abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:03:49 #151
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196873979
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom? Voorlopig is er geen reden om te twijfel aan de levercapaciteit.
ze gaan wel leveren maar niet zo snel, Pfizer levert NL zo'n 2,5 miljoen van de 8 miljoen in het 1e kwartaal
pi_196873987
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2020 23:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat je het echt te zonnig inziet
Ok, laten we dan stellen dat er zoals @Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.

100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen (+1 miljoen werkenden in de zorg), dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.

Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.

We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.

Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2020 00:07:46 ]
pi_196874002
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.

100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen, dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.

Als de huidige planning gevolg wordt ben je daar in mei mee klaar, terwijl je wanneer de leveringen gewoon op tijd zijn al eind maart helemaal klaar mee kunt zijn. Die winst is niet alleen in tijd, maar in druk op de zorg en in levens.

We worden doodgegooid met leuzen over solidariteit, en "je wilt toch ook dat je oma volgend jaar nog kerst met je viert". Dit is de manier om het te doen, de snelste, eenvoudigste en veiligste. Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.

Als er per dag zo'n 50 mensen doodgaan aan Covid-19 betekent het dus dat een maand vertraging inhoudt dat er 900 mensen dood zijn gegaan die niet dood hadden hoeven gaan, even simpel gezegd.
Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:09:05 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196874006
quote:

[..]

Ok, laten we dan stellen dat er zoals @:Anton91 zegt 6 miljoen zijn, zodat er 3 miljoen mensen gevaccineerd kunnen zijn.

100.000 vaccinaties per dag is dus totaal 60 dagen (ik ga voor 't gemak even uit van 30 dagen tussen de 2 vaccins, makkelijker rekenen). 3 miljoen mensen gevaccineerd is 2 miljoen van de risicogroepen (+1 miljoen werkenden in de zorg), dus dan blijven er nog zo'n 3 miljoen van alle risicogroepen bij elkaar over. Dus, zo'n 40% van de mensen in risicogroepen kunnen dan niet meer in het ziekenhuis komen.

ik verwacht toch dat als de leveringen hoog worden ze prik capaciteit ook verhogen, zou te gek voor woorden zijn indien niet
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:10:04 #155
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196874018
quote:

[..]

Ik snap echt niet dat ze nog een paar weken gaan studeren op belscripts, IT systemen en allerlei andere zaken.
Dat is ook echt onbegrijpelijk. Ze doen net alsof het proces al helemaal ingericht moet zijn op de grote massa, terwijl die feitelijk pas over een paar maanden aan de beurt zijn.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:10:59 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196874025
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Een ander interessant iets wat iemand op dit forum ook zei is dat na de eerste vaccinatie van Pfizer het een effectiviteit heeft van 70%. Het kan dus interessant zijn om in eerste instantie iedereen een spuit te geven en pas uit de volgende levering een tweede dosis. Zo kun je ook de druk op de zorg verminderen.
eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringen
pi_196874031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:02 schreef Anton91 het volgende:
Ik snap dat een anti-stoffen test veel tijd inneemt, maar duidelijke richtlijnen kunnen daar ook bij helpen.
Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.

Of zijn die onbetrouwbaar?
pi_196874035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

eens maar dan moet je zekerheden hebben over de timing van de (na)leveringen
Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:12:56 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196874041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Niet perse, als het niet uitmaakt of de tweede prik na 3 weken of 6 weken bijvoorbeeld komt. Maar daar gaan ze natuurlijk niet vanuit tijdens een onderzoek.
is dat bekend?
pi_196874044
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Is dat zo? Je hebt toch van die kits op de markt (of die misschien geleverd kunnen worden vanuit het ziekenhuis), waarmee je thuis zo'n test kunt doen.

Maar daar kun je denk ik niet aan zien (gok ik) hoe sterk de anti-stoffen zijn.
pi_196874049
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
zie email 27 oktober
pi_196874050
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

is dat bekend?
Nee, maar 70% is dus al effectiever dan de minimale benodigde hoeveelheid van dacht ik 50%.
pi_196874066
https://www.zorgvoorbeter(...)-veelgestelde-vragen

Ik kwam deze net tegen, wel een mooi rijtje.

quote:
egin januari krijgt Nederland 507.000 doses van het BioNTech/Pfizer-vaccin. In het eerste kwartaal van 2021 volgen nog 1,7 miljoen doses. Er zijn twee prikken per persoon nodig.
quote:
Zorgmedewerkers van verpleeghuizen komen als eerste aan de beurt voor een corona-vaccinatie, gevolgd door medewerkers uit de gehandicaptenzorg en thuiszorg. Daarna volgen bewoners van verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten.

Na de vaccinatieronde in verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten, volgen deze groepen:
60-plussers met een medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2 miljoen)
60-plussers zonder medische indicatie (beginnend met de oudste leeftijdsgroepen) (2,4 miljoen)
mensen onder de 60 jaar met een medische indicatie (832.000)
overig zorgpersoneel (900.000)
Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @Anton91 net ook noemde.

Foutje, verkeerd gerekend. Voor de 60-plussers met medische indicatie, zorgpersoneel en mensen onder de 60 met medische indicatie heb je totaal zo'n 8 miljoen vaccins nodig.

Dat houdt in dat je een groot deel van de druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2020 00:21:27 ]
pi_196874081
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

[..]

Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.

Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
Bel Hugo even. Hij schijnt zich vanavond al weer belachelijk gemaakt te hebben bij OP1. Ik krijg zo langzamerhand medelijden met die man, en dat gebeurt niet snel.
zie email 27 oktober
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:20:42 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196874085
quote:

[..]

[..]

Voor bovenstaande lijst zijn totaal zo'n 6,2 miljoen vaccins nodig. Dat is ongeveer overeenkomstig wat @:Anton91 net ook noemde.

Dat houdt in dat je nagenoeg de hele druk op de ziekenhuizen kunt wegnemen zodra deze vaccins goedgekeurd en geleverd zijn. Elke dag dat je daarmee wacht is weer een dag dat Ernst Kuipers in de media komt met: "Ja we kunnen het echt niet meer aan"
6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:24:12 #166
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196874107
quote:

[..]

[..]

Ernst Kuipers is een kneus net als Gommers. Schaal de IC op, net als het personeel. Maak het aantrekkelijk om in de zorg te werken. Las vandaag dat heel veel mensen mee willen werken maar gewoon weg worden gestuurd wegens te weinig diploma's. Hoe hoog is de nood dan?
pi_196874113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

6 miljoen haal je alleen als andere fabrikanten ook het eerste kwartaal substantieel gaan leveren, met alleen Pfizer en Moderna lukt dat niet.
Daarom hebben we Oxford inderdaad nodig. Die wordt ook snel verwacht, verwachting is in elk geval nog januari (zei van Delden volgens mij tijdens een briefing), die wordt momenteel ook onderzocht in elk geval.

Ik weet niet precies hoeveel, maar van het Oxford vaccin was al een flinke voorraad beschikbaar, klaar voor levering.

Met alleen Pfizer en Moderna halen we de 4 miljoen zo'n beetje lijkt 't.
pi_196874115
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

De leveringen van moderna in het eerste kwartaal zijn echt heel minimaal. Het is leuk om erbij te hebben, maar ik denk dat AstraZeneca wel van groter belang zal zijn.
pi_196874197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Is het erg mooie VK jaaroverzicht al gepost hier? https://www.volkskrant.nl(...)-veranderde~v410883/
Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.
pi_196874226
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:14 schreef trein2000 het volgende:
Pfff... kippenvel. -O-
pi_196874232
Ben ik nu te laat voor Chratnox's 3e inentingsfeestje? -O-
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:44:38 #172
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_196874235
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele mooie presentatie.
Geweldig, nu de manschappen nog.
  dinsdag 22 december 2020 @ 00:51:54 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_196874271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:11 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Er zijn ruwweg 3 type testen
(een bron want anders is het volgens sommigen een mening)
1) Antilichamen die vaststelt of of iemand (wat) afweer heeft.
2) PCR/molculaire test die virusdeeltjes vermenigvuldigd om de aanwezigheid te bepalen.
3) Antigeen tests middels schwab/adem afname en kijken of er (mits voldoende) virus(proteďne) is.

Geen van de testen zegt iets over besmettelijkheid en/of gevolgen:
1) De Antilichaam (bloedafname) test zegt niets over ziek zijn en hooguit dat iemand Covid19 heeft (gehad).
2) De PCR test zegt niets over een virulent virus anders dan "een" aanwezigheid aantonen.
3) De Antigeentest kan iets vertellen - ivm hoeveelheid - dat het virus daadwerkelijk actief is.

Alleen de laatste kan in zekere zin thuis (of door ademanalyse) worden gedaan en is vanwege de aard zelf al uiterst onbetrouwbaar. Vooral omdat er pas een uitslag is waar te nemen indien er ruimschoots voldoende virus is om de meter uit te laten slaan. Voor medische toepassing is het aantal vals-negatieven te hoog om betrouwbaar te zijn als diagnose. PCR/RT testen kennen ook wat vals/negatieve waarden maar zijn betrouwbaarder mits de afname in een klinische setting verloopt.

Kortom een negatieve test is eenvoudig te verkrijgen en verder compleet onbetrouwbaar om nuttig te zijn als bewijs. Dus hou je geld in de zak.

Het interessante nu is dat in ons systeemdenken men middels een PCR/RT test aantoon dat iemand besmet is wat geenszins zo hoeft te zijn. Het kan ook een virusdeeltje zijn dat toevallig is komen binnenwaaien zonder dat het zich heeft geplaatst.

Vanwege de grote mate van onzekerheid is dat ook de reden dat een arts/GGD zo graag ziet dat er bijkomende (hoe meer hoe beter) symptomen zijn die het dan aannemelijker maken dat iemand Covid19 heeft zoals de bekende reeks die men ook aantreft bij griep en verkoudheid.

Kortom er valt niet (veel) meer te zeggen over testen en je mag dan zelf de betrouwbaarheid invullen die het ons nu geeft voor het momentele leven :'( .
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_196874279
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:44 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Geweldig, nu de manschappen nog.
Ik snap je post niet
pi_196874283
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 00:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap je post niet
Ging ook over een ander onderwerp dan jouw post. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')