SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.quote:Op maandag 21 december 2020 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, dat jij het zo negatief wil zien. Gelukkig zijn er heel veel mensen die het niet zo dramatisch bekijken. Die hoef jij niet te overtuigen van jouw doemscenario’s.
ALS de vaccins niet werken, moeten we verder kijken. Betekent niet dat we nu al een zwart scenario hoeven te bedenken en ons daarbij neer te leggen, zoals jij aangeeft al te hebben gedaan. De handdoek in de ring gooien voor daar echt reden toe is, zie ik niet zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 21:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.
Als de meeste mensen gevaccineerd zijn is besmettelijkheid toch geen punt meer, of mis ik iets?quote:Op maandag 21 december 2020 21:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.
Als de vaccins niet werken komen we daar waarschijnlijk na een paar maanden achter. Tegen die tijd zijn al miljoenen mensen wereldwijd gevaccineerd, die hun leven weer 'gewoon' door zullen gaan. Als opa en oma gevaccineerd zijn gaan ze eindelijk eens kijken bij hun nieuwe kleinkind, etc.quote:Op maandag 21 december 2020 21:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ALS de vaccins niet werken, moeten we verder kijken. Betekent niet dat we nu al een zwart scenario hoeven te bedenken en ons daarbij neer te leggen, zoals jij aangeeft al te hebben gedaan. De handdoek in de ring gooien voor daar echt reden toe is, zie ik niet zitten.
Het gaat ook niet om besmettelijkheid, maar om bezetting van de ziekenhuizen. Als men nog wel besmettelijk is, maar mensen ondervinden er niet meer meer last van dan van een flinke griep en een enkeling komt nog in het ziekenhuis, is er geen enkele reden om de maatregelen in stand te houden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als de meeste mensen gevaccineerd zijn is besmettelijkheid toch geen punt meer, of mis ik iets?
Zijn ze allang mee bezig, universal influenze vaccine, ook op mRNA basis. Griepvaccins zijn wel effectief, maar alleen voor die ene specifiek variant. Probleem is dat er altijd een aantal influenza virussen rondgaan. Griepprik is dan ook een cocktail van verschillende varianten die verwacht worden. Om de productie op tijd af te krijgen moet die keuze dus (ver) voor het griepseizoen gemaakt worden. Daar kunnen ze wel eens naast zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me wel serieus af hè.. Stel dat het met de mRNA vaccins straks zo goed gaat, zou dat wellicht kunnen betekenen dat (bijvoorbeeld) het griepvaccin veel effectiever kan worden? Die heeft momenteel een vrije lage effectiviteit als ik me goed herinner.
Stel dat dat ook mRNA wordt, op dezelfde manier als deze, zou je dan stukken beter kunnen aanslaan erop?
Ik krijg mentale jeuk door de verschillende kleuren voor dezelfde data in die grafieken.quote:Op maandag 21 december 2020 22:07 schreef _serial_ het volgende:
Deel hem nog maar een keertje
[ twitter ]
Mooi om te zien wat het resultaat is onder proefpersonen die zijn gevolgd (placebogroep, vaccingroep) van 2 soorten vaccins.
Deze is een beetje duidelijker:quote:Op maandag 21 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg mentale jeuk door de verschillende kleuren voor dezelfde data in die grafieken.
Eens. Ondanks de weerzin tegen het gedrag van de farmaceutische industrie in de afgelopen 50 jaar (winstbejag) ben ik er nog steeds van overtuigd dat daar wetenschappers werken die oprecht en naar eerlijkheid hun werk doen. Heb er ooit in mijn leven een paar ontmoet (tijdens wandelvakanties, ja dat doen wetenschappers ook) Bijzonder integere mensen. Hoor je nooit wat van. Het zijn de niet zo integere wetenschappers die moord en brand schreeuwen in de media.quote:Op maandag 21 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de vaccins niet werken komen we daar waarschijnlijk na een paar maanden achter. Tegen die tijd zijn al miljoenen mensen wereldwijd gevaccineerd, die hun leven weer 'gewoon' door zullen gaan. Als opa en oma gevaccineerd zijn gaan ze eindelijk eens kijken bij hun nieuwe kleinkind, etc.
Stel dat ze in het extreemste geval niet werken dan hebben we al een aantal maanden volledig losgeslagen spreiding. Ik geloof er alleen niet in dat ze niet zouden werken. Als het vaccin niet werkt terwijl ze zeggen van wel is die farmacietent failliet, dan neemt niemand ooit nog iets van ze af.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 21 december 2020 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om besmettelijkheid, maar om bezetting van de ziekenhuizen. Als men nog wel besmettelijk is, maar mensen ondervinden er niet meer meer last van dan van een flinke griep en een enkeling komt nog in het ziekenhuis, is er geen enkele reden om de maatregelen in stand te houden.
Ik heb in het verleden wel 's (IT) werk voor AstraZenica gedaan. De mensen die ik gesproken heb waren vrijwel zonder uitzondering gepromoveerd, waren actief in publicaties en dergelijken. Ik twijfel echt niet aan de kunde van de mensen op de vloer, net als ik niet twijfel aan de kunde van de mensen op de vloer bij het RIVM. De complexiteit komt wanneer je economische, politieke, sociale en allerlei andere belangen moet gaan wegen, dan kan het wel 's verkeerd ingeschat worden.quote:Op maandag 21 december 2020 22:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Eens. Ondanks de weerzin tegen het gedrag van de farmaceutische industrie in de afgelopen 50 jaar (winstbejag) ben ik er nog steeds van overtuigd dat daar wetenschappers werken die oprecht en naar eerlijkheid hun werk doen. Heb er ooit in mijn leven een paar ontmoet (tijdens wandelvakanties, ja dat doen wetenschappers ook) Bijzonder integere mensen. Hoor je nooit wat van. Het zijn de niet zo integere wetenschappers die moord en brand schreeuwen in de media.
Waarom duren die dingen toch zo onnodig lang.quote:Op maandag 21 december 2020 22:32 schreef Benny het volgende:
Zo. Vliegverkeer van en naar Zuid Afrika ook in de ban
Vanwege economische en diplomatieke impact. Plus Europa is met een collectieve aanpak bezig.quote:Op maandag 21 december 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom duren die dingen toch zo onnodig lang.
Engeland kon binnen een paar uur. Die impact is zowel economisch als diplomatiek vele malen groter. Dat lijkt me totale onzin.quote:Op maandag 21 december 2020 22:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vanwege economische en diplomatieke impact. Plus Europa is met een collectieve aanpak bezig.
Engeland was dan ook veel meer in het nieuws. Dat verhoogt de druk ook wel.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Engeland kon binnen een paar uur. Die impact is zowel economisch als diplomatiek vele malen groter. Dat lijkt me totale onzin.
Mooie link die het waard is door te nemen en eventueel inhoudelijk - los van bias - in COR / Vaccins wereldwijd #5 - Het zal in Q1 2021 verder door te nemen.quote:Op maandag 21 december 2020 21:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
Interessant stuk over Pfizer vaccin:
https://www.janbhommel.co(...)het-sars-cov-2-virus
quote:Op maandag 21 december 2020 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden wel 's (IT) werk voor AstraZenica gedaan. De mensen die ik gesproken heb waren vrijwel zonder uitzondering gepromoveerd, waren actief in publicaties en dergelijken. Ik twijfel echt niet aan de kunde van de mensen op de vloer, net als ik niet twijfel aan de kunde van de mensen op de vloer bij het RIVM. De complexiteit komt wanneer je economische, politieke, sociale en allerlei andere belangen moet gaan wegen, dan kan het wel 's verkeerd ingeschat worden.
Ja maar die inschatting kan niet worden gemaakt door wetenschappers, die leveren slechts hun gegevens. Het zijn de politieke leiders die de beslissingen nemen, op basis van de wetenschappelijke gegevens, hopen we.
Eerlijk gezegd heb ik steeds minder vertrouwen in onze politieke 'leiders' omdat ze allemaal hun eigen persoonlijke agenda volgen, uiteindelijk ten koste veel slachtoffers.
koekkoekquote:Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)cinatie-br~a30492d4/
Zo zie je maar weer, wappies heb je in alle lagen van de bevolking.quote:Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
Thierry is niet de enige daar.quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Hugo zit aan de drugs? Die ogen...
Kijk op 1
hij staat aardig strak.....quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
Vind trouwens wel dat Andreas Voss heel erg aan 't kijken was of de Jonge wel de juiste dingen zei (aan het begin)quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
Ik zou heel snel van huisarts wisselen als de mijne dat soort onzin uitkraamt.quote:Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
Wacht, het vaccin zit al in de test? Dan ben ik al 3 keer gevaccineerd, feestje bij mij thuis? #yoloquote:Op maandag 21 december 2020 22:47 schreef Drekkoning het volgende:
Het risico van hoog gekwalificeerde werkomgevingen die op hun manier in een tunnel zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden wel 's (IT) werk voor AstraZenica gedaan. De mensen die ik gesproken heb waren vrijwel zonder uitzondering gepromoveerd, waren actief in publicaties en dergelijken. Ik twijfel echt niet aan de kunde van de mensen op de vloer, net als ik niet twijfel aan de kunde van de mensen op de vloer bij het RIVM. De complexiteit komt wanneer je economische, politieke, sociale en allerlei andere belangen moet gaan wegen, dan kan het wel 's verkeerd ingeschat worden.
Klopt jaquote:Op maandag 21 december 2020 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind trouwens wel dat Andreas Voss heel erg aan 't kijken was of de Jonge wel de juiste dingen zei (aan het begin)
Een immuniteitsparty.quote:Op maandag 21 december 2020 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, het vaccin zit al in de test? Dan ben ik al 3 keer gevaccineerd, feestje bij mij thuis? #yolo
Wat doet die vent daar... moet die geen IT systeem met scripts gaan inrichten ?quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
Hij praat over de goedkeuring van een drug maar het lijkt of hij zelf aan de drugs is met die schoteltjes en de snelheid waarmee hij praat...quote:Op maandag 21 december 2020 22:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij staat aardig strak.....
en nog steeds geen antwoorden op vragen geven hahaha
hij niet.....de ICTérs tijdens kerst welquote:Op maandag 21 december 2020 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat doet die vent daar... moet die geen IT systeem met scripts gaan inrichten ?
Ik schrijf scripts voor klantenservice in mijn werk... die paar bijwerkingen heb je echt in een paar uur in een script verwerkt! Tenzij je het eerst nog met acteurs moet gaan testen...quote:Op maandag 21 december 2020 22:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij niet.....de ICTérs tijdens kerst wel
Ik vraag me wel af, met al die medici die hij om zich heen heeft, als hij dat echt zou gebruiken zou het toch wel opvallen. En dan moet je hem toch helpen, die man staat dan op omvallen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar deze baan op dit moment moet zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 22:58 schreef popje het volgende:
[..]
Hij praat over de goedkeuring van een drug maar het lijkt of hij zelf aan de drugs is met die schoteltjes en de snelheid waarmee hij praat...
overheid he.....en er moeten ook nog 4 koppelingen tussen systemen komen en ze zijn nog in disucssie welke data er gedeeld mag/moet worden tussen die systemen, dat laatste doen ze meestal al jaren overquote:Op maandag 21 december 2020 23:00 schreef popje het volgende:
[..]
Ik schrijf scripts voor klantenservice in mijn werk... die paar bijwerkingen heb je echt in een paar uur in een script verwerkt! Tenzij je het eerst nog met acteurs moet gaan testen...
Tja. Desnoods doe je het met papiertjes en neem je 20.000 dataverwerkers in dienst die die papiertjes in een database inkloppen. Er is echt wel een mouw aan te passen, vertraging hoeft het niet te veroorzaken.quote:Op maandag 21 december 2020 23:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overheid he.....en er moeten ook nog 4 koppelingen tussen systemen komen en ze zijn nog in disucssie welke data er gedeeld mag/moet worden tussen die systemen
Als dat gaat met de snelheid waarmee het elektronisch patienten dossier werd ingevoerd... dan hebben we in 2022 een koppeling tussen al die decentrale instanties...quote:Op maandag 21 december 2020 23:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
overheid he.....en er moeten ook nog 4 koppelingen tussen systemen komen en ze zijn nog in disucssie welke data er gedeeld mag/moet worden tussen die systemen
Oh hopelijk kan Gordon toch naar Nederland komen.quote:Op maandag 21 december 2020 22:32 schreef Benny het volgende:
Zo. Vliegverkeer van en naar Zuid Afrika ook in de ban
is die weer aan het afkicken daar ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:03 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Oh hopelijk kan Gordon toch naar Nederland komen.
elke dag kerstliedjes zingen genotquote:Op maandag 21 december 2020 23:04 schreef popje het volgende:
Hij kan dan inderdaad een heel drukke baan hebben ed, maar in zijn thuistijd laat hij ook nog camera's van tv programma's van RTL toe bij hem thuis, dat zou ik echt niet doen...
Hoe hij het doet - en wil doen - is het ook te zwaar.quote:Op maandag 21 december 2020 23:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af, met al die medici die hij om zich heen heeft, als hij dat echt zou gebruiken zou het toch wel opvallen. En dan moet je hem toch helpen, die man staat dan op omvallen. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar deze baan op dit moment moet zijn.
En, wat zei die of wat zei die niet?quote:Op maandag 21 december 2020 23:00 schreef Predator40 het volgende:
ik ben er alweer klaar mee.....wat een hoop gelul van Hugo weer
Ik denk, en dat gebeurde bij het VK ook, dat ze het bij voorkeur zonder aankondiging en laat op de avond/'s nachts doen. Waarschijnlijk ligt het vliegverkeer dan grotendeels stil, dus geen gedoe op luchthavens of mensen die ergens onderweg stranden. Gewoon 's morgens wakker worden en dan zien, kut vlucht gaat niet.quote:Op maandag 21 december 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom duren die dingen toch zo onnodig lang.
Momenteel is hij toch 100% coronaminister en doet van Ark VWS?quote:Op maandag 21 december 2020 23:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe hij het doet - en wil doen - is het ook te zwaar.
Hij is Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ... en is/lijkt alleen nog maar bezig met Covid19.
helemaal uitleggen waarom wij later vaccineren....en allerlei excuses erbijquote:Op maandag 21 december 2020 23:07 schreef JosMert het volgende:
[..]
En, wat zei die of wat zei die niet?
Die vaccins zijn niet eens zo effectief zoals ze schetsen, is gewoon puur PR praat. Die trials zitten vol met cherrypicking conclusies. Lees dit maar eens even door, dan begrijp je wat ik bedoel.https://www.janbhommel.co(...)het-sars-cov-2-virusquote:Op maandag 21 december 2020 21:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ALS de vaccins niet werken, moeten we verder kijken. Betekent niet dat we nu al een zwart scenario hoeven te bedenken en ons daarbij neer te leggen, zoals jij aangeeft al te hebben gedaan. De handdoek in de ring gooien voor daar echt reden toe is, zie ik niet zitten.
Nee hij is minster van VWS en in die rol het hoofd van het departement. Van Ark en Blokhuis hebben wel bepaalde taken overgenomen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Momenteel is hij toch 100% coronaminister en doet van Ark VWS?
een effectiviteit van 60% is al genoeg om de druk op de zorg te verlichten en te versoepelenquote:Op maandag 21 december 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vaccins zijn niet eens zo effectief zoals ze schetsen, is gewoon puur PR praat. Die trials zitten vol met cherrypicking conclusies. Lees dit maar eens even door, dan begrijp je wat ik bedoel.https://www.janbhommel.co(...)het-sars-cov-2-virus
Alle lof hoor voor die vaccin ontwikkelaars, maar ik heb toch wel vragen bij de effectiviteit en of ze de resultaten niet wat rooskleuriger brengen dan het is.
maak ff screenshot danquote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
alle andere landen die eerder voor ons zijn doen het allemaal voor de symboliek hoorde ik net van Hugo bij Op1quote:Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje uit de NRC. Om even aan te geen hoe ver we achterlopen. Man man man.
niet goed maar zo'n drama is het ook weer niet, ze moeten eerst maar eens voor genoeg vaccins zorgen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoho nee nee, dat is BNW.quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
Ja maar dat is allemaal symbolisch hoor!!!quote:Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wij hebben dan wel een IT-systeem. Die anderen moeten alles in Excel zetten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
ja de UK is ook symbolisch 500.000 personen in 10 dagen tijd.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar dat is allemaal symbolisch hoor!!!
Behoorlijk bagger dat artikel aldus Georgequote:Op maandag 21 december 2020 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die vaccins zijn niet eens zo effectief zoals ze schetsen, is gewoon puur PR praat. Die trials zitten vol met cherrypicking conclusies. Lees dit maar eens even door, dan begrijp je wat ik bedoel.https://www.janbhommel.co(...)het-sars-cov-2-virus
Ik vond die verslaggeefster van het VK bij Op1 wel sterk.quote:Op maandag 21 december 2020 23:13 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar dat is allemaal symbolisch hoor!!!
ouch !quote:Op maandag 21 december 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond die verslaggeefster van het VK bij Op1 wel sterk.
De Jonge: Ja, Engeland heeft symbolisch gedaan en bochten afgesneden.
Verslaggeefster: Ehm, Engeland heeft exact zelfde als EMA gedaan, hoe hebben ze bochten afgesneden?
De Jonge: Ja, door een noodprocedure te doen
Verslaggeefster: Klopt, ze hebben alles gedaan wat nodig is om zo snel mogelijk te beginnen
quote:Op maandag 21 december 2020 23:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond die verslaggeefster van het VK bij Op1 wel sterk.
De Jonge: Ja, Engeland heeft symbolisch gedaan en bochten afgesneden.
Verslaggeefster: Ehm, Engeland heeft exact zelfde als EMA gedaan, hoe hebben ze bochten afgesneden?
De Jonge: Ja, door een noodprocedure te doen
Verslaggeefster: Klopt, ze hebben alles gedaan wat nodig is om zo snel mogelijk te beginnen
De beste meneer kan beter weer voor de klas gaan staan, is beter voor hem. Hij kan de druk niet aan.quote:Op maandag 21 december 2020 22:51 schreef Elan het volgende:
Kijk op 1
Bijna, als de bottleneck in alle landen toch het aantal geleverde vaccins gaat zijn maakt het netto niet zo veel uit. Als Nederland tussen 8 januari en eind januari relatief net zoveel heeft gevaccineerd als de landen die al eerder beginnen is er niet zoveel aan de handquote:Op maandag 21 december 2020 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is waar, het is vooral symbolisch. Mentaal gezien is het zoveel beter voor mensen om 2021 te beginnen met vaccinatie die al vol aan de gang is dan te horen: "We gaan naar verwachting 8 januari beginnen"quote:Op maandag 21 december 2020 23:17 schreef noodgang het volgende:
[..]
Bijna, als de bottleneck in alle landen toch het aantal geleverde vaccins gaat zijn maakt het netto niet zo veel uit. Als Nederland tussen 8 januari en eind januari relatief net zoveel heeft gevaccineerd als de landen die al eerder beginnen is er weer nieuwe g aan de hand
Zeker, maar dan snap ik ook wel dat het symbolisch wordt genoemdquote:Op maandag 21 december 2020 23:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is waar, het is vooral symbolisch. Mentaal gezien is het zoveel beter voor mensen om 2021 te beginnen met vaccinatie die al vol aan de gang is dan te horen: "We gaan naar verwachting 8 januari beginnen"
wij gaan pas de 18de echt beginnen he en niet de 8stequote:Op maandag 21 december 2020 23:17 schreef noodgang het volgende:
[..]
Bijna, als de bottleneck in alle landen toch het aantal geleverde vaccins gaat zijn maakt het netto niet zo veel uit. Als Nederland tussen 8 januari en eind januari relatief net zoveel heeft gevaccineerd als de landen die al eerder beginnen is er niet zoveel aan de hand
Niet dit jaarquote:Op maandag 21 december 2020 23:17 schreef Predator40 het volgende:
ik ben benieuwd wanneer wij de 500.000 vaccinaties halen.....
we gaan pas de 18e beginnen op 24 locaties, daarvoor is het symbolisch met de eerste prik op 8 januari en vanaf 11/12 op 3 GGD locaties.
Nee, de Jonge verwijt andere landen dat zij symbolisch vaccineren. Het VK heeft al 500k vaccins gezet, dus al 500k mensen die niet meer dusdanig ziek kunnen worden dat ze in het ziekenhuis kunnen komen. Dat blijft hij symbolisch noemen, maar is het gewoon niet.quote:Op maandag 21 december 2020 23:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zeker, maar dan snap ik ook wel dat het symbolisch wordt genoemd
dan vaccineren wij tot maart symbolisch.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, de Jonge verwijt andere landen dat zij symbolisch vaccineren. Het VK heeft al 500k vaccins gezet, dus al 500k mensen die niet meer dusdanig ziek kunnen worden dat ze in het ziekenhuis kunnen komen. Dat blijft hij symbolisch noemen, maar is het gewoon niet.
daarom, dit wordt een beetje over het hoofd gezien, probeer eerst maar een steady supply van vaccins te krijgen, als dat er eenmaal is ben je zo bij.quote:Op maandag 21 december 2020 23:17 schreef noodgang het volgende:
[..]
Bijna, als de bottleneck in alle landen toch het aantal geleverde vaccins gaat zijn maakt het netto niet zo veel uit. Als Nederland tussen 8 januari en eind januari relatief net zoveel heeft gevaccineerd als de landen die al eerder beginnen is er niet zoveel aan de hand
niemand weet wat het aankomende herfst/winter gaat doen in 2021/2022quote:Op maandag 21 december 2020 23:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet dit jaarmaar ik ben benieuwd wanneer we aan het minimale aantal zitten zodat alles weer back to pre corona is.
De andere landen krijgen allang weer een nieuwe batch en ook die van Moderna erbij, en dan moeten wij nog echt starten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, dit wordt een beetje over het hoofd gezien, probeer eerst maar een steady supply van vaccins te krijgen, als dat er eenmaal is ben je zo bij.
het gaat mij meer om de vaccinatiegraad, als die voldoende is zijn we van het gezeik afquote:Op maandag 21 december 2020 23:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niemand weet wat het aankomende herfst/winter gaat doen in 2021/2022
ik hoop dat we onder de 50 besmettingen blijven per dag.
dan kan alles zo goed als los.
Er werd gezegd ergens, weet niet meer waar, dat er zo'n 10.000 vaccinaties per dag gezet konden worden per locatie. Per ~18 januari zijn er iets van 3 GGD locaties gereed, dus kunnen er 30.000 vaccinaties per dag gezet worden.quote:Op maandag 21 december 2020 23:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom, dit wordt een beetje over het hoofd gezien, probeer eerst maar een steady supply van vaccins te krijgen, als dat er eenmaal is ben je zo bij.
het wordt gewoon gelijk verdeeld dus dat is het probleem niet maar met alleen Pfizer en Moderna kom je niet aan de noodzakelijke aantallenquote:Op maandag 21 december 2020 23:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De andere landen krijgen allang weer een nieuwe batch en ook die van Moderna erbij, en dan moeten wij nog echt starten.
toch blijf je allemaal zo'n beetje dezelfde einddatum houdenquote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd gezegd ergens, weet niet meer waar, dat er zo'n 10.000 vaccinaties per dag gezet konden worden per locatie. Per ~18 januari zijn er iets van 3 GGD locaties gereed, dus kunnen er 30.000 vaccinaties per dag gezet worden.
Er kwamen iets van 200.000 of 300.000 vaccins van Pfizer, dus die alleen al kun je 10 dagen mee vooruit, waardoor januari al afgelopen is. Moderna komt eraan, Pfizer extra leveringen komen eraan. Op dit tempo heb je zodalijk voorraden, wat gewoon zonde is.
De huidige maatregelen kosten zo'n 2 miljard per week. Elke week eerder dat je uit deze maatregelen kunt is pure winst.
Het is gewoon niet logisch. Ziekenhuizen gillen om meer maatregelen omdat ze het niet meer aan kunnen. Dan heb je de beschikking over het middel om ervoor te zorgen dat de druk op de ziekenhuizen afneemt, ga je er nog een tijdje mee wachten. GGD is nu degene die moet gaan vaccineren. Stel dat Oxford ook goedgekeurd wordt over 3 weken, dan zijn ze vol bezig dit nog toe te dienen en kunnen ze niet beginnen met de andere vaccins omdat de medewerkers van verzorgingstehuizen nog niet klaar zijn en de GGD locaties op hun tenen lopen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
het wordt gewoon gelijk verdeeld dus dat is het probleem niet maar met alleen Pfizer en Moderna kom je niet aan de noodzakelijke aantallen
het gaat erom dat wij nu in een lockdown zitten ....en 2 a 3 weken gaan achterlopen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch blijf je allemaal zo'n beetje dezelfde einddatum houden
Geen idee dat hij dat is....hij is er iig niet op gekozen (expertise).quote:Op maandag 21 december 2020 23:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Momenteel is hij toch 100% coronaminister en doet van Ark VWS?
Stel dat we straks 30% van onze bevolking gevaccineerd hebben. Niet voldoende voor voldoende dekkingsgraad, maar wel voldoende om die 30% niet meer in het ziekenhuis opgenomen te kunnen laten worden. Daar gaat het om.quote:Op maandag 21 december 2020 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch blijf je allemaal zo'n beetje dezelfde einddatum houden
helemaal eens, ik praat het ook niet goed, blijft belachelijk maar uiteindelijk loop je dat makkelijk in omdat de supply er eenvoudigweg nog niet is.quote:Op maandag 21 december 2020 23:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat erom dat wij nu in een lockdown zitten ....en 2 a 3 weken gaan achterlopen.
dat is gewoon in vele opzichten niet best.
Opzich niet nee, maar als Moderna op 6 januari goedgekeurd gaat worden en AstraZeneca niet snel daarna volgt is het wel te hopen dat de volgende fases van het vaccineren vlekkeloos lopen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:17 schreef noodgang het volgende:
[..]
Niet als die 60% effectiveit bij fitte mensen zit en onbekend is of het vaccin besmetting voorkomt.quote:Op maandag 21 december 2020 23:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een effectiviteit van 60% is al genoeg om de druk op de zorg te verlichten en te versoepelen
Hoe dan, enige wat je moet doen om van 10k per dag naar 100k per dag te gaan is een grote groep verpleegkundige uit het ziekenhuis te plukken voor allemaal een verplicht dagje spuiten zetten. Kan toch niet zo moeilijk zijn?quote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd gezegd ergens, weet niet meer waar, dat er zo'n 10.000 vaccinaties per dag gezet konden worden per locatie. Per ~18 januari zijn er iets van 3 GGD locaties gereed, dus kunnen er 30.000 vaccinaties per dag gezet worden.
Er kwamen iets van 200.000 of 300.000 vaccins van Pfizer, dus die alleen al kun je 10 dagen mee vooruit, waardoor januari al afgelopen is. Moderna komt eraan, Pfizer extra leveringen komen eraan. Op dit tempo heb je zodalijk voorraden, wat gewoon zonde is.
De huidige maatregelen kosten zo'n 2 miljard per week. Elke week eerder dat je uit deze maatregelen kunt is pure winst.
Duitsland heeft dan ook ongeveer 5x zoveel inwoners, ze krijgen in verhouding dus ongeveer evenveel als wij.quote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Twee miljoen doses. En wij zijn nog code aan het kloppen...
En om dat te kunnen doen moeten die verpleegkundigen niet druk zijn met het verzorgen van Covid-patiëntenquote:Op maandag 21 december 2020 23:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Hoe dan, enige wat je moet doen om van 10k per dag naar 100k per dag te gaan is een grote groep verpleegkundige uit het ziekenhuis te plukken voor allemaal een verplicht dagje spuiten zetten. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
in 3 weken tijd komt er geen nieuwe batch meer ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal eens, ik praat het ook niet goed, blijft belachelijk maar uiteindelijk loop je dat makkelijk in omdat de supply er eenvoudigweg nog niet is.
ook voor 30% moet je vaccins hebben en die zijn er bij lange na nog nietquote:Op maandag 21 december 2020 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat we straks 30% van onze bevolking gevaccineerd hebben. Niet voldoende voor voldoende dekkingsgraad, maar wel voldoende om die 30% niet meer in het ziekenhuis opgenomen te kunnen laten worden. Daar gaat het om.
Met het huidige tempo begint GGD eind januari met vaccineren van medewerkers van verzorgingstehuizen. Daarna worden bewoners van verzorgingstehuizen gedaan door instellingsartsen enzo, en kunnen ze theoretisch beginnen met het vaccin voor zorgmedewerkers en mensen in de kwetsbare groepen.
Hoe langer je wacht daarmee te beginnen, hoe langer de druk op de zorg blijft zoals nu, hoe langer de maatregelen moeten zijn zoals nu.
het gros van de verpleegkundige op de zh poli ed zijn met alles bezig behalve covid patiëntenquote:Op maandag 21 december 2020 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
En om dat te kunnen doen moeten die verpleegkundigen niet druk zijn met het verzorgen van Covid-patiënten
Het bizarste aan dit alles is dat je feitelijk die IT-systemen helemaal niet nodig hebt om injecties te kunnen zetten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Twee miljoen doses. En wij zijn nog code aan het kloppen...
natuurlijk komen er nieuwe leveringen maar als die prik capaciteit er staat ben je daar zo doorheen zonder nieuwe aanbiedersquote:Op maandag 21 december 2020 23:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in 3 weken tijd komt er geen nieuwe batch meer ?
tevens komt Moderna er ook nog aan
misschien loopt NL dan wat inquote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk komen er nieuwe leveringen maar als die prik capaciteit er staat ben je daar zo doorheen zonder nieuwe aanbieders
Is het echt nodig om daar een verpleegkundige die een aantal jaren geleerd heeft voor in te zetten? Dit is gewoon routine werk en het lijkt mij een stuk makkelijker dan het verzorgen van patiënten. Misschien moet je wel een verpleegkundige hebben per locatie voor het geval dat er iets aan de hand is maar niet iedereen lijkt mij.quote:Op maandag 21 december 2020 23:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Hoe dan, enige wat je moet doen om van 10k per dag naar 100k per dag te gaan is een grote groep verpleegkundige uit het ziekenhuis te plukken voor allemaal een verplicht dagje spuiten zetten. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bizarste aan dit alles is dat je feitelijk die IT-systemen helemaal niet nodig hebt om injecties te kunnen zetten.
Prima dat je het een en ander bij wil houden, maar daar ga je toch niet op zitten wachten als de crisis zo groot is? Hou het gewoon even op een andere manier bij. Schrijf het ergens op ofzo, voer het later in wanneer het systeem klaar is. Ik begrijp niks van deze lakse houding.
veel te complex.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het sowieso jammer dat er bij de vaccinatiestrategie niet is geïnventariseerd wie al antistoffen heeft. Gezien de beperkte kans op herbezetting en het beperkt aantal voorhanden zijnde vaccins, hadden die mensen wat naar achteren geschoven kunnen worden.
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.
eigen schuld he......quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Je zou voor morgenochtend maar een vlucht vanuit Zuid-Afrika naar Nederland hebben geboekt.
Sta je daar nu mooi...
COR / Vaccins wereldwijd #4 - Kan het in toch Q1 2021 ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Predator40 het volgende:
De procedures voor het Moderna vaccin en het AZ vaccin zijn trouwens ook nog totaal niet op orde.
Juist het vaccin van AstraZeneca kan denk ik van grote waarde zijn omdat zij meer zullen gaan leveren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:11 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Haha, op de liveblog van het AD staat ie al. Overigens net met een woordvoerder van EMA gesproken, die ontkennen berichtgeving en noemen 29ste nog steeds als uiterste datum. Tja...
Overigens eens met bovenstaande: erg leuk en informatief om alle reacties op dit subforum te lezen! Voor wat betreft Moderna en AstraZeneca: de signalen die wij vanuit het ministerie van VWS ontvangen is de verwachting dat ze medio januari worden goedgekeurd door het EMA.
demente oudjes weten echt niet of ze die roze of die gele pil al gehad hebbenquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?
Overstap doen via ander Afrikaans land oidquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Je zou voor morgenochtend maar een vlucht vanuit Zuid-Afrika naar Nederland hebben geboekt.
Sta je daar nu mooi...
hun verzorgers/verpleeghuizen toch wel.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
demente oudjes weten echt niet of ze die roze of die gele pil al gehad hebben
Dat word een nieuwe vlucht boeken....en niks is verzekerdquote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstap doen via ander Afrikaans land oid
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.quote:Op maandag 21 december 2020 23:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.
Ja inderdaad dat is ook nog een optie.quote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstap doen via ander Afrikaans land oid
dat noem je pechquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Sta je daar nu mooi...
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. De limiet waar je tegenaan gaat lopen is hoeveel mensen per dag gevaccineerd kunnen worden.quote:Op maandag 21 december 2020 23:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook voor 30% moet je vaccins hebben en die zijn er bij lange na nog niet
Landelijk 50 per dag? Er zijn nog meer grieppatienten per dag landelijk!quote:Op maandag 21 december 2020 23:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niemand weet wat het aankomende herfst/winter gaat doen in 2021/2022
ik hoop dat we onder de 50 besmettingen blijven per dag.
dan kan alles zo goed als los.
dat is waar dus daar hadden ze dus eigenlijk morgen mee kunnen beginnen en later invoerenquote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.
Als je in deze tijd gaat reizen is dat een ingecalculeerd risico.quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Sta je daar nu mooi...
in australie zaten ze maanden onder de 30 per dag, zonder vaccinaties al....quote:Op maandag 21 december 2020 23:44 schreef popje het volgende:
[..]
Landelijk 50 per dag? Er zijn nog meer grieppatienten per dag landelijk!
Heb je hier een bron van? Die 12 miljoen zijn die voor Nederland of niet? Want ik had andere getallen gezien en ben wel benieuwd. AstraZeneca is wel veel belovend wat betreft aantallen. Qua effectiviteit minder als Moderna/Pfizer maar dat is dit moment geen probleem.quote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heb je nog Ofxord, die als 't meezit binnenkort ook goedgekeurd kan worden. Die heeft al bijna 12 miljoen doses klaarstaan.
Er zitten veel oudere mensen tussen en het lijkt mij ook wel erg belangrijk om te registreren wie welk vaccin heeft gehad en dan niet op een kladblokje dat later nog ingevoerd moet worden in een drukke omgeving waar je snel afgeleid wordt.quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef Predator40 het volgende:
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?
Had net een plaatje toegevoegd in een edit, 11,7 miljoen doses zijn 't totaal.quote:Op maandag 21 december 2020 23:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Die 12 miljoen zijn die voor Nederland of niet? Want ik had andere getallen gezien en ben wel benieuwd. AstraZeneca is wel veel belovend wat betreft aantallen. Qua effectiviteit minder als Moderna/Pfizer maar dat is dit moment geen probleem.
Vaccinatieboekje meenemen en de sticker die op het buisje zit erin plakken. Bij de tweede vaccinatie sticker scannen en tweede vaccinatie ook.quote:Op maandag 21 december 2020 23:47 schreef APK het volgende:
[..]
Er zitten veel oudere mensen tussen en het lijkt mij ook wel erg belangrijk om te registreren wie welk vaccin heeft gehad en dan niet op een kladblokje dat later nog ingevoerd moet worden in een drukke omgeving waar je snel afgeleid wordt.
Kunnen best schitterende ongelukjes ontstaan natuurlijk: Eerst halfje Pfizer en daarna een volle Moderna en je bent 98% het bazinnetje!
Maar lijkt mij niet erg waarschijnlijk of wenselijk
Ja, is inderdaad 11.7 miljoen in totaal, maar van alle leveranciers wel degene die het meeste kan leveren. Daarnaast is het in de lijn der verwachting dat Janssen rond maart/april klaar is en die kunnen ook best wat leveren. Het zou ontzettend mooi zijn als alle vaccins van Pfizer/Moderna er doorheen gejaagd zijn zodra ze beschikbaar zijn. Want er gaan nog zoveel meer vaccins komen die ook allemaal tijd en aandacht kosten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Had net een plaatje toegevoegd in een edit, 11,7 miljoen doses zijn 't totaal.
dat staatje is wel positiever dan dat wat ik heb gezien van https://www.rijksoverheid(...)tie-al-in-volle-gangquote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. De limiet waar je tegenaan gaat lopen is hoeveel mensen per dag gevaccineerd kunnen worden.
Er kunnen nu zo'n 200.000 mensen gevaccineerd worden, dat zijn mensen die werken met kwetsbare patiënten in verzorgingstehuizen, en dat is (waarschijnlijk) de meest voorname methode dat het virus die verzorgingstehuizen binnenkomt. Dat betekent dat elke dag dat je wacht met vaccineren betekent dat er mensen in die verzorgingstehuizen ziek kunnen worden en kunnen overlijden.
6 januari wordt naar verwachting Moderna goedgekeurd, die kunnen naar verwachting zo'n 400.000 doses leveren (dus weer 200.000 mensen). In februari verwacht Pfizer zo'n 1.6 miljoen doses te kunnen leveren, voor 800.000 mensen.
Dat betekent dat je eind februari al 1,2 miljoen mensen gevaccineerd kunt hebben als je direct begint. 1,2 miljoen mensen is ongeveer 20% van de totale populatie die in een theoretisch risico van dit virus valt. Dus, eind februari kun je de druk op de zorg dan al gigantisch omlaag gebracht hebben.
Dan heb je nog Ofxord, die als 't meezit binnenkort ook goedgekeurd kan worden. Die heeft al bijna 12 miljoen doses klaarstaan.
De levering van de vaccins is niet het issue, dat gaat echt niet de vertraging zijn. Als die trein eenmaal loopt gaat het wel door.
Overigens, overzicht vaccins met hun leveringen:
[ afbeelding ]
Tja, dat was ook eerst het idee. Maar toen werd half december ineens besloten dat de GGD het moest doen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.
Gaat ook om totale leveringen, maar dat is inmiddels wel al een veroudert bericht van november.quote:Op maandag 21 december 2020 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat staatje is wel positiever dan dat wat ik heb gezien van https://www.rijksoverheid(...)tie-al-in-volle-gang
Bedrijf Bestelling Hoeveel NL'ers Fase EMA-besluit* Start levering*
Astra Zeneca 11,7 mln 5,8 mln Contract rond Q4 2020 Q1 2021
BioTech Pfizer 7,8 mln 3,9 mln Contract rond Q4 2020 Q1 2021
Moderna 3,1 mln 1,6 mln In onderhandeling Q1 2021 Q1/Q2 2021
Janssen 7,8 mln 7,8 mln Contract rond Q1 2021 Q2 2021
Curevac 8,8 mln 4,4 mln Contract rond Q2 2021 Q2/Q3 2021
Sanofi 11,7 mln 5,8 mln Contract rond Q2 2021 Q3 2021
Totaal 50,9 mln 29,3 mln * naar verwachting * naar verwachting
Wat ik dus eigenlijk probeerde te zeggen in te veel woorden: Kansloosquote:Op maandag 21 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatieboekje meenemen en de sticker die op het buisje zit erin plakken. Bij de tweede vaccinatie sticker scannen en tweede vaccinatie ook.
Als NL dan komende maandag begint hebben ze nog 3 weken om alle IT shit op orde te hebben, want dan komen mensen pas voor de tweede vaccinatie
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar (inclusief de extra doses).quote:Op maandag 21 december 2020 23:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad 11.7 miljoen in totaal, maar van alle leveranciers wel degene die het meeste kan leveren. Daarnaast is het in de lijn der verwachting dat Janssen rond maart/april klaar is en die kunnen ook best wat leveren. Het zou ontzettend mooi zijn als alle vaccins van Pfizer/Moderna er doorheen gejaagd zijn zodra ze beschikbaar zijn. Want er gaan nog zoveel meer vaccins komen die ook allemaal tijd en aandacht kosten.
je wilt gewoon in de zomer nog klaar zijn om diverse redenenquote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar.
Stel dat de GGD 100.000 vaccins per dag zet, dan hebben ze vrijwel een half jaar nodig om die op te maken. Het punt is, hoe eerder je begint, hoe gunstiger, want dan ben je 'klaar' voor de herfst/winter weer begint. Als je nu lekker gaat keuvelen tot eind januari of begin februari loop je zo tot september door.
Volgnes mij zijn er rond eind maart eerder rond de 6 miljoen doses beschikbaar, die 32 miljoen gaat echt om het totaal plaatje zonder een concreet eindpunt. Maar het zou wel ontzettend gunstig zijn als we zo snel mogelijk zouden kunnen beginnen. Een positief iets is ook dat Pfizer blijkbaar tot wel 40% teveel levert per dosis, dus normaal gesproken zit in elk flesje 5 injecties, maar vaak is dit 6-7 zodat ze kunnen garanderen dat er 5 doses in een flesje zitten. Ik hoop van harte dat we elk vaccin opmaken dat beschikbaar is in de beginfase.quote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar.
Stel dat de GGD 100.000 vaccins per dag zet, dan hebben ze vrijwel een half jaar nodig om die op te maken. Het punt is, hoe eerder je begint, hoe gunstiger, want dan ben je 'klaar' voor de herfst/winter weer begint. Als je nu lekker gaat keuvelen tot eind januari of begin februari loop je zo tot september door.
ik denk dat je het echt te zonnig inzietquote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar (inclusief de extra doses).
Ik zou dat idd ook graag willen, maar ik geloof niet dat de GGD (op dit moment) daartoe in staat is. Dan krijg je een veel complexere workflow. In plaats van: Uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren wordt het dan:quote:Op maandag 21 december 2020 23:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgnes mij zijn er rond eind maart eerder rond de 6 miljoen doses beschikbaar, die 32 miljoen gaat echt om het totaal plaatje zonder een concreet eindpunt. Maar het zou wel ontzettend gunstig zijn als we zo snel mogelijk zouden kunnen beginnen. Een positief iets is ook dat Pfizer blijkbaar tot wel 40% teveel levert per dosis, dus normaal gesproken zit in elk flesje 5 injecties, maar vaak is dit 6-7 zodat ze kunnen garanderen dat er 5 doses in een flesje zitten. Ik hoop van harte dat we elk vaccin opmaken dat beschikbaar is in de beginfase.
Ik ben ook wel voorstander van om mensen met hoge hoeveelheden anti-stoffen (die net de ziekte hebben doorgemaakt) iets later te vaccineren in het begin.
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.quote:Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het echt te zonnig inziet
Maar als ik vandaag positief test op corona en over 3 weken genezen ben, hoef ik natuurlijk niet over 6 weken (als ik in de zorg zou werken) een vaccin te nemen. Ik snap dat een anti-stoffen test veel tijd inneemt, maar duidelijke richtlijnen kunnen daar ook bij helpen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou dat idd ook graag willen, maar ik geloof niet dat de GGD (op dit moment) daartoe in staat is. Dan krijg je een veel complexere workflow. In plaats van: Uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren wordt het dan:
Uitnodiging -> anti-stoffen test -> wachten op uitslag -> uitslag positief -> terug in wachtrij -> uitslag negatief -> uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren
Daarnaast een extra (complexe) handeling die tijd kost, en dus voor vertragingen kan zorgen.
Bijvoorbeeld de vaccins van Sanofi/GSK, die vallen tegen en dus moet het overnieuw:quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.
ze gaan wel leveren maar niet zo snel, Pfizer levert NL zo'n 2,5 miljoen van de 8 miljoen in het 1e kwartaalquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het echt te zonnig inziet
Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.
100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen, dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.
Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.
We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.
ik verwacht toch dat als de leveringen hoog worden ze prik capaciteit ook verhogen, zou te gek voor woorden zijn indien nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.
100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen (+1 miljoen werkenden in de zorg), dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.
Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.
We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.
Dat is ook echt onbegrijpelijk. Ze doen net alsof het proces al helemaal ingericht moet zijn op de grote massa, terwijl die feitelijk pas over een paar maanden aan de beurt zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringenquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:02 schreef Anton91 het volgende:
Ik snap dat een anti-stoffen test veel tijd inneemt, maar duidelijke richtlijnen kunnen daar ook bij helpen.
Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringen
is dat bekend?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.
Maar daar kun je denk ik niet aan zien (gok ik) hoe sterk de anti-stoffen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.
Of zijn die onbetrouwbaar?
quote:egin januari krijgt Nederland 507.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccin. In het eerste kwartaal van 2021 volgen nog 1,7 miljoen doses. Er zijn twee prikken per persoon nodig.
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @Anton91 net ook noemde.quote:Zorgmedewerkers van verpleeghuizen komen als eerste aan de beurt voor een corona-vaccinatie, gevolgd door medewerkers uit de gehandicaptenzorg en thuiszorg. Daarna volgen bewoners van verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten.
Na de vaccinatieronde in verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten, volgen deze groepen:
60-plussers met een medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2 miljoen)
60-plussers zonder medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2,4 miljoen)
mensen onder de 60 jaar met een medische indicatie (832.000)
overig zorgpersoneel (900.000)
Bel Hugo even. Hij schijnt zich vanavond al weer belachelijk gemaakt te hebben bij OP1. Ik krijg zo langzamerhand medelijden met die man, en dat gebeurt niet snel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
https://www.zorgvoorbeter(...)-veelgestelde-vragen
Ik kwam deze net tegen, wel een mooi rijtje.
[..]
[..]
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.
Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.
Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
Ernst Kuipers is een kneus net als Gommers. Schaal de IC op, net als het personeel. Maak het aantrekkelijk om in de zorg te werken. Las vandaag dat heel veel mensen mee willen werken maar gewoon weg worden gestuurd wegens te weinig diploma's. Hoe hoog is de nood dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Daarom hebben we Oxford inderdaad nodig. Die wordt ook snel verwacht, verwachting is in elk geval nog januari (zei van Delden volgens mij tijdens een briefing), die wordt momenteel ook onderzocht in elk geval.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
De leveringen van moderna in het eerste kwartaal zijn echt heel minimaal. Het is leuk om erbij te hebben, maar ik denk dat AstraZeneca wel van groter belang zal zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
Pfff... kippenvel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
Geweldig, nu de manschappen nog.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.
Er zijn ruwweg 3 type testenquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.
Of zijn die onbetrouwbaar?
Ik snap je post nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Geweldig, nu de manschappen nog.
Ik schat hem hoog genoeg in om dat te snappen zonder jouw ";)" Jezusquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ging ook over een ander onderwerp dan jouw post.
Ok dan, nou... we denken anders over een artikel van de Volkskrant? En dat heeft iets met manschappen te maken?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Komt omdat we er anders over denken, zo gaat dat.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Komt omdat we er anders over denken, zo gaat dat.
Ok, mammietje heeft gelijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan, nou... we denken anders over een artikel van de Volkskrant? En dat heeft iets met manschappen te maken?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:02 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ok, mammietje heeft gelijk.
Eh, nee![]()
Ik denk dat we beide offtopic zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij dat wil joh...
Maar je kan het altijd vragen!![]()
In een catfight!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
Huh? Waar ben ik nu weer in terecht gekomen?
YWquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:07 schreef maan_man het volgende:
Godskolere, kroegen mogen al weken niet open, maar dat vormt voor @:Stray_cat geen aanleiding om wat minder te drinken. Wat een onnavolgbare dronkenmanspraat.
Eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:06 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk dat we beide offtopic zijn
Niet op dit momentquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
Maar manschappen aanrukken was ook al een getackeld onderwerp toch?
Of moeten we hem nog eens overdoen?
Truequote:Op dinsdag 22 december 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De woordgrap was te leuk om te laten liggen, geef toe.
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet op dit momentMaar zo denk ik er wel over.
Zeker. Als daar aanleiding toe is..quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
En ik pas mijn mening altijd aan, hoop dat iedereen dat doet. Dus dat
Mens, ik ben het helemaal met je eens, maar blijf nadenken en kritisch. Enige wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Maar net als dat ik liever een getest vaccin heb, heb ik ook liever gediplomeerd personeel aan mijn beademingsapparaat. En ik hoop eerlijk gezegd toch wel een beetje dat we deze crisis voorbij zijn voordat we een enorme lichting nieuwe hebben opgeleid.
Dat dusquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker. Als daar aanleiding toe is..
Hey... voorlopig ben ik hier degene die wel oplet, he?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:15 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mens, ik ben het helemaal met je eens, maar blijf nadenken en kritisch. Enige wat ik zeg.
Volgens jouquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... voorlopig ben ik hier degene die wel oplet, he?!
N.a.v. de reacties tussen Tijger_m en Stray_Cat dacht ik laat ik eens kijken hoe tijgers en katten op elkaar reageren en volgens mij best wel chillquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
N.a.v. de reacties tussen Tijger_m en Stray_Cat dacht ik laat ik eens kijken hoe tijgers en katten op elkaar reageren en volgens mij best wel chill![]()
TssSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
N.a.v. de reacties tussen Tijger_m en Stray_Cat dacht ik laat ik eens kijken hoe tijgers en katten op elkaar reageren en volgens mij best wel chill![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toch denk ik dat we het tijdens een eventuele FOK!meet net zo voorzichtig aan moeten pakken!![]()
Just to be sure...![]()
Waarom ga je er dan heen?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:28 schreef Tijn het volgende:
Ik had een sinterklaaskadootje besteld via internet, maar dat is nooit aangekomenUiteindelijk wel m'n geld teruggekregen, maar ja, dan heb je nog steeds geen kadootje.
Dus ik ben vanmiddag even bij de chocolatier geweest om een doos bonbons te halen en heb dat gebracht. Op zich leuk. Maar eigenlijk niet ok dat dat gewoon kan nu. Ik bedoel... lekker essentieel?
Omdat ik geen zin had om weer iets via internet te bestellen, nadat het de vorige keer dus niet was aangekomen.quote:
Maar als je vindt dat een winkel eigenlijk gesloten zou moeten zijn, dan is het minste wat je kan doen het goede voorbeeld geven en de winkel mijden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin had om weer iets via internet te bestellen, nadat het de vorige keer dus niet was aangekomen.
Zit jij hier nu gewoon op te biechten dat jij niet essentiéle dingen doet?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:28 schreef Tijn het volgende:
Ik had een sinterklaaskadootje besteld via internet, maar dat is nooit aangekomenUiteindelijk wel m'n geld teruggekregen, maar ja, dan heb je nog steeds geen kadootje.
Dus ik ben vanmiddag even bij de chocolatier geweest om een doos bonbons te halen en heb dat gebracht. Op zich leuk. Maar eigenlijk niet ok dat dat gewoon kan nu. Ik bedoel... lekker essentieel?
Yeah right, ik word nog liever door een troep bavianen genomen worden.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:31 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Toch denk ik dat we het tijdens een eventuele FOK!meet net zo voorzichtig aan moeten pakken!![]()
Just to be sure...
Ik ben toch geen politieagent ofzo. Wat ik vooral niet wil is het virus verder verspreiden, dus ik hou me aan de maatregelen. Maar of ik een doos bonbons nou bij de speciaalzaak of de supermarkt haal maakt verder ook niet uit, toch?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een winkel eigenlijk gesloten zou moeten zijn, dan is het minste wat je kan doen het goede voorbeeld geven en de winkel mijden.
Wat je wil.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:37 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Yeah right, ik word nog liever door een troep bavianen genomen worden.
Beeje jammer dat niet magquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wat je wil.![]()
Denk dat daar best wel een inzamelingsactie voor te regelen is.
Nope. Waarschijnlijk rustiger EN je steunt de lokale ondernemer!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch geen politieagent ofzo. Wat ik vooral niet wil is het virus verder verspreiden. Maar of ik het nou bij de speciaalzaak of de supermarkt haal maakt dan ook niet uit, toch?
Maak je je daar serieus druk om?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:28 schreef Tijn het volgende:
Rules for thee, but not for mequote:Op dinsdag 22 december 2020 01:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als je vindt dat een winkel eigenlijk gesloten zou moeten zijn, dan is het minste wat je kan doen het goede voorbeeld geven en de winkel mijden.
Ik ben niet zo recalcitrant aangelegd. Ik ben gewoon verbaasd dat een chocoladespeciaalzaak blijkbaar gewoon open kan zijn nu.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maak je je daar serieus druk om?
Zo lang niemand mij dwingt om de hele dag binnen te zitten (), kom ik buiten. Essentieel of niet.
Jij loopt hier constant anderen de maat te nemen omdat ze zich niet honderd procent conformeren aan de regels, en dan ga je zelf funshoppen bij een fucking bonbonwinkel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben toch geen politieagent ofzo. Wat ik vooral niet wil is het virus verder verspreiden, dus ik hou me aan de maatregelen. Maar of ik een doos bonbons nou bij de speciaalzaak of de supermarkt haal maakt verder ook niet uit, toch?
Behalve natuurlijk dat die van de chocolaterie lekkerder zijn
Ja, dat dacht ik dus ook!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nope. Waarschijnlijk rustiger EN je steunt de lokale ondernemer!
Ik eigenlijk ook wel. Denk dat gewoon alle 'food' onder essentieel valt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben niet zo recalcitrant aangelegd. Ik ben gewoon verbaasd dat een chocoladespeciaalzaak blijkbaar gewoon open kan zijn nu.
Eh... is dat zo?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jij loopt hier constant anderen de maat te nemen omdat ze zich niet honderd procent conformeren aan de regels
Schoenen (De jonge) ook, kleding ook. Eigenlijk alles welquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik eigenlijk ook wel. Denk dat gewoon alle 'food' onder essentieel valt.
Niet noodzakelijk!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:49 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Schoenen (De jonge) ook, kleding ook. Eigenlijk alles wel
Was je internetverbinding tijdelijk afgesloten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:28 schreef Tijn het volgende:
Niet voor de Jonge nee, maar wel voor mijn zoon. Keihard aan het werk om jouw zooi aan de deur te krijgenquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk!
En als je die niet meer hebt, is dat een mooie reden om binnen te blijven!![]()
Ach, de schat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:55 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet voor de Jonge nee, maar wel voor mijn zoon. Keihard aan het werk om jouw zooi aan de deur te krijgen
Ik weet niet of het recalcitrantie is. Ik heb gewoon geen zin om me als een kuise monnik te gedragen, als de rol van keurige burgerman volstaat.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:43 schreef Tijn het volgende:
Ik ben niet zo recalcitrant aangelegd. Ik ben gewoon verbaasd dat een chocoladespeciaalzaak blijkbaar gewoon open kan zijn nu.
Nou...quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet of het recalcitrantie is.
Dit klinkt in mijn oren aardig recalcitrant haha. Maar ik ben het wel met je eens dat als iets kan, het in principe ok is om het ook te doen. Ik bedoel, als een winkel gewoon open is, kun je het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze er iets kopen.quote:Ik heb gewoon geen zin om me als een kuise monnik te gedragen, als de rol van keurige burgerman volstaat.
Hij kan zich prima redden zonder mijquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ach, de schat.![]()
Je hebt hem hopelijk wel verwend met een nieuw stel sneakers via het internet?
Nee hoor, het is gewoon pragmatisch.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:01 schreef Tijn het volgende:
Nou...
[..]
Dit klinkt in mijn oren aardig recalcitrant haha
Allemaal bij de supermarkt te koop ook he?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet of het recalcitrantie is. Ik heb gewoon geen zin om me als een kuise monnik te gedragen, als de rol van keurige burgerman volstaat.
En ja, bonbons kun je eten, en alle eten is 'essentieel'. Het zou me wat moois zijn als het ministerie ook nog eens voor ons ging bepalen welk voedsel we wel en niet mogen comsumeren.
Wel bruinbrood, zure zult en eierkoeken. Geen croissants, salami en mokkataart.
Wel prei, witlof en bruine bonen. Geen aubergines en courgettes.
Wel tum-tummetjes en haringdrop. Geen marshmellows en kaneelballen.
Precies, als je een mondkapje draagt, niet gaat treuzelen of onnodig rondhangen en altijd voldoende afstand houdt, doe je toch gewoon je best. Ik hoef me niet roomser dan de paus te gedragen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:01 schreef Tijn het volgende:
Dit klinkt in mijn oren aardig recalcitrant haha. Maar ik ben het wel met je eens dat als iets kan, het in principe ok is om het ook te doen. Ik bedoel, als een winkel gewoon open is, kun je het mensen moeilijk kwalijk nemen dat ze er iets kopen.
Nou ben ik jaloers... kan ik van de mijne nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:02 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Hij kan zich prima redden zonder mij
Lijkt me van wel dus. Volgens mij was dat ook de voornaamste reden dat de Hema toch graag open wilde zijn: alle banketbakkers zijn immers open, terwijl de Hema de grootste banketbakker van Nederland is, maar zij dicht moesten omdat ze ook sokken verkopen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vroeg me eigenlijk al af of de multivlaai nog open is, aangezien de Hema dicht is. Heb een verjaardag binnenkort.en geen zin om zelf te bakken...
Rustigquote:Op dinsdag 22 december 2020 02:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou ben ik jaloers... kan ik van de mijne nog niet zeggen.![]()
Nah... heb je het nou voor elkaar?
De regel is toch: alle winkels die levensmiddelen verkopen, zijn 'essentieel'? Dan moet je ook geen uitzonderingen gaan maken, dat noopt alleen maar tot discussie. Eten is eten, dus open.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:04 schreef Mammietje het volgende:
Allemaal bij de supermarkt te koop ook he?!![]()
Zal mij een rotzorg zijn hoor, maar chocolaterie had ik ook niet 1,2,3 onder essentiële zaken gezie
Vroeg me eigenlijk al af of de multivlaai nog open is, aangezien de Hema dicht is. Heb een verjaardag binnenkort.en geen zin om zelf te bakken...
Mooi... es ff wat lekkers uitzoeken daar.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me van wel dus. Volgens mij was dat ook de voornaamste reden dat de Hema toch graag open wilde zijn: alle banketbakkers zijn immers open, terwijl de Hema de grootste banketbakker van Nederland is, maar zij dicht moesten alleen maar omdat ze ook sokken verkopen.
Helemaal eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
De regel is toch: alle winkels die levensmiddelen verkopen, zijn 'essentieel'? Dan moet je ook geen uitzonderingen gaan maken, dat noopt alleen maar tot discussie. Eten is eten, dus open.
Het is ook lastig om hier sluitende regels voor te maken. In feite zijn alle winkels essentieel. Ik bedoel, als je iets nodig hebt, heb je het nodig. Het is ook raar dat de overheid dicteert waar je wel iets mag kopen en waar niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
De regel is toch: alle winkels die levensmiddelen verkopen, zijn 'essentieel'? Dan moet je ook geen uitzonderingen gaan maken, dat noopt alleen maar tot discussie. Eten is eten, dus open.
En Sinterklaasdrukte daarop volgend en kerst + oud en nieuw-drukte nog voor de boeg: prima besluit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook lastig om hier sluitende regels voor te maken. In feite zijn alle winkels essentieel. Ik bedoel, als je iets nodig hebt, heb je het nodig. Het is ook raar dat de overheid dicteert waar je wel iets mag kopen en waar niet.
Maar goed, ik snap ook wel dat ze iets wilden doen aan de drukte in de winkelcentra. Zeker nu ze ook denken dat Black Friday een van de redenen is dat we de huidige stijging in het aantal besmettingen zien.
Dan ga je er vanuit dat we te maken hebben met een dodelijk virus (ebola) en dat is niet zo.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook lastig om hier sluitende regels voor te maken. In feite zijn alle winkels essentieel. Ik bedoel, als je iets nodig hebt, heb je het nodig. Het is ook raar dat de overheid dicteert waar je wel iets mag kopen en waar niet.
Maar goed, ik snap ook wel dat ze iets wilden doen aan de drukte in de winkelcentra. Zeker nu ze ook denken dat Black Friday een van de redenen is dat we de huidige stijging in het aantal besmettingen zien.
Oh dit weerquote:Op dinsdag 22 december 2020 02:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dan ga je er vanuit dat we te maken hebben met een dodelijk virus (ebola) en dat is niet zo.
je vindt het zo erg dat je chocolade gaat halenquote:Op dinsdag 22 december 2020 02:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh dit weerDe ziekenhuizen puilen uit, dus dat virus lijkt me ernstig genoeg.
Niet eens voor mezelf wat gehaald, zo nobel was ik bezigquote:Op dinsdag 22 december 2020 02:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je vindt het zo erg dat je chocolade gaat halen
Iets zegt me toch dat die Black Friday niet de boosdoener is. Ik kan het niet anders zien als een zondebok.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als alles essentieel is, dan is niets essentieel. In de definitie zit iets onderscheidends. Dat is uiteraard enigszins arbitrair maar we zijn hopelijk prima in staat om bijvoorbeeld het onderscheid te maken tussen het 'nodig hebben' van een playstation 5 en het nodig hebben van sokken en eten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:17 schreef Tijn het volgende:
Gemiddeld zo'n 20-40 besmettingen pd per 100.000 inwoners in de gemeentes, 2-4 per 10.000.quote:Op maandag 21 december 2020 15:37 schreef Fretwork het volgende:
Wat bedoel je? 6.5 dagen geleden zijn de eerste lockdown maatregelen pas ingegaan. Als het goed is gaan de cijfers de komende weken omlaag
Die winkeldrukte zal de cijfers zeker hebben beïnvloed, om die reden kan ik de lockdown best begrijpen, mij hoor je daar niet over klagen. Ik vond het toch al raar dat mensen in coronatijd hele dagen winkelend in binnensteden doorbrachten — maar anderen hebben zulke uitstapjes kennelijk heel hard ‘nodig’, zoals ik het in het voorjaar en de zomer wel eens ‘nodig’ vond om naar het strand te gaan. Alleen al van het idee gingen sommige maatregelfundamentalisten toen helemaal uit hun plaat (het STRAND?? Wil je ons DOOD HEBBEN!??1!!?).quote:Op dinsdag 22 december 2020 02:17 schreef Tijn het volgende:
Er zijn bedrijven waar je verplicht moet vestiging hoppen. Dus van gesloten magazijn naar openbare winkels en dan niet een winkel nee 3 vestigingen in 3 weken tijdquote:Op dinsdag 22 december 2020 04:30 schreef Za het volgende:
[..]
Gemiddeld zo'n 20-40 besmettingen pd per 100.000 inwoners in de gemeentes, 2-4 per 10.000.
Het aantal mensen dat mogelijk de regels niet naleeft komt daarmee mogelijk op 2-4 per 1000.
Mensen die mogelijk niet kunnen zonder dronken worden met wat vrienden, het knuffelen met familie, wisselende contacten, drugsgebruik of whatever.
Met een lockdown kun je zo'n kleine groep niet bereiken, ze hebben zich al onbereidwillig getoond cq zijn er niet toe in staat.
Het is zo wijd verspreid, letterlijk van oost naar west en van noord naar zuid, dat je met een lockdown wel weer dezelfde massa bereikt als degenen die zich rustig hielden na die van oktober, maar het kleine deel vermoedelijk nooit.
Enige is, mochten de scholen de onderliggende oorzaak zijn, dan zal er snel resultaat zijn.
quote:Gezellig met tien man in de woonkamer aftellen tot het nieuwe jaar is in deze tijd een serieuze overtreding en reden genoeg om politie aan de deur te krijgen. Dat zegt Wilbert Paulissen, politiechef van Oost-Brabant. ,,We drukken onze neus niet tegen elk raam, maar tien man... dat vind ik in deze tijd een exces'', aldus Paulissen. ,,Dan gaan we echt aanbellen.''
Lockdown sinds 7 weken?quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:35 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze daar zo weinig cases hebben?
Laat ze lekker aanbellen, je overtreedt geen enkele wet namelijk.quote:
Nee,was het ook niet. Besmettingsgevallen waren vooral op werk. Al die managers wilden weer baas spelen en dus iedereen weer de kantoortuin in. Ook bleken scholieren toch niet zo immuun als we dachten en die staken elkaar aan op school, om vervolgens hun ouders aan te steken, die dan ook weer hun bureautje in de kantoortuin gingen opzoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 03:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iets zegt me toch dat die Black Friday niet de boosdoener is. Ik kan het niet anders zien als een zondebok.
"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als waterquote:Op dinsdag 22 december 2020 03:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Als alles essentieel is, dan is niets essentieel. In de definitie zit iets onderscheidends. Dat is uiteraard enigszins arbitrair maar we zijn hopelijk prima in staat om bijvoorbeeld het onderscheid te maken tussen het 'nodig hebben' van een playstation 5 en het nodig hebben van sokken en eten.
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Laat ze lekker aanbellen, je overtreedt geen enkele wet namelijk.
Maar je ziet hoe snel het gaat als ze denken een mandaat te hebben, zelfs de Wilbertjes zitten zich dan te verkneukelen om hun toegenomen macht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.
Edit, nu zegt hij strikt genomen niks verkeerd. Hij gaat aanbellen. Als hij een hond heeft gevonden dan mag hij ook aanbellen om te vragen of dat hij van jou is. Daar is geen wettelijke basis voor nodig. Maar zo zal hij het wel niet bedoelen. Maar hij noemt het wel weer overtreding, dat klopt niet.
Het is gewoon een beetje bangmakerij. Mag toch aannemen dat een politiechef de wet kent.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, los van het feit dat het niet verstandig is, verbaas ik mij elkaar weer welke onzin vooral de politie rondbazuint. Die moeten gewoon de wet handhaven en vooral geen regels maken. Dat is hun taak niet.
Edit, nu zegt hij strikt genomen niks verkeerd. Hij gaat aanbellen. Als hij een hond heeft gevonden dan mag hij ook aanbellen om te vragen of dat hij van jou is. Daar is geen wettelijke basis voor nodig. Maar zo zal hij het wel niet bedoelen. Maar hij noemt het wel weer overtreding, dat klopt niet.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
En als men in het vervolg de moeite neemt om wat ruimer te quoten, dan stond dat er ook:quote:
quote:Dan is het nog geen gelopen koers, want de politie kan bij het aantreffen van te veel mensen in een woning niet zomaar beboeten. Paulissen gaat er vanuit dat het feit dat de politie aan de deur staat in verreweg de meeste gevallen voldoende zal zijn, en anders kunnen agenten kijken of sprake is van overlast.
https://www.bndestem.nl/b(...)%2Fwww.google.com%2F
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, gewoon netjes max 3 man uitnodigen.
2 is de max.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:28 schreef trustychords het volgende:
[..]
Of, en het is maar een idee, gewoon netjes max 3 man uitnodigen.
verduistering incomming!quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.
Het wordt tijd dat de verkoop van niet-essentiële etenswaren verboden wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 08:58 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
"Eten" is ook een verzamelterm. Ik kan prima leven zonder chips en gevulde koeken maar rijst en brood schaar ik onder essentieele etenswaren. Net als water
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.quote:
Tenzij je kinderen bedoelt klopt 2 wel degelijk met oud en nieuwquote:
Ja en bij 26 per dag hebben ze de grenzen afgelopen weekend weer gesloten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in australie zaten ze maanden onder de 30 per dag, zonder vaccinaties al....
moet kunnen met vaccinaties
dus oud en nieuw is weer anders dan kerst?quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tenzij je kinderen bedoelt klopt 2 wel degelijk met oud en nieuw
Fout.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Uitzondering is kerst maar het ging hier over oud & nieuw.
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus oud en nieuw is weer anders dan kerst?
eens maar duidelijkheid is toch wel prettigquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.
Er is duidelijkheid: vier de feestdagen in klein gezelschap.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar duidelijkheid is toch wel prettig
Het dringende advies is om thuis niet meer dan 2 (kerst 3) personen te ontvangen. Oftewel, daar is op zichzelf niet op te handhaven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Thuis, zowel in huis als in de tuin of op het balkon, ontvangt u 1 groep van maximaal 2 personen per dag (exclusief kinderen t/m 12 jaar). Hierbij dient u er altijd voor te zorgen dat mensen 1,5 meter afstand tot elkaar kunnen houden en ook de hygiënemaatregelen naleven.
Uitzondering is kerst maar het ging hier over oud & nieuw.
voldoe ik al jaren aanquote:Op dinsdag 22 december 2020 09:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is duidelijkheid: vier de feestdagen in klein gezelschap.
Eens, ik zit me O&N bij een vriend die alleen is, en ik wil echt voorkomen dat hij alleen komt te zitten, en als een andere vriend klaar is met werken komt hij ook langs (die is normaal ook alleen) - en aangezien wij verder toch geen andere mensen gezien hebben de laatste 14 dagen op dat moment, is dat in ons geval, wat ons betreft aardig verantwoord.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker boeiend, het zijn toch adviezen.
Zelfs dat meer besmettelijk staat niet vast.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:54 schreef Stephen1985 het volgende:
Benieuwd of vandaag meer bekend wordt over die nieuwe mutatie. Meer besmettelijk lijkt inmiddels wel vast te staan, tegelijkertijd zijn er ook aanwijzingen dat het qua infectie afzwakt (zie AD vandaag, teksten Marcel Levi en Christian Drosten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla
Dat laatste klopt, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich wel netjes aan de adviezen houden, en dan is het doel over de hele gewoon bereikt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, ik zit me O&N bij een vriend die alleen is, en ik wil echt voorkomen dat hij alleen komt te zitten, en als een andere vriend klaar is met werken komt hij ook langs (die is normaal ook alleen) - en aangezien wij verder toch geen andere mensen gezien hebben de laatste 14 dagen op dat moment, is dat in ons geval, wat ons betreft aardig verantwoord.
Maar er zullen altijd mensen zijn die lak hebben aan de adviezen, en gewoon 6-8 man uitnodigen.
Precies, en laten we hopen dat de grootste hoeveel mensen dat gewoon doet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat laatste klopt, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich wel netjes aan de adviezen houden, en dan is het doel over de hele gewoon bereikt.
De politie is er om de wet te handhaven, niet om mensen te intimideren vanwege zaken die helemaal niet verboden zijn maar de lokale korpschef op arbitraire gronden onwenselijk vindt. Leidt ongetwijfeld ook tot willekeur. En om het dan maar proberen op overlast te gooien... ik vind het vergelijkbaar met agenten die denken dat je te hard hebt gereden, maar geen meting konden doen en dan net zo lang gaan zoeken tot je ergens anders voor beboet kunt worden.quote:Paulissen gaat er vanuit dat het feit dat de politie aan de deur staat in verreweg de meeste gevallen voldoende zal zijn, en anders kunnen agenten kijken of sprake is van overlast.
Als dit de tendens is voor de feestdagen moeten we straks niet zeuren dat de lockdown tot ver in februari gaat duren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
De politie is er om de wet te handhaven, niet om mensen te intimideren vanwege zaken die helemaal niet verboden zijn maar de lokale korpschef op arbitraire gronden onwenselijk vindt. Leidt ongetwijfeld ook tot willekeur. En om het dan maar proberen op overlast te gooien... ik vind het vergelijkbaar met agenten die denken dat je te hard hebt gereden, maar geen meting konden doen en dan net zo lang gaan zoeken tot je ergens anders voor beboet kunt worden.
Dat afzwakken zou wel lekker zijn. Volgens mij waren deze mogelijkheden al een keer in maart besproken, maar kan die artikelen even niet meer vinden. Als ik het mij goed herinner ging het toen over dat een besmettelijkere mutatie vaak samen gaat met een minder ziekmakende versie, dus dat zou wel fijn zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:54 schreef Stephen1985 het volgende:
Benieuwd of vandaag meer bekend wordt over die nieuwe mutatie. Meer besmettelijk lijkt inmiddels wel vast te staan, tegelijkertijd zijn er ook aanwijzingen dat het qua infectie afzwakt (zie AD vandaag, teksten Marcel Levi en Christian Drosten).
Ik denk dat sociale druk uit de (directe) omgeving straks belangrijker wordt dan advertenties en spotjes op tv.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:06 schreef groenen het volgende:
Hoeveel niet-vaccers denken jullie dat er overtuigd zulllen worden door reclames en krantenadvertenties?
Gisteren niet meer opnames geweest zo na het weekend? Andere weken wel? Dus een positief (maar dan de andere kant opquote:
Als je eigen kinderen, vrienden en familie je raar aankijken idd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat sociale druk uit de (directe) omgeving straks belangrijker wordt dan advertenties en spotjes op tv.
Wat mij betreft hoeft niemand binnen te loeren. Dus lichten aan = gordijnen dicht hier.quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wil niet dat de politie naar binnen gaat loeren om te tellen. Gordijnen dicht dus.
Beter, scheelde het echt zoveel?quote:
Ik hoop hetquote:
quote:Op dinsdag 22 december 2020 09:57 schreef Elan het volgende:
Wel goed dat die Duitsers zo fanatiek beginnen met 2 miljoen vaccins.Dat is gister al weer begonnen eentje uit Haarlem en eentje uit Hengelo of Almelo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier liever eerst nog even goed nadenken hoe dat vaccineren moet. Die tienduizend doses die hier dit jaar komen kunnen niet even over 50 verzorgingstehuizen verdeeld wordt, veels te lastig.
Er is op maandag altijd een piek te zien ja. Dus zeker positief voor ons.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gisteren niet meer opnames geweest zo na het weekend? Andere weken wel? Dus een positief (maar dan de andere kant op) beeld?
Ja. Ongeveer 1/3 gehad ten opzichte van wat normaal zou zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 10:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Beter, scheelde het echt zoveel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |