Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
De rest van de wereld wordt snel genoeg 'geïnfecteerd' door landen die tzt het lef krijgen weer normaal te gaan doen. Wij gaan hier zeker een geforceerd toneelstuk blijven opvoeren - ik kan de geschetste situatie in dit twitterbericht niet anders omschrijven - terwijl ze elders hun dagelijkse leven weer oppakken..
En dat obsessief handen wassen mogen ze sowieso per direct wel afschaffen trouwens. Voor een luchtwegvirus ook
quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
De rest van de wereld wordt snel genoeg 'geïnfecteerd' door landen die tzt het lef krijgen weer normaal te gaan doen. Wij gaan hier zeker een geforceerd toneelstuk blijven opvoeren - ik kan de geschetste situatie in dit twitterbericht niet anders omschrijven - terwijl ze elders hun dagelijkse leven weer oppakken..
En dat obsessief handen wassen mogen ze sowieso per direct wel afschaffen trouwens. Voor een luchtwegvirus ook
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin decquote:
Oh wacht.. de medische wetenschap heeft een mening...quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Want, dames en heren, luchtwegvirussen verspreiden zich uitsluitend via de lucht. DIt in tegenstelling tot wat de medische wetenschap beweert!
Ik zou maar geen statisticus of viroloog worden als ik jou was...quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin dec
we hebben nu +/- 100.000 besmette personen rondlopen,
dat zijn er dan 100 met die strain, en een R van 1.24 afgelopen week.
reken het maar eens uit hoeveel er dan rondlopen met die strain over 2 weken.
En als je daarmee klaar bent, reken dan ook even uit wat de situatie dan zou zijn als er nu een vliegtuig zou landen met nog 100 mensen met die strainquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus voorlopig 1 op de 1000....en dat was begin dec
we hebben nu +/- 100.000 besmette personen rondlopen,
dat zijn er dan 100 met die strain ( begin dec ! ), en een R van 1.24 afgelopen week.
reken het maar eens uit hoeveel er dan rondlopen met die strain over 2 weken.
in februari geloofde je het ook allemaal niet zeker ?quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou maar geen statisticus of viroloog worden als ik jou was...
1000 is best veel en dan met een uitslag van 1 is het echt niet niemenswaardig.
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.
Uiteraard, maar dat zet veel meer zoden aan de dijk voor maag/darmvirussen. Ik vind dat het het échte risico een beetje vertroebelt. Ik heb mensen afstandsregels compleet zien negeren omdat ze zich zo nodig in de drukte naar een ontsmettingspaal moeten worstelen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, er zijn veel mensen voor wie 'obsessief handen wassen' eigenlijk gewoon betekent 'handen wassen na toiletbezoek en voor het eten'. Laten we die er alsjeblieft wél in houden.
Op dat moment zonder de kennis van nu wuifde ik het ook weg, net zoals bij sars en de mexicaanse griep.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in februari geloofde je het ook allemaal niet zeker ?
Wat ik hier insinueer is dat de bijdrage van besmetting via voorwerpen achterhaald en verwaarloosbaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[..]
En nee, nu niet gaan doen alsof je hier niets insinueert. Dat demagogentrucje kennen we inmiddels.
De afgelopen 3 weken is dat dus gebeurd....quote:Op dinsdag 22 december 2020 11:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En als je daarmee klaar bent, reken dan ook even uit wat de situatie dan zou zijn als er nu een vliegtuig zou landen met nog 100 mensen met die strain
juist, en je ziet wat er gebeurd is, en nu wuif je het weer wegquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op dat moment zonder de kennis van nu wuifde ik het ook weg, net zoals bij sars en de mexicaanse griep.
o, ik heb vanochtend nog een afspraak voor vandaag kunnen makenquote:Op dinsdag 22 december 2020 11:26 schreef Scrummie het volgende:
Pa belde net; 'wat was dat ook alweer waar je afspraak kon maken? Caronaafspraak.nl?'
"Nee pa, coronatest.nl, maar dan moet je inloggen met DigiD".
Pa: "Oh, DigiD, dan moet ik wachten op je moeder want die is niet thuis".
Ik: "Pa, je kan ook bellen he, krijg je gewoon iemand aan de lijn."
Pa: "Oh mooi, ga ik dat wel even doen.".
Prima pa.
Maar ik log dus wel even in, voer mijn postcode in:
[..]
Wtf. Zou er storing zijn?
Gister al toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De lijn naar Duitsland is weer geopend voor IC-patiënten.
Duitsland
Nee hoor. Een beetje basic hygiëne is zeker niet slecht voor je weerstand. Als je naar de wc bent geweest en je wast je handen niet, zegt dat niets over je weerstand, wel dat je een viespeuk bent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.
Hygiene is slecht voor de weerstand
Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en je ziet wat er gebeurd is, en nu wuif je het weer weg
Ik heb nog niemand die er ook maar enigszins toe doet zien beweren dat we die strain in Nederland nog buiten de deur kunnen houden. Dat zijn alleen maar mensen, zoals jij, die een cynisch verhaal ophangen over "dat nee hoor, het is er echt nog niet, neuhh!". Het beleid is er ook niet op gericht om te voorkomen dat het hier rond gaat, het is erop gericht de eventuele nieuwe piek die dat gaat veroorzaken niet samen te laten vallen met de piek die al in de planning staat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De afgelopen 3 weken is dat dus gebeurd....
eergister nog gewoon 10 besmetten mensen in 1 dag in DE geland uit de UK.
maar nee, wij hebben maar 1 persoon ontdekt in NL en die heeft zich uitstekend aan de quarantaine regels gehouden en het heeft zich niet verspreid.
en er zijn ook geen anderen binnen gekomen de afgelopen 3 weken en/of die hebben zich uitstekend aan de quarantaine gehouden.
Wat niet zegt dat basic hygiëne regels niet belangrjik zijn, maar vooral dat mensen het gezonde verstand waar ze zo trots op zijn niet al te vaak goed gebruiken. Of er toch minder van hebben dan ze zelf denken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat zet veel meer zoden aan de dijk voor maag/darmvirussen. Ik vind dat het het échte risico een beetje vertroebelt. Ik heb mensen afstandsregels compleet zien negeren omdat ze zich zo nodig in de drukte naar een ontsmettingspaal moeten worstelen.
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).quote:
ik ben ook positief ingesteld ...dat moet wel in mijn (thuis)situatie maar ook realistischquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |