Dat is nogal een statement. Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 21 december 2020 20:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Die vaccins zijn een heel mooi streven maar gaan ons niet verder helpen. Geen steek.
We moeten de samenleving blijvend anders gaan inrichten als de regeringen niet aan acceptatie gaan doen. Vaccineren gaat niet helpen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Lul toch niet man, horeca is eind volgend jaar gewoon weer open en ik ga met mijn eethuisje een gouden toekomst tegemoet, net zoals alle andere restaurantondernemers!
Die kunnen nooit 100 % effectief zijn als dat virus zo vaak muteert.quote:Op maandag 21 december 2020 20:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vaccins zijn niet 100% effectief. Het werkt dus niet voor iedereen even goed.
Als de vaccins inderdaad 100% effectief zijn dan maakt het weinig meer uit dat mensen ziek worden met COVID idd.
Dus ziekenhuizen afschaffen en gewoon accepteren dat de dood bij het leven hoort?quote:Op maandag 21 december 2020 20:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Nee, van mijn part mogen de maatregelen nu al van tafel en moeten we de natuur zijn gang laten doen en gewoon accepteren dat de dood bij het leven hoort. Maar dit gaan de regeringen niet doen dus dit zal wel de conclusie zijn uiteindelijk. Door de vaccins blijft transmissie nog steeds mogelijk waardoor de zorg nog steeds gaat overspoelen met covid patienten.
Die vaccins zijn een heel mooi streven maar gaan ons niet verder helpen. Geen steek.
Ik heb dat in mijn posts zonet al meermaals uitgelegd.quote:Op maandag 21 december 2020 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is nogal een statement. Waar baseer je dat op?
Dat valt heel erg mee, en bovendien zijn er vaccins in ontwikkeling die puur gericht zijn om transmissie tegen te gaan. Daarnaast zal verspreiding door immuniteit steeds lastiger worden voor het virus.quote:Op maandag 21 december 2020 20:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan loopt nog steeds 5% kans om ernstig ziek te worden. En dat telt aardig op als je de maatregelen los laat en bijna iedereen besmet raakt.
Maar voor genoeg mensen wel om het virus uiteindelijk een halt toe te roepen. 100% effectiviteit is sowieso vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 21 december 2020 20:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vaccins zijn niet 100% effectief. Het werkt dus niet voor iedereen even goed.
Nederland kennende is die al 3 weken aan de gang, zie de cijfers.quote:Op maandag 21 december 2020 17:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien gaat die mutatie gaat hier ook nog wel huishouden.....
Tijdens het griepseizoen is er alleen in 2018 sprake geweest van relatieve overbelasting van de ziekenhuizen. Lang zoveel overbelasting niet als nu met corona zonder vaccin. Coronavaccins werken beter en geven langer bescherming dan griepvaccins dus zal er geen overbelasting meer zijn van de zorg. Zo simpel.quote:Op maandag 21 december 2020 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik geef even een voorbeeld. In het griepseizoen liggen de ziekenhuizen ook vol met grieppatienten, ondanks een griepvaccin. Dit zal met corona precies hetzelfde zijn want deze mensen hebben slecht werkende immuunsystemen die dus niet of slechter afweer opbouwen tegen virussen. Als je de transmissie van covid dus niet tot een halt roept, en deze groep dus blijft besmetten zal de zorg nog steeds overspoelen.
Dat klopt vaccins werken niet 100 procent voor iedereen maar er zijn genoeg virussen waar dat ook het geval voor is waar wij ook geen maatregelen tegen hebben.quote:Op maandag 21 december 2020 20:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de vaccins inderdaad 100% effectief zijn dan maakt het weinig meer uit dat mensen ziek worden met COVID idd.
Nee 5% loopt de kans ziek te worden, niet 'ernstig' ziek. Zit een verschil in.quote:Op maandag 21 december 2020 20:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan loopt nog steeds 5% kans om ernstig ziek te worden. En dat telt aardig op als je de maatregelen los laat en bijna iedereen besmet raakt.
Als transmissie tegengegaan wordt is het prima. Het ging om de situatie die IPA schetste waarin dat niet het geval zou zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 20:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee, en bovendien zijn er vaccins in ontwikkeling die puur gericht zijn om transmissie tegen te gaan. Daarnaast zal verspreiding door immuniteit steeds lastiger worden voor het virus.
dan was ik al aan de beurt geweest daar.......quote:Op maandag 21 december 2020 20:32 schreef Breekfast het volgende:
Inmiddels 500.000 Britten ingeënt voor de 1e prik. Dat gaat snel daar.
Als het inderdaad zo is dat bijna niemand meer ernstig ziek wordt, ook zonder maatregelen, dan kan je alles loslaten ja.quote:Op maandag 21 december 2020 20:54 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee 5% loopt de kans ziek te worden, niet 'ernstig' ziek. Zit een verschil in.
En toch is iedere expert het met je oneens.quote:Op maandag 21 december 2020 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb dat in mijn posts zonet al meermaals uitgelegd.
Leuk.... Als je me een beetje gevolgd had in dit topic dan weet je dat ik 100 procent pro vaccin ben en ook dit vaccin. Alleen moeten we niet de illusie wekken dat we besmettingen stopen maar wel stopen we bij een groot gedeelte van de mensen de gevolgen van de besmetting.quote:
En zijn die net zo dodelijk alles COVID-19?quote:Op maandag 21 december 2020 20:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt vaccins werken niet 100 procent voor iedereen maar er zijn genoeg virussen waar dat ook het geval voor is waar wij ook geen maatregelen tegen hebben.
Bij de eerste vaccins is daar nog niet zoveel over bekend, maar ook daarmee kun je uiteindelijk alle maatregelen weer afschaffen.quote:Op maandag 21 december 2020 20:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als transmissie tegengegaan wordt is het prima. Het ging om de situatie die IPA schetste waarin dat niet het geval zou zijn.
Overigens is het helemaal niet gek te denken dat de vaccins ook een effect hebben op de transmissie, het is alleen niet getest. Zou het niet direct afschrijven als een illusie.quote:Op maandag 21 december 2020 20:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Leuk.... Als je me een beetje gevolgd had in dit topic dan weet je dat ik 100 procent pro vaccin ben en ook dit vaccin. Alleen moeten we niet de illusie wekken dat we besmettingen stopen maar wel stopen we bij een groot gedeelte van de mensen de gevolgen van de besmetting.
Zonder vaccins waarschijnlijk even groot of groter. Alleen veel van die virussen bestaan gewoon nog maar worden we er niet meer ziek van omdat ons immuunsysteem weet wat het moet doen tegen dat virus.quote:Op maandag 21 december 2020 20:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En zijn die net zo dodelijk alles COVID-19?
Alle horeca waar ik relatiebeheerder van ben, liggen aan het overheidsinfuus. Tijdelijke contracten en oproepers zijn opgedoekt. Vaste medewerkers via NOW of om 100 redenen ook afgeschaald. En uitstel van o.a. belastingen en pensioenen. Maar da's geen afstel.quote:Op maandag 21 december 2020 20:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De afhaal zal wel redelijk lopen? Hier is in ieder geval nog geen 1 zaak failliet ondanks dat er best een overschot is qua aanbod.
Het hele beleid is nu op het vaccin ingesteld. Het licht aan het eind van de tunnel, de heilige graal die ons binnen een paar maanden hiervan gaat verlossen. Wat dus gewoon niet waar is. Ook met het vaccin zullen de maatregelen nog steeds moeten gaan blijven gelden omdat je nog steeds mensen kunt besmetten. Dus zullen we de samenleving blijvend anders moeten gaan inrichten, of deze vorm van acceptatie aannemen inderdaad wat dus nooit gaat gebeuren.quote:Op maandag 21 december 2020 20:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus ziekenhuizen afschaffen en gewoon accepteren dat de dood bij het leven hoort?
Of gewoon iedereen een COVID test bij binnenkomst en als je positief test dan wordt je weer weggestuurd?
Ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op maandag 21 december 2020 21:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zonder vaccins waarschijnlijk even groot of groter. Alleen veel van die virussen bestaan gewoon nog maar worden we er niet meer ziek van omdat ons immuunsysteem weet wat het moet doen tegen dat virus.
Nà vaccinatie ja! Daar ging het toch over?quote:Op maandag 21 december 2020 20:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het inderdaad zo is dat bijna niemand meer ernstig ziek wordt, ook zonder maatregelen, dan kan je alles loslaten ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |