SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.quote:Op maandag 21 december 2020 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, dat jij het zo negatief wil zien. Gelukkig zijn er heel veel mensen die het niet zo dramatisch bekijken. Die hoef jij niet te overtuigen van jouw doemscenario’s.
ALS de vaccins niet werken, moeten we verder kijken. Betekent niet dat we nu al een zwart scenario hoeven te bedenken en ons daarbij neer te leggen, zoals jij aangeeft al te hebben gedaan. De handdoek in de ring gooien voor daar echt reden toe is, zie ik niet zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 21:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.
Als de meeste mensen gevaccineerd zijn is besmettelijkheid toch geen punt meer, of mis ik iets?quote:Op maandag 21 december 2020 21:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Als de vaccins besmettelijkheid niet tegengaan dan kun je niet anders concluderen.
Als de vaccins niet werken komen we daar waarschijnlijk na een paar maanden achter. Tegen die tijd zijn al miljoenen mensen wereldwijd gevaccineerd, die hun leven weer 'gewoon' door zullen gaan. Als opa en oma gevaccineerd zijn gaan ze eindelijk eens kijken bij hun nieuwe kleinkind, etc.quote:Op maandag 21 december 2020 21:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ALS de vaccins niet werken, moeten we verder kijken. Betekent niet dat we nu al een zwart scenario hoeven te bedenken en ons daarbij neer te leggen, zoals jij aangeeft al te hebben gedaan. De handdoek in de ring gooien voor daar echt reden toe is, zie ik niet zitten.
Het gaat ook niet om besmettelijkheid, maar om bezetting van de ziekenhuizen. Als men nog wel besmettelijk is, maar mensen ondervinden er niet meer meer last van dan van een flinke griep en een enkeling komt nog in het ziekenhuis, is er geen enkele reden om de maatregelen in stand te houden.quote:Op maandag 21 december 2020 21:55 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Als de meeste mensen gevaccineerd zijn is besmettelijkheid toch geen punt meer, of mis ik iets?
Zijn ze allang mee bezig, universal influenze vaccine, ook op mRNA basis. Griepvaccins zijn wel effectief, maar alleen voor die ene specifiek variant. Probleem is dat er altijd een aantal influenza virussen rondgaan. Griepprik is dan ook een cocktail van verschillende varianten die verwacht worden. Om de productie op tijd af te krijgen moet die keuze dus (ver) voor het griepseizoen gemaakt worden. Daar kunnen ze wel eens naast zitten.quote:Op maandag 21 december 2020 21:46 schreef chratnox het volgende:
Ik vraag me wel serieus af hè.. Stel dat het met de mRNA vaccins straks zo goed gaat, zou dat wellicht kunnen betekenen dat (bijvoorbeeld) het griepvaccin veel effectiever kan worden? Die heeft momenteel een vrije lage effectiviteit als ik me goed herinner.
Stel dat dat ook mRNA wordt, op dezelfde manier als deze, zou je dan stukken beter kunnen aanslaan erop?
Ik krijg mentale jeuk door de verschillende kleuren voor dezelfde data in die grafieken.quote:Op maandag 21 december 2020 22:07 schreef _serial_ het volgende:
Deel hem nog maar een keertje
[ twitter ]
Mooi om te zien wat het resultaat is onder proefpersonen die zijn gevolgd (placebogroep, vaccingroep) van 2 soorten vaccins.
Deze is een beetje duidelijker:quote:Op maandag 21 december 2020 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg mentale jeuk door de verschillende kleuren voor dezelfde data in die grafieken.
Eens. Ondanks de weerzin tegen het gedrag van de farmaceutische industrie in de afgelopen 50 jaar (winstbejag) ben ik er nog steeds van overtuigd dat daar wetenschappers werken die oprecht en naar eerlijkheid hun werk doen. Heb er ooit in mijn leven een paar ontmoet (tijdens wandelvakanties, ja dat doen wetenschappers ook) Bijzonder integere mensen. Hoor je nooit wat van. Het zijn de niet zo integere wetenschappers die moord en brand schreeuwen in de media.quote:Op maandag 21 december 2020 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de vaccins niet werken komen we daar waarschijnlijk na een paar maanden achter. Tegen die tijd zijn al miljoenen mensen wereldwijd gevaccineerd, die hun leven weer 'gewoon' door zullen gaan. Als opa en oma gevaccineerd zijn gaan ze eindelijk eens kijken bij hun nieuwe kleinkind, etc.
Stel dat ze in het extreemste geval niet werken dan hebben we al een aantal maanden volledig losgeslagen spreiding. Ik geloof er alleen niet in dat ze niet zouden werken. Als het vaccin niet werkt terwijl ze zeggen van wel is die farmacietent failliet, dan neemt niemand ooit nog iets van ze af.
Dat bedoel ikquote:Op maandag 21 december 2020 21:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om besmettelijkheid, maar om bezetting van de ziekenhuizen. Als men nog wel besmettelijk is, maar mensen ondervinden er niet meer meer last van dan van een flinke griep en een enkeling komt nog in het ziekenhuis, is er geen enkele reden om de maatregelen in stand te houden.
Ik heb in het verleden wel 's (IT) werk voor AstraZenica gedaan. De mensen die ik gesproken heb waren vrijwel zonder uitzondering gepromoveerd, waren actief in publicaties en dergelijken. Ik twijfel echt niet aan de kunde van de mensen op de vloer, net als ik niet twijfel aan de kunde van de mensen op de vloer bij het RIVM. De complexiteit komt wanneer je economische, politieke, sociale en allerlei andere belangen moet gaan wegen, dan kan het wel 's verkeerd ingeschat worden.quote:Op maandag 21 december 2020 22:19 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Eens. Ondanks de weerzin tegen het gedrag van de farmaceutische industrie in de afgelopen 50 jaar (winstbejag) ben ik er nog steeds van overtuigd dat daar wetenschappers werken die oprecht en naar eerlijkheid hun werk doen. Heb er ooit in mijn leven een paar ontmoet (tijdens wandelvakanties, ja dat doen wetenschappers ook) Bijzonder integere mensen. Hoor je nooit wat van. Het zijn de niet zo integere wetenschappers die moord en brand schreeuwen in de media.
Waarom duren die dingen toch zo onnodig lang.quote:Op maandag 21 december 2020 22:32 schreef Benny het volgende:
Zo. Vliegverkeer van en naar Zuid Afrika ook in de ban
Vanwege economische en diplomatieke impact. Plus Europa is met een collectieve aanpak bezig.quote:Op maandag 21 december 2020 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom duren die dingen toch zo onnodig lang.
Engeland kon binnen een paar uur. Die impact is zowel economisch als diplomatiek vele malen groter. Dat lijkt me totale onzin.quote:Op maandag 21 december 2020 22:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vanwege economische en diplomatieke impact. Plus Europa is met een collectieve aanpak bezig.
Engeland was dan ook veel meer in het nieuws. Dat verhoogt de druk ook wel.quote:Op maandag 21 december 2020 22:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Engeland kon binnen een paar uur. Die impact is zowel economisch als diplomatiek vele malen groter. Dat lijkt me totale onzin.
Mooie link die het waard is door te nemen en eventueel inhoudelijk - los van bias - in COR / Vaccins wereldwijd #5 - Het zal in Q1 2021 verder door te nemen.quote:Op maandag 21 december 2020 21:02 schreef Pvt.Webster het volgende:
Interessant stuk over Pfizer vaccin:
https://www.janbhommel.co(...)het-sars-cov-2-virus
quote:Op maandag 21 december 2020 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden wel 's (IT) werk voor AstraZenica gedaan. De mensen die ik gesproken heb waren vrijwel zonder uitzondering gepromoveerd, waren actief in publicaties en dergelijken. Ik twijfel echt niet aan de kunde van de mensen op de vloer, net als ik niet twijfel aan de kunde van de mensen op de vloer bij het RIVM. De complexiteit komt wanneer je economische, politieke, sociale en allerlei andere belangen moet gaan wegen, dan kan het wel 's verkeerd ingeschat worden.
Ja maar die inschatting kan niet worden gemaakt door wetenschappers, die leveren slechts hun gegevens. Het zijn de politieke leiders die de beslissingen nemen, op basis van de wetenschappelijke gegevens, hopen we.
Eerlijk gezegd heb ik steeds minder vertrouwen in onze politieke 'leiders' omdat ze allemaal hun eigen persoonlijke agenda volgen, uiteindelijk ten koste veel slachtoffers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |