in 3 weken tijd komt er geen nieuwe batch meer ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
helemaal eens, ik praat het ook niet goed, blijft belachelijk maar uiteindelijk loop je dat makkelijk in omdat de supply er eenvoudigweg nog niet is.
ook voor 30% moet je vaccins hebben en die zijn er bij lange na nog nietquote:Op maandag 21 december 2020 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel dat we straks 30% van onze bevolking gevaccineerd hebben. Niet voldoende voor voldoende dekkingsgraad, maar wel voldoende om die 30% niet meer in het ziekenhuis opgenomen te kunnen laten worden. Daar gaat het om.
Met het huidige tempo begint GGD eind januari met vaccineren van medewerkers van verzorgingstehuizen. Daarna worden bewoners van verzorgingstehuizen gedaan door instellingsartsen enzo, en kunnen ze theoretisch beginnen met het vaccin voor zorgmedewerkers en mensen in de kwetsbare groepen.
Hoe langer je wacht daarmee te beginnen, hoe langer de druk op de zorg blijft zoals nu, hoe langer de maatregelen moeten zijn zoals nu.
het gros van de verpleegkundige op de zh poli ed zijn met alles bezig behalve covid patiëntenquote:Op maandag 21 december 2020 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
En om dat te kunnen doen moeten die verpleegkundigen niet druk zijn met het verzorgen van Covid-patiënten
Het bizarste aan dit alles is dat je feitelijk die IT-systemen helemaal niet nodig hebt om injecties te kunnen zetten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Twee miljoen doses. En wij zijn nog code aan het kloppen...
natuurlijk komen er nieuwe leveringen maar als die prik capaciteit er staat ben je daar zo doorheen zonder nieuwe aanbiedersquote:Op maandag 21 december 2020 23:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in 3 weken tijd komt er geen nieuwe batch meer ?
tevens komt Moderna er ook nog aan
misschien loopt NL dan wat inquote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk komen er nieuwe leveringen maar als die prik capaciteit er staat ben je daar zo doorheen zonder nieuwe aanbieders
Is het echt nodig om daar een verpleegkundige die een aantal jaren geleerd heeft voor in te zetten? Dit is gewoon routine werk en het lijkt mij een stuk makkelijker dan het verzorgen van patiënten. Misschien moet je wel een verpleegkundige hebben per locatie voor het geval dat er iets aan de hand is maar niet iedereen lijkt mij.quote:Op maandag 21 december 2020 23:33 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Hoe dan, enige wat je moet doen om van 10k per dag naar 100k per dag te gaan is een grote groep verpleegkundige uit het ziekenhuis te plukken voor allemaal een verplicht dagje spuiten zetten. Kan toch niet zo moeilijk zijn?
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het bizarste aan dit alles is dat je feitelijk die IT-systemen helemaal niet nodig hebt om injecties te kunnen zetten.
Prima dat je het een en ander bij wil houden, maar daar ga je toch niet op zitten wachten als de crisis zo groot is? Hou het gewoon even op een andere manier bij. Schrijf het ergens op ofzo, voer het later in wanneer het systeem klaar is. Ik begrijp niks van deze lakse houding.
veel te complex.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef maan_man het volgende:
Ik vind het sowieso jammer dat er bij de vaccinatiestrategie niet is geïnventariseerd wie al antistoffen heeft. Gezien de beperkte kans op herbezetting en het beperkt aantal voorhanden zijnde vaccins, hadden die mensen wat naar achteren geschoven kunnen worden.
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.
eigen schuld he......quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Je zou voor morgenochtend maar een vlucht vanuit Zuid-Afrika naar Nederland hebben geboekt.
Sta je daar nu mooi...
COR / Vaccins wereldwijd #4 - Kan het in toch Q1 2021 ?quote:Op maandag 21 december 2020 23:36 schreef Predator40 het volgende:
De procedures voor het Moderna vaccin en het AZ vaccin zijn trouwens ook nog totaal niet op orde.
Juist het vaccin van AstraZeneca kan denk ik van grote waarde zijn omdat zij meer zullen gaan leveren.quote:Op dinsdag 15 december 2020 13:11 schreef Stephen1985 het volgende:
[..]
Haha, op de liveblog van het AD staat ie al. Overigens net met een woordvoerder van EMA gesproken, die ontkennen berichtgeving en noemen 29ste nog steeds als uiterste datum. Tja...
Overigens eens met bovenstaande: erg leuk en informatief om alle reacties op dit subforum te lezen! Voor wat betreft Moderna en AstraZeneca: de signalen die wij vanuit het ministerie van VWS ontvangen is de verwachting dat ze medio januari worden goedgekeurd door het EMA.
demente oudjes weten echt niet of ze die roze of die gele pil al gehad hebbenquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?
Overstap doen via ander Afrikaans land oidquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Je zou voor morgenochtend maar een vlucht vanuit Zuid-Afrika naar Nederland hebben geboekt.
Sta je daar nu mooi...
hun verzorgers/verpleeghuizen toch wel.....quote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
demente oudjes weten echt niet of ze die roze of die gele pil al gehad hebben
Dat word een nieuwe vlucht boeken....en niks is verzekerdquote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstap doen via ander Afrikaans land oid
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.quote:Op maandag 21 december 2020 23:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben we het VK, waar er straks een enorme crisis gaat ontstaan als blijkt dat niemand meer weet wie nou wel of niet een prik gehad heeft. Sky had er al een artikel over, door zo overhaast te beginnen is er nog geen enkel systeem om dat bij te houden en gaan er zeker grote hoeveelheden vaccins verloren.
Ja inderdaad dat is ook nog een optie.quote:Op maandag 21 december 2020 23:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Overstap doen via ander Afrikaans land oid
dat noem je pechquote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Sta je daar nu mooi...
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. De limiet waar je tegenaan gaat lopen is hoeveel mensen per dag gevaccineerd kunnen worden.quote:Op maandag 21 december 2020 23:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook voor 30% moet je vaccins hebben en die zijn er bij lange na nog niet
Landelijk 50 per dag? Er zijn nog meer grieppatienten per dag landelijk!quote:Op maandag 21 december 2020 23:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niemand weet wat het aankomende herfst/winter gaat doen in 2021/2022
ik hoop dat we onder de 50 besmettingen blijven per dag.
dan kan alles zo goed als los.
dat is waar dus daar hadden ze dus eigenlijk morgen mee kunnen beginnen en later invoerenquote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.
Als je in deze tijd gaat reizen is dat een ingecalculeerd risico.quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef leolinedance het volgende:
Sta je daar nu mooi...
in australie zaten ze maanden onder de 30 per dag, zonder vaccinaties al....quote:Op maandag 21 december 2020 23:44 schreef popje het volgende:
[..]
Landelijk 50 per dag? Er zijn nog meer grieppatienten per dag landelijk!
Heb je hier een bron van? Die 12 miljoen zijn die voor Nederland of niet? Want ik had andere getallen gezien en ben wel benieuwd. AstraZeneca is wel veel belovend wat betreft aantallen. Qua effectiviteit minder als Moderna/Pfizer maar dat is dit moment geen probleem.quote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heb je nog Ofxord, die als 't meezit binnenkort ook goedgekeurd kan worden. Die heeft al bijna 12 miljoen doses klaarstaan.
Er zitten veel oudere mensen tussen en het lijkt mij ook wel erg belangrijk om te registreren wie welk vaccin heeft gehad en dan niet op een kladblokje dat later nog ingevoerd moet worden in een drukke omgeving waar je snel afgeleid wordt.quote:Op maandag 21 december 2020 23:38 schreef Predator40 het volgende:
de mensen zelf zijn toch niet compleet achterlijk ?
Had net een plaatje toegevoegd in een edit, 11,7 miljoen doses zijn 't totaal.quote:Op maandag 21 december 2020 23:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Die 12 miljoen zijn die voor Nederland of niet? Want ik had andere getallen gezien en ben wel benieuwd. AstraZeneca is wel veel belovend wat betreft aantallen. Qua effectiviteit minder als Moderna/Pfizer maar dat is dit moment geen probleem.
Vaccinatieboekje meenemen en de sticker die op het buisje zit erin plakken. Bij de tweede vaccinatie sticker scannen en tweede vaccinatie ook.quote:Op maandag 21 december 2020 23:47 schreef APK het volgende:
[..]
Er zitten veel oudere mensen tussen en het lijkt mij ook wel erg belangrijk om te registreren wie welk vaccin heeft gehad en dan niet op een kladblokje dat later nog ingevoerd moet worden in een drukke omgeving waar je snel afgeleid wordt.
Kunnen best schitterende ongelukjes ontstaan natuurlijk: Eerst halfje Pfizer en daarna een volle Moderna en je bent 98% het bazinnetje!
Maar lijkt mij niet erg waarschijnlijk of wenselijk
Ja, is inderdaad 11.7 miljoen in totaal, maar van alle leveranciers wel degene die het meeste kan leveren. Daarnaast is het in de lijn der verwachting dat Janssen rond maart/april klaar is en die kunnen ook best wat leveren. Het zou ontzettend mooi zijn als alle vaccins van Pfizer/Moderna er doorheen gejaagd zijn zodra ze beschikbaar zijn. Want er gaan nog zoveel meer vaccins komen die ook allemaal tijd en aandacht kosten.quote:Op maandag 21 december 2020 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Had net een plaatje toegevoegd in een edit, 11,7 miljoen doses zijn 't totaal.
dat staatje is wel positiever dan dat wat ik heb gezien van https://www.rijksoverheid(...)tie-al-in-volle-gangquote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel. De limiet waar je tegenaan gaat lopen is hoeveel mensen per dag gevaccineerd kunnen worden.
Er kunnen nu zo'n 200.000 mensen gevaccineerd worden, dat zijn mensen die werken met kwetsbare patiënten in verzorgingstehuizen, en dat is (waarschijnlijk) de meest voorname methode dat het virus die verzorgingstehuizen binnenkomt. Dat betekent dat elke dag dat je wacht met vaccineren betekent dat er mensen in die verzorgingstehuizen ziek kunnen worden en kunnen overlijden.
6 januari wordt naar verwachting Moderna goedgekeurd, die kunnen naar verwachting zo'n 400.000 doses leveren (dus weer 200.000 mensen). In februari verwacht Pfizer zo'n 1.6 miljoen doses te kunnen leveren, voor 800.000 mensen.
Dat betekent dat je eind februari al 1,2 miljoen mensen gevaccineerd kunt hebben als je direct begint. 1,2 miljoen mensen is ongeveer 20% van de totale populatie die in een theoretisch risico van dit virus valt. Dus, eind februari kun je de druk op de zorg dan al gigantisch omlaag gebracht hebben.
Dan heb je nog Ofxord, die als 't meezit binnenkort ook goedgekeurd kan worden. Die heeft al bijna 12 miljoen doses klaarstaan.
De levering van de vaccins is niet het issue, dat gaat echt niet de vertraging zijn. Als die trein eenmaal loopt gaat het wel door.
Overigens, overzicht vaccins met hun leveringen:
[ afbeelding ]
Tja, dat was ook eerst het idee. Maar toen werd half december ineens besloten dat de GGD het moest doen.quote:Op maandag 21 december 2020 23:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het is wel een voordeel dat Nederland begint met de zorgmedewerkers. Dat zou wat dit betreft toch een van de makkelijkere groepen moeten zijn, aangezien deze mensen veelal zelf heel goed weten wat ze krijgen en hoe het allemaal werkt. Bovendien kan de werkgever de administratie ervan misschien ook wel bijhouden.
Gaat ook om totale leveringen, maar dat is inmiddels wel al een veroudert bericht van november.quote:Op maandag 21 december 2020 23:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat staatje is wel positiever dan dat wat ik heb gezien van https://www.rijksoverheid(...)tie-al-in-volle-gang
Bedrijf Bestelling Hoeveel NL'ers Fase EMA-besluit* Start levering*
Astra Zeneca 11,7 mln 5,8 mln Contract rond Q4 2020 Q1 2021
BioTech Pfizer 7,8 mln 3,9 mln Contract rond Q4 2020 Q1 2021
Moderna 3,1 mln 1,6 mln In onderhandeling Q1 2021 Q1/Q2 2021
Janssen 7,8 mln 7,8 mln Contract rond Q1 2021 Q2 2021
Curevac 8,8 mln 4,4 mln Contract rond Q2 2021 Q2/Q3 2021
Sanofi 11,7 mln 5,8 mln Contract rond Q2 2021 Q3 2021
Totaal 50,9 mln 29,3 mln * naar verwachting * naar verwachting
Wat ik dus eigenlijk probeerde te zeggen in te veel woorden: Kansloosquote:Op maandag 21 december 2020 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinatieboekje meenemen en de sticker die op het buisje zit erin plakken. Bij de tweede vaccinatie sticker scannen en tweede vaccinatie ook.
Als NL dan komende maandag begint hebben ze nog 3 weken om alle IT shit op orde te hebben, want dan komen mensen pas voor de tweede vaccinatie
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar (inclusief de extra doses).quote:Op maandag 21 december 2020 23:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad 11.7 miljoen in totaal, maar van alle leveranciers wel degene die het meeste kan leveren. Daarnaast is het in de lijn der verwachting dat Janssen rond maart/april klaar is en die kunnen ook best wat leveren. Het zou ontzettend mooi zijn als alle vaccins van Pfizer/Moderna er doorheen gejaagd zijn zodra ze beschikbaar zijn. Want er gaan nog zoveel meer vaccins komen die ook allemaal tijd en aandacht kosten.
je wilt gewoon in de zomer nog klaar zijn om diverse redenenquote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar.
Stel dat de GGD 100.000 vaccins per dag zet, dan hebben ze vrijwel een half jaar nodig om die op te maken. Het punt is, hoe eerder je begint, hoe gunstiger, want dan ben je 'klaar' voor de herfst/winter weer begint. Als je nu lekker gaat keuvelen tot eind januari of begin februari loop je zo tot september door.
Volgnes mij zijn er rond eind maart eerder rond de 6 miljoen doses beschikbaar, die 32 miljoen gaat echt om het totaal plaatje zonder een concreet eindpunt. Maar het zou wel ontzettend gunstig zijn als we zo snel mogelijk zouden kunnen beginnen. Een positief iets is ook dat Pfizer blijkbaar tot wel 40% teveel levert per dosis, dus normaal gesproken zit in elk flesje 5 injecties, maar vaak is dit 6-7 zodat ze kunnen garanderen dat er 5 doses in een flesje zitten. Ik hoop van harte dat we elk vaccin opmaken dat beschikbaar is in de beginfase.quote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar.
Stel dat de GGD 100.000 vaccins per dag zet, dan hebben ze vrijwel een half jaar nodig om die op te maken. Het punt is, hoe eerder je begint, hoe gunstiger, want dan ben je 'klaar' voor de herfst/winter weer begint. Als je nu lekker gaat keuvelen tot eind januari of begin februari loop je zo tot september door.
ik denk dat je het echt te zonnig inzietquote:Op maandag 21 december 2020 23:54 schreef chratnox het volgende:
Daarom. Tegen de tijd dat het eind maart is zijn er ~32 miljoen vaccins beschikbaar (inclusief de extra doses).
Ik zou dat idd ook graag willen, maar ik geloof niet dat de GGD (op dit moment) daartoe in staat is. Dan krijg je een veel complexere workflow. In plaats van: Uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren wordt het dan:quote:Op maandag 21 december 2020 23:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgnes mij zijn er rond eind maart eerder rond de 6 miljoen doses beschikbaar, die 32 miljoen gaat echt om het totaal plaatje zonder een concreet eindpunt. Maar het zou wel ontzettend gunstig zijn als we zo snel mogelijk zouden kunnen beginnen. Een positief iets is ook dat Pfizer blijkbaar tot wel 40% teveel levert per dosis, dus normaal gesproken zit in elk flesje 5 injecties, maar vaak is dit 6-7 zodat ze kunnen garanderen dat er 5 doses in een flesje zitten. Ik hoop van harte dat we elk vaccin opmaken dat beschikbaar is in de beginfase.
Ik ben ook wel voorstander van om mensen met hoge hoeveelheden anti-stoffen (die net de ziekte hebben doorgemaakt) iets later te vaccineren in het begin.
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.quote:Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het echt te zonnig inziet
Maar als ik vandaag positief test op corona en over 3 weken genezen ben, hoef ik natuurlijk niet over 6 weken (als ik in de zorg zou werken) een vaccin te nemen. Ik snap dat een anti-stoffen test veel tijd inneemt, maar duidelijke richtlijnen kunnen daar ook bij helpen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou dat idd ook graag willen, maar ik geloof niet dat de GGD (op dit moment) daartoe in staat is. Dan krijg je een veel complexere workflow. In plaats van: Uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren wordt het dan:
Uitnodiging -> anti-stoffen test -> wachten op uitslag -> uitslag positief -> terug in wachtrij -> uitslag negatief -> uitnodiging -> vaccineren -> 3 weken wachten -> vaccineren
Daarnaast een extra (complexe) handeling die tijd kost, en dus voor vertragingen kan zorgen.
Bijvoorbeeld de vaccins van Sanofi/GSK, die vallen tegen en dus moet het overnieuw:quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.
ze gaan wel leveren maar niet zo snel, Pfizer levert NL zo'n 2,5 miljoen van de 8 miljoen in het 1e kwartaalquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.quote:Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je het echt te zonnig inziet
Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.
100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen, dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.
Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.
We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.
ik verwacht toch dat als de leveringen hoog worden ze prik capaciteit ook verhogen, zou te gek voor woorden zijn indien nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.
100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen (+1 miljoen werkenden in de zorg), dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.
Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.
We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.
Dat is ook echt onbegrijpelijk. Ze doen net alsof het proces al helemaal ingericht moet zijn op de grote massa, terwijl die feitelijk pas over een paar maanden aan de beurt zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringenquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:02 schreef Anton91 het volgende:
Ik snap dat een anti-stoffen test veel tijd inneemt, maar duidelijke richtlijnen kunnen daar ook bij helpen.
Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringen
is dat bekend?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.
Maar daar kun je denk ik niet aan zien (gok ik) hoe sterk de anti-stoffen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.
Of zijn die onbetrouwbaar?
quote:egin januari krijgt Nederland 507.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccin. In het eerste kwartaal van 2021 volgen nog 1,7 miljoen doses. Er zijn twee prikken per persoon nodig.
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @Anton91 net ook noemde.quote:Zorgmedewerkers van verpleeghuizen komen als eerste aan de beurt voor een corona-vaccinatie, gevolgd door medewerkers uit de gehandicaptenzorg en thuiszorg. Daarna volgen bewoners van verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten.
Na de vaccinatieronde in verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten, volgen deze groepen:
60-plussers met een medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2 miljoen)
60-plussers zonder medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2,4 miljoen)
mensen onder de 60 jaar met een medische indicatie (832.000)
overig zorgpersoneel (900.000)
Bel Hugo even. Hij schijnt zich vanavond al weer belachelijk gemaakt te hebben bij OP1. Ik krijg zo langzamerhand medelijden met die man, en dat gebeurt niet snel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
https://www.zorgvoorbeter(...)-veelgestelde-vragen
Ik kwam deze net tegen, wel een mooi rijtje.
[..]
[..]
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.
Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.
Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
Ernst Kuipers is een kneus net als Gommers. Schaal de IC op, net als het personeel. Maak het aantrekkelijk om in de zorg te werken. Las vandaag dat heel veel mensen mee willen werken maar gewoon weg worden gestuurd wegens te weinig diploma's. Hoe hoog is de nood dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
Daarom hebben we Oxford inderdaad nodig. Die wordt ook snel verwacht, verwachting is in elk geval nog januari (zei van Delden volgens mij tijdens een briefing), die wordt momenteel ook onderzocht in elk geval.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
De leveringen van moderna in het eerste kwartaal zijn echt heel minimaal. Het is leuk om erbij te hebben, maar ik denk dat AstraZeneca wel van groter belang zal zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
Pfff... kippenvel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
Geweldig, nu de manschappen nog.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.
Er zijn ruwweg 3 type testenquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.
Of zijn die onbetrouwbaar?
Ik snap je post nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Geweldig, nu de manschappen nog.
Ik schat hem hoog genoeg in om dat te snappen zonder jouw ";)" Jezusquote:Op dinsdag 22 december 2020 00:54 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ging ook over een ander onderwerp dan jouw post.
Ok dan, nou... we denken anders over een artikel van de Volkskrant? En dat heeft iets met manschappen te maken?quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Komt omdat we er anders over denken, zo gaat dat.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 22 december 2020 00:58 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Komt omdat we er anders over denken, zo gaat dat.
Ok, mammietje heeft gelijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok dan, nou... we denken anders over een artikel van de Volkskrant? En dat heeft iets met manschappen te maken?
quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:02 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ok, mammietje heeft gelijk.
Eh, nee![]()
Ik denk dat we beide offtopic zijnquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij dat wil joh...
Maar je kan het altijd vragen!![]()
In een catfight!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
Huh? Waar ben ik nu weer in terecht gekomen?
YWquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:07 schreef maan_man het volgende:
Godskolere, kroegen mogen al weken niet open, maar dat vormt voor @:Stray_cat geen aanleiding om wat minder te drinken. Wat een onnavolgbare dronkenmanspraat.
Eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:06 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ik denk dat we beide offtopic zijn
Niet op dit momentquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens.
Maar manschappen aanrukken was ook al een getackeld onderwerp toch?
Of moeten we hem nog eens overdoen?
Truequote:Op dinsdag 22 december 2020 01:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De woordgrap was te leuk om te laten liggen, geef toe.
Ja, dat kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Niet op dit momentMaar zo denk ik er wel over.
Zeker. Als daar aanleiding toe is..quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:12 schreef Stray_cat het volgende:
En ik pas mijn mening altijd aan, hoop dat iedereen dat doet. Dus dat
Mens, ik ben het helemaal met je eens, maar blijf nadenken en kritisch. Enige wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Maar net als dat ik liever een getest vaccin heb, heb ik ook liever gediplomeerd personeel aan mijn beademingsapparaat. En ik hoop eerlijk gezegd toch wel een beetje dat we deze crisis voorbij zijn voordat we een enorme lichting nieuwe hebben opgeleid.
Dat dusquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:14 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zeker. Als daar aanleiding toe is..
Hey... voorlopig ben ik hier degene die wel oplet, he?!quote:Op dinsdag 22 december 2020 01:15 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mens, ik ben het helemaal met je eens, maar blijf nadenken en kritisch. Enige wat ik zeg.
Volgens jouquote:Op dinsdag 22 december 2020 01:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hey... voorlopig ben ik hier degene die wel oplet, he?!
N.a.v. de reacties tussen Tijger_m en Stray_Cat dacht ik laat ik eens kijken hoe tijgers en katten op elkaar reageren en volgens mij best wel chillquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |