SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ziet denk ik meer op de toeslagaffaire dan op corona. Maar hoe dan ook, het is natuurlijk totaal doorzichtig. Zeker de VVD staat er prima voor in de peilingen. Midden januari aftreden en demissionair doorrommelen tot de verkiezingen en weer in het zadel. Bij ieder verwijt wat hen daarna wordt gemaakt, kan worden gezegd: "wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen door af te treden, maar een nieuw mandaat gekregen van de kiezer."quote:
Dat gaat 100% over toeslagaffaire en dat weet poster ook.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ziet denk ik meer op de toeslagaffaire dan op corona. Maar hoe dan ook, het is natuurlijk totaal doorzichtig. Zeker de VVD staat er prima voor in de peilingen. Midden januari aftreden en demissionair doorrommelen tot de verkiezingen en weer in het zadel. Bij ieder verwijt wat hen daarna wordt gemaakt, kan worden gezegd: "wij hebben onze verantwoordelijkheid genomen door af te treden, maar een nieuw mandaat gekregen van de kiezer."
Voor de partijen die er wat slechter voorstaan is dat gewoon een campagnestrategie. Wat goodwill kweken.
Eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:34 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dat gaat 100% over toeslagaffaire en dat weet poster ook.
Nope, niet significant.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
Dit is dag 7 van de lockdown en dag 6 dat de (basis)scholen dicht zijn.
Zou dat effect vandaag al zichtbaar kunnen zijn?
Dat zou heel vroeg zijn. Gemiddeld 5 dagen incubatie tijd, da 1-2 dagen tot iemand getest wordt, 1 dag tot uitslag er is, en dat laat da het moment op de dag van lockdown zien, daarna zou verspreiding pas minder worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
tel er nog maar een week bij op.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
Die zijn nog niet in NLquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
tel er nog maar een week bij op.
ik verwacht zelf van niet, met die twee besmettelijke mutaties.
tuurlijk nietquote:
Ik zeg dat het vliegende spagettimonster bestaat, hij is alleen nog niet ontdekt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zeg van wel, alleen nog niet ontdekt. met Wuhan hadden we ook geen directe vluchten!
Nee, want besmette koters zie je niet terug in de cijfers. Dat zie je pas als zij hun ouders besmet hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
Klopt hoor, maar een deel van de mensen krijgt toch na 2-3 dagen al klachten? Die groep zou je nu wellicht in de cijfers zien (dat ze er niet zijn). Maar het zal een te beperkte groep zijn en de cijfers zijn natuurlijk ook te variabel om op dagniveau al iets te kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat zou heel vroeg zijn. Gemiddeld 5 dagen incubatie tijd, da 1-2 dagen tot iemand getest wordt, 1 dag tot uitslag er is, en dat laat da het moment op de dag van lockdown zien, daarna zou verspreiding pas minder worden.
Klopt, voorheen duurde het ook telkens ongeveer 2 weken. Men zit er nu wel dichter op met testen dus het kan iets eerder dat er iets van te zien is, maar de puinhoop met het registreren van positieve testen bij het RIVM/GGD zorgt voor zoveel ruis in de data dat je pas een week achteraf kan zeggen dat er al iets van een effect te zien was.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar een deel van de mensen krijgt toch na 2-3 dagen al klachten? Die groep zou je nu wellicht in de cijfers zien (dat ze er niet zijn). Maar het zal een te beperkte groep zijn en de cijfers zijn natuurlijk ook te variabel om op dagniveau al iets te kunnen zeggen.
Ze zijn zelfs zo volatiel dat je pad iets weet 5 dagen nadat de daling is ingezet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar een deel van de mensen krijgt toch na 2-3 dagen al klachten? Die groep zou je nu wellicht in de cijfers zien (dat ze er niet zijn). Maar het zal een te beperkte groep zijn en de cijfers zijn natuurlijk ook te variabel om op dagniveau al iets te kunnen zeggen.
het is al ontdekt begin dec....en daarna zijn er nog elke dag tientallen vluchten met besmette personen uit de UK geland.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zeg dat het vliegende spagettimonster bestaat, hij is alleen nog niet ontdekt.
Ja lichtjes. Als je uitsplitst moet er al wel iets te zien zijn, als je naar het dagcijfer kijkt, die wordt lager dan gister maar das altijd op dinsdag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:38 schreef Zwansen het volgende:
Die kans is nihilquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is al ontdekt begin dec....en daarna zijn er nog elke dag tientallen vluchten met besmette personen uit de UK geland.
eergister zijn er nog 10 besmette personen in 1 dag binnen gekomen vanuit de UK in DE.
maar nee het zal vast nog niet in NL zijn.....
oh ja klopt, iedereen gaat 10 dagen in quarantaine.quote:
Ja dan ben je wel echt een rasidiootquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Gisteren ook een kerel helemaal huilie huilie op de radio, dat hij vast zat bij zijn dochter in UK waar hij een weekendje op bezoek was, en dat hij de radio maar gebeld had omdat hij ten einde raad was.
Echt serieus in deze op reis gaan, terwijl reizen sowieso ontraden worden, en dan gek staan te kijken dat er een land op slot gaat, en dan ook nog de radio bellen voor hulp.
Het land stond al op oranje.
ik heb net 2 oppashondjes binnen gekregen, de hele familie ging even 2 weken naar spanje.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Gisteren ook een kerel helemaal huilie huilie op de radio, dat hij vast zat bij zijn dochter in UK waar hij een weekendje op bezoek was, en dat hij de radio maar gebeld had omdat hij ten einde raad was.
Echt serieus in deze op reis gaan, terwijl reizen sowieso ontraden worden, en dan gek staan te kijken dat er een land op slot gaat, en dan ook nog de radio bellen voor hulp.
En toch is het belangrijk om het importeren van die strain zo sterk mogelijk te beperken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is al ontdekt begin dec....en daarna zijn er nog elke dag tientallen vluchten met besmette personen uit de UK geland.
eergister zijn er nog 10 besmette personen in 1 dag binnen gekomen vanuit de UK in DE.
Ja duh.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:34 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dat gaat 100% over toeslagaffaire en dat weet poster ook.
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Maar een eventueel demissionair kabinet kan ook relevant zijn voor de corona-aanpak.
Ja prima, als je er bewust voor kiest (mijn tante is ook bewust aan het overwinteren in Gran Canaria, tot minimaal april) dan is er ook niet zoveel aan de hand.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:11 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net 2 oppashondjes binnen gekregen, de hele familie ging even 2 weken naar spanje.
maar zijn zich er wel van bewust dat het kan gebeuren.....die zullen dan ook echt niet gaan zeiken.
wij hebben geen enkele maatregel die dat had voorkomen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:12 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En toch is het belangrijk om het importeren van die strain zo sterk mogelijk te beperken.
De piek in onze ziekenhuizen wordt verwacht zo in de eerste week van januari. Zeg dinsdag 5 januari, da's over twee weken. Da's bijna drie incubatieperiodes. Het maakt dan nogal een verschil of we nu 50 of 1000 mensen met die strain in Nederland hebben. Uitgaande van een R=1,75 (want is nu 1,25 volgens het dashboard, en den ieuwe strain zou dat +0,5 doen).
22 dec: 50 mensen
29 december: 87 mensen (+37)
5 januari: 154 mensen. (+104)
Of:
22 dec: 1000 mensen
29 dec: 1750 mensen (+750)
5 januari: 3062 mensen. (+2062)
Is hier al vaker voorgerekend maar even ter herinneringJe wilt niet dat die mutant hier echt voet aan de grond krijgt op zo'n moment dat ie los gaat als we al in een piek zitten.
En als er niet weer eens een storing is geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja lichtjes. Als je uitsplitst moet er al wel iets te zien zijn, als je naar het dagcijfer kijkt, die wordt lager dan gister maar das altijd op dinsdag.
Ik vind het wel lullig voor de vrachtwagenchauffeurs die daar nu vast zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:08 schreef _serial_ het volgende:
Je begrijpt nog niet helemaal wat de impact is van een vroege vertraging bij exponentiële groei.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij hebben geen enkele maatregel die dat had voorkomen.
je nu word het reizen beperkt maar het heeft al 3 weken lang binnen kunnen komen en verspreiden aangezien dat quarantaine beleid in NL een wassen neus is.
ga er maar gewoon vanuit dat de nieuwe mutatie al gewoon voet aan de grond heeft in NL.
Ja eens hoor, dat moet gewoon weer op gang komen, die hebben daar niet voor gekozen, die helden werken keihard om alles en iedereen te bevoorraden, en pakketjes op de juiste plekken te krijgen, niets anders dan respect voor die lui.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind het wel lullig voor de vrachtwagenchauffeurs die daar nu vast zitten.
Wie weet heeft de mutatie wel in Nederland plaatsgevonden en heeft een reislustige Nederlander hem meegenomen naar het VKquote:Op dinsdag 22 december 2020 10:57 schreef Predator40 het volgende:
rare conclusie.....quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je begrijpt nog niet helemaal wat de impact is van een vroege vertraging bij exponentiële groei.
Terechtquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:15 schreef JosMert het volgende:
Politiestaat Nederland https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-bellen~afa127f7/
Daar ga ik wel vanuit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:21 schreef nom-de-guerre het volgende:
Gaan de uitslagen van de tests eigenlijk door tijdens de kerstdagen? M.a.w. wanneer je morgen door de GGD wordt getest, krijg je dan uiterlijk eerste kerstdag uitslag?
Zorgen voor de burgers heet dat, heeft weinig met politiestaat te maken hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:15 schreef JosMert het volgende:
Politiestaat Nederland https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-bellen~afa127f7/
Dit heeft wat mij betreft niets met tendens te maken, maar met politie die vindt dat ze eigen rechter zijn. Met afgelopen week de berichten dat politie actie voeren tijdens oud en nieuw niet uitsluit weet je al wat er gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dit de tendens is voor de feestdagen moeten we straks niet zeuren dat de lockdown tot ver in februari gaat duren.
Wtf. Zou er storing zijn?quote:Geen testplaats gevonden
Wij hebben geen testplaats gevonden waar jij je nu kan laten testen.
Andere nabijgelegen postcode invoeren, of nog een keer proberenquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Pa belde net; 'wat was dat ook alweer waar je afspraak kon maken? Caronaafspraak.nl?'
"Nee pa, coronatest.nl, maar dan moet je inloggen met DigiD".
Pa: "Oh, DigiD, dan moet ik wachten op je moeder want die is niet thuis".
Ik: "Pa, je kan ook bellen he, krijg je gewoon iemand aan de lijn."
Pa: "Oh mooi, ga ik dat wel even doen.".
Prima pa.
Maar ik log dus wel even in, voer mijn postcode in:
[..]
Wtf. Zou er storing zijn?
Ja, verschillende getest nu maar telkens hetzelfde resultaat. Niet geprobeerd opnieuw in te loggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Andere nabijgelegen postcode invoeren, of nog een keer proberen
???quote:
Dat snap ik ook vanwege het escalatierisico en te weinig mankracht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit heeft wat mij betreft niets met tendens te maken, maar met politie die vindt dat ze eigen rechter zijn. Met afgelopen week de berichten dat politie actie voeren tijdens oud en nieuw niet uitsluit weet je al wat er gaat gebeuren.
Scenario 1: In (bijvoorbeeld) Duindorp steekt een groep mensen vuurwerk af, en ze overtreden de coronaregels
Scenario 2: In huis bij pa en ma zitten zijn 3 volwassen kinderen met aanhang
Wedden dat scenario 1 een waarschuwing krijgt om de openbare orde te waarborgen en scenario 2 een boete, want dit soort extreme excessen moeten natuurlijk keihard aangepakt worden.
Als er geen klachten komen heeft de politie niets te zoeken bij die mensen thuis.
Gisteren op het nieuws, in NL 1 persoon en dat heeft zich niet verder verspreidquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
???
Ik dacht dat Nederland, België en Italië de nieuwe mutatie reeds gedetecteerd hadden.
Mooi dat zij dat vindt.quote:
Nee joh, dat geldt alleen voor feesboekquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Het staat op twitter dus het moet wel kloppen!
Zelfs in australie met zo weinig besmettingen daar.....quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
???
Ik dacht dat Nederland, België en Italië de nieuwe mutatie reeds gedetecteerd hadden.
Ik las op Twitter dat meer mensen moeite hadden een test te fiksen. Misschien loopt het gewoon weer vol?quote:
Zo'n beetje iedere deskundige zegt dat we gewoon terug naar normaal gaan, mogelijk al deze zomer. Om nu één complete nobody aan te halen die anders betoogt, is een beetje makkelijk....quote:
Best veel experts hebben dit al naar buiten gebracht, ook de WHO.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk, een mening van iemand die niemand kent, ik ben overtuigt. Oh...wacht..
Nah, dat is het niet. Even opnieuw ingelogd en toen kon het wel, zelfs voor vanmiddag 14:00 (op twee locaties, andere locatie morgen).quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las op Twitter van meer mensen dat ze moeite hadden een test te fiksen. Misschien loopt het gewoon weer vol?
hoe weten ze dat ? ze testen er steekproefsgewijs opquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gisteren op het nieuws, in NL 1 persoon en dat heeft zich niet verder verspreid
Misschien dat iedereen zo vlak voor de kerst even wil testen? Snap ik wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las op Twitter dat meer mensen moeite hadden een test te fiksen. Misschien loopt het gewoon weer vol?
Dat klinkt bekend.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gisteren op het nieuws, in NL 1 persoon en dat heeft zich niet verder verspreid
Dit zijn mensen heel snel vergeten, droom lekker verder zou ik zeggen Dr.Krutika Kuppalliquote:
Omdat ze 1 persoon gevonden hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe weten ze dat ? ze testen er steekproefsgewijs op
dit klinkt als een "geen directe vluchten uit wuhan" verhaal
Is dat die uit de Big Bang Theory?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit zijn mensen heel snel vergeten, droom lekker verder zou ik zeggen Dr.Krutika Kuppalli
Er waren ook experts die zeiden dat corona niet naar Nederland/Europa zou komen , en dat het wel zou overwaaien binnen een paar maanden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:34 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedere deskundige zegt dat we gewoon terug naar normaal gaan, mogelijk al deze zomer. Om nu één complete nobody aan te halen die anders betoogt, is een beetje makkelijk....
Nee dat is rahish koothrapelliquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dat die uit de Big Bang Theory?
Niemand denkt dat de seconde dat er vaccins zijn uitgedeeld alle regels gelijk de prullenbak in kunnen. Maar zodra de groep ingeënten groot genoeg is, is er geen enkele reden meer om de maatregelen in stand te houden. Ik ben ervan overtuigd dat politici niet kunnen wachten om versoepelingen door te voeren zodra het enigszins kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Best veel experts hebben dit al naar buiten gebracht, ook de WHO.
Op het moment dat we de eerste besmettingen kregen in NL wist ik al dat ik mijn vakanties en vrijheid kon vergeten dit jaar. Ik heb dus ook toen geen vakanties geboekt in het voorjaar, en ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb tot op de dag van vandaag.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er waren ook experts die zeiden dat corona niet naar Nederland/Europa zou komen , en dat het wel zou overwaaien binnen een paar maanden.
O jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat is rahish koothrapelli
Ik heb hier wat laag water als je zin hebt om nog wat spijkers te zoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er waren ook experts die zeiden dat corona niet naar Nederland/Europa zou komen , en dat het wel zou overwaaien binnen een paar maanden.
Zo zijn er ook experts die in 2012 het einde van de euro voorspelde of dat er zwarte gaten zouden komen bij het cern bij de lhc.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarom is het dus zaak om je eigen snappertje ook te gebruiken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die moet je trouwens wel serieus nemen!quote:
Nou ja, zo zijn we in deze situatie beland, natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het dus zaak om je eigen snappertje ook te gebruiken.
Helaas blijkt die bij heel veel mensen kapot te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het dus zaak om je eigen snappertje ook te gebruiken.
Rare vergelijking. Overigens is de twee die jij aanhaalt van oktober, nog ver voordat bekend was dat de Pfizer en Moderna-vaccins tot 95 procent effectief zijn. Dat is echt veel hoger dan vooraf werd verwacht. Natuurlijk zullen dingen veranderen na corona, denk aan beter handhygiëne en flexibel thuiswerken. Op grote schaal niet, dat zag je deze zomer al (zonder vaccins, nota bene).quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ze testen daar bijna niet op, dus ze weten het helemaal niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat ze 1 persoon gevonden hebben.
Tuurlijk kunnen er meer zijn, maar die zijn niet gevonden, dus die hoeven er ook niet te zijn. Dus zonder bewijs maar iets te roepen is zinloos en stemmingmakerij.
Ik zou ook in 2021 niks boeken!quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Op het moment dat we de eerste besmettingen kregen in NL wist ik al dat ik mijn vakanties en vrijheid kon vergeten dit jaar. Ik heb dus ook toen geen vakanties geboekt in het voorjaar, en ik ben blij dat ik dat niet gedaan heb tot op de dag van vandaag.
De PCR test geeft niet aan welke mutatie het betreft. Die ene persoon zal waarschijnlijk slechts een steekproef betreffen, dan is de kans groot dat er meer zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk kunnen er meer zijn, maar die zijn niet gevonden, dus die hoeven er ook niet te zijn. Dus zonder bewijs maar iets te roepen is zinloos en stemmingmakerij.
Precies! Dus zeggen dat ze er wel zijn is net zo' n onzin...quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ze testen daar bijna niet op, dus ze weten het helemaal niet.
Niet van plan tot er enige zekerheid is inderdaad.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou ook in 2021 niks boeken!
Zelfs dat verandert niet noemenswaardig door corons over 10 jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Overigens is de twee die jij aanhaalt van oktober, nog ver voordat bekend was dat de Pfizer en Moderna-vaccins tot 95 procent effectief zijn. Dat is echt veel hoger dan vooraf werd verwacht. Natuurlijk zullen dingen veranderen na corona, denk aan beter handhygiëne en flexibel thuiswerken. Op grote schaal niet, dat zag je deze zomer al (zonder vaccins, nota bene).
Bij de dermate hoge populatie in NL zijn een miniscuul klein percentage al veel mensen....quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Helaas blijkt die bij heel veel mensen kapot te zijn.
Nou ja, ze hebben 1 persoon gevonden uit 1000 steekproeven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De PCR test geeft niet aan welke mutatie het betreft. Die ene persoon zal waarschijnlijk slechts een steekproef betreffen, dan is de kans groot dat er meer zijn.
De rest van de wereld wordt snel genoeg 'geïnfecteerd' door landen die tzt het lef krijgen weer normaal te gaan doen. Wij gaan hier zeker een geforceerd toneelstuk blijven opvoeren - ik kan de geschetste situatie in dit twitterbericht niet anders omschrijven - terwijl ze elders hun dagelijkse leven weer oppakken..quote:
Plus dat ze onevenredig veel lawaai maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Bij de dermate hoge populatie in NL zijn een miniscuul klein percentage al veel mensen....
Als je de goedgelovigheid en naiviteit meeneemt wat een menselijke eigenschap is, dan wordt het niet beter...
Ga je nu van iedere any-of nobody die iets dergelijks post op Twitter hier een post maken?quote:
Ja, mijn vrouw laat zich morgen testen en kreeg de garantie dat ze binnen 48 uur de uitslag zou krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:21 schreef nom-de-guerre het volgende:
Gaan de uitslagen van de tests eigenlijk door tijdens de kerstdagen? M.a.w. wanneer je morgen door de GGD wordt getest, krijg je dan uiterlijk eerste kerstdag uitslag?
Nee.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Best veel experts hebben dit al naar buiten gebracht, ook de WHO.
Want, dames en heren, luchtwegvirussen verspreiden zich uitsluitend via de lucht. DIt in tegenstelling tot wat de medische wetenschap beweert!quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
De rest van de wereld wordt snel genoeg 'geïnfecteerd' door landen die tzt het lef krijgen weer normaal te gaan doen. Wij gaan hier zeker een geforceerd toneelstuk blijven opvoeren - ik kan de geschetste situatie in dit twitterbericht niet anders omschrijven - terwijl ze elders hun dagelijkse leven weer oppakken..
En dat obsessief handen wassen mogen ze sowieso per direct wel afschaffen trouwens. Voor een luchtwegvirus ook
hoeveel zijn er op die strain getest ? dat doen ze namelijk amper in NLquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zelfs als ze zouden willen hebben ze daar ook helemaal de mankracht niet voor. Het wordt sowieso al terror met vuurwerk waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef JosMert het volgende:
En de politie krabbelt terecht terug. Alleen controlles illegale feestjes. Gelukkig, kan mijn oud op nieuw met 10 man familie gewoon door gaan.
https://www.nu.nl/binnenl(...)op-bij-excessen.html
1000quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel zijn er op die strain getest ? dat doen ze namelijk amper in NL
Februari all over again
Dat doen ze omdat het niet kostenefficiënt is om zoveel te sequensen als UK doet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Februari all over again
Dat komt ondat ze doorhebben dat er geen feiten meer zijn. Er zijn alleen meningen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Plus dat ze onevenredig veel lawaai maken.
En waar heb ik dat beweerd?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want, dames en heren, luchtwegvirussen verspreiden zich uitsluitend via de lucht. DIt in tegenstelling tot wat de medische wetenschap beweert!
NIemand wordt op een bepaalde strain getest. Wel worden samples steekproefsgewijs verder onderzocht en daarin kan dus een andere strain opduiken. Er gaat nu meer onderzocht worden, werd er aangegeven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Februari all over again
Dat is al jaren. Bij escalatiegevaar volgen vaak waarschuwingen ipv handhaving omdat er te weinig agenten zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs als ze zouden willen hebben ze daar ook helemaal de mankracht niet voor. Het wordt sowieso al terror met vuurwerk waarschijnlijk.
Het is niet moeilijk voor te stellen dat de politie in ieder conflict aan de foute kant zou staan, afhankelijk van wie aan de macht is. Totaal geen vermogen om zelf na te denken over haar eigen juridische en morele positie. Regels zijn regels, zelfs als die regel geen wet is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef JosMert het volgende:
En de politie krabbelt terecht terug. Alleen controlles illegale feestjes. Gelukkig, kan mijn oud op nieuw met 10 man familie gewoon door gaan.
https://www.nu.nl/binnenl(...)op-bij-excessen.html
Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
De rest van de wereld wordt snel genoeg 'geïnfecteerd' door landen die tzt het lef krijgen weer normaal te gaan doen. Wij gaan hier zeker een geforceerd toneelstuk blijven opvoeren - ik kan de geschetste situatie in dit twitterbericht niet anders omschrijven - terwijl ze elders hun dagelijkse leven weer oppakken..
En dat obsessief handen wassen mogen ze sowieso per direct wel afschaffen trouwens. Voor een luchtwegvirus ook
quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin decquote:
Oh wacht.. de medische wetenschap heeft een mening...quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want, dames en heren, luchtwegvirussen verspreiden zich uitsluitend via de lucht. DIt in tegenstelling tot wat de medische wetenschap beweert!
Ik zou maar geen statisticus of viroloog worden als ik jou was...quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin dec
we hebben nu +/- 100.000 besmette personen rondlopen,
dat zijn er dan 100 met die strain, en een R van 1.24 afgelopen week.
reken het maar eens uit hoeveel er dan rondlopen met die strain over 2 weken.
En als je daarmee klaar bent, reken dan ook even uit wat de situatie dan zou zijn als er nu een vliegtuig zou landen met nog 100 mensen met die strainquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin dec
we hebben nu +/- 100.000 besmette personen rondlopen,
dat zijn er dan 100 met die strain ( begin dec ! ), en een R van 1.24 afgelopen week.
reken het maar eens uit hoeveel er dan rondlopen met die strain over 2 weken.
in februari geloofde je het ook allemaal niet zeker ?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou maar geen statisticus of viroloog worden als ik jou was...
1000 is best veel en dan met een uitslag van 1 is het echt niet niemenswaardig.
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.
Uiteraard, maar dat zet veel meer zoden aan de dijk voor maag/darmvirussen. Ik vind dat het het échte risico een beetje vertroebelt. Ik heb mensen afstandsregels compleet zien negeren omdat ze zich zo nodig in de drukte naar een ontsmettingspaal moeten worstelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.
Op dat moment zonder de kennis van nu wuifde ik het ook weg, net zoals bij sars en de mexicaanse griep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in februari geloofde je het ook allemaal niet zeker ?
Wat ik hier insinueer is dat de bijdrage van besmetting via voorwerpen achterhaald en verwaarloosbaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[..]
En nee, nu niet gaan doen alsof je hier niets insinueert. Dat demagogentrucje kennen we inmiddels.
De afgelopen 3 weken is dat dus gebeurd....quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En als je daarmee klaar bent, reken dan ook even uit wat de situatie dan zou zijn als er nu een vliegtuig zou landen met nog 100 mensen met die strain
juist, en je ziet wat er gebeurd is, en nu wuif je het weer wegquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op dat moment zonder de kennis van nu wuifde ik het ook weg, net zoals bij sars en de mexicaanse griep.
o, ik heb vanochtend nog een afspraak voor vandaag kunnen makenquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Pa belde net; 'wat was dat ook alweer waar je afspraak kon maken? Caronaafspraak.nl?'
"Nee pa, coronatest.nl, maar dan moet je inloggen met DigiD".
Pa: "Oh, DigiD, dan moet ik wachten op je moeder want die is niet thuis".
Ik: "Pa, je kan ook bellen he, krijg je gewoon iemand aan de lijn."
Pa: "Oh mooi, ga ik dat wel even doen.".
Prima pa.
Maar ik log dus wel even in, voer mijn postcode in:
[..]
Wtf. Zou er storing zijn?
Gister al toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De lijn naar Duitsland is weer geopend voor IC-patiënten.
Duitsland
Nee hoor. Een beetje basic hygiëne is zeker niet slecht voor je weerstand. Als je naar de wc bent geweest en je wast je handen niet, zegt dat niets over je weerstand, wel dat je een viespeuk bent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.
Hygiene is slecht voor de weerstand
Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en je ziet wat er gebeurd is, en nu wuif je het weer weg
Ik heb nog niemand die er ook maar enigszins toe doet zien beweren dat we die strain in Nederland nog buiten de deur kunnen houden. Dat zijn alleen maar mensen, zoals jij, die een cynisch verhaal ophangen over "dat nee hoor, het is er echt nog niet, neuhh!". Het beleid is er ook niet op gericht om te voorkomen dat het hier rond gaat, het is erop gericht de eventuele nieuwe piek die dat gaat veroorzaken niet samen te laten vallen met de piek die al in de planning staat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De afgelopen 3 weken is dat dus gebeurd....
eergister nog gewoon 10 besmetten mensen in 1 dag in DE geland uit de UK.
maar nee, wij hebben maar 1 persoon ontdekt in NL en die heeft zich uitstekend aan de quarantaine regels gehouden en het heeft zich niet verspreid.
en er zijn ook geen anderen binnen gekomen de afgelopen 3 weken en/of die hebben zich uitstekend aan de quarantaine gehouden.
Wat niet zegt dat basic hygiëne regels niet belangrjik zijn, maar vooral dat mensen het gezonde verstand waar ze zo trots op zijn niet al te vaak goed gebruiken. Of er toch minder van hebben dan ze zelf denken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat zet veel meer zoden aan de dijk voor maag/darmvirussen. Ik vind dat het het échte risico een beetje vertroebelt. Ik heb mensen afstandsregels compleet zien negeren omdat ze zich zo nodig in de drukte naar een ontsmettingspaal moeten worstelen.
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).quote:
ik ben ook positief ingesteld ...dat moet wel in mijn (thuis)situatie maar ook realistischquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.
Daar in Duitsland is de druk op de zorg ook al hoog nu toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).
dan moet je niet bij mij zijn maar bij diegene waar ik op reageerquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand die er ook maar enigszins toe doet zien beweren dat we die strain in Nederland nog buiten de deur kunnen houden. Dat zijn alleen maar mensen, zoals jij, die een cynisch verhaal ophangen over "dat nee hoor, het is er echt nog niet, neuhh!". Het beleid is er ook niet op gericht om te voorkomen dat het hier rond gaat, het is erop gericht de eventuele nieuwe piek die dat gaat veroorzaken niet samen te laten vallen met de piek die al in de planning staat.
Huh, bedoel je dan de regio waar jij zit? Want gister (of zondag zelfs) zijn er toch al 2 verplaatst? O.a. 1 uit Almelo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).
Gisteren was er een bericht dat er twee zouden worden verplaatst, eentje uit Haarlem onder andere.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, post aangepast maar te laatquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh, bedoel je dan de regio waar jij zit? Want gister (of zondag zelfs) zijn er toch al 2 verplaatst? O.a. 1 uit Almelo.
Dat ben ik zelf.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan moet je niet bij mij zijn maar bij diegene waar ik op reageer
Zeker met je eens. Maar dat gebrek aan gezond verstand moeten we toch een beetje op inspelenquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat niet zegt dat basic hygiëne regels niet belangrjik zijn, maar vooral dat mensen het gezonde verstand waar ze zo trots op zijn niet al te vaak goed gebruiken. Of er toch minder van hebben dan ze zelf denken.
2 per dag is inderdaad extreem veelquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, post aangepast maar te laat
Wij (Brabant) mogen nu ook gaan uitplaatsen naar Duitsland. Max. 2 per dag, maar dat vind ik een enorm aantal.
Ah vandaarquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij (Brabant) mogen nu ook gaan uitplaatsen naar Duitsland. Max. 2 per dag, maar dat vind ik een enorm aantal.
Welke andere regio's staan nu het meest onder druk qua ziekenbezetting? Veluwe en Twente?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat lijkt me logistiek lastigquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Ik hoorde daar die Kuiper gister ook wat over zeggen, dat het de intentie is om altijd 1 'reserve' bed voor noodgevallen klaar te hebben, en dat het naar Duitsland verplaatsen echt heel mondjesmaat zal gebeuren. Altijd eerst intentie hier op te vangen, en dan ondanks dat het nog niet vol ligt af en toe 1/2 per dag naar Duitsland.
Hepatitis is echt niet goed voor je weerstand.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.
Hygiene is slecht voor de weerstand
Ik vind het mooi en fijn dat het kan, maar ergens ook heel treurig dat het nodig is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
ah.....vanavond komt picnic langs, heerlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat een gekkenhuis in de supermarkt, verplicht met een lege winkelwagen lopen.
Nou nou zeg... Hoe durven ze!!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Jeetje.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Staat je vast enig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Dat je dat nog meemaakt in NL!quote:
Nee, Randstad vooral.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke andere regio's staan nu het meest onder druk qua ziekenbezetting? Veluwe en Twente?
Gelukkig is dat al maar een half jaar ofzo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
1 maar? Wij hebben er iets van 3 vrij. Ligt ook aan het profiel van het ziekenhuis hoeveel je vrij moet/wil houden. Als je een regionale traumafunctie hebt dan zul je meer bedden moeten reserveren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Ik hoorde daar die Kuiper gister ook wat over zeggen, dat het de intentie is om altijd 1 'reserve' bed voor noodgevallen klaar te hebben, en dat het naar Duitsland verplaatsen echt heel mondjesmaat zal gebeuren. Altijd eerst intentie hier op te vangen, en dan ondanks dat het nog niet vol ligt af en toe 1/2 per dag naar Duitsland.
Het leed is groot in Nederland. Met een lege kar rondlopen. Dat dit kan in Nederland!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Gelukkig is dat al maar een half jaar ofzo.
Komende dagen zijn bepaalde supermarkten tot middernacht openquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Ook met een vaccin kun je nog steeds anderen besmetten. Dan besmet je gevaccineerde ouderen en kwetsbaren die een minder werkend immuunsysteem hebben, en dus ontwikkelen ze ernstige klachten waardoor er weer druk op de zorg komt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:41 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Overigens is de twee die jij aanhaalt van oktober, nog ver voordat bekend was dat de Pfizer en Moderna-vaccins tot 95 procent effectief zijn. Dat is echt veel hoger dan vooraf werd verwacht. Natuurlijk zullen dingen veranderen na corona, denk aan beter handhygiëne en flexibel thuiswerken. Op grote schaal niet, dat zag je deze zomer al (zonder vaccins, nota bene).
Roverheid, ze pakken onze vrijheid af!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het leed is groot in Nederland. Met een lege kar rondlopen. Dat dit kan in Nederland!
Dat zei Kuipers in elk geval, het zal vast regionaal verschillen ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1 maar? Wij hebben er iets van 3 vrij. Ligt ook aan het profiel van het ziekenhuis hoeveel je vrij moet/wil houden. Als je een regionale traumafunctie hebt dan zul je meer bedden moeten reserveren.
Het is fijn dat het kan, maar natuurlijk ook triest dat het moetquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De lijn naar Duitsland is weer geopend voor IC-patiënten.
Duitsland
Alleen de samenstelling dan, de honderdduizenden vaccins die al zijn geproduceerd kunnen dan gewoon vernietigd worden. Zou dus in het ergste geval wel een paar maanden vertraging betekenen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
De medeoprichter van het Duitse BioNTech zegt dat het „zeer waarschijnlijk” is dat het vaccin van het bedrijf ook werkt tegen de nieuwe variant van het coronavirus, die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk. Ugur Sahin benadrukte dat in principe ook binnen zes weken een nieuw vaccin gemaakt kan worden dat is aangepast aan „deze nieuwe mutatie.”
Het is goed dat we ook aandacht hebben voor de échte slachtoffers van deze crisisquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het leed is groot in Nederland. Met een lege kar rondlopen. Dat dit kan in Nederland!
Denk ook aan de slachtoffers die door deze toestanden geen eiersnijders meer kunnen kopen bij de Actionquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is goed dat we ook aandacht hebben voor de échte slachtoffers van deze crisis
nice !!! vanavond om half 12 maar eens boodschappen doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:20 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Komende dagen zijn bepaalde supermarkten tot middernacht open
Dat is nog helemaal niet bekend....quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook met een vaccin kun je nog steeds anderen besmetten. Dan besmet je gevaccineerde ouderen en kwetsbaren die een minder werkend immuunsysteem hebben, en dus ontwikkelen ze ernstige klachten waardoor er weer druk op de zorg komt.
"dit mag nooit meer gebeuren deja-vu"quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is fijn dat het kan, maar natuurlijk ook triest dat het moet
Lig je toch maar wel mooi in een Hugo Boss bedquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ze kunnen het beiden doen he.....en het aanpassen voor de toekomst en de oude door blijven leveren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen de samenstelling dan, de honderdduizenden vaccins die al zijn geproduceerd kunnen dan gewoon vernietigd worden. Zou dus in het ergste geval wel een paar maanden vertraging betekenen.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
De medeoprichter van het Duitse BioNTech zegt dat het „zeer waarschijnlijk” is dat het vaccin van het bedrijf ook werkt tegen de nieuwe variant van het coronavirus, die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk. Ugur Sahin benadrukte dat in principe ook binnen zes weken een nieuw vaccin gemaakt kan worden dat is aangepast aan „deze nieuwe mutatie.”
Dat lijkt mij ook wel chillquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nice !!! vanavond om half 12 maar eens boodschappen doen.
Waarom vernietigen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alleen de samenstelling dan, de honderdduizenden vaccins die al zijn geproduceerd kunnen dan gewoon vernietigd worden. Zou dus in het ergste geval wel een paar maanden vertraging betekenen.
of het moet echt keihard gaan dalen....ook in de ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS pushmelding zegt genoeg: versoepelingen mid Januari kunnen we op ons buik schrijven denk ik.
Disco shoppenquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nice !!! vanavond om half 12 maar eens boodschappen doen.
Ze verwachten pas in januari de piek. Lijkt me bijzonder als het dan half januari alweer sterk gedaald is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of het moet echt keihard gaan dalen....ook in de ziekenhuizen.
hoeveel januari de piek dan ?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze verwachten pas in januari de piek. Lijkt me bijzonder als het dan half januari alweer sterk gedaald is.
En zo worden de maatregelen steeds weer verlengd tot het weer zomer wordt. Je houdt het virus toch niet tegen in de wintermaanden, hoe hard je ook probeert.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS pushmelding zegt genoeg: versoepelingen mid Januari kunnen we op ons buik schrijven denk ik.
Heb donderdag een afspraak bij de kaakchirurg. Twijfel tussen afzeggen of toch gaan, zodat ik alvast weet wat er moet en kan gedaan worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Als die nieuwe variant voor het leeuwendeel van de besmettingen zorgt heeft het bestaande vaccin in zo'n scenario nog maar weinig nut.quote:
Des te meer reden om niet te wachten tot 3e week januari om symbolisch te gaan vaccineren, maar om gewoon nu te gaan knallen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziekenhuizen hebben gewoon een vertraging van 2-3 weken, dus dat blijft voorlopig alle hens aan dek. En ook als je besmettingen nu binnen 10-14 dagen halveren heb je er alsnog 6-7000 per dag in de 1e week van 2021.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
of het moet echt keihard gaan dalen....ook in de ziekenhuizen.
1350 is theoretisch. Daar zitten we nu echt nog niet op. En terecht ook niet aangezien er net ruim 1000 IC patienten in NL liggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hou jij eens even je mondquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En zo worden de maatregelen steeds weer verlengd tot het weer zomer wordt. Je houdt het virus toch niet tegen in de wintermaanden, hoe hard je ook probeert.
Verbaas me wel, mensen zijn echt opgefokt hier in NL in vergelijking met Zwitserland.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou nou zeg... Hoe durven ze!!
Gaan we nu dit weer krijgen ja?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:24 schreef TheVulture het volgende:
Alle reguliere zorg afgeschaald, met dank aan het egoïstische kutvolk in dit land
En dan opeens komt het andere virud weer terug... He kut net 1 miljard vaccins vernietigd....quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:29 schreef trustychords het volgende:
[..]
Als die nieuwe variant voor het leeuwendeel van de besmettingen zorgt heeft het bestaande vaccin in zo'n scenario nog maar weinig nut.
wat moet er gebeuren ?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb donderdag een afspraak bij de kaakchirurg. Twijfel tussen afzeggen of toch gaan, zodat ik alvast weet wat er moet en kan gedaan worden.
De behandeling, waarschijnlijk met opname, kan wmb uitgesteld worden tot voorjaar/begin zomer.
Die paar maanden kunnen er nog wel bij.
Overigens, afspraak gemaakt toen de cijfers daalden.
Nu een polibezoek?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Heb donderdag een afspraak bij de kaakchirurg. Twijfel tussen afzeggen of toch gaan, zodat ik alvast weet wat er moet en kan gedaan worden.
De behandeling, waarschijnlijk met opname, kan wmb uitgesteld worden tot voorjaar/begin zomer.
Gelukkig is de kans op zo'n scenario überhaupt heel klein.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan opeens komt het andere virud weer terug... He kut net 1 miljard vaccins vernietigd....
Je kan veter maar geen beleidmaker worden.
Of gewoon 's avonds door een verkeerde wijk lopen en daar foute dingen roepen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat moet er gebeuren ?
verstandkiezen eruit rossen dan sta je binnen 5 min weer buiten bijv.
Gelukkig ben ik al een jaar niet meer in NL geweest. Dus voor mij was het nieuw.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Gelukkig is dat al maar een half jaar ofzo.
Nee, dan is je verstand kwijt en ben je je voortanden kwijt. Helpt ook, maar denk niet het scenario wat je wiltquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Of gewoon 's avonds door een verkeerde wijk lopen en daar foute dingen roepen.
Dan liggen ze er ook uit
Mooi. Dus we hebben een extra mannetje voor in Duindorp met oudejaarsnacht?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan liggen ze er ook uit
ze passen het niet zo aan dat het voor andere strains nutteloos word hoor....ze passen het het zo aan dat het beter werkt voor de nieuwe strain.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
En dan opeens komt het andere virud weer terug... He kut net 1 miljard vaccins vernietigd....
Je kan veter maar geen beleidmaker worden.
Blijkbaar wonen daar mensen met meer gezond verstand!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verbaas me wel, mensen zijn echt opgefokt hier in NL in vergelijking met Zwitserland.
Maar daar zijn ook niet zulke onzinregels van kracht als verplichte mandjes, eenrichtingsverkeer, karretjes etc.
Ach, detailsquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dan is je verstand kwijt en ben je je voortanden kwijt. Helpt ook, maar denk niet het scenario wat je wilt
@Haagsquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mooi. Dus we hebben een extra mannetje voor in Duindorp met oudejaarsnacht?
tijd niet geweest zeker, ze prikken als Promes tegenwoordig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan liggen ze er ook uit
Duindorp word hermetisch afgesloten met oud en nieuwquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mooi. Dus we hebben een extra mannetje voor in Duindorp met oudejaarsnacht?
Mocht het een afspraak met narcose zijn dan moet je eerst een afspraak bij de kaakchirurg hebben zodat hij kan kijken wat er gedaan moet, daarna moet je naar de anastetist in nog een andere afspraak en daarna krijg je pas je echte ingreep afspraak.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Implantaten voor kunstgebit, maar heb bijna geen onderkaak meer, na 20 jaar gebit zonder implantaten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat moet er gebeuren ?
verstandkiezen eruit rossen dan sta je binnen 5 min weer buiten bijv.
Kattenvoer maken ze ook voor lapjeskatten en voor noorse boskatten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat laatste is wel fascinerend als ze zo snel op mutaties in kunnen springen. Ik ben benieuwd wat dan de marge is waar binnen ze kunnen werken zonder de hele testcyclus en dergelijke weer door te moeten.
Mooi kut. Maar hoe werkt dat in de praktijk eigenlijk? Jullie krijgen bericht van 'boven' en gaan vervolgens alles afbellen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)wege-coronadruk.html
Alle planbare reguliere zorg in ziekenhuizen en zelfstandige klinieken wordt gestaakt om personeel vrij te spelen in de rest van de zorg. Dat meldt minister Van Ark voor Medische Zorg.
Vandaag hier nog 3 reguliere OK's.
Morgen nog 2.
Da's bij mij standaard in juli al op.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nu een polibezoek?
Zou het laten afhangen van je eigen risico. Dit jaar word je toch niet meer geholpen als je een OK met opname nodig hebt (wel zeldzaam bij kaakchirurgie trouwens).
Ik heb jaren geleden de grote stad omgeruild voor een piepklein dorpje waar geen zak te beleven valt. Heerlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
tijd niet geweest zeker, ze prikken als Promes tegenwoordig.
Nee. Deze OK's gaan gewoon door.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:37 schreef trustychords het volgende:
[..]
Mooi kut. Maar hoe werkt dat in de praktijk eigenlijk? Jullie krijgen bericht van 'boven' en gaan vervolgens alles afbellen?
Zou je dan bij iedere wijziging door de hele goedkeuringsmolen heen moeten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:36 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Kattenvoer maken ze ook voor lapjeskatten en voor noorse boskatten.
Uiteindelijk is de mutatie 98,8% geljk aan het virus wat in Wuhan opdook. En voor 79% gelijk aan SARS-CoV-1. Dit is uiteindelijk ook weer een doorontwikkeling van de vaccins die daarvoor gemaakt zijn.
Het is vooral de techniek (synthetisch mRNA) die nieuw is. Dat intrueert de cel om zelf de spikes van het virus te produceren zodat het immuunsysteem daarmee aan de slag gaat. Als je dat vaccin moet aanpassen, hoe je 'alleen maar even' de nieuwe bouwtekening te maken. Voor wat ik begrepen heb is de gebruikte techniek een soort platform, wat vrij makkelijk ingezet kan worden voor andere virussen.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou je dan bij iedere wijziging door de hele goedkeuringsmolen heen moeten?
Het komt vanzelf naar je toequote:Op dinsdag 22 december 2020 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb jaren geleden de grote stad omgeruild voor een piepklein dorpje waar geen zak te beleven valt. Heerlijk![]()
Eens per 3 maanden rijdt er een politiewagen door het dorp en that's it.
Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou je dan bij iedere wijziging door de hele goedkeuringsmolen heen moeten?
geen enkel ander ontwikkeld (EU) land begint zo laat met vaccineren.....quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:42 schreef Confetti het volgende:
Als je nu al wordt opgenomen (voor 60+ geldt code zwart en moet je thuis stikken) voor wat dan ook moet je nog oppassen dat ze je niet te snel van een bed flikkeren. Ze zijn te laat geweest. In geen enkel ander ontwikkeld land wordt de zorg zo afgeschaald.
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld alleen fase 3 hoeft te doen oid als je alleen het ‘bericht’ hebt aangepast. Allergische reacties zullen niet veranderen zou je zeggen, want dat is op de stoffen die erin zittenquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Kan me zo voorstellen dat, als blijkt dat de mRNA techniek opzich veilig is, de verleiding groot is om dat dan wat minder uitgebreid te doen. Maar of dat goed is voor het draagvlak
quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)chileense-basis.html
Covid nu zelfs op Antartica....en dan denken wij wel even die nieuwe strain in te dammen ....
quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:42 schreef Confetti het volgende:
Als je nu al wordt opgenomen (voor 60+ geldt code zwart en moet je thuis stikken) voor wat dan ook moet je nog oppassen dat ze je niet te snel van een bed flikkeren. Ze zijn te laat geweest. In geen enkel ander ontwikkeld land wordt de zorg zo afgeschaald.
Nou nou, zo erg zal ‘t ook niet zijn. Bron voor code zwart voor 60+?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:42 schreef Confetti het volgende:
Facebook is soms even lek. Niet te veel op uitdoen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie nou weer op?
Heb jij enig idee hoeveel % zorg planbaar is? Praat je dan over een verlichting van 10%? 40%? Of wat dan ook?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De cijfers over de leeftijdsverdeling op de IC spreken boekdelen. Oude mensen beginnen een zeldzaamheid te worden. Ik zal het eens even opzoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou nou, zo erg zal ‘t ook niet zijn. Bron voor code zwart voor 60+?
Ik las dat een ziekenhuis al wel bijna op code zwart zit, dus dan wordt het kiezen. Maar ik weet niet hoe ze kiezen en wie dan voorgaat en wie niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heul nietquote:
Zo? En welke functie bekleed jij in de zorg dat je dit soort boute uitspraken kan doen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
De cijfers over de leeftijdsverdeling op de IC spreken boekdelen. Oude mensen beginnen een zeldzaamheid te worden. Ik zal het eens even opzoeken.
Het zal alleen nooit toegegeven worden. Ze scheren alles onder behandeling is zinloos ipv er is geen plek.
Met een gracht eromheen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heul niet![]()
Wij zijn net een klein Gallisch dorpje. Maar dan zonder everzwijnen. En zonder menhirs. En zonder toverdrank.
Wat niet heel erg gek zou zijn gezien de overlevingskans van senioren als het tot een IC-opname komt. Hoogst onwenselijk natuurlijk, maar er is ook niet echt een alternatief als er simpelweg geen capaciteit meer is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
De cijfers over de leeftijdsverdeling op de IC spreken boekdelen. Oude mensen beginnen een zeldzaamheid te worden. Ik zal het eens even opzoeken.
Het zal alleen nooit toegegeven worden. Ze scheren alles onder behandeling is zinloos ipv er is geen plek.
Voor zover ik weet (van de eerste golf) eerst op basis van kans van slagen v/d behandeling, gevolgd door leeftijd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:51 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Ik las dat een ziekenhuis al wel bijna op code zwart zit, dus dan wordt het kiezen. Maar ik weet niet hoe ze kiezen en wie dan voorgaat en wie niet.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)zen-wie-wel-wie-niet
Zo jou je de Maas kunnen zienquote:
60-65% OK afschalen is het diepste wat wij kunnen gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel % zorg planbaar is? Praat je dan over een verlichting van 10%? 40%? Of wat dan ook?
Dus er is een groot complot gaande? Doe toch normaal. Alles wat je niet zint wordt door je naar BNW verwezen, misschien moet je dit daar ook even proberen, kijken of het beter aansluit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je bron voor dit soort uitspraken als oude mesnen beginnen een zeldzaamheid te worden...quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, je kan het maar een kleurtje geven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:51 schreef Deurknoppen het volgende:
[..]
Ik las dat een ziekenhuis al wel bijna op code zwart zit, dus dan wordt het kiezen. Maar ik weet niet hoe ze kiezen en wie dan voorgaat en wie niet.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)zen-wie-wel-wie-niet
Echt ontzettend naar, hoop niet dat het zo ver moet komen, horror dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor zover ik weet (van de eerste golf) eerst op basis van kans van slagen v/d behandeling, gevolgd door leeftijd.
Is de situatie bij jullie ook zeer, zeer zorgelijk?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, je kan het maar een kleurtje geven.
Spoed/acuut is het enige dat straks nog doorgaat. Daar hoeven we nu geen keuze in te maken.
Overigens is WZA wel een heel klein ziekenhuis.
www.rivm.nl › default › filesPDFquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar je bron voor dit soort uitspraken als oude mesnen beginnen een zeldzaamheid te worden...
Laatste ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
www.rivm.nl › default › filesPDF
RIVM Eerste Golf vs Tweede Golf
Kan de link niet kopiëren oo mobiel maar als je googled vind je een plaarje. Op 15 oktober was de gemiddelde leeftijd al 63, terwijl de grote sterfte in de nog oudere leeftijden plaatsvinden.
Tijdens de 1e golf was ook allang duidelijk dat in Nederland opvallend weinig mensen op de IC stierven, vergeleken met het buitenland. Deels komt dat omdat wij een cultuur hebben van oude mensen niet teveel hoop geven, maar als je ziekenhuizen op instorten staan kun je niet meer met droge ogen beweren dat iedere 70+ die dat zelf wil opgenomen wordt.
Je kan ook leven zonder rijst en brood, en op chips en gevulde koeken. Maar inderdaad, er zitten daar ook gradaties in.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als water
En dus vind je dit een terechte opmerking, zoals je net zei?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kan de link niet kopiëren oo mobiel maar als je googled vind je een plaarje. Op 15 oktober was de gemiddelde leeftijd al 63, terwijl de grote sterfte in de nog oudere leeftijden plaatsvinden.
Tijdens de 1e golf was ook allang duidelijk dat in Nederland opvallend weinig mensen op de IC stierven, vergeleken met het buitenland. Deels komt dat omdat wij een cultuur hebben van oude mensen niet teveel hoop geven, maar als je ziekenhuizen op instorten staan kun je niet meer met droge ogen beweren dat iedere 70+ die dat zelf wil opgenomen wordt.
Dat ze er dus effectief voor kiezen om die mensen dood te laten gaan? Ik ben geen arts, maar ik zou 100x liever iemand hebben die in het ziekenhuis komt die zich niet aan de regels heeft gehouden en dus een fout heeft gemaakt dan iemand die dit soort onzin verspreidt.quote:Het zal alleen nooit toegegeven worden. Ze scheren alles onder behandeling is zinloos ipv er is geen plek.
Volgens mij gebeurd dat in overleg met de familie, iemand die in de 80 is en grote gezondheidsproblemen heeft komt niet meer goed uit een intubatie op de IC.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
Lange Frans en FvD stemmers worden niet geholpenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef trein2000 het volgende:
Wat zegt het protocol eigenlijk? Wat is het selectiecriterium als het zo het moet komen?
Ben geen complotgekkie maar volgens mij komt het daar in Nederland wel ongeveer op neer, vergelijk onze IC-cijfers qua leeftijdsverhouding maar eens met omliggende landen. Mensen met een lage levensverwachting worden minder snel opgenomen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus vind je dit een terechte opmerking, zoals je net zei?
[..]
Dat ze er dus effectief voor kiezen om die mensen dood te laten gaan? Ik ben geen arts, maar ik zou 100x liever iemand hebben die in het ziekenhuis komt die zich niet aan de regels heeft gehouden en dus een fout heeft gemaakt dan iemand die dit soort onzin verspreidt.
Handjes in de lucht voor de wetenschap!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
Ken je iemand die een langere periode op de IC heeft gelegen? Als de kansen niet goed zijn wil je iemand dat echt niet aan doen. Een langer leven is niet altijd een beter leven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben geen complotgekkie maar volgens mij komt het daar in Nederland wel ongeveer op neer, vergelijk onze IC-cijfers qua leeftijdsverhouding maar eens met omliggende landen. Mensen met een lage levensverwachting worden minder snel opgenomen.
Ik zeg niet dat die artsen en ziekenhuizen slecht zijn of iets te verwijten vt. Het is volkomen terecht dat op leeftijd (of zoals ze het verwoorden, overlevingskansen) wordt geselecteerd. Alleen als ik dan Gommers en Kuipers op televisie hoor zeggen dat ze het tijdens de 1e golf met de IC bedden net aan hebben gered, vind ik dat niet correct of eerlijk tegenover al die ouderen die wel een behandeling hadden gewenst.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dus vind je dit een terechte opmerking, zoals je net zei?
[..]
Dat ze er dus effectief voor kiezen om die mensen dood te laten gaan? Ik ben geen arts, maar ik zou 100x liever iemand hebben die in het ziekenhuis komt die zich niet aan de regels heeft gehouden en dus een fout heeft gemaakt dan iemand die dit soort onzin verspreidt.
Zelfs jonge mensen komen helemaal aan gort van de IC, beetje afhankelijk van de ligtijd en de reden waarom ze er liggen natuurlijk. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van bejaarden er als een kasplant vandaan zou komen, als ze het überhaupt al aan kunnen. Nee, langer leven is zeker geen beter leven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ken je iemand die een langere periode op de IC heeft gelegen? Als de kansen niet goed zijn wil je iemand dat echt niet aan doen. Een langer leven is niet altijd een beter leven.
Ja hoor mijn ex-zwager heeft na een zwaar motorongeluk bijna 5 maanden op de IC gelegen op een gegeven moment was het nog een hoopje botten en vel maar hij is er wel uitgekomen. Punt is ook niet hoe je er ethisch in staat, maar Nederland is wel wat kritischer met mensen opnemen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ken je iemand die een langere periode op de IC heeft gelegen? Als de kansen niet goed zijn wil je iemand dat echt niet aan doen. Een langer leven is niet altijd een beter leven.
Eens het beste zou zijn een avondklok.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
Als de situatie nu al zo nijpend in de ziekenhuizen is, vind ik het trouwens wel terecht dat ze dit jaar vuurwerk in het hele land verbieden. Daar komen altijd brandwonden en andere ellende van, dat kan er nu niet ook nog bij.
Dat was zegmaar ook wel een beetje het punt he.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
Als de situatie nu al zo nijpend in de ziekenhuizen is, vind ik het trouwens wel terecht dat ze dit jaar vuurwerk in het hele land verbieden. Daar komen altijd brandwonden en andere ellende van, dat kan er nu niet ook nog bij.
iets van 1300 gewonden per jaar, dat is wel aardig wat ja, liever even niet ( alhoewel ik vuurwerkliefhebber ben in hart en nieren )quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat begrijp ik. Maar er was natuurlijk ook al jaren een debat gaande over het vuurwerk, dus ik snap ook wel dat de indruk is gewekt dat de pandemie nu wordt gebruikt om er iets door te drukken dat ze toch al liever wilden doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:15 schreef trustychords het volgende:
[..]
Dat was zegmaar ook wel een beetje het punt he.
Ja, Nederland is kritischer wat dat betreft. Blij dat het met je ex-zwager goed is gekomen, maar moet je voorstellen dat dat iemand van 70+ was met een kwetsbare gezondheid. Bij mijn opa wordt bijvoorbeeld gezegd dat onder narcose brengen een risico is, want de kans is groot dat hij er niet meer goed uit komt. Daar heb je jammer genoeg gewoon mee te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor mijn ex-zwager heeft na een zwaar motorongeluk bijna 5 maanden op de IC gelegen op een gegeven moment was het nog een hoopje botten en vel maar hij is er wel uitgekomen. Punt is ook niet hoe je er ethisch in staat, maar Nederland is wel wat kritischer met mensen opnemen.
eenmalig he ....maar ik vind het toch al niet meer leuk in NL, al dat gejank en gezeik over vuurwerk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:16 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso achterlijk dat we met oud en nieuw akkoord gaan om ons land in een half oorlogsgebied te veranderen. Echt blij dat dit eindelijk verboden wordt.
Dat is precies wat ik al riep toen we deze lockdown in gingen, dat is niet voor 5 weken, eerder 5 maanden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En zo worden de maatregelen steeds weer verlengd tot het weer zomer wordt. Je houdt het virus toch niet tegen in de wintermaanden, hoe hard je ook probeert.
Dit is een eenmalig verbod....quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik. Maar er was natuurlijk ook al jaren een debat gaande over het vuurwerk, dus ik snap ook wel dat de indruk is gewekt dat de pandemie nu wordt gebruikt om er iets door te drukken dat ze toch al liever wilden doen.
Mwah... met die knallers en vuurpijlen verbieden zodat die niet meer op hulpverleners afgeschoten kunnen worden, waren ze ook al een heel eind heen geweest in een normale situatie. Dat is echt te gek voor woorden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:16 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso achterlijk dat we met oud en nieuw akkoord gaan om ons land in een half oorlogsgebied te veranderen. Echt blij dat dit eindelijk verboden wordt.
En tempo maken met die vaccins. Indien nodig de IT’ers weer vragen om te helpen, net als met de app toen ie daadwerkelijk gebouwd ging worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:13 schreef Tijn het volgende:
nee, maar na 5 weken is niet in 1 klap alles weer openquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik al riep toen we deze lockdown in gingen, dat is niet voor 5 weken, eerder 5 maanden.
In Tsjechië en Polen is ook zat leuk spul te koop en dan niet alleen op de bekende markten. Maar zal niet te veel mensen op ideeën brengen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
eenmalig he ....maar ik vind het toch al niet meer leuk in NL, al dat gejank en gezeik over vuurwerk.
ik vier het liever op aruba/suriname, daar zijn ze veel relaxter en is er tenminste nog leuk spul te koop.
en 2 weken knallen gewoon toegestaan zonder dat er iemand loopt te zeiken.
Ja, toen was er nog het geluid dat vooral de horeca weer open moest ...quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef Evenstar het volgende:
Toch snel gegaan. Een paar dagen geleden werd de regering nog voor gek verklaard, omdat ze met nieuwe maatregelen kwamen. Nu wordt alle reguliere zorg opgeschort.
In theorie kan het deze week klaar zijn, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
En tempo maken met die vaccins. Indien nodig de IT’ers weer vragen om te helpen, net als met de app toen ie daadwerkelijk gebouwd ging worden.
Je praat ineens niet meer over 3 weken wachten met vaccineren om alles goed te regelen, je praat ineens direct over extra doden. Deze handel kan eind deze week echt allemaal wel af zijn.
Ja benieuwd of er nog steeds mensen zijn die de ernst van deze situatie blijven onderschatten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef Evenstar het volgende:
Toch snel gegaan. Een paar dagen geleden werd de regering nog voor gek verklaard, omdat ze met nieuwe maatregelen kwamen. Nu wordt alle reguliere zorg opgeschort.
ben echt benieuwd of die maatregel gaat helpen tegen de mensen die er altijd een zooitje van makenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:20 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Tsjechië en Polen is ook zat leuk spul te koop en dan niet alleen op de bekende markten. Maar zal niet te veel mensen op ideeën brengen.
Terecht, want ze hebben veel te laat gehandeld.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef Evenstar het volgende:
Ik ben bang dat dat een gepasseerd station is. Vlak voor het reces is er nog over gedebatteerd in de Tweede Kamer en daar is men min of meer akkoord gegaan met de planning om op 8 januari te starten, ondanks dat Hugo het allemaal niet erg goed kon uitleggen. Lijkt me sterk dat ze dat nu nog naar voren halen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
En tempo maken met die vaccins. Indien nodig de IT’ers weer vragen om te helpen, net als met de app toen ie daadwerkelijk gebouwd ging worden.
Je praat ineens niet meer over 3 weken wachten met vaccineren om alles goed te regelen, je praat ineens direct over extra doden. Deze handel kan eind deze week echt allemaal wel af zijn.
Je verwacht dat er geen vuurwerk is deze jaarwisseling? Hier is het elke avond al een grote vuurwerkshow. Ik verwacht juist een nog grotere chaos, want de vuurwerkafstekers laten zich echt niet stoppen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mwah... met die knallers en vuurpijlen verbieden zodat die niet meer op hulpverleners afgeschoten kunnen worden, waren ze ook al een heel eind heen geweest in een normale situatie. Dat is echt te gek voor woorden.
Vind het toch wel jammer van het siervuurwerk. Maar voor de handhaving wel een stuk simpeler zo.
En in deze situatie geen keus.
Gaan ze ons dan ook verbieden om te schaatsen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
iets van 1300 gewonden per jaar, dat is wel aardig wat ja, liever even niet ( alhoewel ik vuurwerkliefhebber ben in hart en nieren )
maar dat gaat ook wat worden als het een weekje gaat vriezen met schaatsen.
14000 gewonden tijdens het schaats seizoen.....als er eenmaal ijs ligt.
En dan knallen ze hun eigen hand eraf zoals elk jaar gebeurd en dan is er niet op tijd iemand om de hand te redden dit jaar...quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je verwacht dat er geen vuurwerk is deze jaarwisseling? Hier is het elke avond al een grote vuurwerkshow. Ik verwacht juist een nog grotere chaos, want de vuurwerkafstekers laten zich echt niet stoppen.
Nog teveel wappies die het blijven ontkennen/ bagatelliseren of ergerquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja benieuwd of er nog steeds mensen zijn die de ernst van deze situatie blijven onderschatten.
Nee, dat verwacht ik niet, ik hoor het ook regelmatig buiten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je verwacht dat er geen vuurwerk is deze jaarwisseling? Hier is het elke avond al een grote vuurwerkshow. Ik verwacht juist een nog grotere chaos, want de vuurwerkafstekers laten zich echt niet stoppen.
Echt he. Gisteren nog iemand hier in het topic "HeT iS gEeN eBoLa"quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja benieuwd of er nog steeds mensen zijn die de ernst van deze situatie blijven onderschatten.
Dat er risico's zijn naarmate de leeftijd toeneemt en/of er sprake is van onderliggend lijden is evident alleen is het ook niet zo dat al die oudjes het niet redden of er als kasplantjes uitkomen. Ik raad je aan dit eens te lezen, is uit 2017 maar geeft wel een aardig beeld van de aantallen waarover we het hebben. Verschil in overlevingskansen tussen een vitale oudere en een risico-oudere is maar een factor anderhalf. Dat rechtvaardigt niet het idee om ouderen maar überhaupt niet op te nemen, de keuzes die worden gemaakt zijn wel degelijk. In juni zijn er ook draaiboeken voor samengesteld waarin dat is vastgelegd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, Nederland is kritischer wat dat betreft. Blij dat het met je ex-zwager goed is gekomen, maar moet je voorstellen dat dat iemand van 70+ was met een kwetsbare gezondheid. Bij mijn opa wordt bijvoorbeeld gezegd dat onder narcose brengen een risico is, want de kans is groot dat hij er niet meer goed uit komt. Daar heb je jammer genoeg gewoon mee te maken.
Wat is dan menselijker? Met de mensen bespreken wat hun kansen zijn, indien de kansen erg laag zijn ervoor zorgen dat ze zo comfortabel mogelijk zijn en nog op een waardige manier afscheid nemen, of ze toch op de IC opnemen met het grote risico dat ze tijdens die opname al overlijden. Indien ze dat niet doen, dat ze na die opname er zo slecht aan toe zijn dat ze niets meer zelf kunnen en binnen een korte periode alsnog overlijden.
Voor zover ik weet is het altijd een keuze, dat is volgens mij echt niet anders nu.
Nouja, het afschalen van alle planbare zorg is wel een goede reden voor een nieuw debat vanavond en te zeggen: Vrienden, misschien moet het even wat sneller gaan dan het nu gaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat een gepasseerd station is. Vlak voor het reces is er nog over gedebatteerd in de Tweede Kamer en daar is men min of meer akkoord gegaan met de planning om op 8 januari te starten, ondanks dat Hugo het allemaal niet erg goed kon uitleggen. Lijkt me sterk dat ze dat nu nog naar voren halen.
Mis je niks aanquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan knallen ze hun eigen hand eraf zoals elk jaar gebeurd en dan is er niet op tijd iemand om de hand te redden dit jaar...
heel veel stoppen er echt wel mee, ik ben zelf een groot fanaat maar ik blijf lekker binnen dit jaar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:23 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het wel is kan gaan tegen vallen. De bekende rellen is vaak verveling onder jeugd zie je vaak in steden en die is niet ineens weg. Op gebied van vuurwerk er is nu juist veel meer prof vuurwerk in omloop wat ik zo lees. Dus daar zullen best wel is meer ongelukken van komen omdat het vooral in handen is van jongeren die daar amper mee om kunnen of willen gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ben echt benieuwd of die maatregel gaat helpen tegen de mensen die er altijd een zooitje van maken
Dat zou ik erg logisch vinden ja, aangezien er 10x zoveel slachtoffers vallen dan met oud en nieuw.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:24 schreef popje het volgende:
[..]
Gaan ze ons dan ook verbieden om te schaatsen?
Ik vind het echt zo ontzettend frustrerend. Constant doen alsof er weinig aan het handje is en mensen die het wel serieus nemen en het zien aankomen keer op keer wegzetten als paniekzaaiers.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, toen was er nog het geluid dat vooral de horeca weer open moest ...
snap er ook geen snars van. Als je 10k mensen prikken per dag gemiddeld en je begint maandag, 7 dagen per week. dan heb 100.000 al gevaccineerd op de 8e. Maar nee, we wachten liever nog evenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het afschalen van alle planbare zorg is wel een goede reden voor een nieuw debat vanavond en te zeggen: Vrienden, misschien moet het even wat sneller gaan dan het nu gaat.
Ik snap het ook niet. Die urgentie werd gisteren door de Jonge, maar ook door Kuipers niet gegeven. Wat is er nu ineens veranderd? Dat je tegen limieten aanloopt was toen ook al duidelijk neem ik aan als je de cijfers extrapoleert.
Ok, daar kan ik het mee eens zijn. Ik geloof direct dat de groep in de verzorgingstehuizen het daar heel zwaar heeft gehad. Ik til er nogal zwaar aan als je zegt dat dat bewust is gedaan, zo las ik het. In mijn directe omgeving werken veel mensen in de zorg, en die gingen stuk voor stuk iedere keer kapot als er iemand overleed.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:10 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat die artsen en ziekenhuizen slecht zijn of iets te verwijten vt. Het is volkomen terecht dat op leeftijd (of zoals ze het verwoorden, overlevingskansen) wordt geselecteerd. Alleen als ik dan Gommers en Kuipers op televisie hoor zeggen dat ze het tijdens de 1e golf met de IC bedden net aan hebben gered, vind ik dat niet correct of eerlijk tegenover al die ouderen die wel een behandeling hadden gewenst.
Het is een sprookje dat de ziekenhuizen in de hele crisis al 'net' geen code zwart hebben hoeven in te stellen. De mensen die onnodig geleden hebben door het enorme tekort aan bedden en personeel verdienen erkenning, ook als ze ouder waren en een kleine overlevingskans hadden.
gister weer een hoop excuses en verdediging waarom wij als 1 van de laatste landen beginnen.....quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, het afschalen van alle planbare zorg is wel een goede reden voor een nieuw debat vanavond en te zeggen: Vrienden, misschien moet het even wat sneller gaan dan het nu gaat.
Ik snap het ook niet. Die urgentie werd gisteren door de Jonge, maar ook door Kuipers niet gegeven. Wat is er nu ineens veranderd? Dat je tegen limieten aanloopt was toen ook al duidelijk neem ik aan als je de cijfers extrapoleert.
Als er voldoende agenten zouden zijn wel. Maar hier staan straks op elke straathoek mensen met vuurwerk. En de moeilijkheid daarbij: agenten moeten iemand op heterdaad betrappen. Mensen wachten gewoon tot de kust veilig is en steken het dan af.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:25 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, ik hoor het ook regelmatig buiten.
Maar het handhaven is met het verbod nu een stuk simpeler geworden.
Gokje: meer informatie over de nieuwe strain en de aanwezigheid daarvan in NL.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik snap daar ook niks van. Men doet continu alsof ze verrast en overvallen zijn, terwijl het (met de woorden van Hugo zelf!) juist als een olietanker vrij langzaam en voorspelbaar een bepaalde kant op beweegt. Je kunt niet alles voor zijn, maar het is echt wel duidelijk wat zo ongeveer de situatie over een paar weken gaat zijn. Je kunt op z'n minst drie scenario's voorbereiden waarvan er een vrij dicht tegen de realiteit aan zal zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mocht er ijs komen, dan ga ik schaatsen hoor, dat gaan ze mij echt niet verbieden. Sterker nog, de ijsbaan is gewoon open hier...quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat zou ik erg logisch vinden ja, aangezien er 10x zoveel slachtoffers vallen dan met oud en nieuw.
Nee. Eigenlijk alles wat @chratnox hier post klopt wel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:28 schreef Elan het volgende:
https://www.knmg.nl/actua(...)me-bij-schaarste.htm
Is dit protocol inmiddels geactiveerd @:Lenny_Leonard ? Of kan/mag je daar niks over zeggen?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gister weer een hoop excuses en verdediging waarom wij als 1 van de laatste landen beginnen.....
andere landen doen het alleen symbolisch, andere landen zijn niet zorgvuldig etc
dat gevoel heb ik ookquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat het wel is kan gaan tegen vallen. De bekende rellen is vaak verveling onder jeugd zie je vaak in steden en die is niet ineens weg. Op gebied van vuurwerk er is nu juist veel meer prof vuurwerk in omloop wat ik zo lees. Dus daar zullen best wel is meer ongelukken van komen omdat het vooral in handen is van jongeren die daar amper mee om kunnen of willen gaan.
maar wel zeiken op de vuurwerk afstekers ?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Mocht er ijs komen, dan ga ik schaatsen hoor, dat gaan ze mij echt niet verbieden. Sterker nog, de ijsbaan is gewoon open hier...
Ik zou dat vooral willen wijten aan de reacties van (vooral) de Jonge. Het spreekt geen urgentie uit als je overdag in de tweede kamer roept dat je je zorgen maakt, maar ‘s avonds gezellig kerstliedjes staat te zingen bij RTL boulevard ofzo. Ik snap het wel, die man heeft ook zijn rustmomenten nodig, maar in een situatie als deze moet je goed nadenken wanneer je wel en niet in de media komt, en hoe.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo ontzettend frustrerend. Constant doen alsof er weinig aan het handje is en mensen die het wel serieus nemen en het zien aankomen keer op keer wegzetten als paniekzaaiers.
Dag na dag, week na week zag je de cijfers stijgen, maar iedere keer werd er een verzonnen verklaring voor de cijfers gevonden. Nu zitten wij in een situatie wat net zo erg is of zelfs erger gaat zijn als de eerste golf.
"Geheel onverwacht".
Voordeel is dat de vuurwerkslachtoffers van dit jaar (mits eigen schuld natuurlijk) direct ook een dikke boete kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan knallen ze hun eigen hand eraf zoals elk jaar gebeurd en dan is er niet op tijd iemand om de hand te redden dit jaar...
Welke ijsbaan is nog open? En kun je daar gewoon normaal schaatsen want dat lijkt me wel nice om weer eens te gaan doenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Mocht er ijs komen, dan ga ik schaatsen hoor, dat gaan ze mij echt niet verbieden. Sterker nog, de ijsbaan is gewoon open hier...
ik ga nu het ijs niet op. Tevens rij ik, net als in golf 1, geen motor als het niet hoeft. Neem geen onnodige risico's om in het ZKH te belanden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
In regio Haaglanden schijnen ze zelfs pas de 18e te gaan beginnen. Onder het mom van nauwkeurigheid natuurlijk, maar waarschijnlijk hebben ze hun zaakjes gewoon niet op orde.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:28 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
snap er ook geen snars van. Als je 10k mensen prikken per dag gemiddeld en je begint maandag, 7 dagen per week. dan heb 100.000 al gevaccineerd op de 8e. Maar nee, we wachten liever nog even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |