Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist, en je ziet wat er gebeurd is, en nu wuif je het weer weg
Ik heb nog niemand die er ook maar enigszins toe doet zien beweren dat we die strain in Nederland nog buiten de deur kunnen houden. Dat zijn alleen maar mensen, zoals jij, die een cynisch verhaal ophangen over "dat nee hoor, het is er echt nog niet, neuhh!". Het beleid is er ook niet op gericht om te voorkomen dat het hier rond gaat, het is erop gericht de eventuele nieuwe piek die dat gaat veroorzaken niet samen te laten vallen met de piek die al in de planning staat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De afgelopen 3 weken is dat dus gebeurd....
eergister nog gewoon 10 besmetten mensen in 1 dag in DE geland uit de UK.
maar nee, wij hebben maar 1 persoon ontdekt in NL en die heeft zich uitstekend aan de quarantaine regels gehouden en het heeft zich niet verspreid.
en er zijn ook geen anderen binnen gekomen de afgelopen 3 weken en/of die hebben zich uitstekend aan de quarantaine gehouden.
Wat niet zegt dat basic hygiëne regels niet belangrjik zijn, maar vooral dat mensen het gezonde verstand waar ze zo trots op zijn niet al te vaak goed gebruiken. Of er toch minder van hebben dan ze zelf denken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat zet veel meer zoden aan de dijk voor maag/darmvirussen. Ik vind dat het het échte risico een beetje vertroebelt. Ik heb mensen afstandsregels compleet zien negeren omdat ze zich zo nodig in de drukte naar een ontsmettingspaal moeten worstelen.
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).quote:
ik ben ook positief ingesteld ...dat moet wel in mijn (thuis)situatie maar ook realistischquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt... Ik ben positief ingesteld... Die mensen zijn vaker succesvol en gekukkiger.
Daar in Duitsland is de druk op de zorg ook al hoog nu toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).
dan moet je niet bij mij zijn maar bij diegene waar ik op reageerquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:06 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand die er ook maar enigszins toe doet zien beweren dat we die strain in Nederland nog buiten de deur kunnen houden. Dat zijn alleen maar mensen, zoals jij, die een cynisch verhaal ophangen over "dat nee hoor, het is er echt nog niet, neuhh!". Het beleid is er ook niet op gericht om te voorkomen dat het hier rond gaat, het is erop gericht de eventuele nieuwe piek die dat gaat veroorzaken niet samen te laten vallen met de piek die al in de planning staat.
Huh, bedoel je dan de regio waar jij zit? Want gister (of zondag zelfs) zijn er toch al 2 verplaatst? O.a. 1 uit Almelo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Vandaag gaat er voor het eerst eentje daadwerkelijk over (of morgen, wordt nu geregeld iig).
Gisteren was er een bericht dat er twee zouden worden verplaatst, eentje uit Haarlem onder andere.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, post aangepast maar te laatquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Huh, bedoel je dan de regio waar jij zit? Want gister (of zondag zelfs) zijn er toch al 2 verplaatst? O.a. 1 uit Almelo.
Dat ben ik zelf.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan moet je niet bij mij zijn maar bij diegene waar ik op reageer
Zeker met je eens. Maar dat gebrek aan gezond verstand moeten we toch een beetje op inspelenquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat niet zegt dat basic hygiëne regels niet belangrjik zijn, maar vooral dat mensen het gezonde verstand waar ze zo trots op zijn niet al te vaak goed gebruiken. Of er toch minder van hebben dan ze zelf denken.
2 per dag is inderdaad extreem veelquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, post aangepast maar te laat
Wij (Brabant) mogen nu ook gaan uitplaatsen naar Duitsland. Max. 2 per dag, maar dat vind ik een enorm aantal.
Ah vandaarquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wij (Brabant) mogen nu ook gaan uitplaatsen naar Duitsland. Max. 2 per dag, maar dat vind ik een enorm aantal.
Welke andere regio's staan nu het meest onder druk qua ziekenbezetting? Veluwe en Twente?quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat lijkt me logistiek lastigquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Ik hoorde daar die Kuiper gister ook wat over zeggen, dat het de intentie is om altijd 1 'reserve' bed voor noodgevallen klaar te hebben, en dat het naar Duitsland verplaatsen echt heel mondjesmaat zal gebeuren. Altijd eerst intentie hier op te vangen, en dan ondanks dat het nog niet vol ligt af en toe 1/2 per dag naar Duitsland.
Hepatitis is echt niet goed voor je weerstand.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit en velen om mij heen ook niet.
Hygiene is slecht voor de weerstand
Ik vind het mooi en fijn dat het kan, maar ergens ook heel treurig dat het nodig is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
ah.....vanavond komt picnic langs, heerlijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Wat een gekkenhuis in de supermarkt, verplicht met een lege winkelwagen lopen.
Nou nou zeg... Hoe durven ze!!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Jeetje.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Staat je vast enig.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Dat je dat nog meemaakt in NL!quote:
Nee, Randstad vooral.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Welke andere regio's staan nu het meest onder druk qua ziekenbezetting? Veluwe en Twente?
Gelukkig is dat al maar een half jaar ofzo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:13 schreef Jed1Gam het volgende:
1 maar? Wij hebben er iets van 3 vrij. Ligt ook aan het profiel van het ziekenhuis hoeveel je vrij moet/wil houden. Als je een regionale traumafunctie hebt dan zul je meer bedden moeten reserveren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah vandaar.
Ik hoorde daar die Kuiper gister ook wat over zeggen, dat het de intentie is om altijd 1 'reserve' bed voor noodgevallen klaar te hebben, en dat het naar Duitsland verplaatsen echt heel mondjesmaat zal gebeuren. Altijd eerst intentie hier op te vangen, en dan ondanks dat het nog niet vol ligt af en toe 1/2 per dag naar Duitsland.
Het leed is groot in Nederland. Met een lege kar rondlopen. Dat dit kan in Nederland!quote:Op dinsdag 22 december 2020 12:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Gelukkig is dat al maar een half jaar ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |