Er zijn bedrijven waar je verplicht moet vestiging hoppen. Dus van gesloten magazijn naar openbare winkels en dan niet een winkel nee 3 vestigingen in 3 weken tijdquote:Op dinsdag 22 december 2020 04:30 schreef Za het volgende:
[..]
Gemiddeld zo'n 20-40 besmettingen pd per 100.000 inwoners in de gemeentes, 2-4 per 10.000.
Het aantal mensen dat mogelijk de regels niet naleeft komt daarmee mogelijk op 2-4 per 1000.
Mensen die mogelijk niet kunnen zonder dronken worden met wat vrienden, het knuffelen met familie, wisselende contacten, drugsgebruik of whatever.
Met een lockdown kun je zo'n kleine groep niet bereiken, ze hebben zich al onbereidwillig getoond cq zijn er niet toe in staat.
Het is zo wijd verspreid, letterlijk van oost naar west en van noord naar zuid, dat je met een lockdown wel weer dezelfde massa bereikt als degenen die zich rustig hielden na die van oktober, maar het kleine deel vermoedelijk nooit.
Enige is, mochten de scholen de onderliggende oorzaak zijn, dan zal er snel resultaat zijn.
quote:Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant. ,,We drukken onze neus niet tegen elk raam, maar tien man... dat vind ik in deze tijd een exces'', aldus Paulissen. ,,Dan gaan we echt aanbellen.''
Lockdown sinds 7 weken?quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze daar zo weinig cases hebben?
Laat ze lekker aanbellen, je overtreedt geen enkele wet namelijk.quote:
Nee,was het ook niet. Besmettingsgevallen waren vooral op werk. Al die managers wilden weer baas spelen en dus iedereen weer de kantoortuin in. Ook bleken scholieren toch niet zo immuun als we dachten en die staken elkaar aan op school, om vervolgens hun ouders aan te steken, die dan ook weer hun bureautje in de kantoortuin gingen opzoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 03:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iets zegt me toch dat die Black Friday niet de boosdoener is. Ik kan het niet anders zien als een zondebok.
"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als waterquote:Op dinsdag 22 december 2020 03:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als alles essentieel is, dan is niets essentieel. In de definitie zit iets onderscheidends. Dat is uiteraard enigszins arbitrair maar we zijn hopelijk prima in staat om bijvoorbeeld het onderscheid te maken tussen het 'nodig hebben' van een playstation 5 en het nodig hebben van sokken en eten.
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laat ze lekker aanbellen, je overtreedt geen enkele wet namelijk.
Maar je ziet hoe snel het gaat als ze denken een mandaat te hebben, zelfs de Wilbertjes zitten zich dan te verkneukelen om hun toegenomen macht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.
Edit, nu zegt hij strikt genomen niks verkeerd. Hij gaat aanbellen. Als hij een hond heeft gevonden dan mag hij ook aanbellen om te vragen of dat hij van jou is. Daar is geen wettelijke basis voor nodig. Maar zo zal hij het wel niet bedoelen. Maar hij noemt het wel weer overtreding, dat klopt niet.
Het is gewoon een beetje bangmakerij. Mag toch aannemen dat een politiechef de wet kent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.
Edit, nu zegt hij strikt genomen niks verkeerd. Hij gaat aanbellen. Als hij een hond heeft gevonden dan mag hij ook aanbellen om te vragen of dat hij van jou is. Daar is geen wettelijke basis voor nodig. Maar zo zal hij het wel niet bedoelen. Maar hij noemt het wel weer overtreding, dat klopt niet.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
En als men in het vervolg de moeite neemt om wat ruimer te quoten, dan stond dat er ook:quote:
quote:Dan is het nog geen gelopen koers, want de politie kan bij het aantreffen van te veel mensen in een woning niet zomaar beboeten. Paulissen gaat er vanuit dat het feit dat de politie aan de deur staat in verreweg de meeste gevallen voldoende zal zijn, en anders kunnen agenten kijken of sprake is van overlast.
https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, gewoon netjes max 3 man uitnodigen.
2 is de max.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, gewoon netjes max 3 man uitnodigen.
verduistering incomming!quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.
Het wordt tijd dat de verkoop van niet-essentiële etenswaren verboden wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als water
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.quote:
Tenzij je kinderen bedoelt klopt 2 wel degelijk met oud en nieuwquote:
Ja en bij 26 per dag hebben ze de grenzen afgelopen weekend weer gesloten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in australie zaten ze maanden onder de 30 per dag, zonder vaccinaties al....
moet kunnen met vaccinaties
dus oud en nieuw is weer anders dan kerst?quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tenzij je kinderen bedoelt klopt 2 wel degelijk met oud en nieuw
Fout.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Uitzondering is kerst maar het ging hier over oud & nieuw.
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus oud en nieuw is weer anders dan kerst?
eens maar duidelijkheid is toch wel prettigquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.
Er is duidelijkheid: vier de feestdagen in klein gezelschap.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar duidelijkheid is toch wel prettig
Het dringende advies is om thuis niet meer dan 2 (kerst 3) personen te ontvangen. Oftewel, daar is op zichzelf niet op te handhaven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Uitzondering is kerst maar het ging hier over oud & nieuw.
voldoe ik al jaren aanquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is duidelijkheid: vier de feestdagen in klein gezelschap.
Eens, ik zit me O&N bij een vriend die alleen is, en ik wil echt voorkomen dat hij alleen komt te zitten, en als een andere vriend klaar is met werken komt hij ook langs (die is normaal ook alleen) - en aangezien wij verder toch geen andere mensen gezien hebben de laatste 14 dagen op dat moment, is dat in ons geval, wat ons betreft aardig verantwoord.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.
Zelfs dat meer besmettelijk staat niet vast.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:54 schreef Stephen1985 het volgende:
Benieuwd of vandaag meer bekend wordt over die nieuwe mutatie. Meer besmettelijk lijkt inmiddels wel vast te staan, tegelijkertijd zijn er ook aanwijzingen dat het qua infectie afzwakt (zie AD vandaag, teksten Marcel Levi en Christian Drosten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Dat laatste klopt, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich wel netjes aan de adviezen houden, en dan is het doel over de hele gewoon bereikt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, ik zit me O&N bij een vriend die alleen is, en ik wil echt voorkomen dat hij alleen komt te zitten, en als een andere vriend klaar is met werken komt hij ook langs (die is normaal ook alleen) - en aangezien wij verder toch geen andere mensen gezien hebben de laatste 14 dagen op dat moment, is dat in ons geval, wat ons betreft aardig verantwoord.
Maar er zullen altijd mensen zijn die lak hebben aan de adviezen, en gewoon 6-8 man uitnodigen.
Precies, en laten we hopen dat de grootste hoeveel mensen dat gewoon doet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich wel netjes aan de adviezen houden, en dan is het doel over de hele gewoon bereikt.
De politie is er om de wet te handhaven, niet om mensen te intimideren vanwege zaken die helemaal niet verboden zijn maar de lokale korpschef op arbitraire gronden onwenselijk vindt. Leidt ongetwijfeld ook tot willekeur. En om het dan maar proberen op overlast te gooien... ik vind het vergelijkbaar met agenten die denken dat je te hard hebt gereden, maar geen meting konden doen en dan net zo lang gaan zoeken tot je ergens anders voor beboet kunt worden.quote:Paulissen gaat er vanuit dat het feit dat de politie aan de deur staat in verreweg de meeste gevallen voldoende zal zijn, en anders kunnen agenten kijken of sprake is van overlast.
Als dit de tendens is voor de feestdagen moeten we straks niet zeuren dat de lockdown tot ver in februari gaat duren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De politie is er om de wet te handhaven, niet om mensen te intimideren vanwege zaken die helemaal niet verboden zijn maar de lokale korpschef op arbitraire gronden onwenselijk vindt. Leidt ongetwijfeld ook tot willekeur. En om het dan maar proberen op overlast te gooien... ik vind het vergelijkbaar met agenten die denken dat je te hard hebt gereden, maar geen meting konden doen en dan net zo lang gaan zoeken tot je ergens anders voor beboet kunt worden.
Dat afzwakken zou wel lekker zijn. Volgens mij waren deze mogelijkheden al een keer in maart besproken, maar kan die artikelen even niet meer vinden. Als ik het mij goed herinner ging het toen over dat een besmettelijkere mutatie vaak samen gaat met een minder ziekmakende versie, dus dat zou wel fijn zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:54 schreef Stephen1985 het volgende:
Benieuwd of vandaag meer bekend wordt over die nieuwe mutatie. Meer besmettelijk lijkt inmiddels wel vast te staan, tegelijkertijd zijn er ook aanwijzingen dat het qua infectie afzwakt (zie AD vandaag, teksten Marcel Levi en Christian Drosten).
Ik denk dat sociale druk uit de (directe) omgeving straks belangrijker wordt dan advertenties en spotjes op tv.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:06 schreef groenen het volgende:
Hoeveel niet-vaccers denken jullie dat er overtuigd zulllen worden door reclames en krantenadvertenties?
Gisteren niet meer opnames geweest zo na het weekend? Andere weken wel? Dus een positief (maar dan de andere kant opquote:
Als je eigen kinderen, vrienden en familie je raar aankijken idd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat sociale druk uit de (directe) omgeving straks belangrijker wordt dan advertenties en spotjes op tv.
Wat mij betreft hoeft niemand binnen te loeren. Dus lichten aan = gordijnen dicht hier.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.
Beter, scheelde het echt zoveel?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |