abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196879770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Heul niet }:|
Wij zijn net een klein Gallisch dorpje. Maar dan zonder everzwijnen. En zonder menhirs. En zonder toverdrank.
Met een gracht eromheen?
pi_196879775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

De cijfers over de leeftijdsverdeling op de IC spreken boekdelen. Oude mensen beginnen een zeldzaamheid te worden. Ik zal het eens even opzoeken.

Het zal alleen nooit toegegeven worden. Ze scheren alles onder behandeling is zinloos ipv er is geen plek.
Wat niet heel erg gek zou zijn gezien de overlevingskans van senioren als het tot een IC-opname komt. Hoogst onwenselijk natuurlijk, maar er is ook niet echt een alternatief als er simpelweg geen capaciteit meer is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196879786
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:51 schreef Deurknoppen het volgende:

[..]

Ik las dat een ziekenhuis al wel bijna op code zwart zit, dus dan wordt het kiezen. Maar ik weet niet hoe ze kiezen en wie dan voorgaat en wie niet.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)zen-wie-wel-wie-niet
Voor zover ik weet (van de eerste golf) eerst op basis van kans van slagen v/d behandeling, gevolgd door leeftijd.
  dinsdag 22 december 2020 @ 12:53:57 #229
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196879789
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:53 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Met een gracht eromheen?
Zo jou je de Maas kunnen zien 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196879794
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Heb jij enig idee hoeveel % zorg planbaar is? Praat je dan over een verlichting van 10%? 40%? Of wat dan ook?
60-65% OK afschalen is het diepste wat wij kunnen gaan.

Ik heb het dan alleen over zorg met operatie.

Beschouwend laat ik hier buiten.

Wat de landelijke cijfers zijn weet ik niet. Mogelijk kunnen sommige ziekenhuizen nog wat meer afschalen vanwege een ander profiel.
pi_196879803
quote:

[..]

De cijfers over de leeftijdsverdeling op de IC spreken boekdelen. Oude mensen beginnen een zeldzaamheid te worden. Ik zal het eens even opzoeken.

Het zal alleen nooit toegegeven worden. Ze scheren alles onder behandeling is zinloos ipv er is geen plek.
Dus er is een groot complot gaande? Doe toch normaal. Alles wat je niet zint wordt door je naar BNW verwezen, misschien moet je dit daar ook even proberen, kijken of het beter aansluit.
  dinsdag 22 december 2020 @ 12:56:05 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196879832
quote:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar je bron voor dit soort uitspraken als oude mesnen beginnen een zeldzaamheid te worden...
pi_196879835
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:51 schreef Deurknoppen het volgende:

[..]

Ik las dat een ziekenhuis al wel bijna op code zwart zit, dus dan wordt het kiezen. Maar ik weet niet hoe ze kiezen en wie dan voorgaat en wie niet.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)zen-wie-wel-wie-niet
Ja, je kan het maar een kleurtje geven.

Spoed/acuut is het enige dat straks nog doorgaat. Daar hoeven we nu geen keuze in te maken.

Overigens is WZA wel een heel klein ziekenhuis.
pi_196879845
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Voor zover ik weet (van de eerste golf) eerst op basis van kans van slagen v/d behandeling, gevolgd door leeftijd.
Echt ontzettend naar, hoop niet dat het zo ver moet komen, horror dit.
  Redactie Sport dinsdag 22 december 2020 @ 12:56:53 #235
274204 crew  Mexicanobakker
pi_196879847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, je kan het maar een kleurtje geven.

Spoed/acuut is het enige dat straks nog doorgaat. Daar hoeven we nu geen keuze in te maken.

Overigens is WZA wel een heel klein ziekenhuis.
Is de situatie bij jullie ook zeer, zeer zorgelijk?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_196879876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar je bron voor dit soort uitspraken als oude mesnen beginnen een zeldzaamheid te worden...
www.rivm.nl › default › filesPDF
RIVM Eerste Golf vs Tweede Golf

Kan de link niet kopiëren oo mobiel maar als je googled vind je een plaarje. Op 15 oktober was de gemiddelde leeftijd al 63, terwijl de grote sterfte in de nog oudere leeftijden plaatsvinden.

Tijdens de 1e golf was ook allang duidelijk dat in Nederland opvallend weinig mensen op de IC stierven, vergeleken met het buitenland. Deels komt dat omdat wij een cultuur hebben van oude mensen niet teveel hoop geven, maar als je ziekenhuizen op instorten staan kun je niet meer met droge ogen beweren dat iedere 70+ die dat zelf wil opgenomen wordt.
pi_196879921
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kan de link niet kopiëren oo mobiel maar als je googled vind je een plaarje. Op 15 oktober was de gemiddelde leeftijd al 63, terwijl de grote sterfte in de nog oudere leeftijden plaatsvinden.

Tijdens de 1e golf was ook allang duidelijk dat in Nederland opvallend weinig mensen op de IC stierven, vergeleken met het buitenland. Deels komt dat omdat wij een cultuur hebben van oude mensen niet teveel hoop geven, maar als je ziekenhuizen op instorten staan kun je niet meer met droge ogen beweren dat iedere 70+ die dat zelf wil opgenomen wordt.
Laatste ben ik met je eens.
pi_196879943
Wat zegt het protocol eigenlijk? Wat is het selectiecriterium als het zo het moet komen?
zie email 27 oktober
pi_196879945
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 08:58 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als water
Je kan ook leven zonder rijst en brood, en op chips en gevulde koeken. Maar inderdaad, er zitten daar ook gradaties in.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196879967
quote:

[..]

En dus vind je dit een terechte opmerking, zoals je net zei?
quote:
Dat ze er dus effectief voor kiezen om die mensen dood te laten gaan? Ik ben geen arts, maar ik zou 100x liever iemand hebben die in het ziekenhuis komt die zich niet aan de regels heeft gehouden en dus een fout heeft gemaakt dan iemand die dit soort onzin verspreidt.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:02:55 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196879970
quote:

[..]

Volgens mij gebeurd dat in overleg met de familie, iemand die in de 80 is en grote gezondheidsproblemen heeft komt niet meer goed uit een intubatie op de IC.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:03:27 #242
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196879986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef trein2000 het volgende:
Wat zegt het protocol eigenlijk? Wat is het selectiecriterium als het zo het moet komen?
Lange Frans en FvD stemmers worden niet geholpen :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196880036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Dat ze er dus effectief voor kiezen om die mensen dood te laten gaan? Ik ben geen arts, maar ik zou 100x liever iemand hebben die in het ziekenhuis komt die zich niet aan de regels heeft gehouden en dus een fout heeft gemaakt dan iemand die dit soort onzin verspreidt.
Ben geen complotgekkie maar volgens mij komt het daar in Nederland wel ongeveer op neer, vergelijk onze IC-cijfers qua leeftijdsverhouding maar eens met omliggende landen. Mensen met een lage levensverwachting worden minder snel opgenomen.
blablablabla
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:06:17 #244
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196880041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 12:16 schreef Predator40 het volgende:
De medeoprichter van het Duitse BioNTech zegt dat het „zeer waarschijnlijk” is dat het vaccin van het bedrijf ook werkt tegen de nieuwe variant van het coronavirus, die is opgedoken in het Verenigd Koninkrijk. Ugur Sahin benadrukte dat in principe ook binnen zes weken een nieuw vaccin gemaakt kan worden dat is aangepast aan „deze nieuwe mutatie.”
Handjes in de lucht voor de wetenschap! _O_
pi_196880062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:06 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben geen complotgekkie maar volgens mij komt het daar in Nederland wel ongeveer op neer, vergelijk onze IC-cijfers qua leeftijdsverhouding maar eens met omliggende landen. Mensen met een lage levensverwachting worden minder snel opgenomen.
Ken je iemand die een langere periode op de IC heeft gelegen? Als de kansen niet goed zijn wil je iemand dat echt niet aan doen. Een langer leven is niet altijd een beter leven.
pi_196880102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg niet dat die artsen en ziekenhuizen slecht zijn of iets te verwijten vt. Het is volkomen terecht dat op leeftijd (of zoals ze het verwoorden, overlevingskansen) wordt geselecteerd. Alleen als ik dan Gommers en Kuipers op televisie hoor zeggen dat ze het tijdens de 1e golf met de IC bedden net aan hebben gered, vind ik dat niet correct of eerlijk tegenover al die ouderen die wel een behandeling hadden gewenst.

Het is een sprookje dat de ziekenhuizen in de hele crisis al 'net' geen code zwart hebben hoeven in te stellen. De mensen die onnodig geleden hebben door het enorme tekort aan bedden en personeel verdienen erkenning, ook als ze ouder waren en een kleine overlevingskans hadden.
pi_196880160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ken je iemand die een langere periode op de IC heeft gelegen? Als de kansen niet goed zijn wil je iemand dat echt niet aan doen. Een langer leven is niet altijd een beter leven.
Zelfs jonge mensen komen helemaal aan gort van de IC, beetje afhankelijk van de ligtijd en de reden waarom ze er liggen natuurlijk. Ik vermoed dat een aanzienlijk deel van bejaarden er als een kasplant vandaan zou komen, als ze het überhaupt al aan kunnen. Nee, langer leven is zeker geen beter leven.
I'll give you something to do
pi_196880164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja hoor mijn ex-zwager heeft na een zwaar motorongeluk bijna 5 maanden op de IC gelegen op een gegeven moment was het nog een hoopje botten en vel maar hij is er wel uitgekomen. Punt is ook niet hoe je er ethisch in staat, maar Nederland is wel wat kritischer met mensen opnemen.
blablablabla
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:13:54 #249
12221 Tijn