordt toch al afgeraden, maar daar valt niet op te handhaven.
Wacht morgen maar even af.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:17 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval fijn dat het aantal besmettingen daalt.
Politie gebeld?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:17 schreef byah het volgende:
[..]
De scholen zijn dicht om mensen thuis te houden, maar zelfs dat werkt niet. Ga gewoon de werkgevers aanpakken, stel een kliklijn in of whatever. Hier in dorp ook een familiebedrijf waar men niet thuis mag werken en bij verkoudheidsklachten gewoon moeten komen. Als kers op de taart wordt daar morgen een kerstborrel gehouden voor alle 50 man personeel.
Volgens de verwachting een paar weken geleden hadden dat zo een 3000 moeten zijn gemiddeld.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar 9810 positieve testen!
Oh 359 ziekenhuisopnames![]()
114 overlijdens
Gewoon erbij naaien.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:17 schreef byah het volgende:
[..]
De scholen zijn dicht om mensen thuis te houden, maar zelfs dat werkt niet. Ga gewoon de werkgevers aanpakken, stel een kliklijn in of whatever. Hier in dorp ook een familiebedrijf waar men niet thuis mag werken en bij verkoudheidsklachten gewoon moeten komen. Als kers op de taart wordt daar morgen een kerstborrel gehouden voor alle 50 man personeel.
Uiteraard, maar het daalt nu twee dagen achter elkaar, en als het nu ruim een week na de lockdown toch weer zou omslaan weet ik niet wat je dan nog zou moeten doen...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
20 gemeentes met 2-5 besmettingen
58 gemeentes met 6-10 besmettingen
64 gemeentes met 11-15 besmettingen
55 gemeentes met 16-20 besmettingen
28 gemeentes met 21-24 besmettingenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Did not happen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:17 schreef byah het volgende:
[..]
Was vorige week niet die storing?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:18 schreef Benny het volgende:
Nieuwe positieve testen vandaag: 9810
Positieve testen vorige week: 6633
+3177
Jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:20 schreef noodgang het volgende:
[..]
Was vorige week niet die storing?
Jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:20 schreef noodgang het volgende:
[..]
Was vorige week niet die storing?
Op naar Schiermonnikoog. Daar kunnen de kroegen wel weer open toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Schiermonnikoog
+0 in de afgelopen 7 dagen
Thirstyyyyyquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Op naar Schiermonnikoog. Daar kunnen de kroegen wel weer open toch?
[ afbeelding ]
Waar kun je 't per gemeente vinden?quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Schiermonnikoog
+0 in de afgelopen 7 dagen
Dat klopt. Maar er wordt in veel gevallen droge data vergeleken en mist er sowieso context.quote:Op dinsdag 22 december 2020 15:21 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dan is dat een nogal zinloze vergelijking
Zie OPquote:Op dinsdag 22 december 2020 15:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waar kun je 't per gemeente vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |