SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welke ijsbaan is nog open? En kun je daar gewoon normaal schaatsen want dat lijkt me wel nice om weer eens te gaan doen
Dat gaat goedquote:ILT: besmettelijk afval van Corona-testlocaties vaak verkeerd verpakt en afgevoerd
Uit inspecties bij 39 Corona-testlocaties blijkt dat op 22 plaatsen het afval niet goed wordt verpakt en afgevoerd. De beschermende kleding van de medewerkers en de gebruikte wattenstaafjes worden afgevoerd met het bedrijfsafval, terwijl dit in speciale vaten of speciale plastic zakken moet. Deze (besmettelijke) afvalstroom vereist bovendien een speciale behandeling. De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bezocht tussen 7 en 11 december in heel Nederland testlocaties. Inspecteur-generaal van de ILT Jan van den Bos: “We zien dat kennis over verpakken en afvoer van besmettelijk afval nog te vaak ontbreekt. Met onze inspecties signaleren we dat het verpakken en vervoeren van covid-19 afval echt veiliger moet. Na onze gesprekken met betrokkenen is hier direct werk van gemaakt.”
Verschillende testlocaties
Bij 11 van de 24 GGD-testlocaties en 9 van de 14 bezochte commerciële testlocaties werd het afval niet goed verpakt en afgevoerd. Ook een testlocatie in een ziekenhuis maakte deze fout. In al deze gevallen werd het corona-afval als regulier bedrijfsafval afgevoerd. Daarnaast werden een handvol overtredingen gemaakt op het gebied van het afsluiten van containers of coderen van containers met covid-19 afval.
Goed verpakken
Het niet goed verpakken en afvoeren van afval dat (mogelijk) is besmet met het coronavirus brengt risico’s met zich mee. Alle mensen die betrokken zijn bij het verpakken en vervoeren kunnen onbedoeld met het coronavirus in aanraking komen. Daarom moet de verpakking van covid-19 afval voldoen aan speciale eisen en apart afgevoerd en veilig verwerkt.
Overtredingen oplossen
De inspecteurs van de ILT hebben leidinggevenden op testlocaties opgedragen de geconstateerde overtredingen direct aan te pakken. Betrokkenen hebben hier meteen werk van gemaakt. Daarnaast gaat de ILT in gesprek met de leiding van betrokken instanties en afvalverwerkers om te zorgen dat de kennis over omgaan met besmettelijk afval toeneemt, en het aanbieden en verwerken van corona-afval verbetert. De komende tijd blijft de inspectie teststraten bezoeken om te controleren of het afvoeren van covid-19 afval veilig gebeurt.
Tijdelijke regeling
Het besmettelijke afval moet volgens ADR-regels -over het vervoer van gevaarlijke stoffen- in speciale kunststof vaten verpakt zijn. Door een tekort aan deze vaten werd dit voorjaar een tijdelijke regeling afgegeven voor het verpakken en vervoeren van zogeheten droog ziekenhuisafval in bepaalde plastic zakken. Deze regeling is niet alleen van toepassing op het afval dat vrijkomt bij de verpleging van coronapatiënten in ziekenhuizen en zorginstellingen, maar geldt ook voor het afval van de corona-teststraten. Deze regeling werd bij de tweede coronagolf opnieuw van kracht en geldt tot 1 oktober 2021. De ILT monitort het veilig vervoer van besmettelijk (ziekenhuis)afval.
Dat betekent dus dat we nog meer dan een maand de situatie zullen hebben dat planbare zorg niet doorgaat. Terwijl de andere vaccins ook onderweg zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso begint het op 8 januari niet overal. Dan begint de eerste locatie. Ik geloof dat de planning is dat er tegen 11 januari op drie plaatsen geprikt wordt en dan in de loop van januari steeds meer.
Genot.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Benny het volgende:
Persberichtje in mijn mailbox:
[..]
Dat gaat goed
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, sowieso begint het op 8 januari niet overal. Dan begint de eerste locatie. Ik geloof dat de planning is dat er tegen 11 januari op drie plaatsen geprikt wordt en dan in de loop van januari steeds meer.
Ijscokarretjes met vaccins door de wijkenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:37 schreef Draak31 het volgende:
Ze moeten gewoon beginnen met prikken nu. Langs de huizen, gaan met die hap.
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
De ijsbaan in Alkmaar is ook open. 100 man mogen er tegelijk in. Vind het best nog veel, vooral aangezien ze met tijdllocks van een uur werken en er dus ieder uur een grote in- en uitloop is.
Wat idioot dat die open magquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:38 schreef Mammietje het volgende:
De ijsbaan in Alkmaar is ook open. 100 man mogen er tegelijk in. Vind het best nog veel, vooral aangezien ze met tijdllocks van een uur werken en er dus ieder uur een grote in- en uitloop is.
Sporten in de buitenlucht... Je mag toch ook met 100 man over het fietspad?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?
Tsja, zo kan je voor alles wel wat verzinnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sporten in de buitenlucht... Je mag toch ook met 100 man over het fietspad?
Het voelt (weer) als afwachten en aankijken. Dan wanneer je echt niet anders meer kunt een beslissing nemen. Het voelt niet als regeren, het voelt als reageren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.
Dan kan het wel zijn dat we kleinschalig van start gaan etc etc maar het geeft de bevolking in elk geval een belangrijke morele oppepper. Er gebeurt namelijk wat.
Vind het uberhaupt al triest dat het niet tijdig geregeld is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik mis in Nederland de uitstraling 'bam, vaccins zijn binnen en we gaan nu meteen knallen'.
Dan kan het wel zijn dat we kleinschalig van start gaan etc etc maar het geeft de bevolking in elk geval een belangrijke morele oppepper. Er gebeurt namelijk wat.
Ja, belachelijk dat er nog iets van plezier is! Alles sober en grauw ja, en vlug. T is immers bijna Kerst.quote:
Het begint dus zowel laat als kleinschalig tegelijkquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In totaal willen ze volgens mij 30 locaties inrichten, dus de laatste 5 gaan na 18 januari open.quote:Uiterlijk maandag 11 januari zal de GGD op 3 locaties in het land gaan vaccineren. Vanaf maandag 18 januari vindt het vaccineren plaats op 25 centrale locaties.
Ja euh.... ik heb de toestemming niet gegeven he?quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo mag die open is toch gewoon een evenement?
Binnenhal is dicht, dus zie het probleem ook niet zo. Ik heb een schaatsbaan gevonden, ga in het nieuwe jaar maar een paar keer schaatsenquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:40 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tsja, zo kan je voor alles wel wat verzinnen.
Je kunt wel als eerste gaan vacinneren maar als je je distributie en logistiek niet op orde hebt wil dat niet zeggen dat je uiteindelijk ook als eerste klaar bent. Beter bereiden ze die shit goed voor, zodat je binnen no time iedereen probleemloos hebt gevaccineerd.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee snap ikquote:Op dinsdag 22 december 2020 13:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja euh.... ik heb de toestemming niet gegeven he?
Half overdekt overigens.
Die uitstraling missen we al vanaf het begin, adequaat en gericht ingrijpen op het moment dat het ertoe doet. Telkens kijken we de koe in de kont.quote:Op dinsdag 22 december 2020 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |