abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:44:04 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196880847
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.

Men doet daar heel makkelijk en lacherig over maar ook de administratie en registratie is van een enorm groot belang, zeker als je maar een x aantal vaccins krijgt toebedeeld als land.
daarom, ik vind ook wel dat het al klaar had moeten zijn maar het gaat uiteindelijk niet zoveel uitmaken
pi_196880848
Is toch eigenlijk net zoiets als een kartbaan of klimhal die zijn hier wel dicht.
blablablabla
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:44:16 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_196880860
quote:

[..]

Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.

Men doet daar heel makkelijk en lacherig over maar ook de administratie en registratie is van een enorm groot belang, zeker als je maar een x aantal vaccins krijgt toebedeeld als land.
Wij lopen straks 18 januari al een paar miljoen vaccinaties achter de UK aan. Maar dat is volgens Hugo spierballentaal of iets in die trant.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:44:28 #29
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196880866
quote:

[..]

Ik ben benieuwd in hoeverre de 30 priklocaties die nu geopend worden door de GGDs later ook voor andere groepen dan de zorgmedewerkers gebruikt kunnen gaan worden. Daar zeggen ze vooralsnog niks over. Zeker omdat die andere vaccins ook weer hele andere eisen hebben qua vervoer en opslag, weet ik niet in hoeverre deze voorbereidingen nu zin hebben voor later.
pi_196880870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
Is toch eigenlijk net zoiets als een kartbaan of klimhal die zijn hier wel dicht.
Volgens mij zijn die allemaal binnen?
pi_196880877
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Gewoon verdomme een papier en pen pakken, BSN opschrijven en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Iedere vaccin is er 1. Als wij straks hier ook die mega besmettelijke variant rond hebben vliegen dan geldt iedere vaccin gewoon. Iedere verzorgingshuis die je kan redden is er 1.

Als je dan extra doden op je geweten hebt omdat je het niet met papier en pen wilde doen .....
Zoiets zei ik gisteren ook in eerder topic. Uitnodiging wordt door huisarts (of arts in zkh of waar dan ook) geregeld. Mensen nemen gele boekje of de uitnodigingsbrief mee. Plak de sticker van het buisje op de brief en geef ‘m mee terug aan de mensen zelf. 3 weken later komen ze terug krijgen ze tweede prik, weer sticker op de brief en de brief inleveren.

Nadat brief ingeleverd is kan het verwerkt worden.

Je IT systeem kan dan desnoods een Access database zijn. Ik zou er niet blij mee zijn, maar nood breekt wet.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:45:06 #32
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_196880883
quote:
Maar die zijn niet (deels) buiten neem ik aan. Juist mooi dat er nog wel wat open is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_196880891
quote:
Karten en klimmen.... O+
Me want.... -O-
pi_196880907
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom, ik vind ook wel dat het al klaar had moeten zijn maar het gaat uiteindelijk niet zoveel uitmaken
Daarom en we hebben ook 'maar' 17 miljoen inwoners dus fijn dat ze in de UK of Duitsland straks een voorsprong hebben van 2 miljoen dat lopen we wel in. Belangrijkste is dat er voldoende van die potjes zijn ingekocht.
blablablabla
pi_196880911
quote:

[..]

Klopt helemaal. Als we nou in november zouden weten dat er vaccins aankomen die de samenleving weer een beetje kan redden gaf ik gelijk.

We weten echter al sinds februari dat er een vaccin aan komt.

Maar zoals Jaap van Delden het uitlegde liep het nu vooral om de medische bijsluiter.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:46:15 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196880913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zoiets zei ik gisteren ook in eerder topic. Uitnodiging wordt door huisarts (of arts in zkh of waar dan ook) geregeld. Mensen nemen gele boekje of de uitnodigingsbrief mee. Plak de sticker van het buisje op de brief en geef ‘m mee terug aan de mensen zelf. 3 weken later komen ze terug krijgen ze tweede prik, weer sticker op de brief en de brief inleveren.

Nadat brief ingeleverd is kan het verwerkt worden.

Je IT systeem kan dan desnoods een Access database zijn. Ik zou er niet blij mee zijn, maar nood breekt wet.
Ik snap best dat ze het goed willen registreren en dat ze daar wat IT voor willen inzetten. Maar waarom het nu niet even tijdelijk een maand met de hand wordt bijgehouden om het later in het systeem in te voeren begrijp ik totaal niet.
pi_196880916
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Evenstar het volgende:
Gewoon verdomme een papier en pen pakken, BSN opschrijven en klaar. Hoe moeilijk kan het zijn. Iedere vaccin is er 1. Als wij straks hier ook die mega besmettelijke variant rond hebben vliegen dan geldt iedere vaccin gewoon. Iedere verzorgingshuis die je kan redden is er 1.

Als je dan extra doden op je geweten hebt omdat je het niet met papier en pen wilde doen .....
Waarom pen en papier pakken, dat duurt te lang. Gewoon langsgaan, aanbellen en direct de prik zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196880929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom en we hebben ook 'maar' 17 miljoen inwoners dus fijn dat ze in de UK of Duitsland straks een voorsprong hebben van 2 miljoen dat lopen we wel in. Belangrijkste is dat er voldoende van die potjes zijn ingekocht.
Maar stel we krijgen van Pfizer 2.5mil dosis in Q1, van moderna 400k en van AstraZeneca ook nog eens +-5miljoen. Dat worden dan wel flinke aantallen, hopen dat ze dat aankunnen.
pi_196880935
Mensen die de urgentie van het zo snel mogelijk vaccineren niet snappen, snap ik niets van.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:47:39 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_196880937
quote:

[..]

in principe zijn die EU verdelingen evenredig dus als het goed is zijn we met z'n allen tegelijk "klaar"
pi_196880939
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Draak31 het volgende:
Schofterig hoe de regering het hier aanpakt. Lekker met vakantie terwijl de bevolking keihard kapot gaat.
Ja! Want stel je voor dat die mensen ook even rust nemen! :')

T is niet zo dat ze lekker op vakantie gaan in Griekenland ofzo, dat is immers alleen voor onze Koning weggelegd.
pi_196880946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wij lopen straks 18 januari al een paar miljoen vaccinaties achter de UK aan. Maar dat is volgens Hugo spierballentaal of iets in die trant.
Als de levering gelijk verdeeld wordt en je hier op de 18e echt goed van start kan gaan, maak je die achterstand zo goed natuurlijk, want dan loopt het in het VK vast op voorraad.

Maar dat het voor de beeldvorming beter was geweest om nu snel te starten ben ik wel mee eens.
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:48:43 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_196880962
Ik zit me eigenlijk ook af te vragen hoe ze iedereen gaan oproepen. Per post/mail/de Corona app/etc?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_196880968
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:44 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die allemaal binnen?
Die schaatsbanen zijn vaak ook deels overdekt het gaat mij er om waar het onder valt. 100 mensen samen is onwenselijk, denk dat het daar over eens kunnen zijn. Bovendien als de rest op slot zit geef je daar gewoon een verkeerd signaal mee af.
blablablabla
pi_196880970
quote:

[..]

Het gaat niet om het inlopen. Elke dag dat planbare zorg stil ligt kost levens, net als elke dag mensen aan Covid-19 doodgaan. Wanneer je begint met vaccineren en er een immuunrespons komt gaan er minder mensen dood. Nu wachten staat gelijk aan meer doden, ongeacht wanneer je klaar bent.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 december 2020 @ 13:49:21 #46
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196880975
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die uitstraling missen we al vanaf het begin, adequaat en gericht ingrijpen op het moment dat het ertoe doet. Telkens kijken we de koe in de kont.
Nee dit land staat stijf van de bureaucratie en de koe bij de hoorns vatten is er bij dit kabinet niet echt bij.
Het is ook niet alleen bij dit kabinet denk ik. Het is wel een beetje de algemene houding van de bevolking. Ook hier zie je dat gewoon terug. Men blijft roepen dat er niks aan de hand is en dat het helemaal niet verkeerd gaat, totdat het daadwerkelijk verkeerd gaat.

Het aantal users die er anders in staan zijn op een of twee handen te tellen.
pi_196880977
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2020 13:48 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zit me eigenlijk ook af te vragen hoe ze iedereen gaan oproepen. Per post/mail/de Corona app/etc?
Post ja, net als Donorregister.
blablablabla
  dinsdag 22 december 2020 @ 13:49:47 #48
12221 Tijn