Je vaccineert niet 100k mensen voor de buhne. Het zijn ongeveer 200k mensen als ik me goed herinner, wat het gros van het personeel in verpleeghuizen is. Die mensen lopen daar direct minder risico mee. Gevolg is dat als Moderna op 6 januari goedgekeurd wordt, je op 8 of 9 januari helemaal los kunt met Moderna, omdat je al klaar bent verder en je vaccins opgemaakt hebt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zou nu al 100k mensen voor de bühne kunnen vaccineren maar waarschijnlijk heeft dat gewoon een veel te beperkt effect. Dat is ook wat Hugo daarover zei. Ik zie niet in waarom ze het niet zouden doen als het daadwerkelijk een relevant effect zou hebben.
Dat blijft relatief zolang de aanvoer nog onvoldoende is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er ook maar 1% van die 100k die nu niet gevaccineerd worden corona krijgt, de zorg belast, en eventueel overlijdt.
Tja, 'geen relevant effect'.
Elke minuut, uur, dag, week dat je eerder begint heeft een relevant effect. Misschien niet op het algehele beeld, wel op mensenlevens en betrokkenen.
Dat was natuurlijk sowieso een goed idee geweest, een quarantaineplicht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Thuisquarantaine met een enkelband.
quote:127 extra ziekenhuisbedden bezet, bijna 2.300 coronapatiënten in het ziekenhuis
De drukte in de ziekenhuizen neemt toe, met name op de verpleegafdelingen. Vandaag liggen er 2.289 covid-patiënten in het ziekenhuis, 127 meer dan op maandagmiddag. Van deze patiënten zijn er 586 opgenomen op de ic, evenveel als gisteren. Twee ic-patiënten zijn gisteren naar Duitsland verplaatst vanwege de drukte.
Van dag tot dag kunnen de cijfers nogal fluctueren, maar ook op weekbasis neemt de ziekenhuisbezetting toe, vorige week lagen er op dinsdagmiddag 1.954 coronapatiënten in het ziekenhuis. Dit is een toename van 17 procent in een week. Dit blijkt uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding.
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Zelfs België begint maandag al met vaccineren...
hoeveel vaccins zouden er nu binnen zijn eind Q1 ???quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het zou lukken om 100k verpleeghuisbewoners te vaccineren is dat wel iets meer dan "voor de bühne", want dat zijn ze bijna allemaal:
[ afbeelding ]
Aangezien er momenteel zo'n 50 mensen per dag sterven, lijkt me dat een maand eerder vaccineren nogal een verschil zou maken, zeker bij deze groep.
Voor de duidelijkheid: dit was dus het oorspronkelijke plan van november, maar dat is inmiddels gewijzigd. Het plan is nu om de GGDs eerst de zorgmedewerkers te laten vaccineren voordat anderen aan de beurt zijn. Ik denk dat het weer omgooien van het plan ook niet echt een bijster goed idee zou zijn op dit moment, dan is de chaos helemaal compleet.
Neuh. Lijkt me wat overdreven.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Heb een vrij groot vertrouwen in de overheid ja.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn er dan toch weer 100.000. En vraag je je dat laatste echt af? Met de manier waarop dingen hier geregeld en aangepakt worden door de overheid? En dan heb ik het niet eens alleen over corona.
Nee want alle energie die je stopt in snel beginnen kun je dan niet steken in de uitrol waarin de bulk van de vaccins worden toegediend. Dat gaat dan ten koste van de mensen die daardoor langer op hun vaccin moeten wachten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als er ook maar 1% van die 100k die nu niet gevaccineerd worden corona krijgt, de zorg belast, en eventueel overlijdt.
Tja, 'geen relevant effect'.
Elke minuut, uur, dag, week dat je eerder begint heeft een relevant effect. Misschien niet op het algehele beeld, wel op mensenlevens en betrokkenen.
en die ontploft binnen 10 seconden als je 50m van je woning/hotel af bentquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Om maar eens met Azarkan te spreken. Wij hebben Hugo de Jonge.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.
Dit is een tabelletje uit de OP:quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoeveel vaccins zouden er nu binnen zijn eind Q1 ???
( Pfizer en Moderna )
Door jouw belasting te verhogen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Noek het volgende:
Waarbij ik me afvraag: Als die ambtenaren op straat komen te staan, gaan ze dan ook hun koffie en energierekening indienen bij het UWV want ja, ze zijn wel meer thuis nu en wie gaat dat betalen??
Ja, want je kan maar 1 ding tegelijk doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee want alle energie die je stopt in snel beginnen kun je dan niet steken in de uitrol waarin de bulk van de vaccins worden toegediend. Dat gaat dan ten koste van de mensen die daardoor langer op hun vaccin moeten wachten.
Ik vind het vooral dubieus dat we gedwongen zijn tot deze optie omdat de voorbereiding gewoon niet klaar is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb een vrij groot vertrouwen in de overheid ja.
Wij kiezen kennelijk voor die massa-vaccinatie waar andere landen kiezen om het in een lager tempo te doen maar wel wat eerder beginnen.
Volgens mij zijn ten tijde van de Mexicaanse griep in een week tijd hier bijna 2 miljoen mensen ingeënt, dat was redelijk uniek toen en nergens ter wereld geëvenaard. Dat hele gedram van volkomen leken die vinden dat we DIRECT moeten beginnen want de vaccins zijn er NU begint me behoorlijk tegen te staan. Je leest ook nergens kritiek uit de medische wereld, waarschijnlijk omdat men precies weet waarom ze wat wanneer doen en hoe
quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bijna alle EU-landen beginnen maandag met vaccineren. Een handjevol landen begint een paar dagen later. Dan een hele tijd niks. En dan op 8 januari Nederland.
Pfizer worden er al 0.3 miljoen meer geloof ik.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is een tabelletje uit de OP:
[ afbeelding ]
Al weet ik niet of al deze aantallen daadwerkelijk gehaald gaan worden.
Klopt, die klootzak van een Hugo ook, beetje zeggen dat ze klaar zouden staan zodra het eerste vaccin er is. Hoe durft hij.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Wij kiezen kennelijk voor die massa-vaccinatie waar andere landen kiezen om het in een lager tempo te doen maar wel wat eerder beginnen.
Volgens mij zijn ten tijde van de Mexicaanse griep in een week tijd hier bijna 2 miljoen mensen ingeënt, dat was redelijk uniek toen en nergens ter wereld geëvenaard. Dat hele gedram van volkomen leken die vinden dat we DIRECT moeten beginnen want de vaccins zijn er NU begint me behoorlijk tegen te staan. Je leest ook nergens kritiek uit de medische wereld, waarschijnlijk omdat men precies weet waarom ze wat wanneer doen en hoe
Doe nou eens rustig man, de callcenter studenten moeten hun scripts leren en komende tijd is het kerst en oud en nieuw.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
en dan ook nog eens symbolisch op 8 januari he......
11/12 jan op maar liefst 3 GGD locaties
Het heeft geen zin om in discussie te gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, want je kan maar 1 ding tegelijk doen.
ah nu zijn er het al 2......here we goquote:
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoerquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Zet gewoon bij iemand een prik. Dan ben je ook begonnen. Opgelost.
We kunnen er lang en kort over discussiëren, maar het gaat toch niks veranderen
Amsterdam op slot !quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ah nu zijn er het al 2......here we go
Kan niet wachten op de vaccincijfers, dagelijks om 15.15 uurquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.
Tuurlijk, maar dat wat er al wél is..quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoer
Prima, als we in de weken daarna die landen gewoon weer inhalen. Dan hebben we netto zelfs een beter beleid.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reken er maar op dat er vanaf maandag elke dag in het nieuws zal verschijnen hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd in de landen om ons heen, terwijl in Nederland de teller vrolijk op 0 blijft staan.
Maar er is wel degelijk aanvoer. Er liggen straks gewoon honderdduizenden doses in een pakhuis terwijl daar niks mee gebeurt.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
de grootste bottleneck blijft toch de aanvoer
Mee eens.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind het vooral dubieus dat we gedwongen zijn tot deze optie omdat de voorbereiding gewoon niet klaar is.
Dat is toch wel een ander scenario dan dat je bewust een keuze maakt. Hij spint het slim wat dat betreft.
Netherlands zero points......quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat staat er nietquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
maar dat zegt nog te weinigquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
2 gevallen van de nieuwe strain ontdekt en het is al los:
Een van de besmette personen is zelf niet in het Verenigd Koninkrijk geweest.
Februari all over again ....
Yes.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Ik ben normaal gesproken niet zo'n voorstander van gesloten grenzen, maar ik zie dat er ook voordelen zijn.quote:
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
De cruciale vraag blijft echter wel of die betere voorbereiding ons straks in een week niet naast andere landen zet of mogelijk zelfs overtreft qua vaccinatiegraad, omdat ze daar alles in een veel lager tempo blijven doen bijvoorbeeld bij huisartsenpraktijken in plaats van grootschalig opgezette locaties..
Was op zich te verwachten gezien dat al rond gaat sinds begin december en het een "buurland" is...quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:21 schreef JosMert het volgende:
Breaking news. Gemuteerde variant gevonden bij inwoners in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)n-in-regio-amsterdam
Stel je begint vandaag en moet je in januari 2 weken pauze houden omdat er geen aanvoer is, dus zolang die aanvoer niet op orde is kan men niet stellen dat dit meer doden oplevert.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat wat er al wél is..
Hek omheen en nooit meer naar kijken aub.quote:
Gewoon alleen nog maar mensen testen die in VK zijn geweest en dan roepen dat het onder controle is, want alles is te herleiden naar het VKquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien.
Nee, niet in harde data inderdaad. Je kan het echter ook niet uitsluiten.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Stel je begint vandaag en moet je in januari 2 weken pauze houden omdat er geen aanvoer is, dus zolang die aanvoer niet op orde is kan men niet stellen dat dit meer doden oplevert.
Neemt niet weg dat ik ook vind dat dit beter had gemoeten.
Fijn dat er toch nog positief nieuws is!quote:
Wauw, wat een eyeopener dit.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mee eens.
De cruciale vraag blijft echter wel of die betere voorbereiding ons straks in een week niet naast andere landen zet of mogelijk zelfs overtreft qua vaccinatiegraad, omdat ze daar alles in een veel lager tempo blijven doen bijvoorbeeld bij huisartsenpraktijken in plaats van grootschalig opgezette locaties..
Het onderzoek daar over wordt over 2 weken verwacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon alleen nog maar mensen testen die in VK zijn geweest en dan roepen dat het onder controle is, want alles is te herleiden naar het VK
Easy peasy.
Ik heb nog wel mijn vraagtekens over hoe besmettelijk het daadwerkelijk is trouwens, want daar zijn wel wisselende verhalen over. De mogelijkheid dat het om superspreaderevents gaat wordt ook nog open gehouden.
Amen. Weinig aan toe te voegen. Het had gewoon geregeld moeten zijn, linksom, rechtsom, maakt niet uit, Het had gewoon geregeld moeten zijn. Als wij als een van de weinige landen in de wereld niet meteen kunnen beginnen is het gewoon niet goed gegaan. Dat wij straks tegelijk klaar zijn of op een gegeven moment wel gelijk lopen is geen excuus en geen reden om het nu niet goed te doen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal geen cruciale vraag. Die vraag is ook al lang beantwoord, we gaan gewoon gelijk lopen op termijn.
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien. En dat lijkt me niet meer dan normaal, in een crisis waarin we meerdere keren vandaag besluiten morgen alles dicht te gooien, waar we alles opzij moeten zetten want we geven toch om onze oma's, waar alles samen gedaan moet worden omdat we wachten op een vaccin. Tot het vaccin er is. Dan wachten we nog even 'want logistiek'. Hou toch op.
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jij vind dat helemaal prima. Andere mensen zouden graag wat meer urgentie zien. En dat lijkt me niet meer dan normaal, in een crisis waarin we meerdere keren vandaag besluiten morgen alles dicht te gooien, waar we alles opzij moeten zetten want we geven toch om onze oma's, waar alles samen gedaan moet worden omdat we wachten op een vaccin. Tot het vaccin er is. Dan wachten we nog even 'want logistiek'. Hou toch op.
Wat we doen is dus een database programmeren en belscripts schrijven, terwijl ze in de landen om ons heen beginnen met inenten. Dat is gewoon pijnlijk, ook al maakt het op termijn misschien niet zoveel uit. Het is vooral jammer omdat we wel een beetje positief nieuws hadden kunnen gebruiken nu het moreel toch al laag is vanwege de lockdown tijdens kerst.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet maar om wat je doet.
Ik kan prima een leek zijn in vaccineren, maar ben geen leek in crisissituaties bij bedrijven en overheden. Dan kan het je tegenstaan dat je het ervaart als gedram, dat interesseert me heel weinig. Het is gewoon heel simpel, NL is niet klaar. Dat op zichzelf is laakbaar en had niet moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Gedramquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .
Dit is het wel, hè.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Benny het volgende:
Zet gewoon bij iemand een prik. Dan ben je ook begonnen. Opgelost.
We kunnen er lang en kort over discussiëren, maar het gaat toch niks veranderen
als dat oxford vaccin er is zullen ze dat ook wel doenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficiënter kan.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is dat niet juist efficienter bij huisartsenpraktijken? Dan heb je toch een veel groter bereik. De huisartsenpraktijk hier in de Gemeente kan in 1 dag alle griepvaccinaties doen. En dat zijn er veel.
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari en het is nog maar te bezien of we daarop zitten 18 januari.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is het wel, hè.
Italië begint bijv de 27e met hun Nationale Vaccinatiedag.
Maarliefst 10.000 inentingen dit jaar.![]()
Op een bevolking van 60 miljoen.
Laat ze hier ook gewoon iemand een prik geven. Dan zijn we ook begonnen.
Sommigen mensen hebben een bal wat dan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Speel de bal, niet de persoon.[/modbreak]
Oei!!!! Dit klinkt niet goed.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:21 schreef JosMert het volgende:
Breaking news. Gemuteerde variant gevonden bij inwoners in Amsterdam
https://www.at5.nl/artike(...)n-in-regio-amsterdam
Dus geef gewoon iemand die prik. Dan zijn wij ook begonnen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari.
Argumenten=balquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Sommigen mensen hebben een bal wat dan?
Waarom is dat zo waarschijnlijk? Wat een onzin. Net als bij dat testen hier. In Italië zag je in elk dorpje van de zomer testlocaties. Gewoon een soort winkel/huisartsenpraktijk waar je binnen kon lopen, testen en direct uitslag. Dat lijkt mij echt een stuk efficiënter dan een aanvraag doen en dan een paar dagen 50 km verderop getest mogen worden en dan 3 dagen later de uitslag (ik heb het nu over september).quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficiënter kan.
Sjaak de Gouw zei vorige week heel trots dat alleen binnen zijn GGD regio al 200 mensen kunnen prikken, en ze zeker 1200 mensen zonder problemen kunnen vinden. Hij noemde 10 vaccinaties per persoon per uur, dus in een normale werkdag kun je dan 12.000 vaccinaties doen vanaf morgen. Die mensen zijn al in dienst bij de GGD’s.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals je gedram maakt op mij totaal geen indruk, weet niet of je het hebt meegekregen maar de reguliere zorg is inmiddels vandaag ook weer afgeschaald. In je hoofd zal het allemaal logisch klinken maar je tovert niet ergens honderden verpleegkundigen vandaan die die hele dag kunnen gaan prikken .
gelul en dat weet je zelf ookquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus geef gewoon iemand die prik. Dan zijn wij ook begonnen.
Neemt iemand die Sjaak nog serieus?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sjaak de Gouw zei vorige week heel trots dat alleen binnen zijn GGD regio al 200 mensen kunnen prikken, en ze zeker 1200 mensen zonder problemen kunnen vinden. Hij noemde 10 vaccinaties per persoon per uur, dus in een normale werkdag kun je dan 12.000 vaccinaties doen vanaf morgen. Die mensen zijn al in dienst bij de GGD’s.
ze kunnen het ook verkopen zoals met de mondkapjes in maartquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik ben benieuwd wanneer wij aan de 10.000 zitten.....voorlopig niet voor 12 januari en het is nog maar te bezien of we daarop zitten 18 januari.
Nou zolang je met een positieve test nog slechts een dringend advies krijgt lijkt me niet dat je inreizigers moet gaan opsluiten. Dat vind ik wat uit verhoudingquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het komt niet door jouw proportionaliteit en subsidiariteit toets?
Dus je bent zelf niet op de hoogte waarom men daarvoor kiest. Duidelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Men kiest waarschijnlijk niet voor grote locaties als het bij de huisarts efficiënter kan.
Dit klinkt als verwacht. Dus wat is niet goed. LIjkt me heel sterk dat er niet al veel meer zijn in Nederland.quote:
die had alleen om die lacherige uitspraak al ontslagen moeten wordenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Neemt iemand die Sjaak nog serieus?
Die is te druk met stout doen
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom is dat zo waarschijnlijk? Wat een onzin. Net als bij dat testen hier. In Italië zag je in elk dorpje van de zomer testlocaties. Gewoon een soort winkel/huisartsenpraktijk waar je binnen kon lopen, testen en direct uitslag. Dat lijkt mij echt een stuk efficiënter dan een aanvraag doen en dan een paar dagen 50 km verderop getest mogen worden en dan 3 dagen later de uitslag (ik heb het nu over september).
Waarom ga je er vanuit dat de overheid altijd de beste keuze maakt?
Moderna kan wel beter bij de huisartsenquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.
Oh nou hou dan maar opquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Ah ja, daar zit wat in natuurlijk. Niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het Pfizer vaccin is het diepgevroren vaccin, dat kun je alleen per tray met heel veel dosissen tegelijk ontdooien en is daarna nog 2 a 3 dagen bruikbaar. Via huisartsen met een beperkte "prikcapaciteit" per dag is het logistiek veel lastiger te regelen om de prik op tijd te zetten na ontdooien van het vaccin.
He, dat klinkt wel erg herkenbaar jaquote:Op dinsdag 22 december 2020 14:19 schreef Predator40 het volgende:
Wil je niet van die logische verklaringen geven, de regering is gewoon kut en leg te slapen ja!quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, zie die kerel van de Duitse evenknie van het RIVM niet dat met de nieuwe variant het ziekteverloop gunstiger lijkt te gaan?quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dit klinkt als verwacht. Dus wat is niet goed. LIjkt me heel sterk dat er niet al veel meer zijn in Nederland.
Heb wel de hoop dat het niet zo besmettelijk is als het lijkt en dat het door een superspreader event komt of andere reden. Daarbij nog de hoop dat deze variant wellicht wat minder heftig is. Er moet toch een keer positief nieuws zijn?
Ik noem maar een praktijkvoorbeeld wat mij daar op viel. Zoals andere zaken die daar efficiënter en beter geregeld zijn. Zoals scan bij binnenkomst op het vliegveld door een soort irisscanner bij de ingang die je temperatuur meet, direct zichtbaar. Hier moest je naar een tafel met verpleegsters die een pistool op je hoofd richtten en dan handmatig iets in gingen vullen.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.
Denk je nou echt dat omdat ze in Italië zus of zo doen wij er hier niks van begrijpen?
Enig idee hoeveel mensen je op zo'n grote locatie kunt bedienen? Daar kan geen regionaal netwerk van huisartsen tegenop hoor. Nog buiten het feit dat je een enorme aanloop krijgt die de reguliere zorg in het gedrang laat komen, maar hee in Italië doen ze het ook zo hoor!!!
Maarre, hoe goed het hier de eerste 6 maanden met testen is gegaan toont dat Nederland het onder controle heeft? Juist deze toon (dat NL het beter weet dan de andere landen en zichzelf overschat) heeft ervoor gezorgd dat het heftiger is verlopen dan nodig is.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat de overheid de expertise en actuele kennis hebben waar jij en ik niet over beschikken.
Denk je nou echt dat omdat ze in Italië zus of zo doen wij er hier niks van begrijpen?
Enig idee hoeveel mensen je op zo'n grote locatie kunt bedienen? Daar kan geen regionaal netwerk van huisartsen tegenop hoor. Nog buiten het feit dat je een enorme aanloop krijgt die de reguliere zorg in het gedrang laat komen, maar hee in Italië doen ze het ook zo hoor!!!
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:33 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus je bent zelf niet op de hoogte waarom men daarvoor kiest. Duidelijk.
(nee ik heb je nog niet geblockt)
Haha, moet ineens aan die Irakese generaal denken.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als ik iets niet exact weet hou ik mijn mond en bemoei ik me er niet mee.
Dat geschreeuw altijd meteen van zogenaamde experts
Zoals zo vaak in deze crisis zal je zien dat het straks allemaal logisch te verklaren en weerleggen is.
Dat is niet pijnlijk, dat vind jij pijnlijk. Maar dat jij het pijnlijk vindt, maakt het nog niet pijnlijk.quote:Op dinsdag 22 december 2020 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat we doen is dus een database programmeren en belscripts schrijven, terwijl ze in de landen om ons heen beginnen met inenten. Dat is gewoon pijnlijk,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |