abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196870038
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Overigens is het helemaal niet gek te denken dat de vaccins ook een effect hebben op de transmissie, het is alleen niet getest. Zou het niet direct afschrijven als een illusie.
Klopt maar een paar her besmettingen die gevonden waren bleek gewoon a-symptomatisch te zijn. Ik denk niet dat mensen zonder symptomen zich in de toekomst constant laten testen.
pi_196870046
quote:
19s.gif Op maandag 21 december 2020 20:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

En toch is iedere expert het met je oneens.
Ik hoop van harte dat ze gelijk hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196870071
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 21:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het hele beleid is nu op het vaccin ingesteld. Het licht aan het eind van de tunnel, de heilige graal die ons binnen een paar maanden hiervan gaat verlossen. Wat dus gewoon niet waar is. Ook met het vaccin zullen de maatregelen nog steeds moeten gaan blijven gelden omdat je nog steeds mensen kunt besmetten. Dus zullen we de samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten, of deze vorm van acceptatie aannemen inderdaad wat dus nooit gaat gebeuren.

Al die ondernemers die een horecazaak openen in coronatijd voor het hopelijke na corona, Cambuur Leeuwarden wat een nieuw stadion aan het ontwikkelen is zijn onzettend onverstandig bezig want we zullen nog steeds aan de maatregelen blijven zitten.
Lijkt me heel sterk wat je hier schetst. De maatregelen zijn politieke keuzes en als het volk op een gegeven moment er de nut niet meer van in ziet verdwijnen ze vanzelf.
  maandag 21 december 2020 @ 21:13:42 #279
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_196870329
quote:

[..]

Het hele beleid is nu op het vaccin ingesteld. Het licht aan het eind van de tunnel, de heilige graal die ons binnen een paar maanden hiervan gaat verlossen. Wat dus gewoon niet waar is. Ook met het vaccin zullen de maatregelen nog steeds moeten gaan blijven gelden omdat je nog steeds mensen kunt besmetten. Dus zullen we de samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten, of deze vorm van acceptatie aannemen inderdaad wat dus nooit gaat gebeuren.

Al die ondernemers die een horecazaak openen in coronatijd voor het hopelijke na corona, Cambuur Leeuwarden wat een nieuw stadion aan het ontwikkelen is zijn onzettend onverstandig bezig want we zullen nog steeds aan de maatregelen vast blijven zitten.
Man zit toch niet zo te doemdenken, over 2 jaar weet niemand meer waar de hysterie van vandaag over ging.
De wereld draait door, het leven gaat door. Eind volgend jaar open ik mijn eethuisje en word schathemeltje rijk *O* *O* *O* beetje sarcasme moet kunnen :D
  maandag 21 december 2020 @ 21:17:14 #280
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196870401
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 20:45 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Lul toch niet man, horeca is eind volgend jaar gewoon weer open en ik ga met mijn eethuisje een gouden toekomst tegemoet, net zoals alle andere restaurantondernemers!
Gaat op die manier vast goed komen in die tent. Suc6.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 21 december 2020 @ 21:20:30 #281
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_196870466
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 21:17 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gaat op die manier vast goed komen in die tent. Suc6.
Gaat lukken! Dankjewel!
pi_196870488
quote:

[..]

Al die ondernemers die een horecazaak openen in coronatijd voor het hopelijke na corona, Cambuur Leeuwarden wat een nieuw stadion aan het ontwikkelen is zijn onzettend onverstandig bezig want we zullen nog steeds aan de maatregelen vast blijven zitten.
Nee daar geloof ik niet zo in. Dat virus zal wel een tijdje blijven ja. Maar mensen vervallen heel snel in hun oude gewoonten. Of je het gewoonten kunt noemen is overigens de vraag, het lijkt elke eerder normaal menselijk gedrag. Maar die maatregelen zullen dan vooral een advies zijn ipv strafbare feiten.
pi_196870515
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 21:13 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Man zit toch niet zo te doemdenken, over 2 jaar weet niemand meer waar de hysterie van vandaag over ging.
De wereld draait door, het leven gaat door. Eind volgend jaar open ik mijn eethuisje en word schathemeltje rijk *O* *O* *O* beetje sarcasme moet kunnen :D
Met het gemak waarbij wij het leven even een jaartje opzij zetten met een vaccin in het vooruitzicht waarvan wij niet eens zeker wisten dat het kwam of hoe snel doet mij toch anders denken. Had het vaccin nog tot 2024 op zich laten wachten dan hadden wij tot dan hierin gezeten, had jij dat geaccepteerd? Wat ga jij doen als het vaccin toch niet zo positief uit gaat pakken als de meeste mensen hier denken (hopen)? De samenleving gaat dan blijvend anders ingericht worden aan de standaarden die wij nu kennen. Samenkomsten verboden, 1.5 meter afstand, mondkapjes, horeca weg, alles. Of is men de uitspraak van Rutte vergeten? Het nieuwe normaal, 1.5-metersamenleving.
pi_196870521
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 21:13 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Kan ik nu alvast een plekje reserveren? Tafel voor 3 graag, anders ben ik te laat met reserveren.
pi_196870535
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik had bijna op een kerstkaart geschreven "een virus-vrij 2031 toegewenst!"

Ik dacht nog net op tijd " nee joh, das nog tien jaar. Koekwaus."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_196870590
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 21:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee daar geloof ik niet zo in. Dat virus zal wel een tijdje blijven ja. Maar mensen vervallen heel snel in hun oude gewoonten. Of je het gewoonten kunt noemen is overigens de vraag, het lijkt elke eerder normaal menselijk gedrag. Maar die maatregelen zullen dan vooral een advies zijn ipv strafbare feiten.
Het opheffen en sluiten van alle publieke gelegenheden die vermaak mogelijk maken (en dus samenkomsten) kunnen wel door de overheid opgelegd worden dus dat wordt er ook niet beter op. Ik heb mij er al bij neergelegd dat het leven van voor corona nooit meer gaat worden zoals het was.
  maandag 21 december 2020 @ 21:27:05 #287
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196870615
twitter
pi_196870685
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 21:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het opheffen en sluiten van alle publieke gelegenheden die vermaak mogelijk maken (en dus samenkomsten) kunnen wel door de overheid opgelegd worden dus dat wordt er ook niet beter op. Ik heb mij er al bij neergelegd dat het leven van voor corona nooit meer gaat worden zoals het was.
Tja, de samenkomsten in (studenten)huizen lijken er nou niet bepaald minder op te worden.. dan kan de overheid best een hele sector opheffen met alle economische gevolgen vandien maar schrappen uit de menselijke aard is toch een heel stuk lastiger.
  maandag 21 december 2020 @ 21:30:09 #289
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_196870693
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kan ik nu alvast een plekje reserveren? Tafel voor 3 graag, anders ben ik te laat met reserveren.
Genoteerd! In Scheveningen trouwens als dat niet te ver uit de route ligt :)
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 21:31:26 #290
5428 crew  miss_sly
pi_196870735
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 21:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat kan, dat jij het zo negatief wil zien. Gelukkig zijn er heel veel mensen die het niet zo dramatisch bekijken. Die hoef jij niet te overtuigen van jouw doemscenario’s.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 21 december 2020 @ 21:32:10 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196870751
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2020 21:27 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bidengod.
pi_196870764
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 21:30 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Helemaal goed. Misschien dat tegen die tijd wel een plekje in het toenmalige Kurhaus vrij is. Beetje I Am Legend vibes dan :P
  Moderator maandag 21 december 2020 @ 21:32:37 #293
5428 crew  miss_sly
pi_196870768
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2020 21:30 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Ik doe wel een weekendje Den Haag en kom dan ook eten. 2 of 3 personen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_196870827
Fok!meet bij @Snowpea, als formele sluiting van het Covid-19 forum. De laatste post de zee in gooien vanaf de pier.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2020 21:35:17 ]
  maandag 21 december 2020 @ 21:36:07 #295
3542 Gia
User under construction
pi_196870858
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:56 schreef Predator40 het volgende:

dan was ik al aan de beurt geweest daar....... :D
ik ben benieuwd of ik in januari al die prik in NL krijgen.....ik vermoed van niet
Ik verwacht april of mei aan de beurt te zijn.
  maandag 21 december 2020 @ 21:39:00 #296
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_196870908
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Helemaal goed. Misschien dat tegen die tijd wel een plekje in het toenmalige Kurhaus vrij is. Beetje I Am Legend vibes dan :P
Er zijn afgelopen jaar enorm veel restauratiewerkzaamheden geweest in het Kurhaus het ziet er beter uit dan ooit!
pi_196870909
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik verwacht april of mei aan de beurt te zijn.
Is de volgorde al bekend dan?
  maandag 21 december 2020 @ 21:40:26 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196870934
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 20:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Klopt, maar in 95% van de gevallen wel. En dat is voldoende.
Vreemd vaccin dat 95% bescherming biedt waar zonder vaccin, sws het gros van mensen sws geen grote last heeft en 95% het virus sws overleefd.

Het vaccin voorkomt sws geen besmetting en is vooral dat als iemand besmet wordt die niet/minder ziek wordt en dan (als "gedachte") na herstel, dan geen/minder virus meer zal verspreiden.
Of en hoe dit uitwerkt zal maanden van onderzoek vergen Sws met Pfizer dat bestaat uit twee dodes die pas (gerekend vanaf de eerste) na 4 weken begint effectief te worden.

Hier iets over momentele cijfers aangaande besmettingen:
quote:
bron: nbc26 (<-cdc)
Here are those (IFR) estimates, stated as the percentage of all those infected (symptomatic and asymptomatic) who are surviving:
0-19 Years 99.997%
20-49 Years 99.98%
50-69 Years 99.5%
70+ 94.6%
*80+ not included
Altijd leuk om met procenten te goochelen en dan steeds weer te moeten vasstellen een relatief kleine groep, lans loopt op issues. Hierbij opgemekrt dat dwars door de samenleving heen er tal van kwetsbaren zijn die sws bij elke infectie, ongeacht welke, meer risico heeft dat hun aandoening zaken verergert.

De gedane testen zelf zijn te klein van opzet geweest (8 besmetting versus 165 zonder vaccin) om iets te kunnen zeggen over beperken van gevolgen. Getalsmatig is het aannmelijk dat er minder gevallen in het ziekenuis komen met dien verstande dat sws vooral kwetsbaren daar terechtkomen en de test vooral heeft plaatsgevonden onder fitte mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196870951
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 21:35 schreef chratnox het volgende:
Fok!meet bij @:Snowpea, als formele sluiting van het Covid-19 forum. De laatste post de zee in gooien vanaf de pier.
Beter de laatste post dan de laatste poster. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_196870988
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2020 21:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Beter de laatste post dan de laatste poster. ;)
Ligt eraan wie het is, ook dat is bespreekbaar. Verlate nieuwjaardsduik. Maargoed, voor de volksgezondheid is post idd beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')